Sausio 8 d., antradienį Lietuvos-Baltarusijos verslo tarybos posėdyje ir vėliau vykusių dalykinių pietų metu Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius Baltarusijos ambasadoriui Vladimirui Dražinui pristatė mūsų šalies vežėjų problemas ir aptarė galimus jų sprendimo būdus.

Pasak A. Kondrusevičiaus pirmoji diskusijų tema buvo situacija Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, kuris yra dviejų didelių ekonominių erdvių susisiekimo vieta, t. y. Europos sąjungos ir Muitų sąjungos. „Kalbėjome, jog per ši pasienį ypatingai daug prekių mainų vykdomi kelių transportu, o infrastruktūra yra pernelyg silpna aptarnauti šiems srautams“, – teigia A. Kondrusevičius.


Ambasadorius V. Dražinas pažymėjo, jog nuolat gauna informaciją apie eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, žino situaciją apie kurią pastaruoju metu daug kalbasi atsakingos abiejų šalių tarnybos. Jis patvirtino, jog Baltarusija yra pasirengusi pasienio punktų plėtrai. Kalbama ne vien investicijas į esamų pasienio punktų infrastruktūrą, bet ir dvišalių pasienio punktų reorganizavimą į tarptautinius, didinant bendrą pasienio pralaidumą.


Taip pat pristatyta problema su kuria susiduria užsienio šalių vežėjai Rytų Muitų Sąjungoje vykdydami vežimus su trečiųjų šalių leidimais tarp šios sąjungos šalių-narių. Pastaruosius gabenimus pareigūnai dažnai įvardija kaip kabotažą, o pastarasis užsienio vežėjams yra draudžiamas.


Kita tema, kurią asociacijos „Linava“ prezidentas pristatė Baltarusijos ambasadoriui – šioje šalyje galiojantis įstatymas Nr.429-З, kurio 23 straipsnis nustato, kad tranzitu per Baltarusijos teritoriją gabenant alkoholinius gėrimus iš kitų Bendros Muitų Sąjungos šalių (Rusija, Kazachstanas), yra privaloma Vidaus reikalų ministerijos padalinių palyda.


Už šio straipsnio nuostatų nesilaikymą, vežėjams yra nustatyta bauda nuo 4000 iki 5000 bazinių dydžių su šių prekių konfiskacija.


Pasak A. Kondrusevičiaus, vežėjai neturi galimybės iš anksto žinoti atgalinio krovinio, kuris bus gabenamas iš Rusijos (ar Kazachstano) nomenklatūros, todėl nėra galimybės iš anksto sudaryti sutarties su Baltarusijos VRM padaliniais dėl krovinio konvojavimo, nes Rusijoje palyda nėra privaloma.


Taip pat sudėtinga prognozuoti tikslų atvykimo laiką į Rusijos- Baltarusijos pasienį, o tai viena iš pagrindinių sąlygų, sudarant sutartį su Baltarusijos VRM padaliniais. Anot asociacijos vadovo, siekiant išvengti sankcijų dėl alkoholinių gėrimų gabenimo pažeidimų būtina, kad Rusijos- Baltarusijos pasienyje krovininių transporto priemonių vairuotojams matomose vietose būtų patalpinta informacija apie privalomą minėtų prekių konvojavimą per Baltarusijos teritoriją, bei sudarytos galimybės operatyviai užsisakyti ir gauti Baltarusijos Vidaus reikalų ministerijos padalinių palydą. „Galimas ir kitas šio klausimo sprendimo būdas – apsvarstyti galimybę dėl alkoholinių gėrimų gabenimo tvarkos per Bendros Muitų Sąjungos šalių (Baltarusija, Rusija, Kazachstanas) suvienodinimo- t. y. netaikant palydos“, – sakė A. Kondrusevičius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkijos Respublikos Ministrų taryba priėmė Susisiekimo, statybos ir jūros reikalų ministerijos pateiktą reglamentą, keičiantį reglamentą dėl valstybinės reikšmės kelių ir jų atkarpų, už kuriuos elektroniniu būdu yra renkamas mokestis.

Pagal pakeistą reglamentą elektroninis mokestis papildomai bus renkamas:


1) nuo 2013 m. sausio 13 dienos:


- greitkelio A1 atkarpoje mazgas Pyrzowice – mazgas Sośnica (apie 43,7 km);


- greitkelio A1 atkarpoje mazgas Kotliska – mazgas Stryków I (apie 39,3 km);

- magistralinio kelio S1 atkarpoje mazgas Pyrzowice – mazgas Lotnisko (oro uostas) (apie 1,9 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Pawłowice – mazgas Dąbrowa (apie 22,1 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Cieśle – mazgas Syców-Wschód (apie 25,1 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Modlińska – mazgas Piłsudskiego (apie 7,1 km).

Tai bus pirmas etapas, apimsiantis apie 139,2 km. krašto kelių.


2) nuo 2013 m. kovo 30 dienos:


- miesto Elbląg aplinkkelyje –nacionalinieme kelyje Nr. 7 atkarpoje sankryža su rajoniniu keliu Nr. 1104N – mazgas Elbląg Południe (Pietūs) (apie 3,1 km) ir magistraliniame kelyje S7 atkarpoje mazgas Elbląg Południe (Pietūs) – mazgas Elbląg Wschód (Rytai) (apie 4,4 km);


- magistraliniame kelyje S8 atkarpoje mazgas Piotrków – mazgas Radziejowice (apie 93,6 km);

- magistraliniame kelyje S19 atkarpoje Stobierna – mazgas Rzeszów-Wschód (Rytai) (apie 6,9 km);

- Jarosław miesto aplinkkelyje – nacionaliniame kelyje Nr. 4 atkarpoje Tywonia – Tuczempy (apie 11,3 km);

- nacionaliniame kelyje Nr. 7 atkarpoje mazgas Modlniczka – mazgas Balice I (apie 3,5 km);

- nacionaliniame kelyje Nr. 79 atkarpoje Jaworzno (miesto riba) – mazgas Modlniczka (apie 37,8 km).

Mokestis privalomas transporto priemonėms arba transporto priemonių junginiams, kurių bendras leistinas svoris > 3,5 tonos.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Valstybės įmonė „Regitra“ primena vairuotojams, kad nuo 2013 m. sausio 19 d. įsigalios nauji vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarkos reikalavimai, taikomi trečiųjų šalių piliečiams.

Pasaulis tampa vis atviresnis norintiems mokytis, gyventi ar dirbti svečiose šalyse tarp jų ir Lietuvoje. Mūsų valstybėje nuolat studijuoja ir dirba gausus būrys užsieniečių, atvykusių iš Azijos valstybių, Rusijos, Baltarusijos.


„Tiek studijos, tiek įvairi darbo veikla šiais laikais tiesiogiai susijusi su žmogaus mobilumu ir jo galimybėmis vairuoti transporto priemones, tad daugelis Lietuvoje apsigyvenusių trečiųjų šalių piliečių turimą vairuotojo pažymėjimą siekia nedelsdami pasikeisti į išduodamą Lietuvoje“, – pasakoja „Regitros“ specialistai.


Jie primena, kad kreiptis dėl vairuotojo pažymėjimo keitimo gali ilgiau nei pusmetį Lietuvoje gyvenantys trečiųjų šalių piliečiai, kurie atvyko į Lietuvą mokytis arba dirbti.


„Trečiųjų šalių piliečiams, nuo 2013 m. sausio 19 d. keičiantiems trečiosiose šalyse išduotus vairuotojo pažymėjimus į išduodamus Lietuvoje, įsigalios reikalavimas išlaikyti praktikos egzaminą. „Regitrai“ reikės pateikti galiojančią vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą ir sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą. Baigti vairavimo mokymo įstaigos rengiamų mokymų Lietuvoje šiuo atveju nebus reikalaujama“, – teigia „Regitros“ specialistai. Šiuo metu Lietuvoje yra įdarbinta apie 2 tūkst. vairuotojų, atvykusių iš trečiųjų šalių.


Tiek teorijos, tiek praktikos egzaminus bet kuriame „Regitros“ egzaminų centre, nepriklausomai nuo asmens gyvenamosios vietos, gali laikyti ir valstybinės kalbos nemokantys piliečiai. Jie gali naudotis „Regitros“ sukurta kompiuterine teorijos egzamino programa, kuri leidžia egzaminą laikyti lietuviškai, angliškai arba rusiškai, o vairavimo praktikos egzaminą valstybinės kalbos nemokantis asmuo gali laikyti naudodamasis vertėjo paslaugomis.


„Regitros“ duomenimis, per metus į lietuviškus nacionalinius vairuotojo pažymėjimus pakeičiama keli šimtai trečiose šalyse išduotų vairuotojo pažymėjimų.


Pavyzdžiui, per 2012 metus buvo pakeisti 253 pažymėjimai, iš jų daugiausia – 69 – iš Rusijos, 43 – iš Baltarusijos, 40 – iš JAV, 31 iš Ukrainos, 10 iš Kazachstano.


Bent po vieną pažymėjimą pakeista ir iš tokių egzotiškesnių kraštų, kaip Argentina, Australija, Brazilija, Šveicarija, Kolumbija, Iranas, Jordanija, Japonija, Sirija.


Šiuo metu Lietuvoje yra įdarbinta apie 2 tūkst. vairuotojų, atvykusių iš trečiųjų šalių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Uzbekistano ambasada informavo Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministeriją, kad nuo 2013 m. sausio 1 d. draudžiama kelių transportu vežti tranzitu per Uzbekistano teritoriją suskystintas dujas prekių kodas 2711.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Prasidėjus naujiesiems metams ir grįžus prie įprastų darbų informuojame Jus apie gana intensyvius ir gausius asociacijos vadovų susitikimus bei jų rezultatus.

Gruodžio 10 d. Smolenske Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su Rusijos transporto priežiūros tarnybos Smolensko valdybos viršininku I. Kutenkovu. Susitikime aptarta vežėjų darbo praktika kaimyninėje šalyje po praėjusių metų liepos 1 d. įsigaliojusių naujų Rusijos administracinio kodekso pataisų, reglamentuojančių naujo dydžio baudas už padarytus pažeidimus. Lietuvos vežėjai yra vieni dažniausiai minimi juridinių asmenų pažeidimų statistikoje – užfiksuota 15 mūsų šalies įmonių nusižengimų, tuo tarpu tik 5 Baltarusijos ir 4 Lenkijos juridinių asmenų pažeidimai.

 

Nubaustų atsakingų įmonės asmenų statistikoje lietuviai yra treti – 34 nusižengimai, pirmauja Lenkijos vežėjai padarę 90 pažeidimų, antroje vietoje – Baltarusijos vežėjai, kurių užfiksuota 39.

I.Kutenkovas pažymėjo, jog po rugsėjį vykusios mišrios Lietuvos ir Rusijos transporto komisijos posėdžio, kai buvo detaliai suderinti pervežimo rūšies nustatymo kriterijai ir Lietuvos vežėjai pradėjo atsakingai pildyti kelionės dokumentus, pažeidimų skaičius sumažėjo 30 proc.


Sutarta, jog ateityje mūsų šalies asociacijos atstovai ir Rusijos transporto priežiūros tarnybos vadovybė tęs susitikimus, jie galėtų tapti reguliariais.


Susitikimai Maskvoje


Gruodžio 11-15 d. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius, viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius ir Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Dainius Abramavičius viešėjo Maskvoje, kur susitiko su Rusijos vežėjų asociacijos ASMAP prezidentu Jevgenijumi Moskvičiovu, generaliniu sekretoriumi A. Kurušinu.


Aptarti naujausi pokyčiai vežėjų darbe Rytų muitų sąjungos erdvėje, pasidalyta informacija apie būsimus pokyčius Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano rinkose 2013-iais.


Aptartos problemos dėl trečiųjų šalių leidimų naudojimo Kazachstane ir Baltarusijoje, taip pat sunkumai kylantys dėl skirtingos leistinos ašių apkrovos Rusijoje ir ES šalyse.


Rusijos vežėjų asociacijos atstovai atkreipė dėmesį į tai, kad artėja šių metų kovo 1 d., kai Maskvos aplinkkelyje MKAD bus įvesti krovinio transporto judėjimo ribojimai nuo 06-22 val., tad Lietuvos vežėjai turėtų planuoti savo darbą atsižvelgę į šią svarbią aplinkybę.


Maskvoje asociacijos „Linava“ vadovai susitiko ir su kitų kelių transporto asocijuotų organizacijų atstovais, aptarė aktualias problemas. Eurazijos transporto sąjungos generalinis direktorius Jevgenijus Sudakovas aptarė aktualią problemą, su kuria susiduria užsienio šalių vežėjai Rytų Muitų Sąjungoje – vežimus su trečiųjų šalių leidimais tarp šios sąjungos šalių-narių. Pastaruosius gabenimus pareigūnai dažnai įvardija kaip kabotažą, o pastarasis užsienio vežėjams yra draudžiamas. Kaip spręsti kylančius nesusipratimus ir kokių bendrų veiksmų galima būtų imtis, kalbėta ir su ASMAP atstovais.


Atskirame susitikime su „Linavos“ atstovais Aleksejus Vasilkovas, Nacionalinės krovinių automobilių ir miesto transporto įmonių asociacijos prezidentas pristatė naujausias šios organizacijos iniciatyvas.


Vadovai aptarė teisminių ginčų apimtis ir turinį su juridinę pagalbą mūsų šalies vežėjams teikiančios Teisinių paslaugų firmos “Eurazijos transporto operatorių susivienijimas” direktoriumi Aleksandru Žigulinu. Pasak jo, vežėjams būtina kuo greičiau informuoti juristus, jei šių vairuotojai gavo kontroliuojančiųjų institucijų administracinių bylų ar nuobaudų, sulaikyti sunkvežimiai. Dažnai nuo greitos teisininkų reakcijos priklauso sėkmingas problemos sprendimas.


Asociacijos vadovai ieškojo ir kitų klausimų, kuriuose asociacija galėtų padėti teisiniuose ginčuose Rusijoje.


Bendradarbiavimo ir ateities perspektyvos aptartos su draudimo bendrovės „Rosgosstrakh“ atstovais, kurie pristatė geresnių sąlygų pasiūlymus Lietuvos vežėjų asociacijai draudžiant TIR ir TIR pilot. kalbėta ir apie naująjį TIR Plus produktą. Pastaroji paslauga ypatinga tuo, kad dengiama vežėjo atsakomybė yra kur kas didesnė ir siekia 100 tūkst. eurų. Rytų Muitų Sąjungos šalyse norima įteisinti TIR Plus dydžio garantijas, tuo pačiu sumažinant gabenimų riziką.


Susitikimas su IRU atstovybėje Rusijoje


IRU atstovybėje Maskvoje susitikę su generalinio sekretoriaus pavaduotoju Igoriu Runovu bei transporto politikos ekspertu Dmitrijumi Larionovu, „Linavos“ vadovai aptarė CEMT politikos posūkius ir svarbų IRU vaidmenį šiame procese. Lietuvos atstovai išreiškė bendrą Lenkijos, Ukrainos ir Lietuvos asociacijų poziciją, kad CEMT leidimų skaičius Rusijoje nebūtų ribojamas. Tokia tvarka apsunkina tarptautinius gabenimus ir sukuria nepalankią aplinką vežėjų verslui.


Tuo pačiu dar kartą pateiktas prašymas IRU tarpininkauti pasirašant Lietuvos ir Kinijos kelių transporto gabenimų tarpvalstybinę sutartį, kuri leistų vykdyti vežimus tarp šalių.


Kitas svarbus susitikimas Maskvoje – vizitas pas Federalinės Muitų Tarnybos Muitinės kontrolės organizavimo valdybos skyriaus viršininku K. Siaskovu. Aptarta aktuali Lietuvos vežėjams problema, kai kroviniai gabenami į Kazachstaną, Rytų Muitų Sąjungos šalį, o išmuitinamas krovinys kitoje sąjungos šalyje, taip pat leidimų kontrolės ypatumai, nes šią funkciją atlieka Federalinės muitinės tarnybos pareigūnai.


Susitikimas su Lietuvos ambasadoriumi Rusijoje


To paties vizito Maskvoje metu „Linavos“ atstovus priėmė Lietuvos ambasadorius Rusijoje Renatas Norkus. Priėmime aptartos mūsų šalies vežėjams dažniausiai iškylančios problemos, taip pat konsulinės pagalbos aspektai, pasikeista duomenimis apie besiplečiančius verslo ryšius su Rusija.


Medininkų problema svarstyta NSGK posėdyje


Gruodžio 19 d. Medininkuose asociacijos “Linava” prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Ričardas Malkus dalyvavo Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) posėdyje kartu su Lietuvos muitinės vadovu Antanu Šipavičiumi ir Valstybinės sienos apsaugos tarnybos vadovybe su Užsienio reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Pasienio kontrolės punktų direkcijos atstovais.


Posėdyje kalbėta apie pasienio kontrolės punktų pralaidumo ir infrastruktūros problemas, juose dirbančių tarnybų bendradarbiavimo klausimus, pareigūnų darbo aktualijas. Priminti galimi sprendimo būdai – plėsti pasienio infrastruktūrą, atidaryti dvišalius postus tarptautiniam sunkiajam transportui. Taip pat kalbėta apie laukimo aikštelių-terminalų įrengimo būtinybę.


Iškart po šio susitikimo tame pačiame pasienio poste inicijuotas Muitinės departamento generalinio direktoriaus A.Šipavičiaus susitikimas su Baltarusijos Respublikos Valstybinio muitinės komiteto pirmininku Aleksandru Špilevskiu. Susitikimo metu buvo ieškoma ilgalaikių sprendimų, kaip sumažinti transporto priemonių eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, diskutuota apie pasienio punktų infrastruktūros plėtrą, galimybes postuose įdiegti elektroninę eilių reguliavimo sistemą. Muitinių vadovai aptarė ir dvišalio muitinių bendradarbiavimo gerinimo klausimus, būtinybę operatyviai keistis informacija apie transporto srautų pokyčius.


Tarpžinybinis susitikimas Lietuvoje šiuo klausimu vyko ir praėjusių metų vasarą.


Susitikimas su Susisiekimo ministru


Gruodžio 20 d. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius R.Malkus susitiko su naujuoju susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi.


Susitikime aptartos rekomendacijos Pasienio postų plėtros programai. Taip pat aptartas asociacijos vežėjams aktualių problemų sąrašas. Ministras pažymėjo, jog atsižvelgs į asociacijos siūlomus problemų sprendimo būdus ir kels atskiras temas Vyriausybėje.


Asociacijos „Linava“ pateikti siūlymai susisiekimo ministrui susiję ir su profesionalių vairuotojų trūkumo problemomis, pakankamu finansavimu kelių infrastruktūrai gerinimui ir plėtrai, Lietuvos kaip tranzito valstybės patrauklumo didinimu.


Taip pat pateikti siūlymai dėl užsienio šalių vežėjų kontrolės stiprinimo Lietuvoje bei keleivių vežėjams aktualių teisės aktų pakeitimai.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Naujieji metai atneša ir naujų permainų. Transporto įmonės, važiuojančios per Čekiją, turėtų žinoti apie galimybę susigrąžinti dalį šioje šalyje sumokėto kelių mokesčio.

2012 metų spalio 10 d. Čekijos vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo vadovaujantis galima susigrąžinti iki 13 proc. sumokėto kelių mokesčio. Tiesa, būtina išpildyti kelias sąlygas. Pasinaudoti šia teise gali tik tos transporto priemonės, kurios bus įregistruotos Čekijos kelių mokesčio interneto portale ir per 2013 metus kelių mokesčiui išleis daugiau negu 100 000 Čekijos kronų (apie 4 000 eurų) vienam vilkikui.


2013 metams nustatyti tokie grąžinimo tarifai:


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 100.000 kronų – 5 proc.


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 150.000 kronų – 8 proc.


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 250.000 kronų – 11 proc.


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 400.000 kronų – 13 proc.


Susigrąžinti dalį Čekijos kelių mokesčio galima atsiskaitant ir išankstinio ir atidėto mokėjimo būdu. Taip pat nėra jokių baudų už tai, kad transporto priemonė buvo įregistruota nuolaidų sistemoje, bet nepasiekė nustatytos minimalios sumos, nuo kurios yra vykdomas grąžinimas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Š. m. gruodžio mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 3,75 mln. t, tai 6,3 proc. arba 222,8 tūkst. t daugiau nei 2011 m. gruodžio mėnesį. Klaipėdos uosto krovos apyvarta 2012 m. gruodžio mėn. siekė 3,04 mln. t (+4,1 proc. arba +119,9 tūkst. t, palyginti su 2011 m. gruodžio mėn.), o per Būtingės terminalą š. m. gruodžio mėn. importuota 703,4 tūkst. t žalios naftos (+17,1 proc. arba +102,9 tūkst. t).

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos centro duomenimis, vandens lygis krašto kelio Nr. 206 Šilutė - Rusnė apsemtame ruože, kurio ilgis 440 metrų (nuo 6,29 iki 6,74 km), lėtai kyla ir šiuo metu vandens gylis yra 58 cm. Eismas draudžiamas, lengvąsias transporto priemones ir gyventojus (keleivius) VĮ "Klaipėdos regiono keliai" perkelia specialiomis transporto priemonėmis.

Lietuvoje be žymesnių kritulių.

Magistralinių ir krašto kelių dangos daugiausia sausos.

Didžioji dalis rajoninių kelių, daugiausia miškingose vietose, slidūs, kai kur padengti prispausto sniego sluoksniu. Akmenės ir Molėtų rajonuose šių kelių slidūs ruožai yra barstomi.

Vairuotojai, laikykitės saugaus atstumo keliuose, kuris turėtų būti 3 kartus didesnis nei vasarą.

LAKD Eismo informacijos centras

Toliau augant žuvusiųjų keliuose skaičiui, žadama peržiūrėti valstybinę saugaus eismo programą. Tarp siūlymų – dar didinti baudas už grubius eismo taisyklių pažeidimus, stiprinti pradedančiųjų vairuotojų rengimą. Taip pat aktyviau žada dirbti ir kelių policija, praneša LRT televizijos laida „Šiandien“.

Pareigūnai sako, kad kol kas tiksliai suskaičiuoti, kiek pernai keliuose žuvo žmonių, negali. Tačiau jau dabar aišku – nelaimės nusinešė daugiau gyvybių nei 2011-aisiais. Tik šaltas ir eismui nepalankus gruodis kiek pagerino šią statistiką. Preliminariais skaičiavimais, pernai avarijose netekome daugiau nei 300 gyvybių.

„Pačių eismo įvykių, sužeistųjų apie 3 proc. mažiau, nukentėjusių vaikų mažiau, neblaivių vairuotojų sukeltų avarijų irgi mažiau. Tad tokia paradoksali situacija“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.

Skaičiuojama, kad padėtis keliuose prastėja nuo 2011-ųjų. Nors dar 2010-aisiais Lietuvoje buvo fiksuotas geriausias rezultatas per 5 dešimtmečius.

Specialistai sako, kad nieko nedarant netrukus vėl gali tekti skelbti karą karui keliuose. Esą prieš keletą metų didintos baudos, keistas Kelių eismo įstatymas – nebeveiksmingi, todėl būtina peržiūrėti valstybinę saugaus eismo programą.

„Per pastaruosius metus didesnių pakeitimų nebuvo ir vairuotojai atsipalaidavo. Eismo saugumas yra nuolatinis darbas. Kiekvienais metais turi būti analizuojamos ir eismo įvykių priežastys, ir baudos. Nelogiška, kai užvažiavimas ant žaliosios vejos baudžiamas griežčiau nei važiavimas priešpriešine eismo juosta“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas Vigilijus Sadauskas.

„Ne kartą sakyta, kad programa turi būti įgyvendinama nuolat, kad po kelių metų neatsirastų neigiamų pokyčių. Reikia dėmesio ir daugiau socialinės reklamos, mokymo programos, pradedant darželiais, mokyklomis“, – įsitikinęs premjeras Algirdas Butkevičius.

Skaičiuojama, kad veiksminga kontrolė avaringumą keliuose gali sumažinti net trečdaliu. Todėl šiemet policija žada dažniau patruliuoti keliuose, taip pat aktyviau vykdyti greičio kontrolę.

„Bus peržiūrėti tam tikri žinybiniai aktai ir rankinio greičio matavimo turėtų būti daugiau, nes esamas stacionarių matuoklių tinklas visų pažeidimų eliminuoti negali, o skaudžių pasekmių dėl greičio viršijimo yra“, – teigia G. Aliksandravičius.

Skaičiuojama, kad kas penktą eismo įvykį sukelia jauni, vairavimo patirties neturintys vairuotojai, o dažniausiai žūva pėstieji tamsiu paros metu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Šių metų pradžioje turėjęs įsigalioti sunkesnėms nei 12 t. transporto priemonėms mokestis už važiavimą federaliniais Rusijos keliais atidėtas beveik dviem metams.

Planuojama, kad mokestis bus pradėtas rinkti 2014 m. lapkritį. Tokius pakeitimus patvirtino ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas.


Buvo planuojama, kad nuo šių metų sausio 1 d. Rusijoje turėjo pradėti veikti sistema, kuri fiksuotų transporto priemonių judėjimą federaliniais keliais ir rinktų kelių mokestį už naudojimąsi jais, tačiau kol kas ši sistema dar neveikia ir vežėjai gali lengviau atsipūsti.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ pateikia penkias svarbiausias įžvalgas ir prognozes, kokių naujovių ir pokyčių aviacijos sektoriuje galima tikėtis šiemet.

Neramumai Europoje paveiks ir skrydžių rinką. Dėl nesiliaujančių problemų dėl įsiskolinimų ir besitęsiančių taupymo priemonių, Europos ekonomika ir toliau turės kovoti su kylančiais iššūkiais. Oro bendrovėms tokia situacija prognozuoja mažėjantį keleivių skaičių ir nuolat peržiūrimus įmonių biudžetus, kai leidžiamos tik itin svarbios verslo kelionės. Šiuos iššūkius oro bendrovės bandys įveikti vykdydamos konsolidaciją ir restruktūrizacija ir taip didindamos savo efektyvumą, kad galėtų pasiūlyti žemas bilietų kainas bei individualiai pritaikytas paslaugas. Pigių skrydžių bendrovės bandys pritraukti daugiau verslo reikalais skrendančių keleivių siūlydamos priskiriamas vietas ir daugiau lankstumo keliaujant. Tradicinės, hibridinės ir nišinės oro bendrovės ir toliau siūlys kuo platesnį paslaugų spektrą, įtraukdamos individualius poreikius atitinkančias kelionių paslaugas už prieinamą kainą. Siekdamos apsidrausti nuo sumažėjusios verslo kelionių paklausos, oro bendrovės daug dėmesio skirs skrydžiams poilsinių kelionių maršrutais vasarą.

Oro bendrovės ir toliau modernizuos savo lėktuvų parkus. Nepaisant prognozių, jog naftos kainos mažės, išlaidos kurui sudaro didelę bendrovių išlaidų dalį. Tai skatina oro bendroves atnaujinti savo lėktuvų parkus visiškai naujais, atnaujintais arba turbopropeleriniais lėktuvais.

Didės pajamos iš papildomų šaltinių. Oro bendrovės, veikiančios kaip prekybos centrai ir parduodančios įvairiausias prekes ir paslaugas nuo papildomų leidimų bagažui ir automobilių nuomos iki draudimo, akinių ar lakštinių, pakeitė šios verslo šakos pagrindus. Papildomos pajamos yra itin svarbios finansiniam oro bendrovių gyvybingumui, nes padengia nuostolius kitose srityse. Be to, jos užtikrina geresnį ir teisingesnį paslaugų teikimą – su nedaug bagažo keliaujantys keleiviai nebesubsidijuoja skrendančių su sunkiu bagažu. Jei registracijos metu bagažo mokestis yra sumokamas atskirai nuo bilieto kainos, papildomi produktai (planšetiniai kompiuteriai skrydžio metu, galimybė naudotis bevieliu internetu, įsigyti gėlių ar ypatingų gėrimų bei patiekalų) suteikia daugiau vertės, kai suteikiami papildomai už simbolinį mokestį, o ne įtraukiami į bilieto kainą. 2013 m. oro bendrovės pradės siūlyti naują papildomų produktų asortimentą nuo atskiros registracijos oro uoste iki modernių prietaisų pramogauti skrydžių metu, turinio asmeniniams įrenginiams ir įvairių rinkodarinių eksperimentų, kuriais bus norima ištirti galimų naujoviškų produktų pardavimų potencialą.

Individualiems poreikiams pritaikomos paslaugos taps rinkos standartu. Oro bendrovės siūlo dešimtis individualiai pritaikomų ir šimtus papildomų paslaugų, tačiau jos keleiviams pasiekiamos tik vežėjų interneto svetainėse. Tarptautinė oro transporto asociacija kuria naujus standartus, kurie leis keleiviams pasiūlyti visas oro bendrovių teikiamas paslaugas per kitus kanalus, pavyzdžiui, kelionių agentūras. Individualiems poreikiams pritaikytos kelionės taps nauju rinkos standartu, kiekvienam keleiviui leisiančiu gauti jam reikalingas paslaugas.

Ateitį nulems „žalieji“ skrydžiai. Kovos su klimato kaita politikos formavimas oro bendrovėms išlieka potencialia finansine grėsme, nors ES šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų leidimų prekybos sistemos priėmimas buvo atidėtas, kol bus pasiektas globalus sutarimas. Blogėjanti Europos valstybių finansinė padėtis gali paskatinti vyriausybes įvesti „žaliuosius“ mokesčius, kurie užkamšytų biudžetų spragas keleivių sąskaita. Tai, kartu su augančiomis kuro kainomis, skatins oro bendroves taikyti „žaliųjų“ skrydžių praktiką. 2013-aisiais kils įvairių „žaliuosius“ skrydžius palaikančių iniciatyvų: nuo biokuro naudojimo iki novatoriškų sprendimų padėsiančių taupyti kurą, mažinant skrydžių laiką ir netiesioginių maršrutų skaičių.

A/S Air Baltic Corporation

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos centro duomenimis, vandens gylis krašto kelio Nr. 206
Šilutė - Rusnė apsemtame ruože, kurio ilgis 440 metrų (nuo 6,30 iki 6,74 km), nuslūgo iki 55 cm. Eismas draudžiamas, lengvąsias transporto priemones ir gyventojus (keleivius) VĮ "Klaipėdos regiono keliai" perkelia specialiomis transporto priemonėmis.

Sninga Zarasų rajone. Protarpiais snyguriuoja Alytaus ir Vilniaus apskrityse.


Magistralinių ir krašto kelių dangos daugiausia sausos, vietomis drėgnos.


Rajoniniai keliai, daugiausia miškingose vietose, padengti prispausto sniego
  sluoksniu, provėžoti, slidūs. Utenos apskrityje barstomi.

Vairuotojai, atsižvelkite į eismo intensyvumą ir pasirinkite saugų greitį!


LAKD Eismo informacijos centras

Daugelis valstybės įmonės „Regitra“ paslaugų, susijusių tiek su egzaminais, tiek su vairuotojų pažymėjimų išdavimu, jau nebe pirmi metai pristatomos internete, socialiniame tinkle „Youtube“ ir kasmet sulaukia vis didesnio interneto lankytojų susidomėjimo.

Numatoma Vairuotojų portalo plėtra


„Portalo aktyvų naudojimą liudija tai, kad 2012 m. portalu vairuotojo pažymėjimą užsisakė per 6000, 2011 m. – 5000 asmenų“, – pasakoja „Regitros“ IT departamento direktorius Vytautas Jasiulevičius.


Ateityje „Regitra“ planuoja plėsti elektroninių paslaugų spektrą ir dar daugiau paslaugų perkelti į elektroninę erdvę. Dabar Vairuotojų portale galima ne tik užsisakyti vairuotojo pažymėjimą, bet ir, jį gavus, aktyvuoti, o praradus, apie tai operatyviai pranešti „Regitrai“.


Vairuotojų portale taip pat sudaryta galimybė peržiūrėti informaciją apie „Regitroje“ laikytų egzaminų rezultatus, turėtus vairuotojo pažymėjimus, keisti savo asmeninius nustatymus, tikslinti savo kontaktinius duomenis. Taip pat laukiami pasiūlymai ir pastabos, kaip patobulinti portalo veiklą.


Vairuotojų portalas yra ES finansuojamo projekto „Vairuotojų pažymėjimų išdavimo/keitimo paslaugų perkėlimo į elektroninę terpę“ dalis, jis atidarytas 2010 m.


Prisijungti prie Vairuotojų portalo galima įvairiai – tiek „Regitros“ interneto puslapyje, tiek per „Elektroninius valdžios vartus“. Jungiantis prie Vairuotojų portalo, reikia identifikuoti asmens tapatybę. Tai galima padaryti trimis būdais – su asmens tapatybės kortele su integruotais skaitmeniniais sertifikatais, per savo elektroninį banką ar elektroninį prisijungimą prie kredito unijos, arba su skaitmeniniu sertifikatu ar mobiliųjų operatorių išduotu elektroniniu parašu. Svarbu, kad vairuotojo pažymėjimo užsakymo momentu galiotų vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininė pažyma, kuri anksčiau buvo pateikta „Regitrai“.


Vairuotojo pažymėjimai keičiami tiems asmenims, kurie gyvena Lietuvoje, yra čia deklaravę savo gyvenamąją vietą.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Prabėgus žiemos šventėms ir atėjus naujiesiems metams dažniausiai grįžtame prie savo darbų po laisvadienių. Tačiau ir švenčių metu transporto sektorius nestovi vietoje. Siūlome susipažinti su reikšmingiausias šventinio laikotarpio įvykiais transporto sektoriuje.

Šventės transporto sektoriuje prasidėjo prisimenant tuos, kurie tuo metu dirbo. “Linavos” prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir Generalinis sekretorius Ričardas Malkus kartu su kitais “Linavos” darbuotojais per kūčių pietus aplankė Medininkų pasienio poste eilėse stovinčius vilkikų vairuotojus.


Jiems buvo išdalinti kūčiūkai ir kalėdaičiai, bei palinkėta gerų švenčių ir ateinančių metų. “Linavos” prezidentas vylėsi, kad artimiausiu metu pasienio postuose iškils laukimo terminalai ir bus įdiegta elektroninė eilių sistema. eilės ir yra didžiausia problema, ypač prieš šventes. Po jų paprastai jos dingsta, ne išimtis buvo ir šie metai.


Iš karto po švenčių sulaukta pakankamai gerų žinių iš Rusijos. Gruodžio 20 d. Smolensko apskrities arbitražinis teismas priėmė Lietuvos įmonei palankų sprendimą ginče su transporto inspekcija dėl jos skirtos baudos dėl trišalio leidimo neturėjimo. Šis precedentas gali būti labai naudingas Lietuvos vežėjams ateityje.


Nuo sausio 1 d. įsigalios įvairūs nauji reikalavimai vežėjams ir Europoje ir Lietuvoje. VKTI informavo apie  naują sunkesnių nei 40 t. TP važiavimo tvarką.


Vis tik žinios nuo sausio 1 d. nebuvo pačios geriausios. Sausį baigėsi pereinamasis laikotarpis, kai Lietuva galėjo taikyti sumažintą dyzelino akcizą. Finansų ministerija yra skelbusi skaičiavimus, kad dėl didinamo akcizo vidutinė dyzelino litro kaina degalinėse galėtų padidėti apie 12 centų. Šiuo metu jau kalbama, kad dyzelinas pabrango apie 10 cnt.


Taip pat įvyko ir nemažai skaudžių įvykių. Naktį į pirmadienį Klaipėdoje, Artojo gatvėje esančiame garaže, degė sunkvežimiai. Marijampolėje vilkiko kabinoje rastas pusnuogio vyro lavonas. Pareigūnų duomenimis, 44 m. Rusijos pilietis P. V. rastas sėdintis, atsirėmęs į prietaisų skydelį. Vyro lavonas, pirminės apžiūros metu – be išorinių smurto žymių.


Pranešta ir apie kraupią avariją Vokietijoje, kuri įvyko dėl vairuotojo neapdairumo ir kvailumo, kuris nusprendė pasišalinti iš įvykio vietos. Vis tik avarijos kaltininkas iš Latvijos buvo sulaikytas.


Taip pat primename, kad vis dar galite rinkti metų vilkiką. Nugalėtojas bus paskelbtas artimiausiu metu. Na, o ištikimiausiems automobilinio sporto mėgėjams linkime gerų emocijų stebint prasidėjusias “Dakaro” ralio lenktynes ir tegul nugali stipriausias.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Remiantis 2013 m. sausio 4 d. duomenimis, 2012 metais Klaipėdos uoste perkrauta 35,24 mln. tonų jūrinių krovinių, tai yra 1,35 milijono tonų arba 3,7 procentais mažiau nei 2011 metais. 2012 m. krovos apyvarta – 35,24 mln. tonų – antras geriausias metų krovos rezultatas Klaipėdos uosto istorijoje.

                                       2011               2012             Pokytis, proc.


Bendra krova             36,59 mln.t     35,24 mln.t         -3,7

Konteineriai            382 185 TEU     381 278 TEU      -0,2

                                   4,27 mln.t        4,36 mln.t       +2,2

Trąšos                       11,61 mln.t        9,73 mln.t      -16,2


Naftos produktai         9,14 mln.t        8,26 mln.t        -9,6

Ro-Ro                         261 196 vnt.   264 448 vnt.      +1,2

                                   4,91 mln.t        4,84 mln.t       -1,5


Esminės priežastys, turėjusios įtakos krovinių perkrovimo pokyčiams Klaipėdos uoste šiais metais:
1. Vangesnis importas ir eksportas į (iš) NVS šalis (-ių).
2. Vertinant 2012 m. konteinerių krovos (TEU) rezultatus Klaipėdos uoste reikėtų atkreipti dėmesį, kad 2011 m. kovo–birželio mėn. Klaipėdos uoste buvo ypač intensyvus lengvųjų automobilių, gabenamų konteineriais, importas iš JAV dėl grėsmės, kad nuo 2011 m. liepos 1 d. į Baltarusiją, Rusiją ir Kazachiją įsigalios didesni muitai. Įsigaliojus naujai tvarkai, natūralu, jog Klaipėdos uoste po pernykščio antplūdžio jaučiamas konteinerių krovos atoslūgis. Kita vertus, iš esmės pasiektos pernykštės apimtys rodo, kad konteinerizacija bei plataus vartojimų prekių paklausa ir toliau auga.
3. Trąšų apyvartos sumažėjimui 2012 metais įtakos turėjo mažesnė trąšų paklausa.
4. Pagrindinė priežastis, nulėmusi naftos produktų krovos kritimą 2012 m., buvo AB „ORLEN Lietuva“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos, esančios Mažeikių raj., kapitalinio remonto darbai. AB „ORLEN Lietuva“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos produkcija sudaro apie ½ visų AB „Klaipėdos nafta“ perpilamų naftos produktų.
5. Nuo 2012 m. pradžios konkuruojančios laivybos linijos veikiančios kaimyniniuose uostuose, pradėjo mažinti (dempinguoti) kainas, siekdamos padidinti savo patrauklumą. Tai sudarė laikinas prielaidas dalies Ro-Ro krovinių persiskirstymui Baltijos jūros regione.
6. Pasikeitusi situacija Rusijos geležinkelių vagonų ir platformų nuosavybėje turėjo įtakos jų trūkumui Klaipėdos uoste, todėl dalis buvusių Klaipėdos uosto klientų naudojosi Latvijos uostų paslaugomis, nes juose dėl didesnio rusiškų krovinių eksporto buvo daugiau rusiškų vagonų bei platformų.

2012 metais pasiekti rekordai:
1. Klaipėdos uoste 2012 m. sausio 20 d. priimtas DIDŽIAUSIOS TALPOS KONTEINERVEŽIS – 277,3 m ilgio, 40,00 m pločio ir 14,5 m grimzlės, 5762 TEU talpos – laivas „MSC Krystal“.
2. 2012 m. liepos mėn. pasiekta rekordinė ratinių krovinių (RO-RO) MĖNESIO APYVARTA (įskaitant vagonus) – 25 404 vnt.
3. Preliminariais duomenimis 2012 m. gruodžio mėn. pasiektas RINKLIAVŲ, SURINKTŲ PER MĖNESĮ, rekordas – 13,4 mln. litų.

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt