Praėjusį mėnesį įmonėms įregistruoti 980 laikini apribojimai valdyti, naudotis ar disponuoti jų turtu. Palyginti su ankstesniu mėnesiu, turto areštų atvejų padaugėjo 94, o areštuoto turto suma išaugo 23 mln. Lt ir pasiekė 119 mln. litų, rodo kreditų biuro „Creditinfo“ analizė, atlikta pagal Centrinės hipotekos įstaigos duomenis.
„Išaugęs turto areštų skaičius transporto veikloje buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl areštų statistika kyla aukštyn. Praėjusiais metais fiksuotos tendencijos ne tik areštų, bet ir pradelstų įsipareigojimų statistikoje rodo atsinaujinančias transporto sektoriaus mokumo problemas. Beveik 40% transporto bendrovių priskiriamos prie aukštos vėlavimo atsiskaityti rizikos“, – teigia Alina Buemann, kreditų biuro „Creditinfo“, kuriame formuojama juridinių ir fizinių asmenų kredito istorija, kredito rizikos vadovė.
Turto areštai taip pat išaugo tarp prekybos įmonių, tuo tarpu tarp statybos ir NT bendrovių turto areštų skaičius ženkliai sumažėjo.
Sausio mėnesį didžiausia dalis – virš 70 proc. – visų įregistruotų turto areštų teko transporto, statybos ir nekilnojamo turto, prekybos ir pramonės bendrovėms.
Daugiausiai įmonių turto areštų praėjusį mėnesį įregistruota Vilniaus (43 proc.), Kauno (18 proc.) ir Klaipėdos (14 proc.) apskrityse, o mažiausiai – Tauragės (1 proc.), Utenos (2 proc.) ir Alytaus (2 proc.) apskrityse.
Išregistruotų turto areštų praėjusį mėnesį buvo 2 355, o išregistruoto turto suma buvo virš 300 mln. Lt.
Turto areštas yra priverstinis nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas. Turto areštu siekiama užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą, kitų reikalavimų ir įsipareigojimų įvykdymą.
Kreditų biure „Creditinfo“ yra formuojama fizinių ir juridinių asmenų kredito istorija, nustatomi kredito reitingai bei asmenų galimybės prisiimti finansinius įsipareigojimus. Bankų, lizingo ir telekomunikacijų bendrovių inicijuotas kreditų biuras veikia nuo 2003 metų. Kreditų biurą sukūrusi ir plėtojanti bendrovė “Creditinfo Lietuva“ yra tarptautinės grupės „Creditinfo International GmbH“ narė. Ji taip pat valdo asmeninės kredito istorijos sistemą „Mano Creditinfo“, yra sukūrusi automatizuotas kreditavimo sprendimų priėmimo, klientų elgesio monitoringo bei įsiskolinimų valdymo sistemas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais daugiausia piniginių perlaidų tautiečiai išsiuntė į Rusiją, Didžiąją Britaniją, Ukrainą ir Baltarusiją. Į šias šalis siunčiama apie du trečdaliai visų per Lietuvos paštą išsiunčiamų piniginių perlaidų.
„Jei į Lietuvą daugiausia piniginių perlaidų atkeliauja iš Europos Sąjungos šalių, tai Lietuvoje gyvenantys gyventojai daugiausia siunčia į kaimynines šalis – Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą.
Nuolatinis perlaidų srautas yra ir į Didžiąją Britaniją. Pastebime, kad kas mėnesį perlaidas išsiunčia toks pats klientų skaičius, o vidutinė siunčiama suma – apie 800 litų. Galima daryti prielaidą, jog šiuos pinigus siunčia tėvai užsienyje studijuojantiems vaikams“, – sakė Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.
Tarp populiariausių šalių, į kurias daugiausia lietuviai siunčia pinigines perlaidas, toliau rikiuojasi Vokietija, Lenkija, Ispanija, JAV, Airija, Latvija.
Pasitaiko atvejų, kai tautiečiai siunčia perlaidas ir į tokias egzotiškas šalis kaip Peru, Filipinai, Ekvadoras, Dramblio Kaulo Krantas, Libanas, Brazilija, Marokas, Kolumbija, Mauritanija, Tanzanija, Kenija ir kt. Iš viso praėjusiais metais per Lietuvos paštą gyventojai perlaidas siuntė į 129 šalis.
Nors daugiausia perlaidų lietuviai išsiunčia į kaimynines šalis, tačiau didžiausios siunčiamos sumos keliauja į kitas šalis. Štai į Belgiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 1570 litų, į Daniją –1440 Lt, JAV – 1410 Lt, Ispaniją – 1280 Lt. į Rusiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 800 litų, į Baltarusiją – 380 Lt, Ukrainą – 490 Lt.
Piniginės perlaidos – tai patogiausias, greičiausias ir vienas pigiausių būdų siųsti pinigus tiek šalies viduje, tiek į užsienio šalis. Išsiųsti ir atsiimti vidaus bei tarptautines pinigines perlaidas galima visuose Lietuvos pašto ir „PayPost“ skyriuose.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – plačiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą turinti bendrovė Lietuvoje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas
Prabėgusi savaitę nebuvo sėkminga vilkikų vairuotojams. Gausybė avarijų įvyko ir Lietuvos ir užsienio keliuose. Kitos pasiekusios žinios nebuvo tokios prastos ir nuteikė optimistiškai.
Nauji vilkikai, nestandartiniai sunkvežimiai
Praėjusią savaitę kalbėta apie ne vieną naują vilkiką. Rusijos rinkoje šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti pirmieji „Daimler“ ir „Kamaz“ koncernų kartu sukurti vilkikai „Kamaz 5490“. Nors jie ir nebus skirti Lietuvai, vis tik įdomu bus stebėti kokia bus šių naujųjų vilkikų kokybė ir patikimumas.
„Ford Trucks“ spaudos konferencijos metu pranešė, kad su savo vilkikais nusprendė žengti į Europos rinką, tuo pačiu tapti konkurentu septyniems, čia veikiantiems sunkiųjų sunkvežimių gamintojams. Taigi vilkikų rinkoje atsiranda dar vienas žaidėjas. Ar jis bus stiprus ir lygiavertis konkurentas, parodys laikas.
Miunchene pasaulinėje premjeroje pristatytas naujas galimybes demonstruojantis statybų aikštelėms skirtas “Mercedes-Benz Arocs”.
Taip pat rašėme apie netradicinį sunkvežimį, kuris skirtas sukelti dirbtinius žemės drebėjimus.
Europa
Transporto priemonių vairuotojams Prancūzijos keliuose nebeprivaloma su savimi vežiotis vienkartinių alkotesterių, už kurių neturėjimą grėsė 11 eurų bauda. Tiesa, kol kas visiškai neatsisakyta šios idėjos ir ateityje šis reikalavimas gali būti atnaujintas.
Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai. Naujoji tvarka turėtų palengvinti ir vairuotojų ir transporto operatorių darbą.
Avarijos
Praėjusią savaitę eismo sąlygos buvo išties sudėtingos. Visa Lietuva buvo viena didelė čiuožykla. Dėl įvairiausių priežasčių visoje Lietuvoje buvo gausybė avarijų į kurias patekdavo ir vilkikai. Deja, kai kuriose iš jų nepavykdavo išvengti aukų.
Pirmadienį kelią Vilnius-Kaunas užtvėrė suskersavusi sunkiasvorė mašina ir į ją atsitrenkę automobiliai, o Vilniaus pakraštyje, Eišiškių plente, prieš posūkį į Panerių memorialą, kaktomuša susidūrė vilkikas DAF ir automobilis „Audi“.
Antradienį prasidėjo skaudžios nelaimės pajūryje. Šilutės rajone susidūrus vilkikui ir lengvajam automobiliu žuvo 4 žmonės. Šilutės rajone įvyko ir dar viena skaudi nelaimė. Kelyje Šilutė-Klaipėda, slidžiame kelyje nespėjęs sustabdyti automobilio vairuotojas rėžėsi į pakelėje stovėjusį sunkvežimį ir mirtinai sužalojo šalia jo buvusį vyrą.
Kiti įvykiai fiksuoti pajūryje nebuvo tokie liūdni. Antradienį Klaipėdoje Mokyklos gatvėje iš sunkvežimio išbyrėjo apie dvi tonas grūdų, kurios laikinai sutrikdė eismą, o girtas atbulomis važiavęs vilkiko vairuotojas atsidūrė pusnyje.
Nuo kelio vilkikai slydo ir Varėnos bei Kauno rajonuose. Tiesa, šiais kartais vairuotojai buvo blaivūs.
Skaudžiausia nelaimė užfiksuota Kinijoje. Ant tilto sprogo pirotechniką vežęs vilkikas. Nuo tilto nukrito dešimtys transporto priemonių, daugybė žuvusių ir sužeistų žmonių.
CargoNEWS redakcija tikisi, kad vairuotojai pasimokys iš kitų klaidų ir šią savaitę bus išvengta gausybės eismo nelaimių.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-02-04
Pagal atliktus tyrimus nustatyta, kad 5 proc. avarijų, kuriose dalyvauja vilkikai, įvyksta dėl techninių TP problemų. Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai.
Esminis tikslas – standartizuoti visų ES šalių patikros procedūras.
Siūloma ir patiems vežėjams, turintiems galimybes, įgijus akreditaciją, atlikti transporto priemonių techninę patikrą. O ypatingai tiems, kurių transporto priemonės įveikia technikinę apžiūrą iš pirmų kartų ir neturi jokių gedimų. Panaši sistema jau veikia Olandijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Nusiskundimų ja kol kas nėra.
Šiuo metu vilkikai norėdami atlikti techninę apžiūrą, turi grįžti į šalį, kurioje yra registruoti. Tokius patikrinimus reikia planuoti, vilkikai ne visada važiuoja su kroviniu, atsiranda ir kitų trukdžių.
Patikra keliuose
IRU įžvelgia, kad skirtingose šalyse yra skirtingi tokių apžiūrų atlikimo standartai. Tai gali sukelti nesąžiningas rinkos sąlygas vežėjams. Šias procedūras taip pat reiktų standartizuoti.
Taip pat galėtų atsirasti dokumentas, kuris patvirtintų, kad tokia patikra buvo atlikta ir vilkikas sustabdytas kitoje šalyje nebūtų tikrinamas. Toks dokumentas galėtų galioti 48 val. ar ilgiau po atliktos patikros.
Esminiai IRU pasiūlymai kaip turėtų keistis vilkikų techninės priežiūros mechanizmas:
Paruošti patikrų centrų darbuotojus ir aprūpinti juos specialia įranga, kad kuo mažiau būtų trikdomas vežėjų darbas.
Standartizuoti patikrų keliuose procedūras, numatyti maksimalų jų laiką ir įvesti dokumentą patvirtinantį atliktą apžiūrą.
Keliuose patikrinti ne daugiau nei 2 proc. vilkikų registruotų toje šalyje.
Minimizuoti procedūrų atlikimo laiką, užtikrinti, kad jos būtų atliekamos saugiose vietose.
Aktyviau naudoti jau esamas elektronines duomenų bazes, keistis duomenimis tarpusavyje.
Leisti patikimiems vežėjams patiems tikrinti savo ir kitų vežėjų transporto priemones.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Daugumai vežėjų jau žinoma, kad nuo šių metų atvykus į Latvijos pasienio postus privaloma pateikti išankstinę elektroninę prekių deklaraciją. Paskelbtos ir nuobaudos, kurios yra numatytos už išankstinės deklaracijos nepateikimą.
Už termino per kurį reikia pateikti išankstinę deklaraciją pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė nuo įspėjimo iki piniginės baudos. Piniginė bauda siekia nuo 5 iki 30 latų (25 150 Lt.). Už pasikartojantį pažeidimą numatyta bauda nuo 50 iki 100 Latų (250 – 500 Lt.).
Primename, kad nuo šių metų sausio 1 d. Latvijoje privaloma pateikti išankstines elektronines deklaracijas prieš įvežant ar išvežant prekes automobiliu transportu į/iš Europos sąjungos likus ne mažiau kaip valandai iki atvykimo į muitinę.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|