2013-03-26
2013 m. kovo 21 d. Saločių–Grenctalės pasienio ruože susitiko Lietuvos ir Latvijos kompetentingų institucijų, atsakingų už vairavimo ir poilsio režimo kontrolę savo šalyse, atstovai.
Per susitikimą šalių atstovai aptarė 2013 m. Lietuvos ir Latvijos bendrų suderintų patikrinimų organizavimo ir vykdymo pagal 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB 5 straipsnį klausimus, pasikeitė informacija apie Lietuvos ir Latvijos vežėjų padarytus keleivių ir krovinių vežimo pažeidimus. Taip pat buvo aptarti aktualūs Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių vežėjų, užsiimančių keleivių ir (ar) krovinių vežimu kelių transporto priemonėmis už atlygį, veiklą bei vairavimo ir poilsio režimą, nuostatų taikymo klausimai, pasikeista kontrolės kelyje ir ūkio subjektų priežiūros gerąja praktika. Lietuvos atstovai kolegoms iš Latvijos pasiūlė apsvarstyti galimybę nuo 2014 m. dalyvauti bendruose iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamuose projektuose.
Tuo pat metu Inspekcijos ir Latvijos policijos pareigūnai vykdė bendrą keleivinių ir krovininių transporto priemonių kontrolę. Lietuvos pareigūnai patikrino 11 transporto priemonių, iš jų 1 – Estijos, 8 – Lenkijos ir 2 – Lietuvos. Vienos transporto priemonės vairuotojui už nustatytus vairavimo ir poilsio režimo apskaitos pažeidimus buvo taikytos administracinės sankcijos.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Kovo 25 d. ataskaitiniame rinkiminiame Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos susirinkime išrinkta nauja šios Klaipėdos uosto krovos kompanijas vienijančios visuomeninės organizacijos vadovybė.
Asociacijos prezidentu dvejų metų kadencijai išrinktas UAB Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika.
Nuo pat Asociacijos įkūrimo 1999-aisiais jai vadovavęs Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis savo kandidatūros prezidento rinkimuose nebekėlė ir atstovavimą uostininkų interesams perleido kolegoms.
A.Kuzmarskis liko Asociacijos tarybos nariu. Be jo, į tarybą išrinkti Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Klasco“ generalinis direktorius Audrius Pauža, AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis ir UAB „Vakarų krova“ vadovas Gediminas Rimkus.
A.Pauža ir R.Masiulis išrinkti Asociacijos viceprezidentais.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija yra visuomeninė organizacija, vienijanti visas 14 Klaipėdos uosto krovos kompanijų. Asociacija atstovauja savo narių interesams bendraujant su valstybinėmis ir vyriausybinėmis struktūromis, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kitomis organizacijomis, aktyviai dalyvauja ruošiant ir teikiant pastabas, pataisas rengiamiems įstatymams ir vyriausybės nutarimų projektams, susijusiems su uosto veikla, jo konkurencingumo stiprinimu.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija
2013-03-26
Lenkijos generalinė šalies kelių ir autostradų direkcija sugalvojo novatorišką būdą kelių eismo saugumui didinti A4 autostradoje Opolės miesto prieigose.
Likus kilometrui iki didžiųjų, žiedinių sankryžų autostradose įvestas draudimas, neleidžiantis sunkvežimiams lenkti kitos transporto priemonės, skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.
Pasak Lenkijos generalinės šalies kelių ir autostradų direkcijos atstovo, toks draudimas palengvins dalią greičiau važiuojantiems vidurine sankryžos juosta. Dabar ruošiami informaciniai šviečiantys skydai.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Vasarą Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ keleivius skraidins šešiomis naujomis kryptimis. Ji į savo maršrutų sąrašą taip pat grąžina aštuonis populiarius Viduržemio, Kaspijos ir Juodosios jūrų miestus ir padidino skrydžių skaičių į didžiuosius Europos šalių oro uostus.
„Ateinančiam sezonui iš viso turime 20 atnaujintų arba naujų skrydžių krypčių. Šeši nauji maršrutai puikiai tinka norintiems pasilepinti šiltuosiuose kraštuose. Į Olbijos, Heviz-Balatono, Larnakos, Maltos ir Rijekos oro uostus iš Rygos anksčiau nesame skraidę, todė mūsų keleiviai gali tapti pirmaisiais istorijoje, skrendančiais šiuo maršrutu“, – teigia „airBaltic“ komercijos vadovas Michaelas Grimmas.
Nuo kovo 31 d. prasidėsiantį vasaros sezoną „airBaltic“ skraidins į Prahos (Čekija), Hevizo-Balatono (Vengija), Olbijos (Sardinija, Italija), Larnakos (Kipras), Maltos ir Rijekos (Kroatija) oro uostus.
Atostogauti svečiuose kraštuose norintiems keleiviams „airBaltic“ padidino skrydžių skaičių į iš viso vienuolika miestų, įskaitant Paryžių, Barseloną, Nicą, Stokholmą, Romą, Londoną ir Barį. Į Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės sostines „airBaltic“ lėktuvai skraidys dukart, o į Stokholmą – keturis kartus per dieną. Tikimasi, kad dėl to skrydžiai taps patogesni, sumažės keleivių laukimo oro uostuose laikas, o keliaujantieji galės ilgiau pasimėgauti atostogomis.
"Air Baltic Corporation“
2013-03-25
Prabėgusi savaitė buvo itin rami. Belaukiant pavasario mus pasiekė žinios, kurios nenuliūdino transportininkų.
Baltarusijoje kaip ir kiekvienais metais, įvedami laikini sezoniniai sunkiasvorių transporto priemonių apribojimai. Nuo kovo 25 iki balandžio 25 d. bus taikomi pavasariniai sunkiasvorių transporto priemonių eismo apribojimai.
Savaitės viduryje nustebino koncernas “Scania”. Pastaruoju metu kitų vilkikų gamintojų nuošalyje buvę švedai po gano ilgokos pertraukos rinkai pristatė naujienų – tolimiesiems pervežimams skirtą vilkikus, kurie, gamintojo nuomone, bus itin taupūs. Tiesioginės transliacijos internete metu buvo pristatyta „Streamline“ vilkikų linija.
Taip pat sulaukta žinių ir iš “Renault”. Rinkai pristatyti ribotos serijos išskirtiniai “Premium” vilkikai. Pagaminti juos nuspręsta po sėkmingo „MKR Technology – Renault“ komandos pasirodymo sunkvežimių lenktynėse 2012 m. Praėjusiais metais ši komanda pasipuošė nugalėtojų laurais.
Įdomi informacija pasiekė ir iš Vokietijos. Visą parą techninę pagalbą keliuose teikianti automobilių klubo techninės priežiūros tarnyba “ADAC TruckService” kaip ir kasmet susumavo 2012 m. duomenis, pagal kuriuos nustatė dažniausiai pasitaikiusių gedimų priežastis, dėl kurių sunkvežimiai nebegalėjo tęsti kelionės.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Vilnius, 2013 m. kovo 25 d. Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš Marijampolės miesto savivaldybės gavo visus reikiamus leidimus savivaldybės teritorijoje pradėti geležinkelio ruožo Šeštokai - Marijampolė rekonstrukcijos darbus.
Pasak Susisiekimo ministerijos atstovų, suteikti leidimai atveria vartus trijų geležinkelio pervažų Marijampolės teritorijoje ir miesto geležinkelio stoties rekonstrukcijos ir modernizavimo darbams pradėti. Šie darbai tiesiogiai prisidės prie Marijampolės miesto bendruomenės gyvenimo kokybės gerinimo.
„Džiaugiamės, kad „Rail Baltica“ darbai ryžtingai juda į priekį. Nutiesta vėžė neabejotinai pagerins susisiekimą tarp Europos Sąjungos ir Baltijos valstybių, padidins keleivių ir krovinių mobilumą bei skatins reitesnę regiono plėtrą”, - pažymėjo Susiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Analogiškus leidimus šiame ypatingos valstybinės svarbos projekte šių metų kovo pradžioje suteikė Lazdijų rajono savivaldybė.
Kas vykdys „Rail Baltica" 33 kilometrų ilgio ruožo nuo Marijampolės iki Šeštokų miestelio prie Lietuvos ir Lenkijos sienos rekonstrukcijos rangos darbus, paaiškės pasibaigus šiuo metu vykstančioms viešojo pirkimo procedūroms.
Rangos darbų metu, bus rekonstruojama esama 1520 mm pločio geležinkelio linija ir šalia bus tiesiama ES standartus atitinkanti 1435 mm pločio vėžė.
Papildomas 1435 mm vėžės pločio geležinkelio kelias bus pritaikytas 120 kilometrų per valandą greičiu važiuojantiems keleiviniams bei 80 kilometrų per valandą greičiu judantiems prekiniams traukiniams.
“Rail Baltica” – vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, sujungsiantis Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Remiantis 2009 m. liepos 3 d. pasirašyta sutartimi su Transporto investicijų direkcija, „Lietuvos geležinkeliai“ yra „Rail Baltica“ projekto vykdytojas. Projektas finansuojamas Europos sąjungos TEN-T programos ir Lietuvos valstybės lėšomis.
„Rail Baltica“ projekto direkcija
Susisiekimo ministerija siūlo Kelių transporto kodekso pakeitimą, kuriuo vežėjams būtų sumažinta administracinė našta. Jei siūlymui bus pritarta, licencijos nereikės vežant krovinius savivaldybės, kurioje įsisteigęs vežėjas, ir su ja besiribojančių savivaldybių teritorijose krovininėms transporto priemonėms, kurių didžiausia leistina masė ne didesnė nei 12 tonų.
„Kodekso pakeitimas yra būtinas, kad būtų išvengta kurioziškų situacijų, kai vežėjai, įregistravę veiklą savivaldybės teritorijoje, negalėjo jos vykdyti kaimyninėje savivaldybėje, nors krovinio gabenimo atstumas iš vienos savivaldybės į kitą, tarkim, – vos kilometras. Mūsų dabartinis siūlymas išplės ankstesnįjį Seimui pateiktą įstatymo projektą, be to, šis Kelių transporto kodekso pakeitimas atitiks Europos Sąjungos teisės aktuose numatytus reikalavimus“, – teigė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Praėjusiais metais Seime buvo pateiktas įstatymo projektas, kuriuo buvo siūloma panaikinti licencijavimą vežti krovinius už atlygį savivaldybės teritorijos ribose. Susisiekimo ministerijos nuomone, atsisakyti kelių transporto veiklos licencijavimo tik vienos savivaldybės teritorijoje netikslinga dėl galimų nepatogumų vežėjams, todėl ministerija siekia nustatyti, kad licencijos nereikėtų vežant krovinius savivaldybės, kurioje veiklą vykdo vežėjas, ir su ja besiribojančių savivaldybių teritorijose.
Pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus kelių transporto priemonėms, kurių didžiausia leistina masė su priekaba ar puspriekabe yra didesnė nei 3,5 t, už atlygį krovinius gali vežti tik licencijas turintys vežėjai.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
Šių metų kovo 22 d. bendrovė išplečia savo maršrutų tinklą ir pradeda siūlyti skrydžius, jungiančius Lietuvos ir Ukrainos sostines. Šiuo maršrutu bus skraidinama reguliariai tris kartus per savaitę: pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais. Nuo balandžio 27 d. skrydžiai bus vykdomi kasdien. Iš Tarptautinio Kijevo Žulianų oro uosto A terminalo lėktuvai išvyks 10 val. 20 min., o iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto – 13 val. 10 min. (vietos laiku). Planuojama skrydžio trukmė – 1 val. 20 min.
Maršrutu Kijevas–Vilnius skraidins naujas (2012 m. gamybos), patogus orlaivis ATR-72-500. Keleiviai galės rinktis ekonominės „Permium“ klasės arba ekonominės klasės aptarnavimą, skrydžio metu bus siūloma maisto ir gėrimų. Iš Kijevo Žulianų oro uosto Lietuvos gyventojai galės lengvai pasiekti ir kitus Ukrainos miestus, į kuriuos skraidina „UTair-Ukraine“: Odesą, Lvovą, Donecką, Charkovą, Luhanską ir Tbilisį. Nuo birželio 1 d. bendrovė taip pat siūlys skrydžius Vilnius–Simferopolis.
Bendrovės klientai, skrisdami naujuoju maršrutu Kijevas–Vilnius, turės galimybę gauti lojalumo programos „Status“ mylių.
Užsisakyti ir pirkti bilietus galite bendrovės svetainėje www.utair.ua, oro uosto bilietų kasose ir kelionių agentūrose.
„UTair-Ukraine Airlines“
„Baltarusijos rinka – savita, įdomi, turinti daug iššūkių. Darbas joje reikalauja patirties ir kantrybės bei sugebėjimo laiku reaguoti į vykstančius pokyčius“, – sako diplomatas ekonomistas Vidmantas Verbickas, neseniai pradėjęs eiti komercijos atašė pareigas Lietuvos diplomatinėje atstovybėje Baltarusijoje, Minske.
Baltarusija – artima kaimyninė rinka, kurioje pastoviai auga eksporto apimtys, įvažiuojamojo turizmo srautai. Lietuvos verslininkų žvilgsniai į kaimynus krypsta jau kurį laiką – jaučiamas nemažas susidomėjimas gilesne kooperacija bei ryšių plėtra, poreikis išnaudoti dviejų integracinių erdvių teikiamas galimybes.
Pasak V.Verbicko, Baltarusijos rinka yra unikalioje situacijoje – šalis yra Europoje, turi sieną su Europos Sąjunga bei vieningą ekonominę erdvę su Rusija ir Kazachstanu. Nors iš vienos pusės Baltarusijoje vykdomos importo pakeitimo bei pramonės modernizavimo programos siekia riboti importo srautus, tačiau šalies dydis ir pajėgumai iš kitos pusės sudaro papildomas galimybes investicinės ir tarpinės paskirties prekių importui. Be to, harmonizuotas Muitų Sąjungos muitinės kodeksas, Rusijai tapus PPO nare, sudaro šiek tiek palankesnes sąlygas dvišalei prekybai.
„Lietuvos eksporto galimybės Baltarusijoje tikrai neišnaudotos. Bendra Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano muitų sąjunga, Rusijos narystė PPO bei Baltarusijos siekis tapti PPO nare ilgalaikėje perspektyvoje sudarys palankias galimybes plėtoti tiek eksportą, tiek ir perorientuoti verslo srautus dirbant Rytų rinkose. Galimybių eksportuoti į Baltarusiją turi tiek galutinio vartojimo prekių gamintojai, tiek ir tarpinių bei investicinių prekių pardavėjai. Svarbi niša – transporto ir logistikos paslaugų eksportas, įvažiuojamojo turizmo eksporto plėtros galimybės“, – apie savo misiją Baltarusijoje kalba V.Verbickas.
Iki paskyrimo dirbti komercijos atašė Baltarusijoje, V.Verbickas 14 metų dirbo Užsienio reikalų ministerijos ekonominės diplomatijos srityje. Specialistas tiesiogiai kuravo dvišalius ekonominius santykius tiek dirbdamas ministerijoje, tiek ir paskyrimų Varšuvoje bei Minske metu. Pastaraisiais metais V.Verbickas dirbo URM Išorinių ekonominių santykių departamento Eksporto ir investicijų skatinimo skyriaus patarėju. V.Verbickas Kauno technologijos universitete yra įgijęs inžinieriaus ekonomisto specialybę.
Komercijos atašė uždavinys – aktyviai ieškoti kontaktų Lietuvos verslui užsienio šalyse, siekiant parduoti lietuviškas prekes, paslaugas, skatinti eksportą, pritraukti investicijų. Komercijos atašė padės įmonėms surasti potencialių prekybos partnerių, rengti individualius įmonių vizitus, organizuoti verslo misijas ir kontaktų muges.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Ruošdamasi vadinamųjų greitųjų autobusų paleidimui, Vilniaus savivaldybė deda visas pastangas, kad jie iš tikrųjų būtų greiti. Siekdama suteikti daugiau erdvės būsimiesiems maršrutams, savivaldybė braižo naujas viešojo transporto juostas judriausiose sostinės gatvėse.
DELFI turimais duomenimis, vadinamąsias A juostas ketinama papildomai įrengti tokiose vietose, kaip Antakalnio, Olandų, Ozo, Kareivių, Tūkstantmečio ir Ukmergės gatvės. Ir tai ne vienintelė naujovė – viešajam transportui ketinama suteikti papildomas A juostas prie transporto žiedų.
Pakeitimus tvirtins jau netrukus
Kad A juostų plėtra yra numatoma, DELFI patvirtino sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Algirdas Šešelgis.
„Vilniaus viešojo transporto eismas turės būti tobulintas. Tai numatyta ir Vilniaus miesto strateginiame plane. Norėdami, tai užtikrinti turėsime modernizuoti dabartinę eismo sistemą. Tačiau planuojama atlikti ne tik plečiant A juostų tinklą, bet ir peržiūrinti dabartinę kontrolės sistemą, šviesoforų reguliavimą, eismo organizavimo pokyčius“, – teigė A. Šešelgis.
Pasak jo, naujos A juostos – ne vienintelis pokytis, kurį ketinama įvesti kartu su greitaisiais autobusais.
„Šiuo metu kaip tik ir vertiname probleminius eismo ruožus, kuriuose viešojo transporto greitis stipriai sulėtėja. Atlikę analizę, galėsime detaliau patikslinti planus, jų apimtis. Tą planuojame atlikti iki tol kol paleisime greituosius autobusus“, – aiškino A. Šešelgis.
DELFI žiniomis, su eismo pertvarkomis susijusius pasiūlymus sostinės taryba nagrinės jau balandžio mėnesį.
Autobusu – greičiau nei automobiliu?
DELFI turimais duomenimis, savivaldybė svarsto galimybę įrengti naujas A juostas daugelyje svarbiausių transporto mazgų.
Viena ilgesnių A juostų numatoma Olandų g., nuo Krivių g. iki Olandų žiedo. Prioritetą viešasis transportas turėtų įgyti ir Antakalnio g. atkarpoje nuo Klinigų g. iki Šilo tilto. Netoliese, Žirmūnų g. atkarpoje prie Šilo tilto, taip pat siūloma ilginti viešajam transportui skirtą kelio ruožą. Tiesa, gali būti, kad čia nebus apsieita be gatvės platinimo darbų.
Dar vienas sektorius, kur ketinama gerinti galimybes viešojo transporto eismui, yra „Siemens“ arenos apylinkės. Savivaldybė svarsto, ar įrengti papildomas A juostas maždaug 500 metrų ilgio Ozo g. atkarpoje iki Kalvarijų g., o taip pat – atkarpoje nuo Kareivių ir Verkių g. sankryžos iki Kareivių ir Kalvarijų g. sankirtos.
Be to, nauja A juosta planuojama ir judrioje Kalvarijų gatvėje – nuo Tauragnų stotelės iki Kareivių g. Tiesa, čia savivaldybės specialistai taip pat siūlo sykiu organizuoti gatvės platinimo darbus bei galbūt panaikinti būsimosios A juostos apylinkėse esančias automobilių stovėjimo vietas.
Ilga A juosta gali driektis ir žemyn Tauro kalnu. Savivaldybės specialistai A juostas regi V. Kudirkos gatvėje nuo M. Valančiaus iki Pamėnkalnio g. Ši A juosta turėtų ir tęsinį – J. Tumo-Vaižganto gatve, pro Lukiškių aikštę, iki pat A. Goštauto gatvės, vingiuojančios palei Nerį.
Naujamiestyje ir Senamiesčio prieigose taip pat planuojama A juostų plėtra. Pirmenybės viešasis transportas turėtų sulaukti Švitrigailos g. atkarpoje nuo J. Basanavičiaus iki Kauno g., taip pat – trumpoje Žemaitės g. atkarpoje ties sankryža su Savanorių prospektu.
S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje siūloma įrengti A juostą nuo Kapsų iki Tūkstantmečio g., o taip pat – nuo Tūkstantmečio g. iki Eišiškių plento. Tiesa, pastaruoju atveju veikiausiai būtų reikalingi ir gatvės platinimo darbai.
V.Sadauskas: tai kvepia naujomis spūstimis
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Saugaus eismo centro direktorius Vigilijus Sadauskas DELFI teigė, jog A juostų įvedimas kitų eismo juostų sąskaita gali sukelti labai skaudžių padarinių Vilniaus vairuotojams. Esą komplikacijų pavyktų išvengti nebent tokiu atveju, jei nemaža dalis gyventojų staiga nuspręstų iš savo automobilių persėsti į greituosius autobusus.
„Pirmas klausimas – kur tie autobusai važiuos, ar jie bus piliečiams patogūs? Ar pilietis persės iš savo privataus automobilio į tą greitąjį autobusą? Jeigu maršrutas bus nepatrauklus, nepriimtinas – be abejo, autobusas važiuos, jis veš keleivius. Tačiau piliečiai, kuriems jis nėra priimtinas, vis vien turės važiuoti tuo pačiu maršrutu. Ir, aišku, jie kimšis žiede, kamščiuose ir visur kitur“, – kalbėjo V. Sadauskas.
Labiausiai jis teigė abejojantis dėl A juostų braižymo intensyvaus eismo gatvėse, viešajam transportui išskiriant šiuo metu visam eismui naudojamas juostas.
„Ta pati Olandų gatvė. Įsivaizduokite, kad turite pilną vandens arbatinuką. Paimate „straubliuką“ ir padalinate į dvi dalis. Į vieną leidžiate vieną srovę, kitą paliekate papildomą – bakelį raudonam vandeniui, kuris turi išbėgti. Tai gali būti, kad tas raudonas vanduo išbėga per minutę, o visas likęs vietoj trijų minučių bėgs penkiolika. Automobilių srautas niekur nedings“, – iliustravo V. Sadauskas.
Geriau VGTU specialistas vertina tuos A juostų planus, kuriuose jos braižomos ne ant dabar visam transportui skiriamų juostų, o platinant gatves ar siaurinant skiriamąsias juostas ir išlaikant tą patį automobilių eismo pralaidumą.
„Tuomet kamščių dydis nepadidėtų tikrai. Bet sumažėtų tuo atveju, kaip jau minėjau, jeigu būtų parenkamas priimtinas maršrutas, ir dalis automobilių vairuotojų ir keleivių, kurie naudojasi nuosavu transportu, persėstų ir važiuotų tuo maršrutu“, – pridūrė V. Sadauskas.
A juosta tik autobusams. Ar taip būna?
Pašnekovas priminė ir dar vieną opią problemą – vairuotojus, kurie neatsispiria pagundai pasinaudoti viešojo transporto juosta.
„Dalis nesąžiningų ir nekultūringų vairuotojų „lips“ į tą autobusų juostą, ją užkišinėdami, vienas per kitą nardydami ir pan. Galima įvesti juostas, bet kiekvienas sprendimas turi būti protingas, paskaičiuotas“, – tęsė V. Sadauskas.
Pasak jo, A juostas „skolintis“ mėgstantys vairuotojai kelia ir papildomą pavojų – vienas techninis eismo įvykis viešojo transporto juostoje esą gali sugriauti visą greitųjų autobusų grafiką.
„Vairuotojų kultūra atlieka rolę tuomet, kai specialistai padaro kvailus darbus. Jeigu padaromas kvailas darbas, įvedama autobusų juosta ten, kur vairuotojas gali į ją įvažiuoti, piktnaudžiauti ir nėra kontrolės ar inžinerinių priemonių, būna blogai“, – pridūrė V. Sadauskas.
Pasak jo, kai kuriose valstybėse vairuotojų kultūrą užtikrina ir mechanizmai. Specialūs atitvarai, blokuojantys lengvųjų automobilių galimybes įvažiuoti į A Juostas ir nuleidžiami tik viešajam transportui, esą galėtų būti bandomi ir Lietuvoje.
Reikia arba labai tikslių skaičiavimų, arba genijaus
V. Sadausko teigimu, sostinės savivaldybė A juostų plėtrą turi pagrįsti arba labai tiksliais skaičiavimais ir asmenine atsakomybe, arba genialumu.
„Savivaldybės specialistai turi turėti srautus ir paskaičiavimus. Jie turėtų pasakyti piliečiams, kodėl tas maršrutas būtinas. (…) Tai yra pateikiama, kuomet planuojami tokie dalykai, bet kurioje Vakarų Europos šalyje. Jeigu politikas duria ir sako „man patiktų, jeigu čia važinėtų greitasis autobusas, nes turiu du mažus vaikus, kurie važinėja į būrelius“, kaip manote, ar tas maršrutas duotų efektą, jeigu nėra jokio skaičiavimo?“ – retoriškai klausė VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Saugaus eismo centro direktorius.
V. Sadauskas pirmiausiai ragina įvesti eksperimentines viešojo transporto juostas, o ne vykdyti masyvią jų plėtrą. Tačiau ir tokiu atveju esą reikalingi labai tikslūs transporto srautų ir viešojo transporto keleivių dinamikos skaičiavimai.
„Noriu – taip paeksperimentavau. Noriu – taip. Na ir kas, kad praradome kelis šimtus tūkstančių, – ironizavo pašnekovas. – Tas, kuris pasiūlė tokį sprendimą, jeigu yra blogai, turėtų prisiimti atsakomybę. (…) Dalyje pasaulio šalių būna toks dalykas. Kuomet pastato kelininkai tiltą, pastato po juo tilto projektuotoją. Per jį važiuoja pirmieji pilnai prikrauti automobiliai. Jeigu tiltas sulūžta, yra tikimybė, kad tas projektuotojas, kuris stovi po tiltu, gali ir neišgyventi. Tai jeigu tas, kas pasiūlė, stovėtų ten ir matytų pasipiktinimą, ir visi galėtų mesti į jį nebūtinai akmenį, bet bent jau batą ar kojinę, būtų paprasčiau.“
Pasak jo, jei savivaldybė neturi labai aiškių paskaičiavimų, nuo klaidos išgelbėti gali tik genialumas.
„Sėdint kabinete užbraukti liniją ir sakyti „čia autobusai bus greiti ir važiuos“, neturint duomenų, kiek žmonių jais važiuos… Galbūt savivaldybė tuos duomenis turi. Jeigu pasakytų, kad pusė lengvųjų automobilių vairuotojų ir keleivių persės į tuos autobusus ir kamščių tikrai nebus toje vietoje – keliu abi rankas ir sakau „šaunuoliai!“. Tačiau norėčiau matyti tą žmogų, kuris taip siūlo. (…) Bet galbūt tas, kas daro, turi kažkokių užslėptų ar genialių minčių. Ir, manau, jie tas mintis prieš pradėdami projektą tikrai pateiks, visi sužinos, ir mes, žinodami tas mintis, pritarsime ir sakysime „Puiku“. O savivaldybė iškabins nuotraukas tų siūlytojų, kurie pasiūlė tokią gerą idėją. Ir DELFI, manau publikuos“, – pusiau juokais sakė V. Sadauskas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-03-21
Kovo mėnesio „Orion Lietuvos išankstinio ekonomikos“ indekso („Orion LIE“ indeksas) reikšmė šiek tiek padidėjo – apie 0,3 procento. Nedidelį kovo mėnesio „Orion LIE“ indekso augimą lėmė padidėję vartotojų lūkesčiai, pinigų kiekis ekonomikoje ir akcijų indekso augimas. Tuo tarpu neigiamą įtaką indekso vertei turėjo smukęs eksportas ir gamintojų apklausos indeksas. Per pastarąjį mėnesį netikėtai smarkiai krito eksporto apimtys – net apie 6 proc., palyginti su prieš tai buvusiu mėnesiu. Tačiau, nepaisant eksporto smukimo, pastaruoju metu „Orion LIE“ indeksas atspindi gana pozityvias Lietuvos ekonomikos tendencijas ir spartesnę ūkio plėtrą.
Priminsime, kad „Orion LIE“ indeksas atspindi Lietuvos ekonomikos svyravimus ir yra naudojamas iš anksto numatyti recesiją. Indeksas nusako ateities Lietuvos ekonomikos būklę maždaug II-III ketvirčiams į priekį. Sunkmečio pavojus signalizuojamas, kai
„Orion LIE“ indeksas smunka keturis mėnesius iš eilės, smukimas yra didesnis nei 6 proc. ir būna paremtas daugiau nei puse indeksą sudarančių indikatorių. Nors spartesnis „Orion LIE“ indekso augimas atspindi spartesnį Lietuvos ekonomikos augimą, tačiau tikslaus indekso augimo ar smukimo tempo negalima tapatinti su Lietuvos BVP augimo ar smukimo tempu.
Orion Securities
DABAR BENDROVĖ „WIZZ AIR“ IŠ VILNIAUS SKRAIDINA 15 MARŠRUTŲ
Vilnius, 2013 m. kovo 21 d.
„Wizz Air“, didžiausia pigių skrydžių ir mažų sąnaudų bendrovė Vidurio ir Rytų Europoje, šiandien paskelbė didinanti savo siūlomų maršrutų iš Vilniaus bazės skaičių, pridėdama pigius skrydžius į Kijevą*. Skrydžių kainos - nuo 112 Lt. Šis tiesioginis skrydis tarp Lietuvos ir Ukrainos sostinių atitinka bendrovės „Wizz Air“ strategiją siūlyti įvairius skrydžius, jungiančius įdomius antrinius oro uostus ir pagrindinius oro uostus, tokius kaip Vilnius ir Kijevas. Kijevo Žuljanų oro uostas yra vos už 8 km nuo Kijevo miesto centro, todėl tai bus puiki vieta pradėti pažintį su Ukraina tiek keliautojams, tiek verslo klientams, skrendantiems pigiais „Wizz Air“ skrydžiais. Taip pat tikimasi, kad šis maršrutas bus labai populiarus tarp Ukrainos piliečių, kadangi Ukrainoje itin greitai auga turistų, norinčių vykti į vakarų Europą, skaičius. Naujuoju maršrutu Vilnius–Kijevas skraidins „Wizz Air Ukraine“. Bilietus į šiuos skrydžius nuo šiandien galite įsigyti bendrovės svetainėje wizzair.com
Šiandien Vilniuje György Abrán, bendrovės „Wizz Air“ komercijos vadovas, teigė: „Šis mūsų naujas maršrutas į Kijevą – tai puiki žinia Vilniaus turizmui ir Lietuvos vartotojams. Naujo maršruto atidarymas pabrėžia bendrovės „Wizz Air įsipareigojimus savo bazei Vilniaus oro uoste. Nuo „Wizz Air“ bazės Vilniuje atidarymo 2011 m., jau daugiau nei 780 000 keleivių pasirinko mūsų bendrovės žemas kainas ir puikų aptarnavimą. 15 mūsų siūlomų tiesioginių tarptautinių maršrutų yra populiarūs tiek tarp keleivių, kuriems svarbi kaina, tiek tarp tų, kuriems svarbus komfortas. Pirmieji renkasi labai pigius mūsų skrydžius, o antrieji į savo bilietą įtraukia papildomų paslaugų ir taip patenkina savo verslo klasės lygio kelionės poreikius. Manome, kad šis naujas maršrutas į Kijevą patrauks tiek pigių skrydžių mėgėjus, tiek verslo klientus ir per pirmuosius skraidinimo šiuo maršrutu metus tikimės sulaukti virš 62 000 keleivių. Drauge su savo Lietuvos įgula ir oro uosto valdyba šiandien džiaugiamės nauju skrydžių maršrutu į Kijevą, kuris įmanomas tik dėl mūsų bendradarbiavimo su Vilniaus oro uostu“.
* Reikalingas priežiūros institucijų patvirtinimas.
** Įskaitant privalomus mokesčius, rinkliavas ir didžiausią užsakymo mokestį.
„Wizz Air group“
Prie bendrovės „Klaipėdos nafta“ valdomos antrosios terminalo krantinės – prisišvartavo vienas didžiausių įmonės istorijoje 158 tūkst. tonų talpos tanklaivis „SPYROS K“.
„Prie bendrovės valdomos krantinės prisišvartavo vienas didžiausių tanklaivių „Klaipėdos naftos“ istorijoje. Kaip tik šiuo metu į jį kraunamas naftos produktų krovinys. Pastarasis faktas džiugina, nes tai parodo, jog bendrovė ir Klaipėdos uostas yra pajėgūs priimti ypač didelius tiek dydžiu, tiek ir tūriu tanklaivius bei juos operatyviai aptarnauti“, – kalbėjo apie išskirtinį prisišvartavusį tanklaivį AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Planuojama, jog tanklaivio talpos bus užpildytos apie 94 tūkstančius tonų naftos produkto – mazuto – tiek kiek leidžiama pagal Uosto kapitono nustatytą maksimalią laivo grimzlę (12,5 m) prie įmonės krantinių. Šį naftos produktą į AB „Klaipėdos naftos“ talpyklas „Lietuvos geležinkeliais“ atvežė bendrovės partneris – Šveicarijos įmonė „Litasco“ S.A.
Pasak Masiulio, technologinių procesų efektyvus valdymas, puiki specialistų kvalifikacija bei jų operatyvumas tiesioginiame darbe, gamybos sąnaudų vykdymo kontrolė – tai bene svarbiausi faktoriai, padedantys siekti užsibrėžtų tikslų ir užtikrinto tanklaivių srauto.
Prisišvartavusio „giganto“ parametrai: ilgis – 274 m., o plotis – 48 m. Palyginimui pagal tanklaivio parametrus jo denyje tilptų beveik dvi futbolo aikštės ir jis yra tik 16 m. trumpesnis nei Klaipėdoje planuojamas 2014-aisiais metais prišvartuoti SGD laivas – saugykla su dujinimo įranga.
Iki šių metų kovo vidurio prie bendrovės krantinių švartavosi – 58 tanklaiviai. Planuojama, jog „gigantiškų“ tanklaivių švartavimasis prie bendrovės krantinių ateityje didės.
Bendrovė „Klaipėdos nafta“ su Klaipėdos Valstybiniu Jūrų Uostu bendradarbiauja siekiant vykdyti tolimesnį uosto akvatorijos prie įmonės krantinių Nr.1 ir Nr.2 gilinimą bei naujos „nulinės“ krantinės (Nr.0) statybą, kas leistų į tokio tipo tanklaivius krauti daugiau eksportuojamų produktų (tokio tipo tanklaivis esant leistinai 17 metrų grimzlei galėtų plukdyti iki 160.000 tonų naftos produktų), tokiu būdu būtų mažinami klientų patiriami jūrinės logistikos kaštai vienai pakrautai produkto tonai bei didinamas Klaipėdos uosto ir Lietuvos, kaip tranzitinės šalies, patrauklumas ir konkurencingumas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu Vilniaus miesto savivaldybei skirta beveik 12 mln. litų Europos Sąjungos sanglaudos fondo paramos lėšų, už kurias sostinė galės įsigyti 19 naujų ekologiškų autobusų.
„Planuojami nauji autobusai bus jau antrasis ekologiško viešojo transporto plėtros etapas Vilniuje. Pirmajame etape ES lėšomis nupirkti 18 autobusų sostinę pasiekė šį mėnesį ir artimiausiu metu išvažiuos į miesto gatves. Taigi ES parama stipriai pakeis sostinės viešojo transporto kokybę ir leis atnaujinti daugiau kaip dešimtadalį kasdien sostinės gatvėmis važiuojančių autobusų – jau iki šių metų pabaigos Vilniuje pradės kursuoti 37 nauji ekologiški autobusai“, – sakė susisiekimo ministras R.Sinkevičius.
Viešojo transporto priemonėms Vilniuje atnaujinti iš viso skiriama 23,45 mln. litų ES sanglaudos fondo parama. Už šias lėšas įsigyjami nauji autobusai bus modernūs, draugiški aplinkai, varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis. Juos įsigijus Vilniuje bus galima atsisakyti senų taršių autobusų, todėl sumažės transporto priemonių keliamas triukšmas, į orą bus išmetama mažiau teršalų, be to, mažiau kainuos autobusų remontas ir priežiūra. Viešasis transportas taps patrauklesnis, pagerės autobusų vairuotojų darbo sąlygos.
Ministras pabrėžia, kad naujų ekologiškų autobusų ES paramos lėšomis įsigyja visi penki didžiausi Lietuvos miestai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys. Nuo praėjusių metų Kaune jau važinėja 24, Šiauliuose – 8 suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai. Panevėžys įsigijo 6 hibridinius elektra ir dyzelinu varomus autobusus. Klaipėdoje 12 ekologiškų autobusų turėtų pradėti kursuoti šių metų gegužę.
Iš viso 2007–2013 m. laikotarpiu Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų viešojo transporto parkus papildys 87 ekologiškos transporto priemonės. Be to, miestuose bus atnaujinama viešojo transporto infrastruktūra, nutiesta arba rekonstruota beveik 22 km dviračių takų. Šiam tikslui suteikiama ES sanglaudos fondo parama sieks apie 75 mln. litų.
Minėti projektai įgyvendinami pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“. Atliekami darbai ir investicijos miestuose pagerins susisiekimą, sudarys palankesnes sąlygas naudotis viešuoju transportu, važiuoti dviračiais. Tikimasi, kad tai padės spręsti transporto spūsčių ir oro taršos problemas, kurios dažniausiai kyla dėl nepakankamos viešojo transporto plėtros ir nuolat augančio individualių transporto priemonių skaičiaus.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
Šiemet Vilniaus ir Palangos oro uostų darbas taps kur kas modernesnis, o skrydžiai saugesni, dėl juose atnaujintos automatinės meteorologinių stebėjimų matavimų sistemos (AMMS).
Vilniaus ir Palangos tarptautiniuose oro uostuose buvo įgyvendintas investicinis projektas „Vilniaus ir Palangos oro uostų meteorologinių stebėjimų sistemos modernizavimas”, kurio metu UAB „Elsis TS“ įdiegė kompanijos „Vaisala Oyj“ naują
meteorologinių stebėjimų matavimo įrangą, duomenų surinkimo ir perdavimo sistemą.
Pasak UAB „Elsis TS“ generalinio direktoriaus Dariaus Imbraso, projekto metu oro uostuose šalia kilimo ir tūpimo tako buvo įrengti nauji meteorologiniai jutikliai, suderintas naujos modernesnės įrangos ir esamos meteorologinių stebėjimų matavimo
sistemos duomenų dorojimo bei programinės įrangos veikimas.
„Mūsų modernizuotą meteorologinę įrangą sudaro vėjo greičio ir krypties, debesų aukščio, matomumo, oro temperatūros ir santykinės drėgmės, atmosferos slėgio, perkūnijos, kritulių pobūdžio bei kiekio ir kiti jutikliai”, - sako D. Imbrasas.
Įdiegta meteorologinė įranga matuoja, apdoroja ir surenka meteorologinę informaciją oro uoste, o tada ją perduoda AMMS vidaus įrangai tarptautiniame Vilniaus ir Palangos oro uoste.
Vidinėje automatinių meteorologinių matavimų stebėjimų sistemoje veikia Slovakijos bendrovės „MicroStep – MIS“ įdiegta integruota meteorologinė sistema (IMS), į kurią siunčiami ir apdorojami iš naujos meteorologinės įrangos gaunami duomenys.
„Svarbiausia tai, kad naujai modernizuota automatinė meteorologinių matavimų stebėjimų sistema atitiks Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos reikalavimus ir leis užtikrinti skrydžius pagal ICAO antros kategorijos reikalavimus Vilniaus oro uoste bei pirmos kategorijos – Palangos. AMMS įdiegimas padidins skrydžių saugą, pateikiant operatyvesnę, išsamesnę bei patikimesnę meteorologinę informaciją skrydžių valdymo centrui, orlaivių pilotams, žiniavietei, aerodrominei tarnybai”, - pasakoja Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos prie Aplinkos ministerijos Aviacinės meteorologijos skyriaus vedėja Dalia Taraškevičienė.
Visetas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|