Transporto verslo atstovai: 2013 m. dirbkite atsakingai ir viskas bus gerai

2012 12 27


Analitikai 2012-uosius metus įvertino gana pozityviai. Paanalizuokime, kaip metus vertina transporto verslo sektoriaus atstovai ir ką žada 2013-iesiems.

Krovinių gabenimo įmonės į rinką žvelgia atsargiai


Nors analitikai sveikina krovinių pervežimo kompanijas 2012 m. pasiekus gerus augimo rezultatus, šiandien vežėjai rinką vertina atsargiai, nuolat analizuoja, stebi tendencijas, kurios tarsi signalai atkreipti dėmesį į tam tikrus aspektus. Krovinių pervežimo ir ekspedijavimo paslaugas teikiančios kompanijos „Festina“ finansų vadovas Darius Milaknis sakė, kad transporto rinka šiemet buvo netradicinė: „Nebuvo įprastos metų pabaigos su ryškiu augimu Kalėdiniu laikotarpiu. 2011 metų patirtis ir šiųmetės tendencijos rodo, kad ir kitais metais Kalėdos stebuklų nebeatneš – transporto rinkoje nusistovėjusios tradicijos keičiasi.“ Kad stebuklų šiemet nebuvo pritarė ir ekspedijavimo kompanijos „MDI transport“ direktorius Darius Eidukonis: „Paskutinį ketvirtį mes, kaip ir dauguma vežėjų, tikėjomės krovinių kiekio bei kainų augimo, tačiau jo nebuvo. Klientai ne visada galėjo laikytis sutartyse numatytų pakrovimų kiekių, todėl mums teko keisti savo planus, koreguoti veiksmus.“ Pašnekovo nuomone, šiais metais vis sklandė krizės šešėlio baimė, tad išlaikyti verslo augimą reikėjo nemažai pastangų.


„Festinos“ finansų vadovas apibendrindamas metus pastebėjo, kad šiais metais išryškėjusios eurozonos problemos taipogi keičia transporto sektorių. Tai ypač jaučiasi dirbant su Vakarų Europos šalimis. Eurozonos problemos atsiliepė užsakymų kainoms, kiekiams, įmonių apyvartoms.


Siekdami išlikti konkurencingoje rinkoje, jos dalyviai siekė išsiveržti į priekį koreguodami veiklos strategijas. D. Milaknis sakė, kad įmonėje koregavo veikimo kryptis: pradedant įmonės veiklos analize, efektyvumo didinimu, vidinių resursų perkratymu ir baigiant naujų rinkų paieška.“Iš esmės, tokie pokyčiai vyksta su kiekviena krize ar rinkos nuopoliu, kuomet esame priversti į viską pažvelgti kūrybiškiau ir ieškoti netradicinių sprendimo būdų ar kurti naujus verslo modelius,“ – sakė D. Milaknis.


O kas kitąmet?


D. Eidukonio nuomone ateinantys metai gali atnešti nemažai naudos pastovius klientus turinčioms ir atsakingai dirbančioms transporto sektoriaus įmonėms. Kalbėdamas apie savo įmonė jis atskleidė, kad dar yra kur pasitempti, ir ateinančiais metais planuoja 20-25% augimą. „Ekspeditorių veikloje svarbiausi aspektai yra klientų mokumas ir patikimi vežėjai. Šiuos abu aspektus griežtai kontroliuojame. Maržos nėra didelės, tad kiekvienas neapmokėtas pervežimas reikalauja daug mokių pervežimų. Vežėjų atranka irgi turi buti griežta, dažnai ekspeditoriai nerasdami reikiamos mašinos krauna nepatikimus ir nepatikrintus vežėjus, o tai atsiliepia kokybei ir reputacijai.“ sakė D. Eidukonis.


Kalbėdamas apie ateinančius metus D. Milaknis taip pat buvo pakankamai optimistiškas: „Iš kitų metų tikimasi, kad jie nebus blogesni už šiuos. Stabilumas prognozuojamas Vokietijai ir Skandinavijos šalims, nors bendrai visai Vakarų Europai ekspertai žada šiek tiek prastesnius metus. Na, o didžiausias augimas kitais metais prognozuojamas Rusijos rinkai.“ Būtent į šias tendencijas, pašnekovo nuomone, ir turėtų orientuotis transportininkai.


Nereiktų pamiršti ir savo daržo, juk savi klientai – didžiausia vertybė. „Savo ruožtu analizuojame ir situaciją su esamais klientais. Matome, kad klientai stengiasi kaip įmanoma tolygiau išdėlioti savo apyvartas metų eigoje, todėl, panašu, kad kitais metais transporto sektoriui būdingo šokinėjimo metuose nebus arba jis bus minimizuotas. Sezoniškumas, aišku, egzistuoja, bet panašu, kad klientai stengiasi jį maksimaliai amortizuoti: atsiranda detalus planavimas, mažėja netikėtų krovinių skaičius.“ – teigia D. Milaknis.


Kalbėdamas apie kitų metų perspektyvas, pašnekovas taip pat pridūrė: „Kūrybiški sprendimai turi būti derinami su nuodugniais skaičiavimais. Tai, beje, vienas receptų norint sėkmingai dirbti transporto sektoriuje ir kitais metais.“


Tikėkimės, kad ateinantys gyvatės metai bus išties palankūs transportininkams ir jiems pasibaigus bus galima teigti, jog jie buvo geresni už 2012 m. gruodžio 25 d.


Kitą savaitę skaitykite kaip prabėgusius metus vertina bankų ir draudimo bendrovių atstovai ir kaip jie žvelgia į 2013 m.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt