Vadovaujantis Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) techninių priedų nuostatomis, ADR susitariančiosios šalys ne vėliau kaip nuo 2013 m. sausio 1 d. vairuotojams, vežantiems pavojinguosius krovinius, turi išduoti naujos formos pažymėjimus – ID-1 tipo (pagal ISO 7810:2003 dydis – 85,60 mm x 53,98 mm) plastikines korteles. Keičiamas ir dokumento pavadinimas, naujasis – ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) naujos formos pažymėjimus planuoja pradėti išduoti nuo 2012 m. gruodžio 1 d. ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimai pakeis šiuo metu išduodamus kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojingus krovinius, pažymėjimus. Pažymėjimai, išduoti iki 2012 m. gruodžio 1 d., galios iki juose nurodyto galiojimo termino pabaigos.

ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas nuo ankstesniojo skirsis ne tik savo forma, pavadinimu, bet turės ir daugiau duomenų, jame bus vairuotojo veido atvaizdas ir parašas. Siekdama sumažinti administracinę naštą vairuotojams, kuri kiltų dėl papildomų duomenų pateikimo, Inspekcija greitu metu planuoja pasirašyti atitinkamų duomenų gavimo sutartį su valstybės įmone „Regitra“, todėl, vairuotojui pageidaujant, ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjime galės būti naudojami tokie patys duomenys (nuotrauka ir parašas), kaip galiojančiame vairuotojo pažymėjime, jeigu tinkami duomenis yra VĮ „Regitra“.

Atkreipiame vežėjų ir vairuotojų dėmesį, kad dėl šio dokumento personalizavimo ypatybių ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas nebebus išduodamas tą pačią dieną, kai vairuotojas išlaiko atitinkamą (-us) egzaminą (-us). Vadovaujantis Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos aprašu, egzaminuojamajam, išlaikiusiam egzaminą ir sumokėjusiam valstybės rinkliavą, pažymėjimas bus išduodamas per 10 darbo dienų. Inspekcija stengsis, kad dokumentai būtų išduodami kiek įmanoma greičiau. Inspekcija siūlo taupyti laiką ir ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimą atsiimti ne vykstant į Inspekciją, o gaunant jį nurodytu adresu Lietuvoje. Mokestis (5–6 Lt) už pažymėjimo pristatymą sumokamas grynaisiais kurjeriui, atsiimant pažymėjimą.

Platesnę informaciją dėl pažymėjimo išdavimo tvarkos ir sąlygų galite rasti Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2012 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 2B-313 (Žin., 2012, 93-4839), kuris įsigalios 2012 m. gruodžio 1 d.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas pareiškė nesuprantantis, kodėl vieno didžiausių Lietuvoje koncernų “Achemos grupė” valdoma bendrovė Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas toliau vangiai investuoja į terminalo projektą.

Tuo metu terminalo vadovas atkerta, jog darbai vyksta pagal numatytą grafiką.

“Klaipėdos ir keleivių krovinių terminalas iki šiol nėra pasirašęs sutarties dėl paskolos iš komercinių bankų. Negauna ar nenori imti, darbus vykdo tik nuosavų akcinio kapitalo lėšų, labai nedidelėmis apimtimis. Uosto direkcijos investicijos į objektą jau pasiekė apie 80 mln. litų. Terminalo operatoriai kol kas yra atlikę darbų, mano skaičiavimu, už maždaug 2 mln. litų”, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė Klaipėdos uosto vadovas.

E.Gentvilo teigimu, kol Klaipėdos ir keleivių krovinių terminalas neįrodys savo finansinių pajėgumų, uosto direkcija negali pasirašyti dvišalės sutarties.

“Terminalo savininkai iki šiol nėra prisiėmę jokios atsakomybės ir jokių įsipareigojimų prieš uosto direkciją. Mes investuojame, mes didinsime jų akcijų vertę, jie kol kas laisvi paukščiai”, – sakė E.Gentvilas.

Anot jo, tokie atvejai neabejotinai vers uosto direkciją peržiūrėti modelį, kuris numato uosto ir bendrovių investicijas.

Tuo metu Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas sakė, jog projektas yra įgyvendinamas pagal bendrovės patvirtintą grafiką.

“Pastaruosius du-tris mėnesius mes investavome į griovimo darbus ir naujų pastatų pamatus bei konstrukcijas. Šiuo metu nėra jokios problemos dėl finansavimo užtikrinimo – darbus finansuojame iš nuosavų lėšų, tuo pačiu lygiagrečiai vedame derybas su bankais dėl paskolos suteikimo. Sutartis gali būti pasirašyta artimiausiu metu. Tai tikrai neturėtų jaudinti uosto direkcijos”, – sakė B.Petrauskas.

Anot jo, Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas į projektą jau investavo 5,5 mln. litų. Be to, su Lietuvos komerciniais bankais deramasi dėl 10-12 mln. eurų (34,5 mln. litų – 41,4 mln. litų) paskolos – pasak B.Petrausko, dvišalė sutartis su uosto direkcija būtų pasirašoma po to, kai įmonė pasirašys sutartį su banku.

“Achema” investuos į keleivių ir krovinių terminalo įrangą ir pastatus, o jo infrastruktūrą uosto užsakymu už 112,465 mln. litų stato viena didžiausių Latvijos kelių ir tiltų statybos bendrovių “Latvijas tilti”, kuri darbus planuoja baigti iki 2013 metų vasaros.

Šių metų liepą skelbta, jog “Achemos” investicijos į terminalą iki 2013 metų vidurio sieks apie 72,5 mln. litų.

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas šiuo metu taip pat derasi dėl naujų keltų linijų iš būsimo terminalo. Neoficialiais duomenimis, gali būti deramasi su Švedijos keltų operatore “Stena Line”, šių metų pavasarį įsigijusia penkis trumpus Baltijos jūros maršrutus iš Vokietijos “Scandline”.

Numatoma, kad naujas terminalas, kuris statomas tarp naujosios Smiltynės perkėlos ir vienos didžiausių uosto krovos bendrovių “Klaipėdos Smeltė, per metus galės aptarnauti 1 mln. keleivių, pervežti apie 0,5 mln. automobilių ir 5 mln. tonų krovinių.

Šiuo metu keltais iš Klaipėdos veža Danijos laivybos ir logistikos bendrovė DFDS, kuri plukdo į Kylį, Zasnicą (Vokietija) bei Karlshamną (Švedija).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

1960-aisiais Italijos pietuose pradėtas tiesti ir iki šiol nepabaigtas beveik 1000 kilometrų greitkelis – populizmo ir organizuoto nusikalstamo pasaulio vaisius. Kaip rašo „The New York Times“, šie dalykai po truputį korumpavo Pietų Italijos valdžią, nuvylė piliečius, kurie pradėjo migruoti iš ekonomiškai izoliuoto Kalabrijos regiono.

Šis greitkelis turėjo sujungti Neapolio ir Reggio Calabria miestų priemiesčius, tačiau iki šiol važiuojant šiuo keliu (A3) pasitaiko kliūčių ir statybinio broko: apleistų statybviečių, pavojingų 2 juostų tiltų, neapšviestų tunelių, nuo kurių lubų laša lietaus vanduo ir nuo kurių kartais ant pravažiuojančių mašinų nukrenta trupančio betono gabalai.

„The New York Times“ rašo, kad šis nevykęs greitkelis simbolizuoja ir tai, ką Šiaurinės Europos valstybės galvoja apie pietinę euro zoną: tai regionai, kurių transformavimąsi į gerovės valstybę jos remia, tačiau matyti, kaip jų dotacijos ir subsidijos pranyksta dėl korupcijos, o vietinė valdžia negali – arba nebenori – tam užkirsti kelio.

Nuo statybų pradžios, rašo „The New York Times“, iš šio greitkelio pelnėsi net trys subrangovų kartos. Šiuos subrangovus rinko ir skyrė taip pat ir trys Italijos politikų kartos. Nuo 2000-ųjų Italijos prokurorai jau suėmė šimtus prie šio greitkelio dirbusių žmonių: daugumai buvo pareikšti įtarimai dėl korupcijos ir turto prievartavimo.

„Italijai europinių lėšų netinkamas panaudojimas padarė milžinišką žalą, nes pinigai ne tik buvo naudojami netinkamai, tačiau net ir išmaitino organizuotą nusikalstamumą“, – situaciją Niujorko dienraščiui komentavo Sergio Rizzo, populiarių knygų apie politinę korupciją bendraautorius. „Pietiniai regionai neturėjo resursų planuoti, o jų remti projektai nedavė rezultatų. Tai yra problema“, – priduria S. Rizzo.

Nuo 2000 iki 2011-ųjų Italija iš Europos Sąjungos fondų gavo maždaug 100 mlrd. eurų įvairioms programoms (jos svyravo nuo žemės ūkio iki infrastruktūros) vystyti. Dauguma lėšų nukeliavo į Pietinę Italiją, tačiau jos atstovai šiuo metu gali „pasigirti“ tik pusiau pabaigtu greitkeliu. Kiek mažiau nei 100 mlrd. eurų gavusi Ispanija gali bent pasigirti pabaigusi pasaulinio lygio greitųjų traukinių tinklą. Atitinkamu laikotarpiu Graikijai skirta 50 mlrd. eurų, tačiau šių investicijų efektas taip pat nėra aiškus.

2001 metais Italija pasiryžo vietoje nepabaigto A3 greitkelio statyti naują – senajame nebuvo tinkamos pagalbinėmis tarnyboms skirtos juostos. Nuo to laiko greitkeli statybai atseikėta 10 mlrd. eurų. Tiesa, kai šalies teismuose įrodyta, jog nemaža dalis šių pinigų naudoti netinkamai, Europos Sąjungos atstovai pareikalavo, kad šiam projektui numatyti 500 mlrd. eurų būtų nukreipti į kitus projektus.

Kaip rašo „The New York Times“, važiuoti A3 greitkeliu – pagrindine regiono, kuriame nėra greitųjų traukinių, kuriame nedarbas siekia 20 proc. (jaunimo nedarbas – net 40 procentų) arterija – panašu į tamsiosios naujausių laikų Italijos istorijos stebėjimą. Tai mišinys korupcijos ir politinės protekcijos, dėl kurio regiono skola yra antra pagal dydį (po Graikijos) Europoje.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Mercedes-Benz“ netrukus pradės serijinę naujo trijų ašių sunkvežimio „Unimog U 5000“ su ratų formule 6×6 gamybą. Šį universalų bekelės virtuozą labai palankiai Hanoverio IAA parodoje įvertino kelininkai, miškininkai, statybininkai ir komunalinio ūkio bei specialiosios paskirties tarnybų specialistai. Atnaujintas ir papildomai trečią ašį gavęs „Unimog“ net bekele galės gabenti iki 10 tonų krovinius arba pripildytas net 7 000 litrų talpos cisternas.

Naujojo triašio sunkvežimio svoris – 7,24 tonos. „Unimog U 5000“ su ratų formule 6×6 platforma specialiai pritaikyta sunkiasvoriams kroviniams gabenti esant ypatingai sudėtingo reljefo vietovės sąlygoms, kur nėra įprastos kelių dangos. Po sunkvežimio variklio gaubtu gaudžia serijinė viena eile išdėstytų cilindrų dyzelinė jėgainė OM 924 LA, pasiekianti 218 AG. Maksimalus sukimo momentas – 810 Nm. Variklis su „Blue Tec“ atitinka Euro 5 reikalavimus, kaip alternatyvų variantą klientas gali pasirinkti ir versiją su Euro 3 reikalavimus atitinkančia jėgaine.

Rinkos naujokas sukurtas remiantis pirmtako U 5000 4×4 bazine versija. Naujasis triašis turi sustiprintą ir atsparų persikreipimui rėmą, perjungiamą diferencialo blokavimo įtaisą, sraigtines linges ir aštuonias priekines bei šešias atbulinės eigos pavaras. Bekelės virtuozo prošvaisa 480 mm, įkalnės/nuokalnės įveikimo kampas – 50 laipsnių. Apsisukimo skersmuo su visomis trimis varančiosiomis ašimis – 19,5 metro.

Pagal pageidavimą klientas gali užsisakyti ir padangų slėgio kontrolės įrangą „tirecontrol“. Manevringumui palengvinti bekelės sąlygomis galima įsigyti ir papildomos modifikacijos variantą su aštuoniomis priekinės ir atbulinės eigos pavaromis. Bendras rėmo ilgis – 7 400 mm, ratų bazė papildomai pailgėjo 1 400 mm, tad sunkvežimio platformą pagal poreikį galima pailginti po 1 050 mm į priekį arba atgal.

Gamintojo teigimu, naujasis U 5000 6×6 bus nepakeičiamas ne tik kelininkų ir statybininkų pagalbininkas sudėtingomis kelių sąlygomis gabenant itin sunkius mechanizmus ar kitus krovinius, bet ir efektyvi miškų gaisrų gesinimo transporto priemonė, kurios speciali versija gali turėti 7 000 litrų talpos cisterną.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusijos investicijos į Suomijos įlankos uostus ir spartus jų augimas gali dalį krovinių atimti iš Klaipėdos uosto. Uosto atstovai teigia, kad Lietuva, nenorėdama pralaimėti konkurencinėje kovoje, iki 2020 metų turi pastatyti išorinį giliavandenį uostą Būtingėje.

“Giliavandenis uostas, kaip planuojama, bus statomas ne iš valstybės lėšų, o pritraukiant investuotojų. Tačiau keliame esminę sąlygą, kad būtų užtikrinti naujų krovinių srautai, o ne kad esami pabėgtų iš Klaipėdos uosto”, – teigė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Pasak jo, nepastačiusi giliavandenio uosto, Lietuva pralaimėtų konkurencinėje kovoje: “Arba mes investuojame, arba paleidžiame krovinius”.

Tačiau A.Štaras neįžvelgia didelės grėsmės, kad tranzitinius krovinius perimtų Rusijos uostai. Pasak jo, Baltarusiški kroviniai eitų per Rusiją, jei jiems būtų sudarytos išskirtinės sąlygos, o tuo viceministras abejoja. Tuo tarpu Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas pabrėžia, kad Baltarusijos kroviniai sudaro apie trečdalį visų uosto krovinių.

“Kiekvienas veiksmas, kuris gali turėti atoveiksmį krovinių nutekėjimui į konkurencinius uostus, yra atidžiai stebimas, geriau jų ir nebūtų, nes iš 45 proc. tranzitinių krovinių daugiau nei 30 proc. sudaro baltarusiški ir tik 10 proc. rusiški. Mes rizikuojame gan didele dalimi savo pajamų, ne tiek uosto direkcijos, bet geležinkelių ir kitų kompanijų. Kalbame apie šimtus milijonų litų”, – teigė A.Drungilas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Muitinės pareigūnai antradienį, spalio 2 d., Medininkų kelio poste sulaikė beveik pusę tonos hašišo.

Medininkų kelio poste tikrinant išvykstančias iš Lietuvos Respublikos transporto priemones, pareigūnams talkino ir tarnybinis šuo – belgų aviganis, vardu Debesėlis. Apuostęs Lietuvos Respublikos piliečio vairuojamą vilkiką, gabenantį persikus iš Ispanijos, jis muitininkams „pasiūlė“ šią transporto priemonę patikrinti atidžiau. Belgų aviganiui užuodus įtartinas medžiagas, vilkikas buvo nukreiptas papildomai patikrai mobiliąja rentgeno kontrolės sistema. Šios patikros metu ir paaiškėjo, kad krovininio automobilio puspriekabės grindyse įrengtos slėptuvės, kuriose sudėtos įtartinos pakuotės.

Išgręžus keletą skylių puspriekabės grindyse, buvo paimtas neaiškios kilmės rudos medžiagos mėginys. Atlikus testą nustatyta, kad tai gali būti hašišas. Pradėjus atidarinėti slėptuvę, į pagalbą buvo iškviesti ugniagesiai gelbėtojai, kurie, panaudoję specialiąją įrangą, atidarė slėptuvę. Iš jos pareigūnai ištraukė keliasdešimt paketų (virš 400 kg) su susmulkinta rudos spalvos augalinės kilmės medžiaga, įtariama – hašišu.

Pasak pareigūnų, toks didelis kiekis hašišo juodojoje rinkoje vertas apie 15 mln. litų. Krovininio vilkiko vairuotojas sulaikytas, vakar nuspręsta jį suimti dviem mėnesiams. Muitinės kriminalinės tarnybos Vilniaus skyriuje pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR Baudžiamojo kodekso 199 str. 2 d. (kontrabanda) ir 260 str. 3 d. (neteisėtas disponavimais dideliu kiekiu narkotinėmis medžiagomis, turint tikslą jas platinti), kurį organizuoja Vilniaus apygardos prokuratūros ONKT skyriaus prokurorai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Krone“ sukurta kurą taupanti sistema padės vežėjams dar labiau sumažinti gabenimo išlaidas. Šį kartą gamintojas puspriekabės stabdymo jėgą verčia elektros energija, kuri panaudojama šaldytuvinės puspriekabės reikalingos temperatūros palaikymui.

Gamintojas teigia, kad naudos yra ir daugiau. Naujoji sistema mažina stabdžių dėvėjimąsi.

Ši naujovė jau sulaukė pripažinimo ir Hanoveryje vykusios tarptautinės komercinio transporto parodos metu gavo prizą puspriekabių kategorijoje, kaip geriausia aplinkosauginė inovacija.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Spalio 3 d., Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius, galimus sprendimus gerinant infrastruktūrą pasienio postuose su Baltarusija aptarė su Susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu.

Anot ministro, šiai problemai bus skirtos papildomos lėšos plečiant Medininkų posto pajėgumus ir tuo pačiu galvojama apie Šumsko pasienio posto pritaikymą sunkiojo transporto aptarnavimui.

Ministras pažymėjo, jog sėkmingų derybų su Rusijos ir Kazachstano ministerijų atstovais dėka, nenutrūkstamas krovininio transporto srautas vyks šia kryptimi. Jis padėkojo asociacijai “Linava” už glaudų bendradarbiavimą šiose derybose ir pažadėjo ateityje skirti didelį dėmesį vežėjų problemoms.

A.Kondrusevičius pabrėžė, jog tinkamos pasienio infrastruktūros klausimas, šiandien tapo vienu pagrindinių vežėjų darbe. “Mūsų sėkmė priklausys nuo to kaip greitai galėsime kirsti Europos Sąjungos ir Rytų muitų erdvės sieną. Buvau susitikęs ir su Baltarusijso ambasadoriumi, jis taip pat kalbėjo apie papildomų postų sunkiąjam trasportui atidarymą”, – sakė jis.

Anot jo, glaudus dialogas su valstybinėmis institucijomis leido šį klausimą iškelti į Vyriausybės svarstymų lygmenį, nes spalio 3 d. posėdyje šį klausimą ministrų kabinetui prisitaė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. Tikimasi, jog dabar priimti sprendimai netolimoje ateityje palengvins vežėjų darbą.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo 2011 m. lapkričio 14 d. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos vykdo Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo sistemos sukūrimas“.

2012 m. spalio 2 d. Inspekcijoje įvyko projekto „Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo sistemos sukūrimas“,  priežiūros komisijos posėdis. Per posėdį komisijos nariams buvo pristatyti projekto vykdymo metu atlikti darbai ir pasiekti rezultatai:

1) parengtas su kelių transportu susijusių ūkio subjektų veiklos ir jiems priskirtų kelių transporto priemonių rizikos valdymo modelis;

2) parengti detalių procedūrų, susijusių su kontrolės veikla ir rizikingumo vertinimu, aprašai;

3) parengti su elektroninėmis paslaugomis susijusių procedūrų aprašai;

4) parengtas Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo informacinės sistemos „Vektra“  specifikacijos projektas ir informacinės sistemos projektas.

Įgyvendinus šį projektą bus sukurta IS „Vektra“, kuri realizuos elektroninių paslaugų – „Priemonių ir informacijos, reikalingos savivaldybių vykdomai licencijavimo veiklai užtikrinti, suteikimas“ ir „Informacijos apsikeitimas tarp ūkio subjekto ir Inspekcijos elektroniniu būdu“ – teikimą. IS „Vektra“ bus kaupiami ES reglamentais nustatyti ūkio subjektų, užsiimančių vežimo kelių transportu veikla, duomenys, ji bus integruota į ES valstybių narių kelių transporto įmonių elektroninių registrų sistemą ERRU (angl. European Register of Road Transport Undertakings). Taip bus sudarytos sąlygos ES valstybių narių kompetentingoms institucijoms keistis duomenimis apie vežimo kelių transportu veikla užsiimančius ūkio subjektus ir jų padarytus pažeidimus, pritaikytas sankcijas bei transporto vadybininkų tinkamumą vadovauti transporto veiklai, bus gerinamas vežimo kelių transportu veiklos organizavimas ir sauga kelių transporte. Be to, bus sukurtos priemonės intelektualiam su kelių transportu susijusių ūkio subjektų vykdomos veiklos rizikos vertinimui, kuris suteiktų galimybę Inspekcijai efektyviau vykdyti valstybinę su kelių transportu susijusių ūkio subjektų ir kelių transporto priemonių priežiūrą, taikyti adekvačias prevencijos priemones ir sankcijas ir tokiu būdu užtikrinti vienodas konkurencijos sąlygas (rinkos rizikos suvaldymas), didinti kelių transporto eismo saugą ir tausoti kelių infrastruktūrą (techninės rizikos suvaldymas).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Volvo Trucks“ sukūrė įspėjimo apie susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija. Pažangi sistema atidumą praradusį sunkvežimio vairuotoją įspėja apie pavojų ir padeda išvengti susidūrimo su priekyje važiuojančia transporto priemone.

Susidūrimai priekyje važiuojančia transporto priemone sudaro reikšmingą dalį nelaimingų atsitikimų kelyje. Norėdama išspręsti šią problemą, bendrovė „Volvo Trucks” sukūrė pažangią įspėjimo apie gresiantį susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija. Naujosios „Volvo FH” serijos sunkvežimiams skirta pagalbinė stabdymo sistema buvo sukurta siekiant padėti vairuotojui išvengti susidūrimų su priekyje važiuojančiu automobiliu arba sušvelninti susidūrimo smūgį.

„Neatidumas yra viena iš dažniausių avarijų priežasčių. Jeigu jūs visada stebėtumėte eismą priešais jus, jums nereikėtų tokios sistemos”, – sako „Volvo Trucks” eismo ir gaminių saugos direktorius Karlas Johanas Almkvistas.

Naują sistemą sudaro radaras ir vaizdo kamera, kurie nustato ir stebi priekyje esančias transporto priemones. Sistema stebi tiek stovinčias, tiek važiuojančias transporto priemones ir gali padėti išvengti susidūrimo judant iki 70 km/val. greičiu. Jei sistema nustato, kad sunkvežimis gali susidurti su kita transporto priemone važiuodamas esamu greičiu, vairuotojas įspėjamas apie pavojų raudonų LED lempučių projekcija ant priekinio stiklo, kad jis vėl sutelktų dėmesį į kelią. „Tačiau mes nenorime perimti vairavimo iš vairuotojų, nes, mūsų nuomone, jie gali geriausiai reaguoti ir saugiai vairuoti transporto priemonę”, – teigia K. J. Almkvistas.

Jeigu sistema nenustato jokios vairuotojo reakcijos, pavyzdžiui, vairo pasukimo ar stabdymo, LED lemputės pradeda mirksėti ir įjungiamas garsinis signalas. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema pradeda švelniai stabdyti. Jei ir šios priemonės nepadeda, sistema įjungia stabdžius ir sustabdo sunkvežimį.

„Daugeliu atvejų pradiniai perspėjimo signalai patrauks vairuotojo dėmesį. Jei vairuotojas nesureaguos, avarinio stabdymo sistema padės išvengti nelaimingo atsitikimo kelyje”, – sako K. J. Almkvistas.

Remiantis Europos teisės aktais, naujuose sunkvežimiuose avarinio stabdymo sistemos bus privalomos nuo 2015 m. lapkričio.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Europos rinkai kompanija „Bridgestone“ pristato padangų naujienas. Regioniniams pervežimams skirtos padangos „R-STEER 001“ ir „R-DRIVE 001“ netrukus pakeis rinkoje esančias „R297“ ir „M729“.

Naujosios padangos pritaikytos plačiam jų naudojimui ir gali būti eksploatuojamos įvairiomis sąlygomis. Regioniniams pervežimams skirtos sunkvežimių padangos sudaro apie 42 proc. rinkos, o patys sunkvežimiai būna įvairiausių tipų nuo tradicinių vilkikų ar cisternų iki miškovežių.

„R-STEER 001“ ir „R-DRIVE 001“ padangos skirtos gabenimams nuo 50 iki 1000 km. Padangos yra sutvirtintos, kad geriau atlaikytų papildomas apkrovas atsirandančias dėl blogo slėgio jose, jei lygintume jas su praėjusiais modeliais.

Šios padangos Europos rinkose pasirodys jau šį mėnesį. Pradžioje bus prekiaujama 315/80R22.5 dydžio padangomis, o ateityje asortimentas pagausės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Didžiosios Britanijos policija pranešė apie padažnėjusius atvejus, kuomet vairuotojams miegant iš vilkikų bakų yra nupilamas dyzelinis kuras.

Policijos pareigūnai ypatingai saugotis rekomenduoja vairuotojams keliaujantiems šiaurės – rytinėje šalies dalyje.

Nors pareigūnai jau sulaikė ne vieną degalų vagį ir iškabino įspėjamuosius plakatus stovėjimo aikštelėse, vagystės kol kas nesibaigė. Vairuotojai raginami iš karto kviesti policijos pareigūnus jei stovėjimo aikštelėse pastebės įtartinus asmenis.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kazachstano valdžios atstovai patvirtino, kad jų šalyje atsiras mokami keliai.

Kol kas šalyje tokių kelių nebuvo ir patirties tokiuose projektuose Kazachstanas neturi. Pirmasis mokamas kelias bus Astana – Schuchinskas. Čia kelių mokestis turėtų būti pradėtas rinkti nuo kitų metų gegužės 1 d. Kai ši sistema pilnai funkcionuos ir nekels jokių problemų, tuomet bus apmokestinti ir kiti keliai, tiesa, kol kas neatskleidžiama kokie.

Pirmajame apmokestintame kelyje jau šių metų pabaigoje atsiras pinigų surinkimo punktai ir iki kitų metų gegužės 1 d. dirbs bandomuoju rėžimu.

Jau nustatytos kainos už naudojimąsi šiuo keliu. Sunkvežimiams šis mokestis sieks nuo 5 iki 20 Kazachstano tengių. Tai sudarys nuo 9 iki 36 cnt. Tarifas priklausys nuo transporto priemonės maksimalios masės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Volvo Trucks“ ekonomiško vairavimo varžybos „The Drivers’ Fuel Challenge 2012“ artėja link kulminacijos. Jau spalio 13 d. dvylika Vidurio Rytų Europos regiono šalių nacionalinių varžybų nugalėtojų susitiks Olomouco mieste, Čekijoje, kur vyks finalinės kovos ir paaiškės ekonomiško vairavimo čempionas.

Šių metų „Volvo Trucks” ekonomiško vairavimo varžybos „Drivers’ Fuel Challenge” netrukus pasieks paskutinį etapą. Varžybos, kurių pagrindinis tikslas buvo akcentuoti vairuotojo svarbą taupant degalus, ir kuriose galėjo dalyvauti visi Vidurio Rytų Europos rinkų vairuotojai profesionalai, neatsižvelgiant į jų amžių ar vairuojamo sunkvežimio gamintoją, sulaukė didelio tiek vairuotojų, tiek ir transporto bendrovių susidomėjimo.

2012 m. kovo – rugsėjo mėnesiais dvylikoje Vidurio Rytų Europos šalių vyko kvalifikaciniai „Volvo Trucks” organizuotų varžybų etapai. Beveik 1 600 vairuotojų, norėdami tapti savo šalies čempionais ir patekti į didįjį regiono finalą Olomouce, siekė tobulo greičio, laiko ir degalų sąnaudų balanso.

Jau spalio 13 d. šie dvylikos šalių nugalėtojai turės progą ne tik tarpusavyje išbandyti savo įgūdžius, bet ir tapti Vidurio Rytų Europos ekonomiško vairavimo čempionu ir laimėti pagrindinį prizą – automobilį „Volvo C30″. Be to, į regioninį varžybų finalą savo vairuotojus lydėti pakviesti bendrovių savininkai turės progą laimėti iki 10 tūkst. eurų vertės „Volvo” čekius, jei jų vairuotojai šių varžybų finale užims vieną iš trijų pirmų vietų.

Didžiajame finale Olomouce Lietuvai atstovaus Danas Tumosa iš bendrovės „Transeiga”. Lietuvos finale, vykusiame liepos 28 d. Kaune, D. Tumosa įrodė esąs ekonomiškiausias vairuotojas ir tapo varžybų „The Drivers’ Fuel Challenge 2012″ nugalėtoju šalyje. D. Tumosos rezultatas finale buvo 27,5 l/100. Primename, kad puspriekabė buvo pakrauta 23 t. kroviniu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Juokaujama, jog automobilio bamperiai tam ir skirti, kad braižytųsi. Tačiau retas vairuotojas susimąsto, kad nedidelis „pasibraižymas“, jei iš įvykio vietos pasišalinama, gali „kainuoti“ baudą nuo trijų tūkstančių iki keturių tūkstančių litų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo trejų iki penkerių metų.

Administracinėn atsakomybėn traukiama tik už tokį pasišalinimą iš eismo įvykio vietos, kuris pažeidžia Kelių eismo taisykles (toliau – KET). KET numato, kad įvykus eismo įvykiui, be kita ko, privaloma:

- pranešti apie eismo įvykį policijai ir pasilikti eismo įvykio vietoje, jeigu eismo įvykio metu žuvo ar buvo sužeistas žmogus, arba eismo įvykio dalyviai nesutaria dėl eismo įvykio aplinkybių ;

- užpildyti eismo įvykio deklaraciją, jeigu eismo įvykio metu nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai sutaria dėl eismo įvykio aplinkybių.

Nurodytų pareigų neįvykdę asmenys traukiami administracinėn atsakomybėn. Lietuvos Vyriausiasis administracinis teismas yra nurodęs, jog atsakomybės priemonių taikymui nėra būtina nustatyti, kad asmens tikslas buvo išvengti administracinės atsakomybės. Taigi, tereikia nustatyti, ar buvo eismo įvykis, ar iškilo pareiga pranešti policijai, ar asmuo pasišalino iš eismo įvykio vietos suvokdamas, kad jis susijęs su eismo įvykiu.

Yra buvę atvejų, kai net ir esant atsakomybėm traukiamų asmenų prisipažinimams dėl pasišalinimo iš eismo įvykio, bylą nagrinėjantys teismai panaikino nutarimus, kuriais paskirtos administracinės nuobaudos. Teismai akcentuodavo, jog byloje esančiuose įrodymuose nėra duomenų apie tai, ar asmenys tuo metu suvokė, kad kliudė kitą automobilį, kad jį galėjo apgadinti. Laikoma, kad pasišalinimas gali būti padaromas tik sąmoningu veikimu, esant tyčiai – suvokus, kad buvo įvykis, kad buvo apgadintas kitas automobilis. Administracinis teisės pažeidimas laikomas padarytu tyčia, jeigu jį padaręs asmuo suprato priešingą teisei savo veikimo arba neveikimo pobūdį, numatė žalingas jo pasekmes ir jų norėjo, arba, nors ir nenorėjo šių pasekmių, bet sąmoningai leido joms kilti.

Asmens kaltė (tyčia) gali būti konstatuota, kai, ištyrus proceso metu surinktus įrodymus, nelieka jokios protingos abejonės, kad traukiamas atsakomybėn asmuo suvokė padaręs veiką, už kurią turi būti skiriama nuobauda. Įstatymas numato, kad kaltę turi įrodyti administracinio teisės pažeidimo protokolą surašiusi institucija, o visi neaiškumai traktuojami administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens naudai.

Jei asmuo nepajautė vairuojamu automobiliu sukėlęs eismo įvykį ir nuvažiavo iš įvykio vietos, laikytina, kad jis nesuprato, jog daro teisės pažeidimą. Nenustačius administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens veikoje kaltės dėl pasitraukimo iš įvykio vietos, nėra pagrindo teigti, kad administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo padarė pažeidimą. Konstatuoti tam tikro fakto, tame tarpe ir eismo įvykio, buvimą ar nebuvimą galima tik remiantis byloje surinktų įrodymų visuma, o ne atskirais įrodymais.

Teismų praktikoje akcentuojama, kad pasišalindamas iš eismo įvykio vietos asmuo iš dalies prisiima riziką dėl faktinių aplinkybių nustatymo teisingumo. Savo ruožtu, faktinių aplinkybių nustatymas didele apimtimi yra priklausomas nuo eismo įvykyje dalyvavusios transporto priemonės padėties. Dėl šių aplinkybių yra įtvirtinta eismo įvykio dalyvių pareiga apsaugoti įvykio vietą, iš jos nepasišalinti.

Jeigu asmuo nurodė, kad policijos nekvietė ir iš eismo vietos pasišalino, nes nepastebėjo, kad sukėlė eismo įvykį, dar nereiškia, kad pažeidėjas iš tiesų įvykio nepastebėjo. Todėl tokiose bylose tiriami ne tik liudytojų parodymai, paaiškinimai, bet ir eismo įvykio vietos schemos, techninės apžiūros, defektiniai aktai, apgadinimų lokalizacijos, nuotraukos.

Ypač atsižvelgiama į sugadinimo atsiradimo mechanizmą, smūgio garsą, stiprumą, kontakto pobūdį (tęstinis, braukiamasis ar momentinis), apgadinimų dydį, lokalizaciją. Prie reikšmingų aplinkybių gali būti priskirtas ir eismo įvykyje dalyvavusių transporto priemonių dydžio ir svorio skirtumas, meteorologinės sąlygos įvykio metu, paros metas, manevravimo kryptis ir greitis, eismo sąlygos ir vieta, kelio dangos būklė, ar nukentėjusiojo asmens automobilyje buvo įrengta garsinė/vaizdinė signalizacija, ar ji suveikė nuo kontakto su pažeidėjo valdoma transporto priemone.

Reikšmingas gali būti ir faktas, ar pažeidėjas įvykio metu buvo apdraudęs savo, kaip vairuotojo, civilinę atsakomybę. Teismų praktikoje laikomasi nuomonės, kad vairuotojai paprastai pasišalina iš eismo įvykio vietos, kai jų vairuojamas automobilis yra nedraustas, kai vairuoja autotransporto priemones neblaivūs, apgadina brangius automobilius ir pan. Todėl tokie nebylūs įrodymai dažnai paneigia rašytinius bylos dalyvių pareiškimus.

Tarkime, jei iš nuotraukų niekaip negalima spręsti apie kokius nors apgadinimus, jų stiprumą, dydį, pobūdį, jos visiškai neinformatyvios, tai duoda pagrindą manyti, kad kontaktas, jeigu jis buvo, galėjo būti labai menkas ir dėl to nejuntamas ir nepastebimas. Tai – svarbi aplinkybė sprendžiant apie administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens kaltę dėl pasišalinimo iš eismo įvykio vietos, t.y. sprendžiant ar jis suvokė, suprato, kad kliudė kitą automobilį.

Sprendžiant apie asmens kaltę, reikšmingas ir jo elgesys po eismo įvykio. Jei eismo įvykį sukėlęs asmuo po kurio laiko grįžo į eismo įvykio vietą, tikėtina, kad jis nesuvokė atsitrenkęs. Priešingu atveju jis greičiausiai būtų negrįžęs – juk daug paprasčiau identifikuoti eismo įvykyje dalyvavusias transporto priemones, kai šios yra netoliese, galima pastebėti apgadinimus, palyginti jų lokalizaciją, kitos transporto priemonės kėbulo dažų likučius ir pan. Tą patį galima pasakyti ir apie asmenį, kuris po kontakto automobilį pastatė toje pačiose stovėjimo aikštelėje, nesistengė jo paslėpti ar užmaskuoti apgadinimus.

Tuo tarpu, jei asmuo už apgadintos transporto priemonės valytuvo palieka raštelį su telefono numeriu, įrodyti, kad vairuotojas nepajautė kontakto – neįmanoma. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai asmenys atsakomybės bando išvengti motyvuodami, kad jiems buvo grasinta susidorojimu. Teismai tokiais atvejais teisingai pažymi, kad policijai apie eismo įvykį galima pranešti telefonu ar tiesiog nuvykus į policiją.

Sprendžiant dėl asmens kaltės reikšmingos ir eismo įvykyje dalyvavusių transporto priemonių savybės. Skirtingo sunkumo apgadinimus gali lemti medžiagų, iš kurių pagamintos kontakte dalyvavusios kėbulo dalys, storis, stiprumas, pvz. plona skarda ir plastmasė. Nauji automobiliai būdingai pasižymi gera garso izoliacija, dėl kurios objektyviai gali nesigirdėti nestipraus stuktelėjimo metu atsiradęs garsas. Ypač, jei salone groja muzika. Žinoma, tokias aplinkybes reikia įrodyti.

Pažymima, kad atsakomybė gali būti švelninama tik ypatingais, išimtiniais atvejais, kai nustatomas kompleksas faktinių duomenų, bylojančių asmens, kurio atžvilgiu taikomos administracinio poveikio priemonės, naudai. Paprastai vertinamas veikos faktinis pavojingumas, materialinės žalos dydis, administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens charakteristika, ankstesnis baustumas, asmenybė, sveikatos būklė, specialieji poreikiai, susiję su teise vairuoti bei galimos pasekmės administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens darbinei veiklai, pragyvenimo šaltiniui.

Primintina, kad tokiais atvejais būtina įrodyti kompleksą priežasčių. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas ne kartą yra nurodęs, kad net tada, kai pažeidimą padariusio asmens pareigos yra tiesiogiai susijusios su transporto priemonės vairavimu, o darbinės pajamos yra pažeidimą padariusio asmens pagrindinis pragyvenimo šaltinis, negali būti pripažįstama išimtine aplinkybe, suteikiančia prioritetą svarstant administracinės atsakomybės švelninimą. Taip yra todėl, kad įstatymas aukščiau iškelia visuomenės interesą užtikrinti nepriekaištingą teisės aktų laikymąsi ir visuomenės saugumą, o ne asmens, įvykdžiusio teisės pažeidimą, asmeninį ar jo šeimos interesą išvengti neigiamų pasekmių ir nepatogumų, susijusių su įvykdytu pažeidimu. Teismai laikosi pozicijos, kad pažeidėjas, žinodamas darbo pobūdį ir kitas aplinkybes, dėl ko jam reikalinga naudotis teise vairuoti transporto priemones, privalo suprasti, kad pasišalinimas iš įvykio vietos sukels jam neigiamas pasekmes. Tik nustatę, kad minimalios baudos skyrimas pažeistų teisingumo ir protingumo kriterijus, būtų akivaizdžiai per griežta priemonė nubaudimo, auklėjimo tikslams pasiekti, teismai gali taikyti švelnesnę sankciją – mažesnę nei minimali piniginę baudą ar neatimti teisės vairuoti transporto priemonę. Atsižvelgiama ir į atsakomybę sunkinančias bei lengvinančias aplinkybes. Tačiau šios aplinkybės reikšmingos tik parenkant administracinę nuobaudą sankcijos ribose.

Žinotina, jog eismo įvykiu laikomi ne tik atvejai, kai automobiliu apgadinama viena ar daugiau transporto priemonių, bet ir situacijos, kai žalos padaroma statiniams, kroviniams, keliams, kelių įrenginiams ar bet kokiam kitam įvykio vietoje buvusiam turtui. Tai gali būti padaroma kelyje, viešose arba privačiose teritorijose. Esminis kriterijus – žalos judančia transporto priemone padaroma kitų asmenų turtui. Teismų praktikoje laikomasi nuomonės, kad jei žalos padaryta tik teisėtai valdomai transporto priemonei ar kaltininkui priklausančiam turtui, nėra pareigos pranešti apie įvykį policijai. Už pasišalinimą iš tokio įvykio vietos administracinėn atsakomybėn netraukiama.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt