Šią savaitę įsibėgėja Klaipėdos uosto laivybos kanalo akvatorijos dugno gilinimo darbai. Jie pradedami nuo 9 krantinės ir vyks iki uosto vartų. Darbus ketinama baigti rudenį, planuojama iškasti apie 300 tūkst. kubinių metrų grunto. Uosto laivybos kanalas bus pagilintas puse metro – nuo 14,5 iki 15 metrų. Juos atlieka Austrijos statybos milžinė „Strabag“.

 

Šiandien atidarytų Vilniaus ir Kauno intermodalių (įvairiarūšių) terminalų pagrindinis privalumas – greitai, efektyviai ir pigiai aptarnauti didelius konteinerinių krovinių srautus. Vienoje vietoje sukoncentruota logistikos veikla skatins sandėlių ir su jais susijusios infrastruktūros kūrimą, taip pat – multimodalių krovinių paskirstymą į Vakarų ir Rytų rinkas.

 

Nors po 2008-2009 metų krizės Vidurio Europos šalys – Lenkija, Slovakija, Čekija, Vengrija – ne vienerius metus gerokai nusileido Baltijos šalims pagal ekonomikos augimo tempą, pastaruoju metu situacija jau verčiasi aukštyn kojom. Vidurio Europos  šalių augimą į priekį stumia sparčiai atsigaunanti euro zona, o Baltijos šalis žemyn – krizė Rusijoje.

 

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien susitikęs su Omano Informacinių technologijų administracijos direktoriaus Salim Sultan Al Ruzaiqi vadovaujama delegacija, susitarė dėl abipusio bendradarbiavimo plėtros informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje.


Prasidedantis vasaros sezonas Lietuvos pajūriui atneš daugiau susisiekimo oru galimybių – Skandinavijos oro linijos SAS ir Latvijos bendrovė „airBaltic“ didina skrydžių iš ir į Palangos oro uostą skaičių. Kasmet gegužės–rugpjūčio mėnesiais keleivių srautas pajūryje išauga maždaug 18 proc.

 

JAV bendrasis vidaus produktas (BVP) šiemet, palyginti  su 2014 metais, turėtų augti 2 proc., prognozuoja „Danske Bank“ analitikai, 0,3 proc. punkto sumažinę ūkio augimo prognozę.

 

Lietuva kuria palankesnį bepiločių orlaivių (BPO) naudojimo teisinį reguliavimą, pagal kurį bus numatytos išimtys komerciniams ir už matomumo zonos ribų vykdomiems BPO skrydžiams. Tikimasi, tai paskatins BPO kūrimą ir komercinį naudojimą, sudarys palankias sąlygas žinomoms užsienio įmonėms kurti ir bandyti savo BPO sistemas Lietuvoje.

 

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien Astanoje susitikęs su Kazachstano investicijų ir plėtros pirmuoju viceministru Ženysu Kasimbeku (Jenis Kasimbek), išsakė Lietuvos poziciją dėl dvišalio bendradarbiavimo transporto sektoriuje plėtros ir perspektyvų.

 

Susisiekimo ministerija pradėjo tirti aplinkybes įvykio, kurio metu šeštadienį, gegužės 16 d., be žinios dingo virš Baltijos jūros iš Geteburgo į Lietuvą skridęs aviakompanijos „Klaipėdos avialinijos“ vienmotoris civilinis lėktuvas An-2 su dviem lakūnais. Ši užduotis pavesta ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriui.

 

Naujų rinkų ieškantys Kinijos gamintojai Lietuvą linkę išnaudoti ne tik kaip tarpinę stotelę tolyn į Europą, mūsų šalyje juos vilioja ir elektrotechnikos pramonei reikalingos pažangiausios technologijos, sako aukštųjų technologijų ir lazerių srityje dirbantis nepriklausomas konsultantas Algirdas Rukšėnas. Eksperto teigimu, viena geriausių galimybių patenkinti šiuos poreikius yra tarptautinė inžinerinės pramonės paroda „Balttechnika 2015“.


,,Tai vienintelė Lietuvos bendrovė, turinti daugiau nei pusės amžiaus patirties keleivinio vidaus vandens transporto srityje. Įmonė gerai žinoma ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio svečiams, o jos darbuotojai vertinami už labai atsakingą misiją – keleivinio ir krovininio susisiekimo su Kuršių nerija užtikrinimą“, – „Smiltynės perkėlos“ 70 metų veiklos proga sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

 

Artėjant oficialiam Vilniaus ir Kauno viešųjų logistikos centrų intermodalinių terminalų atidarymui „Lietuvos geležinkeliai“ išbando jų galimybes. Praėjusią savaitę Vilniaus terminale buvo sėkmingai aptarnautas naujas konteinerinis traukinys „VIT EKSPRES“, o vakar, gegužės 14 dieną, bendradarbiaujant su UAB „Hoptrans projects“ atlikta bandomoji krovos operacija Kauno intermodaliniame terminale.

 
Gegužės 15 - liepos 15d. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) priešmininis laivas „Skalvis" (M53) vadovaujamas kmd.ltn. Audriaus Venskūno, yra skiriamas NATO nuolatinės parengties priešmininių laivų 1 grupei (angl. sutr. SNMCMG1).

 

Šią savaitę pradedami Klaipėdos uosto valymo darbai. Juos atliks viena didžiausių pasaulio gilinimo ir valymo kompanijų „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą. Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų. Numatytų darbų apimtis – 600 tūkst. m3. Belgai įsipareigojo atlikti dėl gamtinių procesų atsiradusių akvatorijos dugno sąnašų pašalinimo darbus 13 kilometrų laivybos kanalo ruože. Akvatorijos valymo darbai startuos nuo Smeltės apsisukimo rato bei teritorijos ties SGD terminalu.

 

Ekonomikos augimas pirmąjį 2015 metų ketvirtį gerokai sulėtėjo visose trijose Baltijos šalyse. Vis dėlto Latvijos ekonomika įrodė esanti dinamiškiausia iš visų trijų, daugiausia dėl eksporto atsparumo smunkančios prekybos su Rusija fone ir šiemet bus sparčiausiai auganti ekonomika Baltijos šalyse.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt