Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotiems Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, kuriais siekiama labiau apsaugoti vaikus kelyje ir sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių vaikų skaičių.
Patikslinta vaikų vežimo automobiliais tvarka, pagal kurią visi vaikai iki 135 cm ūgio turės būti vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas atitinkamos grupės sėdynes, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės. Kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.
Iki šių pakeitimų KET leido ant galinės automobilio sėdynės vežamus vaikus nuo 3 metų amžiaus prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio.
Kitas svarbus pakeitimas skirtas saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti. KET išsamiau aprašytos vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigos, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimai, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių.
Mokykliniais autobusais draudžiama vežti stovinčius vaikus arba daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų. Turės būti vaikus lydintis asmuo (mokykliniame autobuse šią pareigą galės atlikti ir vairuotojas), kuris privalės užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.
Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, KET patikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimai. Mokykliniuose autobusuose turės būti įrengtos įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos, kurios bus įjungiamos tik vaikų laipinimo metu ir mirkčios paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose.
„Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Praėjusiais metais šalies keliuose iš viso žuvo 19 vaikų.
Šaltinis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
Į užsienio šalis siuntas siunčiantys gyventojai vis dažniau naudojasi siuntų savitarnos terminalais. Penktadalis per savitarnos terminalus SIUNTOS24 siunčiamų siuntų keliauja į užsienio šalis.
„Siųsti siuntas į užsienio šalis per siuntų terminalus SIUNTOS24 savo klientams pasiūlėme kiek daugiau nei prieš mėnesį, tačiau jau dabar pastebime, jog ši paslauga sudomino gyventojus. Siuntų, siunčiamų į užsienio šalis, skaičius nuosekliai auga“, – gerais rezultatais džiaugėsi bendrovės „Baltic Post“ direktorius Karolis Kairaitis.
Daugiausia siuntų keliauja į kaimynines šalis – Latviją, Estiją, Lenkiją. Taip pat nemaža dalis siuntų per savitarnos terminalus išsiunčiama ir į Vokietiją. Į šią šalį siunta buvo pristatyta per rekordiškai trumpą laiką – 22 valandas.
Siųsti siuntas į užsienio šalis galima iš bet kurio SIUNTOS24 terminalo. Terminalo ekrane siuntėjui reikia pasirinkti meniu punktą „Siunta į užsienį“ ir išsirinkti pageidaujamą šalį. Po to suvesti siuntėjo bei gavėjo duomenis ir apmokėti už paslaugą.
Į Europos šalių sostines siuntos pristatomos per 2–4 darbo dienas, į kitus miestus – per 3–6 darbo dienas. Siuntos pristatomos gavėjams tiesiai į rankas. Iš viso siuntos pristatomos į 22 Europos šalis.
Siunčiant į užsienio šalis siuntos kaina priklauso ne nuo svorio, bet nuo jos dydžio. Pavyzdžiui, siuntos siuntimas į Latviją kainuoja nuo 35,99 Lt, į Estiją – nuo 42,99 Lt. Į užsienio šalis siunčiamos siuntos svoris negali būti didesnis nei 30 kilogramų.
Šiuo metu veikia 55 terminalai 32-uose šalies miestuose. Terminalų tinklą SIUNTOS24 diegia bendrovės „Kautra“ valdoma įmonė „Baltic Post“ kartu su Lietuvos paštu.
Šaltinis UAB „Baltic Post“
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|