Naujosios Vyriausybės veiksmai, nukreipti į Lietuvos ekonomikos skatinimą, 2014-aisiais planuotą euro įvedimą gali pavėlinti mažiausiai metais. Prognozuojama, kad Lietuva prisijungimo prie euro zonos kriterijus anksčiausiai atitiks 2015 m., o svarbiausias iššūkis išliks infliacijos suvaldymas, teigiama audito ir verslo konsultacijų bendrovės „Ernst & Young“ kartu su „Oxford Economics“ atliktoje ketvirtinėje 2012 m. euro zonos ir jai nepriklausančių ES narių augimo prognozėje.
Prognozuojama, kad vidutinis infliacijos lygis Lietuvoje pasitinkant 2013-uosius viršys Mastrichto infliacijos kriterijų ir bus 3,2 procento. Deja, spartnesniam šio rodiklio mažėjimui ateityje trukdys kylančios energetinių išteklių kainos ir padidintas minimalus darbo užmokestis. Infliacija mažės vangiai ir nepaisant naujos valdžios pažadų mažinti PVM būtiniausiems maisto produktams, šildymui, keleivių vežimui, viešbučių paslaugoms. Pasak ekspertų, 2013 m. infliacijos lygis Lietuvoje sieks 2,8 procento.
„Ernst & Young“ ir „Oxford Economics“ ketvirtinėje prognozėje nurodo, kad Lietuvos ekonomika 2013 m. augs 3,3 proc., o šiemet – 3 procentais. BVP prieaugį kaip ir anksčiau lems pamažu stiprėjanti vidaus paklausa, taip pat iš lėto atsigaunantis eksportas ir investicijos. Pastebimesnis ekonomikos augimas numatomas 2014-2015 m. iki 5,5-6 procentų. Nepaisant to, didėjančios energijos sąnaudos išlieka dideliu rizikos faktoriumi vidutinės trukmės augimui, taip pat infliacijos, užsienio prekybos, o kartu ir mokėjimų balanso rodikliams, teigia ekspertai.
Prognozuojama, kad šalies mokėjimų balanso deficitas kasmet didės, o 2015 m. pasiek savo aukštumas ir bus 4 proc. nuo BVP. Šio deficito didėjimą Lietuvai pavyktų „amortizuoti“ aktyvesniu eksportu, jei nuo 2013 m. sparčiau atsigaus Europos eksporto rinkos ir valstybė daugiau dėmesio skirs tradicinių pramonės sektorių plėtros skatinimui.
Pasak Jono Akelio, „Ernst & Young“ vadovaujančio partnerio Baltijos šalyse, strateginė Lietuvos ekonomikos plėtros orientacija į vidutinės ir aukštos pridėtinės vertės paslaugų sektorius lėmė mažesnį valstybės dėmesį tradicinių pramonės sektorių, kaip chemijos, tekstilės, elektros įrangos, maisto ir kitų, skatinimui. „Aukštos pridėtinės vertės paslaugų ir aukštųjų technologijų sektoriai bendroje Lietuvos eksporto struktūroje kol kas sudaro tik 3 proc. viso eksporto vertės. Likusi dalis priklauso tradicinės pramonės produkcijai. Dėl ženkliai didesnio „svorio“ bendroje ekonomikos struktūroje nedideli teigiami pokyčiai tradicinės pramonės veiklose – inovatyvumo, efektyvumo, vadybinių gebėjimų, pardavimų skatinime – vidutinės trukmės perspektyvoje gali turėti didelį teigiamą poveikį šalies ekonomikai“, – teigė jis.
Apie „Ernst & Young” euro zonos ekonomikos prognozę
Tai – nepriklausoma ir išsami euro zonos šalių ir jai nepriklausančių ES narių ekonomikų ketvirtinė apžvalga. Ji ruošiama ir atnaujinama vadovaujantis Europos centrinio banko prognozių modeliu bendradarbiaujant su „Oxford Economics“. Daugiau informacijos: www.ey.com/eef
Ernst & Young Baltic
2012-12-19
Transporto sektorius itin gerai gyveno iki krizės laikotarpio, tad neretai statistiniai duomenys lyginimai su prieškriziniu periodu.
Įmonių riziką vertinančios „Creditreform Lietuva“ palygino 2012 m. I pusmečio su 2008 I pusmečiu (prieš krizę) duomenis, kiek buvo pervežta krovinių ir kaip keitėsi kelių transporto įmonių. Duomenys atskleidė:
– Pervežtų krovinių sumažėjo 14%, krovinių apyvarta viršijo prieškrizinių 2008 m. lygį 9%
– Vidaus pervežimuose krovinių sumažėjo 35,7% , krovinių apyvarta sumažėjo 3,5%
– Pervežimuose į Lietuvą krovinių padaugėjo 4,7% krovinių apyvarta sumažėjo 0,8%
– Pervežimuose iš Lietuvos krovinių padaugėjo 32,2% krovinių apyvarta padidėjo 25,6%
– Tranzito tonažas išaugo 25,6 % , krovinių apyvarta viršijo prieškrizinį lygį.
Tranzitiniai kroviniai pervežimo kompanijoms yra svarbiausi ir atneša didžiausią pelną. 2012 m. I pusmetį tranzitiniai kroviniai sudarė 24% pervežtų krovinių tonomis (2008 m. –15% ). Iš viso per metus krovinių kiekis ir apyvarta augo 7 %.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Belgijos keliais važinėjantys vairuotojai ir vežėjai turėtų atkreipti dėmesį į šioje šalyje galiosiančius kitų metų sunkiojo transporto apribojimus.
Pirmiausiai, reikia paminėti, kad Belgijoje nebus visoje šalyje galiojančių draudimų važiuoti šventinėmis ar nedarbo dienomis. Tačiau reikia atkreipti dėmesį į kitus draudimus ypač jei krovinys yra negabaritinis.
Draudimai važiuoti automagistralėmis
• Negabaritinių krovinių vežimas draudžiamas nuo šeštadienio 06:00 iki pirmadienio 9:00.
• Negabaritiniai kroviniai kurių ilgis didesnis nei 30 m. arba aukštis didesnis nei 4,3 m arba plotis didesnis nei 3,5 m negali važinėti nuo 6:00 iki 21:00.
• Taip pat negabaritinių krovinių gabenimas draudžiamas sausio 1, gegužės 1, liepos 21, rugpjūčio 15, lapkričio 1, 11, ir gruodžio 25 dienomis bei nuo prieš tai esančios dienos 16:00. iki po to einančios dienos 09:00.
• Draudimas važiuoti nuo 6:00 iki 9:00 ir nuo 16:00 iki 21:00 galioja šiose automagistralių ruožuose:
• a. Žiedinis Antverpeno kelias R1, atkarpa tarp sankryžų №2 (Antwerpen-Noord) ir №6 (kairysis krantas).
• b. Žiedinis Briuselio kelias R0
• с. Šarlerua žiedas R9
• d. Automagistralė А604-А15 (atkarpa Seraing-Hognoul) ir Loncin sankryža Seraing-Hognoul kryptimi.
• е. Liege automagistralės atkarpa (atkarpa Е40/Е402-Е25) tarp Burenville (sankryža №33) ir Tilff (sankryža №42), o taip pat А003 tarp Loncin sankryžos ir Cheratte.
• Eismas draudžiamas nuo 06:00 iki 9:00 Briuselio kryptimi ir nuo 16:00 iki 21:00 priešinga krytimi šiuose keliuose:
• a. Automagistralėje А10 (Е40) Brussels-Oostende tarp Alost ir Briuselio;
• b. Automagistralėje А7 (Е19) Brussels-Mons tarp Hal ir Briuselio;
• c. Automagistralėje А3 (Е40) Brussels-Liege tarp Heverlee (sankryža E40/E314) ir Briuselio;
• d. Automagistralėje А1 (Е19) Brussels-Antwerp tarp Malines ir Briuselio;
• e. E411 (A4) Automagistralėje Brussels-Namur tarp Wavre (sankryža №8) ir Briuselio.
Draudimai kituose keliuose
• Megabaritinių krovinių vežimas draudžiamas nuo šeštadienio 6:00 iki pirmadienio 6:00.
• Jei negabaritinio krovinio plotis didesnis nei 4 m., arba ilgis didesnis nei 30 m., tuomet draudžiama važiuoti nuo 6:00 iki 21:00.
• Taip pat negabaritinių krovinių gabenimas draudžiamas sausio 1, gegužės 1, liepos 21, rugpjūčio 15, lapkričio 1, 11, ir gruodžio 25 dienomis bei nuo prieš tai esančios dienos 16:00. iki po to einančios dienos 06:00.
• Antverpene, Briugėje, Briuselyje, Šarlerua, Kortrijke, Gande, Hasselte, Lieže, Louvaine, Malinese, Monse, Namure, Ostendėje, Tournai ir Vervierse negalima gabenti negabaritinių krovinių nuo 07:00 iki 09:00 ir nuo 16:00 iki 18:00.
• Nuo birželio 27 d. iki rugsėjo 4 d. draudžiama negabaritinius krovinius gabenti penktadieniai nuo 15:00 iki 22:00.
Kiti reikalavimai
• Negabaritinius krovinius draudžiama gabenti kuomet keliai yra snieguoti arba apledėję, esant rūkui, lietui ar sniegui, kuomet matomumas ne didesnis nei 200 m.
• Negabaritinio krovinio vežėjas turi patikrinti kelią kuriuo bus gabenamas krovinys ne vėliau kaip likus 5 d. iki pervežimo.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-12-17
Nuo šiandien pradeda veikti pirmieji Lietuvos pašto finansinių paslaugų skyriai „PayPost“. Iš viso šiandien duris klientams atvėrė 23 „PayPost“ skyrių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose ir Kuršėnuose.
„Pirmieji „PayPost“ skyriai kol kas duris atvėrė didžiųjų miestų gyventojams, tačiau visai netrukus šiuos finansinių paslaugų teikimo vietų skyrius atidarysime visoje šalyje. Tikimės, kad pradėjusi veikti „PayPost“ skyriams gyventojams bus dar patogiau ir paprasčiau pasinaudoti finansinėmis paslaugomis“, – sakė Lietuvos pašto generalinė direktorė Lina Minderienė.
Nuo šiandien Vilniuje pradėjo veiki 9 „PayPost“ skyriai, Kaune ir Panevėžyje – po 5, Šiauliuose – 2, Klaipėdoje ir Kuršėnuose – po vieną. Iki metų pabaigos planuojama atidaryti dar apie 70 „PayPost“ skyrių Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Ukmergėje, Varėnoje, Lazdijuose, Joniškyje, Kelmėje, Mažeikiuose, Telšiuose, Utenoje, Biržuose ir kt.
Šiuo metu „PayPost“ skyriuose jau dirba daugiau kaip 20 naujų darbuotojų. Iki metų pabaigos „PayPost“ skyriuose turėtų dirbti apie 100 naujų darbuotojų.
„PayPost“ skyriuose gyventojai galės pasinaudoti įvairiomis finansinėmis paslaugomis – apmokėti mokesčius, išsiųsti ir atsiimti tarptautines perlaidas, įsigyti kelių įmonių vartojamąjį kreditą, Vyriausybės taupymo lakštų. Ateityje „PayPost“ skyriuose ketinama pasiūlyti ir naujų finansinių paslaugų, tokių kaip valiutos keitimą ar indėlių priėmimą.
Pradėjus veikti „PayPost“ skyriams, paštuose ir toliau gyventojai galės pasinaudoti visomis šiuo metu teikiamomis finansinėmis paslaugomis.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – plačiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą turinti bendrovė Lietuvoje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos bei finansinio tarpininkavimo paslaugas.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas
2012-12-17
2012-12-17
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|