Baltarusija nukreips savo krovinius per Rusiją?

2012 11 12


Sankt Peterburge viešintis prezidentas Aleksandras Lukašenka teigia, kad jau pasiektas preliminarus susitarimas nukreipti visus Baltarusijos krovinius iš Baltijos šalių uostų į Rusijos.

Politologų vertinimu, šiuos sprendimus galėjo pagreitinti neseni incidentai ir dėl to kylanti įtampa dvišaliuose santykiuose, praneša LRT televizijos naujienų laida „Šiandien“.

Prezidentas A. Lukašenka pareiškė, kad Baltarusijos kroviniai iš Baltijos valstybių uostų bus nukreipti į keturis Leningrado srities uostus. Jis teigia dėl to preliminariai sutaręs su Vladimiru Putinu. Tai A. Lukašenka pareiškė per susitikimą su Leningrado srities gubernatoriumi, praneša agentūra BELTA. Leningrado gubernatorius teigė, kad būtina pasiekti susitarimą su Rusijos geležinkelininkais, uostu dėl sąžiningų tarifų.

Juoda katė tarp Vilniaus ir Minsko perbėgo vasarą po vadinamojo „meškiukų desanto“, kai iš Švedijos per Lietuvos teritoriją skridęs lengvasis lėktuvas Minsko pakraščiuose išbarstė šimtus pliušinių meškiukų su linkėjimais Baltarusijos diktatoriui nevaržyti žmogaus teisių. Tai sukėlė A. Lukašenkos įtūžį.

„Lietuvoje tegul netupi kaip pelės po šluota. Jie mums turi atsakyti, kodėl suteikė savo teritoriją pažeisti sieną. Kam, kam, o jau Lietuvai dėl to maža nepasirodys“, – tuomet grasino Baltarusijos prezidentas.

Anot Baltarusijos žiniasklaidos, šeštadienį startuos dar viena akcija – meškiukus su žmogaus teisių gynėjų laiškeliais Baltarusijos pareigūnams pristatys paštas. Sutapo taip ar ne, bet antradienio naktį įvykdytas išpuolis – Lietuvos ambasados teritorija apmėtyta Molotovo kokteiliais. Vilnius pareiškė, kad Minske įvykdytas teroristinis išpuolis.

Politologų vertinimu, šis įvykis paaštrino jau prigesusį Rusijai naudingą skandalą.

„Iš principo reiktų svarstyti, kas gauna naudos iš pablogėjusių tarpvalstybinių santykių tarp Lietuvos ir Baltarusijos. Šiuo atveju reiktų daryti tokią prielaidą, kad tas meškiukų skandalas jau buvo nugesęs, tai toks pablogėjimas vėl grąžina tą situaciją, kai iš principo gali atsirasti įtakos sferų perdalijimas tam tikroje ekonominėje sferoje tarp Lietuvos ir Baltarusijos, ypač tranzito, logistikos klausimais. Jeigu prisimintume meškiukų skandalo kulminaciją, ypač buvo svarstymai Rusijoje, kur link galima būtų pakreipti Baltarusijos tranzito srautus. Jeigu jis iki šiol vyko per Klaipėdos uostą, tai gal verta pasvarstyti apie Sankt Peterburgo uostus ir panašiai“, – komentavo politologas Nerijus Maliukevičius.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, per pastaruosius metus Baltarusijos krovinių srautas padidėjo keletą kartų ir dabar jau sudaro trečdalį visų „Lietuvos geležinkelių“ ir Klaipėdos uosto krovinių.

Klaipėda dabar rytinėje Baltijos jūros pakrantėje – viena iš lyderių, trečia po Rusijos Primorsko ir Sankt Peterburgo uostų.

Baltarusijos ambasadorius Lietuvoje Vladimiras Dražinas yra pareiškęs, kad vien nutraukus krovinių tranzitą per Klaipėdą, Lietuvos nuostoliai viršytų 2 mlrd. litų.

Kadenciją baigiantis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis portalui DELFI teigė, kad Klaipėdos uosto krova diversifikuota, o tokiais pareiškimais greičiausiai siekiama didesnių nuolaidų už Baltarusijos krovinių gabenimą.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt