Šiais metais Lietuvos keliuose nustatytos 58 „juodosios dėmės“ – tai beveik 200 mažiau nei prieš penkerius metus, kai jų buvo 247, ir apie trečdaliu mažiau nei pernai. Avaringų vietų skaičius nuolat mažinamas rekonstruojant pavojingas sankryžas, tiesiant dviračių takus, diegiant prevencines eismo saugos priemones.

Iki šiol daugiausia „juodųjų dėmių“ yra likę kelio Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruože tarp Šilutės ir Klaipėdos, kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože tarp Kauno ir Jonavos bei magistralėje „Via Baltica“, ypač tarp Marijampolės ir Kalvarijos. Tikimasi, kad dėl atliekamų rekonstrukcijos darbų ir diegiamų eismo saugos priemonių ši situacija jau artimiausiais metais turėtų gerėti.

„Pavyzdžiui, kelyje Šilutė–Klaipėda šiemet planuojama rekonstruoti dvi pavojingas sankryžas, diegti kitas eismo saugos priemones. Ateityje saugesnį ir patogesnį eismą padės užtikrinti šiemet pradedamas tiesti Priekulės aplinkkelis“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Eismo sąlygos tarp Kauno ir Jonavos jau pagerėjo, 2011 m. rekonstravus avaringiausią apie 8 km ilgio ruožą, einantį prie pat gyvenviečių. Čia rekonstruota kelio danga, įrengtos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės. Sankryžose su keliais, vedančiais į Išorus, Zatyšius ir Stašėnus, įrengtas šviesoforinis eismo reguliavimas, sankryžų matomumui pagerinti įrengtas apšvietimas. Tikėtina, kad dėl šių patobulinimų per artimiausius metus „juodųjų dėmių“ sumažės.

Daug dėmesio skiriama ir magistralės „Via Baltica“ saugai gerinti. Inžinerinėmis priemonėmis siekiama užtikrinti saugų automobilių įvažiavimą iš šalutinių kelių, nustatoma daugiau vietų, kuriose bus draudžiama lenkti, kai kur ties degalinėmis, ypač ruože netoli valstybės sienos su Lenkija, priešpriešiniai eismo srautai atskiriami inžinerinėmis priemonėmis, ribojamas leistinas greitis. Be to, 2012–2013 m. bus rekonstruojamas apie 13 km ilgio „Via Baltica“ ruožas ties Pasvaliu, planuojami sankryžų rekonstrukcijos bei dviejų lygių pėsčiųjų perėjų įrengimo projektai.

2012–2013 m. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose numatoma rekonstruoti 32 pavojingas sankryžas, nutiesti 13 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų. Avaringuose kelių ruožuose, kur artimiausiu metu nėra galimybės atlikti esminius rekonstrukcijos darbus arba tai ilgai užtruktų, bus diegiamos greito poveikio eismo saugos priemonės: greitį mažinančios priemonės, greičio švieslentės, saugumo salelės, pėsčiųjų perėjos, kelio ženklai. Konkrečios priemonės bus taikomos atsižvelgiant į kelio parametrus bei „juodojoje dėmėje“ įvykusių avarijų priežastis ir pobūdį, kelio aplinką.

„Juodoji dėmė“ – tai toks 500 m kelio ruožas, kuriame per 4 metus įvyksta 4 ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kuriuose žūsta arba sužalojami žmonės. Pastaruosius 6 metus „juodųjų dėmių“ skaičius Lietuvos keliuose nuolat mažėja. 2006 m. buvo nustatytos 267 „juodosios dėmės“, 2007 m. – 247, 2008 m. – 225, 2009 m. – 178, 2010 m. – 135, 2011 m. – 87, 2012 m. – 58.

Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija


Į užsienio šalis siuntas siunčiantys gyventojai vis dažniau naudojasi siuntų savitarnos terminalais. Penktadalis per savitarnos terminalus SIUNTOS24 siunčiamų siuntų keliauja į užsienio šalis.


„Siųsti siuntas į užsienio šalis per siuntų terminalus SIUNTOS24 savo klientams pasiūlėme kiek daugiau nei prieš mėnesį, tačiau jau dabar pastebime, jog ši paslauga sudomino gyventojus. Siuntų, siunčiamų į užsienio šalis, skaičius nuosekliai auga“, – gerais rezultatais džiaugėsi bendrovės „Baltic Post“ direktorius Karolis Kairaitis.


Daugiausia siuntų keliauja į kaimynines šalis – Latviją, Estiją, Lenkiją. Taip pat nemaža dalis siuntų per savitarnos terminalus išsiunčiama ir į Vokietiją. Į šią šalį siunta buvo pristatyta per rekordiškai trumpą laiką – 22 valandas.


Siųsti siuntas į užsienio šalis galima iš bet kurio SIUNTOS24 terminalo. Terminalo ekrane siuntėjui reikia pasirinkti meniu punktą „Siunta į užsienį“ ir išsirinkti pageidaujamą šalį. Po to suvesti siuntėjo bei gavėjo duomenis ir apmokėti už paslaugą.


Į Europos šalių sostines siuntos pristatomos per 2–4 darbo dienas, į kitus miestus – per 3–6 darbo dienas. Siuntos pristatomos gavėjams tiesiai į rankas. Iš viso siuntos pristatomos į 22 Europos šalis.
Siunčiant į užsienio šalis siuntos kaina priklauso ne nuo svorio, bet nuo jos dydžio. Pavyzdžiui, siuntos siuntimas į Latviją kainuoja nuo 35,99 Lt, į Estiją – nuo 42,99 Lt. Į užsienio šalis siunčiamos siuntos svoris negali būti didesnis nei 30 kilogramų.


Šiuo metu veikia 55 terminalai 32-uose šalies miestuose. Terminalų tinklą SIUNTOS24 diegia bendrovės „Kautra“ valdoma įmonė „Baltic Post“ kartu su Lietuvos paštu.

Šaltinis UAB „Baltic Post“

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt