Pagal pirminį Statistikos departamento įvertį, paskutinįjį praėjusių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2014 metų ketvirčiu, Lietuvos BVP išaugo 2,1 proc., o per visus metus – 1,7 procento. Sparčiausiai pridėtinė vertė padidėjo didmeninės ir mažmeninės prekybos, transporto, apgyvendinimo ir maitinimo bei apdirbamosios gamybos sektoriuose.


2015 m. sausio–gruodžio mėn. Klaipėdos uosto krovos apyvarta augo 5,8 proc. – iš viso krauta 38,51 mln. t, t. y. 2,10 mln. t daugiau nei 2014 m. sausio–gruodžio mėn.

Sutarta bendradarbiauti su Ukrainos uostuKlaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje lankėsi Ukrainos Južnyj jūrų uosto atstovų delegacija. Vizito metu su vienu iš pagrindinių Juodosios jūros uostų pasirašytas bendradarbiavimo memorandumas.


SEB bankas laivų krovos akcinei bendrovei „Klaipėdos Smeltė“ suteikė 41 mln. eurų paskolą, naujomis sąlygomis refinansuodamas anksčiau dviejų bankų suteiktą paskolą. Finansavimas suteiktas dešimčiai metų.


Prie AB „Klaipėdos nafta“ naudojamos krantinės kraunamas ilgiausias kada nors iki šiol į Klaipėdos uostą įplaukęs tanklaivis. Laivo „Hrvatska“ ilgis siekia 280,98 m, plotis – 48,2 m. Planuojama, kad su Kroatijos vėliava plaukiojantis laivas bus pakrautas apie 100 000 tonų mazuto.


AB „Lietuvos geležinkeliai“ parengė unikalią vizualizaciją, leidžiančią iš paukščio skrydžio pažvelgti į projektuojamo „Rail Baltica“ kelio nuo Kauno iki Latvijos sienos atkarpą. Ją galima sustabdyti bet kurioje iš 60-ies scenų ir trimatėje panoraminėje fotografijoje peržiūrėti būsimo kelio animaciją, realų dabartinį vietovės vaizdą, pastatus, miškus, kanalus, laukus bei kelius. Vizualizacija patalpinta svetainėje www.rail-baltica.lt 


AB „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda reguliarius vežimus tarp Lietuvos ir Italijos. Vakar, sausio 25 dieną, Milaną (Italija) pasiekė pirmieji konteineriai su kroviniais iš Kauno intermodalinio terminalo (KIT). Konteineriuose eksportuojamos Lietuvoje pagamintos medžio granulės į Milaną nugabentos per 7 paras. Iš Italijos atgal į KIT bus gabenami itališki maisto produktai prekybai Baltijos šalyse.


Davoso ekonomikos forume susirinkusiems politikos ir ekonomikos lyderiams pristatytas pasaulinis tyrimas „Trust Barometer“ („Pasitikėjimo barometras“), analizuojantis, kuo labiausiai pasitiki ir nepasitiki pasaulio visuomenė, kokie pasitikėjimo faktoriai lemia skirtingų šalių gyventojų ir verslo elgseną. Tyrimas analizuoja pasitikėjimą valdžia, žiniasklaida, verslu ir nevyriausybinėmis organizacijomis. Šį tyrimą jau 16 kartą atlieka ir Davose pristato pasaulinis ryšių su visuomene tinklas „Edelman“. Tyrimas vykdytas 28 pasaulio valstybėse.


Sausio 20 dieną, Almatoje (Kazachstanas) AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Stasys Gudvalis ir AB „KTZ Express“ prezidentas Sanzhar Eliubaev pasirašė krovinių ekspedijavimo sutartį. Jos pagrindu „KTZ Express“ iš „Lietuvos geležinkelių“ pirks transporto ir logistikos paslaugas.


„Patogi Kauno geografinė padėtis ir išplėtota transporto infrastruktūra – tai geras susisiekimas su didžiaisiais Lietuvos miestais ir prielaida tolesnei infrastruktūros plėtrai. Perspektyvos Kaunui tapti svarbia Rytų Europos automobilių, geležinkelio, upių ir oro transporto kelių kryžkele yra tikrai realios“, – šiandien konferencijoje „Nauji iššūkiai Kaunui“ sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.


Susisiekimo ministerija siekia Lietuvos ir Tadžikistano bendradarbiavimo transporto srityje, kad šalies vežėjams būtų atverta nauja rinka. Numatomo dvišalio susitarimo dėl tarptautinio susisiekimo automobiliais projekto tikslas – skatinti prekybos ir ekonominių santykių plėtrą, palengvinti tarptautinio keleivių ir krovinių vežimo automobiliais iš vienos valstybės į kitą bei tranzitu per jų teritorijas reglamentavimą lygiateisiškumo ir abipusės naudos pagrindais.


2015-ieji Lietuvos oro uostams buvo rekordiniai metai – per 12 mėnesių aptarnautų keleivių skaičius smarkiai viršijo šalies gyventojų skaičių ir pasiekė 4,2 milijono. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų paslaugomis pasinaudojusių žmonių srautas per metus išaugo 11,3 proc., o skrydžių sulaukta 5,7 proc. daugiau.


Sausio 11 dieną AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Turkijos bendrovės Ozsoy Group valdybos pirmininkas Ozem Ozsoy pasirašė krovinių ekspedijavimo sutartį. Tikimasi, kad ši sutartis prisidės prie konteinerinio traukinio „Vikingas“ plėtros.


„Siekdama pritraukti Lietuvoje užsienio investicijų, Ūkio ministerija pagal priemonę „SmartInvest Lt+“ paskirstys 10 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) investicinių fondų lėšų. ES investicijas paskirstysime užsienio investuotojams, vykdantiems mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklą, kuriantiems ar plečiantiems įmonės šios srities infrastuktūrą, diegiantiems inovacijas. Taip pat įgyvendinantieji projektą turės ne mažiau kaip 20 proc. sukuriamų naujų darbo vietų skirti tyrėjų darbo vietoms ir išlaikyti jas ne mažiau kaip 5 metus. Užsienio investuotojai paraiškas gali teikti iki š. m. balandžio 11 dienos“, – teigia ūkio ministras Evaldas Gustas.


„Ne piniguose laimė, – sako vieni, – o jų kiekyje“, – iškart priduria kiti. Ir vieni, ir kiti teisūs – nelygu, ką vadiname laime. Moksliškai nustatyta, kad pinigai, turtai iki tam tikros ribos padeda padidinti laimę, o vėliau didesnė pinigų suma daugiau laimės jau nebeatneša. Netgi sakoma, kad laimės sumažėja. Tačiau ir romantikai, ir cinikai sutaria, kad laimė priklauso ne tik nuo pinigų, bet ir nuo kitų aplinkybių. Ne viską už pinigus, net ir labai didelius, galima įsigyti.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt