Gegužę Palemone visu pajėgumu pradėsiančiame veikti Kauno intermodaliniame terminale (KIT) krovinių aptarnavimo infrastruktūra jau pritaikyta kombinuotiems vežimams geležinkeliais. Čia žadama teikti konkurencingesnes krovinių gabenimo sąlygas, lyginant su automobilių ar jūrų transportu.

 

Lietuvos mokyklos bei įmonės kartu su ekspertais iš Vokietijos tris metus vykdys projektą „Enterprise+“, kuris prisidės prie jaunimo nedarbo mažinimo. Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai, koordinuojantys šį projektą, paskelbė jo pradžią. Projektas padės jauniems žmonėms atskleisti savo stipriąsias puses ir pasiūlys atlikti savo verslumo talento testą.

 
Koks yra Lietuvos ekonominis identitetas – Vakarų šalių produkcijos surinkimo fabrikas, o gal paslaugų centrų superžvaigždė, inovatorė, naujųjų fizikos, chemijos ir biologijos technologijų kūrėja? Po truputį kylant šalies pragyvenimo lygiui, atitinkamai keičiasi ir ūkio struktūra. Visiems žinoma, kad išsivysčiusios šalys pasižymi vyraujančiu paslaugų sektoriumi ir menka žemės ūkio dalimi. Ir atvirkščiai – neturtingoms šalims būdingesnis išplėtotas žemės ūkis ar žaliavų gavyba, žemesnės pridėtinės vertės produktų pramoninė gamyba. Kitaip tariant, kuo turtingesnė šalis, tuo aukštesnės pridėtinės vertės sektoriai joje funkcionuoja.

 

Į Klaipėdos konteinerių terminalą šiandien apie 18 valandą atplaukia pirmasis naujos fiderinės linijos Baltic Sea X-PRESS 2 laivas „HANNI“.

 

Balandžio 21–24 d. Klaipėdos uostas penkioliktą kartą pristatomas Maskvoje (Rusijos Federacija) vykstančioje jubiliejinėje XX-ojoje tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje bei konferencijoje "TransRussia 2015".


„Iniciatyva „Išmanusis miestas“ – tai investicija į ateitį. Šiandien turime ręsti pamatą to namo, kuriame gyvensime po 10 ar 20 metų. Tiesa, vieno stebuklingo recepto visiems Lietuvos miestams nėra. Reikia atidžiai išnagrinėti kiekvieno iš jų problemas ir pritaikyti individualius sprendimus. Manau, kad konkurso dalyviai užtikrintai ėjo šia kryptimi ir šiandien matome puikius jų darbo rezultatus“, – žurnalo „Structum“ organizuoto konkurso „Išmanusis miestas“ apdovanojimų renginyje šiandien sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

 

Susisiekimo ministerija atkreipia dėmesį, kad atlikus tiek pirmą, tiek ir pakartotinę transporto priemonės privalomąją techninę apžiūrą, ženklas-lipdukas nėra privalomas, nebent to pageidauja transporto priemonės valdytojas.

 

Pirmasis geležinkelio elektrifikavimo projektas Nepriklausomos Lietuvos istorijoje, geležinkelio ruože Naujoji Vilnia – Kyviškės – Kena – valstybės siena su Baltarusija, įsibėgėja. Baigus vieną iš projektavimo etapų, Kena – valstybės siena su Baltarusija atkarpoje ir Naujosios Vilnios traukos pastotėje startuoja apie metus truksiantys statybos darbai. Juos planuojama baigti 2016 m. pavasarį. Šis Lietuvai ir Baltarusijai strateginės reikšmės projektas padės stiprinti dvišalius santykius. Jį įgyvendinus padidės geležinkelio transporto patrauklumas keleivių bei krovinių pervežimui, sumažės aplinkos tarša.

 

Balandžio 22 d., ūkio ministras Evaldas Gustas tarptautinėje konferencijoje „Lietuvos mokslas ir pramonė 2015: ateities gamyba 2030“ kalbėjo apie Lietuvos pramonės konkurencingumo lygio gerinimą, tradicinių pramonės sektorių modernizavimą ir skaitmenizavimą, inovacijų diegimą, Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų investicijas. 

 

Balandžio 29–30 d. Rygoje (Latvijos Respublika) vyks trečiasis Azijos ir Europos transporto ministrų susitikimas (ASEM) „Europos ir Azijos daugiarūšio transporto jungčių plėtra: dabartis ir ateities planai“.

 

„GEFCO Grupės“, kuri industrinės logistikos srityje veikia globaliu mastu ir yra automobilių logistikos lyderė Europoje, apyvarta 2014 metais buvo 4,1 milijardo eurų, t. y. 1,5 % didesnė negu tuo pačiu 2013 metų laikotarpiu. Pelnas iš einamosios veiklos siekia 105 milijonus eurų, taigi yra 10,5 % didesnis nei 2013 m.


„Lietuvos patirtis gerinant eismo saugą – tai sėkmės istorija, kuri būtų vertinga ir kitoms šalims“, – teigė Pasaulinės kelininkų organizacijos (PIARC) prezidentas Oskaras de Buen Rikardej (Oscar de Buen Richkarday), šiandien susitikęs su susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi.


Balandžio 16 dieną Klaipėdoje vykusios konferencijos „Konteinerinis traukinys „Viking train“. Plėtra ir galimybės verslui“ metu AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos direktorius Stasys Gudvalis ir bendrovės Inchcape Shipping Services padalinio Turkijoje generalinis direktorius Kadir Kaya pasirašė tarpusavio supratimo memorandumą.


Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, susitikęs su Ukrainos ambasadoriumi Valerijumi Žovtenko (Valerii Zhovtenko), aptarė galimą techninę paramą Ukrainai – perduoti nenaudojamų geležinkelio riedmenų: lokomotyvų, elektrinių traukinių ir vagonų.

 

Per pastaruosius 10 metų Rytų Europos oro erdvės apkrovimas augo 97 proc., teigia tarptautinė maršrutų skatinimo organizacija „Routesonline“. Bendrovės skaičiavimais, 2010-2014 metais sparčiausiai augantys oro vartai Rytų Europoje buvo Lietuvos sostinės Vilniaus oro uostas.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt