Lietuvos oro uostų rekordai: 4,2 milijono keleivių ir 50 tūkst. skrydžių per metus

2016 01 15


2015-ieji Lietuvos oro uostams buvo rekordiniai metai – per 12 mėnesių aptarnautų keleivių skaičius smarkiai viršijo šalies gyventojų skaičių ir pasiekė 4,2 milijono. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų paslaugomis pasinaudojusių žmonių srautas per metus išaugo 11,3 proc., o skrydžių sulaukta 5,7 proc. daugiau.


Augimo tendencijos stebimos visuose trijuose oro uostuose. Pavyzdžiui, Vilniaus oro uostas pirmą kartą savo veiklos istorijoje viršijo 3 mln. keleivių per metus skaičių. 2015 m. sostinėje aptarnauta 13,4 proc. daugiau žmonių nei 2014-aisiais - 3,3 mln. Palangoje keleivių srautas per metus padidėjo 9,4 proc., Kaune - 3,2 proc.
„Oru keliaujančių ir oro uosto paslaugomis besinaudojančių žmonių skaičius Lietuvoje stabiliai auga nuo 2009-ųjų. Per šešerius metus vien Vilniuje keleivių skaičius išaugo 2,5 karto. Šalies gyventojų mobilumas vis didėja – keliaujama tiek turizmo, tiek verslo reikalais, Lietuva taip pat vis dažniau pastebima tarptautinėje erdvėje ir yra lankoma svečių iš užsienio. Kitąmet su naujais vežėjais ir naujomis kryptimis dar išplėsime keliautojų galimybes, tad tikimės, kad augimas nesustos“, – sako Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.


Kaip pastebi G. Almantas, oro uostai norėdami kokybiškai priimti ir pasirūpinti nuolat augančiu keleivių srautu, susiduria su iššūkiu – investicijų infrastruktūrai plėsti trūkumu.
Populiariausios skrydžių kryptys 2015 m. Vilniuje ir Palangoje išliko tokios pačios – sostinėje daugiausiai keleivių sulaukia skrydžiai į Londoną, Frankfurtą ir Rygą, Palangoje ir toliau lyderiauja Kopenhaga. Kaune 2014 m. itin paklausios buvo atostogų kryptys, bet 2015 m. iš populiariausiųjų sąrašo viršaus jas išstūmė Londonas, Dublinas ir Kopenhaga.
2015-aisiais Lietuvos oro uostai priėmė ir išleido 50 tūkst. skrydžių – 3 tūkst. daugiau negu metais anksčiau. Tai nulėmė nauji tiesioginiai skrydžiai į Odesą, Sankt Peterburgą, Memingeną, Bilundą, Glazgą, Belfastą, Malmę, Madridą ir Eilatą. Taip pat buvo pagerintas susisiekimas su Oslu, Frankfurtu, Stokholmu, Kijevu, Kopenhaga, Stambulu, Bergenu, Donkasteriu, Dortmundu, Stavangeriu, Barselona, Bremenu, Briuseliu, Milanu ir Ryga.
Šiemet skrydžių skaičių tikimasi padidinti dar labiau - Vilniuje apie veiklos pradžią paskelbė dvi naujos aviakompanijos – „Vueling“ ir „Germania“, skraidinsiančios į Barseloną ir Ciūrichą. Kaune ir Palangoje skrydžius į Londoną pradės vykdyti kompanija „Wizz Air“, o pajūryje taip pat ims kilti ir leistis kompanijos „LOT“ lėktuvai iš Varšuvos.
Pastebima, kad Lietuvos oro uostai vis didesnį vaidmenį užima Baltijos šalių rinkoje – 2015-aisiais trys civiliniai šalies oro uostai aptarnavo 36 proc. visų čia skraidančių keleivių. Per dvejus metus ši dalis išaugo 2 proc., kai tuo tarpu Rygos oro uosto aptarnaujama dalis nuo 2013-ųjų sumažėjo nuo 47 iki 45 proc. Talino oro uostas pastaruosius trejus metus laikosi stabiliai ir aptarnauja 19 proc. Baltijos šalių oro keleivių.

Lietuvos oro uostai

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt