Vasario 4-ąją, susisiekimo viceministru pradėjo dirbti buvęs Seimo narys ir daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Saulius Girdauskas.

42-ejų S. Girdauskas studijavo Kauno technologijos universitete (1989–1992), vėliau mokslus tęsė Vilniaus Gedimino technikos universitete (2001–2004), kur apsigynė transporto mašinų ir įrenginių inžinieriaus diplomą.


2004 metais S. Girdauskas buvo išrinktas į Lietuvos Respublikos Seimą, kur aktyviai dalyvavo Švietimo mokslo ir kultūros komiteto veikloje, o nuo 2005 metų – Ekonomikos komiteto veikloje. Visą kadenciją jam buvo patikėtos Jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininko pavaduotojo pareigos.


Susisiekimo ministerijoje naujasis viceministras kuruos geležinkelių transporto ir vandens transporto klausimus.


Susisiekimo viceministrų pareigas jau eina buvęs Kauno oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas ir buvęs Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vladislavas Kondratovičius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Pastaruoju metu padaugėjus kraupių avarijų skaičiui Susisiekimo ministerija rengia priemonių planą, kuris turėtų užtikrinti didesnį eismo saugumą keliuose ir sugriežtinti vairutotojų atsakomybę.

„Pastebėjome, jog per mėnesį įvyko daug skaudžių avarijų dėl jaunų nepatyrusių vairuotojų kaltės. Galiu patvirtinti, kad šiais metais bus įvestas papildomas vairuotojų mokymas. Šį mokymą plačiau pristatys Susisiekimo ministerija maždaug po mėnesio. Minėtas mokymas bus skirtas pradedantiesiems vairuotojams, kad jie gebėtų geriau valdyti transporto priemonę, būtų kultūringesni ir atidesni“, – „Laisvosios bangos“ laidoje „Ryto tema“ sakė V.Pumputis.


Paklaustas, ar vairuotojams ir transporto priemonėms neturėtų būti įvesta griežtesnė kontrolė, V.Pumputis teigė, jog tai jau yra Susisiekimo ministerijos planuose.


„Susisiekimo ministerija rengia išsamų eismo dalyvių kontrolės ir kitų neatidėliotinų saugaus eismo gerinimo priemonių teikimo planą. Į šį planą įtrauktas vairuotojų rengimo stiprinimas, kontrolė keliuose, kelių infrastruktūros tobulinimas. Jeigu kiekvienoje srityje bus dirbama nuosekliai, neabejoju, jog rezultatai bus tinkami ir pavyks išvengti skaudžių įvykių. Taip pat Susisiekimo ministerija atlieka detalius tyrimus dėl kiekvieno mirtino įvykio, į kurį petenka jaunas vairuotojas. Pavyzdžiui, po eismo įvykio, kurio metu žuvo keturi eismo dalyviai, bus peržiūrimos visos jaunojo vairuotojo vairavimo mokykloje nagrinėtos temos, detaliai tikrinama pati vairavimo mokykla, Regitroje bus nagrinėjama, kaip buvo išlaikytas vairavimo ir teorijos egzaminas vairuotojo pažymėjimui gauti“, – toliau Susisiekimo ministerijos užsibrėžtus darbus komentavo V.Pumputis.


Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas įvardijo ir dar vieną planuojamą saugaus kelių eismo užtikrinimo taisyklių pataisą.


„Atsisakyti leistinos alkoholio koncentracijos kraujyje normos šiuo metu nėra svarstoma, bet svarstoma galimybė sumažinti ją iki 0,2 promilių taksi vairuotojams, visiems maršrutinių transporto priemonių vairuotojams ir vairavimo instruktoriams. Kitaip tariant, visi vairuotojai, kurie yra pradedantieji ir visi, turintys kitus pažymėjimus nei B kategorijos, turės paisyti 0,2 promilių alkoholio koncentracijos kraujyje normos“, – „Laisvajai bangai“ pranešė V.Pumputis.


Jis pabrėžė, kad didinti šiuo metu galiojančių baudų neketinama, tačiau planuojama atsakomybę griežtinti kitais būdais. Pavyzdžiui už greičio viršijimą mieste daugiau kaip 30 kilometrų atimti vairuotojo pažymėjimą.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Šalta žiema – gražus metų laikas, tačiau viskas, kas turi pradžią – turi ir pabaigą. Lygiai taip pat ir žiema – išaušęs pavasaris parodo, kaip po šaltojo sezono pasikeitė kelių būklė.

Tačiau vos prasidėjus paskutiniam žiemos mėnesiui jau galima matyti, kiek darbo turės kelininkai. Vieno vairuotojo automobilyje sumontuota kamera užfiksavo, kokios duobės atsivėrė nutirpus sniegui.


Panašu, kad įvažiavus į dažną duobę gali tekti keisti ne tik padangą ar ratlankį, o ir keletą pakabos traukių.


Primename, kad įvažiavimas į duobę yra vadinamas eismo įvykiu. Jeigu sieksite prisiteisti kompensaciją už automobilio apgadinimą, teks susimokėti ir už sukeltą eismo įvykį.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais daugiausia piniginių perlaidų tautiečiai išsiuntė į Rusiją, Didžiąją Britaniją, Ukrainą ir Baltarusiją. Į šias šalis siunčiama apie du trečdaliai visų per Lietuvos paštą išsiunčiamų piniginių perlaidų.

 

„Jei į Lietuvą daugiausia piniginių perlaidų atkeliauja iš Europos Sąjungos šalių, tai Lietuvoje gyvenantys gyventojai daugiausia siunčia į kaimynines šalis – Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą.

 

Nuolatinis perlaidų srautas yra ir į Didžiąją Britaniją. Pastebime, kad kas mėnesį perlaidas išsiunčia toks pats klientų skaičius, o vidutinė siunčiama suma – apie 800 litų. Galima daryti prielaidą, jog šiuos pinigus siunčia tėvai užsienyje studijuojantiems vaikams“, – sakė Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.

 

Tarp populiariausių šalių, į kurias daugiausia lietuviai siunčia pinigines perlaidas, toliau rikiuojasi Vokietija, Lenkija, Ispanija, JAV, Airija, Latvija.

 

Pasitaiko atvejų, kai tautiečiai siunčia perlaidas ir į tokias egzotiškas šalis kaip Peru, Filipinai, Ekvadoras, Dramblio Kaulo Krantas, Libanas, Brazilija, Marokas, Kolumbija, Mauritanija, Tanzanija, Kenija ir kt. Iš viso praėjusiais metais per Lietuvos paštą gyventojai perlaidas siuntė į 129 šalis.

 

Nors daugiausia perlaidų lietuviai išsiunčia į kaimynines šalis, tačiau didžiausios siunčiamos sumos keliauja į kitas šalis. Štai į Belgiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 1570 litų, į Daniją –1440 Lt, JAV – 1410 Lt, Ispaniją – 1280 Lt. į Rusiją siunčiamos perlaidos vidutinė suma siekia 800 litų, į Baltarusiją – 380 Lt, Ukrainą – 490 Lt.

 

Piniginės perlaidos – tai patogiausias, greičiausias ir vienas pigiausių būdų siųsti pinigus tiek šalies viduje, tiek į užsienio šalis. Išsiųsti ir atsiimti vidaus bei tarptautines pinigines perlaidas galima visuose Lietuvos pašto ir „PayPost“ skyriuose.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – plačiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą turinti bendrovė Lietuvoje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.

Akcinė bendrovė Lietuvos paštas


Informuojame, kad nuo 2013 m. vasario 1 d. TARIC/LITAR sistemose toms Kombinuotosios nomenklatūros/TARIC subpozicijoms, kurių aprašymuose nustatyti tam tikri apribojimai, integruotos naujos tarifinio reguliavimo priemonės.

Nuo 2013 m. vasario 1 d. TARIC/LITAR sistemose integruotos naujos tarifinio reguliavimo priemonės „482 (Subpozicijos deklaravimas apribotas (neto masė/papildomas vienetas))“ bei „483 (Subpozicijos deklaravimas apribotas (vertė/neto masė))“. Šios tarifinio reguliavimo priemonės integruotos toms Kombinuotosios nomenklatūros/TARIC subpozicijoms, kurių aprašymuose nustatyti tam tikri apribojimai.


Pavyzdžiui, TARIC subpozicijai 2401 10 35 91 „Tabakas, iš kurio lapų nepašalintos vidurinės gyslos, supjaustytas arba nesupjaustytas taisyklingos formos gabalėliais, kurio muitinė vertė ne mažesnė kaip 450 Eurų už 100 kg neto masės, naudojamas kaip rišiklis arba vyniojamoji medžiaga gaminant prekes, priskiriamas 2402 10 00 subpozicijai“ integruota tarifinio reguliavimo priemonė „Subpozicijos deklaravimas apribotas (vertė/neto masė)“. Integruojant naudojamos toliau nurodytos sąlygos:


Importo kaina turi būti lygi arba didesnė negu minimali kaina/referencinė kaina 4.5 EUR/kg.  Deklaruojama subpozicija leidžiama.


Importo kaina turi būti lygi arba didesnė negu minimali kaina/referencinė kaina 0 EUR/kg Deklaracija turi būti pataisyta – 33, 38, 41 ir 46 langeliai neteisingi.


Lietuvos muitinės naudojama Mokesčių apskaičiavimo ir patikros sistema (MAPS) papildyta nauju funkcionalumu, įgalinančiu apdoroti pirmiau minėtas tarifinio reguliavimo priemones. Tais atvejais, jei muitinės deklaracijoje nurodyti duomenys neatitiktų Kombinuotosios nomenklatūros/TARIC subpozicijų aprašymuose nurodytų ir TARIC/LITAR sistemose integruotų apribojimų:


– Mokesčių apskaičiavimo ir patikros sistema (MAPS) pateiks 2-o lygio pranešimą CR33 „Neatitinka prekės kodo aprašyme ir muitinės deklaracijoje nurodyti duomenys. Turi būti pataisytos reikšmės, nurodytos muitinės deklaracijos 38, 41 langeliuose ar laukeliuose „Muitinė vertė“/„Statistinė vertė (46)“ arba deklaruotas kitas prekės kodas“, ir


– turės būti taisomos muitinės deklaracijos 38, 41 langeliuose ar laukeliuose „Muitinė vertė“/„Statistinė vertė (46)“ nurodytos reikšmės arba deklaruotas kitas prekės kodas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Prabėgusi savaitę nebuvo sėkminga vilkikų vairuotojams. Gausybė avarijų įvyko ir Lietuvos ir užsienio keliuose. Kitos pasiekusios žinios nebuvo tokios prastos ir nuteikė optimistiškai.

Nauji vilkikai, nestandartiniai sunkvežimiai


Praėjusią savaitę kalbėta apie ne vieną naują vilkiką. Rusijos rinkoje šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti pirmieji „Daimler“ ir „Kamaz“ koncernų kartu sukurti vilkikai „Kamaz 5490“. Nors jie ir nebus skirti Lietuvai, vis tik įdomu bus stebėti kokia bus šių naujųjų vilkikų kokybė ir patikimumas.


„Ford Trucks“ spaudos konferencijos metu pranešė, kad su savo vilkikais nusprendė žengti į Europos rinką, tuo pačiu tapti konkurentu septyniems, čia veikiantiems sunkiųjų sunkvežimių gamintojams. Taigi vilkikų rinkoje atsiranda dar vienas žaidėjas. Ar jis bus stiprus ir lygiavertis konkurentas, parodys laikas.


Miunchene pasaulinėje premjeroje pristatytas naujas galimybes demonstruojantis statybų aikštelėms skirtas “Mercedes-Benz Arocs”.


Taip pat rašėme apie netradicinį sunkvežimį, kuris skirtas sukelti dirbtinius žemės drebėjimus.


Europa


Transporto priemonių vairuotojams Prancūzijos keliuose nebeprivaloma su savimi vežiotis vienkartinių alkotesterių, už kurių neturėjimą grėsė 11 eurų bauda. Tiesa, kol kas visiškai neatsisakyta šios idėjos ir ateityje šis reikalavimas gali būti atnaujintas.


Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai. Naujoji tvarka turėtų palengvinti ir vairuotojų ir transporto operatorių darbą.


Avarijos


Praėjusią savaitę eismo sąlygos buvo išties sudėtingos. Visa Lietuva buvo viena didelė čiuožykla. Dėl įvairiausių priežasčių visoje Lietuvoje buvo gausybė avarijų į kurias patekdavo ir vilkikai. Deja, kai kuriose iš jų nepavykdavo išvengti aukų.


Pirmadienį kelią Vilnius-Kaunas užtvėrė suskersavusi sunkiasvorė mašina ir į ją atsitrenkę automobiliai, o Vilniaus pakraštyje, Eišiškių plente, prieš posūkį į Panerių memorialą, kaktomuša susidūrė vilkikas DAF ir automobilis „Audi“.


Antradienį prasidėjo skaudžios nelaimės pajūryje. Šilutės rajone susidūrus vilkikui ir lengvajam automobiliu žuvo 4 žmonės. Šilutės rajone įvyko ir dar viena skaudi nelaimė. Kelyje Šilutė-Klaipėda, slidžiame kelyje nespėjęs sustabdyti automobilio vairuotojas rėžėsi į pakelėje stovėjusį sunkvežimį ir mirtinai sužalojo šalia jo buvusį vyrą.


Kiti įvykiai fiksuoti pajūryje nebuvo tokie liūdni. Antradienį Klaipėdoje Mokyklos gatvėje iš sunkvežimio išbyrėjo apie dvi tonas grūdų, kurios laikinai sutrikdė eismą, o girtas atbulomis važiavęs vilkiko vairuotojas atsidūrė pusnyje.


Nuo kelio vilkikai slydo ir Varėnos bei Kauno rajonuose. Tiesa, šiais kartais vairuotojai buvo blaivūs.


Skaudžiausia nelaimė užfiksuota Kinijoje. Ant tilto sprogo pirotechniką vežęs vilkikas. Nuo tilto nukrito dešimtys transporto priemonių, daugybė žuvusių ir sužeistų žmonių.


CargoNEWS redakcija tikisi, kad vairuotojai pasimokys iš kitų klaidų ir šią savaitę bus išvengta gausybės eismo nelaimių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


2013 m. vasario 4 d. (pirmadienį) prie krantinės Nr. 65a, kuria naudojasi UAB Vakarų Baltijos laivų statykla, nuskendo vilkikas „RVS 125“. Aukų nėra. Pastebėta nedidelė tarša.

Vilkikas „RVS 125“, kurio savininkas – įmonė „Lokys“, yra 14 m ilgio, 4 m pločio ir 1,5 m grimzlės.

Ruošiamasi statyti bonines užvaras dėl pastebėtos taršos lokalizavimo. Tiriamos įvykio aplinkybės.

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

 

Pagal atliktus tyrimus nustatyta, kad 5 proc. avarijų, kuriose dalyvauja vilkikai, įvyksta dėl techninių TP problemų. Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai.

Esminis tikslas – standartizuoti visų ES šalių patikros procedūras.


Siūloma ir patiems vežėjams, turintiems galimybes, įgijus akreditaciją, atlikti transporto priemonių techninę patikrą. O ypatingai tiems, kurių transporto priemonės įveikia technikinę apžiūrą iš pirmų kartų ir neturi jokių gedimų. Panaši sistema jau veikia Olandijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Nusiskundimų ja kol kas nėra.


Šiuo metu vilkikai norėdami atlikti techninę apžiūrą, turi grįžti į šalį, kurioje yra registruoti. Tokius patikrinimus reikia planuoti, vilkikai ne visada važiuoja su kroviniu, atsiranda ir kitų trukdžių.


Patikra keliuose


IRU įžvelgia, kad skirtingose šalyse yra skirtingi tokių apžiūrų atlikimo standartai. Tai gali sukelti nesąžiningas rinkos sąlygas vežėjams. Šias procedūras taip pat reiktų standartizuoti.


Taip pat galėtų atsirasti dokumentas, kuris patvirtintų, kad tokia patikra buvo atlikta ir vilkikas sustabdytas kitoje šalyje nebūtų tikrinamas. Toks dokumentas galėtų galioti 48 val. ar ilgiau po atliktos patikros.


Esminiai IRU pasiūlymai kaip turėtų keistis vilkikų techninės priežiūros mechanizmas:


Paruošti patikrų centrų darbuotojus ir aprūpinti juos specialia įranga, kad kuo mažiau būtų trikdomas vežėjų darbas.


Standartizuoti patikrų keliuose procedūras, numatyti maksimalų jų laiką ir įvesti dokumentą patvirtinantį atliktą apžiūrą.


Keliuose patikrinti ne daugiau nei 2 proc. vilkikų registruotų toje šalyje.


Minimizuoti procedūrų atlikimo laiką, užtikrinti, kad jos būtų atliekamos saugiose vietose.


Aktyviau naudoti jau esamas elektronines duomenų bazes, keistis duomenimis tarpusavyje.


Leisti patikimiems vežėjams patiems tikrinti savo ir kitų vežėjų transporto priemones.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Š.m. sausio 29 d. įvyko bendras Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos LINEKA narių ir AB “Lietuvos geležinkeliai” atstovų susitikimas, skirtas bendradarbiavimo planams bei ateities perspektyvoms aptarti.

Susitikimo metu pristatyti krovinių vežimai geležinkelių transportu 2012 metais, 2013-ųjų planai ir tendencijos 2013 metais, VLC įgyvendinimo eiga, tarifų politika ir kiti klausimai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vyriausybės neseniai patvirtintuose 2013 m. veiklos prioritetuose visi susisiekimo srityje numatyti pasiekti rodikliai yra lengvai išmatuotini. Politikams galbūt tai ir nėra paranku, tačiau verslas turės puikią galimybę sekti ir vertinti, ar valdžios prisiimti pažadai yra vykdomi. Taip teigė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, sausio 28 d. susitikęs su asociacijos „Linava“ ir Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) atstovais.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkų kelininkai paskaičiavo, kad per metus sutaupytų apie 80 mln. zlotų, jei šalyje įsigaliotų kitokie kelių ženklinimo standartai.

Minėti pinigai būtų sutaupyti (apie 70 mln. LT), jei kelininkams leistų per pusę sumažinti juostų, žyminčiu kelio kraštą, plotį. Dabar Lenkijoje kelio kraštinių plotis yra 24 cm. Lenkijos Generalinės kelių ir greitkelių direkcijos specialistai įsitikinę, kad eismo dalyvių saugumas nenukentės, jei minėtas plotis bus sumažintas iki 12 cm. Kaip pavyzdys, minima Vokietija.

Be to, siūloma atsisakyti ir vienos iš dvigubų vidurinių linijų, skiriančių kelią per pusę.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Siekdami vystyti valdžios ir verslo dialogą, Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos LINEKA atstovai š.m. sausio 28 d. susitiko su naujai išrinktu LR Susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi. Susitikimo metu aptartos Ministerijos ir ekspeditorių bei logistų bendradarbiavimo gairės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

BEI ATIDARO NAUJĄ 1,5 MLN EURŲ VERTĖS ORLAIVIŲ TECHNINIO APTARNAVIMO IR REMONTO ANGARĄ

18 KRYPČIŲ, 600.000 KELEIVIŲ IR DAUGIAU NEI 600 DARBO VIETŲ KAUNE

Šiandien, sausio 30 dieną, Europos pigių skrydžių aviakompanija „Ryanair“ pristatė 2013 metų vasaros sezono skrydžių iš Kauno oro uosto tvarkaraštį. Jame trys naujos kryptys - į Kaljarį Sardinijoje, Trapanį Sicilijoje ir Oslą Norvegijoje, kurios padės per Kauno oro uostą pervežti daugiau nei 600 tūkst. keleivių per metus bei išlaikyti daugiau nei 600* darbo vietų.

Aviakompanija „Ryanair“ 2013 metų vasaros sezonu siūlo:
•    18 maršrutų;
•    3 naujas kryptis: Kaljarį, Trapanį ir Oslą;
•    94 savaitinius skrydžius;
•    Pervežti 600 tūkst. keleivių;
•    Sukurti 600* darbo vietų.

Tuo pačiu aviakompanija „Ryanair“ pristatė neseniai atidarytą 1,5 mln eurų vertės orlaivių techninio aptarnavimo ir remonto angarą, kuriame bus sukurta 40 darbo vietų. Tai pirmoji naujos ”Ryanair” C-tipo orlaivių priežiūros ir techninio aptarnavimo bazės vystymo stadija.

Šia proga aviakompanija savo klientams dovanoja galimybę įsigyti net 100 tūkst. bilietų, kurių kaina į vieną pusę – nuo 52 Lt. Pasiūlymas galioja skrendant vasario ir kovo mėnesiais į visas Europos šalis. Bilietus įsigyti galima internetiniame aviakompanijos tinklapyje www.ryanair.com iki sausio 31 d. vidurnakčio.

Šiandien viešėdamas Kaune “Ryanair” generalinis direktorius Michael O‘Leary kalbėjo:

„Aviakompanija džiaugiasi galėdama paskelbti tris naujas kryptis iš Kauno, kurios padės aptarnauti daugiau nei 600 tūkst. keleivių Kauno oro uoste,  sukurti daugiau nei 600 darbo vietų ir taip prisidėti prie Lietuvos turizmo plėtros.

Aviakompanijos pirmajame C-tipo patikrinimų orlaivių priežiūros ir techninio aptarnavimo bazės angare Kauno oro uoste sukurta 40 naujų darbo vietų.

Šia proga aviakompanija savo klientams dovanoja galimybę įsigyti net 100 tūkst. bilietų, kurių kaina į vieną pusę – nuo 52 Lt. Pasiūlymas galioja skrendant vasario ir kovo mėnesiais į visas Europos šalis. Bilietus įsigyti galima internetiniame aviakompanijos tinklapyje www.ryanair.com iki sausio 31 d. vidurnakčio.“

*ACI atliktas tyrimas rodo, jog kiekvienas pervežtas 1 milijonas keleivių oro uoste sukuria apie 1000 darbo vietų.

Ryanair Ltd.

 

Daugumai vežėjų jau žinoma, kad nuo šių metų atvykus į Latvijos pasienio postus privaloma pateikti išankstinę elektroninę prekių deklaraciją. Paskelbtos ir nuobaudos, kurios yra numatytos už išankstinės deklaracijos nepateikimą.
 
Už termino per kurį reikia pateikti išankstinę deklaraciją pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė nuo įspėjimo iki piniginės baudos. Piniginė bauda siekia nuo 5 iki 30 latų (25 150 Lt.). Už pasikartojantį pažeidimą numatyta bauda nuo 50 iki 100 Latų (250 – 500 Lt.).
 
Primename, kad nuo šių metų sausio 1 d. Latvijoje privaloma pateikti išankstines elektronines deklaracijas prieš įvežant ar išvežant prekes automobiliu transportu į/iš Europos sąjungos likus ne mažiau kaip valandai iki atvykimo į muitinę.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Nuo kovo 1 dienos įsigalios ne tik nauji Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai, bet ir padidės techninės apžiūros kaina. Taip teigia techninę apžiūra atliekančios įmonės. Susisiekimo ministerija pabrangimo nežada.
 
Praėjusią savaitę buvo skelbta, kad remiantis nauja tvarka, kai kurie esami reikalavimai transporto priemonėms panaikinti, bet atsiras keletas naujų. Bene pagrindinė naujovė, palengvinsianti techninės apžiūros reikalavimus – automobilių savininkams nebereikės rūpintis estetine savo transporto priemonių išvaizda (paviršine korozija, dažų dangos pažeidimais, nedideliais įlenkimais ir pan.), kuri nėra svarbi eismo saugumo bei pėsčiųjų saugos požiūriu. Susisiekimo ministerijos teigimu, nauji techninės apžiūros reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą.
 
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ pažymi ir tai, kad nustatoma prievolė išsamiau patikrinti elektronines stabdžių sistemas ABS ir EBS, elektroninę vairo stiprintuvo sistemą, pasyviosios saugos įrenginius – SRS (saugos oro pagalvės, saugos diržų įtempikliai ir kt.), taip pat išsamiau patikrinti išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas – į tai ypač turėtų atkreipti dėmesį tie, kurie ruošiasi įsigyti automobilį po naujų techninių reikalavimų įsigaliojimų datos, nes atsiranda didelė tikimybė, kad automobilis, iš kurio yra išimtas katalizatorius teigiamos techninės apžiūros išvados negaus.
 
Techninė apžiūra brangs ir ilgės?
 
„Transeksta“ informuoja, kad įgyvendinant techninių reikalavimų pasikeitimus techninės apžiūros įmonėms be atliktų investicijų dar teks investuoti į specialią įrangą, tokią kaip greitaeigiai ašių keltuvai, specialūs sukamieji stovai, OBD skeneriai ir kt.
 
Nauji reikalavimai neišvengiamai pailgins techninės apžiūros procedūros trukmę. Išankstiniais skaičiavimais, lengvųjų automobilių techninės apžiūros procedūra vidutiniškai pailgės 5-6 min., krovininių automobilių 9-10 min.
 
Dėl to įmonėms teks įdarbinti daugiau techninės apžiūros kontrolierių. Šiuo metu rengiama nauja 32 žmonių techninės apžiūros kontrolierių grupė. Taip pat teks pertvarkyti techninės apžiūros informacinę sistemą, leidžiančią įtraukti pasikeitimus trūkumų kodavime.
 
Dėl išaugusių darbo sąnaudų ir investicijų TA kaina gali keistis.
 
Susisiekimo ministerija automobilių techninės apžiūros kainos keisti neketina
 
Reaguodama į žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją Susisiekimo ministerija praneša, kad šiuo metu neketina keisti automobilių techninės apžiūros kainų, nors nuo š. m. kovo 1 d. įsigalioja nauji Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai.
 
„Nauji techninės apžiūros reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą, tad pasitarnaus didesniam eismo saugumui keliuose, tačiau šių reikalavimų pasikeitimas neturės įtakos patikros kainai“, – sako susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
 
Pasak viceministro, su automobilių technines apžiūras atliekančiomis kompanijų atstovais yra diskutuota apie naujų reikalavimų įsigaliojimą ir reikiamas priemones jiems įgyvendinti. Diskusijos metu buvo sutarta, kad įmonės bandys pačios kompensuoti pasikeitusius kaštus, tad vairuotojams jų automobilių patikros kaina nesikeis, gali tik kiek pailgėti patikros laikas.
 
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ skelbiama kainų didėjimo prognozė yra tik skaičiuotina, realiai ji nuo kovo 1 d. taikoma nebus.

 

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt