Rusijos stojimas į PPO Lietuvos autovežiams kol kas darbo neduos

2012 08 08

 

Pasigirdus kalboms, kad Rusija pagaliau priimta į Pasaulio Prekybos Organizaciją (PPO), naudotų automobilių pardavėjai ėmė ploti rankomis. Deja, džiaugsmas yra gerokai per ankstyvas…

Rusija net 18 metų bandė prasimušti į Pasaulio Prekybos Organizaciją (PPO). Tai lyg pakliūti į svajonių klubą. Su šveicarų pagalba praėjusių metų gale mūsų didžiajai kaimynei pagaliau pavyko tapti pilnateise PPO nare. Teisiškai Rusija taps pilnateise PPO nare rugpjūčio pabaigoje – rugsėjo pradžioje, kai įsigalios visos pasirašytos sutartys.

Vos Rusijai įstojus į išsvajotą klubą, mūsų naudotų automobilių prekeiviai apsidžiaugė, kad netrukus ši didžioji kaimynė bus priversta sumažinti importo muitus. Mat dabar rusai atsitvėrė muitų siena nuo Europos, taip skatindama vystytis vietinę gamybą. Visoje Rusijoje pastatyta daugybė automobilių gamyklų, kurios gamina daugumą šioje šalyje parduodamų naujų automobilių.

Kai kurių analitikų skaičiavimu, priėmus PPO reikalaujamus muitus, Rusijos naujų automobilių gamyba gali nukristi beveik dvigubai. Dėl bendros su PPO muitų sistemos Rusijos biudžetas, suvienodinęs muitų dydį kiekvienais metais prarastų po 240 milijardų rublių.

Rusija, įstojusi į šią organizaciją, pasirašė sutartį, pagal kurią per artimiausius septynerius metus automobilių įvežimo muitai sumažės iki 15 procentų. Taigi, automobilių prekeiviams dar kiek per anksti ruošti autovežius – teks pakentėti. Tiesa, žinant Putino politiką, pasirašyta sutartis dar nereiškia įvykdytą sutartį – šis terminas gali būti ir nukeltas.

Pagal šiuo metu galiojančią muitų sistemą į Rusiją per metus įvežama vos po 150 000 naudotų automobilių. Analitikai mano, kad suvienodinus tarifus, į Rusiją būtų įvežama bent po pusė milijono naudotų automobilių. Nemaža jų dalis turėtų patekti ir iš Lietuvos.

Be to, turint omenyje, kad Rusija yra pasirašiusi bendrą muitų sąjungą su Kazachstanu ir Baltarusija, naudotų automobilių prekyba turėtų padidėti dar daugiau. Galima numatyti, kad nemaža dalis šių automobilių į rytus pateks per Lietuvą. Tačiau auksinių naudotų automobilių prekybininkų laikų dar teks palaukti bent septynerius metus.

Automobiliams iki trejų metų muito mokestis pagal variklio tūrį mažės 16 – 24 proc. Muito mokestis pagal automobilio vertę pasikeis nuo 30 iki 25 proc.

Populiariausiems iš Lietuvos į Rusiją importuojamiems 3–5 metų amžiaus automobiliams muito mokesčiai pagal variklio darbinį tūrį rugpjūčio mėnesį sumažės 62 – 76 proc.

Labiausiai sumažėtų muito mokesčiai 5-7 metų amžiaus automobiliams – daugiau negu 80 proc.

Siekdama bent kažkiek apsisaugoti nuo masinio naudotų automobilių importo, Rusija gali įvesti papildomus automobilių importo mokesčius, tokius kaip „žaliasis“ taršos mokestis arba automobilio utilizavimo mokestis. Manoma, kad tokių mokesčių dydis gali svyruoti nuo 1000 iki 3500 eurų kiekvienam automobiliui.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt