Valdančiąją centro kairės koaliciją formuojančios Socialdemokratų, Darbo ir „Tvarkos ir teisingumo“ partijos pirmadienį pasidalino ministrų portfelius. Socialdemokratams atiteko 7, Darbo partijai – 5, partijai „Tvarka ir teisingumas“ – 2 ministerijos.
Sutarta, kad socialdemokratai deleguos septynis ministrus – užsienio reikalų, finansų, susisiekimo, teisingumo, ūkio, krašto apsaugos ir sveiktos.
Darbo partijai teko Žemės ūkio, Vidaus reikalų, Švietimo ir mokslo, Socialinės apsaugos ir darbo bei Kultūros ministerijos.
„Tvarkiečiai“ ieškos, kas galėtų vadovauti Aplinkos ir Energetikos ministerijoms, LRT televizijos naujienų tarnybai teigė socialdemokratų partijos vadovas Algirdas Butkevičius.
„Diskusija buvo labai ilga. Ūkines ministerijas sugrupavome į vieną pogrupį, likusias – į kitą. Po to žiūrėjome, kuri partija galėtų sėkmingiau kokiai ministerijai vadovauti. Pavyzdžiui, kai socialdemokratai vadovavo Susisiekimo ministerijai, buvo įgyvendinta ir kaimo žvyrkelių asfaltavimo programa, ir kiti ambicingi projektai”, – sakė A. Butkevičius.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-06
Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) per 2012 m. aviacinės vasaros sezoną pervežė 1,46 mln. keleivių, t.y. 21,3 proc. daugiau nei 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, ir pasiekė geriausią vasaros sezono rezultatą per visus oro uosto veiklos metus.
Iš visų mėnesių ypač išsiskyrė liepa: aptarnauta daugiausiai keleivių, t. y. 236 tūkst., o liepos 20 d. pasiektas aptarnautų keleivių skaičiaus per vieną dieną rekordas – 9 667 keleiviai. Aviacinio vasaros sezono metu sėkmingai augo keleivių skaičius tiek turistinėmis, tiek verslo kryptimis, be to, sėkmingas orlaivių užpildymas šią vasarą atidarytomis naujomis reguliariomis sezoninėmis kryptimis į Tel Avivą, Reikjaviką ir Krokuvą leidžia tikėtis dar didesnio šių krypčių populiarumo kitą vasarą.
Vasaros sezono metu – nuo 2012 m. kovo 25 d. iki spalio 27 d. – buvo įvykdyti 18,8 tūkst. skrydžių, kurie augo 7 proc., lyginant su 2011 m. vasaros sezonu. Minėtu laikotarpiu populiariausios kryptys buvo Frankfurtas, Londonas, Kopenhaga, Ryga, Helsinkis, Milanas, Dublinas, Antalija. Daugiausiai keleivių vasaros sezono metu pervežė aviakompanijos ,,Wizzair“, ,,Ryanair“, ,,Small Planet Airlines“, ,,Lufthansa“, ,,AirBaltic“, ,,Scandinavian Airlines“, ,,LOT Polish Airlines“, „Finnair“.
Nuo 2012 m. spalio 28 d. iki 2013 m. kovo 30 d. skrydžiai vykdomi pagal aviacinės žiemos tvarkaraštį. Dabartiniame žiemos tvarkaraštyje, palyginti su vasaros sezonu, atsirado 7 nauji maršrutai. Šią savaitę prasidės aviakompanijos „Ryanair” skrydžiai į (iš) Briuselį (Charleroi oro uostas), Lidsą (Bradfordo oro uostas), Liverpulį, Lutoną, Korką ir Oslą (Rygge oro uostas), o nuo kovo vidurio – į Diuseldorfą (Weeze oro uostas).
2012-2013 m. aviacinės žiemos sezono metu iš Lietuvos sostinės bus galima skraidyti 44 tiesioginiais reguliariais maršrutais.
Tarptautinis Vilniaus Oro Uostas
Spalio 26 d. rytą šalies keliuose iškritus pirmajam sniegui žiema juos aptarnaujančioms tarnyboms prasidėjo kiek anksčiau nei apie ją paskelbė kalendorius. Tą patį galima pasakyti ir apie vairuotojus – tiems, kurie ruošėsi delsti iki paskutinio teko suskubti ir vasaros sezonui skirtas padangas pakeisti žieminėmis.
Kitas aspektas yra ir metalo lydinių atžvilgiu itin agresyvaus cheminio junginio natrio chlorido barstymas. Kaip mus patikino kelininkai, druska naudojama dėl nedidelės kainos, o turimų jos atsargų turėtų užtekti iki sausio mėnesio. Susidėvėjusią techniką atnaujina pagal išgales Kaip Balsas.lt pasakojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos ir valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Asta Lipkevičienė, po 2000 m. įdiegus Lietuvoje vakarų pasaulyje paplitusias grynos druskos ir šlapios druskos technologijas ir įsigijus modernius tam tikslui skirtus įrengimus ženklesnių technologinių pokyčių kelių priežiūros srityje pastaraisiais metais nebuvo. Anot jos, susidėvėję automobiliai, barstytuvai, valymo mechanizmai atnaujinami pagal išgales.
A. Lipkevičienė patikino, kad šiais metais žiema nėra prasidėjusi „neįprastai anksti“. Kaip komentavo pašnekovė, kiekvienais metais neigiama oro temperatūra naktimis būdavo ir prieš Visų Šventųjų dieną, o paprastai iki spalio 20 d. bent vieną kartą keliai būna barstomi. Vienintelis pastebimas skirtumas − šiais metais tik šiek tiek daugiau iškrito sniego. Tiesa, tai didelio poveikio druskos atsargoms neturės. Šiuo metu kelių priežiūros įmonėse druskos sandėliai yra beveik pilni, o to kiekio, jei žiema bus vidutinė, turėtų užtekti iki sausio mėnesio.
„Pastaraisiais metais įrangos, skirtos kelių barstymui žiemą, technologijos nesikeitė. Nesikeitė ir kelių barstymui naudojama medžiaga. Kaip daugelyje šalių, taip ir Lietuvoje, keliai barstomi daugiausia natrio chloridu. Esant žemesnei oro temperatūrai nei minus 8 laipsniai Celsijaus naudojamas ir kalcio dichloridas. Kitos medžiagos gal ir yra efektyvios, tačiau jų kaina yra kelis kartus didesnė“, komentavo A. Lipkevienė. Temperatūrų skirtumas – itin svarbus veiksnys Greta barstymo druska, anot A. Lipkevičienės, jau ne pirmus metus rajoniniuose keliuose privažinėtas sniegas ir ledas žiemos metu yra šiurkštinamas autogreideriais su dantytais verstuvais. Šiurkštinami rajoninių kelių pavojingi ruožai (stačios įkalnės, staigūs posūkiai ir pan.) ir tie ruožai, kuriuose vyksta reguliarus maršrutinių keleivinių ir specialiai moksleivių (vaikų) pavėžėjimui pritaikytų transporto priemonių eismas. Tiesa, tai daugiausia rajoniniai keliai su žvyro danga. Kaip pažymėjo vyriausioji specialistė, šiurkštinti kelius su asfalto danga dėl galimo dangos pažeidimo yra gana sudėtinga.
Kaip mums pasakojo automobilių kėbulo remonto meistras Remigijus, druskos mišiniai koroziją skatina itin agresyviai, o efektyviausias būdas sumažinti kenksmingą jų poveikį – išpurkšti dugną specialiais tepalais. Kita prevencijos priemonė, anot jo, yra kuo dažnesnis automobilio plovimas, pašalinant nuo paviršių visus druskos likučius. Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad korozijos reakcijas pagreitina ir temperatūrų skirtumas, todėl automobilį vertėtų laikyti šaltame garaže. „Galite patys padaryti eksperimentą užberdami druskos ant šaltos ir ant šiltos mėsos – pamatysite, kuriuo atveju ji bus greičiau įsisavinama“, − tokį pavyzdį mums pateikė Remigijus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|