Sukurta ir jau veikia nauja programėlė išmaniesiems telefonams „Eismo informacija“, kurios pagalba kelionės metu įmanoma gauti informaciją apie šalia esančias eismo ir oro sąlygas, kliūtis kelyje, eismo apribojimus.
Naudojantis šia programėle galima pasirinkti: „Sąlygos šalia“ – šiame lange rodoma arčiausiai esančių kelių oro sąlygų stotelių teikiamas nuotraukas ir meteorologinę informaciją.
Jei pasirinksite „Nuolatos mane informuoti apie šalia esančias eismo ir oro sąlygas“, tuomet programėlė seks jūsų važiavimo kryptį ir praneš, jei artėja eismą trikdanti vieta.
„Mano maršrutas“ – leis įvesti kelionės pradžios tašką, tikslą ir tarpines stoteles. Bus matoma tame maršrute esantys apribojimai, oro sąlygos ar kita informacija, kuri padės apsispręsti, kuriuo keliu geriau važiuoti.
„Pranešti apie įvykį“ – vairuotojai gali pranešti apie įvykį: pastebėję kliūtį kelyje, avariją ar kitokį eismo trikdį, gama keliais mygtukų paspaudimais išsiųsti šią informaciją Eismo informacijos centro operatoriui taip pagreitinant ir palengvinant atsakingų tarnybų darbą.
Naująją programėlę galima nemokamai parsisiųsti tiek telefonų su „Android“ operacine sistema, tiek „iPhone“ telefonu. Programėlė „Eismo informacija“ šiuo metu teikia informaciją apie magistralinius, krašto ir rajoninius kelius.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2013-01-29
Valstybinė darbo inspekcija apibendrindama praėjusius metus, pateikė statistiką apie vežėjų daromus nusižengimus, o taip pat apie skundus pasiekusius juos, kuriuose yra skundžiamasi darbo įstatymo nesilaikymo vežėjų įmonėse.
VDI komunikacijos skyriaus vedėja Gabrielė Banaitytė kalbėdama apie vežėjų pažeidimus, pastebi, kad šioje srityje saugaus darbo reikalavimai yra labai svarbūs ir skirstyti juos į smulkius ar grubius nevertėtų: „Sunku skirstyti, ar pažeidimai yra grubūs, ar ne. Faktiškai kiekvienas pažeidimas (tarkim neapmokymas saugių krovos darbų, sveikatos tikrinimo pažeidimai, nuovargį lemiantys viršvalandžiai) gali lemti darbuotojo traumą ar net jo žūtį.“
G. Banaitytė pasidalino praėjusių metų patirtimi kontroliuojant transporto sektorių.
Dažniausi pažeidimai
Vienas iš pagrindinių pažeidimų, tačiau labiausiai nepastebimas pažeidimas, yra padaromas sulygstant darbo užmokestį – žodžiu susitariama mokėti už nuvažiuotus kilometrus (šis susitarimas neatsispindi darbo sutartyje).
2012 m. pagal metinį planą (tikrinimai pagal atitinkamą Europos Tarybos reglamentą; bendradarbiaujant ir keičiantis informacija su Kelių transporto inspekcija), 217 įmonėse patikrinus beveik 4,6 tūkst. kelių transporto priemonių, kaip vairuotojai laikosi vairavimo ir poilsio režimo, nustatyta 4340 pažeidimų. Daugiausiai tarp tikrintųjų – krovinius vežančios įmonės; dažniausi jose nustatyti pažeidimai:
duomenų apie vairavimo trukmę – nepateikta vairuotojų dirbtų dienų registracijos lapų ir duomenų (1823);
poilsio trukmės: kasdienio poilsio (838), kassavaitinio poilsio (325);
vairavimo trukmės: kasdienio vairavimo (482), per dvi savaites (152);
pertraukų: vairavimas be pertraukos daugiau kaip 4 val. 30 min. (299).
Sveikata ir sauga
Apie darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus galima spręsti ir pagal nelaimingų atsitikimų darbe vairuotojams tyrimų rezultatus. Preliminariais duomenimis, pernai daugiausiai ir mirtinų, ir sunkių nelaimingų atsitikimų darbe įvyko statyboje – atitinkamai 12 ir 40 atvejų (2011 m. – 13 ir 33), antroje vietoje yra transporto įmonės – atitinkamai 14 ir 32 atvejai. Vairuotojus sužaloja pati transporto priemonė arba jie taip pat patiria sužalojimus nukrisdami iš aukštai (nuo automobilio kėbulo, nuo vilkiko puspriekabės) – dažnai dalyvaudami iškraunant, pakraunant krovinius; jeigu jie neapmokyti saugių šių darbų metodų, tai irgi gali lemti nelaimę darbe.
Įvertinus įvairius rodiklius, transportas 2012 m. VDI veiklos plane buvo priskirtas ekonominės veiklos rūšių sektoriams, kuriuose yra didžiausia rizika pažeisti darbuotojų saugos ir sveikatos, darbo santykių teisės aktų reikalavimus ir kuriems buvo skiriama daugiau dėmesio planinėmis prevencinėmis akcijomis.
Skundai ir pranešimai
Tarp 2012 m. VDI gautų bei išnagrinėtų daugiau nei 6 000 skundų ir pranešimų – 316 dėl darbo teisės bei darbų saugos pažeidimų transporto įmonėse (palyginti: iš statybinių įmonių – 1070, žemės ūkio – 273, miškininkystės ir medienos ruošos – 112, iš medienos apdirbimo įmonių – 103, baldų gamybos – 55).
Daugiausiai prašymų ir skundų buvo gauta dėl darbo užmokesčio – 176, iš jų net 87 dėl galutinio atsiskaitymo ir pavėluoto darbo užmokesčio mokėjimo; 55 – dėl darbo apmokėjimo organizavimo, darbo užmokesčio mokėjimo terminų, vietos ir tvarkos.
Dėl įdarbinimo, darbo sutarties pažeidimų transporto įmonėse į VDI pernai kreiptasi 126 kartus, iš jų 38 skundai ir pranešimai buvo dėl nelegalaus darbo, dirbant nesudarius darbo sutarties; 34 skundai ir pranešimai dėl darbo sutarties nutraukimo su darbdaviu, kurio buvimo vieta nežinoma; 28 – dėl darbo sutarties pasibaigimo; 15 – dėl sutarties vykdymo. Gauta taip pat per 50 skundų ir pranešimų dėl darbo ar poilsio laiko. 38 proc. šių skundų ir pranešimų pasitvirtino.
2012 m. VDI iš transporto įmonių gauta ir skundų bei pranešimų, susijusių su darbuotojų sauga ir sveikata: 4 dėl darbuotojų aprūpinimo apsaugos priemonėmis; 3 dėl darbo vietų įrengimo; po 2 dėl darbuotojų saugos ir sveikatos valdymo bei dėl įmonės buities, sanitarinės ir higienos patalpų; po 1 dėl privalomų sveikatos patikrinimų ir darbuotojų saugos ir sveikatos vidinės kontrolės įmonėje. 60 procentų šių skundų pasitvirtino.
Prevencija
VDI primena, kad yra parengti ūkio subjektų tikrinimo kontroliniai klausimynai. Tarp jų – ir Saugaus pakrovimo, iškrovimo ir krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis darbų vykdymo kontrolinis klausimynas. Šis klausimynas, kaip ir kiti, buvo paskelbtas viešai VDI svetainėje, rubrikoje Veikla / Ūkio subjektų priežiūra / Įmonių tikrinimo klausimynai; pagal jį galima patiems prevenciškai pasitikrinti, ar darbuotojų saugos ir sveikatos būklė įmonėje atitinka reikalavimus; iš anksto žinoti, ką konkrečiai ir kaip tikrins inspektorius. Be to, VDI specialistai parengė nemažai metodinės ir praktinės informacijos, kurią galima rasti jau minėtoje svetainėje.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žiniasklaidos bendrovės „Balsas.lt leidiniai“ leidžiamame savaitraštyje „Balsas.lt savaitė“ buvo paskelbta neatitinkanti tikrovės ir bendrovių „Transekspedicija“ ir „Transekspedicija Invest“ reputaciją menkinanti informacija, nusprendė teismas. „Balsas.lt leidiniai“ turės bendrovėms atlyginti 10 000 Lt neturtinę žalą ir paskelbti informacijos paneigimą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2012 m. spalio 4 d. nutartimi, o Vilniaus apygardos teismas 2013 m. sausio 14 d. sprendimu nutarė, kad savaitraščio „Balsas.lt savaitė“ straipsnyje „Kaip slėpti skolas“ (2011 m. vasario 14 d.) yra paskleista tikrovės neatitinkanti informacija. Vilniaus apygardos teismas nusprendė, kad ši informacija pažeidžia krovinių pervežimo įmonės „Transekspedicija“ bei nekilnojamojo turto bendrovės „Transekspedicija Invest“ dalykinę reputaciją. „Balsas.lt leidiniai“ privalo per dvi savaites nuo teismo sprendimo (iki vasario 4 d.) išspausdinti paneigimą ir sumokėti bendrovėms 10 000 Lt neturtinės žalos atlyginimą.
Savaitraščio „Balsas.lt savaitė“ straipsnyje buvo nurodyta, kad UAB „Transekspedicija“ atskirdama savo nekilnojamą turtą ir įsteigdama UAB „Transekspedicija Invest“ siekė pasislėpti nuo kreditorių ir tokiu būdu išvengti prievolių jiems. Dėl šių tikrovės neatitinkančių žinių bendrovės į teismą kreipėsi dar 2011 m. birželio 7 d.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Daugiau nei 20 metų priekabas gaminanti įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“ pasinaudojusi ES parama kuria sunkvežimių puspriekabių bei priekabų ir kėbulų prototipus. Tikimasi, jog sukurti nauji produktai sudomins visos Europos, ypač Skandinavijos šalių pervežimo bendroves.
Plečia asortimentą
Puspriekabių bei sunkvežimių izoterminių kėbulų gamyba „Schmitz Cargobull Baltic“ užsiima jau nuo 1989-ųjų (buvusi UAB „Auviga“), o nuo 1999-ųjų juos gaminti imta pagal pažangesnes technologijas, kai tik įmonė buvo reorganizuota į visoje Europoje gerai žinomos „Schmitz Cargobull AG“ dukterinę įmonę. 2007-2009 metų laikotarpiu buvo gaminamos ir tentinės puspriekabės, bet dėl sumažėjusios rinkos krizės metu jų gamyba buvo sustabdyta. Įmonėje pagamintos transporto priemonės šiuo metu keliauja po visą Europą ir net Japoniją, Braziliją, Australiją.
Siekdama gaminti kuo įvairesnę produkciją ir patenkinti platesnio klientų rato poreikius „Schmitz Cargobull Baltic“ nusprendė sukurti ir nuosavus priekabų, puspriekabių bei sunkvežimių kėbulų prototipus. „Rinka svyruoja, ką parodė tentinių priekabų bei puspriekabių paklausa, tad geriau užimti iškart kelias nišas. Todėl nusprendėme sukurti nuosavus priekabų, puspriekabių bei kėbulų su pilnai atsidarančia šonine prototipus“, – sako bendrovės generalinis direktorius Raimundas Petrauskas.
Kuriant prototipus pasinaudota ES struktūrinių fondų parama pagal priemonę „Intelektas LT“. Pagal vykdomą projektą jau sukurti trys puspriekabės bei baigiami kurti priekabos ir sunkvežimio kėbulo, su pilnai atsidarančia šonine siena, prototipai.
Nors šiuo metu yra įvairiausių priekabų ir puspriekabių technologijų, dauguma jų yra užpatentuotos ir saugomos, tad „Schmitz Cargobull Baltic“ reikėjo pasinaudojant motininės įmonės patirtimi sukurti savo technologiją bei techninius sprendimus. Taiko naujas technologijas „Schmitz Cargobull Baltic“ pasitelkusi profesionalius inžinierius sukūrė puspriekabės bei priekabos prototipą, kuriose atsidaro vienas šonas, tad prekes galima krauti ne tik per priekabos galą, kaip įprasta.
„Tai daugeliu atveju supaprastina krovinio perkrovimą. Pavyzdžiui, daug patogiau perkrauti prekes iš traukinių vagonų ar pakrauti ilgus plieno ar medienos gaminius tiesiai gamyklose. Nusprendėme daugiau orientuotis į Skandinavijos rinką, tad priekabos bus ne tentinės, kurios netinka Skandinavijos klimatui, bet standžios konstrukcijos pagamintos iš termoizoliacinių plokščių“, – pasakoja R. Petrauskas.
Projekto įgyvendinimui iš ES struktūrinių fondų skirti 1,5mln. litų, bendra projekto vertė – 4,3 mln. litų. „Puspriekabės, priekabos, kėbulo prototipo kūrimas yra brangus. Reikia įsigyti įrangą bandymams, specialių bandymų rezultatus patvirtinti pas nepriklausomus ekspertus arba autorizuotose laboratorijose, samdyti profesionalius inžinierius, pritaikyti naujausias technologijas ir mokslo pasiekimus“, – sako R. Petrauskas.
Šiuo metu bendrovė specializuojasi gaminti izoterminius autotraukinius. Pastariesiems gaminami izoterminiai sunkvežimių kėbulai bei specialios priekabos, kuriose galima palaikyti norimą temperatūrą. „Gaminame autotraukinius iki 40t-60t bendrosios masės bei 100 kub.m naudingo tūrio. Tokie universalūs autotraukiniai paklausūs, mat leidžia vežėjams geriau išnaudoti priekabų savybes. Pavyzdžiui, vienu metu vežti ir salotas, ir šaldytą mėsą, kuriems reikalingas skirtingas temperatūros režimas“, – pasakoja „Schmitz Cargobull Baltic“ generalinis direktorius Raimundas Petrauskas. Be to izoterminiai autotraukiniai yra gaminami sustiprintos konstrukcijos (Heavy Duty) ir yra labiau pritaikyti Rytų Europos keliams.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos patvirtino naujus techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus. Naujieji reikalavimai įsigalios kovo 1 dieną ir bus taikomi atliekant motorinių transporto priemonių bei jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą.
Pasak Susisiekimo viceministro Vladislavo Kondratovičiaus, šie reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą, pagerins automobilių techninę būklę ir eismo saugą keliuose.
Pavasarį įsigaliosiančiuose techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimuose numatyta nemažai pakeitimų, kurie palengvins transporto priemonių privalomąją techninę apžiūrą: atsisakyta dvigubo išmetamųjų dujų tikrinimo automobiliams su įrengta dujų įranga, t. y. jei transporto priemonėje su benzino varikliu įrengta maitinimo dujomis įranga, išmetamųjų dujų tikrinimas bus atliekamas tik varikliui veikiant maitinamam dujomis. Iš transporto priemonių valdytojų nebus reikalaujama pateikti suskystintų naftos dujų (SND) įrangos sumontavimo pažymą, kai transporto priemonėje bus įrengta maitinimo (SND) įranga ir transporto priemonės registracijos dokumente bus atitinkamas įrašas apie tai. Taip pat nebus laikomi trūkumais transporto priemonės pažeidimai, kurie nėra svarbūs eismo bei pėsčiųjų saugumui ir susiję su transporto priemonės estetine išvaizda: paviršiaus korozija, dažų dangos pažeidimai, nedideli įlenkimai ir pan. Naujieji reikalavimai leis transporto priemonėms, kurios pirmą kartą registruotos vėliau nei 2008 m. liepos 1 d. ir kuriose įrengta vidinė diagnostikos sistema (OBD), dujų teršalų matavimą pakeisti šios sistemos veikimo ir rodmenų įvertinimu.
Nauji reikalavimai parengti įgyvendinant Europos Komisijos direktyvą dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros, kuria siekiama gerinti eismo saugą keliuose, nustatyti suderintus techninės apžiūros metodus, užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą naudojimo laiką būtų išsaugotos ir žymiai nepablogėtų jų eksploatacinės savybės.
Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Lietuvos pašto finansinių paslaugų tinklas „PayPost“ išsiplėtė iki 110 skyrių visoje Lietuvoje. Daugiausia „PayPost“ skyrių veikia Vilniuje – 30, Kaune – 16 ir Klaipėdoje – 7.
„Pirmuosius Lietuvos pašto finansinių paslaugų skyrius „PayPost“ atidarėme praėjusių metų pabaigoje, tačiau jau pastebime, kad gyventojai aktyviai naudojasi juose teikiamomis paslaugomis. Populiariausia paslauga – įmokų ir mokesčių surinkimas. Gyventojai taip pat aktyviai naudojasi tarptautinių perlaidų paslauga bei įsigyja Lietuvos pašto partnerių siūlomus vartojimo kreditus“, – sakė Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.
Pasak N. Knyvienės, daugiausia klientų sulaukia „PayPost“ skyriai, kurie įsikūrę didžiųjų miestų miegamuosiuose rajonuose, kuriuose nėra bankų skyrių ar kitų įstaigų, kuriose būtų galima pasinaudoti finansinėmis paslaugomis.
„PayPost“ skyriai duris klientams atvėrė ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, bet ir tokiuose miesteliuose kaip Elektrėnai, Ignalina, Jonava, Jurbarkas, Kazlų Rūda, Naujoji Akmenė, Kelmė, Mažeikiai, Telšiai, Plungė, Lazdijai, Molėtai, Pakruojis, Šalčininkai, Skuodas, Rokiškis, Utena, Varėna ir kt.
„PayPost“ skyriuose galima pasinaudoti tik finansinėmis paslaugomis – apmokėti mokesčius, išsiųsti ir atsiimti tarptautines perlaidas, įsigyti kelių įmonių vartojamąjį kreditą, Vyriausybės taupymo lakštų. Ateityje „PayPost“ skyriuose ketinama pasiūlyti ir naujų finansinių paslaugų, tokių kaip valiutos keitimą ar indėlių priėmimą.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas
2013-01-23
2013-01-22
2013-01-22
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|