2012-11-14
2012-11-13
Vežėjai nuo šiol galės internetiniame puslapyje įvesti rajono ar miesto pavadinimą, pašto kodą ir sistema jiems pateiks kuro kainas šalia esančiose degalinėse. Lapkričio 8 d. Bundestagas priėmė įstatymą, pagal kurį degalinės turės pateikinėti kainas internete vos tik jie jas pakeis.
Šiuo metu benzinas Vokietijoje vidutiniškai kainuoja apie 1,6, o dyzelinas – 1,5 euro.
Vokietijos institucijos tiriančios kartelinius susitarimus, jau senai turėjo įtarimą, kad didžiausios naftos produktų pardavimo kompanijos gali turėti tokių susitarimų, tačiau įrodyti to nepavyko. Valdininkams pavyko pasiekti, kad nuo kitų metų sausio 1 d. visos Vokietijoje veikiančios degalinės privalo pranešti į bendrą sistemą pardavinėjamo kuro kainas, o joms keičiantis tai daryti nedelsiant.
Vokietijos automobilistų klubas „Adac“ atliko apklausą, kurios metu paaiškėjo, kad 40 proc. vairuotojų degalinėse nežiūri į kainas. Vieni turi pakankamai pinigų, kiti per daug skuba. Yra ir tokių, kurie tiesiog susitaikė su mintimi, kad kuras pastoviai brangsta. Manoma, kad dėl to pardavinėjant kurą kartais susidaro daugiau nei 10 euro centų skirtumas skirtingose degalinėse.
Pagal Vokietijos valdžios pateikiamą informaciją, liepos 1 d. Vokietijoje buvo 14 686 degalinės. 69 proc. iš jų priklausė penkiems didžiausiems tinklams.
Tikimasi, kad atsiradus naftos produktų kainoms internete, vairuotojai pasirinks pigesnes degalines ir sutaupys pinigų, o taip pat privers kitų degalinių operatorius suvienodinti kainas.
Internete šiuo metu yra puslapių, kuriuose yra pateikiamos kuro kainos, tačiau čia kainas pateikia patys pirkėjai, todėl informacija ne visada būna tiksli.
Antimonopolinių ir konkurencijos tarybos institucijų atstovai teigia, kad konkurencija Vokietijos degalinėse yra per maža, todėl tikimasi, kad naujoji duomenų bazė viską pakeis vartotojų naudai.
Valstybinis informacinis puslapis šia informacija žadėjo dalintis su visais suinteresuotais asmenimis ir ji bus prieinamas nemokamai ir galės būti talpinama kituose internetiniuose puslapiuose.
Degalinių savininkai ir naftos koncernai ilgai priešinosi tokiems pakeitimams, teigdami, kad pranešinėti apie kiekvieną kainų pasikeitimą sudarys per daug biurokratinių kliūčių verslui. Šis argumentas skamba gana keistai, nes sukurtoje sistemoje, jiems tereiks užpildyti specialią formą internete ir tai netruks ilgiau vienos minutės.
CargoNEWS redakcija gavus daugiau ir tikslesnės informacijos, plačiau informuos savo skaitytojus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-13
2012-11-13
Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet tarptautinė vežėjų sąjunga „IRU“ apdovanos geriausius profesionalius vairuotojus.
Šiemet „IRU“ garbės diplomus (IRU Diploma of Honour) gaus 1 041 vairuotojas iš 25 šalių.
Šie apdovanojimai įteikiami už ilgą ir saugų vairuotojo darbą.
Diplomus gali gauti ir krovinius ir keleivius savo šalyje arba tarptautiniais maršrutais vežantys vairuotojai. Vairuotojas privalo būti nuvažiavęs ne mažiau kaip 1 mln. km. Be to, per pastaruosius 20 m. vairuotojas turėjo vairuoti saugiau ir nesukelti rimtų eismo įvykių, kuriuose nukentėtų žmonės.
Taip pat jie neturi turėti sunkių kelių eismo, muitinės ar administracinių pažeidimų tose šalyse, kuriose važinėjo.
Deja, tačiau, šiais metais Lietuvos atstovai tokių apdovanojimų negaus. Praėjusiais metais tokių buvo 23.
Apdovanojimai iškeliaus po visą pasaulį.
Šalis | Apdovanotų vairuotojų |
---|---|
Argentina | 4 |
Austrija | 4 |
Baltarusija | 90 |
Belgija | 58 |
Čekija | 40 |
Danija | 11 |
Estija | 1 |
Suomija | 82 |
Prancūzija | 10 |
Vokietija | 227 |
Vengrija | 67 |
Kazachstanas | 2 |
Makedonija | 6 |
Moldova | 3 |
Olandija | 111 |
Norvegija | 2 |
Lenkija | 55 |
Portugalija | 3 |
Rumunija | 10 |
Rusija | 89 |
Slovakija | 22 |
Ispanija | 12 |
Turkija | 82 |
Ukraina | 38 |
Jungtinė Karalystė | 12 |
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-12
Pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo ministrų kabinetas pritarė pasiūlymui Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui sumažinti taikytą 50 proc. pelno mokestį iki 25 proc. 2013 m.
„Vyriausybė pritarė Vyriausybės pasitarimo protokolui, pagal kurį Klaipėdos valstybinis jūrų uostas už 2011 m. pelną sumokės 50 proc. pelno tarifą į valstybės biudžetą, tačiau atsižvelgiant į tai, kad Klaipėdos valstybinis jūrų uostas dalyvauja valstybei svarbių ekonominių projektų įgyvendinime, tokiame kaip suskystintų dujų terminalo projekto rengimas, taip pat siūloma atleisti nuo dalies pelno mokesčio 2013 m., nustatant 25 proc. tarifą“, – po pasitarimo komentavo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Sumažintas tarifas būtų taikomas vienerius metus už 2012 m. pelną. Nors anksčiau buvo kalbėta apie trejų metų uosto planus, ministras teigė, kad spręsti dėl 2014-2015 m. pelno mokesčio kol kas per anksti.
Už 2011 m. gautą pelną 50 proc. pelno mokestis į biudžetą paliktas, nes jis buvo įskaičiuotas į 2012 m. biudžeto pajamas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|