Valdančiąją centro kairės koaliciją formuojančios Socialdemokratų, Darbo ir „Tvarkos ir teisingumo“ partijos pirmadienį pasidalino ministrų portfelius. Socialdemokratams atiteko 7, Darbo partijai – 5, partijai „Tvarka ir teisingumas“ – 2 ministerijos.
Sutarta, kad socialdemokratai deleguos septynis ministrus – užsienio reikalų, finansų, susisiekimo, teisingumo, ūkio, krašto apsaugos ir sveiktos.
Darbo partijai teko Žemės ūkio, Vidaus reikalų, Švietimo ir mokslo, Socialinės apsaugos ir darbo bei Kultūros ministerijos.
„Tvarkiečiai“ ieškos, kas galėtų vadovauti Aplinkos ir Energetikos ministerijoms, LRT televizijos naujienų tarnybai teigė socialdemokratų partijos vadovas Algirdas Butkevičius.
„Diskusija buvo labai ilga. Ūkines ministerijas sugrupavome į vieną pogrupį, likusias – į kitą. Po to žiūrėjome, kuri partija galėtų sėkmingiau kokiai ministerijai vadovauti. Pavyzdžiui, kai socialdemokratai vadovavo Susisiekimo ministerijai, buvo įgyvendinta ir kaimo žvyrkelių asfaltavimo programa, ir kiti ambicingi projektai”, – sakė A. Butkevičius.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-06
Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) per 2012 m. aviacinės vasaros sezoną pervežė 1,46 mln. keleivių, t.y. 21,3 proc. daugiau nei 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, ir pasiekė geriausią vasaros sezono rezultatą per visus oro uosto veiklos metus.
Iš visų mėnesių ypač išsiskyrė liepa: aptarnauta daugiausiai keleivių, t. y. 236 tūkst., o liepos 20 d. pasiektas aptarnautų keleivių skaičiaus per vieną dieną rekordas – 9 667 keleiviai. Aviacinio vasaros sezono metu sėkmingai augo keleivių skaičius tiek turistinėmis, tiek verslo kryptimis, be to, sėkmingas orlaivių užpildymas šią vasarą atidarytomis naujomis reguliariomis sezoninėmis kryptimis į Tel Avivą, Reikjaviką ir Krokuvą leidžia tikėtis dar didesnio šių krypčių populiarumo kitą vasarą.
Vasaros sezono metu – nuo 2012 m. kovo 25 d. iki spalio 27 d. – buvo įvykdyti 18,8 tūkst. skrydžių, kurie augo 7 proc., lyginant su 2011 m. vasaros sezonu. Minėtu laikotarpiu populiariausios kryptys buvo Frankfurtas, Londonas, Kopenhaga, Ryga, Helsinkis, Milanas, Dublinas, Antalija. Daugiausiai keleivių vasaros sezono metu pervežė aviakompanijos ,,Wizzair“, ,,Ryanair“, ,,Small Planet Airlines“, ,,Lufthansa“, ,,AirBaltic“, ,,Scandinavian Airlines“, ,,LOT Polish Airlines“, „Finnair“.
Nuo 2012 m. spalio 28 d. iki 2013 m. kovo 30 d. skrydžiai vykdomi pagal aviacinės žiemos tvarkaraštį. Dabartiniame žiemos tvarkaraštyje, palyginti su vasaros sezonu, atsirado 7 nauji maršrutai. Šią savaitę prasidės aviakompanijos „Ryanair” skrydžiai į (iš) Briuselį (Charleroi oro uostas), Lidsą (Bradfordo oro uostas), Liverpulį, Lutoną, Korką ir Oslą (Rygge oro uostas), o nuo kovo vidurio – į Diuseldorfą (Weeze oro uostas).
2012-2013 m. aviacinės žiemos sezono metu iš Lietuvos sostinės bus galima skraidyti 44 tiesioginiais reguliariais maršrutais.
Tarptautinis Vilniaus Oro Uostas
Spalio 26 d. rytą šalies keliuose iškritus pirmajam sniegui žiema juos aptarnaujančioms tarnyboms prasidėjo kiek anksčiau nei apie ją paskelbė kalendorius. Tą patį galima pasakyti ir apie vairuotojus – tiems, kurie ruošėsi delsti iki paskutinio teko suskubti ir vasaros sezonui skirtas padangas pakeisti žieminėmis.
Kitas aspektas yra ir metalo lydinių atžvilgiu itin agresyvaus cheminio junginio natrio chlorido barstymas. Kaip mus patikino kelininkai, druska naudojama dėl nedidelės kainos, o turimų jos atsargų turėtų užtekti iki sausio mėnesio. Susidėvėjusią techniką atnaujina pagal išgales Kaip Balsas.lt pasakojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos ir valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Asta Lipkevičienė, po 2000 m. įdiegus Lietuvoje vakarų pasaulyje paplitusias grynos druskos ir šlapios druskos technologijas ir įsigijus modernius tam tikslui skirtus įrengimus ženklesnių technologinių pokyčių kelių priežiūros srityje pastaraisiais metais nebuvo. Anot jos, susidėvėję automobiliai, barstytuvai, valymo mechanizmai atnaujinami pagal išgales.
A. Lipkevičienė patikino, kad šiais metais žiema nėra prasidėjusi „neįprastai anksti“. Kaip komentavo pašnekovė, kiekvienais metais neigiama oro temperatūra naktimis būdavo ir prieš Visų Šventųjų dieną, o paprastai iki spalio 20 d. bent vieną kartą keliai būna barstomi. Vienintelis pastebimas skirtumas − šiais metais tik šiek tiek daugiau iškrito sniego. Tiesa, tai didelio poveikio druskos atsargoms neturės. Šiuo metu kelių priežiūros įmonėse druskos sandėliai yra beveik pilni, o to kiekio, jei žiema bus vidutinė, turėtų užtekti iki sausio mėnesio.
„Pastaraisiais metais įrangos, skirtos kelių barstymui žiemą, technologijos nesikeitė. Nesikeitė ir kelių barstymui naudojama medžiaga. Kaip daugelyje šalių, taip ir Lietuvoje, keliai barstomi daugiausia natrio chloridu. Esant žemesnei oro temperatūrai nei minus 8 laipsniai Celsijaus naudojamas ir kalcio dichloridas. Kitos medžiagos gal ir yra efektyvios, tačiau jų kaina yra kelis kartus didesnė“, komentavo A. Lipkevienė. Temperatūrų skirtumas – itin svarbus veiksnys Greta barstymo druska, anot A. Lipkevičienės, jau ne pirmus metus rajoniniuose keliuose privažinėtas sniegas ir ledas žiemos metu yra šiurkštinamas autogreideriais su dantytais verstuvais. Šiurkštinami rajoninių kelių pavojingi ruožai (stačios įkalnės, staigūs posūkiai ir pan.) ir tie ruožai, kuriuose vyksta reguliarus maršrutinių keleivinių ir specialiai moksleivių (vaikų) pavėžėjimui pritaikytų transporto priemonių eismas. Tiesa, tai daugiausia rajoniniai keliai su žvyro danga. Kaip pažymėjo vyriausioji specialistė, šiurkštinti kelius su asfalto danga dėl galimo dangos pažeidimo yra gana sudėtinga.
Kaip mums pasakojo automobilių kėbulo remonto meistras Remigijus, druskos mišiniai koroziją skatina itin agresyviai, o efektyviausias būdas sumažinti kenksmingą jų poveikį – išpurkšti dugną specialiais tepalais. Kita prevencijos priemonė, anot jo, yra kuo dažnesnis automobilio plovimas, pašalinant nuo paviršių visus druskos likučius. Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad korozijos reakcijas pagreitina ir temperatūrų skirtumas, todėl automobilį vertėtų laikyti šaltame garaže. „Galite patys padaryti eksperimentą užberdami druskos ant šaltos ir ant šiltos mėsos – pamatysite, kuriuo atveju ji bus greičiau įsisavinama“, − tokį pavyzdį mums pateikė Remigijus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-03
Rusijos rinka – Lietuvos vežėjams svajonė nr. 2. –nustatė VŠĮ „Edukacijos ir tyrimų centras.“ Nors centro atlikto tyrimo duomenimis labiausiai Lietuvos vežėjai nori bendradarbiauti su Vokietijos rinka, Rusija prioritetų skalėje atsidūrė antroje vietoje. Paanalizuokime pervežimų verslui svarbius ypatumus kaimyninėje Rusijoje.
Rusija užima 17 vietą pasaulyje pagal importuojamos produkcijos kiekį, 13-ąją pagal eksportą, 114 – pagal atvirumą tarptautinei prekybai, tačiau ypač prastai vertinamos patekimo į Rusijos rinką galimybės (125 vieta pasaulyje). Taip pat Rusija užima tik 94-tąvietą pasaulyje pagal logistikos veikimą, kai tuo metu Lietuva šiame reitinge – 45-oje vietoje. Ir nors gamtinių išteklių eksportu paremta ekonomika nėra labai stabili, gerėjantys finansiniai rodikliai ir didžiulis gyventojų skaičius Rusiją daro labai perspektyvia eksporto rinka.
Rusijos transporto apžvalga
Rusijoje veikia 1213 oro uostų, iš kurių 593 su asfaltuotu pakilimo taku. Pagal oro uostų skaičių šalis užima 5 vietą pasaulyje. Geležinkelių tinklas siekia 87157 km. Ir tai yra antroji valstybė pasaulyje pagal geležinkelių tinklo ilgį. Vandens kelių ilgis sudaro 102000 km. (2 vieta pasaulyje).
Rusijos kelių tinklas siekia 982000 km. Iš jų 30000 km. sudaro autostrados (7 šalis pasaulyje). Kelių ilgis Rusijoje sudaro 933000km. iš kurių 755000 km. asfaltuoti. Kai kurie keliai integruoti į bendrą Rusijos federalinių greitkelių sistemą. Šiuo metu krovinių transportavimas keliais vertinamas kaip potencialiausias transporto sektorius, nes augant Rusijos gyventojų pragyvenimo lygiui, didėjant vartojimui, kartu stiprėja ir poreikis lankstesnei krovinių vežimo sistemai keliais, įgyvendinant logistikos principą „nuo durų iki durų“. Vis tik šis potencialas kol kas ribojamas dėl modernių greitkelių tinklo šalyje trūkumo.
Krovinių transportavime geležinkelis Rusijoje užima stipriausias pozicijas. Po nuosmukio, 2009 m. (-24), 2010 m. buvo fiksuojamas krovinių pervežimo kelių transporto augimas iki 25,3 proc. Tuo metu geležinkelių augo tik 9 proc.
Teisinė aplinka transporto verslui
Siekdama modernizuoti transporto ir logistikos infrastruktūrą bei didinti pervežamų krovinių apimtis, Rusija priėmė dvi nacionalines strategijas, kurių tikslas spręsti 2 pagrindines problemas:
1) kaip modernizuoti ir padidinti 50 proc. kelių, tinkamų krovinių pervežimams, infrastruktūrą;
2) kaip sutvarkyti likusius kelius, nes šiuo metu 80 proc. transportavimui tinkamų kelių neatitinka Vakarų Europos standartų, kas lemia didelį avaringumo keliuose lygį, daugiau nei dvigubai viršijantį ES valstybes. Pagal strategiją, iki 2012 m. pabaigos numatoma baigti 2000 km. greitkelių tiesimą.
Lietuva ir Rusija nepriklauso bendrai teisinei erdvei kaip pvz. Muitų sąjunga, todėl krovinių patekimą į Rusijos rinką varžo apribojimai, kurie dažniausiai yra vienašaliai (iš Rusijos pusės) ir vyksta dėl politinių priežasčių. Iki 2011 m. kroviniams atgabentiems į Lietuvoje esančius muitinės sandėlius ir terminalus užtekdavo dvišalių leidimų. Vėliau Rusija reikalavo kroviniams ir trečiųjų šalių leidimų, kurių gavimas ilgą laiką buvo problematiškas. Jei krovinio kilmės šalis nesutapdavo su vežėjo šalimi, buvo traktuojama, kad tokiam vežimui būtinas trečiųjų šalių leidimas. Dėl riboto šių leidimų skaičiaus Lietuvos vežėjams patekti į Rusijos rinką buvo labai keblu. Pvz. 2011 m. Lietuvai buvos skirta115 tūkst. dvišalių leidimų gabenti krovinius į Rusiją ir 2000 trišalių leidimų. Iki 2011 m. rugsėjo, Lietuvos vežėjai jau buvo panaudoję 93,7 tūkst. dvišalių leidimų ir visus trišalius.
Po ilgų Lietuvos ir Rusijos derybų, galiausiai sutarta, jog dvišalių leidimų kvota išliks nepakitusi ir sieks 147 000, o trišalių leidimų kiekis padidės iki 4000. Susitarimas įtvirtintas trims metams, o esant leidimų trūkumui šalys derėsis dėl papildomo jų kiekio. Taip pat buvo suderinta ir leidimų traktavimo ypatybės – nuo spalio 1 d. visi nelietuviškos kilmės kroviniai, vežami iš terminalo ir iš uosto, traktuojami kaip dvišaliai, ir vežami į Rusiją su dvišaliais leidimais.
Rusijos įmonių kreditingumo ir patikimumo vertinimas
Tarptautiniuose kreditingumo agentūrų „Standart&Poor‘s“ ir „Fich“ reitinguose Rusijos ekonominė bei politinė aplinka apibūdinama kaip stabili. „Moody‘s“ reitingų sistemoje Rusija vertinama, nurodant, kad verslo įmonės adekvačios prisiimti finansinius įsipareigojimus, tačiau dėl mažiau prognozuojamų ekonominių ir politinių sąlygų, įmonių galimybės įsipareigoti sumažėja.
Lietuvos ir Rusijos prekybos santykius turėtų pagerinti ir Rusijos narystė Pasaulio prekybos organizacijoje PPO. Narystė organizacijoje užkerta kelią bloginti tarptautinės prekybos sąlygas, šios sąlygos negalės būti keičiamos atsižvelgiant į politinius motyvus.
Rusijos ekonomika šiandien
Pirmąjį 2012 m. pusmetį Rusijos metinis ekonomikos augimas siekė 4,5 proc., tačiau nuo sausio iki rugpjūčio dėl didėjusios infliacijos ir mažėjusio privataus vartojimo augimas lėtėjo iki 4 proc. Rugpjūčio mėnesį ekonomika augo 2,8 proc., o rugsėjo mėnesį – 2,5 proc. Pirmojo šių metų pusmečio rezultatai, anot, „Danske Markets” ekonomisto Vladimiro Miklaševskio, pakankamai geri, lyginant su situacija Vakarų Europoje, o taip pat ir tokiose šalyse kaip Brazilija, Kinija ar Indija. Nepaisant niūrių perspektyvų didžiausiai šalies prekybos partnerei Europos Sąjungai, Rusijos pramonės augimą pastaruoju metu kursto aukšta vidaus paklausa. „Danske“ bankas savo prognozių Rusijai nekeičia ir sako, jog 2012 m. šios šalies BVP augimas sieks 4,1 proc.
„Transporto sektoriaus eksporto galimybių studija“ parengta Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „LINAVA“ užsakymu, vykdant projektą „Lietuvos transporto įmonių eksporto ir verslumo skatinimas“. Studiją parengė Viešoji įstaiga „Edukacijos ir tyrimų centras“. Projektas vykdomas pagal Lietuvos 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ priemonę Nr. VP2-2.2-ŪM-01-K „Asistentas 1“ Projektas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
ES2012 m. spalio 30 d. VKTI atstovai dalyvavo Europos Sąjungos Tarybos Variklinių transporto priemonių techninio derinimo darbo grupės posėdyje, kuriame buvo svarstomas pasiūlymo dėl Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl variklinių transporto priemonių garso lygio projektas.
Per posėdį daugiausia dėmesio buvo skirta leidžiamo triukšmo lygio matavimo metodikai, leistinoms reikšmėms bei šio reglamento įgyvendinimo terminams, taip pat buvo išreikšta nemažai prieštaravimų Komisijos pasiūlymams. Didžiausią dėmesį posėdyje dalyvavę atstovai skyrė ribiniams dydžiams, kurie, jų nuomone, turėtų būti bent 3 – 4 dB(A) didesni nei numatyta šiame projekte. Diskusijų kilo ir dėl įgyvendinimo terminų. Dalyviai baiminosi, kad gamintojai nespės pasiruošti įgyvendinti naujus reikalavimus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|