Lietuva ir Baltarusija su valstybinėmis įmonėmis elgiasi panašiai
2012 12 04
Smulkiau
Lietuva ir Baltarusija turi panašumų. Biudžete pristigus pinigų Lietuva apmokestino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją ir kitas valstybės įmones. Iš Uosto direkcijos, atmetus išlaidas, paimta 50 proc. rinkliavų. Uostui suduotas ekonominis smūgis, pradeda stigti pinigų investicijoms.
Drastiškai pasielgė ir Baltarusijos valdžia. Ji papildomai apmokestino valstybinę kompaniją „Beloruskalij“. Už kiekvieną į užsienį išvežta toną kalio trąšų uždėta 33 JAV dolerių eksporto rinkliava.
Ji mokama po to, kai iš kompanijos „Beloruskalij“ atskaitomi visi mokesčiai. Eksporto rinkliava skaičiuojama atbuline data ir pradedama fiksuoti nuo šių metų sausio 1 dienos.
Baltarusijos vicepremjeras tikino, kad valstybė turi teisę paimti dalį viršpelnių iš tų valsybės įmonių, kurios dirba rentabiliai.
Panašiu eksporto mokesčiu Baltarusijoje rengiamasi papildomai apmokestinti ir naftos produktų perdirbimo įmones.
Kompanija „Beloruskalij“ gali tapti netgi Baltarusijos gelbėjimo įrankiu. Buvęs Baltarusijos nacionalinio banko pirmininkas Stanislavas Bogdankevičius teigė, kad 2013 metais Baltarusija turi sumokėti keturių milijardų JAV dolerių valstybės skolą. Jo nuomone, sumokėti skolas Baltarusija galės tik pardavusi kompaniją „Beloruskalij“.
Trąšoms jau įvesti, naftos produktams Baltarusijoje planuojami nauji eksporto mokesčiai. Neapmokestinti kol kas lieka tik garsieji eksportiniai „Belarus“ traktoriai.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas