2013-03-01
2013-02-28
2013-02-26
Praėjusią savaitę gauta itin daug žinių susijusių su vežėjų asociacija “Linava”. Taip pat aktyviai reiškėsi Lietuvos ir Užsienio valstybinės institucijos, kurios pranešdavo apie galimas naujas tvarkas įvairiose vežėjams svarbiose srityse.
Lietuva
Ne itin malonią žinią vežėjams pranešė premjeras Algirdas Butkevičius. Jis linkęs vietoj automobilio mokesčio dar labiau pakelti kuro akcizą. Tai neišvengiamai pabrangintų dyzelinį kurą.
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė patvirtino tvarką, kuri leis žymiai paprasčiau gauti paramą steigiant naujas darbo vietas. Tikimės, kad vežėjų ir logistikos įmonės taip pat pasinaudos naujomis galimybėmis.
Policija informavo, kad pirmą kartą šiais metais per savaitę (vasario 15 -21 d.) keliuose nežuvo nei vienas žmogus.
Praėjusią savaitę parengtas laikinosios užsienio valstybių leidimo vykdyti tarptautinį krovinių vežimą keliais išdavimo tvarkos pakeitimo projektas. Vežėjai gali pateikti savo pasiūlymus VKTI dėl šio projekto.
Taip pat primename, kad nuo kovo 1 d. įsigalios nauji techniniai motorinių TP ir jų priekabų reikalavimai. Plačiau su jais susipažinti galite čia.
“Linava”
Praėjusią savaitę sulaukta itin daug žinių susijusių su nacionaline vežėjų asociacija. “Linavos” atstovai susitiko su VKTI vadovais. Abi pusės apsikeitė aktualia informacija, taip pat diskutavo rūpimais klausimais.
Taip pat kalbėta apie “Linavos” bendradarbiavimą su kitomis rytų Europos vežėjų asociacijomis. Su kolegomis iš Lenkijos, Vengrijos ir Rumunijos buvo derintos pozicijos dėl bendrų veiksmų ir pozicijų naujų Europos Sąjungos iniciatyvų bei direktyvų atžvilgiu.
Antradienį Lietuvos intermodalinio transporto technologinės platformos (LITTP) tarybos posėdyje aptartos autotraukinių ir puspriekabių gabenimo geležinkeliais galimybės. Pranešimą apie infrastruktūros svarbą tarptautinių krovinių vežimo grandinėje skaitė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Ričardas Malkus, o vežėjų patirtį šioje srityje pristatė asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Kitos posėdyje dalyvavusios pusės išdėstė esmines problemas, dėl kurių toks vežimo būdas kol kas Lietuvoje nėra populiarus.
Prisiminta ir apie “Linavos” ir jos narių teisinius ginčus. Buvęs revizijos komisijos narys Kęstutis Sadauskas pateikė vasario 7 d. vykusio teismo posėdžio, dėl “Linavos” valdžios rinkimų galimai suklastotų balsų, įžvalgas.
Užsienis
Baltarusija pranešė svarstanti galimybę užsienio vežėjams padidinti kuro kainas. Tiesa, kol kas jokių tikslesnių žinių, apie konkrečias naujas kainas, nėra.
Vilkikų vairuotojai važiuojantys per Baltarusiją, turėtų atidžiai laikytis kelių eismo taisyklių, o ypač Bresto mieste. Čia pradėta griežtai bausti vilkikų vairuotojus, kurie parkuojasi neleistinose vietose.
Nuo kovo 1 d. bus draudžiamas sunkesnių nei 30 t. transporto priemonių eismas dviem Olsztyno miesto viadukais Lenkijoje. Tai reiškia, kad iš esmės tokios transporto priemonės negalės įvažiuoti į miesto teritoriją. Vežėjai, kurių vilkikai važiuoja pro šį miestą, turėtų pasirūpinti naujais vilkikų maršrutais.
Taip pat praėjusią savaitę sulaukta itin pikantiškos žinios apie lenkų sunkvežimio vairuotoją, kuris originaliu būdu gabeno transporto priemones per Vokietiją. Vietiniai policininkai buvo tiesiog šokiruoti tokio lenko sumanumo.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Vasario 25 diena, Rygoje, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos Prezidiumas susitiko su Estijos ir Latvijos prekybos ir pramonės rūmų vadovais. Pagrindinis susitikimo tikslas – tarpusavio bendradarbiavimo sutarties pasirašymas. Susitarime numatoma stiprinti tarpusavio santykius keičiantis kontaktais verslo misijų metu. Numatyta sukurti ir aktyviai naudoti šalių tarpusavio verslo tinklą, kuriame būtų galima keistis įmonių verslo užklausimais, verslo vystymo galimybėmis, taip pat informacija apie parodas ir konferencijas ir kt. Tam, kad sklandžiai būtų vykdomi numatyti įsipareigojimai, planuojama bent kelis kartus per metus organizuoti Estijos, Latvijos ir Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų susitikimus.
Specialaus vizito į Rygą taip pat atvyko Europos pramonės ir prekybos rūmų (EUROCHAMBRES) gen. direktorius p. Arnaldo Abruzzini. Susitikime su Baltijos rūmų atstovais jis pristatė EUROCHAMBRES 2013 m. prioritetus, aptarė rūmų narystės klausimus, aktyvesnio bendradarbiavimo galimybes.
Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija
2013-02-26
2013 m. vasario 21 d., Gardine (Baltarusija) vykusiame tarptautiniame forume „Lietuva – Gardino sritis: krovinių vežimo geležinkelių transportu plėtros galimybės“, pasirašytas keturšalis ketinimų protokolas tarp Lietuvos ir Baltarusijos ekspeditorių ir logistų asociacijų LINEKA ir BAME bei abiejų šalių geležinkelių administracijų.
Renginyje siekta padidinti Lietuvos įmonių žinomumą ir konkurencingumą, vežamų krovinių apimtis tarp Lietuvos ir Baltarusijos Gardino srities. Taip pat pristatyti savo paslaugas, užmegzti naudingus kontaktus bei aptarti galimus naujus krovinių srautus ir jų apimtis. Baltarusijos ekspeditorių, logistikos kompanijų bei stambiausių krovinių siuntėjų, gamintojų vežami kroviniai sudaro apie 30 proc. visų Lietuvos geležinkeliais vežamų krovinių.
Be tiesioginio krovinių vežimo tarp Lietuvos ir Baltarusijos, per Baltarusiją (ir Gardino sritį) gabenami beveik visi tranzitiniai kroviniai pasiekiantys Lietuvą. Gardino srityje yra abu geležinkelio pasienio punktai tarp Lietuvos ir Baltarusijos (Kena – Gudagojis ir Stasylos – Benekainys), taip pat tokios stambios pramonės įmonės kaip „Grodno Azot“, Gardino statybinių medžiagų kombinatas ir kitos.
Forume LINEKA narių interesus atstovavo prezidentas Tautginas Sankauskas ir viceprezidentas Arijus Ramonas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Nuo 2013 m. kovo 4 d. asociacijos „Linava“ Klaipėdos skyrius persikelia į naujas patalpas, esančias Šilutės pl. 57.
Dėl to 2013 m. kovo 1 d. asociacijos „Linava“ Klaipėdos skyriuje TIR knygelės išduodamos ir priimamos bus iki 11 val. Nuo 2013 m. kovo 4 d. TIR knygelės bus išduodamos ir priimamos naujose patalpose.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-02-26
Vis dar niūriomis spalvomis piešiamoje visos Europos Sąjungos šiųmetėje ekonomikos prognozėje Baltijos šalis galima pavadinti šviesuliu. Tiesa, Lietuvos ekonomika labiausiai priklausys nuo privačių investicijų ir Europos Sąjungos paramos. O vidaus vartojimas turėtų mažėti.
Europos Sąjungos ekonomika ir šiemet dar žingsniuos nuleidusi galvą. Bendrijos BVP augs tik 0,1 proc., dar blogiau euro zonos šalims – jų ekonomika, prognozuojama, trauksis 0,3 proc.
„Nors eurokomisras ir bando įžvelgti šviesulius Europos ekonomikoje, tačiau bent jau kol kas jos perspektyvos atrodo apniukusios. Nuotaiką kiek skaidrina tik Baltijos šalys“, – sako Europos Komisijos narys, atsakingas už ekonomiką Olli Rehnas.
Europos Komisija prognozuoja, kad kitąmet eurą įsivesti siekiančios Latvijos ekonomika šiemet augs kone 4 proc. Lietuva antra – jos BVP augimas gali viršyti 3 proc. Komisijos nuomone, daugiausia tam įtakos turės privačios investicijos ir parama iš Europos Sąjungos. Tuo metu vidaus vartojimas turėtų mažėti.
Šiemet, prognozuojama, mažės ir infliacija, kuri neturėtų viršyti 2,5 proc. Esą mažiau brangs maistas ir energija, didės paslaugų ir pramoninių prekių kainos.
Augant kainoms Lietuvoje šiemet turėtų kilti ir algos. Tai lems, anot Europos Komisijos, iki 1000 litų padidinta minimali mėnesio alga. Tačiau esą dėl to bus sunkiau susirasti darbo nekvalifikuotiems darbuotojams. Europos Komisija teigia, kad reformos ir taupymas turi tęstis.
„Turime toliau vykdyti reformas ir neprarasti laiko, nes tai gali pakenkti pasitikėjimui ir kilimui. Reikia skatinti augimą ir kurti darbo vietas“, – tvirtina O. Rehnas.
Būtent nedarbas dabar Europoje kelia didžiausią nerimą. Prognozuojama, kad ir Europos Sąjungoje, ir euro zonoje nedarbas augs. Prasčiausia padėtis Graikijoje ir Ispanijoje, kur darbo neturės daugiau nei ketvirtadalis galinčiųjų dirbti.
Lietuvoje nedarbas šiemet sieks maždaug 11,5 proc., kitąmet darbo neturės mažiau nei kas dešimtas. Tačiau Europos Komisijos nuomone, Lietuvos darbdaviai atsargiai įdarbins žmones ir rinksis dirbančius nevisą dieną. Be to, gali trūkti kvalifikuotos darbo jėgos.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-02-26
Remiantis preliminariais duomenimis, per 24 vasario mėnesio dienas Klaipėdos uoste jau perkrauta 2,65 mln. tonų krovinių, o tai yra net 11 proc. daugiau nei per visą 2012 m. vasario mėn. (29 dienos). Jei krovos tempai nenuslops iki šio mėnesio pabaigos, atsižvelgiant į vidutinę dienos krovos normą, vasaris bus pats našiausias mėnuo Klaipėdos uosto krovos istorijoje.
Primename, jog rekordiniais 2011 metais vidutinė dienos krovos norma buvo 100,0 tūkst. t. Šių metų vasaris dar produktyvesnis – vidutinė dienos krovos norma sudaro net 110,4 tūkst. t.
2013 metų antrąjį mėnesį uoste ypač intensyvi trąšų ir naftos produktų krova. Lyginamuoju 24 dienų laikotarpiu trąšų daugiau krauta net 47,5 proc., o naftos produktų daugiau pilta – 23,3 proc.
VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|