Lenkijai paskelbus, kad nuo birželio 4 d. atnaujina savo šalies vidaus sienų kontrolę, pasienyje su Lietuva kol kas jokių pasikeitimų nefiksuojama. Pirmadienį, pirmąją tokios kontrolės atnaujinimo dieną, bei antradienį priešpiet asmenų ir automobilių judėjimas per Lietuvos ir Lenkijos sieną vyko sklandžiai, nebuvo nei eilių, nei sustiprintos keliaujančiųjų kontrolės.

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija papildomų saugumo priemonių ėmėsi dėl 2012 m. Europos futbolo čempionato, kuris prasidės birželio 8 d. ir vyks Lenkijoje bei Šengenui nepriklausančioje Ukrainoje.

Pasak Lietuvos sieną su Lenkija kontroliuojančios Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Lazdijų rinktinės Kalvarijos užkardos vado Rimo Jarmalos, kol kas šiame ruože Lenkijos pareigūnai papildomų tikrinimo priemonių nesiėmė ir dirba tokiu pat režimu kaip ir anksčiau.

„Keliaujantieji per Lietuvos ir Lenkijos sieną jokių pasikeitimų dar nepatiria, – sako R. Jarmala. – Mūsų duomenimis, sugriežtintų kontrolės priemonių kolegos Lenkijoje gali imtis tomis dienomis, kai šioje šalyje jau vyks čempionato rungtynės, t. y. po birželio 8-osios“.

Valstybės, priklausančios Šengeno erdvei, yra panaikinusios tarpusavio vidaus sienų kontrolę, tačiau kiekviena šalis ją gali laikinai atnaujinti, kai yra būtina imtis tam tikrų saugumo priemonių siekiant efektyviau užkirsti kelią rimtiems vidaus saugumo ir viešosios tvarkos pažeidimams.

Kaip informavo Lenkijos pareigūnai, tokia kontrolės priemonė bus taikoma nuo birželio 4 d. ir tęsis iki liepos 1 d., t. y. iki Europos futbolo čempionato pabaigos.

Atnaujinus vidaus sienos kontrolę visų šalių, taip pat ir Lietuvos, piliečiai, įvažiuojantys į Lenkiją, šios valstybės pareigūnams privalės pateikti galiojantį kelionės dokumentą – piliečio pasą arba asmens tapatybės kortelę.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Biržoje jau kurį laiką fiksuojamas naftos pigimas, barelio kaina nesiekia 100 JAV dolerių ribos. Kartu su naftos pigimu pastebimas ir dolerio brangimas euro atžvilgiu. Tačiau paskutinėmis savaitėmis, Lietuvoje benzino kaina nežymiai brangsta arba išlieka pastovi.

„Brent“ rūšies nafta per mėnesį atpigo beveik 13 proc. Gegužės mėnesį „Brent“ naftos kaina krito nuo 120 iki 98 JAV dolerių už barelį. „Urals“ nafta, kurią naudoja „Orlen Lietuva“, gegužę atpigo maždaug nuo 110 iki 96 JAV dolerių už barelį. „Orlen Lietuva“ didmenine kaina parduodamas benzinas per dvi savaites pabrango 8 centais ir praėjusią savaitę kainavo 4,50 lito už litrą.

„Danske“ banko vyresniosios analitikės Baltijos šalims Violetos Klyvienės teigimu, naftos kaina ir JAV dolerio kaina kinta priešinga linkme, todėl dolerio brangimas kompensuoja teigiamą naftos pigimo poveikį. Anot jos, sunku prognozuoti, ar kainos smukimas tarptautinėje biržoje greitai atsilieps Lietuvos rinkai.

„Už energetinius išteklius mokama doleriais, o mes savo valiutą esame susieję su euru, todėl šiandien to teigiamo efekto galime ir nepamatyti“, – komentavo „Danske“ banko vyresnioji analitikė. Doleris euro atžvilgiu per mėnesį pabrango 4,71 procento.

V. Klyvienės teigimu, jei pasaulinė naftos kaina toliau kris, pagrindinis gamintojas „Orlen Lietuva“ ir degalinių tinklai taip pat turėtų mažinti kainas, tuomet benzinas atpigs ir degalinių švieslentėse.

„Ne kartą girdėjome tiek pardavėjo, tiek gamintojo nuomonę, kad tikėtis pigimo per naktį yra naivu. Vieni būna anksčiau nusipirkę tiek gamybos, tiek žaliavų brangių išteklių, o patys degalinių tinklai teigia, kad turi nemažai brangesnio kuro atsargų, todėl poveikis nėra juntamas iškart, – sakė ekonomistė. – Asimetrija labai pastebima: jei pasaulinės naftos kainos brangsta, per keletą dienų matome, kaip degalinėse brangsta benzinas, bet atvirkštinis procesas nėra toks akivaizdus. Tai galima paaiškinti mūsų rinkos konkurencijos netobulumu.“

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovo Luko Vosyliaus teigimu, kuro tiekėjai yra priklausomi nuo naftos produktų gamintojo „Orlen Lietuva“, kuris diktuoja didmeninę rinkos kainą. Anot L.Vosyliaus, sukauptos atsargos galėjo būti įsigytos dar galiojusia didesne kaina, tuomet sumažėjusių degalų kainų negalima tikėtis iš karto.

„Degalinėse kainos keičiamos kelis kartus per parą. Savaime suprantama, kad mažmeninė prekyba sureaguos į didmeninės kainos kritimą. Bet kada tai atsitiks, yra kiekvienos įmonės rinkodaros reikalas. Jei yra likučių, įsigytų už brangiau, žinoma, taip greitai kaina nesumažėtų, jei jų nėra – galima kainą mažinti ir būti konkurencingais. Manau, bet kokiu atveju, mažmeninė prekyba yra priklausoma nuo didmeninės ir anksčiau ar vėliau tai atsilieps kainai“, – prognozavo L.Vosylius.

Analitikė V. Klyvienė prisimena atvejus, kai nors ir buvo palankios išorinės tendencijos, sumažėjo pagrindinio Lietuvos gamintojo kainos, degalinėse degalai vis tiek neatpigo. Anot jos, degalinės bandė kompensuoti patiriamus nuostolius, kilusius dėl sumažėjusio kuro vartojimo, degalų kontrabandos, žymaus degalų kainos skirtumo kaimyninėse Rusijos, Baltarusijos ir Lenkijos rinkose.

„Tokiomis sąlygomis degalinių akivaizdžiai matomas degalinių noras kompensuoti savo nuostolius, todėl sunku prognozuoti, kokį teigiamą poveikį gali turėti. Negalima paneigti, kad žymus naftos pigimas atsispindi benzino kainoje“, – sakė V.Klyvienė.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Europos parlamento transporto komiteto nariai gegužės 31 d. patvirtino naują tachografų Europos Sąjungoje naudojimo taisyklių dokumentą, kuriuo siekiama užkirsti kelią sukčiavimui ir sumažinti administracinę naštą vežėjams. Atnaujintos taisyklė parengs dirvą „išmaniųjų tachografų“ diegimui panaudojant naujas technologijas. Dėl šio sprendimo dar turės balsuoti Europos Parlamentas.

Europos Komisijos duomenimis, 2009 m. beveik dešimtadalis patikrintų komercinių transporto priemonių pažeidė vairuotojų darbo ir poilsio režimo reikalavimus. Nustatyta, kad ketvirtadalyje šių transporto priemonių buvo klastojami tachografo duomenys.

Naujajame dokumente siūloma atnaujinti nuo 1985 m., kuomet buvo įteisinti pirmieji analoginiai tachografai, galiojusias taisykles. Jei Europos Parlamentas ir ES Taryba sutars dėl pakeitimų, nauja sistema turėtų pradėti veikti 2017 m.

Siūlomos naujovės

  • Palydovinės navigacijos sistemos integravimas – tai leistų rankinį duomenų įrašymą pakeisti automatiniu. Tachografo duomenys nuotoliniu būdu būtų siunčiami ir tikrinami specialiuose centruose. Nereiktų kas keletą mėnesių nurašinėti vilkiko tachografo duomenų. Juos automatiškai gautų ir vilkiką eksploatuojanti įmonė ir kelių inspektoriai.
  • Nuotolinio ryšio ir kontrolės įdiegimas – sumažintų patikrų skaičių kelyje. Inspektoriai galėtų per atstumą nustatyti vilkiko vairuotojo nusižengimų skaičių ir jį stabdytų tik esant būtinybei.
  • Speciali sąsaja, kuri leistų „bendrauti“ su kitomis „protingomis“ transporto sistemomis (pvz., su pagalbos iškvietimo sistema „e-Call“).
  • Vairuotojo pažymėjimo sujungimas su vairuotojo kortele, naudojama skaitmeniniuose tachografuose, – tai užkirstų kelią apgaulėms, susijusioms su kortelių perdavimu kitiems vairuotojams.

Be to, numatoma griežčiau kontroliuoti tachografų diegimą ir kalibravimą – transporto įmonėms nebus leidžiama pačioms diegti tachografus į savo sunkvežimius.

Siekiant, kad naujoji tvarka veiktų be priekaištų, siūlomi, pirmiausiai, visoje Europos Sąjungoje suvienodinti tachografo duomenų traktavimą. Tam tikslui reiktų sukurti programas, kurios pateiktų vairuotojui apdirbtus tachografo duomenis, siekiant padėti laikytis darbo ir poilsio taisyklių. Taip pat turėtų būti sustiprinta sistemoje laikomų vairuotojo asmens duomenų apsauga. Svarbus ir programinės įrangos, kurią tachografo duomenų nuskaitymui naudoja inspektoriai, suvienodinimas visoje ES taikant standartinę patikrinimo procedūrą. Tikslinga būtų ir numatyti vienodas sankcijas už sunkius nusižengimus.

IRU pritaria tokiems pasiūlymams, tačiau kai kurių punktų siūlo neįtraukti į numatomus reikalavimus. Jų nuomone nelogiška būtų reikalauti, kad tokie tachografai privalėtų būti visose transporto priemonėse sunkesnėse, nei 3,5 t. Kai kuriose iš jų nėra techninių galimybių ekploatuoti tokius prietaisus. Taip pat IRU akcentuoja, kad jei visi nauji tachografai privalės naudoti palydovines navigacines sistemas, tuomet šios sistemos turi būti visiškai nemokamos ir neapkrauti papildomais mokesčiais vežėjų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Ar kada svarstėte, kiek Lietuvoje registruotų krovininių automobilių rieda Europos keliais vykdydami tarptautinius pervežimus, ir kokie jie? Naujausi duomenys atskleidžia, kad Lietuvoje registruota vos 7 tūkstančiais mažiau vilkikų nei Rusijoje.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos duomenimis šalyje 2012 sausio 1 d. buvo 24502 krovininių automobilių, dirbančių tarptautiniuose pervežimuose. Krovinių automobilių skaičius augo 12,8% (2011m. pradžioje atitinkamai buvo 21713 arba kilimas lyginant su 2010 m. sudarė 7,2%). Statistinius duomenis pristatydamas „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, palyginimui paminėjo, kad kaimyninė Rusija tarptautiniams pervežimams turi apie 30 tūkst., o Lietuvoje šiuo metu „Linavos“ nariai ir kitos transporto įmonės turi apie 24 tūkst. automobilių. Svarbu paminėti, kad 2011 m. lyginant su ankstesniu laikotarpiu ženkliai sumažėjo transporto priemonių areštavimo mastai. „Creditreform“ duomenimis, nuo 2010 m. turto areštų transporto įmonėse kasmet mažėjo po 40 proc.

Kitas džiugus aspektas, kuriuo gali pasigirti Lietuva – tai krovininio transporto parko modernumas. Asociacijos „Linava“ duomenimis Lietuvoje šiuo metu registruoti 50,8 proc. pagaminti ne seniau nei prieš 5 metus, 36,6 proc. – pagaminti prieš 5 – 10 metų ir vos 12,6 proc., kurie pagaminti seniau nei prieš 10 metų. Kaip teigė A. Kondrusevičius, krovininis transportas Lietuvoje yra ekologiškas: „Daugiau kaip 75 proc. krovininių automobilių  Euro-3 ir aukštesnės ekologinės kategorijos.“

Vist tik, nepaisant automobilių parko modernumo, techninę apžiūrą (TA) įveikia gana nelengvai. Kai kuriems iš jų, 2011 m. TA įveikti prireikė net 8 bandymų. Pagrindinės krovininių automobilių TA neįveikimo priežastys 2011 metais buvo nepateikti reikalingi dokumentai, šviesos srauto pokrypis neatitiko reikalavimų, buvo aptiktas vienos ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas, per didelis alyvos ar kitų eksploatacinių skysčių prasisunkimas ir kt.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kinijoje ir Pietų Korėjoje vykstančių „Transportas ir logistika“ bei „Expo 2012“ tarptautinių parodų metu šią savaitę rengiamose konferencijose Lietuva pristatys savo transporto infrastruktūros privalumus ir Rytų–Vakarų transporto koridoriaus teikiamas galimybes.

Neseniai Lietuvą ir Kiniją jau sujungė krovininio traukinio linija „Saulė“. Lietuva siekia, kad juo vežamų krovinių srautai didėtų.

Šiandien Šanchajuje (Kinija) vykstančios parodos „Transportas ir logistika“ metu Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis atidarys Rytų–Vakarų transporto koridoriaus asociacijos rengiamą konferenciją „EWTCA China Forum“.

„Plėtodami Lietuvos transporto infrastruktūrą diegiame pažangias informacines sistemas ir skatiname skirtingų transporto rūšių sąveiką, būtiną efektyviam krovinių vežimui. Esame pasirengę teikti aukštos kokybės transporto paslaugas, todėl dideles perspektyvas matome plėtojant transporto projektus, jungiančius Baltijos jūros regioną su Azija ir kitais Rytų–Vakarų transporto koridoriui priklausančiais regionais“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.

Rytų–Vakarų transporto koridoriaus asociacijos veiklą ir šio transporto koridoriaus galimybes skatinant Europos ir Azijos bendradarbiavimą konferencijoje pristatys asociacijos prezidentas Algirdas Šakalys. Pranešimus taip pat skaitys Kinijos jūrų laivybos kompanijos COSCO, Švedijos Karlshamno uosto ir JAV Teisingumo departamento atstovai, taip pat Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“ ir „VPA Logistics“ vadovai. Po konferencijos Lietuvos paviljone parodoje vyks tiesioginiai verslo susitikimai.

Birželio 8 d. Pietų Korėjos Yeosu mieste vyksiančios parodos „Expo 2012“ metu Lietuvos susisiekimo ministerija organizuoja mokslo ir verslo konferenciją tema „Transporto sektoriaus plėtra ir saugumas“.

Šioje konferencijoje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, „Lietuvos geležinkeliai“ ir „VPA Logistics“ vadovai pristatys transporto jungčių tarp Europos ir Azijos plėtros galimybes, traukinį „Saulė“. Klaipėdos universiteto atstovai apžvelgs mokslo, studijų ir verslo sąveiką plėtojant Lietuvos jūros transporto sektorių. Po konferencijos taip pat numatomi tiesioginiai Lietuvos ir Korėjos verslo įmonių bei asociacijų susitikimai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vakar buvo pranešta, kad Ispanijoje protestuojantys prieš sumažintas valstybės subsidijas šachtininkai blokavo kelius iš Asturijos į Leoną. Protestuotojai pilnai užblokavo autostradą A-66 ir kelią N-630. Ten buvo susikaupę daugybė transporto priemonių ir susidarė milžiniški kamščiai. Šachtininkai protestuoja jau 9 dieną, o panašūs incidentai gali pasikartoti, nes kol kas jiems susitarti su vyriausybe nepavyksta.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei suteikti ypatingos valstybinės svarbos statusą „Via Baltica“ ir Rytų–Vakarų transporto koridoriaus projektams.

„Išskirtinis statusas paspartintų darbus, nes greičiau vyktų žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, būtų galima paprasčiau gauti šiems projektams reikalingas lėšas“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Lietuvos teritoriją kertanti magistralė „Via Baltica“ priklauso tarptautiniam transporto koridoriui ateityje turės atitikti automagistralėms keliamus reikalavimus. Kelyje „Via Baltica“ numatoma atlikti daug rekonstrukcijos darbų: įrengti skirtingų lygių sankryžas, eismo saugos priemones, iki 2020 m. nutiesti dar dvi eismo juostas šalia dabartinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai bei Ramygalos aplinkkelį, todėl ypatingos valstybinės svarbos statusas šiam projektui yra itin reikalingas sklandžiam darbui užtikrinti.

Tokį pat statusą siūloma suteikti ir Lietuvos teritorijoje esančiai Rytų–Vakarų transporto koridoriaus daliai, kurią sudaro Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, kelių ir geležinkelių infrastruktūros kompleksas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkijos leidinys „Puls biznesu“ turi informacijos, kad baltarusiškas dyzelinis kuras nelegaliai tiekiamas Lenkijai, taip pat ir iš Lietuvos bei Latvijos, kur jis atkeliauja iš Baltarusijos naftos perdirbimo įmonių Mozyryje ir Novopolocke, praneša DELFI.lv.

Kaip pranešė portalas charter97.org, fiktyvi bendrovė tiekia baltarusišką dyzelinį kurą į Lenkiją ir nemoka pridėtinės vertės mokesčio. Dėl neteisėtos kuro prekybos valstybės biudžetas per metus gali netekti iki vieno milijardo zlotų, rašo „Gazeta Wyborcza“. Jeigu ši informacija bus patvirtinta, Lenkijos laukia labai didelis skandalas.

Naftos bendrovių vertinimu, valstybės iždas dėl to netenka iki 85 milijonų zlotų (67 mln. Lt) per mėnesį. Per metus nuostoliai perkopia milijardą zlotų (790 mln. Lt).

Lenkijos Vidaus saugumo agentūra atlieka tyrimą dėl nelegalaus kuro tiekimo. Kol kas jos spaudos tarnyba jokių detalių neatskleidžia.

Kaip anksčiau pranešė tinklalapis charter97.org, dyzelinio kuro kontrabanda į Lietuvą ir Latviją užsiima Baltarusijos oligarchai iš Aleksandro Lukašenkos aplinkos.

Novopolocko verslininko Nikolajaus Vorobėjaus (jis yra siejamas su sankcijų sulaukusiu Jurijumi Čižu) bendrovė „Interservis“ gauna naftos produktus iš Rusijos naftos kompanijos „Tatneft“ antrinės įmonės „Tatbelnefteprodukt“. Tada dyzelinis kuras eksportuojamas į Baltijos šalis kaip T ir L markės tirpiklis, o mazutas М100 – kaip antikorozinis mišinys. Tirpikliui ir antikoroziniam mišiniui muito mokesčiai išvis netaikomi. Akivaizdu, kad tokios machinacijos Baltarusijoje neįmanomos be tiesioginės A. Lukašenkos šeimos priedangos.

Duomenų apie „Interservis“ labai mažai. Pasirodo, ši bendrovė jau du dešimtmečius užsiima užsakovo naftos perdirbimu Baltarusijos naftos perdirbimo įmonėse, o daugiausia kaimyniniame „Naftan“. Ji užsiima didmenine naftos produktų (benzino, dyzelinio kuro, mazuto ir bitumo) prekyba NVS ir ES šalių rinkoms. Didžioji produkcijos dalis iškeliauja į Latvijos uostus. Nenuostabu, kad „Interservis“ yra didžiausias privatus mokesčių mokėtojas Novopolocke.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Asociacija “LINAVA” nuolat gauna iš vežėjų pranešimų, kad dėl pervežimų iš Italijos į Lietuvą, kai krovinio gavėjas trečia šalis (Rusija), Italijoje sulaikomos transporto priemonės. Šiuo metu Asociacija LINAVA ketina pradėti teisminius procesus Italijoje ir ES institucijose, todėl prašome visus vežėjus, kurie susiduria su šia problema Italijoje iki 2012 m. birželio 11 d. informuoti apie transporto priemonių sulaikymo atvejus, priežastis, sulaikymo terminus, skirtas baudas ir žemiau išvardintus dokumentus siųsti el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

1.CMR važtaraščio kopija

2.Transporto priemonės sulaikymo protokolo kopija

3.Transporto priemonės paleidimo dokumentų kopijos

4.Administracinio sulaikymo protokolo (Verbale del Fermo amministrativo) kopijos

5.Prefektūros sprendimas paleisti transporto priemonę

6.Baudos apmokėjimo kvitas, vadinamas mokestiniu modeliu F23 (bauda sumokama pašte, banke)

7.Jeigu buvo kreiptasi į teismą ar į prefektūrą, prašymo kopija

8.Teismo ar prefektūros sprendimo kopija

9.Išlaidų dokumentų kopijos:viešbutis, parkingas, prastovų įvertinimas ir kt.

Vežėjai galėjo iš arčiau susipažinti su situacija Italijoje birželio 4 d., Nacionalinėje vežėjų automobiliais asociacijoje  „Linava“ vykusio seminaro metu.

Seminarą moderavęs asociacijos „Linava“ Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Dainius Abramavičius pabrėžė, jog dedamos pastangos kurti tinkamą teisinę praktiką šiuo klausimu, taip pat dirbama tarptautiniu lygiu su įtakingomis organizacijomis, siekiant pakeisti šią ydingą praktiką Italijoje.

Italijos bendrovės „Ertos“, dirbančios šioje šalyje su advokatų kontoromis direktorė Eglė Gallo Zapereckaitė, pristatė dažniausiai daromas Lietuvos vežėjų klaidas, pateikė blogos komunikacijos su šios valstybės kontroliuojančiųjų institucijų atstovais pavyzdžius. Ji pristatė ir Italijos advokatus, kurie turi sukaupę reikšmingą darbo patirtį tarptautinėje transporto teisėje ir teikia teisinę pagalbą Italijos teismuose.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas Seime Mindaugas Reinikis informavo, jog Lietuvos vežėjams aktualus klausimas bus keliamas ir Italijos pramonininkų konfederacijoje bei kitose Europos asocijuotose struktūrose.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Kiekviena specializuota verslo šaka turi sąnaudų. Kokios pagrindinės sąnaudos transporto sektoriaus versle buvo 2011 metais?

Nors pervežimų rinka po truputėlį atsigauna, ekspertus neramina didelės transporto įmonių sąnaudos. Ilgą laiką transporto sektorių tiriantis „Creditreform“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa sakė: „Įmonės dar neužsiaugino lašinių. Jei bus kažkokia krizė, vyks apsivalymas rinkoje.“ Nors transporto įmonėse jaučiamas atsigavimas, šiuo metu jis labai trapus ir bet kokios permainos tarptautinėse rinkose gali turėti įtakos pervežimams.

Didžiausią pervežimo įmonių sąnaudų dalį šiuo metu sudaro išlaidos degalams, darbo jėgai, draudimui, parko nusidėvėjimui atstatyti. Jei skaičiuotume nuo 2008 m., transporto įmonių sąnaudos išaugo daugiau nei 11%.

Anot R. Trumpos, kuro sąnaudos šiuo metu pralenkia pajamų augimą. Nuo 2010 m. paskutinio ketvirčio iki 2011 m. paskutinio ketvirčio transporto įmonių pajamos išaugo 6,8 %, o kuro sąnaudos 28,5 %. Transporto bendrovių išlaidos vienam kilometrui vidutiniškai sudaro 2,43 Lt., o 2010 m. jos siekė 2,16 Lt.

Didelę dalį transporto įmonių sąnaudų sudaro darbo užmokesčio kaštai. Nors transporto įmonių skaičius nuo 2011 m. lapkričio augti nustojo, darbuotojų skaičius tebeauga. Per metus darbuotojų skaičius įmonėse išaugo 5,4%.

Vidutinis vairuotojo atlyginimas apie 5000 Lt., tačiau nepaisant to, vairuotojų stoka – viena opesnių problemų transporto įmonėse: vairuotojai nėra tinkamai parengiami darbo rinkai, todėl būtina kelti jų kvalifikaciją ir pritraukti jaunus specialistus.

Pirmąjį šių metų ketvirtį metinis transporto įmonių pajamų augimas 13,2 proc. Net 10 proc. išaugo tarptautinius pervežimus vykdančių įmonių pardavimai. Tendencijos geros, ir jei neužklups negatyvūs tarptautinių rinkų pokyčiai, netolimoje ateityje galima tikėtis dar pelningesnės veiklos (šiuo metu grynasis transporto įmonių pelningumas 5,4 proc.).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Naujų „Iveco Trakker Limited Edition Dakar“ iš viso bus pagaminta 502 vnt. Būtent šiuo starto numeriu pažymėtas Gerardo De Rooy „Iveco“ laimėjo šiais metais vykusias „Dakaro“ ralio lenktynes sunkvežimių klasėje. Visuose šiuose modeliuose bus panaudotas naujos „Iveco“ technologijos, kurios iki tol buvo naudojamos tik „Dakaro“ ralyje dalyvavusiuose sunkvežimiuose.

Šios specialios serijos tikslas ir yra pritaikyti patikrintas naujausias technologijas masiniam vartojimui ir pasiūlyti jas savo klientams.

„Iveco Trakker Limited Edition Dakar“ bus galima įsigyti įvairiausių konfigūracijų, su dviem skirtingais varikliais.

Techniniai duomenys

Pirkėjai galės rinktis „Cursor 8“ arba „Cursor 13“ 6 cilindrų variklius. „Cursor 8“ 7,8 l. darbinio tūrio varikliai galės būti 310, 330 arba 360 A. j., o „Cursor 13“ 12,9 l. tūrio variklių galia sieks 410, 450 arba 500 A. j. Su šiais varikliais bus montuojamos mechaninės nuo 9 iki 16 laipsnių pavarų dėžės arba automatinės – nuo 12 iki 16 laipsnių.

„Iveco Trakker Limited Edition Dakar“ ratų bazė gali būti labai įvairi. Priklausomai nuo kliento poreikių ji galės būti 4×2, 4×4, 6×4, 6×6, 8×4 arba 8×8 konfigūracijos. Sunkvežimiai bus nudažyti tokiomis pačiomis spalvomis, kaip ir „Dakarą“ laimėjusio Gerardo De Rooy „Iveco“, o ant stogo bus sumontuoti 4 specialūs žibintai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ pirmoji pasaulyje pradėjo teikti kelionės partnerio parinkimo paslaugą – „SeatBuddy“. Ši paslauga leis keliauti sėdint šalia keleivių, turinčių panašių pomėgių ir interesų.

„Malonu pristatyti naują paslaugą, kuri leis mūsų keleiviams skrydžio metu sėdėti šalia bendraminčių. Iš pradžių tai bus nemokama papildoma paslauga, o ją teikdami stebėsime, kokį komercinį potencialą ji turi ateityje, – sakė „airBaltic“ vyresnysis viceprezidentas pardavimams ir rinkodarai Michaelis Grimmas. – „airBaltic“ yra pripažinta viena iš dešimties inovatyviausių pasaulio oro bendrovių. Mūsų tikslas yra nuolat tobulinti savo paslaugas keleiviams, skrendantiems į ir iš daugiau kaip 60 Europos, Skandinavijos, Rusijos, NVS šalių ir Viduriniųjų Rytų miestų.“

Keleivių, kurie norės skristi šalia kaimyno su panašiais interesais, bus prašoma nurodyti savo „skrydžio nuotaiką“, hobius, pomėgius ar veiklas, kuriomis dalijasi socialiniuose tinkluose. Pageidaujantieji susikaupti ar dirbti galės pažymėti „Darbo“ laukelį, o „Verslo pokalbius“ pažymėti turėtų norintieji surasti naujų verslo pažinčių. Keleiviai, kurie kelionėje pageidautų tylos ar nenorėtų būti trukdomi, galės pasirinkti „Poilsio“ sritį.

Informacija apie keleivius bus renkama saugioje duomenų bazėje. Tinkamiausi kelionės partneriai bus parenkami automatiškai, neatskleidžiant jų tapatybės ar asmeninės informacijos. Pirmieji bandomieji skydžiai, kuriuose keleiviai bus sodinami pagal sumanią sistemą, įvyks jau birželio pabaigoje. „airBaltic SeatBuddy“ paslauga yra paremta „Satifly“ sprendimu.

Neseniai „airBaltic“ pateko į inovatyviausių pasaulyje oro bendrovių dešimtuką, kurį sudarė nepriklausoma rinkos ir vartotojų tyrimų agentūra „Airlinetrends.com“. Oro bendrovė buvo pirmoji pasiūliusi skrydžio metu išsinuomoti išskirtinio dizaino „Mini Cooper“ automobilį, įsigyti rožių ar pasinaudoti „iPad“ planšetiniu kompiuteriu. „airBaltic“ taip pat buvo pirmoji oro bendrovė, pradėjusi dviračių nuomos „BalticBike“ ir „BalticTaxi“ taksi paslaugas, o skrendantiems verslo klase suteikusi galimybę pasirinkti ekologišką maistą.

Air Baltic Corporation

Siekdama pagreitinti pašto siuntų pristatymą Lietuvos gyventojams ir verslui, Susisiekimo ministerija siūlys Vyriausybei importo PVM sumą skaičiuoti ne nuo 75, o nuo 518 litų vertės prekių.

Į Europos Sąjungą importuojamos prekės yra apmokestinamos importo muitais ir importo PVM. Ministerijos siūlomi Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pakeitimai leistų suvienodinti pašto siuntose siunčiamų daiktų vertės ribą, iki kurios nebūtų mokamas nei importo muitas, nei importo PVM.

Šiuo metu Lietuvoje importo PVM netaikomas tik toms prekėms, kurių bendra vertė neviršija 75 Lt (išskyrus alkoholio ir tabako gaminius). Tuo tarpu pagal Europos Tarybos reglamentą importo muitais neapmokestinamos iki 518 Lt (150 EUR) vertės siuntos, išsiųstos tiesiai iš trečiosios šalies gavėjui Europos Sąjungoje.

Esant tokiam teisiniam reguliavimui neretai susidaro situacijos, kai ta pati siunta importo muitais neapmokestinama, tačiau importo PVM apmokestinama. Pavyzdžiui, jei pašto siuntos vertė yra nuo 75 iki 518 Lt, už ją nereikia mokėti importo muito, tačiau būtina pateikti bendrąją įvežimo deklaraciją, nes siunta apmokestinama importo PVM. Su tuo susijusių administracinių formalumų tvarkymas užtrunka, todėl pašto siuntų pristatymas gavėjams pailgėja maždaug viena diena.

Paslaugų pirkėjai nurodo, kad ekonominė nauda, kurią jie gauna dėl greitesnio prekių pristatymo, sudaro apie 0,4 proc. pašto siuntos vertės. Šis ekonominis efektas ypač svarbus aukštųjų technologijų, elektronikos, kompiuterinės technikos ir kai kurių pramonės sričių įmonėms, kurios kasdien siunčia ir gauna didelius kiekius nedidelės vertės pašto siuntų. Kai kurie Skubių siuntų gabentojų asociacijos narių klientai, kuriems nedidelės vertės pašto siuntų gabenimas reikalingas nuolat, nurodo, kad kasdien patiria iki 12 tūkstančių litų nuostolio dėl to, kad dėl administracinių formalumų pailgėja siuntų gabenimo terminas. Tai turi įtakos ir jų galimybėms užtikrinti operatyvų savo paslaugų teikimą ar prekių tiekimą.

Todėl minėti įstatymo pakeitimai turėtų didelę teigiamą įtaką verslo sąlygoms ir plėtrai: sumažėtų pašto paslaugų teikėjams tenkanti administracinė našta ir patiriamos sąnaudos, pagreitėtų pašto siuntų pristatymas, būtų skatinama elektroninė prekyba, pritraukiamas užsienio verslas ir padidėtų Lietuvos konkurencingumas. Pavyzdžiui, Lenkijoje, Latvijoje, Estijoje apmokestinimo vertės riba yra maža ir nesiekia 518 Lt, todėl tikėtina, kad pašto siuntų srautai galėtų pasikeisti Lietuvos naudai.

Pridėtinės vertės mokesčio įstatyme 75 Lt vertės riba buvo nustatyta Lietuvai įstojus į ES, vadovaujantis muitų teisės aktų nuostatomis, tuo metu numačiusiomis ne 518 Lt, o 75 Lt prekių neapmokestinimo importo muitais vertės ribą. Iki 2009 m. sausio 1 d. šios vertės buvo vienodos. Tačiau vėliau prekių neapmokestinimo importo muitais vertės riba buvo padidinta iki 518 Lt, o Pridėtinės vertės mokesčio įstatymas liko nepakeistas.

Lietuvos Respublikos Susisiekimo Ministerija

Vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu, nuo lapkričio 1 d. visos naujos transporto priemonių padangos Europos Sąjungoje turės būti ženklinamos pagal jų degalų sutaupymo efektyvumą, sukibimą su kelio danga ir triukšmingumą. Tikimasi, kad toks žymėjimas paskatins ekologiškesnių padangų gamybą ir naudojimą.

Nauja ženklinimo sistema bus naudinga aplinkai ir vartotojams. Padangos bus žymimos raidėmis nuo palankiausių aplinkai (žalioji A klasė) iki nepalankiausių (raudonoji G klasė). ES šalys galės skatinti naudoti tik ne prastesnes nei C klasės padangas.

Padangų ženklinimo etiketėje bus nurodomas degalų sutaupymo potencialas, sukibimas esant drėgnai kelio dangai bei triukšmingumas. Ši informacija taip pat bus privaloma padangų techninėje dokumentacijoje, įskaitant internete pateikiamą reklamą. Pardavėjai pirkėjui privalės parodyti padangų ženklinimo etiketę prieš jas parduodami, taip pat pateikdami sąskaitą.

Šiuo metu pagal panašią sistemą žymimi namų apyvokos reikmenys, pvz., šaldytuvai, automatinės skalbimo mašinos.

Vartoti ekologiškesnes padangas skatinama atsižvelgiant į tai, kad automobiliai išmeta apie  ketvirtadalį viso anglies dvideginio, o padangos automobilių degalų suvartojimą gali padidinti iki 30 proc. Taip siekiama mažinti klimato šilimą ir aplinkos taršą bei taupyti energiją.

Lietuvos Respublikos Susisiekimo Ministerija

Savaitė sujungusi pavasarį su vasara padovanojo daugybę svarbių žinių vežėjams. Vyko asociacijų kongresai, pristatyti transporto sektoriaus rodikliai, patvirtinę gerėjančią situaciją šiame versle. Taip pat buvo įdomių žinių ir iš užsienio.

Asociacijos

Lietuvos verslo darbdavių konfederacija (LVDK) pateikė skundą Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybai su reikalavimu pradėti tyrimą dėl nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi.

Skunde teigiama, kad „Linava“ platina savo nariams TIR knygeles nemotyvuotai padidintomis kainomis. Reikalaujama pripažinti, kad „Linava“ elgiasi nesąžiningai, ir taikyti Konkurencijos įstatymo nustatytas sankcijas.

Ketvirtadienį „Linava“ surengė spaudos konferenciją, kurios metu pristatė savo narių veiklos rezultatus. Taip pat aptartos transporto verslo problemos ir galimybės. „Linavos“ teigimu Lietuvos vežėjai atsitiesė po krizės. Duomenis apie transporto sektorių pateikė ir statistikos departamentas, kurie taip pat nėra prasti. Transporto įmonių pardavimo pajamos padidėjo.

Penktadienį vežėjai rinkosi į „Linavos“ kongresą, tačiau nesusirinkus kvorumui kongresas neįvyko. Susirinkimo metu pasisakė dalyvavę svečiai, taip pa „Linavos“ atstovai, bet balsuoti dėl svarbių asociacijai sprendimų vežėjai negalėjo. Planuojama, kad neeilinis kongresas vyks birželio 22 d.

Praėjusią savaitę taip pat vyko ir „Linekos“ kongresas. Dalyvaujant 27 asociacijos nariams buvo kvorumas, todėl buvo balsuota dėl svarbių klausimų, patvirtintas asociacijos biudžetas. Taip pat pakeistas pavadinimas. Nuo šiol tai „Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“.

Nelegalus kuras

Marijampolės apskrities valstybinė mokesčių inspekcija praeitą savaitę aptiko nemažai nelegalaus dyzelino atlikdami transporto paslaugų veiklą vykdančiose įmonėse. Trakiškių kaime aptikta beveik 5 tonos dyzelinio kuro. Iš įmonės direktoriaus pateiktų dokumentų paaiškėjo, kad įmonė, turinti 40 vilkikų, legaliai kurą iš vienos Lietuvoje veikiančios įmonės pirkdavo tik vieną kartą per mėnesį. Jusevičių kaime surasta dar daugiau kontrabandinio dyzelino. Sunkvežimio priekaboje rasta 14 talpų (kiekviena 1 tonos talpos) pripildytų dyzelino galimai atgabento iš Rusijos Federacijos. Pradėti ikiteisminiai tyrimai.

Užsienis

Rusijos „Asmap“ atstovai kalbėjo apie besikeičiančią situaciją Rusijos ir Europos pervežimų rinkoje ir pateikė savo pervežimų statistiką, kuria buvo patenkinti. Jų teigimu užsienio šalių vežėjų konkurencija mažėja, o patys rusai sėkmingai įsitvirtina Europoje.

Paskutinės žinios skriejo iš Vokietijos. Čia išrinktos geriausios komercinio transporto priemonės, o taip pat įvairias paslaugas teikiančios ir komercinio transporto priemonėms savo gaminius siūlančios įmonės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt