2012-07-06
2012-07-04
Susisiekimo ministerija nutarė skatinti vairuotojus neatidėlioti transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros paskutinei dienai, o atlikti ją anksčiau, pasiliekant protingą laiko tarpą galimiems trūkumams pašalinti.
„Jei likus ne daugiau kaip 30 dienų iki apžiūros termino bus nustatyta, kad transporto priemonė yra tvarkinga, kitos apžiūros terminas bus pratęsiamas tiek dienų, kiek jų buvo likę iki privalomosios apžiūros galiojimo pabaigos“, - sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Pavyzdžiui, jei automobilis patikrinamas ir nerandama trūkumų likus 20 dienų iki privalomosios apžiūros galiojimo pabaigos, kitą kartą į apžiūrą reikės atvykti ne vėliau kaip po 2 metų ir 20 dienų.
Naujoji tvarka įsigalios nuo šių metų spalio 1 d.
Tikimasi, kad tai padės sumažinti transporto priemonių, kurioms pasibaigė privalomosios techninės apžiūros galiojimo laikotarpis, skaičių ir apriboti jų dalyvavimą viešajame eisme.
Statistikos duomenimis, techninių apžiūrų metu maždaug pusėje visų transporto priemonių randama didelių trūkumų.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
2012-07-03
2012-07-03
2012-07-02
Seimas šeštadienį vieningai priėmė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisų projektą, kuriuo siekiama sudaryti efektyvesnes krovinių vežimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais sąlygas.
Pasak Seimo, įsigaliojus įstatymui bus mažinamas krovinių vežimų skaičius, vienu metu vežant tą patį krovinių kiekį, taupomi degalai, mažinamas išmetamo į aplinką anglies dvideginio kiekis, skatinamas vežimo įmonių konkurencingumas, mažinamos transporto priemonių eksploatacinės išlaidos.
Priimtomis pataisomis leista sunkiasvorėms transporto priemonėms, kurių bendroji masė iki 48 tonų, važiuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais, sumokant nustatytą metų mokestį. Jis iš dalies turi kompensuoti neigiamą poveikį keliui (jo dangai).
Transporto priemonės (jų junginiai), kurių bendroji masė viršija maksimalią leidžiamą, galės važiuoti tik su kelio savininku suderintais maršrutais arba kelio savininko nustatytais keliais bei kelio savininko nustatytomis sąlygomis. Įstatyme taip pat patikslinti vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną.
Įstatymas įsigalioja nuo kitų metų sausio 1 d.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Kelių ir geležinkelių statybos bendrovė „Panevėžio keliai“ pradėjo vykdyti svarbų „Via Baltica“ magistralės ruožo rekonstrukcijos projektą.
Projektas apima valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys‒Pasvalys‒Ryga ruožą nuo 47,80 iki 60,90 kilometro: rekonstruojamas 13,1 kilometro ruožas Pasvalio rajono teritorijoje, nuo Raubonių gyvenvietės prieigų iki Saločių gyvenvietės pabaigos. Darbus planuojama baigti 2013 metų sausį.
„Pagrindinė šio magistralės ruožo problema ‒ dėl susidariusių iki 5 cm gylio provėžų deformuota kelio danga, kas kelia pavojų eismo saugumui. Ypač pavojinga važiuoti lyjant“, ‒ sakė „Panevėžio keliai“ Panevėžio filialo direktoriaus pavaduotojas statybai Saulius Stravinkas. Šis magistralinio kelio ruožas ypač prastos būklės dėl itin didelio sunkiojo transporto srauto.
Rekonstruojamame ruože darbai jau pradėti: vykdomi žemės darbai, fezuojamas susidėvėjęs asfalto sluoksnis, rengiamasi pralaidų rekonstrukcijai.
Vykdant rekonstrukciją visame trylikos kilometrų ruože bus sustiprinta kelio dangos konstrukcija, rekonstruota 12 vandens pralaidų, įrengiant naujas metalines gofruotas pralaidas, įrengtos sankryžos ir nuovažos, įrengta 12 autobusų sustojimo aikštelių, kelio 54,785 ir 59,725 kilometruose pastatyti autopavilijonai, sutvarkyta automobilių stovėjimo aikštelė kelio 54,25 kilometre, įrengta 2,366 kilometro pėsčiųjų ir dviračių takų. Projekte taip pat nematyta lietaus vandens ir drenažo inžinerinių tinklų rekonstrukcija ir 10 kV elektros tinklų rekonstravimas.
Projekto vykdymo metu šiame magistralės ruože bus įrengta 9 metrų pločio kelio danga: važiuojamoji dalis, susidedanti iš dviejų priešpriešinio eismo juostų po 3,5 m, dvi 1 m pločio saugos juostos, pusantro metro pločio kelkraščiai. Įvertinus didelį kelio apkrovimą, bus rengiama trisluoksnė asfalto danga, susidedanti iš 10 cm storio asfalto pagrindo ir dvisluoksnės (8 ir 4 cm storio) asfalto dangos. Atskiruose ruožuose dėvėjimosi paviršius bus šiurkštinamas.
Į rekonstruojamą kelią įsijungia 3 rajoninės reikšmės keliai ir šalia esnatys privažiavimai prie gyvenamųjų teritorijų bei smulkūs vietiniai keliai. Iš viso bus rekonstruojama 51 nuovaža. Trasoje yra 5 individualios sankryžos, jos suprojektuotos pagal saugaus eismo reikalavimus, su iškiliomis saugumo salelėmis pėstiesiems važiuojamoje dalyje, apšvietimu, horizintaliuoju ženklinimu bei lanksčiais plastikiniai stulpeliais.
Suderinus su Pasvalio rajono savivaldybe, naikinamos dvi autobusų sustojimo aikštelės 50,04 kilometre kairėje ir 50,13 kilometre dešinėje, keleivius nukreipiant į naujas autobusų stoteles Žilpamūšio sankryžoje, kelio 50,91 kilometre.
Keturšalė sankryža ties Saločiais bus rekonstruojama įvertinus eismo saugos reikalavimus: po rekonstrukcijos greitis sankryžoje bus ribojamas iki 70 kilometrų per valandą, sankryžos plotas sumažintas atsisakant greitėjimo ir lėtėjimo juostų, sumažinant saugumo salelių plotą, šalutiniuose keliuose įrengiant iškilius asfaltbetonio kalnelius. Saločių sankryžos apšvietimui numatyta naudoti vėjo ir saulės energiją. Šie savaime atsinaujinantys gamtos rezursai jau kelis metus Lietuvoje naudojami sankryžoms apšviesti, kas įgalina taupyti bei sumažina kelius eksploatuojančių organizacijų priklausomybę nuo elektros energijos tiekėjų.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Birželio 28 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ administraciniame pastate vyko Rytų-Vakarų transporto koridoriaus (East–West Transport Corridor – EWTC) asociacijos posėdis. Jo metu aptarta asociacijos veikla, svarstyti ateities planai bei uždaviniai, struktūros vystymo klausimai, priimta naujų narių.
Prieš dvejus metus įkurta asociacija šiuo metu vienija daugiau nei 2000 verslo kompanijų iš 12 Europos ir Azijos valstybių (Baltarusijos, Belgijos, Danijos, Kazachstano, Kinijos, Lietuvos, Mongolijos, Prancūzijos, Rusijos, Švedijos, Ukrainos ir Vokietijos). Šiandien asociacijos nariais tapo Baltarusijos tarptautinių ekspeditorių asociacija (BAIF), Mariboro (Slovėnija) universitetas, Švedijos kompanija „NetPort.Karlshamn“, Šiaulių miesto savivaldybė bei Šiaulių oro uostas.
Renginio metu taip pat svarstyti bendradarbiavimo tarp EWTC asociacijos ir JAV Teisingumo departamento Tarptautinės kriminalinių tyrimų mokymo pagalbos programos (International Criminal Investigative Training Assistance Program, ICITAP) klausimai. Bendradarbiauti šalys pradėjo dar pernai, kai vykdant bandomąjį prekių gabenimą konteinerinio traukinio „Vikingas“ maršrutu iš Turkijos į Lietuvą, buvo išbandyti elektroninių plombų modeliai ir elektroninis deklaravimas.
Rytų–Vakarų transporto koridorius jungia pietinės Švedijos, Danijos, Vokietijos, Lietuvos transporto centrus su Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos ir Azijos transporto sistemomis. Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko patarėjo ir EWTC asociacijos prezidento Algirdo Šakalio teigimu, asociacija siekia stiprinti bendradarbiavimą tarp įvairių transporto rūšių, logistikos kompanijų, intermodalinių operatorių, krovinių ekspeditorių ir klientų, mokslo įstaigų bei šalių vyriausybių. „Bendradarbiaudami formuojame konkurencingą tarptautinę transporto ir logistikos grandinę, plėtojame mažiau aplinką teršiantį transportą bei siekiame, kad „Rytų-Vakarų“ koridorius išsiskirtų kaip „žaliasis“ transporto koridorius“, – sakė A. Šakalys.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos nuomone, asociacijos veikla suteikia teigiamą postūmį intermodalumo skatinimui. „Reguliarumas, infrastruktūra, inovacijos, informacinės technologijos, bendradarbiavimas su susijusiomis institucijomis, tinkama vadyba – visas šis kompleksas suteikia galimybę ne tik rūpintis ekologija bei tausoti gamtą, bet ir leidžia optimizuoti laiko bei finansinius resursus tiek mūsų partneriams ir klientams, tiek mums patiems“, – teigė S. Dailydka.
Asociacijos veiklą aktyviai remia Kinijos transporto ir logistikos asociacijos, siekiančios plėtoti sausumos transportą tarp Azijos ir Europos.
Kitą EWTC asociacijos posėdį numatyta surengti dar šių metų rudenį.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|