Klaipėdos jūrų uosto krantinėse verda darbai – Jums skaitant šį tekstą uoste turėtų būti kraunami bent trys itin dideli „Panamax“ tipo laivai, vienas naftos produktų tanklaivis ir keliolika kitų laivų. Uosto direkcija prognozuoja, kad šiais metais bus pasiekta rekordinė 38 mln. tonų krova. Tikėtina, kad daugiausia išaugs trąšų, naftos produktų ir grūdų krova. Tokie skaičiai nuteikia optimistiškai, bet visada verta prisiminti, kad uostas yra globalios žaliavų rinkos, geopolitinių veiksnių bei vidaus ekonomikos realijų susikirtimo vieta, todėl padėtis čia nuolat keičiasi ir būtina įvertinti galimus rizikos veiksnius ir jų sukeliamas pasekmes. Juolab, kad Klaipėdos uosto įtaka regionui ir šaliai neginčijama, o vienam žmogui tenkanti BVP dalis Klaipėdos apskrityje nusileidžia tik Vilniui.
2015 m. sausio–rugsėjo mėn. Klaipėdos uosto krovos apyvarta augo 9,3 proc. – iš viso krauta 28,92 mln. t, t. y. 2,5 mln. t daugiau nei 2014 m. sausio–rugsėjo mėn.
Klaipėdos miesto savivaldos, uosto, verslo ir mokslo atstovai pasirašė ketinimų protokolą dėl bendro Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos rengimo. Šis dokumentas turėtų numatyti uostamiesčio ekonominės plėtros ir galimo proveržio kryptis bei konkrečius ilgalaikius veiksmus ir priemones šiam proveržiui pasiekti.
„GEFCO“ grupė, viena iš logistikos paslaugų gamintojams lyderių ir pirmaujanti Europos automobilių logistikos rinkoje, sudarė sutartį su privataus kapitalo fondu „Nimbus“ dėl Olandijos įmonės „IJS Global“, besispecializuojančios gabenti krovinius oro ir vandens keliais.
Ketvirtadienį įvyks eilinis Europos centrinio banko (ECB) susirinkimas ir „Danske Bank“ analitikai prognozuoja, kad po susirinkimo atsakydamas į žurnalistų klausimus banko prezidentas Mario Draghi staigmenų rinkos dalyviams nepateiks.
2015-10-22
Ūkio ministras Evaldas Gustas per darbo vizitą Izraelyje Tel Avive vykusiame 7-ajame Pasaulio lietuvių ekonomikos forume kalbėjo aktualia tema „Šalių investicinė aplinka ir tarptautinis konkurencingumas: lemiami veiksniai“, kuri sulaukė didelio auditorijos susidomėjimo. Šiemet Pasaulio lietuvių ekonomikos forume dominavo inovacijų, mokslo ir verslo bendradarbiavimo idėjos.
2015-10-19
„Rail Baltica“ moderniam geležinkeliui, kuris atitinka Europos vėžės standartus, pastatyti prireikė vos 2 metų. Šiandien Kauno geležinkelio stotyje oficialiai atidaryta beveik 300 mln. eurų vertės transeuropinio geležinkelio atkarpa nuo Lenkijos iki Kauno.
Didžiausio Lietuvos istorijoje investicinio projekto „Rail Baltica“ geležinkelio statybos darbai atkarpoje nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno sėkmingai užbaigti. Apie tai spalio 16 d. iškilminguose renginiuose Kaune bei Vilniuje oficialiai paskelbė atsakingi Europos Sąjungos ir Lietuvos aukšti pareigūnai.
Naujausi „Deloitte“ Vidurio Europos privataus kapitalo pasitikėjimo apklausos rezultatai rodo, jog nuogąstavimai dėl Graikijos pasitraukimo iš euro zonos (vadinamasis „Grexit“), didėjanti pabėgėlių krizė ir sulėtėjęs Kinijos ekonomikos augimas, lėmė sumažėjusį investuotojų pasitikėjimą rinka. Tačiau, nepaisant to, investuotojai išlieka aktyviai nusiteikę sandorių rinkoje.
Energinis efektyvumas – Vokietijos ekspertų patirtis
Preliminariais š. m. spalio 5 d. duomenimis, 2015 m. rugsėjo mėn. Klaipėdos uoste krauta 3,54 mln. t krovinių, t. y. 11,2 proc. arba 356,6 tūkst. t daugiau nei 2014 m. rugsėjo mėn. Tai absoliučiai geriausias rugsėjo mėnuo Klaipėdos uosto istorijoje.
Vilnių ir Astaną – Lietuvos ir Kazachstano sostines turėtų sujungti tiesioginiai skrydžiai. Tokį abipusį siekį susitikimo Vilniuje metu išsakė Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir Astanos meras Adilbekas Džaksybekovas.
2015-10-09
AB Lietuvos geležinkeliai spalio 6–8 dienomis Minske vykusioje parodoje „Transportas ir logistika 2015“ pratęsė bendradarbiavimo sutartis su savo klientais ir partneriais iš Baltarusijos. Baltarusija jau kelerius metus iš eilės išlieka svarbiausia Lietuvos geležinkelių krovinių vežimo rinka. Tarp Lietuvos ir Baltarusijos pernai pervežta 15,5 mln. tonų krovinių, arba net 32,3 proc. viso krovinių srauto, šiemet per aštuonis mėnesius – 11,3 mln. tonų krovinių, arba 36,3 proc. nuo visų pervežtų krovinių.
Nuo praėjusių metų spalio verslo keleivių skaičius pagrindiniame šalies oro uoste išaugo 8 proc. Per metus, kai Vilniaus oro uoste veikia atnaujintas Verslo klubas „IDW Esperanza Resort“, jo paslaugomis jau spėjo pasinaudoti 28,5 tūkst. išvykstančių verslo klasės klientų. Tą patį laikotarpį praėjusiais metais tokių keleivių skaičius siekė kiek daugiau nei 26 tūkst. Iš viso nuo Verslo klubo Vilniaus oro uoste įkūrimo 1997 metais, verslo klientų srautai išaugo beveik perpus.
2015-10-09
Ketvirtadienis, spalio 8 d. (Vilnius). Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė drauge su į Lietuvą valstybinio vizito atvykusiu Švedijos Karaliumi Karlu XVI Gustavu dalyvavo Švedijos verslo apdovanojimų ceremonijoje. Šiais jau dešimtą kartą surengtais apdovanojimais siekiama stiprinti Lietuvos ir Švedijos verslo ryšius, pabrėžti verslo atsakomybę visuomenei ir gamtai bei tarptautinio bendradarbiavimo versle naudą.
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|