2012-11-29
Artėjant šaltajam metų sezonui ir sniegui vežėjai, kurių vilkikai važiuoja į Turkiją, turėtų pasirūpinti, kad vilkikuose būtų žieminės grandinės, o taip pat, kad šie naudotų žiemos sezonui tinkamas padangas.
Reikalavime nėra nurodyta kuriose teritorijose ar kokiu periodu yra privaloma turėti grandines. Jos privalo būti vilkike jeigu tada kai sninga arba kelias yra apledėjęs. Kiekvienam vilkike turi būti bent viena pora grandinių.
Jei kelių transportą kontroliuojančios institucijos sustabdys vilkiką be grandinių, tuomet bus paskirta bauda ir draudžiama važiuoti toliau.
Žieminės padangos
Žiema tinkamomis važinėti padangomis vilkikai turi būti aprūpinti nuo gruodžio 1 d. iki balandžio 1 d. Toks reikalavimas priimtas šio mėnesio pradžioje. Už šio reikalavimo nesilaikymą vairuotojai gali gauti baudą iki 500 lirų (740 Lt).
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
ES pasipildžius naujomis narėmis iš Vidurio ir Rytų Europos, Vokietijos, kaip didžiausios Vakarų ir tranzito valstybės, automagistralėse ženkliai padidėjo krovininių transporto priemonių srautas.
Šios šalies krovinių vežėjams tai kelia nerimą dėl išaugusios konkurencijos, o Vokietijos krovinių gabenimo federalinės kontrolės žinybos BAG pareigūnai griežtina kontrolę keliuose ir konstatuoja, kad sunkvežimiai iš naujųjų ES valstybių neretai kelia grėsmę eismo saugumui dėl nepakankamai geros techninės būklės ir neteisingo arba nepakankamo krovinių tvirtinimo reikalavimų pažeidimų.
BAG kontrolės pareigūnai skelbia pavojaus signalą: sunkvežimiai, gabenantys krovinius Vokietijos automagistralėmis, dažnai būna nepatenkinamos techninės būklės. Kitas dažnas pažeidimas – blogai pritvirtinti arba apskritai nepritvirtinti kroviniai. Tai rodo BAG atliekami kontrolės rezultatai. Labiausiai susirūpinimą ir pavojų eismo saugumui kelia sunkvežimiai, priklausantys valstybėms, kurios į ES įstojo 2004 ir 2007 metais.
Neigiamos krovinių tvirtinimo tendencijos
Šį teiginį BAG pareigūnai patvirtina, pateikdami krovinių tvirtinimo būklės rezultatus, gautus atlikus sunkvežimių kontrolę Vokietijos keliuose. Nustatytų pažeidimų skaičius 2009 m. iš naujųjų ES valstybių dvigubai viršijo palyginus juos su analogiškais duomenimis iš 15 Vakarų Europos valstybių – ES senbuvių. Pasak Vokietijos BAG kontrolierių, šių pažeidimų skaičius ženkliai didėja. Vien krovinių tvirtinimo pažeidimų santykis tarp sunkvežimių iš naujųjų ES valstybių ir jos senbuvių 2010 ir 2011 m. apytikriai sudarė 4:1.
Sunkvežimiams su nepritvirtintais kroviniais – STOP
BAG pareigūnai pagal kontrolės statistikos duomenis pateikia išvadą, jog sunkvežimių su blogai ar visiškai nepritvirtintais kroviniais pažeidimų skaičius iš Rytų ir Vidurio Europos valstybių keturis kartus viršija šiuos duomenis iš 15 ES senbuvių. Kontrolės tarnybos pareigūnai, atsižvelgdami į pažeidimo pobūdį ir grėsmę saugiam eismui, skiria ne tik piniginę baudą, bet ir uždraudžia pažeidėjui tęsti kelionę, kol vairuotojas nepritvirtina krovinių pagal saugos reikalavimus. Pasak BAG prezidento Andreas Marquardt’o, tokie faktai rodo, jog reikalavimus pažeidęs vežėjas visada praranda daug laiko, o neretai ir piniginių išlaidų, kol krovinys teisingai pritvirtinamas, kartais jį net perkraunant.
Dar blogesnes tendencijas iliustruoja sunkvežimių techninės būklės patikros rezultatai. Vidurio ir Rytų Europos krovinius gabenančių transporto priemonių pažeidimų duomenis palyginus juos su ES senbuvių sunkvežimių pažeidimais 2010 m. apytikriai galima nustatyti santykiu 7:1, beje, 2011 m. šis santykis nežymiai pagerėjo – iki 6:1. BAG kontrolės pareigūnai, remdamiesi šiais rezultatais, pateikia išvadą, jog sunkvežimių ir jų priekabų techninei priežiūrai Rytų ir Vidurio Europos šalyse net keletą kartų mažiau skiriama dėmesio nei Vakarų Europos valstybėse, priklausančiose ES senbuvėms.
Pažeidimų statistika
2011 m. BAG kontrolės pareigūnai Vokietijos automagistralėse patikrino 258 521 sunkvežimį (2010 m. – 319 402 sunkvežimius), iš jų apie pusę sudarė Vokietijai priklausančios krovininės transporto priemonės – 128 897 (2010 m. – 166 621 sunkvežimis). Pagal pastarųjų patikros duomenis nustatyti 1072 krovinių tvirtinimo pažeidimai (2010 m. – 1008) ir 2939 techninės būklės reikalavimų pažeidimai (2010 m. – 1336).
BAG kontrolieriai atskirai pateikia ir senųjų bei naujųjų ES valstybių transporto priemonių patikros keliuose rezultatus. 2011 m. patikrinti 44 979 sunkvežimiai iš ES (be Vokietijos) senbuvių (2010 m. – 50 797 sunkvežimiai). Patikros metu užfiksuoti 345 krovinių tvirtinimo ir 993 techninės būklės pažeidimai (2010 m. atitinkamai – 316 ir 537 pažeidimai). Iš naujųjų ES valstybių 2011 m. patikrintos 84 645 krovininės transporto priemonės (2010 m. – 101 984). Pagal patikros rezultatus nustatyta 1500 krovinių tvirtinimo ir 5869 techninės būklės pažeidimai (2010 m. – atitinkamai 1342 ir 4094 pažeidimai).
Manipuliavimas skaitmeninių tachografų rodmenimis
Dėmesio verti kiti palyginimo duomenys, pagal kuriuos pažeidimų statistika ženkliai palankesnė sunkvežimių vairuotojams iš Vidurio ir Rytų Europos valstybių. Iš Vokietijos ir kitų ES valstybių senbuvių BAG pareigūnai nustatė 1,5 karto daugiau vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo pažeidimų nei iš naujųjų ES šalių. Šias tendencijas Vokietijos BAG kontrolieriai motyvuoja tuo, jog vežėjai iš Vakarų Europos dažniausiai naudoja skaitmeninius tachografus, kuriuos tikrinant paprasčiau nustatyti pažeidimus, nei tikrinant transporto priemones tebenaudojančias analoginius tachografus. Vidurio ir Rytų Europos vežėjai, BAG duomenimis, savo vilkikuose dar tebenaudoja daug analoginių kontrolės prietaisų. Tačiau kontroliuoti vairuotojų vairavimo ir poilsio laiką bei nustatyto režimo reikalavimų laikymąsi pastaruoju metu tapo problematiška dėl dažnai klastojamų skaitmeninių tachografų rodmenų.
BAG duomenimis tokių pažeidimų skaičius pernai išaugo apie 20 proc. Siekiant užkirsti kelią rodmenų klastojimui, šiemet organizuota nemažai specialių patikrinimų, kuriuose pagrindinę pažeidimų dalį sudarė skaitmeninių tachografų rodmenų manipuliavimo faktai, naudojant magnetus. Pareigūnai taip pat tikrino, ar vairuotojai arba jų įmonių specialistai kitais neleistinais būdais neklastojo kontrolės prietaisų rodmenų. Tuo tikslu dabar BAG pareigūnai naudoja specialią aukščiausio techninio lygio kontrolės įrangą, tačiau vis dėlto akcentuojama, jog bandymai manipuliuoti rodmenimis tampa vis profesionalesni, naudojant net atitinkamas IT programas, susijusias su variklio darbo valdymu. Kontrolieriai, reaguodami į tai, jau pasitelkė naujausias specialias programas, kurios gali atskleisti ir aukščiausio lygio skaitmeninių tachografų manipuliavimo faktus.
Pažeidimų palyginamoji lentelė
Lentelėje nurodytas tikslus santykis Vokietijos automagistralėse nustatytų transporto priemonių pažeidimų iš valstybių, įstojusių į ES 2004* ir 2007** m. ir 15 valstybių ES senbuvių.
2011 m. | 2012 m. | |||
---|---|---|---|---|
Valstybės | Krovinių tvirtinimas | Tech. būklė | Krovinių tvirtinimas | Tech. būklė |
ES senbuvės | 1 | 1 | 1 | 1 |
Naujos ES narės | 4,25 | 7,62 | 4,35 | 5,91 |
*Estija, Latvija, Lietuva, Slovakija, Slovėnija, Čekija, Vengrija
** Bulgarija, Rumunija
2012-11-28
2012-11-28
2012-11-28
Asociacija “Linava” iš Latvijos muitinės gavo raštą, kuriuo informuojama, kad pastaruoju metu Latvijos KPP “Terehovo” yra padidėjęs krovininių transporto priemonių srautas, kai tuo tarpu su išvystyta infrastruktūra kituose Latvijos KPP krovininių transporto priemonių eilių nėra.
Todėl Latvijos muitinė rekomenduoja organizuojant krovinių pervežimus į/iš NVS šalis rinktis Grebnevo arba Paternieki kontrolės praleidimo punktus. Muitinės nuomone, šio pasiūlymo įgyvendinimas leistų vežėjams sutaupyti laiką ir pašalinti transporto priemonių prastovas pasienyje.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Siūlome susipažinti su visais apribojimais, kurie bus taikomi Lenkijoje kitais metais, o taip pat prisiminti ir nuolatos galiojančios sunkiojo transporto eismo apribojimus.
Bendri apribojimai
Transporto priemonėms, kurių maksimali leistina masė didesnė nei 12 t. negali važiuoti visoje Lenkijos teritorijoje šventinių dienų išvakarėse nuo 18:00 iki 22:00 (taikoma šventėms nuo c iki k punkto pateiktame sąraše žemiau).
Šventinėmis dienomis eismas draudžiamas nuo 8:00 iki 22:00.
Diena | Šventė | |
---|---|---|
а) | Sausio 1 | Naujieji metai |
b) | Sausio 6 | Trys karaliai * |
с) | Kovo 31 | Pirma Velykų diena |
d) | Balandžio 1 | Antra Velykų diena |
e) | Gegužės 1 | Darbo diena |
f) | Gegužės 3 | Konstitucijos diena |
g) | Gegužės 19 | Šv. Trejybės diena |
h ) | Gegužės 30 | Kristaus ėmimo į dangų diena |
i) | Rugpjūčio 15 | Žolinės |
j) | Lapkričio 1 | Visų šventųjų diena |
k) | Lapkričio 11 | Konstitucijos diena |
l) | Gruodžio 25 | Pirma Kalėdų diena |
m) |
Gruodžio 26 | Antra Kalėdų diena |
_________
* Sausio 6 d. šventinės dienos apribojimai netaikomi.
Papildomi apribojimai
Transporto priemonėms, kurių maksimali leistina masė didesnė nei 12 t. negali važiuoti visoje Lenkijos teritorijoje nuo pirmo penktadienio po birželio 18 iki mokslo metų pradžios. Šiais metais tai bus nuo birželio 21 iki rugsėjo 1 d.
Apribojimai taikomi šio periodo penktadieniais 18:00 -22:00, šeštadieniais 08:00 – 14:00 ir sekmadieniai 08:00 – 22:00.
Jei šventinė diena šiuo laikotarpiu būna penktadienį, šeštadienį ar sekmadienį – tuomet taikomi bendri apribojimai nurodyti aukščiau.
Išimtys
1. Specialiųjų tarnybų TP;
2. TP, skirtos avarijoms likviduoti;
3. Gelbėjimo operacijų automobiliai;
4. TP, naudojamos stichinės nelaimės metu;
5. TP, gabenančios humanitarinę pagalbą;
6. Kelių tiesimo ir tvarkymo technika;
7. TP, vežančios stambius raguočius;
8. TP, surenkančios pieną, gyvulius ar grūdus;
9. TP, gabenančios mazuto, naftos produktus, kurą, atsargines dalis ir gėlą vandenį laivams;
10. TP, gabenančios televizijos ar radijo įrangą, kilnojamosios stotys;
11. TP, gabenančios įrangą, skirtą masiniams renginiams;
12. TP, kai jų didžiąją krovinio dalį sudaro spauda;
13. TP, gabenančios vaistus ir gydomąsias priemones;
14. TP, kurių didžiąją krovinio dalį sudaro pašto siuntos;
15. TP, nuo kurių darbo priklauso gamybos ciklai įmonėse, kurios dirba visą parą;
16. TP, vežančios pavojingus krovinius, kurias reikalaujama žymėti oranžine lentele;
17. TP, kurių didžiąją krovinio dalį sudaro greitai gendantys ar maisto produktai;
18. TP, skirtos betonui pervežti;
19. TP, skirtos buitinėms atliekoms surinkti;
20. TP, skirtos iš traukinių iškrautiems kroviniams pervežti ne toliau nei 50 km nuo pasikrovimo vietos;
21. TP, skirtos kombinuotiems pervežimams;
22. Žemės ūkio transporto priemonės;
23. TP, grįžtančios iš užsienio ir užbaigiančios reisą arba gabenančios krovinį gavėjui, kuris yra registruotas Lenkijos teritorijoje;
24. TP, įvažiavusios į Lenkijos teritoriją prieš įsigaliojant transporto apribojimams, gali judėti iki 50 km atstumu nuo sienos kritimo punkto ir TP, kurios pasienio zonoje laukia išvažiavimo iš Lenkijos teritorijos;
25. TP, naudojamos nemokamai medicininei priežiūrai.
Išimtys taikomos 6-21 punktuose išvardintoms ir tuščioms transporto priemonėms, vykstančioms į pasikrovimą arba grįžtančioms po išsikrovimo Lenkijos teritorijoje.
Greitai gendančių produktų sąrašas
mėsa ir valgomieji mėsos subproduktai;
žuvys, vėžiagyviai, moliuskai ir kiti vandens bestuburiai;
pieno produktai, ypač jogurtas, kefyras, grietinė, pienas, sūris, sviestas ir ledai;
paukščių kiaušiniai, šviežios gėlės ir kambariniai augalai;
šviežios ir šaldytos daržovės, vaisiai ir grybai;
grūdai ir žemės ūkio produktai, skirti maisto gamybai;
pašarai ir augaliniai aliejai, grūdai, miltai, avižos, manai ir kukurūzai;
riebalai ir gyvūninės kilmės arba augalinės kilmės aliejus;
maisto konservai iš mėsos, paukštienos, žuvies, daržovių ir vaisių;
saldumynai ir kiti konditerijos kepiniai;
konservai iš javų, miltų, krakmolo, pieno miltelių ir duonos gaminių;
gaivieji nealkoholiniai gėrimai;
maisto pramonės likučiai ir atliekos, skirtos gyvūnų pašarams paruošti;
cukriniai runkeliai, bulvės, šviežios mielės.
Vietiniai apribojimai
Miestas | Apribojimas | Kada taikomas |
---|---|---|
Varšuva | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 16 t. | kasdien 7:00 – 10:00 ir 16:00 – 20:00. Draudimas galioja visoms transporto priemonėms vykstančioms tranzitu per Varšuvą. Alternatyvūs maršrutai keliais NR 50, 60 ir 62. Išimtys taikomos tik TP, turinčioms С16 kodo liudijimą. Šiuos dokumentus vežėjui duoda krovinio siuntėjas. Tokiu atveju vilkikų vairuotojams galioja tik kelio ženkluose numatyti draudimai. |
Vroclavas | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 18 t. | kasdien 06.00 - 09.00, 13.00 - 19.00 ir 22.00 - 04.00. |
Elkas | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 14 t. | visada. |
Lomža | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 10 t. | kasdien 22:00 – 06:00. |
Poznanė | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 16 t. | kasdien 07.00 - 09.00 ir 14.00 - 18.00. |
Torūnė | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 18 t. | kasdien 06.00 - 09.00 ir 13.00 - 19.00. |
Gliwice | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 12 t. | kasdien 00:00 – 04:00, 06:00 – 10:00 ir 14:00 – 18:00. |
Nowa Sól | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 15 t. | visada. |
Sopotas ir Suvalkai | transporto priemonėms kurių maksimali leidžiama masė didesnė nei 18 t. (negalioja autobusams). | visada. |
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-11-26
Praėjusi savaitė krovinių pervežimo verslui atnešė daug naujienų. Gausiai žinių pabėrė ne tik vietinės, bet ir kaimyninių šalių valstybinės institucijos. Taip pat netrūko kriminalų ir eismo įvykių.
Žinios iš užsienio
Iš Lenkijos atskriejo žinia, primenanti, kad nuo 2012 m. spalio 19 d. įsigaliojo įstatymas: nuo šiol transporto priemonės (jų junginiai), kurių matmenys su kroviniu ar be jo ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus dydžius privalo turėti didžiagabaritinio ir (ar) sunkiasvorio vežimo leidimą. Už sunkiasvorės transporto priemonės vykimą be atitinkamo leidimo numatyta nuo 550 PNL iki 15 000 PNL bauda, kuri priklausys nuo transporto priemonės kategorijos bei pažeidimo rūšies.
Vežėjams aktualią informaciją paskelbė ir BGL (Vokietija). Informuojama, kad nuo 2008 metų keliuose Europos greitkeliuose (dažniausiai Vokietijoje) pasikartoja atvejai, kai apšaudomi autovežiai arba kiti sunkvežimiai. Policija prašo vairuotojų būti itin atidžiais, stebėti automobilius kiekvieno sustojimo metu, o susidūrus su minėtais atvejais, būtinai pranešti atitinkamoms institucijoms.
Žinios iš pasienio postų
Lapkričio 19 d. Medininkų pasienio poste vežėjus pasitiko nauja eilių reguliavimo tvarka. Nors Pasienio kontrolės punktų direkcijos departamentamentas įvesdamas naująją eilių reguliavimo tvarką siekė sukurti geresnį sienų pralaidumą, Lietuvos ir kaimyninių šalių vežėjai sistemos privalumų neįžvelgia. Medininkų pasienio punkte labiausiai trūksta automobilių stovėjimo aikštelės, kurioje vairuotojai galėtų ilsėtis, kol pajudės eilė.
Praėjusią savaitę sulaukėme žinių ir iš Latvijos pasienio. Prieš savaitę (pirmadienį) iš Latvijos įvažiavimo į Rusiją laukė apie 1 000 vilkikų. Antradienį situacija nežymiai pagerėjo: Burački – Terechovo poste ryte eilėje stovėjo apie 700 vilkikų, o Grebnevo – Ubylinka poste – 100. Teigiama, kad viena iš išaugusių eilių priežasčių –tai pasibaigę lenkų vežėjų tranzitiniai leidimai per Baltarusiją, dėl ko jiems tenka važiuoti į Rusiją per Latviją. Tikėtina, kad artėjant šventėms, pasieniečiai gali nesusitvarkyti su tokiu transporto srautu ir pasienyje gali susikaupti rekordinis vilkikų kiekis.
Eismo įvykiai, kriminalai
Praėjusi savaitė keliuose sukėlė daug sumaišties. Dėl pablogėjusių oro sąlygų, vairuotojų neatidumo kilo daug avarijų, kuriose nukentėjo ar net žuvo žmonės. Aukų pareikalavo trečiadienio avarija Pasvalio raj., kuomet nuo kelio nuvažiavo ir užsimušė lenkų vilkiko vairuotojas. Manoma, kad lenkas vidurdienį užmigo. Taip pat parėjusią savaitę JAV įvyko masinė avarija, kurioje du žmonės žuvo ir apie 80 žmonių buvo sužeistų, kai greitkelyje dėl tiršto rūko susidūrė keliasdešimt transporto priemonių. Greitkelyje susidūrė ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkvežimiai.
Lapkričio 22 d. Trakų policijos pareigūnai aptiko nelegaliai dyzeliną pardavinėjusią įmonę. Į šią įmonę atvykstantys sunkiasvoriai vilkikai su Kaliningrado srities valstybiniais numeriais vežė dyzeliną, kuris vėliau iš sunkiasvorių vilkikų degalų bakų buvo išsiurbiamas į dyzelino talpyklas, įrengtas įmonės teritorijoje esančiame garaže.
Prognozuojama, kad ši svaitė Lietuvoje bus lietinga, o savaitgalį paspaus šaltukas. Tikimės, kad šios oro sąlygos netrikdys Jūsų kelionių, kurių tikslus pasieksite saugiai.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|