Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais daugiausia piniginių perlaidų tautiečiai išsiuntė į Rusiją, Didžiąją Britaniją, Ukrainą ir Baltarusiją. Į šias šalis siunčiama apie du trečdaliai visų per Lietuvos paštą išsiunčiamų piniginių perlaidų.
„Jei į Lietuvą daugiausia piniginių perlaidų atkeliauja iš Europos Sąjungos šalių, tai Lietuvoje gyvenantys gyventojai daugiausia siunčia į kaimynines šalis – Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą.
Nuolatinis perlaidų srautas yra ir į Didžiąją Britaniją. Pastebime, kad kas mėnesį perlaidas išsiunčia toks pats klientų skaičius, o vidutinė siunčiama suma – apie 800 litų. Galima daryti prielaidą, jog šiuos pinigus siunčia tėvai užsienyje studijuojantiems vaikams“, – sakė Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.
Tarp populiariausių šalių, į kurias daugiausia lietuviai siunčia pinigines perlaidas, toliau rikiuojasi Vokietija, Lenkija, Ispanija, JAV, Airija, Latvija.
Pasitaiko atvejų, kai tautiečiai siunčia perlaidas ir į tokias egzotiškas šalis kaip Peru, Filipinai, Ekvadoras, Dramblio Kaulo Krantas, Libanas, Brazilija, Marokas, Kolumbija, Mauritanija, Tanzanija, Kenija ir kt. Iš viso praėjusiais metais per Lietuvos paštą gyventojai perlaidas siuntė į 129 šalis.
Nors daugiausia perlaidų lietuviai išsiunčia į kaimynines šalis, tačiau didžiausios siunčiamos sumos keliauja į kitas šalis. Štai į Belgiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 1570 litų, į Daniją –1440 Lt, JAV – 1410 Lt, Ispaniją – 1280 Lt. į Rusiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 800 litų, į Baltarusiją – 380 Lt, Ukrainą – 490 Lt.
Piniginės perlaidos – tai patogiausias, greičiausias ir vienas pigiausių būdų siųsti pinigus tiek šalies viduje, tiek į užsienio šalis. Išsiųsti ir atsiimti vidaus bei tarptautines pinigines perlaidas galima visuose Lietuvos pašto ir „PayPost“ skyriuose.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – plačiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą turinti bendrovė Lietuvoje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas
Prabėgusi savaitę nebuvo sėkminga vilkikų vairuotojams. Gausybė avarijų įvyko ir Lietuvos ir užsienio keliuose. Kitos pasiekusios žinios nebuvo tokios prastos ir nuteikė optimistiškai.
Nauji vilkikai, nestandartiniai sunkvežimiai
Praėjusią savaitę kalbėta apie ne vieną naują vilkiką. Rusijos rinkoje šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti pirmieji „Daimler“ ir „Kamaz“ koncernų kartu sukurti vilkikai „Kamaz 5490“. Nors jie ir nebus skirti Lietuvai, vis tik įdomu bus stebėti kokia bus šių naujųjų vilkikų kokybė ir patikimumas.
„Ford Trucks“ spaudos konferencijos metu pranešė, kad su savo vilkikais nusprendė žengti į Europos rinką, tuo pačiu tapti konkurentu septyniems, čia veikiantiems sunkiųjų sunkvežimių gamintojams. Taigi vilkikų rinkoje atsiranda dar vienas žaidėjas. Ar jis bus stiprus ir lygiavertis konkurentas, parodys laikas.
Miunchene pasaulinėje premjeroje pristatytas naujas galimybes demonstruojantis statybų aikštelėms skirtas “Mercedes-Benz Arocs”.
Taip pat rašėme apie netradicinį sunkvežimį, kuris skirtas sukelti dirbtinius žemės drebėjimus.
Europa
Transporto priemonių vairuotojams Prancūzijos keliuose nebeprivaloma su savimi vežiotis vienkartinių alkotesterių, už kurių neturėjimą grėsė 11 eurų bauda. Tiesa, kol kas visiškai neatsisakyta šios idėjos ir ateityje šis reikalavimas gali būti atnaujintas.
Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai. Naujoji tvarka turėtų palengvinti ir vairuotojų ir transporto operatorių darbą.
Avarijos
Praėjusią savaitę eismo sąlygos buvo išties sudėtingos. Visa Lietuva buvo viena didelė čiuožykla. Dėl įvairiausių priežasčių visoje Lietuvoje buvo gausybė avarijų į kurias patekdavo ir vilkikai. Deja, kai kuriose iš jų nepavykdavo išvengti aukų.
Pirmadienį kelią Vilnius-Kaunas užtvėrė suskersavusi sunkiasvorė mašina ir į ją atsitrenkę automobiliai, o Vilniaus pakraštyje, Eišiškių plente, prieš posūkį į Panerių memorialą, kaktomuša susidūrė vilkikas DAF ir automobilis „Audi“.
Antradienį prasidėjo skaudžios nelaimės pajūryje. Šilutės rajone susidūrus vilkikui ir lengvajam automobiliu žuvo 4 žmonės. Šilutės rajone įvyko ir dar viena skaudi nelaimė. Kelyje Šilutė-Klaipėda, slidžiame kelyje nespėjęs sustabdyti automobilio vairuotojas rėžėsi į pakelėje stovėjusį sunkvežimį ir mirtinai sužalojo šalia jo buvusį vyrą.
Kiti įvykiai fiksuoti pajūryje nebuvo tokie liūdni. Antradienį Klaipėdoje Mokyklos gatvėje iš sunkvežimio išbyrėjo apie dvi tonas grūdų, kurios laikinai sutrikdė eismą, o girtas atbulomis važiavęs vilkiko vairuotojas atsidūrė pusnyje.
Nuo kelio vilkikai slydo ir Varėnos bei Kauno rajonuose. Tiesa, šiais kartais vairuotojai buvo blaivūs.
Skaudžiausia nelaimė užfiksuota Kinijoje. Ant tilto sprogo pirotechniką vežęs vilkikas. Nuo tilto nukrito dešimtys transporto priemonių, daugybė žuvusių ir sužeistų žmonių.
CargoNEWS redakcija tikisi, kad vairuotojai pasimokys iš kitų klaidų ir šią savaitę bus išvengta gausybės eismo nelaimių.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-02-04
Pagal atliktus tyrimus nustatyta, kad 5 proc. avarijų, kuriose dalyvauja vilkikai, įvyksta dėl techninių TP problemų. Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai.
Esminis tikslas – standartizuoti visų ES šalių patikros procedūras.
Siūloma ir patiems vežėjams, turintiems galimybes, įgijus akreditaciją, atlikti transporto priemonių techninę patikrą. O ypatingai tiems, kurių transporto priemonės įveikia technikinę apžiūrą iš pirmų kartų ir neturi jokių gedimų. Panaši sistema jau veikia Olandijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Nusiskundimų ja kol kas nėra.
Šiuo metu vilkikai norėdami atlikti techninę apžiūrą, turi grįžti į šalį, kurioje yra registruoti. Tokius patikrinimus reikia planuoti, vilkikai ne visada važiuoja su kroviniu, atsiranda ir kitų trukdžių.
Patikra keliuose
IRU įžvelgia, kad skirtingose šalyse yra skirtingi tokių apžiūrų atlikimo standartai. Tai gali sukelti nesąžiningas rinkos sąlygas vežėjams. Šias procedūras taip pat reiktų standartizuoti.
Taip pat galėtų atsirasti dokumentas, kuris patvirtintų, kad tokia patikra buvo atlikta ir vilkikas sustabdytas kitoje šalyje nebūtų tikrinamas. Toks dokumentas galėtų galioti 48 val. ar ilgiau po atliktos patikros.
Esminiai IRU pasiūlymai kaip turėtų keistis vilkikų techninės priežiūros mechanizmas:
Paruošti patikrų centrų darbuotojus ir aprūpinti juos specialia įranga, kad kuo mažiau būtų trikdomas vežėjų darbas.
Standartizuoti patikrų keliuose procedūras, numatyti maksimalų jų laiką ir įvesti dokumentą patvirtinantį atliktą apžiūrą.
Keliuose patikrinti ne daugiau nei 2 proc. vilkikų registruotų toje šalyje.
Minimizuoti procedūrų atlikimo laiką, užtikrinti, kad jos būtų atliekamos saugiose vietose.
Aktyviau naudoti jau esamas elektronines duomenų bazes, keistis duomenimis tarpusavyje.
Leisti patikimiems vežėjams patiems tikrinti savo ir kitų vežėjų transporto priemones.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Daugumai vežėjų jau žinoma, kad nuo šių metų atvykus į Latvijos pasienio postus privaloma pateikti išankstinę elektroninę prekių deklaraciją. Paskelbtos ir nuobaudos, kurios yra numatytos už išankstinės deklaracijos nepateikimą.
Už termino per kurį reikia pateikti išankstinę deklaraciją pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė nuo įspėjimo iki piniginės baudos. Piniginė bauda siekia nuo 5 iki 30 latų (25 150 Lt.). Už pasikartojantį pažeidimą numatyta bauda nuo 50 iki 100 Latų (250 – 500 Lt.).
Primename, kad nuo šių metų sausio 1 d. Latvijoje privaloma pateikti išankstines elektronines deklaracijas prieš įvežant ar išvežant prekes automobiliu transportu į/iš Europos sąjungos likus ne mažiau kaip valandai iki atvykimo į muitinę.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-01-30
Nuo kovo 1 dienos įsigalios ne tik nauji Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai, bet ir padidės techninės apžiūros kaina. Taip teigia techninę apžiūra atliekančios įmonės. Susisiekimo ministerija pabrangimo nežada.
Praėjusią savaitę buvo skelbta, kad remiantis nauja tvarka, kai kurie esami reikalavimai transporto priemonėms panaikinti, bet atsiras keletas naujų. Bene pagrindinė naujovė, palengvinsianti techninės apžiūros reikalavimus – automobilių savininkams nebereikės rūpintis estetine savo transporto priemonių išvaizda (paviršine korozija, dažų dangos pažeidimais, nedideliais įlenkimais ir pan.), kuri nėra svarbi eismo saugumo bei pėsčiųjų saugos požiūriu. Susisiekimo ministerijos teigimu, nauji techninės apžiūros reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ pažymi ir tai, kad nustatoma prievolė išsamiau patikrinti elektronines stabdžių sistemas ABS ir EBS, elektroninę vairo stiprintuvo sistemą, pasyviosios saugos įrenginius – SRS (saugos oro pagalvės, saugos diržų įtempikliai ir kt.), taip pat išsamiau patikrinti išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas – į tai ypač turėtų atkreipti dėmesį tie, kurie ruošiasi įsigyti automobilį po naujų techninių reikalavimų įsigaliojimų datos, nes atsiranda didelė tikimybė, kad automobilis, iš kurio yra išimtas katalizatorius teigiamos techninės apžiūros išvados negaus.
Techninė apžiūra brangs ir ilgės?
„Transeksta“ informuoja, kad įgyvendinant techninių reikalavimų pasikeitimus techninės apžiūros įmonėms be atliktų investicijų dar teks investuoti į specialią įrangą, tokią kaip greitaeigiai ašių keltuvai, specialūs sukamieji stovai, OBD skeneriai ir kt.
Nauji reikalavimai neišvengiamai pailgins techninės apžiūros procedūros trukmę. Išankstiniais skaičiavimais, lengvųjų automobilių techninės apžiūros procedūra vidutiniškai pailgės 5-6 min., krovininių automobilių 9-10 min.
Dėl to įmonėms teks įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių. Šiuo metu rengiama nauja 32 žmonių techninės apžiūros kontrolierių grupė. Taip pat teks pertvarkyti techninės apžiūros informacinę sistemą, leidžiančią įtraukti pasikeitimus trūkumų kodavime.
Dėl išaugusių darbo sąnaudų ir investicijų TA kaina gali keistis.
Susisiekimo ministerija automobilių techninės apžiūros kainos keisti neketina
Reaguodama į žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją Susisiekimo ministerija praneša, kad šiuo metu neketina keisti automobilių techninės apžiūros kainų, nors nuo š. m. kovo 1 d. įsigalioja nauji Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai.
„Nauji techninės apžiūros reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą, tad pasitarnaus didesniam eismo saugumui keliuose, tačiau šių reikalavimų pasikeitimas neturės įtakos patikros kainai“, – sako susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
Pasak viceministro, su automobilių technines apžiūras atliekančiomis kompanijų atstovais yra diskutuota apie naujų reikalavimų įsigaliojimą ir reikiamas priemones jiems įgyvendinti. Diskusijos metu buvo sutarta, kad įmonės bandys pačios kompensuoti pasikeitusius kaštus, tad vairuotojams jų automobilių patikros kaina nesikeis, gali tik kiek pailgėti patikros laikas.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ skelbiama kainų didėjimo prognozė yra tik skaičiuotina, realiai ji nuo kovo 1 d. taikoma nebus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Sukurta ir jau veikia nauja programėlė išmaniesiems telefonams „Eismo informacija“, kurios pagalba kelionės metu įmanoma gauti informaciją apie šalia esančias eismo ir oro sąlygas, kliūtis kelyje, eismo apribojimus.
Naudojantis šia programėle galima pasirinkti: „Sąlygos šalia“ – šiame lange rodoma arčiausiai esančių kelių oro sąlygų stotelių teikiamas nuotraukas ir meteorologinę informaciją.
Jei pasirinksite „Nuolatos mane informuoti apie šalia esančias eismo ir oro sąlygas“, tuomet programėlė seks jūsų važiavimo kryptį ir praneš, jei artėja eismą trikdanti vieta.
„Mano maršrutas“ – leis įvesti kelionės pradžios tašką, tikslą ir tarpines stoteles. Bus matoma tame maršrute esantys apribojimai, oro sąlygos ar kita informacija, kuri padės apsispręsti, kuriuo keliu geriau važiuoti.
„Pranešti apie įvykį“ – vairuotojai gali pranešti apie įvykį: pastebėję kliūtį kelyje, avariją ar kitokį eismo trikdį, gama keliais mygtukų paspaudimais išsiųsti šią informaciją Eismo informacijos centro operatoriui taip pagreitinant ir palengvinant atsakingų tarnybų darbą.
Naująją programėlę galima nemokamai parsisiųsti tiek telefonų su „Android“ operacine sistema, tiek „iPhone“ telefonu. Programėlė „Eismo informacija“ šiuo metu teikia informaciją apie magistralinius, krašto ir rajoninius kelius.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-01-29
Valstybinė darbo inspekcija apibendrindama praėjusius metus, pateikė statistiką apie vežėjų daromus nusižengimus, o taip pat apie skundus pasiekusius juos, kuriuose yra skundžiamasi darbo įstatymo nesilaikymo vežėjų įmonėse.
VDI komunikacijos skyriaus vedėja Gabrielė Banaitytė kalbėdama apie vežėjų pažeidimus, pastebi, kad šioje srityje saugaus darbo reikalavimai yra labai svarbūs ir skirstyti juos į smulkius ar grubius nevertėtų: „Sunku skirstyti, ar pažeidimai yra grubūs, ar ne. Faktiškai kiekvienas pažeidimas (tarkim neapmokymas saugių krovos darbų, sveikatos tikrinimo pažeidimai, nuovargį lemiantys viršvalandžiai) gali lemti darbuotojo traumą ar net jo žūtį.“
G. Banaitytė pasidalino praėjusių metų patirtimi kontroliuojant transporto sektorių.
Dažniausi pažeidimai
Vienas iš pagrindinių pažeidimų, tačiau labiausiai nepastebimas pažeidimas, yra padaromas sulygstant darbo užmokestį – žodžiu susitariama mokėti už nuvažiuotus kilometrus (šis susitarimas neatsispindi darbo sutartyje).
2012 m. pagal metinį planą (tikrinimai pagal atitinkamą Europos Tarybos reglamentą; bendradarbiaujant ir keičiantis informacija su Kelių transporto inspekcija), 217 įmonėse patikrinus beveik 4,6 tūkst. kelių transporto priemonių, kaip vairuotojai laikosi vairavimo ir poilsio režimo, nustatyta 4340 pažeidimų. Daugiausiai tarp tikrintųjų – krovinius vežančios įmonės; dažniausi jose nustatyti pažeidimai:
duomenų apie vairavimo trukmę – nepateikta vairuotojų dirbtų dienų registracijos lapų ir duomenų (1823);
poilsio trukmės: kasdienio poilsio (838), kassavaitinio poilsio (325);
vairavimo trukmės: kasdienio vairavimo (482), per dvi savaites (152);
pertraukų: vairavimas be pertraukos daugiau kaip 4 val. 30 min. (299).
Sveikata ir sauga
Apie darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus galima spręsti ir pagal nelaimingų atsitikimų darbe vairuotojams tyrimų rezultatus. Preliminariais duomenimis, pernai daugiausiai ir mirtinų, ir sunkių nelaimingų atsitikimų darbe įvyko statyboje – atitinkamai 12 ir 40 atvejų (2011 m. – 13 ir 33), antroje vietoje yra transporto įmonės – atitinkamai 14 ir 32 atvejai. Vairuotojus sužaloja pati transporto priemonė arba jie taip pat patiria sužalojimus nukrisdami iš aukštai (nuo automobilio kėbulo, nuo vilkiko puspriekabės) – dažnai dalyvaudami iškraunant, pakraunant krovinius; jeigu jie neapmokyti saugių šių darbų metodų, tai irgi gali lemti nelaimę darbe.
Įvertinus įvairius rodiklius, transportas 2012 m. VDI veiklos plane buvo priskirtas ekonominės veiklos rūšių sektoriams, kuriuose yra didžiausia rizika pažeisti darbuotojų saugos ir sveikatos, darbo santykių teisės aktų reikalavimus ir kuriems buvo skiriama daugiau dėmesio planinėmis prevencinėmis akcijomis.
Skundai ir pranešimai
Tarp 2012 m. VDI gautų bei išnagrinėtų daugiau nei 6 000 skundų ir pranešimų – 316 dėl darbo teisės bei darbų saugos pažeidimų transporto įmonėse (palyginti: iš statybinių įmonių – 1070, žemės ūkio – 273, miškininkystės ir medienos ruošos – 112, iš medienos apdirbimo įmonių – 103, baldų gamybos – 55).
Daugiausiai prašymų ir skundų buvo gauta dėl darbo užmokesčio – 176, iš jų net 87 dėl galutinio atsiskaitymo ir pavėluoto darbo užmokesčio mokėjimo; 55 – dėl darbo apmokėjimo organizavimo, darbo užmokesčio mokėjimo terminų, vietos ir tvarkos.
Dėl įdarbinimo, darbo sutarties pažeidimų transporto įmonėse į VDI pernai kreiptasi 126 kartus, iš jų 38 skundai ir pranešimai buvo dėl nelegalaus darbo, dirbant nesudarius darbo sutarties; 34 skundai ir pranešimai dėl darbo sutarties nutraukimo su darbdaviu, kurio buvimo vieta nežinoma; 28 – dėl darbo sutarties pasibaigimo; 15 – dėl sutarties vykdymo. Gauta taip pat per 50 skundų ir pranešimų dėl darbo ar poilsio laiko. 38 proc. šių skundų ir pranešimų pasitvirtino.
2012 m. VDI iš transporto įmonių gauta ir skundų bei pranešimų, susijusių su darbuotojų sauga ir sveikata: 4 dėl darbuotojų aprūpinimo apsaugos priemonėmis; 3 dėl darbo vietų įrengimo; po 2 dėl darbuotojų saugos ir sveikatos valdymo bei dėl įmonės buities, sanitarinės ir higienos patalpų; po 1 dėl privalomų sveikatos patikrinimų ir darbuotojų saugos ir sveikatos vidinės kontrolės įmonėje. 60 procentų šių skundų pasitvirtino.
Prevencija
VDI primena, kad yra parengti ūkio subjektų tikrinimo kontroliniai klausimynai. Tarp jų – ir Saugaus pakrovimo, iškrovimo ir krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis darbų vykdymo kontrolinis klausimynas. Šis klausimynas, kaip ir kiti, buvo paskelbtas viešai VDI svetainėje, rubrikoje Veikla / Ūkio subjektų priežiūra / Įmonių tikrinimo klausimynai; pagal jį galima patiems prevenciškai pasitikrinti, ar darbuotojų saugos ir sveikatos būklė įmonėje atitinka reikalavimus; iš anksto žinoti, ką konkrečiai ir kaip tikrins inspektorius. Be to, VDI specialistai parengė nemažai metodinės ir praktinės informacijos, kurią galima rasti jau minėtoje svetainėje.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|