Nuo šių metų pradžios euras JAV dolerio atžvilgiu susilpnėjo 7 proc.,  per metus - 14 proc. Įprasta, kad silpnėjanti vietos valiuta (mūsų atveju euras) užsienio valiutos atžvilgiu skatina gaminio ar paslaugos eksportą į stiprėjančios valiutos šalį ir daro prekes ar paslaugas labiau konkurencingas, palyginti su vietos gaminiais ar paslaugomis.


Rugsėjo 3 dieną, pirmą kartą per 12 projekto „Vikingas“ gyvavimo metų, į Kijevą (Ukraina) iš Draugystės geležinkelio stoties (Klaipėda) atvyko maksimaliai sukomplektuotas konteinerinio traukinio sąstatas. Juo pervežti net 72 TEU (sąlyginiai konteinerių vienetai). Krovinio siuntėja – viena iš pagrindinių „Vikingo“ klienčių, bendrovė Intermodal Container Service.



Europoje veikia labai daug vidutinio dydžio įmonių, kurios per metus uždirba maždaug po 2 mln. eurų ir yra visiškai tuo patenkintos. Ši statistika išduoda, kad Europoje vis dar trūksta ambicingų verslininkų, pasitelkiančių inovacijas savo plėtrai, teigė Pasaulio ekonomikos forumo visuomenės ir inovacijų vadovas, vykdomojo komiteto narys Nicholas Davis, pristatydamas savo pranešimą Vilniaus inovacijų forume „Innovation drift“ 2015.

 

AB „Klaipėdos nafta“ per pirmąjį šių metų pusmetį perkrovė beveik 38 proc.  daugiau naftos produktų nei pernai per tą patį laikotarpį. Sėkmingus rezultatus lėmė palanki situacija naftos perdirbimo rinkoje ir bendrovės užmegzti verslo ryšiai su naujais klientais bei sudarytos galimybės krauti naujus produktus.

 

Vilnius užsienio šalių gyventojų vis dažniau pasirenkamas ne tik kaip puiki atostogų vieta, bet ir kaip pirmoji kelionių stotelė. Vilniaus oro uostas populiarėja tarp Lietuvos kaimynų – pastebėjus augantį keleivių iš Latvijos srautą, tarp pagrindinių Lietuvos oro vartų ir Daugpilio kasdien pradėjo kursuoti specialus autobusas.

 

Lietuvos vežėjai šiemet galės panaudoti 100 papildomų leidimų, skirtų nereguliariajam dvišaliam keleivių vežimui. Pasikeisti papildomais leidimais šalys sutarė rugpjūčio 25 ir 26 d. Druskininkuose vykusiame Lietuvos ir Baltarusijos bendros komisijos kelių transporto klausimais posėdyje.

 

Tiesioginis poveikis Lietuvai dėl Kinijos ir kitų kylančių rinkų akcijų smukimo nebus didelis – Lietuvos eksportas į Indijos, Kinijos ir visų Pietryčių Azijos šalis kartu sudėjus sudaro mažiau nei 1 proc. Lietuvos eksporto. Daugiau problemų kels dar labiau susitraukusi Rusijos ir kitų NVS šalių perkamoji galia, tačiau situaciją gelbės atpigusi nafta.

 

Rugpjūčio 27 dieną, naująja „Rail Baltica“ vėže į Kauną atvažiuos traukinys iš Lenkijos. Juo atvyks Europos komisijos North Sea-Baltic koridoriaus, kurio dalis yra „Rail Balitca“ geležinkelis, koordinatorė Katerina Trautman (Catherine Trautmann). Paskutinį kartą traukinys su keleiviais iš Lenkijos į Lietuvą buvo atvykęs 1939-ųjų rugpjūtį.

 

Ūkio ministras Evaldas Gustas Vyriausybėje pristatė šalies institucijų liepos mėn. nuveiktus darbus siekiant įvairinti eksportą ir mažinti verslo patiriamus nuostolius dėl Rusijos paskelbtų sankcijų.   „Statistiniai duomenys rodo, kad pirmąjį 2015 m. pusmetį prekių eksportas į Europos Sąjungą (ES) sudarė 63,2 proc. viso Lietuvos eksporto, o prieš metus ši dalis sudarė 56,7 proc.

 

Bendrovė „Green Cargo“, Švedijos nacionalinė krovinių vežėja geležinkeliais, netrukus gali tapti „Vikingo“ projekto nare, o su Suomijos bendrove „Steveco“ jau derinamos bandomųjų vežimų į Turkiją detalės. Manoma, kad pirmasis reisas galėtų vykti jau rugsėjo mėnesį.

 

Pagrindinių pasaulio ekonomikų plėtra lieka pasyvi ir be aiškios tolimesnės krypties, o pastaruoju metu stipriau dominuoja ekonomikų augimą galintys stabdyti rizikos veiksniai, teigia SEB grupės ekonomistai šiandien Stokholme paskelbtoje pasaulio ekonomikos apžvalgoje „Nordic Outlook“. Leidinyje taip pat pabrėžiama, kad Kinijos ūkio augimas lėtės palaipsniui ir bus sukontroliuotas, o JAV centrinis bankas jau rugsėjį gali ryžtis bazinių palūkanų normų didinimui.

 

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“  į didelio tonažo laivą kraunama pirmoji šio sezono lietuviškų grūdų derliaus siunta. Palyginti su praėjusiais metais, šiemetinis grūdų eksporto sezonas prasidėjo ypač anksti. Paprastai eksportiniai grūdai į laivus uoste būdavo pradedami krauti tik rugsėjį, tuo metu šiemet pirmoji partija pradėta krauti jau rugpjūčio viduryje.

 

Lietuvoje lankosi Lenkijos geležinkelių bendrovės PKP S.A. generalinio direktoriaus Jakubo Karnovskio (Jakub Karnowski) vadovaujama delegacija. Tai pirmasis oficialus PKP S.A. vadovo vizitas Lietuvoje. Susitikimo su AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybe metu tartasi dėl bendradarbiavimo galimybių ir perspektyvų.

 

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“  į didelio tonažo laivą kraunama pirmoji šio sezono lietuviškų grūdų derliaus siunta. Palyginti su praėjusiais metais, šiemetinis grūdų eksporto sezonas prasidėjo ypač anksti. Paprastai eksportiniai grūdai į laivus uoste būdavo pradedami krauti tik rugsėjį, tuo metu šiemet pirmoji partija pradėta krauti jau rugpjūčio viduryje.

 

Kelių ir geležinkelių transporto avaringumo statistiniai duomenys rodo, kad 2015 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos automobilių keliuose ir geležinkeliuose buvo gerokai saugiau nei atitinkamu 2014 m. laikotarpiu.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt