Artėjant didžiosioms metų šventėms Lietuvos paštas jau kviečia gyventojus pasirūpinti šventiniais sveikinimais. Kad paštu siunčiami sveikinimai ir dovanos gavėjus pasiektų dar iki švenčių, juos reikėtų išsiųsti kuo anksčiau.
„Tradiciškai kasmet dar lapkričio pabaigoje pradedame ruoštis didžiosioms metų šventėms. Kad šventiniai sveikinimai laiku pasiektų gavėjus, gruodžio–sausio mėnesiais šiemet papildomai ketiname įdarbinti apie 40 darbuotojų, kurie padės skirstyti siuntas“, – sakė Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorius Robertas Gudavičius.

 

Kiekvienais metais šventiniu laikotarpiu Lietuvos pašto darbo krūvis, palyginti su įprastais mėnesiais, išauga 3–4 kartus. Gyventojai ne tik daug daugiau siunčia laiškų ir siuntų, bet ir gerokai išauga iš užsienio šalių atkeliaujančių siuntų skaičius.
Pasak R. Gudavičiaus, ruošiantis dovanas siųsti paštu, reiktų nepamiršti, kad šv. Kalėdos ir Naujieji metai švenčiami visame pasaulyje. Darbo krūvis kelis kartus išauga ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių paštuose, todėl siuntas reikėtų išsiųsti kuo anksčiau.
Norintiems, kad šventiniai sveikinimai gavėjus pasiektų dar iki švenčių, rekomenduojama juos išsiųsti likus bent savaitei iki švenčių. Į užsienį siunčiamą siuntą rekomenduojama išsiųsti dar anksčiau – prieš dvi ar net tris savaites iki švenčių.

 

Prieš siunčiant įvairias dovanas, Lietuvos paštas rekomenduoja pasitikrinti, ar siuntoje nėra draudžiamų siųsti daiktų. Šventiniu laikotarpiu itin populiaru siųsti įvairius pirotechnikos gaminius – šaltąsias ugneles, fejerverkus. Tokius daiktus griežtai draudžiama siųsti paštu, nes tai gali sukelti pavojų tiek siuntos gavėjo, tiek Lietuvos pašto darbuotojų sveikatai.

 

Informaciją apie taisyklingą adresavimą, pašto kodus, draudžiamų siųsti daiktų sąrašą ir kt. galima rasti Lietuvos pašto interneto svetainėje www.post.lt arba sužinoti informacijos telefonu 8 700 55 400.

AB Lietuvos paštas


Nuo šiol kelionė iš Šiaulių į Radviliškį tapo paprastesnė ir trumpesnė. Anksčiau, negu planuota atidarytas naujasis Kairių aplinkkelis. Tiesa, kol bus baigti visi remonto darbai, naujajame kelyje bus ribojamas greitis. Antradienį bendrovės „Šiaulių plentas“ darbuotojai perstatė įspėjamuosius kelio ženklus ir paleido transporto priemonių eismą.

Pasak projekto vykdytojų, šią dieną galima vadinti istorine. Baigiamas vienas stambiausių projektų Baltijos šalyse.

Bendrovės „Šiaulių plentas“ atstovai sako, kad baigti dar ne visi darbai. Tad kelininkai čia darbuosis kelias savaites, tačiau eismo patogumui ir saugumui tai mažai turės įtakos.

Bendra viso projekto vertė siekia apie 130 milijonų litų. Už šias lėšas nutiestas greitkelis Radviliškis – Šiauliai. Vasaros sezono metu saugesniu keliu bus galima važiuoti 110 kilometrų per valandą greičiu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Trečiadienio rytą sulaikius 29 Vilniaus teritorinės muitinės Medininkų posto pareigūnų, sutriko pasienio posto darbas. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” duomenimis, posto pralaidumas sumažėjo apie 4 kartus.

Pasak “Linavos” atstovo spaudai Gyčio Vincevičiaus, įprastas Medininkų pasienio pralaidumas – 25 vilkikai per valandą, tačiau trečiadienį priešpiet buvo praleidžiama po 6 sunkvežimius.


“Mes tikimės, kad tai nesukels didesnių problemų, skundų iš vežėjų dar nesulaukėme. Kelios valandos neturėtų daryti didelės įtakos. O kaip situacija keičiasi poste, bus aiškiau po pietų arba vakare”, – BNS sakė G.Vincevičius.


Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė BNS sakė kol kas neturinti informacijos, kiek šiuo metu Medininkų poste dirba pasieniečių.


“Lietuvos muitinė taip organizuoja darbą, kad vežėjai nepajustų postų darbo sutrikimų”, – BNS sakė G.Vitkauskaitė.


Muitinės departamentas pranešė, kad savo apimtimi tai bene didžiausia korupcinio pobūdžio byla Lietuvos muitinės istorijoje.


Medininkai yra pagrindinis kontrolės postas prie sienos su Baltarusija – per jį per parą pravažiuoja apie 600 sunkvežimių. pasienio poste paprastai darbuojasi apie 80 pasieniečių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Gruodžio 4 d. vyko asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdis. Jo metu aptarta, kaip vykdomas 2012 m. biudžetas, planuoti kitų metų biudžeto darbai, svarstyti kiti aktualūs klausimai dėl skolų išieškojimo, konfidencialios informacijos pateikimo tvarkos.

Biudžeto vykdymas vertintas dviprasmiškai

Vienas iš kertinių posėdžių klausimų buvo asociacijos biudžeto aptarimas. Kaip sakė kalbinti prezidiumo nariai, posėdžio metu dar kartą buvo pristatytas biudžetas už 10 šių metų mėnesių.

Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius kalbėdamas apie biudžetą sakė: „Biudžete buvo padaryta šiokių tokių klaidų, bet pajamų biudžetas vykdomas, išlaidų taip pat, kai kas yra viršyta, už ką turėsime kongresui atsiskaityti. Prezidiumo narys ir UAB „Daimanta“ vadovas Dainius Abramavičius jį paantrino: „Kai kurios pajamos viršija, pvz. už TIR knygeles, išlaidų kai kurie punktai irgi yra viršyti. Mes paprašėme, kad tie punktai, kuriuose išlaidos buvo viršytos, būtų detalizuoti, kodėl, nes norime tai išsiaiškinti, kad galėtume teisingą sprendimą priimti kitiems metams.“

Ilgas diskusijas sukėlė, kad į 2012 metų biudžetą nebuvo įtrauktos apie 1,5 mln. Lt. vertės pajamos gaunamos iš narystės mokesčio. Anot posėdžio dalyvių, Finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas, prezidiumo narys Vidas Augaitis ilgai nenorėjo pripažinti šios klaidos ir jį koreguoti. „Man labai keista, kad Finansų ir biudžeto komisijos pirmininkas V. Augaitis labai „draskėsi“, nenorėjo pripažinti, kad šis punktas nebuvo įtrauktas. Jis niekaip nenorėjo pripažinti, kad tai buvo padaryta, nors tai elementarus darbinis klausimas. Tuomet generalinis sekretorius tiesiog paprašė, kad reikia koreguoti, nes biudžetą priėmė kongresas, todėl kongresas gali vėl jį koreguoti,“ – sakė D. Abramavičius, susilaikydamas nuo kaltinimų V. Augaičiui ir jo komitetui, kol nežino kokiais sumetimais tas punktas buvo neįtrauktas. Jis neįžvelgia kliūčių, dėl kurių pajamų gautų už narystę asociacijoje nebūtų galima įtraukti į 2013 m. biudžetą. D. Abramavičius stebėjosi, kad neproduktyviai naudojamas posėdžio laikas ir klausimui, kurį galima buvo išspręsti per 5 min, prireikė 1,5 val. diskusijų. Prezidiumo nario UAB „Arčia“ vadovo Antano Kačinsko nuomone, ši klaida nebuvo padaryta sąmoningai. „Nieko mes čia nepraradome, pinigai neprapuolė, tiesiog reikia atidžiau dirbti,“ – sakė A. Kačinskas.

Finansų ir biudžeto komiteto pirmininkas Vidas Augaitis CargoNews redakcijai sakė, kad vežėjai tikrai neturėtų supykti, jei per kongresą sužinos, kad mes padirbėjome vežėjų labui, ir asociacija yra dar geresnėje finansinėje padėtyje, nei tikėtasi. “Manau, mūsų už tai vežėjai labai nebars. Visi tai žinojo, kad bus papildomos pajamos, tiesiog atskiroje eilutėje mes neįvardinome, kad tai bus pajamos už narystės mokestį, bet kitais metais mes tai būtinai išryškinsime. Manau, jei būtumėme išlaidavę labai, tai būtų daug blogiau nei dabar. Posėdyje dėl to diskutavome tris valandas, neva kokią didelę klaidą padarėme. Aš siūlau didesnį dėmesį skirti išlaidoms, TIR knygelių piginimui, o ne į kokią eilutę įtrauktos papildomos pajamos,” – situaciją komentavo V. Augaitis.

Svarstant biudžetą iškilo 2013 m. biudžeto koregavimo klausimas. Kaip sakė A. Kondrusevičius: „Gaila, kad ne visi suprato kai kurių finansinių rodiklių, tarp jų kai kurių senų beviltiškų skolų nurašymo, koregavimo prasmę.“ Anot prezidento, beviltiškos skolos dabar kaip asociacijos finansinis veidrodis, todėl jas reikia susitvarkyti.

Vakar dėl biudžeto konkretūs sprendimai priimti nebuvo. Tai planuojama padaryti dar iki šių metų pabaigos.

Ar asociacijai reikalingas PVM grąžinimo skyrius?

Dar vienas iš posėdyje aptartų klausimų buvo „Linavos“ PVM grąžinimo skyriaus veikla ir perspektyvos. Posėdyje pasigirdo nuomonių, kad šis skyrius asociacijai nenaudingas ir reikėtų jo veiklą nutraukti. A. Kondrusevičius šiuo klausimu buvo kategoriškas. „Aš tokius pasvaičiojimus, uždaryti PVM grąžinimo skyrių, vadinu pigaus populiarumo ieškojimu. Tuomet galima viską uždaryti, visą „Linavą“, uždaryti ir palikti tik TIR pardavimus.“ Prezidento nuomone, tikslai nutraukti šio skyriaus veiklą gimsta siekiant tam tikrų tikslų. „Viena audito kompanija, kuri prieš 10 metų, buvo mūsų didelis konkurentas PVM susigrąžinimo veikloje, rekomendavo „Linavai“ atsisakyti asociacijai nebūdingų veiklų: PVM susigrąžinimo, TIR išdavimo… Taip siekiama sumažinti rinkos konkurenciją, lygiai taip pat kaip draudimo srityje. Dėl to dabar draudikai vežėjams „rankas išsukinėja,“ – sakė A. Kondrusevičius. Anot jo, PVM grąžinimo skyriaus perspektyva gera ir kaip rodo ES praktika, PVM susigrąžinimas – vežėjų asociacijoms atneša daugiausiai pajamų.

PVM skyrius kol kas nenagrinėtas. Nusprendėme, kad reikia daugiau informacijos.D. Abramavičiaus nuomone, kažkada PVM skyrius labai gerai dirbo ir vežėjams atnešė nemažai naudos. „Išdraskyti ir viską uždaryti labai paprasta, bet kai vėliau reikės viską atnaujinti ir iš naujo ieškoti klientų tai labai sunkus darbas, tuo labiau, kai jau padarytas nemažas įdirbis, bus sunku,“ – sakė D. Abramavičius, pridurdamas, kad reikia pažiūrėti, ar šis skyrius rentabilus ir daryti viską, kad pritraukti vežėjus naudotis šia paslauga.

Kiti klausimai

Posėdyje taip pat nagrinėta kaip vyksta skolų išieškojimas. Posėdyje dalyvavo Finansinių tyrimų biuro (FTB) atstovai, kurie pristatė, kaip vykdomi skolų išieškojimai, kokios problemos, ko reikėtų iš prezidiumo narių. „Labai geranoriškai viskas vyksta, po truputį viskas išieškoma, tačiau negerai, kad kai kurioms skoloms jau suėjęs senaties terminas,“ – sakė D. Abramavičius. Asociacijos prezidentas šio klausimo detalizuoti nepanoro: „Skolų išieškojimą tegu vertina tie, kurie labai nori vertinti. Aš manau, kad procesas turi vykti nuosekliai. Kad skolas nėra taip paprasta išieškoti, tai čia žino kiekvienas vežėjas“. Kitas prezidiumo narys V. Augaitis, kalbėdamas apie skolų išieškojimo procesą, negailėjo pagyrų naująjam asociacijos “Linava” generaliniam sekretoriui. ”Mano nuomone, naujas generalinis sekretorius Ričardas Malkus dirba labai teisinga linkme ir jeigu jo kibirkštėlė neužges ir dirbs taip toliau, viskas asociacijoje judės  į gerą. Tikimės, kad naujas generalinis sekretorius pateiks FTB visus reikiamus dokumentus ir taip paskubins visą skolų išieškojimo procesą. Labai daug vilčių dedu į naują generalinį sekretorių,” – sakė V. Augaitis.

Pastaruoju metu nemažą ažiotažą sukėlęs ir prieštaringai vertinamas informacijos konfidencialumo klausimas taip pat liko be sprendimo. Prezidiumo nariai padiskutavo, apsikeitė nuomonėmis, ir nutarė, kad tokiam sprendimui dar ne laikas. Detaliau viską išanalizavę, prezidiumo nariai, tikisi sprendimą priimti kitų metų pradžioje.

Kalbinti prezidiumo nariai sakė, kad per ilgai laiko buvo skiriama diskusijoms ir dar tikrai yra vietos tobulėti, kad posėdžiai taptų konstruktyvesni.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baltijos šalių oro bendrovės „airBaltic“ lėktuvai nuo Naujųjų metų pradės skraidyti nauja kryptimi – į Čekijos sostinę Prahą. Oro bendrovė tikisi į istorinę Bohemijos sostinę skraidinti keleivius ir iš Skandinavijos, Rusijos ir NVS valstybių.

„Įgyvendindami „airBaltic ReShape“ verslo planą, telkiamės į populiarius maršrutus ir dvylika krypčių Europoje bei NVS šalyse jau šią žiemą skraidysime dažniau, – sako generalinis „airBaltic“ direktorius Martinas Gaussas. – Iki kitos vasaros planuojame atidaryti iš viso šešis  naujus maršrutus ir pristatysime juos, kai tik baigsime derybas su partneriais.“

„airBaltic“ vadovas tikisi, kad naujasis maršrutas į Prahą oro bendrovei bus naudingas kaip ir kiti skrydžių tinklo patobulinimai. „Dėl „ReShape“ programos sėkmės, per trečiąjį šių metų ketvirtį „airBaltic“ uždirbo daugiau nei 23,8 mln. litų grynojo pelno“, – teigia M. Gaussas.

Lėktuvai iš Rygos oro uosto į Prahą skraidys tris kartus per savaitę – antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais. Kelionė turbopropeleriniu „Bombardier Q400 NextGen” truks apie dvi valandas, o lėktuvo bilietas kainuos 239 litus, įskaičiavus mokesčius, rinkliavas ir įvairių  paslaugų įkainius.

A/S Air Baltic Corporation

Redakcija pasiekė žinios apie naujas ekologines zonas Švedijoje.

Ekologinėse zonose esančiose Stokholme, Geteborge, Malmėje, Lunde, Helsingborge, Upsaloje ir Molndalyje keliami nauji reikalavimai dyzelinėms sunkiasvorėms transporto priemonėms.

„Euro 2“ ir „Euro 3“ emisijos klasę atitinkančios transporto priemonės į šias ekologines zonas gali važiuoti 8 metus po pirmosios jų registracijos. Tai reiškia, kad „Euro 3“ vilkikai galės čia važinėti ilgiausiai iki 2015 m. su sąlyga, kad yra pirmą kartą registruoti 2007 m.

„Euro 4“ transporto priemonės galės važinėti šiose zonose iki 2016 m. Aukštesnės klasės vilkikams šis reikalavimas galios iki 2020 m. Tiesa, kol kas nežinoma, kaip bus su „Euro 6“ vilkikais. Gali būti, kad jiems bus leista važinėti ilgiau.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Atsiskaitymai už suteiktas paslaugas – transporto verslo „variklis“. Deja, jis taip pat linkęs gesti – atsiskaitymai dėl pagrįstų ir nepagrįstų priežasčių neretai yra vilkinami. Vežėjų praktikoje gana dažnai pasitaiko, kuomet atsiskaitoma gerokai vėliau ir tik po ilgų raginimų arba…

Atsimušė į sieną “bankrotas”

Verslininkų bendradarbiavimo sutartys, kuriose įtvirtinama sąlyga, jog visus nesutarimus Sutarties Šalys ketina spręsti derybų keliu, kartais tampa beprasmėmis. Dažnai Sutarties dalyvis, kuris yra skolingas pradeda slapstytis (taip tyliai ir bankrutuoja) ar nepaiso geranoriškai sudarytų ir nustatytų skolos mokėjimo grafikų. Kartais laukti skolos yra tiesiog beprasmiška. Tokius skolininkus belieka „pažadinti“ su ketinimu skolą išieškoti teisminiu keliu, nors praktika rodo, kad tai ne visuomet veiksminga. Skolininkas gali pateikti motyvuotus ar nemotyvuotus prieštaravimus, siekdamas vilkinti laiką iki bankroto.

Prieš kiek daugiau nei mėnesį į Cargonews redakciją kreipėsi krovinių pervežimo ir ekspedijavimo įmonės „Revereis“ direktorius Dainius Petkus. Jį neramino jo įmonės skolininkės UAB „Darminija“ situacija ir jau tuomet vyras įtarė galimai planuojamą bankrotą. „…Vežėjai palikti likimo valiai ir jiems patiems tenka ieškoti būdų, kaip atgauti sunkiai uždirbtus pinigus, bet daugumai ši sunki kelionė baigiasi prie betonines sienos su užrašu „bankrotas”. Tada ir prasideda grandininė reakcija: keleto aferistų apgautas, įmonės savininkas, dažnai pats pristygsta apyvartinių pinigų, pradeda vėluoti atsiskaityti su savo tiekėjais ir neretai daugelio metų įdirbis tampa sąžiningu bankrotu“, – Cargonews redakcijai tuomet rašė D. Petkus. Tuo metu D. Pekus įtarė, kad jo skolininkė „Darminija“ planuoja bankrotą, todėl sąmoningai vengia atsiskaityti tiek su juo, tiek su kitais kreditoriais, kurių buvo ne vienas. Prie tokių minčių, D. Petkų vedė surinkta detali informacija apie įmonę, jos akcininkus, akcininkų ryšius su kitomis įmonėmis, skolas, vykdomus teisminius procesus su kitais kreditoriais…

Svarbu paminėti, kad „Darminijos“ kreditorius „Revereis“ dar rugsėjo mėnesį kreipėsi į Ukmergės rajono apylinkės teismą, siekdamas susigrąžinti pinigus už atliktas paslaugas. Tačiau pagal įstatymų numatytą tvarką rugsėjo 6 d. „Darminija“ pateikė nemotyvuotus prieštaravimus, taip, anot D. Petkaus, siekdami vilkinti visą procesą iki bankroto skelbimo.

Kreditorius siekia ikiteisminio tyrimo

Planuotai ar neplanuotai, bet Vilniaus Apygardos teismo spalio 22 d. sprendimu, šiai įmonei pradėta bankroto procedūra.

„Darminijos“ kreditorius kompanija „Revereis“, įtardama, kad tai nebuvo atsitiktinis bankrotas, lapkričio 28 d. kreipėsi į LR Generalinę prokuratūrą, kad ši pradėtų ikiteisminį tyrimą kompanijos „Darminija“ ir jai vadovavusio Mindaugo Drižio atžvilgiu.

Savo pareiškime prokuratūrai, D. Pekus, kuriam „Darminija“ buvo skolinga beveik 20 tūkst. Lt., aiškina, kad „Darminija“ balanso duomenimis 2011-12-31 šios įmonės turtą sudarė 116150 Lt., per vienerius metus mokėtinos sumos ir trumpalaikiai įsipareigojimai – 111044 Lt. Tos pačios datos pelno (nuostolių) ataskaitos duomenimis, per 2011 m. įmonė patyrė 30142 Lt. nuostolių. Įmonės finansinė būklė 2012 m. ir toliau blogėjo. Kaip pareiškime teigė D. Petkus, akivaizdu, kad jau 2011 m. įmonės įsipareigojimai viršijo pusę į jos balansą įrašyto turto vertės, kas pagal LR įmonių bankroto įstatymo 2 str. 8 d. leidžia daryti išvadą, kad jau 2011 m. „Darminija“ buvo nemoki. Kaip teigiama pereiškime, tokius faktus „Darminijos“ vadovas visiškai ignoravo. Anot D. Petkaus, siekdamas apsaugoti įmonės kreditorių interesus jis turėjo kreiptis į teismą dėl įmonės restruktūrizavimo arba bankroto iškėlimo, tačiau to ne tik nepadarė, bet ir prieš pat bankroto iškėlimą, kreipėsi į kompaniją „Revereis“, bei įgijo paslaugų bendrai už 19552,52 Lt. (už kurias sumokėjo tik 2800 Lt.).

D. Petkus pažymi, kad pagal LR BK 182 str. 1 d. numato atsakomybę asmeniui (fiziniam ir juridiniam), kuris apgaule savo ar kitų naudai įgijo svetimą turtą ar turtinę teisę, išvengė turtinės prievolės arba ją panaikino.

Lapkričio 30 d. Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra paskyrė šį pareiškimą toliau nagrinėti Kauno apylinkės prokuratūros vyriausiajam prokurorui Dariui Valkavičiui.

M. Drižys neigė nesąžiningus veiksmus

„Darminijos“ vadovas M. Drižys gaudamas nuolatinius D. Petkaus raginimus atsiskaityti, teisindavosi prasta situacija įmonėje. Spalio 18 d. (likus 4 d. iki bankroto paskelbimo) M. Diržys „Revereis“ vadovui rašė: „Kaip ir minėjau, įmonė yra šiuo metu sunkioje finansinėje padėtyje, ir tikrai ne dėl to, kad pinigai buvo įsidėti į kišenę ar kur kitur. Man pačiam kelios įmonės paskelbė bankrotą ir tiesiog nebesugebėjau tinkamai vykdyti finansinių įsipareigojimų, nes suma neapmokėta liko tikrai ženkliai didesnė už tai, ką aš jums esu skoloje. Turbūt buvo ir mano kažkur padarytų klaidų, nes tai pirma įmonė, kuriai vadovavau ir pradėjau dirbti su transportu gerai apie ji nenusimanydamas. Turbūt tai ir buvo mano klaida,” – situaciją laiške komentuoja M. Drižys. Sunkią įmonės situaciją M. Drižys siekė įrodyti atsiųsdamas teismo nutartį, kurioje matyti, kad jo vadovaujama įmonė yra kreditorius ir bankrutuojanti „ITJ logistika“ „Darminijai“ skolinga beveik 26 tūkst. Lt. Spalio 19 d. Jis rašydamas laišką D. Petkui pabrėžė, kad jokių nesąžiningų veiksmų ar bandymų pasipelnyti iš jo pusės nebuvo ir nebus.

Ar tai tiesa, lai aiškinasi Kauno prokurorai, o kaip jiems seksis, informuosime kitoje straipsnio dalyje, nes D. Pekus pasiryžęs eiti iki galo, kol visa ši istorija paaiškės: “Mano tikslas, kad kuo daugiau sąžiningų ir tuo pačiu, nesąžiningų kolegų sužinotų šia istoriją. Sąžiningus noriu įspėti, kad ant to paties grėblio neužliptų , o nesažiningus-informuoti, kad ne visi skolas pamiršta ir nurašo į beviltiškas, net nepabandę apginti savo interesų”.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuva ir Baltarusija turi panašumų. Biudžete pristigus pinigų Lietuva apmokestino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją ir kitas valstybės įmones. Iš Uosto direkcijos, atmetus išlaidas, paimta 50 proc. rinkliavų. Uostui suduotas ekonominis smūgis, pradeda stigti pinigų investicijoms.

Drastiškai pasielgė ir Baltarusijos valdžia. Ji papildomai apmokestino valstybinę kompaniją „Beloruskalij“. Už kiekvieną į užsienį išvežta toną kalio trąšų uždėta 33 JAV dolerių eksporto rinkliava.


Ji mokama po to, kai iš kompanijos „Beloruskalij“ atskaitomi visi mokesčiai. Eksporto rinkliava skaičiuojama atbuline data ir pradedama fiksuoti nuo šių metų sausio 1 dienos.


Baltarusijos vicepremjeras tikino, kad valstybė turi teisę paimti dalį viršpelnių iš tų valsybės įmonių, kurios dirba rentabiliai.


Panašiu eksporto mokesčiu Baltarusijoje rengiamasi papildomai apmokestinti ir naftos produktų perdirbimo įmones.


Kompanija „Beloruskalij“ gali tapti netgi Baltarusijos gelbėjimo įrankiu. Buvęs Baltarusijos nacionalinio banko pirmininkas Stanislavas Bogdankevičius teigė, kad 2013 metais Baltarusija turi sumokėti keturių milijardų JAV dolerių valstybės skolą. Jo nuomone, sumokėti skolas Baltarusija galės tik pardavusi kompaniją „Beloruskalij“.


Trąšoms jau įvesti, naftos produktams Baltarusijoje planuojami nauji eksporto mokesčiai. Neapmokestinti kol kas lieka tik garsieji eksportiniai „Belarus“ traktoriai.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Pranešame, kad trečiadienį, gruodžio 5 d., nuo 8 iki 10.30 val. dėl programinės įrangos versijos keitimo darbų neveiks NCTS sistemos moduliai MCC ir GMS bei Verslininko portalas (https://trader.cust.lt). Minėtu laikotarpiu Bendrijos/bendrojo tranzito procedūrų bei TIR knygelių įforminimas bus vykdomas taikant „Grįžtamosios procedūros“ reikalavimus.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo 2013 m. sausio 1 d. įsigalioja reikalavimas, kad krovininės transporto priemonės ant varančiųjų ašių turi naudoti žiemines padangas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Sostinės Vakarinio aplinkkelio antrame etape jau atlikta beveik 60 proc. visų darbų, juos planuojama baigti 2014 m. pradžioje. Įpusėjusias Vakarinio aplinkkelio antro etapo statybas šiandien apžiūrėjo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Antrajame etape nuo L. Asanavičiūtės iki Ozo gatvių bus nutiesta 2,84 km ilgio atkarpa ir joje pastatyti 3 viadukai (ties L. Asanavičiūtės ir D. Gerbutavičiaus gatve, ties Pilaitės prospektu ir pėsčiųjų viadukas ties V. Maciulevičiaus gatve).

„Vilniaus infrastruktūrai nuo 2009 iki 2012 metų Susisiekimo ministerija skyrė beveik 600 mln. litų. Šiomis lėšomis buvo ne tik tvarkomos ir prižiūrimos gatvės, bet ir finansuojami Gariūnų tilto bei kelio, Žirnių gatvės, Goštauto viadukų ir kt. infrastruktūros projektai. Tarp jų – ir Vilniaus vakarinis aplinkkelis“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Vakarinio aplinkkelio I etapo darbai buvo užtęsti ir vėlavo dvejus metus. Dėl to svarbu, kad II etapo statybos vyksta sparčiai, ir jos bus užbaigtos jau už pusantrų metų. Tikimės, kad kitais metais jau pradėsime ir parengiamuosius III etapo darbus. Beje savivaldybė lyginant su ankstesniais metais savo vykdomuose projektuose įsisavina ne 51% , kaip buvo anksčiau, bet 75 % Europos sąjungos lėšų“, – sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Vakarinis aplinkkelis tiesiamas Lazdynuose, Karoliniškėse ir Pilaitėje link Ukmergės plento. Projektas susideda iš trijų etapų: I etapas, vykęs 2009 m. vasario mėnesį ir 2011 m. sausio mėnesį, – nuo Oslo iki L. Asanavičiūtės g. Šiuo metu jau vykdomas II etapas, jį planuojama baigti 2014 m. pradžioje.

Vakarinio aplinkkelio III etapą planuojama suskirstyti į A ir B dalis. IIIA etapo metu bus nutiesta gatvė nuo Ozo g. iki Šiaurinės g., o IIIB etapo metu – nuo Šiaurinės g. iki Ukmergės g. Šiandien ministras ir meras aptarė galimus finansavimo šaltinius III etapui.

Vakarinio aplinkkelio viso projekto vertė gali siekti 655 mln. litų, iš kurių didžioji dalis – Europos Sąjungos lėšos.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad iki 2013 m. kovo 31 d. nuo 7 val. iki 20 val. dėl vandentiekio tinklų ir Geležinio Vilko ir A. Goštauto gatvių sankryžos rekonstrukcijos darbų, Geležinio Vilko gatvės dalyje tarp Savanorių prospekto ir T. Narbuto gatvės bus draudžiamas krovininių automobilių transporto eismas, kurių bendra masė didesnė nei 7,5 tonos.

Taip pat rekonstrukcijos metu nuo 6 val. iki 22 val. bus draudžiama važiuoti didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis Geležinio Vilko gatve ir pagrindinėmis gatvėmis, kuriomis bus nustatytos apylankos maršrutai Vilniaus mieste.

Geležinio Vilko gatvės dalyje tarp A. Goštauto ir V. Pietario gatvių iki 2013 m. kovo 31 d. taip pat bus susiaurinta važiuojamoji dalis iš keturių eismo juostų iki dviejų eismo juostų. Todėl vairuotojams patariame prieš įvažiuojant į darbų zoną stebėti vairuotojų informavimo švieslentes ir vadovautis tuo metu skelbiamomis rekomendacijomis dėl spūsčių apvažiavimo kitomis Vilniaus miesto pagrindinėmis ir aptarnaujančiomis gatvėmis.

Krovininių automobilių vairuotojams siūloma iš A1 į A2 arba A14 (nuo Kauno, Ukmergės ar Molėtų) aplenkti Vilnių ir važiuoti 108 ir 172 krašto keliais per Dūkštą ar Maišiagalą. Iš A3, A15 į 106 krašto kelią link A1, toliau į 108 krašto kelią link A2 arba A14.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Šengeno erdvei priklausanti Norvegija nuo gruodžio 3 d. laikinai atnaujino pasienio tikrinimus prie savo vidaus sienų. Tai yra papildoma saugumo priemonė, kurios imamasi rengiantis Nobelio Taikos premijos įteikimo ceremonijai. Šis apdovanojimas šiemet skiriamas Europos Sąjungai.

Kaip informuoja Norvegijos teisėsaugininkai, vidaus sienų kontrolė bus vykdoma iki gruodžio 12 d. Manoma, kad ši priemonė leis tinkamai užtikrinti viešąją tvarką bei užkirsti kelią galimiems neramumams Nobelio Taikos premijos įteikimo ceremonijos metu ir po jos. Norvegijos policijos pareigūnai taip pat ketina imtis ir kitų papildomų saugumo priemonių, kurios bus taikomos atsižvelgiant į turimą išankstinę informaciją.


Valstybės, priklausančios Šengeno erdvei, yra panaikinusios tarpusavio vidaus sienų kontrolę, tačiau kiekviena šalis ją gali laikinai atnaujinti, kai yra būtina imtis tam tikrų saugumo priemonių siekiant efektyviau užkirsti kelią rimtiems vidaus saugumo ir viešosios tvarkos pažeidimams.


Atnaujinus vidaus sienos kontrolę visų šalių, taip pat ir Lietuvos, piliečiai, įvažiuojantys į Norvegiją, šios valstybės pareigūnams privalės pateikti galiojantį kelionės dokumentą – piliečio pasą arba asmens tapatybės kortelę. Valstybės sienos apsaugos tarnyba primena, kad jokie kiti dokumentai vykti į užsienio valstybę netinka, t. y. į kitą šalį negalima įvažiuoti turint tik vairuotojo pažymėjimą, gimimo liudijimą ir pan.


Tai ne pirmas kartas, kai Šengeno erdvės narė pasinaudoja teise laikinai atnaujinti savo valstybės vidaus sienų kontrolę. Paskutinį kartą tokių papildomų saugumo priemonių ėmėsi Lenkija, kuri šią vasarą kartu su Ukraina rengė Europos futbolo čempionatą.


Anksčiau dėl didelių sporto renginių bei įvairių aukščiausio rango politikų susitikimų savo vidaus sienų kontrolę buvo atnaujinusi Austrija, Vokietija, Portugalija, Latvija, Prancūzija, Suomija ir kai kurios kitos Šengeno erdvės šalys.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėjusią savaitę Lietuvoje įsitvirtino ir kalendorinė, ir tikra žiema, tad nieko keisto, kad transporto sektorių pasiekdavusios žinios taip pat buvo susijusios su šaltuoju metų laiku. Tiesa, buvo ir kitokių naujienų.

Žiema

Pirmieji žiemos jėgą pajuto Maskvos gyventojai. Į Rusijos sostinę atkeliavusi žiema, kaip jau tapo įprasta, paralyžiavo visą didmiestį – dėl gausiai iškritusio sniego Maskvos gatvėse kilo tikras chaosas. Dar trečiadienį prasidėjusi smarki pūga per nepilną parą Maskvai padovanojo net trečdalį mėnesio kritulių normos.

Vokietijos krovinių gabenimo kontrolės federalinė žinyba BAG pateikė svarbią informaciją apie tai, kokių kategorijų automobiliams privalomos žieminės padangos ir kokioms transporto priemonėms taikomos išimtys. Taip pat pateikti ir reikalavimai sunkiasvorėms transporto priemonėms Turkijoje, kurioje šiais metais atsirado naujų reikalavimų.

Darbdaviams reiktų susirūpinti tinkamomis žiema skirtomis važinėti  padangomis savo transporto priemonėms. Didžiojoje Britanijoje apklausus įvairių šalių vilkikų vairuotojus paaiškėjo, kad tik 38 proc. vairuotojų žino kokios turi būti padangos ant vilkiko.


Lietuva


Pirmadienį, apie 7.30 val., Klaipėdos rajone,13-ajame magistralės Klaipėda-Kaunas kilometre, vilkikas kliudė virš magistralės kybantį tiltą. Vilkiko vairuotojas, 23 metų marijampolietis Mindaugas, į uostą atvežęs 26 tonas grūdų, juos sėkmingai iškrovė ir tuščias važiavo magistrale namo, kai staiga pajuto stiprų smūgį. Įvykio metu vairuotojas nenukentėjo.


Praėjusią savaitę Lietuvos vežėjams buvo pristatytas geriausias 2013 m. vilkikas “Iveco Stralis Hi-Way”. Redakcijos atstovai taip pat buvo nuvykę susipažinti su šiuo naujuoju vilkiku. Plačiau apie tai skaitykite čia.


Ateityje planuojama riboti atsiskaitymą grynaisiais pinigais. Taip siekiama užtikrinti sąžiningą mokesčių mokėjimą. Taip pat nuo 2013 metų sausio 1 dienos įsigaliosiantis pataisytas Mokesčių administravimo įstatymas suteiks galimybių mokesčių administratoriams visiškai uždrausti atsiskaitymus grynaisiais iki metų tiems juridiniams asmenims, taip pat individualią veiklą vykdantiems fiziniams asmenims, kurie buvo nustatyti slepiantys mokesčius.


Lapkričio 29 d. „Radison Blu Hotel Lietuva“ konferencijų centre įvyko konferencija „Saugus krovinių pakrovimas ir tvirtinimas – indėlis į JT kelių eismo saugos veiksmų dešimtmetį“. Konferencija organizavo „Linava“ kartu su draudimo kompanija „Rosgosstrakh“. Jos metu dalyviai buvo supažindinti su naujausiomis krovinių tvirtinimo tendencijomis, teisės aktais ir kitais svarbiais aspektais.


Savaitės pabaigoje sužinota ir apie besitęsiantį “Linavos” teismų maratoną. Lapkričio 29 d. Vilniaus Apygardos teismas išnagrinėjęs vežėjų skundus, nutarė atnaujinti bylą, kurioje sprendžiamas 2011 m. spalio asociacijos „Linava“ kongrese vykusių rinkimų teisėtumas. Teismas toliau bylą nagrinės iš esmės ne rašytinio, o žodinio proceso tvarka, kviesdamas byloje dalyvaujančius asmenis.


“Arocs”


Vokiečių sunkvežimių gamintojas “Mercedes” pastaruoju metu nusprendė visiškai atnaujinti savo sunkvežimių gamą. Nesenai pristatę naujuosius „Actros“ ir „Antos“ dabar „Mercedes“ rinkai pristatys atnaujintus statybos darbams skirtus „Arocs“ sunkvežimius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Namuro regiono krizių centras (Belgija) informavo IRU, kad Valonija (Pietinė Belgijos dalis) diegia sistemą, kuri prieš kelias valandas įspės vežėjus apie bet kokius numatomus eismo apribojimus.

Kiekvieną žiemą Belgijoje dėl įvairių priežasčių būna draudžiamas sunkiasvorių transporto priemonių eismas įvairiais keliais. Belgijoje, o ypač Valonijoje tokie draudimai dažnai sujaukia vežėjų planus, nes blokuoja didžiąją daugumą pagrindinių jungčių tarp Liuksemburgo, Namuro, Briuselio, Liežo, Mastrichto.


Dėl eismo apribojimų sunkiasvorės transporto priemonės priverstos stovėti ir atsiranda nuostoliai vežėjui, gavėjui ir kitiems pervežime dalyvaujantiems asmenims.


Siekdami išvengti tokių situacijų, pietų Belgijoje yra kuriama sistema, kuri informuos vežėjus apie planuojamus eismo draudimus. Tokiu būdu vežėjai galės pasirinkti kitus maršrutus ir išvengti važiavimo uždarytais keliais.


Ši sistema bus visiškai nemokama, o vežėjai kurie norėtų naudotis šia informacija turėtų užsiregistruoti adresu http://trafiroutes.wallonie.be. Informacija bus pateikiama SMS žinute nurodytu telefono numeriu.


Taip pat primename, kad taikant sunkiasvorių transportų priemonių žieminius apribojimus, šie galioja tik toms transporto priemonėms, kurios ilgesnės nei 13 m.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt