Davoso forume konstatuota, kad plačioji visuomenė nelinkusi sekti paskui savo lyderius

2016 01 22



Davoso ekonomikos forume susirinkusiems politikos ir ekonomikos lyderiams pristatytas pasaulinis tyrimas „Trust Barometer“ („Pasitikėjimo barometras“), analizuojantis, kuo labiausiai pasitiki ir nepasitiki pasaulio visuomenė, kokie pasitikėjimo faktoriai lemia skirtingų šalių gyventojų ir verslo elgseną. Tyrimas analizuoja pasitikėjimą valdžia, žiniasklaida, verslu ir nevyriausybinėmis organizacijomis. Šį tyrimą jau 16 kartą atlieka ir Davose pristato pasaulinis ryšių su visuomene tinklas „Edelman“. Tyrimas vykdytas 28 pasaulio valstybėse.

Visuomenės bendrasis pasitikėjimo reitingas kyla ir pasiekė aukščiausią lygį nuo recesijos laikų, rodo šių metų atlikto „Trust Barometer“ rezultatai.

Labiausiai prie šio pakilimo prisidėjo visuomenės lyderiai - sprendimų priėmėjai politikos, ekonomikos, verslo, mokslo srityse. Jų žinios, finansinė padėtis ir optimizmas reikšmingai lėmė pasitikėjimo valdžia, žiniasklaida bei verslo institucijomis kilimą ir smarkiai skyrėsi nuo visos kitos plačiosios visuomenės skepticizmo.

2016-ųjų „Trust Barometer“ tyrimas rodo dar iki šiol nebūtą pasitikėjimo skirtumą tarp sprendimų priėmėjų ir masinės visuomenės. Jei politikos ir verslo lyderiai rodo augantį optimizmą, tai kita apklaustųjų dalis - plačioji visuomenė - rodo vis dar nedidelį pasitikėjimą  valdžia, žiniasklaida bei verslo institucijomis. Šis žemas rodiklis greičiausiai yra susijęs su vis dar dideliu nedarbu bei prasta ekonomine padėtimi. Pasitikėjimo atotrūkis tarp dideles ir mažas pajamas gaunančių respondentų buvo aiškiai matomas  dviejuose trečdaliuose visų šalių, kuriose vyko tyrimas.

Pasitiki tokiais, kaip ir jie patys

Be to, šių metų tyrimas atskleidžia, kad žmonės yra linkę kur kas labiau pasitikėti tokiais pat kaip ir jie asmenimis – paprastais žmonėmis, šeima ar draugais (78 proc.), o ne įmonių vadovais, direktoriais  ar vadovaujančias pareigas užimančiais asmenimis.

Net 52 proc. apklaustųjų pripažino, kad paprastas darbuotojas yra kur kas patikimesnis informacijos šaltinis nei įmonės vadovas.

„Mitas, kad žmonės seks paskui visuomenės elitą, pamažu bliūkšta – visuomenė tiki kitomis vertybėmis nei jų lyderiai. Būtent apie šią tendenciją turėtų išgirsti vadovai ir imti atviriau dalintis su savo pavaldiniais žiniomis, mintimis bei vertybėmis. Tinkamai informuoti darbuotojai galės skleisti patikimą žinią apie kompaniją bei tapti nepakeičiamais jos advokatais“, – pataria viešųjų ryšių specialistas, „Edelman“ tinklui Lietuvoje atstovaujančios agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ vadovas Linas Kontrimas.

Verslas vėl turi puikias sąlygas atgauti pasitikėjimą

Nors didžioji visuomenės dalis skeptiškai vertina verslo sektorių, dabar verslas, kaip niekad anksčiau, turi puikų šansą sustiprinti savo pozicijas ir įveikti nepasitikėjimo bedugnę.

Pasaulinės tendencijos rodo, kad verslu visuomenė pasitiki labiau nei valdžia. Dar svarbesnis rodiklis - 80 procentų respondentų, įsitikinę, kad verslas gali padidinti savo pelną prisidėdamas prie ekonominių bei socialinių visuomenės problemų sprendimo. Absoliuti dauguma respondentų tiki, kad verslas turi imtis lyderio vaidmens sprendžiant vietos bendruomenių problemas ir prisidedant prie jų gerovės.

5 patarimai verslui

Pasitikėjimo rodiklis labai glaudžiai susijęs su visuomenės informuotumu. Kuo Jūsų auditorija bus geriau informuota, tuo didesnį pasitikėjimą įgis Jūsų verslas.

Visuomenei reikšmingi ilgalaikiai įsipareigojimai. Vadovai turi daugiau dėmesio skirti ilgalaikiams įsipareigojimams, prisidėti sprendžiant vietos bendruomenių problemas.

Dalintis savo vertybėmis. Visuomenėje atpažįstamos ir aiškiai suvokiamos vertybės yra vienos svarbiausių didinant pasitikėjimą. 79 proc. respondentų teigė norintys lyderius matyti etiškus bei nuoširdžius, jie nori, kad lyderiai atviriau pasakotų savo istorijas bei patirtis.

52 proc. apklaustųjų teigia, kad darbuotojai yra patikimesni žinios nešėjai. Jei vadovai bus atviresni ir noriau dalinsis žiniomis bei vertybėmis su savo darbuotojais, darbuotojai galės tinkamiau jas skleisti ir perduoti išorei bei taps puikūs kompanijos advokatai.

Paieškos būdu rasta informacija (pvz., „Google“) pasitikima labiau(63 proc.) nei tradicine žiniasklaida. Verslas turi naudotis visais informacijos sklaidos kanalais ir įvertinti jų svarbą savo auditorijai.

PR Service

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt