Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais daugiausia piniginių perlaidų tautiečiai išsiuntė į Rusiją, Didžiąją Britaniją, Ukrainą ir Baltarusiją. Į šias šalis siunčiama apie du trečdaliai visų per Lietuvos paštą išsiunčiamų piniginių perlaidų.

 

„Jei į Lietuvą daugiausia piniginių perlaidų atkeliauja iš Europos Sąjungos šalių, tai Lietuvoje gyvenantys gyventojai daugiausia siunčia į kaimynines šalis – Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą.

 

Nuolatinis perlaidų srautas yra ir į Didžiąją Britaniją. Pastebime, kad kas mėnesį perlaidas išsiunčia toks pats klientų skaičius, o vidutinė siunčiama suma – apie 800 litų. Galima daryti prielaidą, jog šiuos pinigus siunčia tėvai užsienyje studijuojantiems vaikams“, – sakė Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.

 

Tarp populiariausių šalių, į kurias daugiausia lietuviai siunčia pinigines perlaidas, toliau rikiuojasi Vokietija, Lenkija, Ispanija, JAV, Airija, Latvija.

 

Pasitaiko atvejų, kai tautiečiai siunčia perlaidas ir į tokias egzotiškas šalis kaip Peru, Filipinai, Ekvadoras, Dramblio Kaulo Krantas, Libanas, Brazilija, Marokas, Kolumbija, Mauritanija, Tanzanija, Kenija ir kt. Iš viso praėjusiais metais per Lietuvos paštą gyventojai perlaidas siuntė į 129 šalis.

 

Nors daugiausia perlaidų lietuviai išsiunčia į kaimynines šalis, tačiau didžiausios siunčiamos sumos keliauja į kitas šalis. Štai į Belgiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 1570 litų, į Daniją –1440 Lt, JAV – 1410 Lt, Ispaniją – 1280 Lt. į Rusiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 800 litų, į Baltarusiją – 380 Lt, Ukrainą – 490 Lt.

 

Piniginės perlaidos – tai patogiausias, greičiausias ir vienas pigiausių būdų siųsti pinigus tiek šalies viduje, tiek į užsienio šalis. Išsiųsti ir atsiimti vidaus bei tarptautines pinigines perlaidas galima visuose Lietuvos pašto ir „PayPost“ skyriuose.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – plačiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą turinti bendrovė Lietuvoje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.

Akcinė bendrovė Lietuvos paštas


Informuojame, kad nuo 2013 m. vasario 1 d. TARIC/LITAR sistemose toms Kombinuotosios nomenklatūros/TARIC subpozicijoms, kurių aprašymuose nustatyti tam tikri apribojimai, integruotos naujos tarifinio reguliavimo priemonės.

Nuo 2013 m. vasario 1 d. TARIC/LITAR sistemose integruotos naujos tarifinio reguliavimo priemonės „482 (Subpozicijos deklaravimas apribotas (neto masė/papildomas vienetas))“ bei „483 (Subpozicijos deklaravimas apribotas (vertė/neto masė))“. Šios tarifinio reguliavimo priemonės integruotos toms Kombinuotosios nomenklatūros/TARIC subpozicijoms, kurių aprašymuose nustatyti tam tikri apribojimai.


Pavyzdžiui, TARIC subpozicijai 2401 10 35 91 „Tabakas, iš kurio lapų nepašalintos vidurinės gyslos, supjaustytas arba nesupjaustytas taisyklingos formos gabalėliais, kurio muitinė vertė ne mažesnė kaip 450 Eurų už 100 kg neto masės, naudojamas kaip rišiklis arba vyniojamoji medžiaga gaminant prekes, priskiriamas 2402 10 00 subpozicijai“ integruota tarifinio reguliavimo priemonė „Subpozicijos deklaravimas apribotas (vertė/neto masė)“. Integruojant naudojamos toliau nurodytos sąlygos:


Importo kaina turi būti lygi arba didesnė negu minimali kaina/referencinė kaina 4.5 EUR/kg.  Deklaruojama subpozicija leidžiama.


Importo kaina turi būti lygi arba didesnė negu minimali kaina/referencinė kaina 0 EUR/kg Deklaracija turi būti pataisyta – 33, 38, 41 ir 46 langeliai neteisingi.


Lietuvos muitinės naudojama Mokesčių apskaičiavimo ir patikros sistema (MAPS) papildyta nauju funkcionalumu, įgalinančiu apdoroti pirmiau minėtas tarifinio reguliavimo priemones. Tais atvejais, jei muitinės deklaracijoje nurodyti duomenys neatitiktų Kombinuotosios nomenklatūros/TARIC subpozicijų aprašymuose nurodytų ir TARIC/LITAR sistemose integruotų apribojimų:


– Mokesčių apskaičiavimo ir patikros sistema (MAPS) pateiks 2-o lygio pranešimą CR33 „Neatitinka prekės kodo aprašyme ir muitinės deklaracijoje nurodyti duomenys. Turi būti pataisytos reikšmės, nurodytos muitinės deklaracijos 38, 41 langeliuose ar laukeliuose „Muitinė vertė“/„Statistinė vertė (46)“ arba deklaruotas kitas prekės kodas“, ir


– turės būti taisomos muitinės deklaracijos 38, 41 langeliuose ar laukeliuose „Muitinė vertė“/„Statistinė vertė (46)“ nurodytos reikšmės arba deklaruotas kitas prekės kodas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Prabėgusi savaitę nebuvo sėkminga vilkikų vairuotojams. Gausybė avarijų įvyko ir Lietuvos ir užsienio keliuose. Kitos pasiekusios žinios nebuvo tokios prastos ir nuteikė optimistiškai.

Nauji vilkikai, nestandartiniai sunkvežimiai


Praėjusią savaitę kalbėta apie ne vieną naują vilkiką. Rusijos rinkoje šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti pirmieji „Daimler“ ir „Kamaz“ koncernų kartu sukurti vilkikai „Kamaz 5490“. Nors jie ir nebus skirti Lietuvai, vis tik įdomu bus stebėti kokia bus šių naujųjų vilkikų kokybė ir patikimumas.


„Ford Trucks“ spaudos konferencijos metu pranešė, kad su savo vilkikais nusprendė žengti į Europos rinką, tuo pačiu tapti konkurentu septyniems, čia veikiantiems sunkiųjų sunkvežimių gamintojams. Taigi vilkikų rinkoje atsiranda dar vienas žaidėjas. Ar jis bus stiprus ir lygiavertis konkurentas, parodys laikas.


Miunchene pasaulinėje premjeroje pristatytas naujas galimybes demonstruojantis statybų aikštelėms skirtas “Mercedes-Benz Arocs”.


Taip pat rašėme apie netradicinį sunkvežimį, kuris skirtas sukelti dirbtinius žemės drebėjimus.


Europa


Transporto priemonių vairuotojams Prancūzijos keliuose nebeprivaloma su savimi vežiotis vienkartinių alkotesterių, už kurių neturėjimą grėsė 11 eurų bauda. Tiesa, kol kas visiškai neatsisakyta šios idėjos ir ateityje šis reikalavimas gali būti atnaujintas.


Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai. Naujoji tvarka turėtų palengvinti ir vairuotojų ir transporto operatorių darbą.


Avarijos


Praėjusią savaitę eismo sąlygos buvo išties sudėtingos. Visa Lietuva buvo viena didelė čiuožykla. Dėl įvairiausių priežasčių visoje Lietuvoje buvo gausybė avarijų į kurias patekdavo ir vilkikai. Deja, kai kuriose iš jų nepavykdavo išvengti aukų.


Pirmadienį kelią Vilnius-Kaunas užtvėrė suskersavusi sunkiasvorė mašina ir į ją atsitrenkę automobiliai, o Vilniaus pakraštyje, Eišiškių plente, prieš posūkį į Panerių memorialą, kaktomuša susidūrė vilkikas DAF ir automobilis „Audi“.


Antradienį prasidėjo skaudžios nelaimės pajūryje. Šilutės rajone susidūrus vilkikui ir lengvajam automobiliu žuvo 4 žmonės. Šilutės rajone įvyko ir dar viena skaudi nelaimė. Kelyje Šilutė-Klaipėda, slidžiame kelyje nespėjęs sustabdyti automobilio vairuotojas rėžėsi į pakelėje stovėjusį sunkvežimį ir mirtinai sužalojo šalia jo buvusį vyrą.


Kiti įvykiai fiksuoti pajūryje nebuvo tokie liūdni. Antradienį Klaipėdoje Mokyklos gatvėje iš sunkvežimio išbyrėjo apie dvi tonas grūdų, kurios laikinai sutrikdė eismą, o girtas atbulomis važiavęs vilkiko vairuotojas atsidūrė pusnyje.


Nuo kelio vilkikai slydo ir Varėnos bei Kauno rajonuose. Tiesa, šiais kartais vairuotojai buvo blaivūs.


Skaudžiausia nelaimė užfiksuota Kinijoje. Ant tilto sprogo pirotechniką vežęs vilkikas. Nuo tilto nukrito dešimtys transporto priemonių, daugybė žuvusių ir sužeistų žmonių.


CargoNEWS redakcija tikisi, kad vairuotojai pasimokys iš kitų klaidų ir šią savaitę bus išvengta gausybės eismo nelaimių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


2013 m. vasario 4 d. (pirmadienį) prie krantinės Nr. 65a, kuria naudojasi UAB Vakarų Baltijos laivų statykla, nuskendo vilkikas „RVS 125“. Aukų nėra. Pastebėta nedidelė tarša.

Vilkikas „RVS 125“, kurio savininkas – įmonė „Lokys“, yra 14 m ilgio, 4 m pločio ir 1,5 m grimzlės.

Ruošiamasi statyti bonines užvaras dėl pastebėtos taršos lokalizavimo. Tiriamos įvykio aplinkybės.

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

 

Pagal atliktus tyrimus nustatyta, kad 5 proc. avarijų, kuriose dalyvauja vilkikai, įvyksta dėl techninių TP problemų. Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai.

Esminis tikslas – standartizuoti visų ES šalių patikros procedūras.


Siūloma ir patiems vežėjams, turintiems galimybes, įgijus akreditaciją, atlikti transporto priemonių techninę patikrą. O ypatingai tiems, kurių transporto priemonės įveikia technikinę apžiūrą iš pirmų kartų ir neturi jokių gedimų. Panaši sistema jau veikia Olandijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Nusiskundimų ja kol kas nėra.


Šiuo metu vilkikai norėdami atlikti techninę apžiūrą, turi grįžti į šalį, kurioje yra registruoti. Tokius patikrinimus reikia planuoti, vilkikai ne visada važiuoja su kroviniu, atsiranda ir kitų trukdžių.


Patikra keliuose


IRU įžvelgia, kad skirtingose šalyse yra skirtingi tokių apžiūrų atlikimo standartai. Tai gali sukelti nesąžiningas rinkos sąlygas vežėjams. Šias procedūras taip pat reiktų standartizuoti.


Taip pat galėtų atsirasti dokumentas, kuris patvirtintų, kad tokia patikra buvo atlikta ir vilkikas sustabdytas kitoje šalyje nebūtų tikrinamas. Toks dokumentas galėtų galioti 48 val. ar ilgiau po atliktos patikros.


Esminiai IRU pasiūlymai kaip turėtų keistis vilkikų techninės priežiūros mechanizmas:


Paruošti patikrų centrų darbuotojus ir aprūpinti juos specialia įranga, kad kuo mažiau būtų trikdomas vežėjų darbas.


Standartizuoti patikrų keliuose procedūras, numatyti maksimalų jų laiką ir įvesti dokumentą patvirtinantį atliktą apžiūrą.


Keliuose patikrinti ne daugiau nei 2 proc. vilkikų registruotų toje šalyje.


Minimizuoti procedūrų atlikimo laiką, užtikrinti, kad jos būtų atliekamos saugiose vietose.


Aktyviau naudoti jau esamas elektronines duomenų bazes, keistis duomenimis tarpusavyje.


Leisti patikimiems vežėjams patiems tikrinti savo ir kitų vežėjų transporto priemones.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Š.m. sausio 29 d. įvyko bendras Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos LINEKA narių ir AB “Lietuvos geležinkeliai” atstovų susitikimas, skirtas bendradarbiavimo planams bei ateities perspektyvoms aptarti.

Susitikimo metu pristatyti krovinių vežimai geležinkelių transportu 2012 metais, 2013-ųjų planai ir tendencijos 2013 metais, VLC įgyvendinimo eiga, tarifų politika ir kiti klausimai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vyriausybės neseniai patvirtintuose 2013 m. veiklos prioritetuose visi susisiekimo srityje numatyti pasiekti rodikliai yra lengvai išmatuotini. Politikams galbūt tai ir nėra paranku, tačiau verslas turės puikią galimybę sekti ir vertinti, ar valdžios prisiimti pažadai yra vykdomi. Taip teigė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, sausio 28 d. susitikęs su asociacijos „Linava“ ir Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) atstovais.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkų kelininkai paskaičiavo, kad per metus sutaupytų apie 80 mln. zlotų, jei šalyje įsigaliotų kitokie kelių ženklinimo standartai.

Minėti pinigai būtų sutaupyti (apie 70 mln. LT), jei kelininkams leistų per pusę sumažinti juostų, žyminčiu kelio kraštą, plotį. Dabar Lenkijoje kelio kraštinių plotis yra 24 cm. Lenkijos Generalinės kelių ir greitkelių direkcijos specialistai įsitikinę, kad eismo dalyvių saugumas nenukentės, jei minėtas plotis bus sumažintas iki 12 cm. Kaip pavyzdys, minima Vokietija.

Be to, siūloma atsisakyti ir vienos iš dvigubų vidurinių linijų, skiriančių kelią per pusę.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Siekdami vystyti valdžios ir verslo dialogą, Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos LINEKA atstovai š.m. sausio 28 d. susitiko su naujai išrinktu LR Susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Susitikimo metu aptartos Ministerijos ir ekspeditorių bei logistų bendradarbiavimo gairės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

BEI ATIDARO NAUJĄ 1,5 MLN EURŲ VERTĖS ORLAIVIŲ TECHNINIO APTARNAVIMO IR REMONTO ANGARĄ

18 KRYPČIŲ, 600.000 KELEIVIŲ IR DAUGIAU NEI 600 DARBO VIETŲ KAUNE

Šiandien, sausio 30 dieną, Europos pigių skrydžių aviakompanija „Ryanair“ pristatė 2013 metų vasaros sezono skrydžių iš Kauno oro uosto tvarkaraštį. Jame trys naujos kryptys - į Kaljarį Sardinijoje, Trapanį Sicilijoje ir Oslą Norvegijoje, kurios padės per Kauno oro uostą pervežti daugiau nei 600 tūkst. keleivių per metus bei išlaikyti daugiau nei 600* darbo vietų.

Aviakompanija „Ryanair“ 2013 metų vasaros sezonu siūlo:
•    18 maršrutų;
•    3 naujas kryptis: Kaljarį, Trapanį ir Oslą;
•    94 savaitinius skrydžius;
•    Pervežti 600 tūkst. keleivių;
•    Sukurti 600* darbo vietų.

Tuo pačiu aviakompanija „Ryanair“ pristatė neseniai atidarytą 1,5 mln eurų vertės orlaivių techninio aptarnavimo ir remonto angarą, kuriame bus sukurta 40 darbo vietų. Tai pirmoji naujos ”Ryanair” C-tipo orlaivių priežiūros ir techninio aptarnavimo bazės vystymo stadija.

Šia proga aviakompanija savo klientams dovanoja galimybę įsigyti net 100 tūkst. bilietų, kurių kaina į vieną pusę – nuo 52 Lt. Pasiūlymas galioja skrendant vasario ir kovo mėnesiais į visas Europos šalis. Bilietus įsigyti galima internetiniame aviakompanijos tinklapyje www.ryanair.com iki sausio 31 d. vidurnakčio.

Šiandien viešėdamas Kaune “Ryanair” generalinis direktorius Michael O‘Leary kalbėjo:

„Aviakompanija džiaugiasi galėdama paskelbti tris naujas kryptis iš Kauno, kurios padės aptarnauti daugiau nei 600 tūkst. keleivių Kauno oro uoste,  sukurti daugiau nei 600 darbo vietų ir taip prisidėti prie Lietuvos turizmo plėtros.

Aviakompanijos pirmajame C-tipo patikrinimų orlaivių priežiūros ir techninio aptarnavimo bazės angare Kauno oro uoste sukurta 40 naujų darbo vietų.

Šia proga aviakompanija savo klientams dovanoja galimybę įsigyti net 100 tūkst. bilietų, kurių kaina į vieną pusę – nuo 52 Lt. Pasiūlymas galioja skrendant vasario ir kovo mėnesiais į visas Europos šalis. Bilietus įsigyti galima internetiniame aviakompanijos tinklapyje www.ryanair.com iki sausio 31 d. vidurnakčio.“

*ACI atliktas tyrimas rodo, jog kiekvienas pervežtas 1 milijonas keleivių oro uoste sukuria apie 1000 darbo vietų.

Ryanair Ltd.

 

Daugumai vežėjų jau žinoma, kad nuo šių metų atvykus į Latvijos pasienio postus privaloma pateikti išankstinę elektroninę prekių deklaraciją. Paskelbtos ir nuobaudos, kurios yra numatytos už išankstinės deklaracijos nepateikimą.
 
Už termino per kurį reikia pateikti išankstinę deklaraciją pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė nuo įspėjimo iki piniginės baudos. Piniginė bauda siekia nuo 5 iki 30 latų (25 150 Lt.). Už pasikartojantį pažeidimą numatyta bauda nuo 50 iki 100 Latų (250 – 500 Lt.).
 
Primename, kad nuo šių metų sausio 1 d. Latvijoje privaloma pateikti išankstines elektronines deklaracijas prieš įvežant ar išvežant prekes automobiliu transportu į/iš Europos sąjungos likus ne mažiau kaip valandai iki atvykimo į muitinę.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Nuo kovo 1 dienos įsigalios ne tik nauji Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai, bet ir padidės techninės apžiūros kaina. Taip teigia techninę apžiūra atliekančios įmonės. Susisiekimo ministerija pabrangimo nežada.
 
Praėjusią savaitę buvo skelbta, kad remiantis nauja tvarka, kai kurie esami reikalavimai transporto priemonėms panaikinti, bet atsiras keletas naujų. Bene pagrindinė naujovė, palengvinsianti techninės apžiūros reikalavimus – automobilių savininkams nebereikės rūpintis estetine savo transporto priemonių išvaizda (paviršine korozija, dažų dangos pažeidimais, nedideliais įlenkimais ir pan.), kuri nėra svarbi eismo saugumo bei pėsčiųjų saugos požiūriu. Susisiekimo ministerijos teigimu, nauji techninės apžiūros reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą.
 
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ pažymi ir tai, kad nustatoma prievolė išsamiau patikrinti elektronines stabdžių sistemas ABS ir EBS, elektroninę vairo stiprintuvo sistemą, pasyviosios saugos įrenginius – SRS (saugos oro pagalvės, saugos diržų įtempikliai ir kt.), taip pat išsamiau patikrinti išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas – į tai ypač turėtų atkreipti dėmesį tie, kurie ruošiasi įsigyti automobilį po naujų techninių reikalavimų įsigaliojimų datos, nes atsiranda didelė tikimybė, kad automobilis, iš kurio yra išimtas katalizatorius teigiamos techninės apžiūros išvados negaus.
 
Techninė apžiūra brangs ir ilgės?
 
„Transeksta“ informuoja, kad įgyvendinant techninių reikalavimų pasikeitimus techninės apžiūros įmonėms be atliktų investicijų dar teks investuoti į specialią įrangą, tokią kaip greitaeigiai ašių keltuvai, specialūs sukamieji stovai, OBD skeneriai ir kt.
 
Nauji reikalavimai neišvengiamai pailgins techninės apžiūros procedūros trukmę. Išankstiniais skaičiavimais, lengvųjų automobilių techninės apžiūros procedūra vidutiniškai pailgės 5-6 min., krovininių automobilių 9-10 min.
 
Dėl to įmonėms teks įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių. Šiuo metu rengiama nauja 32 žmonių techninės apžiūros kontrolierių grupė. Taip pat teks pertvarkyti techninės apžiūros informacinę sistemą, leidžiančią įtraukti pasikeitimus trūkumų kodavime.
 
Dėl išaugusių darbo sąnaudų ir investicijų TA kaina gali keistis.
 
Susisiekimo ministerija automobilių techninės apžiūros kainos keisti neketina
 
Reaguodama į žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją Susisiekimo ministerija praneša, kad šiuo metu neketina keisti automobilių techninės apžiūros kainų, nors nuo š. m. kovo 1 d. įsigalioja nauji Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai.
 
„Nauji techninės apžiūros reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą, tad pasitarnaus didesniam eismo saugumui keliuose, tačiau šių reikalavimų pasikeitimas neturės įtakos patikros kainai“, – sako susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
 
Pasak viceministro, su automobilių technines apžiūras atliekančiomis kompanijų atstovais yra diskutuota apie naujų reikalavimų įsigaliojimą ir reikiamas priemones jiems įgyvendinti. Diskusijos metu buvo sutarta, kad įmonės bandys pačios kompensuoti pasikeitusius kaštus, tad vairuotojams jų automobilių patikros kaina nesikeis, gali tik kiek pailgėti patikros laikas.
 
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ skelbiama kainų didėjimo prognozė yra tik skaičiuotina, realiai ji nuo kovo 1 d. taikoma nebus.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Sukurta ir jau veikia nauja programėlė išmaniesiems telefonams „Eismo informacija“, kurios pagalba kelionės metu įmanoma gauti informaciją apie šalia esančias eismo ir oro sąlygas, kliūtis kelyje, eismo apribojimus.
 
Naudojantis šia programėle galima pasirinkti: „Sąlygos šalia“ – šiame lange rodoma arčiausiai esančių kelių oro sąlygų stotelių teikiamas nuotraukas ir meteorologinę informaciją.
 
Jei pasirinksite „Nuolatos mane informuoti apie šalia esančias eismo ir oro sąlygas“, tuomet programėlė seks jūsų važiavimo kryptį ir praneš, jei artėja eismą trikdanti vieta.
 
„Mano maršrutas“ – leis įvesti kelionės pradžios tašką, tikslą ir tarpines stoteles. Bus matoma tame maršrute esantys apribojimai, oro sąlygos ar kita informacija, kuri padės apsispręsti, kuriuo keliu geriau važiuoti.
 
„Pranešti apie įvykį“ – vairuotojai gali pranešti apie įvykį: pastebėję kliūtį kelyje, avariją ar kitokį eismo trikdį, gama keliais mygtukų paspaudimais išsiųsti šią informaciją Eismo informacijos centro operatoriui taip pagreitinant ir palengvinant atsakingų tarnybų darbą.
 
Naująją programėlę galima nemokamai parsisiųsti tiek telefonų su „Android“ operacine sistema, tiek „iPhone“ telefonu. Programėlė „Eismo informacija“ šiuo metu teikia informaciją apie magistralinius, krašto ir rajoninius kelius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Valstybinė darbo inspekcija apibendrindama praėjusius metus, pateikė statistiką apie vežėjų daromus nusižengimus, o taip pat apie skundus pasiekusius juos, kuriuose yra skundžiamasi darbo įstatymo nesilaikymo vežėjų įmonėse.
 
VDI komunikacijos skyriaus vedėja Gabrielė Banaitytė kalbėdama apie vežėjų pažeidimus, pastebi, kad šioje srityje saugaus darbo reikalavimai yra labai svarbūs ir skirstyti juos į smulkius ar grubius nevertėtų: „Sunku skirstyti, ar pažeidimai yra grubūs, ar ne. Faktiškai kiekvienas pažeidimas (tarkim neapmokymas saugių krovos darbų, sveikatos tikrinimo pažeidimai, nuovargį lemiantys viršvalandžiai) gali lemti darbuotojo traumą ar net jo žūtį.“
 
G. Banaitytė pasidalino praėjusių metų patirtimi kontroliuojant transporto sektorių.
 
Dažniausi pažeidimai
 
Vienas iš pagrindinių pažeidimų, tačiau labiausiai nepastebimas pažeidimas, yra padaromas sulygstant darbo užmokestį – žodžiu susitariama mokėti už nuvažiuotus kilometrus (šis susitarimas neatsispindi darbo sutartyje).
 
2012 m. pagal metinį planą (tikrinimai pagal atitinkamą Europos Tarybos reglamentą; bendradarbiaujant ir keičiantis informacija su Kelių transporto inspekcija), 217 įmonėse patikrinus beveik 4,6 tūkst. kelių transporto priemonių, kaip vairuotojai laikosi vairavimo ir poilsio režimo, nustatyta 4340 pažeidimų. Daugiausiai tarp tikrintųjų – krovinius vežančios įmonės; dažniausi jose nustatyti pažeidimai:
 
duomenų apie vairavimo trukmę – nepateikta vairuotojų dirbtų dienų registracijos lapų ir duomenų (1823);
 
poilsio trukmės: kasdienio poilsio (838), kassavaitinio poilsio (325);
 
vairavimo trukmės: kasdienio vairavimo (482), per dvi savaites (152);
 
pertraukų: vairavimas be pertraukos daugiau kaip 4 val. 30 min. (299).
 
Sveikata ir sauga
 
Apie darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus galima spręsti ir pagal nelaimingų atsitikimų darbe vairuotojams tyrimų rezultatus. Preliminariais duomenimis, pernai daugiausiai ir mirtinų, ir sunkių nelaimingų atsitikimų darbe įvyko statyboje – atitinkamai 12 ir 40 atvejų (2011 m. – 13 ir 33), antroje vietoje yra transporto įmonės – atitinkamai 14 ir 32 atvejai. Vairuotojus sužaloja pati transporto priemonė arba jie taip pat patiria sužalojimus nukrisdami iš aukštai (nuo automobilio kėbulo, nuo vilkiko puspriekabės) – dažnai dalyvaudami iškraunant, pakraunant krovinius; jeigu jie neapmokyti saugių šių darbų metodų, tai irgi gali lemti nelaimę darbe.
 
Įvertinus įvairius rodiklius, transportas 2012 m. VDI veiklos plane buvo priskirtas ekonominės veiklos rūšių sektoriams, kuriuose yra didžiausia rizika pažeisti darbuotojų saugos ir sveikatos, darbo santykių teisės aktų reikalavimus ir kuriems buvo skiriama daugiau dėmesio planinėmis prevencinėmis akcijomis.
 
Skundai ir pranešimai
 
Tarp 2012 m. VDI gautų bei išnagrinėtų daugiau nei 6 000 skundų ir pranešimų – 316 dėl darbo teisės bei darbų saugos pažeidimų transporto įmonėse (palyginti: iš statybinių įmonių – 1070, žemės ūkio – 273, miškininkystės ir medienos ruošos – 112, iš medienos apdirbimo įmonių – 103, baldų gamybos – 55).
 
Daugiausiai prašymų ir skundų buvo gauta dėl darbo užmokesčio – 176, iš jų net 87 dėl galutinio atsiskaitymo ir pavėluoto darbo užmokesčio mokėjimo; 55 – dėl darbo apmokėjimo organizavimo, darbo užmokesčio mokėjimo terminų, vietos ir tvarkos.
 
Dėl įdarbinimo, darbo sutarties pažeidimų transporto įmonėse į VDI pernai kreiptasi 126 kartus, iš jų 38 skundai ir pranešimai buvo dėl nelegalaus darbo, dirbant nesudarius darbo sutarties; 34 skundai ir pranešimai dėl darbo sutarties nutraukimo su darbdaviu, kurio buvimo vieta nežinoma; 28 – dėl darbo sutarties pasibaigimo; 15 – dėl sutarties vykdymo. Gauta taip pat per 50 skundų ir pranešimų dėl darbo ar poilsio laiko. 38 proc. šių skundų ir pranešimų pasitvirtino.
 
2012 m. VDI iš transporto įmonių gauta ir skundų bei pranešimų, susijusių su darbuotojų sauga ir sveikata: 4 dėl darbuotojų aprūpinimo apsaugos priemonėmis; 3 dėl darbo vietų įrengimo; po 2 dėl darbuotojų saugos ir sveikatos valdymo bei dėl įmonės buities, sanitarinės ir higienos patalpų; po 1 dėl privalomų sveikatos patikrinimų ir darbuotojų saugos ir sveikatos vidinės kontrolės įmonėje. 60 procentų šių skundų pasitvirtino.
 
Prevencija
 
VDI primena, kad yra parengti ūkio subjektų tikrinimo kontroliniai klausimynai. Tarp jų – ir Saugaus pakrovimo, iškrovimo ir krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis darbų vykdymo kontrolinis klausimynas. Šis klausimynas, kaip ir kiti, buvo paskelbtas viešai VDI svetainėje, rubrikoje Veikla / Ūkio subjektų priežiūra / Įmonių tikrinimo klausimynai; pagal jį galima patiems prevenciškai pasitikrinti, ar darbuotojų saugos ir sveikatos būklė įmonėje atitinka reikalavimus; iš anksto žinoti, ką konkrečiai ir kaip tikrins inspektorius. Be to, VDI specialistai parengė nemažai metodinės ir praktinės informacijos, kurią galima rasti jau minėtoje svetainėje.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Nuo vasario Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ pristato paprastesnę registraciją į skrydžius internetu ir naudojantis mobiliaisiais įrenginiais. Besiregistruojantieji nuotoliniu būdu galės sutaupyti ir laiko, ir pinigų – išvengs eilių oro uoste ir nebus papildomai apmokestinami.

„Jei visi mūsų keleiviai registruodamiesi į skrydžius naudotųsi internetu ar mobiliaisiais įrenginiais, per metus jie galėtų sutaupyti iki 90 milijonų minučių, kurias praleidžia eilėse oro uostuose. Tai yra daugiau nei 15 metų, – sako „airBaltic“ generalinis direktorius Michaelas Grimmas. – Norime paskatint savo keleivius naudotis moderniomis technologijomis. Tam ištobulinome registracijos internetu ir mobiliaisiais renginiais galimybę, o norinčių registruotis tradiciniu būdu, bus prašoma sumokėti už paslaugą.“

Atnaujinta savarankiškos registracijos į skrydžius galimybė keleiviams pasiekiama interneto svetainėje airbaltic.com, o naudojantis mobiliaisiais įrenginiais – airbaltic.mobi. Išaugo ne tik svetainių funkcionalumas, bet pailgintas ir laikas kada keleiviai gali patys užsiregistruoti. Dabar keleiviai galės užsiregistruoti likus valandai iki skrydžio pradžios, anksčiau šis laikas buvo dukart ilgesnis. Ši galimybė suteikia daugiau lankstumo registruojantis mobiliaisiais įrenginiais – tai padaryti galima pakeliui į oro uostą ar jau atvykus į jį. Registruotis internetu ar mobiliaisiais įrenginiais galima nuo 12 val. dieną prieš skrydį.

Užsiregistravę internetu ar mobiliaisiais įrenginiais keleiviai tik su rankiniu bagažu oro uoste gali iškart judėti į saugumo tikrinimo erdvę. Keliaujantys su bagažu, jį palikti turės tam skirtame terminale.

Keleiviai, kurie norės būti į skrydį užregistruoti oro uoste tradiciniu būdu, turės sumokėti 34,53 lito (10 eurų) mokestį, jei jų bilietai buvo nupirkti vėliau nei 2013 m. vasario 1 diena. Klientai, pasirinkę registraciją verslo klasės terminale, oro bendrovės tinklalapyje galės įsigyti ir pirmenybę būti užregistruotiems į skrydį. Tradicinė registracija į „airBaltic“ skrydžius bus nemokama keleiviams, turintiems „Business Flex“ ir „Business“ klasių bilietus, turintiems „BalticMiles VIP“ kortelę, specialių ar medicininės priežiūros poreikių, keleiviams su vaikais iki 2 metų ir skrendantiems iš oro uostų, kuriuose registracijos į skrydį savitarnos paslauga neveikia.

A/S Air Baltic Corporation
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt