2013-01-10
Prasidėjus naujiesiems metams ir grįžus prie įprastų darbų informuojame Jus apie gana intensyvius ir gausius asociacijos vadovų susitikimus bei jų rezultatus.
Gruodžio 10 d. Smolenske Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su Rusijos transporto priežiūros tarnybos Smolensko valdybos viršininku I. Kutenkovu. Susitikime aptarta vežėjų darbo praktika kaimyninėje šalyje po praėjusių metų liepos 1 d. įsigaliojusių naujų Rusijos administracinio kodekso pataisų, reglamentuojančių naujo dydžio baudas už padarytus pažeidimus. Lietuvos vežėjai yra vieni dažniausiai minimi juridinių asmenų pažeidimų statistikoje – užfiksuota 15 mūsų šalies įmonių nusižengimų, tuo tarpu tik 5 Baltarusijos ir 4 Lenkijos juridinių asmenų pažeidimai.
Nubaustų atsakingų įmonės asmenų statistikoje lietuviai yra treti – 34 nusižengimai, pirmauja Lenkijos vežėjai padarę 90 pažeidimų, antroje vietoje – Baltarusijos vežėjai, kurių užfiksuota 39.
I.Kutenkovas pažymėjo, jog po rugsėjį vykusios mišrios Lietuvos ir Rusijos transporto komisijos posėdžio, kai buvo detaliai suderinti pervežimo rūšies nustatymo kriterijai ir Lietuvos vežėjai pradėjo atsakingai pildyti kelionės dokumentus, pažeidimų skaičius sumažėjo 30 proc.
Sutarta, jog ateityje mūsų šalies asociacijos atstovai ir Rusijos transporto priežiūros tarnybos vadovybė tęs susitikimus, jie galėtų tapti reguliariais.
Susitikimai Maskvoje
Gruodžio 11-15 d. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius, viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius ir Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Dainius Abramavičius viešėjo Maskvoje, kur susitiko su Rusijos vežėjų asociacijos ASMAP prezidentu Jevgenijumi Moskvičiovu, generaliniu sekretoriumi A. Kurušinu.
Aptarti naujausi pokyčiai vežėjų darbe Rytų muitų sąjungos erdvėje, pasidalyta informacija apie būsimus pokyčius Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano rinkose 2013-iais.
Aptartos problemos dėl trečiųjų šalių leidimų naudojimo Kazachstane ir Baltarusijoje, taip pat sunkumai kylantys dėl skirtingos leistinos ašių apkrovos Rusijoje ir ES šalyse.
Rusijos vežėjų asociacijos atstovai atkreipė dėmesį į tai, kad artėja šių metų kovo 1 d., kai Maskvos aplinkkelyje MKAD bus įvesti krovinio transporto judėjimo ribojimai nuo 06-22 val., tad Lietuvos vežėjai turėtų planuoti savo darbą atsižvelgę į šią svarbią aplinkybę.
Maskvoje asociacijos „Linava“ vadovai susitiko ir su kitų kelių transporto asocijuotų organizacijų atstovais, aptarė aktualias problemas. Eurazijos transporto sąjungos generalinis direktorius Jevgenijus Sudakovas aptarė aktualią problemą, su kuria susiduria užsienio šalių vežėjai Rytų Muitų Sąjungoje – vežimus su trečiųjų šalių leidimais tarp šios sąjungos šalių-narių. Pastaruosius gabenimus pareigūnai dažnai įvardija kaip kabotažą, o pastarasis užsienio vežėjams yra draudžiamas. Kaip spręsti kylančius nesusipratimus ir kokių bendrų veiksmų galima būtų imtis, kalbėta ir su ASMAP atstovais.
Atskirame susitikime su „Linavos“ atstovais Aleksejus Vasilkovas, Nacionalinės krovinių automobilių ir miesto transporto įmonių asociacijos prezidentas pristatė naujausias šios organizacijos iniciatyvas.
Vadovai aptarė teisminių ginčų apimtis ir turinį su juridinę pagalbą mūsų šalies vežėjams teikiančios Teisinių paslaugų firmos “Eurazijos transporto operatorių susivienijimas” direktoriumi Aleksandru Žigulinu. Pasak jo, vežėjams būtina kuo greičiau informuoti juristus, jei šių vairuotojai gavo kontroliuojančiųjų institucijų administracinių bylų ar nuobaudų, sulaikyti sunkvežimiai. Dažnai nuo greitos teisininkų reakcijos priklauso sėkmingas problemos sprendimas.
Asociacijos vadovai ieškojo ir kitų klausimų, kuriuose asociacija galėtų padėti teisiniuose ginčuose Rusijoje.
Bendradarbiavimo ir ateities perspektyvos aptartos su draudimo bendrovės „Rosgosstrakh“ atstovais, kurie pristatė geresnių sąlygų pasiūlymus Lietuvos vežėjų asociacijai draudžiant TIR ir TIR pilot. kalbėta ir apie naująjį TIR Plus produktą. Pastaroji paslauga ypatinga tuo, kad dengiama vežėjo atsakomybė yra kur kas didesnė ir siekia 100 tūkst. eurų. Rytų Muitų Sąjungos šalyse norima įteisinti TIR Plus dydžio garantijas, tuo pačiu sumažinant gabenimų riziką.
Susitikimas su IRU atstovybėje Rusijoje
IRU atstovybėje Maskvoje susitikę su generalinio sekretoriaus pavaduotoju Igoriu Runovu bei transporto politikos ekspertu Dmitrijumi Larionovu, „Linavos“ vadovai aptarė CEMT politikos posūkius ir svarbų IRU vaidmenį šiame procese. Lietuvos atstovai išreiškė bendrą Lenkijos, Ukrainos ir Lietuvos asociacijų poziciją, kad CEMT leidimų skaičius Rusijoje nebūtų ribojamas. Tokia tvarka apsunkina tarptautinius gabenimus ir sukuria nepalankią aplinką vežėjų verslui.
Tuo pačiu dar kartą pateiktas prašymas IRU tarpininkauti pasirašant Lietuvos ir Kinijos kelių transporto gabenimų tarpvalstybinę sutartį, kuri leistų vykdyti vežimus tarp šalių.
Kitas svarbus susitikimas Maskvoje – vizitas pas Federalinės Muitų Tarnybos Muitinės kontrolės organizavimo valdybos skyriaus viršininku K. Siaskovu. Aptarta aktuali Lietuvos vežėjams problema, kai kroviniai gabenami į Kazachstaną, Rytų Muitų Sąjungos šalį, o išmuitinamas krovinys kitoje sąjungos šalyje, taip pat leidimų kontrolės ypatumai, nes šią funkciją atlieka Federalinės muitinės tarnybos pareigūnai.
Susitikimas su Lietuvos ambasadoriumi Rusijoje
To paties vizito Maskvoje metu „Linavos“ atstovus priėmė Lietuvos ambasadorius Rusijoje Renatas Norkus. Priėmime aptartos mūsų šalies vežėjams dažniausiai iškylančios problemos, taip pat konsulinės pagalbos aspektai, pasikeista duomenimis apie besiplečiančius verslo ryšius su Rusija.
Medininkų problema svarstyta NSGK posėdyje
Gruodžio 19 d. Medininkuose asociacijos “Linava” prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Ričardas Malkus dalyvavo Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) posėdyje kartu su Lietuvos muitinės vadovu Antanu Šipavičiumi ir Valstybinės sienos apsaugos tarnybos vadovybe su Užsienio reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Pasienio kontrolės punktų direkcijos atstovais.
Posėdyje kalbėta apie pasienio kontrolės punktų pralaidumo ir infrastruktūros problemas, juose dirbančių tarnybų bendradarbiavimo klausimus, pareigūnų darbo aktualijas. Priminti galimi sprendimo būdai – plėsti pasienio infrastruktūrą, atidaryti dvišalius postus tarptautiniam sunkiajam transportui. Taip pat kalbėta apie laukimo aikštelių-terminalų įrengimo būtinybę.
Iškart po šio susitikimo tame pačiame pasienio poste inicijuotas Muitinės departamento generalinio direktoriaus A.Šipavičiaus susitikimas su Baltarusijos Respublikos Valstybinio muitinės komiteto pirmininku Aleksandru Špilevskiu. Susitikimo metu buvo ieškoma ilgalaikių sprendimų, kaip sumažinti transporto priemonių eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, diskutuota apie pasienio punktų infrastruktūros plėtrą, galimybes postuose įdiegti elektroninę eilių reguliavimo sistemą. Muitinių vadovai aptarė ir dvišalio muitinių bendradarbiavimo gerinimo klausimus, būtinybę operatyviai keistis informacija apie transporto srautų pokyčius.
Tarpžinybinis susitikimas Lietuvoje šiuo klausimu vyko ir praėjusių metų vasarą.
Susitikimas su Susisiekimo ministru
Gruodžio 20 d. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius R.Malkus susitiko su naujuoju susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi.
Susitikime aptartos rekomendacijos Pasienio postų plėtros programai. Taip pat aptartas asociacijos vežėjams aktualių problemų sąrašas. Ministras pažymėjo, jog atsižvelgs į asociacijos siūlomus problemų sprendimo būdus ir kels atskiras temas Vyriausybėje.
Asociacijos „Linava“ pateikti siūlymai susisiekimo ministrui susiję ir su profesionalių vairuotojų trūkumo problemomis, pakankamu finansavimu kelių infrastruktūrai gerinimui ir plėtrai, Lietuvos kaip tranzito valstybės patrauklumo didinimu.
Taip pat pateikti siūlymai dėl užsienio šalių vežėjų kontrolės stiprinimo Lietuvoje bei keleivių vežėjams aktualių teisės aktų pakeitimai.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-01-08
2013-01-08
Remiantis 2013 m. sausio 4 d. duomenimis, 2012 metais Klaipėdos uoste perkrauta 35,24 mln. tonų jūrinių krovinių, tai yra 1,35 milijono tonų arba 3,7 procentais mažiau nei 2011 metais. 2012 m. krovos apyvarta – 35,24 mln. tonų – antras geriausias metų krovos rezultatas Klaipėdos uosto istorijoje.
2011 2012 Pokytis, proc.
Bendra krova 36,59 mln.t 35,24 mln.t -3,7
Konteineriai 382 185 TEU 381 278 TEU -0,2
4,27 mln.t 4,36 mln.t +2,2
Trąšos 11,61 mln.t 9,73 mln.t -16,2
Naftos produktai 9,14 mln.t 8,26 mln.t -9,6
Ro-Ro 261 196 vnt. 264 448 vnt. +1,2
4,91 mln.t 4,84 mln.t -1,5
Esminės priežastys, turėjusios įtakos krovinių perkrovimo pokyčiams Klaipėdos uoste šiais metais:
1. Vangesnis importas ir eksportas į (iš) NVS šalis (-ių).
2. Vertinant 2012 m. konteinerių krovos (TEU) rezultatus Klaipėdos uoste reikėtų atkreipti dėmesį, kad 2011 m. kovo–birželio mėn. Klaipėdos uoste buvo ypač intensyvus lengvųjų automobilių, gabenamų konteineriais, importas iš JAV dėl grėsmės, kad nuo 2011 m. liepos 1 d. į Baltarusiją, Rusiją ir Kazachiją įsigalios didesni muitai. Įsigaliojus naujai tvarkai, natūralu, jog Klaipėdos uoste po pernykščio antplūdžio jaučiamas konteinerių krovos atoslūgis. Kita vertus, iš esmės pasiektos pernykštės apimtys rodo, kad konteinerizacija bei plataus vartojimų prekių paklausa ir toliau auga.
3. Trąšų apyvartos sumažėjimui 2012 metais įtakos turėjo mažesnė trąšų paklausa.
4. Pagrindinė priežastis, nulėmusi naftos produktų krovos kritimą 2012 m., buvo AB „ORLEN Lietuva“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos, esančios Mažeikių raj., kapitalinio remonto darbai. AB „ORLEN Lietuva“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos produkcija sudaro apie ½ visų AB „Klaipėdos nafta“ perpilamų naftos produktų.
5. Nuo 2012 m. pradžios konkuruojančios laivybos linijos veikiančios kaimyniniuose uostuose, pradėjo mažinti (dempinguoti) kainas, siekdamos padidinti savo patrauklumą. Tai sudarė laikinas prielaidas dalies Ro-Ro krovinių persiskirstymui Baltijos jūros regione.
6. Pasikeitusi situacija Rusijos geležinkelių vagonų ir platformų nuosavybėje turėjo įtakos jų trūkumui Klaipėdos uoste, todėl dalis buvusių Klaipėdos uosto klientų naudojosi Latvijos uostų paslaugomis, nes juose dėl didesnio rusiškų krovinių eksporto buvo daugiau rusiškų vagonų bei platformų.
2012 metais pasiekti rekordai:
1. Klaipėdos uoste 2012 m. sausio 20 d. priimtas DIDŽIAUSIOS TALPOS KONTEINERVEŽIS – 277,3 m ilgio, 40,00 m pločio ir 14,5 m grimzlės, 5762 TEU talpos – laivas „MSC Krystal“.
2. 2012 m. liepos mėn. pasiekta rekordinė ratinių krovinių (RO-RO) MĖNESIO APYVARTA (įskaitant vagonus) – 25 404 vnt.
3. Preliminariais duomenimis 2012 m. gruodžio mėn. pasiektas RINKLIAVŲ, SURINKTŲ PER MĖNESĮ, rekordas – 13,4 mln. litų.
VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|