Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, atsižvelgusi į vežėjų ir vairuotojų pageidavimus numatyti ilgesnį prašymo atnaujinti tachografo kortelę (pratęsiant jos galiojimo laiką) pateikimo laikotarpį, atliko Skaitmeniniuose tachografuose naudojamų identifikavimo kortelių išdavimo taisyklių pakeitimus.
Nuo š. m. lapkričio 1 d. prašymą atnaujinti tachografo kortelę (pratęsiant jos galiojimo laiką) galima pateikti prieš 90 dienų (iki šiol buvo numatytas 30 dienų laikotarpis) iki tachografo kortelės galiojimo pabaigos. Tachografo kortelė atnaujinama per 15 darbo dienų, o naujai išduota tachografo kortelė pradės galioti pasibaigus ankstesnės kortelės galiojimo laikui.
Primename, kad pagamintos vairuotojo, įmonės ir kontrolės kortelės, pareiškėjui pageidaujant, gali būti siunčiamos paštu, prašyme nurodytu adresu Lietuvoje. Mokestis (5–6 Lt) už kortelės pristatymą sumokamas grynaisiais kurjeriui, atsiimant kortelę.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Spalio 23–24 d. Vilniuje įvyko AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Latvijos geležinkelių bendrovės VAB „Latvijas dzelzceļš“ atstovų derybos dėl susisiekimo geležinkeliais organizavimo sutarčių.
Derybų metu buvo suderintos sutartys, reglamentuosiančios susisiekimo geležinkeliais tarp Lietuvos ir Latvijos bendrąsias nuostatas, riedmenų, vagonų/ konteinerių ir jais gabenamų krovinių perdavimą, keitimąsi duomenimis ir kitus aspektus.
Parengtas sutartis tikimasi pasirašyti dar iki šių metų pabaigos. Šiuo metu bendrovių bendradarbiavimą reglamentuoja pasienio geležinkelių sutartis.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-10-31
Dauguma vežėjų norėdami kontroliuoti savo transporto priemonių kuro sąnaudas jas aprūpina įvairiomis sistemomis. Vienos iš jų yra geresnės, kitos ne tokios patikimos. Dauguma sutinka, kad kol kas tobulo produkto šiai rinkai nepasiūlyta, tačiau galime apžvelgti užsienio ekspertų nuomones apie tam tikras sistemas.
Visų šių sistemų tikslas yra parodyti kuomet kuras nebuvo tikslingai naudojamas. Tai gali būti vairuotojo dėl kažkokių priežasčių pakeistas maršrutas, nupiltas ar mažiau nei reikia įpiltas kuras, netaupus važiavimas.
Vertinant sistemas sekančias kuro sunaudojimą, pirmiausiai, reikia vertinti ne pačios sistemos veikimo principą, o joje naudojamus daviklius. Net ir pati geriausia sistema turinti prastus ir ne itin tiksliai rodančius daviklius bus bevertė.
Pirmoji sistema, kuri dažniausiai būna standartinė ir sumontuota gaminant vilkiką yra su vieline spirale ar plūde. Keičiantis kuro kiekiui bake, keičiasi ir plūdės pozicija bei pasipriešinimas leidimuisi žemyn. Šios sistemos netikslumas yra jos veikimo principe. Plūdei slenkant nuo vienos pozicijos prie kitos tai vyksta laipsniškai ir akcentuotai. Plūdė krenta vis į kitą lygį.
Jei kuro bakas 600 l. ar daugiau, tuomet 2 skirtingų lygių pozicijos gali reikšti daugiau nei 20 l. skirtumą. Tokia sistema be papildomų komponentų ir sistemų niekada neparodys tikslaus sunaudoto kuro kiekio.
Antroji sistema – talpos jutikliai. Šios sistemos davikliai turi įtampos stabilizatorius ir daug tiksliau pateikia duomenis. Matuojami įtampos skirtumai bake ir taip tiksliau nustatomas kuro kiekis.
Ultragarsiniai davikliai. Šie davikliai yra dar tikslesni. Be to, norint juos sumontuoti, nereikia gręžti bako. Pats daviklis tvirtinasi prie bako dugno, o veikimo principas paremtas signalo atsimušimu nuo kuro paviršiaus. Tiesa, šie davikliai yra brangūs.
Visi šie išvardinti davikliai turi esminį trūkumą. Jie matuoja kuro lygį dažniausiai kuro bako viduryje, o šioje vietoje gaunami duomenys gali keistis priklausomai nuo bako padėties.
Kuro pralaidumo jutiklis daugumos ekspertų yra tiksliausia sistema skirta matuoti kuro sąnaudoms, tačiau tikrai ne optimali.
Geriausia ir patikimiausia kuro sąnaudų matavimo sistema daugelis ekspertų įvardina patikimus, sąžiningus ir įmonėje gerbiamus vairuotojus. Tiesa, surasti tokį, kuris atitiktų visus šiuos kriterijus yra gerokai sunkiau, nei sumontuoti kuro sekimo sistemą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-10-31
Lapkričio 13 d. yra numatytas asociacijos „Linava“ vadovybės susitikimas su Lietuvos bankų asociacijos bei komercinių bankų atstovais. Vežėjai kviečiami informuoti, su kokiomis problemomis susiduriate bendraudami su komerciniais bankais ir kurias būtų tikslinga aptarti minėto susitikimo metu. Jūsų atsakymų laukiame el. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. iki š.m. lapkričio 9 d.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Būtent apie šį „žalią“ sunkvežimį užsienyje kalbama kaip apie pirmąjį, kurio įsigijimas finansiškai yra tikrai naudingas. Jo sutaupomas kuras duoda tiesioginę naudą vežėjui.
Apie modelį
Lyginant su tradiciniu dyzeliniu „Fuso Canter“ – šis gali vežti 150 kg. mažesnį svorį ir kainuoja apie 30 tūkst. Lt. daugiau. Bendra sunkvežimio masė siekia 7,5 t. o krovinys gali sverti iki 4,85 t. Jame įmontuotas tradicinis „Euro-5“ standartą atitinkantis 147 A. j. 3 l. dyzelinis variklis ir 40 kw. galios elektrinė pavara.
Elektrinė pavara sumontuota dviguboje sankaboje ir mažina variklio apkrovą bei apsukas įsibėgėjant ir taip taupo kurą.
2 kWh talpos ličio jonų baterijos nėra itin talpios bet įprastai važiuojant iki 10 km/h greičiu šios energijos užtenka. Važiuojant greičiau elektrinis variklis suteikia papildomos galios dyzeliniui varikliui.
Taupumas
Teigiama, kad ši transporto priemonė naudoja 23 proc. mažiau kuro ir brangesnė jo kaina atsiperka per 4 metus eksploatavimo standartinėmis sąlygomis. Po 4 m. transporto priemonė pradeda generuoti didesnį pelną vežėjui ir daro jį dar labiau konkurencingu.
Prietaisų skydelyje visada rodoma ar baterijos yra kraunamos ar naudojamos. Visa stabdymo metu išsiskirianti energija yra panaudojama elektrinei pavarai. Jei elektros baterijos yra pilnai pakrautos, tuomet vien tik elektrinė pavara gali būti naudojama važiuojant ir didesniu nei 10 km/h greičiu.
Ateitis
Tai yra antros kartos „Fuso Canter Eco Hybrid“ modelis skirtas Europos rinkai. Jie gaminami pagal Japonijoje jau seniai išpopuliarėjusių tokių pačių hibridinių transporto priemonių modelius.
Abejojantiems baterijų ilgaamžiškumu gamintojas suteikia 5 m. garantiją, kuri gali būti pratęsta iki 10 m.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-10-31
Lietuvos pašto antrinė įmonė „Baltic Post“, valdanti LP EXPRESS prekės ženklą, skaičiuoja, kad per pirmąsias dvi spalio savaites siuntų buvo pristatyta tiek, kiek per visą rugsėjo mėnesį. Augančiam siuntų skaičiui daugiausia įtakos turi elektroninė prekyba.
„Lietuvoje sparčiai plėtojasi elektroninė prekyba, įsikuria vis daugiau naujų elektroninių parduotuvių. Šiuo metu bendradarbiaujame daugiau kaip su 200 e. parduotuvių, o LP EXPRESS kurjeriai siuntas pristato ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienio šalis. Nuo mūsų veiklos pradžios kas mėnesį siuntų skaičius išauga vidutiniškai 2–3 kartus“, – teigė bendrovės „Baltic Post“ vadovas Domas Sabaitis.
Pasak D. Sabaičio, įtakos siuntų augimui turi ir nauji siuntų pristatymo būdai – siuntų savitarnos terminalai LP EXPRESS 24. Didžioji dalis internetinių parduotuvių siunčiamų siuntų pristatomos būtent per šiuos savitarnos terminalus.
Internetinio portalo www.tarpmergaičių.lt įkūrėja Erika Paulauskė džiaugiasi, kad portalo lankytojai jau spėjo įvertinti terminalų privalumus. „Portale integravome LP EXPRESS 24 siuntų registravimo sistemą, kuri leidžia Tarpmergaičių.lt nariams bet kuriuo jiems patogiu metu išsiųsti siuntą. Naudotis terminalais patogu ir pirkėjams, kurie itin greitai gali gauti įsigytą prekę. Narių nuomone, ši paslauga jiems reikalinga, konkurencinga, patogi ir patikima“, – sakė E. Paulauskė.
Vienas didžiausių siuntų savitarnos terminalų LP EXPRESS privalumų yra tai, kad terminalai veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Pasinaudoti šia paslauga gyventojai ar verslo įmonės gali bet kada, t. y. jiems patogiausiu metu.
Naudojantis siuntų terminalais nei siuntėjui, nei gavėjui nereikia derintis prie pašto ar kurjerio darbo laiko, nereikia skambinti telefonu ir tartis, kada būtų galima atsiimti siuntą. Tai ne tik patogiau, bet ir leidžia sutaupyti laiko ir pinigų.
Kitas privalumas – siuntos kaina. Ji priklauso ne nuo siuntos svorio, bet nuo dydžio. Per LP EXPRESS 24 terminalus siuntas galima siųsti ne tik Lietuvoje, bet ir į užsienio šalis. Šiuo metu per LP EXPRESS 24 siuntų savitarnos terminalus siuntas galima siųsti į 22 Europos šalis.
UAB „Baltic Post“ – antrinė Lietuvos pašto įmonė, teikianti siuntų pristatymo paslaugas. „Baltic Post“ savo veiklą plėtoja naudodama LP EXPRESS prekės ženklą. Bendrovė taip pat valdo LP EXPRESS 24 siuntų savitarnos terminalus.
LP EXPRESS
2012-10-31
Žiema šiais metais jau priminė apie save. Pasikeitusi gamta pakeitė ir eismo sąlygas.
Kiekvienais metais spalio pabaigoje ir lapkričio pradžioje - Visų šventųjų dieną, per Vėlines - keliuose intensyvesnis eismas. Aplankyti artimųjų kapų važiuoja ir retokai vairuojantys žmonės. Atrodo, šiomis dienomis visi turėtų būti susikaupę, ramesni, bet taip elgiasi ne visi. Argi ne beprasmiška, kai važiuojant lankyti mirusiųjų artimųjų, padaromas eismo įvykis, sužalojami ar žūsta žmonės?
Kelių eismo taisyklėse vienas iš pirmųjų, 4-asis straipsnis, skelbia: ,,Eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu".
Kaip mes, eismo dalyviai, laikomės šios taisyklės?
Mandagumas, dėmesingumas, pagarba kitiems - būtini kiekvienam vairuojančiam ar einančiam. šiomis dienomis yra gera proga dar kartą pagalvoti apie šias vertybes. Ne veltui sakoma, kad mandagumas nieko nekainuoja, o visus paperka.
Vairuotojai turi prisitaikyti ne tik prie pasikeitusių važiavimo sąlygų, bet ir pasirūpinti savo transporto priemone. Atkreipiame dėmesį, kad nuo lapkričio 10-osios iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti automobilius, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis. Dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d. Taip pat nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. automagistralėse lengvaisiais automobiliais leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu, greitkeliuose - ne didesniu kaip 100 km/val. greičiu.
Pėsčiuosius dar kartą raginame pasirūpinti savo ir artimųjų saugumu. Kai rytą ir vakare tamsu, rūkas, ar apniukę, į kelią išeikite tik segėdami atšvaitus, turėdami šviečiantį žibintą, vilkėdami liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis ar turėdami kitų šviesą atspindinčių priemonių.
Šeima labai daug gali padaryti savo narių saugumui: neišleisti savo artimųjų į tamsų kelią be atšvaitų, sulaikyti nuo nederamo poelgio. Yra įvairių patarimų, kaip būti saugiam kelyje. štai trys patarimai, kurių laikosi geras vairuotojas (o ir pėsčiasis, dviratininkas):
1. Kelyje niekada neskuba.
2. Kelyje yra optimalioje vietoje (tai yra, vengia būti toje vietoje, kur gali iškilti avarinė situacija).
3. Nedaro jokių netikėtų, staigių veiksmų.
Ruduo, žiemos pradžia - pats avaringiausias metų laikas. 2011 m. daugiausia žmonių eismo įvykiuose žuvo lapkritį (35) ir gruodį (32).
Tamsa, lietus ir sniegas, slidi važiuojamoji kelio dalis ne tik apsunkina eismo sąlygas, bet tos sąlygos tampa pavojingesnės. Kelyje elkimės ramiai, neskubėkime, būkime dėmesingi - ir mūsų kelionės bus saugios bei malonios.
LAKD informacija
2012-10-30
2012-10-30
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|