2012-12-11
2012-12-10
2012-12-10
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija), vadovaudamasi Europos sutartimi dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR), nuo 2012 m. gruodžio 1 d. išduoda naujos formos ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimus.
Naujieji pažymėjimai pakeis popierinius įlaminuotus kelių transporto priemonių pasirengimo vežti pavojingus krovinius pagal ADR pažymėjimus. Pažymėjimai, išduoti iki 2012 m. gruodžio 1 d., galios iki juose nurodytos galiojimo pabaigos datos.
Naujos formos pažymėjimas nuo senojo skiriasi ne tik forma ir pavadinimu, bet turi daugiau duomenų, jame yra vairuotojo atvaizdas ir parašas. Taigi, be Inspekcijai reikalingų pateikti dokumentų, vairuotojas turi pateikti ir savo nuotrauką. Siekdama sumažinti administracinę naštą vairuotojams, kuri atsiranda dėl papildomų duomenų pateikimo, Inspekcija kartu su valstybės įmone „Regitra“, vairuotojui pageidaujant ir sutinkant (pažymint atitinkamą prašymo langelį), sudarė galimybę gauti ir ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjime naudoti tokius pačius duomenis (nuotrauką ir parašą) kaip galiojančiame vairuotojo pažymėjime, jei šis asmeniui išduotas ne anksčiau kaip prieš 5 metus.
Atkreipiame vairuotojų ir transporto vadybininkų dėmesį, kad, vadovaujantis Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos aprašu, ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimai dėl jų išrašymo specifikos bus išduodami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo egzamino išlaikymo. Inspekcija stengsis, kad dokumentai būtų išduodami kiek įmanoma greičiau. Siūlome atidžiau planuoti savo darbus.
Kadangi atsiimant naujos formos pažymėjimą vairuotojui nebereikės ant jo pasirašyti, Inspekcija siūlo taupyti laiką ir pažymėjimą atsiimti ne Inspekcijoje, o gauti jį paštu nurodytu adresu Lietuvoje (5–6 Ltmokestis už pažymėjimo pristatymą sumokamas grynaisiais kurjeriui, jam pristačius pažymėjimą).
Platesnę informaciją apie naujos formos pažymėjimų išdavimo tvarką ir sąlygas galima rasti Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2012 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 2B-313 (Žin., 2012, Nr. 93-4839, Nr. 140-7225).
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-12-08
Dešimtaisiais veiklos metais Klaipėdos laisvoji ekonominė zona (LEZ) perkopė 1,5 milijardo litų investicijų ribą ir plečia klientų ratą. 2012 metais į LEZ atėjo du nauji investuotojai. Dar su dviem klientais baigiama derėtis, vyksta sutarčių derinimas. Tai bendrovės, kurios planuoja sandėliavimo-logistikos veiklą, energijos, elektromobilių gamybą. Dabar Klaipėdos LEZ veikia 17 Lietuvos ir užsienio kompanijų, dar 6 kuriasi.
"Verslas drąsiau priiminėja investicinius sprendimus ar bent jau juos rimtai svarsto. Susidomėjimas mūsų laisvąja ekonomine zona didėja. Šiais metais sulaukėme virš 70 potencialių investuotojų iš Norvegijos, JAV, Rusijos, Suomijos, Danijos, Kinijos, Vokietijos, Švedijos, Azerbaidžano, Baltarusijos, taip pat iš Lietuvos", - pasakojo Eimantas Kiudulas, Klaipėdos LEZ valdymo bendrovės generalinis direktorius.
Šiemet LEZ intensyviai kūrėsi nauji klientai: UAB "Haidelberg Cement Klaipėda" pradėjo gamybą, UAB "Fortum Klaipėda" pastatė termofikacinę jėgainę ir planuoja kitąmet gaminti elektros ir šilumos energiją, UAB "Vesvela" pradėjo statyti žuvies perdirbimo gamyklą.
2012-aisiais LEZ‘e pabaigti svarbūs infrastuktūros darbai, sudarytos galimybės naujų investuotojų atėjimui ir esamų klientų veiklos plėtrai: įrengta 80 megavatų galios transformatorinė pastotė, kuri garantuos patikimą elektros tiekimą LEZ vartotojams, pabaigta dviejų geležinkelio atšakų statyba, baigiamas gyventojų iškeldinimas, atlikta Švepelių gatvės rekonstrukcija, pradėti naujos Lypkių gatvės statybos darbai.
Nepaisant intensyvios plėtros, aplinkosauginiu požiūriu tiek zonoje, tiek aplinkinėse gyvenvietėse tarša nedidėja ir yra žymiai mažesnė už nustatytus leidžiamus dydžius. O 2012 metais atliktų tyrimų duomenis lyginant su pastarųjų dviejų metų vertinimo rezultatais, užterštumas čia buvo šiek tiek mažesnis. Tai konstatavo kasmet vykdomas Klaipėdos LEZ poveikio aplinkai vertinimas. Zonoje kuriasi įmonės, kurios naudoja tik modernias technologijas.
Per 10 veiklos metų į LEZ infrastruktūrą Europos Sąjungos fondų, valstybės ir savivaldybės investicijos siekia 45 milijonų litų, tačiau tai sudaro tik 2,8 procento visų investicijų į Klaipėdos LEZ.
"Ekspertų skaičiavimu, vienam hektarui išvystytos Klaipėdos LEZ teritorijos teko 150 tūkstančių litų viešųjų investicijų. Tačiau pasaulinė ekonominių zonų bei pramoninių parkų plėtros praktika rodo, kad inžinerinės infrastruktūros išvystymui paprastai tenka 1 milijonas JAV dolerių 1 hektarui. Mūsų atveju investicijos valstybei atsipirko dar 2004 metais, o jų vertė išaugo kone dešimteriopai ir dabar viršija 400 milijonų litų", - sakė Povilas Vasiliauskas, Klaipėdos LEZ valdymo bendrovės valdybos pirmininkas.
Bendra Klaipėdos LEZ veikiančių įmonių metų apyvarta siekia apie 3 milijardus litų, iš kurių apie 80 procentų sudaro eksportas. Klaipėdos laisvoji ekonominė zona generuoja apie 5,2 procento viso šalies eksporto ir 2,8 procento Lietuvos BVP. Nuo Klaipėdos LEZ veiklos pradžios (2002 metų) į zoną pritraukta 1,58 milijardo litų investicijų, zonos įmonės pagamino produkcijos už 13 milijardų litų, eksportavo produkcijos už 10 milijardų litų. Valstybei sumokėta daugiau kaip 320 milijonų litų mokesčių.
"Skaičiai byloja, kad Klaipėdos LEZ per dešimtmetį tapo labai svarbia šalies ekonomikos dalimi. Iš LEZ bendrovių šalies verslininkai gavo užsakymų už daugiau nei 1,7 milijardo litų, o Lietuvos įmonėse buvo sukurta apie 5000 naujų papildomų darbo vietų", - sakė P. Vasiliauskas.
Tarptautiniai ekonomikos ekspertai šiemet iš 15000 lyderiaujančių Europos kompanijų Klaipėdos LEZ išrinko ir nominavo "European Business Awards 2012" apdovanojimui už veiklos tvarumą bei aplinkos saugojimą.
UAB "RSV projektai"
Inspekcija 2012 m. gruodžio 10–16 d. kartu su kitomis Europos kelių transportą kontroliuojančias institucijas vienijančios organizacijos Euro Contrôle Route (ECR) valstybėmis narėmis vykdys prevencinę priemonę – bendrą krovininių ir keleivinių transporto priemonių kontrolę.
Tikrinant Lietuvoje ir užsienio valstybėse įregistruotas krovinines ir keleivines transporto priemones ypatingas dėmesys bus skiriamas vairavimo ir poilsio režimo apskaitos vedimo apgaulės būdu, transporto priemonėse įrengtų įrenginių ir (ar) prietaisų, atjungiančių nors vieną tachografo funkcijų arba galinčių turėti įtakos tachografo veikimui, paieškai ir transporto priemonėse įrengtų greičio ribojimo prietaisų naudojimo pažeidimams.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Nuo ateinančių metų pradžios Europoje kai kuriose žemos emisijos klasės (LEZ) zonose atsiranda griežtesni reikalavimai transporto priemonių emisijos klasei.
Austrija
Styria / Steiermark provincijoje sunkvežimiams galiojantis „Euro 1“ emisijos standartas nuo kitų metų pradžios griežtinamas iki „Euro 2“.A12 greitkelio naktiniai vilkikų eismo apribojimai negalioja tik „Euro 5“, „Euro 6I“ ir „EEV“ transporto priemonėms.
Vokietija
Remscheide, Bochume, Bottrope, Castrop-Rauxele, Dortmunde, Duisburge, Esene, Gelsenkirchene, Gladbecke, Herne, Hertene, Mühlheime, Oberhausene, Recklinghausene, Bonoje, Dortmunde, Hagene ir Kelne (Cologne) įsigalioja „Euro 3“ emisijos standartas. Baden-Württemberge, Freiberge prie Neckaro, Freiburge, Heidelberge, Heilbrone, Herenberge, Ilsfelde, Karlsruhėje, Leonberge, Ludwigsburge, Mannheime, Markgröningene, Mühlackeryje, Pfinztalyje, Pforzheime, Remscheide, Reutlingene, Schwäbisch-Gmünde, Tübingene, Ulme, Halėje, Magdeburge ir Urbache griežtinama iki „Euro 4“.
Italija
Umbrijoje, Perugia ir Ponte San Giovanni regionuose nuo gruodžio 10 iki kovo 31 d. gali būti įvesti papildomi apribojimai, jei padidės šių regionų užterštumas.
Čekija
Prahoje reikalavimai griežtėja iki „Euro 4“.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-12-06
Nors prekyba benzinu smuko kas mėnesį, pardavėjus gelbėjo augantis dyzelino vartojimas. Todėl mokesčių šįmet bus surinkta daugiau nei pernai, rašo „Lietuvos rytas”.
Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, per 10 šių metų mėnesių valstybė surinko 1,4 milijardo litų – daugiau nei pernai per visus metus (1,38 mlrd. litų).
Dyzelino atžvilgiu prekybininkai nusiteikę optimistiškai. Jie nemano, kad kilsiantis akcizas šiai degalų rūšiai kaip nors paveiks vairuotojus. Apskaičiuota, kad litras dyzelino brangs 10–12 centų.
„Nemanau, kad 12 centų brangimas bus gąsdinantis. Prieš kelerius metus, pakėlus akcizą, kaina pakilo net 45 centais”, – sakė „Lukoil Baltija” regiono mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas.
Tiesa, tąkart brangimo išvakarėse prie degalinių nusidriekė eilės, o kai kurios pritrūko dyzelino.
Tačiau verslininkai žada, kad paskutinėmis 2012-ųjų dienomis to tikrai nebus. „Ruošiamės aktyvesnei prekybai, todėl mūsų atsargos šįkart bus didesnės”, – teigė „Statoil Lietuva” Degalų kategorijos departamento direktorius Sigitas Raila.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-12-06
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|