Dėl konkurencingo transporto sektoriaus pobūdžio gali kilti sveikatos darbe stiprinimo ir komercinių sunkumų, su kuriais susiduria įmonės, interesų konfliktų. Kita vertus, dalis transporto įmonių pripažįsta, kad veiksmingai sustiprinus sveikatą darbe galima ne tik išvengti sveikatos problemų, bet ir daug sutaupyti, pavyzdžiui, sumažinus neatvykimų į darbą skaičių.
Šiame straipsnyje pateiksime įvairiose Europos šalyse taikomas geriausias įmonių praktikas susijusias su vairuotojų geros sveikatos užtikrinimu.
Belgija
Įmonė „Van Dievel“ yra visu pajėgumu dirbanti transporto bendrovė, kuri gabena prekes 500 km. spinduliu nuo Briuselio – į Nyderlandus, Liuksemburgą, Vokietiją, Prancūziją ir iš šių šalių. Įmonėje dirba apie 90 vairuotojų, jai priklauso apie 60 sunkvežimių ir 120 specializuotų priekabų.
2001 m. įmonės direktorius pradėjo šį projektą, nes darbuotojai dažnai skundėsi nugaros problemomis. „Van Dievel“ jau ilgą laiką sveikatą ir saugą darbe laiko prioritetu. Čia dirba gydytojas, kuris yra sveikatos darbe specialistas. Jis kiekvienais metais atlieka darbuotojų medicininę apžiūrą.
Kadangi gydytojas labai gerai pažįsta įmonę ir vairuotojus, darbuotojai juo pasitiki. Gydytojo buvo paprašyta pamokyti darbuotojus ir vadovybę apie raumenų ir kaulų sistemos problemas ir ligas. Nuo to prasidėjo sveikatos stiprinimo projektas. Įmonė kartu su nepriklausoma sveikatos darbe (ergonomikos) tarnyba išanalizavo vairuotojų darbo sąlygas ir pradėjo ieškoti būdų jas pagerinti. Už darbuotojų sveikatą atsakingas gydytojas, glaudžiai bendradarbiaudamas su nepriklausomu ergonomu ir aštuoniais įmonės darbuotojais, parengė specialią vairuotojams skirtą mokymo programą ir lankstinuką, kad parodytų, kaip sveikai dirbti ir išvengti raumenų ir kaulų sistemos sutrikimų.
Lankstinuke taip pat pateikiama bendro pobūdžio patarimų apie subalansuotą mitybą, taisyklingą sėdėjimą ir gulėjimą, pratimus, padedančius išvengti raumenų ir kaulų sistemos pažeidimų, specialių patarimų vairuotojams, pavyzdžiui, dėl tinkamos padėties sėdint prie vairo, kaip tinkamai įlipti ir išlipti iš transporto priemonės ir kaip kilnoti ir elgtis su sunkiais kroviniais. Gausiai iliustruoti (kad būtų lengviau naudotis) lankstinukai dalijami naujiems įmonės vairuotojams.
Po vienerių metų įmonė įvertino projektą ir nustatė, kad išplatinus lankstinuką ir surengus mokymus imta gauti mažiau pranešimų apie problemas. 2002 m. įmonė už savo veiksmus laimėjo Europos sveikatos klubo apdovanojimą „Sveikata ir įmonės“. Projektas buvo pagrįstas įmonės ilgalaike sveikatos ir saugos kultūra. Vadovybė rėmė ir skatino projektą. Jame aktyviai dalyvavo vairuotojai.
Suomija
Projektu „Tvarkingi sunkvežimių vairuotojai“ siekta spręsti įvairius rizikos veiksnius, įskaitant sveikatos stiprinimą tarp vairuotojų, padedant darbdavio įvairių profesijų darbuotojų sveikatos paslaugos teikėjui. Visų pirma įmonės atliko vairuotojų sveikatos patikrinimą. Tai darė įmonės gydytojas, sveikatos darbe specialistas.
Patikrinimu buvo siekiama nustatyti svarbiausias vairuotojų problemas, susijusius su fizine sveikata ir nutukimu, pavyzdžiui, miego apnėją. Nustačius problemas, vairuotojus dėl sveikatos preliminariai konsultavo įmonės gydytojas, vėliau jie buvo siunčiami pas specialistą, kad būtų atlikti tolesni diagnostiniai tyrimai ir suteiktas gydymas. Įmonė, siekdama toliau spręsti nutukimo problemą ir skatinti vairuotojų sveikatą apskritai, pradėjo teikti kiekvienam vairuotojui pietų dėžutės paslaugą. Į pietų dėžutę dedama įvairių sveikų maisto produktų; įmonė taip pat teikia informaciją ir rekomendacijas dėl sveikos mitybos principų. Trečioji sveikatos stiprinimo darbe programos sudėtinė dalis – darbuotojų psichologo įtraukimas planuojant pamainas ir maršrutus; tuo pirmiausia siekiama pagerinti grafikus, kad vairuotojai turėtų pakankamai laiko pailsėti. Įvertinus šią intervencinę priemonę pasirodė, kad ja patenkinti ir vadovai, ir vairuotojai.
Projektu taip pat buvo skatinama geresnė aplinka darbe, teigiamas požiūris į darbą ir aukštesnė vairuotojų saugos kultūra.
Italija
ATM valdo viešojo transporto paslaugas Milane ir 72 aplinkiniuose miestuose. Organizacijoje dirba daugiau kaip 8 700 darbuotojų 28 skirtingose vietose; aptarnaujamoje teritorijoje iš viso yra 2,6 mln. gyventojų.
Įmonė pripažįsta, kad darbuotojams reikia tinkamos darbo ir gyvenimo pusiausvyros, nepriklausomai nuo to, ar jie dirba vairuotojais, ar biuro darbuotojais, ir nuo to, ar dirbama įprastu darbo laiku, ar pamainomis. To siekiant reikia skirti dėmesio įvairiems veiksniams, pavyzdžiui, sveikam gyvenimo būdui, subalansuotai mitybai ir sveikatos kultūrai apskritai.
Dėl šios priežasties ATM savo žmogiškųjų išteklių departamente įsteigė specialų skyrių (DRU-S), kurį sudaro vadovas ir du ekspertai: psichologas ir mitybos specialistas, rengiantys konsultavimo susitikimus, kuriuose teikiami praktiniai patarimai ir rekomendacijos dėl sveikos mitybos, fizinės mankštos ir įtampos darbe valdymo.
Šis skyrius, stiprindamas darbuotojų sveikatą ir gerovę, nuo 2005 m. surengė daugybę integruotų komunikacijos iniciatyvų, kurios buvo parengtos kartu su visuomenės sveikatos institucijomis. Pavyzdžiui, visiems darbuotojams į namus pristatomas įmonės žurnalas, kuriame pateikiama aiški ir įdomi informacija apie mitybą ir sveiką gyvenimo būdą.
Vadinamoji ATM socialinė sistema iš esmės pagrįsta įmonės darbuotojų poreikių tyrimu ir darbo vietoje pasitaikančių rizikingų įvykių kokybine ar kiekybine analize. Šie įvykiai aprašomi kartą per mėnesį rengiamoje vidinėje ataskaitoje, kurioje taip pat apibūdinamos problemoms spręsti taikytos priemonės ir informuojama apie naujas sveikatos ir saugos tendencijas.
ATM socialinė sistema aiškiai rodo, kad darbuotojų poreikiai yra pagrindinis veiksmų, susijusių su sveikata ir sauga, motyvas.
Veiklos srityje pradedama nuo kiekvieno darbuotojo istorijų, kurios perduodamos ATM žmogiškųjų išteklių valdymo veiklos skyriui.
ATM, žmogiškuosius išteklius valdydama visaapimančiu metodu, taiko veiksmus, kuriais siekiama suteikti darbuotojams tam tikrų galių ir sukurti abipusišką įmonės ir atskirų darbuotojų atsakomybę. Įmonė apgalvoja ir sujungia individualias, socialines ir profesines savo darbuotojų dimensijas, kad patenkintų išreikštus poreikius, informuodama, konsultuodama ir bendradarbiaudama su vietos institucijomis.
Pavyzdžiui, įmonė organizuoja mokymo kursus, skirtus naujiems vairuotojams ir apskritai darbuotojams ir vairuotojams. Kursuose aptariamos šios temos: sveika mityba, lėtinės ligos ir rizikos veiksnių prevencija, taip pat sveika gyvensena, daugiausia dėmesio skiriant darbo ir gyvenimo pusiausvyrai ir kt. Darbuotojams, kurių darbinė veikla gali kelti riziką tretiesiems asmenims, rengiami specialūs kursai, kuriais siekiama užkirsti kelią piktnaudžiavimui narkotikais ir alkoholiu.
Strategijos srityje paminėtinos naujoviškos socialinės taisyklės, kurias parengė ir remia aukščiausia įmonės vadovybė. Taisyklės yra atsakas į įmonės padėtį; jomis remiantis numatoma strategija ir prevencijos bei sveikatos stiprinimo intervencinės priemonės, skirtos darbuotojų asmeninėms ir darbo sąlygoms pagerinti. Pagrindiniai šių taisyklių tikslai: sveikatos stiprinimas, tvarkaraščio organizavimas, lygios galimybės, socialinis būstas (pirmiausia pažeidžiamoms darbuotojų grupėms, pavyzdžiui, darbuotojams migrantams ar išsiskyrusiems asmenims), darbuotojų įtraukimas, socialinis ligų valdymas, susižalojimų prevencija, naujoviškos nedarbingų darbuotojų profesinio perkvalifikavimo priemonės, lyties, amžiaus ir etninių skirtumų valdymas ir darbo bei gyvenimo pusiausvyra.
Jeigu Jūsų įmonė taip pat aktyviai rūpinasi vairuotojų sveikata, būtinai susisiekite su mumis ir mes su mielu noru šį straipsnį papildysime ir lietuviška praktika.
Parengta pagal Europos saugos ir sveikatos darbe agentūros medžiagą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012 m. gruodžio 27 d. (ketvirtadienį) 11.00–12.30 val. Uosto direkcijos didžiojoje konferencijų salėje (2 a.) LR Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius ir LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius susitiks su Uosto direkcijos, uosto įmonių ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovais.
Bus pristatomi ir aptariami Uosto direkcijos vykdomi ir numatyti strateginiame plane infrastruktūros plėtros projektai, įskaitant SGD terminalo infrastruktūrą, taip pat Uosto direkcijos finansinės galimybės; svarbiausi Klaipėdos uosto infrastruktūros vystymo prioritetai, perspektyvinių krovinių generavimo skatinimui ir kiti aktualūs transporto sistemos klausimai.
VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Eismo informacijos centro duomenimis, magistralinių kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis provėžotos, kai kur padengtos šlapio sniego sluoksniu, barstomos šiaurės Lietuvoje, valomos Marijampolės, šiaulių ir Utenos apskrityse. Krašto kelių dangos provėžotos, vietomis padengtos privažinėtu arba šlapiu sniegu.
Krašto keliuose, didžiojoje šalies dalyje, platinami kelkraščiai, šiaurės Lietuvoje barstomi pavojingi jų ruožai.
Protarpiais snyguriuoja Telšių apskrityje.
Visi rajoniniai keliai yra išvažiuojami. Rajoninių kelių dangos padengtos prispausto sniego sluoksniu, slidžios. Didžiojoje šalies teritorijoje šie keliai valomi ir barstomi pavojingi jų ruožai.
Vairuotojų prašytume atsižvelgti į meteorologines sąlygas ir rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį. Vairuotojams taip pat verta žinoti, kad Eismo informacijos centro duomenys svetainėje www.eismoinfo.lt atnaujinami penkis kartus per parą.
LAKD Eismo informacijos centras
Šį ketvirtadienį, Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Ričardas Malkus susitiko su naujuoju susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi.
Susitikime aptartos pasienio infrastruktūros problemos ir galimi jų sprendimo būdai. Taip pat įteiktas asociacijos vežėjams aktualių problemų sąrašas.
Ministras pažymėjo, jog atsižvelgs į asociacijos siūlomus problemų sprendimo būdus ir kels atskiras temas Vyriausybėje.
„Pateikėme visam Lietuvos kelių transporto sektoriui aktualias problemas, kurių neatidėliotinas ir savalaikis sprendimas pagerintų vežėjų verslo sąlygas, užtikrintų kokybiškesnių transporto paslaugų teikimą bei panaikintų rinkoje esančius konkurencinius iškraipymus“, – po susitikimo teigė A. Kondrusevičius.
Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ pateikti siūlymai susisiekimo ministrui:
1. Dėl efektyvesnio Lietuvos – Baltarusijos pasienio postų pralaidumo užtikrinimo.
Didelės krovininių transporto priemonių eilės visuose veikiančiuose sienos perėjimo punktuose su Baltarusija. Prastovos siekia keletą parų, vienos paros krovininio automobilio prastovos nuostoliai sudaro 500-700 Lt. Menkinamas Lietuvos, kaip tranzito valstybės patrauklumas. Esančių perėjimo punktų pralaidumas nuolat siekia apie 100 proc., o piko valandomis – net 130-150 proc.
Siūlome:
• Plėsti ir modernizuoti veikiančių sienos perėjimo punktų infrastruktūrą, numatant atitinkamą finansavimą;
• Diegiant elektroninių eilių reguliavimo sistemą būtina įrengti transporto priemonių stovėjimo terminalą (palaukimo aikštelę) Medininkų poste;
• Atidaryti naujus perėjimo punktus krovininio transporto eismui (Adutiškio, Tverečiaus, Šumsko).
2. Dėl profesionalių vairuotojų trūkumo.
Šiuo metu transporto įmonėms, asociacijos “Linava” narėms, trūksta apie 1500 vairuotojų. Vidutinis vairuotojų amžius transporto įmonėse siekia 40 –50 metų. Šis rodiklis kasmet prastėja, vairuotojai palieka tarptautinių vežimų rinką, o naujų darbuotojų rengimas yra nepakankamas.
Siūlome:
• Sukurti Lietuvoje kelių transporto priemonių vairuotojų-profesionalų rengimo sistemą bei vairuotojų pradinei profesinei kvalifikacijai ir kvalifikacijos periodiniam tobulinimui pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2003/59/EB skirti finansavimą iš ES fondų.
• Viena iš vairuotojų trūkumo priežasčių yra šios profesijos nepatrauklumas dėl labai specifinių darbo sąlygų, susijusių su nuolatinėmis komandiruotėmis, padidinta profesine įtampa ir atsakomybe, sveikatos rizikos faktoriais ir pan. Todėl papildomų socialinių garantijų paketo įgyvendinimas, pvz., numatant tolimųjų reisų vairuotojams galimybę skirti pensiją anksčiau nustatyto senatvės pensijos amžiaus, galėtų prisidėti prie profesijos populiarinimo.
3. Dėl pakankamo finansavimo kelių infrastruktūros gerinimui ir plėtrai, didinant Lietuvos kaip tranzito valstybės patrauklumo, užtikrinimo.
Būtina skirti pakankamą finansavimą kelių priežiūrai bei plėtrai. Lietuvos kelių būklė pastaraisiais metais prastėja. Šiuo metu pagrindinė mokesčių našta už naudojimąsi kelių infrastruktūra tenka tik sunkiajam krovininiam transportui, kuriam naudotojo mokestis šiais metais buvo padidintas vidutiniškai 89 proc.
Siūlome:
• Grąžinti 2008 metais galiojusį reglamentavimą, kuomet Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti buvo skiriama 80 proc. akcizo pajamų, gautų už realizuotus degalus, vietoj šiuo metu numatytų 55 proc. Akcizo mokestis geriausiai atitinka principus “naudotojas moka” ir “teršėjas moka”. ES degalų apmokestinimo akcizais teisinės nuostatos numato, jog iš akcizų surinktos lėšos turi būti skiriamos kelių infrastruktūros statybos bei remonto kaštams padengti.
4. Dėl užsienio šalių vežėjų kontrolės stiprinimo Lietuvoje.
Krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis tarptautiniais maršrutais rinkos apsaugai visos valstybės skiria ypatingą dėmesį, siekdamos užtikrinti lygias ir sąžiningas konkurencines sąlygas vežėjams. Pagrindinė vežimų rinkos apsaugos priemonė yra kelionės leidimas, kurių naudojimą reglamentuoja Lietuvos pasirašytos tarpvalstybinės sutartys.
Leidimų kontrolę Lietuvoje vykdo Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos ir Muitinės departamentas, tačiau muitinės pareigūnams nesuteikta teisė skirti baudas už leidimų naudojimo tvarkos pažeidimus. Mūsų nuomone, leidimų kontrolė Lietuvos teritorijoje šiuo metu yra nepakankama ir užsienio šalių vežėjams išlieka galimybės pažeidinėti leidimų naudojimo tvarką.
Siūlome:
• suteikti teisę muitinės pareigūnams skirti baudas užsienio vežėjams už leidimų neturėjimą ar netinkamą jų naudojimą;
• įgalioti policijos pareigūnus keliuose kontroliuoti kaip užsienio vežėjai naudoja kelionės leidimus;
• sukurti bendrą leidimų kontrolės duomenų bazę, kuria naudotųsi visų leidimus kontroliuojančių tarnybų (VKTI, muitinės ir policijos) pareigūnai;
• padidinti baudas už leidimų naudojimo tvarkos pažeidimus iki kaimyninių valstybių baudų lygio.
5. Dėl Vietos savivaldos įstatymo pakeitimo
Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymas numato, kad vežėjų išlaidos (negautos pajamos), susijusios su lengvatų taikymu vežant keleivius vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo autobusais ir troleibusais, kompensuojamos iš savivaldybių biudžetų. Iki 2006m. Vietos savivaldos įstatyme lengvatinio keleivių vežimo kompensacijų skaičiavimas ir mokėjimas buvo priskiriamas prie valstybinių (perduotų savivaldybėms) funkcijų, kurių vykdymui į savivaldybių biudžetus buvo pervedamos tikslinės paskirties lėšos, skirtos vežėjams. Todėl savivaldybės negalėjo minėtų lėšų naudoti kitiems tikslams. 2005 m. gruodžio 22 d. priėmus Vietos savivaldos įstatymo 7 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymą Nr. X-472, savivaldybių funkcija – „keleivių vežimo vietiniais maršrutais organizavimas, lengvatinio keleivių vežimo kompensacijų skaičiavimas ir mokėjimas“ traktuojama kaip priskirtoji (ribotai savarankiška) savivaldybių funkcija. Tai reiškia, kad nuo 2006 m. sausio 1 d. lengvatinis keleivių vežimas kompensuojamas tiesiogiai iš savivaldybių biudžetų.
Būtų logiška ir teisinga, kad lėšas, reikalingas transporto lengvatų kompensacijoms, turėtų skirti tas subjektas, kuris nustato transporto lengvatas. Seimui nustačius papildomas asmenų, kuriems taikomos transporto lengvatos, kategorijas, didėja kompensacijų poreikis – savivaldybėms tokia finansinė našta tampa nebepakeliama.
Siūlome:
Lengvatinio keleivių vežimo kompensacijų mokėjimo funkciją perkelti iš savivaldybės biudžetų valstybės biudžetui, t.y. atitinkamai pakeisti LR Vietos savivaldos įstatymą.
6. Dėl Reglamento (ES) Nr. 181/2011 įgyvendinimo
Keleivių vežėjams rūpestį kelia ir nuo kitų metų kovo 1-osios įsigaliosiantis Reglamentas (ES) Nr. 181/2011, apibrėžiantis autobusais vežamų keleivių teises. Buvo tikėtasi, jog prieš Reglamento įsigaliojimą Susisiekimo ministerija parengs norminį dokumentą Reglamento įgyvendinimui šalyje, tačiau buvo nueita lengviausiu keliu, tiesiog įtraukiant į Kelių transporto kodeksą vienintelį sakinį, kad keleivių teises apibrėžia šis ES reglamentas. Kadangi Susisiekimo ministerija jau perdavė Kelių transporto kodekso pakeitimo įstatymo projektą Seimui, asociacija LINAVA pasiūlymą, kad būtų numatytas pereinamasis laikotarpis kai kurių Reglamento nuostatų įsigaliojimui (Reglamentas tokią galimybę numato), išsiuntė Seimo posėdžių sekretoriatui.
7. Dėl teisės aktų pakeitimo
Š.m. spalio 25 d. Susisiekimo ministerijai išsiuntėme raštą Nr. 32-1335 su pasiūlymais pakeisti kai kurias Kelių transporto kodekso ir Transporto lengvatų įstatymo nuostatas. Taip pat gruodžio 7 d. kreipėmės raštu Nr. 32-1494 dėl mokyklinių autobusų apiforminimo (ženklinimo).
Prašome atsižvelgti į mūsų pateiktus pasiūlymus ir inicijuoti atitinkamų teisės aktų pakeitimus.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012-12-21
2012-12-21
2012-12-21
Gruodžio 19 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir viešojo konkurso laimėtoja UAB „Fima“ pasirašė sutartį dėl vietų užsakymo ir bilietų pardavimo sistemos sukūrimo bei įdiegimo. Įgyvendinus projektą bus visiškai atnaujintas kelionės bilietų pardavimo procesas vietinio susisiekimo maršrutuose bei sukurti patogesni bilietų įsigijimo būdai.
Įdiegus naująją sistemą bus realizuota bilietų rezervavimo ir įsigijimo internetu galimybė. Taip pat bus sukurtos naujos bilietų laikmenos, pakeisiančios popierinius terminuotus bilietus ir dalį vienkartinių bilietų, įdiegta moderni bilietų pardavimo ir patikros įranga. Sistemą planuojama įdiegti iki 2014 m. pabaigos.
Projekto įgyvendinimas suteiks dar platesnes lojalumo programos taikymo galimybes – su AB „Lietuvos geležinkeliai“ lojalumo kortele bus taikomos nuolaidos visose bilietų pardavimo vietose, taip pat ir traukiniuose.
AB „Lietuvos geležinkeliai“
Ispanijos kompanija Abertis, kuri valdo dalį Ispanijos greitkelių, tarp jų AP-7 (La Jonquera-Alicante) ir AP-68 (Bilbao-Zaragoza), panaikino galimybę už kelius mokėti kuro kortelėmis.
Nuo 2013 m. sausio 1 d. kelių mokestį už Ispanijos kelius, priklausančius operatoriui Abertis, nebebus galima sumokėti jokia kuro kortele. Toks sprendimas buvo priimtas siekiant sumažinti sukčiavimų su kuro kortelėmis skaičių. Už šias atkarpas vis dar galima bus atsiskaityti su banko kortelėmis ir grynaisiais pinigais. Tačiau toks mokėjimo būdas turi nemažai trūkumų. „Mokėdamas už kelius banko kortele arba grynaisiais pinigais vežėjas ne tik negauna nuolaidų, bet ir praranda galimybę susigrąžinti PVM, o tai yra nemaži pinigai. Juk Ispanijos keliai yra vieni brangiausių Europoje, o nuo šių metų rugsėjo mėnesio PVM Ispanijoje padidėjo nuo 18% iki 21%“, – sako Ivona Vysocka, paslaugų vežėjams teikiančios bendrovės UTA atstovybės Lietuvoje, kompanijos TIMEX, klientų aptarnavimo specialistė. Anot p. Vysockos, viena kelionė, pavyzdžiui iki Barselonos ir atgal, vienam vilkikui kainuoja apie 100 EUR. Nesunku paskaičiuoti, kokia suma gali susidaryti per metus.
Patogus būdas atsiskaityti už Ispanijos kelius, gauti nuolaidas ir susigrąžinti PVM yra UTA Multibox® prietaisas. Tai universalus, naujos koncepcijos daugiafunkcinius prietaisas, skirtas apmokėjimui už kelius ne tik Ispanijoje, bet ir Prancūzijoje (įskaitant nuo kitų metų įvedamą ecotaxe mokestį) bei Belgijoje (Liefkenshoek tunelis). Jo pagalba galima realiu laiku stebėti transporto priemonės kelionę, taip pat galima planuoti tinkamiausius ir ekonomiškiausius maršrutus, nustatyti sustojimo, iškrovimo-pakrovimo taškus bei atlikti kitas funkcijas. UTA Multibox® prietaisas sukurtas taip, kad ateityje galėtų aptarnauti ir kitas Europos šalių kelių mokėjimo sistemas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Mėnuo | Parduota vilkikų vnt. | Pokytis lyginant su praėjusių metų analogišku periodu |
---|---|---|
Sausis 2012 m. | 18 949 | +3,9 % |
Vasaris 2012 m. | 15 211 | -9,8 % |
Kovas 2012 m. | 21 913 | -4,1 % |
Balandis 2012 m. | 18 930 | -7 % |
Gegužė 2012 m. | 18 562 | -14,2 % |
Birželis 2012 m. | 19 012 | -4,6 % |
Liepa 2012 m. | 17 336 | -7,3 |
Rugpjūtis 2012 m. | 13 871 | -9,7 |
Rugsėjis 2012 m. | 18 529 | -14,8 |
Spalis 2012 m. | 20 294 | -5,6 |
Lapkritis 2012 m. | 17 277 | -17 |
Sausis - lapkritis 2012 m. | 199 848 | -8.4 |
Šalis | 2012 m. lapkritis | 2011 m. lapkritis | Pokytis | 2012 m. sausis - lapkritis | 2011 m. sausis - lapkritis | Pokytis |
---|---|---|---|---|---|---|
Prancūzija | 2,857 | 3,424 | -16.6% | 33,824 | 36,710 | -7.9% |
Vokietija | 4,072 | 5,354 | -23.9% | 51,147 | 55,689 | -8.2% |
Didžioji Britanija | 2,775 | 3,099 | -10.5% | 26,388 | 5,848 | 2.1% |
Lenkija | 1,338 | 1,228 | 9.0% | 13,080 | 13,247 | -1.3% |
Lietuva | 173 | 165 | 4.8% | 2,543 | 2,529 | 0.6% |
Latvija | 71 | 78 | -9.0% | 1,449 | 1,331 | 8.9% |
Estija | 74 | 63 | 17.5% | 595 | 599 | -0.7% |
Visa ES | 17,277 | 20,818 | -17.0% | 199,848 | 218,146 | -8.4% |
2012-12-20
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|