Daugiau nei 20 metų priekabas gaminanti įmonė „Schmitz Cargobull Baltic“ pasinaudojusi ES parama kuria sunkvežimių puspriekabių bei priekabų ir kėbulų prototipus. Tikimasi, jog sukurti nauji produktai sudomins visos Europos, ypač Skandinavijos šalių pervežimo bendroves.
Plečia asortimentą
Puspriekabių bei sunkvežimių izoterminių kėbulų gamyba „Schmitz Cargobull Baltic“ užsiima jau nuo 1989-ųjų (buvusi UAB „Auviga“), o nuo 1999-ųjų juos gaminti imta pagal pažangesnes technologijas, kai tik įmonė buvo reorganizuota į visoje Europoje gerai žinomos „Schmitz Cargobull AG“ dukterinę įmonę. 2007-2009 metų laikotarpiu buvo gaminamos ir tentinės puspriekabės, bet dėl sumažėjusios rinkos krizės metu jų gamyba buvo sustabdyta. Įmonėje pagamintos transporto priemonės šiuo metu keliauja po visą Europą ir net Japoniją, Braziliją, Australiją.
Siekdama gaminti kuo įvairesnę produkciją ir patenkinti platesnio klientų rato poreikius „Schmitz Cargobull Baltic“ nusprendė sukurti ir nuosavus priekabų, puspriekabių bei sunkvežimių kėbulų prototipus. „Rinka svyruoja, ką parodė tentinių priekabų bei puspriekabių paklausa, tad geriau užimti iškart kelias nišas. Todėl nusprendėme sukurti nuosavus priekabų, puspriekabių bei kėbulų su pilnai atsidarančia šonine prototipus“, – sako bendrovės generalinis direktorius Raimundas Petrauskas.
Kuriant prototipus pasinaudota ES struktūrinių fondų parama pagal priemonę „Intelektas LT“. Pagal vykdomą projektą jau sukurti trys puspriekabės bei baigiami kurti priekabos ir sunkvežimio kėbulo, su pilnai atsidarančia šonine siena, prototipai.
Nors šiuo metu yra įvairiausių priekabų ir puspriekabių technologijų, dauguma jų yra užpatentuotos ir saugomos, tad „Schmitz Cargobull Baltic“ reikėjo pasinaudojant motininės įmonės patirtimi sukurti savo technologiją bei techninius sprendimus. Taiko naujas technologijas „Schmitz Cargobull Baltic“ pasitelkusi profesionalius inžinierius sukūrė puspriekabės bei priekabos prototipą, kuriose atsidaro vienas šonas, tad prekes galima krauti ne tik per priekabos galą, kaip įprasta.
„Tai daugeliu atveju supaprastina krovinio perkrovimą. Pavyzdžiui, daug patogiau perkrauti prekes iš traukinių vagonų ar pakrauti ilgus plieno ar medienos gaminius tiesiai gamyklose. Nusprendėme daugiau orientuotis į Skandinavijos rinką, tad priekabos bus ne tentinės, kurios netinka Skandinavijos klimatui, bet standžios konstrukcijos pagamintos iš termoizoliacinių plokščių“, – pasakoja R. Petrauskas.
Projekto įgyvendinimui iš ES struktūrinių fondų skirti 1,5mln. litų, bendra projekto vertė – 4,3 mln. litų. „Puspriekabės, priekabos, kėbulo prototipo kūrimas yra brangus. Reikia įsigyti įrangą bandymams, specialių bandymų rezultatus patvirtinti pas nepriklausomus ekspertus arba autorizuotose laboratorijose, samdyti profesionalius inžinierius, pritaikyti naujausias technologijas ir mokslo pasiekimus“, – sako R. Petrauskas.
Šiuo metu bendrovė specializuojasi gaminti izoterminius autotraukinius. Pastariesiems gaminami izoterminiai sunkvežimių kėbulai bei specialios priekabos, kuriose galima palaikyti norimą temperatūrą. „Gaminame autotraukinius iki 40t-60t bendrosios masės bei 100 kub.m naudingo tūrio. Tokie universalūs autotraukiniai paklausūs, mat leidžia vežėjams geriau išnaudoti priekabų savybes. Pavyzdžiui, vienu metu vežti ir salotas, ir šaldytą mėsą, kuriems reikalingas skirtingas temperatūros režimas“, – pasakoja „Schmitz Cargobull Baltic“ generalinis direktorius Raimundas Petrauskas. Be to izoterminiai autotraukiniai yra gaminami sustiprintos konstrukcijos (Heavy Duty) ir yra labiau pritaikyti Rytų Europos keliams.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos patvirtino naujus techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus. Naujieji reikalavimai įsigalios kovo 1 dieną ir bus taikomi atliekant motorinių transporto priemonių bei jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą.
Pasak Susisiekimo viceministro Vladislavo Kondratovičiaus, šie reikalavimai užtikrins išsamesnę transporto priemonių stabdžių sistemos, vairo mechanizmo, ratų ir padangų patikrą, pagerins automobilių techninę būklę ir eismo saugą keliuose.
Pavasarį įsigaliosiančiuose techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimuose numatyta nemažai pakeitimų, kurie palengvins transporto priemonių privalomąją techninę apžiūrą: atsisakyta dvigubo išmetamųjų dujų tikrinimo automobiliams su įrengta dujų įranga, t. y. jei transporto priemonėje su benzino varikliu įrengta maitinimo dujomis įranga, išmetamųjų dujų tikrinimas bus atliekamas tik varikliui veikiant maitinamam dujomis. Iš transporto priemonių valdytojų nebus reikalaujama pateikti suskystintų naftos dujų (SND) įrangos sumontavimo pažymą, kai transporto priemonėje bus įrengta maitinimo (SND) įranga ir transporto priemonės registracijos dokumente bus atitinkamas įrašas apie tai. Taip pat nebus laikomi trūkumais transporto priemonės pažeidimai, kurie nėra svarbūs eismo bei pėsčiųjų saugumui ir susiję su transporto priemonės estetine išvaizda: paviršiaus korozija, dažų dangos pažeidimai, nedideli įlenkimai ir pan. Naujieji reikalavimai leis transporto priemonėms, kurios pirmą kartą registruotos vėliau nei 2008 m. liepos 1 d. ir kuriose įrengta vidinė diagnostikos sistema (OBD), dujų teršalų matavimą pakeisti šios sistemos veikimo ir rodmenų įvertinimu.
Nauji reikalavimai parengti įgyvendinant Europos Komisijos direktyvą dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės apžiūros, kuria siekiama gerinti eismo saugą keliuose, nustatyti suderintus techninės apžiūros metodus, užtikrinti, kad naudojamos transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos ir tikrinamos, kad per visą naudojimo laiką būtų išsaugotos ir žymiai nepablogėtų jų eksploatacinės savybės.
Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Lietuvos pašto finansinių paslaugų tinklas „PayPost“ išsiplėtė iki 110 skyrių visoje Lietuvoje. Daugiausia „PayPost“ skyrių veikia Vilniuje – 30, Kaune – 16 ir Klaipėdoje – 7.
„Pirmuosius Lietuvos pašto finansinių paslaugų skyrius „PayPost“ atidarėme praėjusių metų pabaigoje, tačiau jau pastebime, kad gyventojai aktyviai naudojasi juose teikiamomis paslaugomis. Populiariausia paslauga – įmokų ir mokesčių surinkimas. Gyventojai taip pat aktyviai naudojasi tarptautinių perlaidų paslauga bei įsigyja Lietuvos pašto partnerių siūlomus vartojimo kreditus“, – sakė Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė Neringa Knyvienė.
Pasak N. Knyvienės, daugiausia klientų sulaukia „PayPost“ skyriai, kurie įsikūrę didžiųjų miestų miegamuosiuose rajonuose, kuriuose nėra bankų skyrių ar kitų įstaigų, kuriose būtų galima pasinaudoti finansinėmis paslaugomis.
„PayPost“ skyriai duris klientams atvėrė ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, bet ir tokiuose miesteliuose kaip Elektrėnai, Ignalina, Jonava, Jurbarkas, Kazlų Rūda, Naujoji Akmenė, Kelmė, Mažeikiai, Telšiai, Plungė, Lazdijai, Molėtai, Pakruojis, Šalčininkai, Skuodas, Rokiškis, Utena, Varėna ir kt.
„PayPost“ skyriuose galima pasinaudoti tik finansinėmis paslaugomis – apmokėti mokesčius, išsiųsti ir atsiimti tarptautines perlaidas, įsigyti kelių įmonių vartojamąjį kreditą, Vyriausybės taupymo lakštų. Ateityje „PayPost“ skyriuose ketinama pasiūlyti ir naujų finansinių paslaugų, tokių kaip valiutos keitimą ar indėlių priėmimą.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas
2013-01-23
2013-01-22
2013-01-22
Šiemet Kelių eismo taisyklėse atsirado trys ženklai, susiję su elektromobiliais. Jie žymės šių transporto priemonių įkrovimo vietą, atvejus, kai kelio ženklai elektromobiliams negalioja, kitoms elektra varomoms transporto priemonėms skirtą stovėjimo vietą.
„Lietuvai labai aktualu mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro, didinti atsinaujinančių išteklių naudojimą. Sprendimo teisę turinčioms institucijoms yra gyvybiškai svarbu turėti nepriklausomą ir argumentuotą nuomonę apie elektra varomo transporto plėtrą ir tinkamą šių transporto priemonių infrastruktūros kūrimą.
Vyriausybės programoje esame numatę skatinti elektromobilių plėtrą Lietuvoje, plėtoti elektromobilių įkrovos stočių tinklą, valstybinio ir viešojo sektoriaus automobilius nuosekliai pakeisti elektra varomu transportu“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien pats išbandęs elektromobilį ir jo įkrovimo stotelę.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
2013-01-21
2013-01-21
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|