Nors prabėgusi savaitė buvo viena darbo diena trumpesnė nei įprastai, tačiau žinių atskriejo pakankamai daug. Ypač daug naujienų pateikė vilkikų gamintojai, kurie pristatinėjo naujus modelius, variklius ar kalbėjo apie optimizuojamą savo veiklą. Buvo žinių ir iš asocijuotų struktūrų, bei valdžios institucijų.

Technikos naujienos


„Iveco“ pristatė atnaujintą „Stralis“ modelio variantą „Hi-Way“. Modelis gaminamas su „Euro 5“ arba nauju „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančiu varikliu. Taip pat jame bus gausybė kuro taupymo ir saugumo sistemų. Šis modelis ateityje gali sustiprinti italų pozicijas vilkikų rinkoje. Šiuo metu „Iveco“, apart naujojo „Stralis Hi-Way“ nelabai gali kuom pasigirti. Praėjusią savaitę jie pranešė, kad yra priversti sustabdyti penkias savo gamyklas. Po vieną gamyklą uždaroma Prancūzijoje ir Austrijoje, dar trys Vokietijoje. Tiesa, viena gamykla Vokietijoje Ulmo mieste bus restruktūrizuota į didesnį gamybos centrą, tad dalis darbo vietų bus išsaugota.


Nesnaudė ir italų konkurentai. „Mercedes Benz“ pristatė naują savo modelį „Antos“. Tiesa, tai nebus tiesioginis „Stralis“ konkurentas, nes šis vilkikas skirtas išskirtinai regioniniams pervežimams. Visuomenei plačiau naujasis „Antos“ bus pristatytas komercinio transporto parodoje Hanoveryje rugsėjo mėnesį.


„Volvo Trucks“ įstojo į „Euro 6“ klubą ir pristatė variklį, pritaikytą griežtiems „Euro 6“ aplinkosaugos standartams. Azoto oksidų emisija sumažėjo 77 proc., o išmetamosiose dujose esančių kietųjų dalelių kiekis sumažintas perpus. 460 AG variklis, esantis daugiau nei trečdalyje visų įmonės sunkvežimių, yra pirmasis, sukurtas pagal „Euro 6“ reikalavimus.


Su techniniais dalykais susijusi žinia atskriejo ir iš Europos sąjungos valdžios institucijų. Europos Parlamentas didele balsų dauguma pasiūlė šiuolaikiškus tachografus laipsniškai įdiegti iki 2020 m. Tobulesnė kelionės duomenų įrašymo įranga, susieta su palydovine vietos nustatymo sistema, leistų veiksmingiau tikrinti, kaip laikomasi vairuotojų darbo ir poilsio laiko reikalavimų.


Lietuva


Liepos 3 d. vyko asociacijos „Linava“ Prezidiumo posėdis. Jame aptartas paskutinis Kongresas, jo rezultatai, nuolatiniam darbui patvirtintas sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas, aptarti darbo su asociacijos skolininkais rezultatai, mažinamas asociacijos darbuotojų skaičius.


Praėjusią savaitę VKTI informavo, kad parengta ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko įsakymu patvirtinta nauja Prašymo laikyti transporto vadybininkų egzaminą ir (arba) išduoti profesinės kompetencijos pažymėjimą forma.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Sunku būtų įsivaizduoti sunkvežimio vairuotoją, kuris riedėdamas Europos keliais nesinaudotų navigacine sistema, tačiau ar kiekvienas vairuotojas žino, į ką atkreipti dėmesį, renkantis navigacinę sistemą?


Nusprendėme atlikti eksperimentą ir apklausti keletą skirtingų įmonių, kurios Lietuvoje prekiauja navigacinėmis sistemomis. Vienos jų profesionalios, atstovaujančios vieną gamintoją, kitos – turinčios didelę skirtingų gamintojų pasiūlą, trečios – turinčios gausią skirtingų elektronikos prekių, tarp jų ir navigacinių sistemų, pasiūlą.


Nereikia, stebėtis, tačiau į specializuotus klausimus, gali atsakyti tik profesionalai, todėl įvairūs e-parduotuvių atstovai, prekiaujantys „viskuo“ į klausimus taip ir neatsakė. Taigi pateikiame profesionalius patarimus tų, kurie turi rimtas specializuotas internetines parduotuves ir apie navigacijos sistemas žino viską.


Pagal kokius kriterijus tolimųjų reisų vairuotojas turėtų rinktis GPS sistemą ?


UAB „Todesa“, turinčios specializuotą navigacinės įrangos parduotuvę internete, atstovė Rasa Pūkienė akcentavo 6 pagrindinius pasirinkimo kriterijus.


1. Žemėlapių detalumas konkrečiose šalyse. Skirtingų gamintojų detalumas daugiau ar mažiau, bet skiriasi. Be to, yra gamintojų, kurių asortimente yra papildomas žemėlapių asortimentas konkrečiom šalim.


2. Informacijos kiekis skirtas specialiai sunkiajam transportui. Nereikėtų tikėti, kai yra sakoma, kad visos šalys aprūpintos šia informacija. Kai kurios šalys turi daug informacijos, kitos apima vos pagrindinius kelius , o kai kurios šalys visai šios informacijos neturi.

3. TMC eismo pranešimų antena. Nors pardavėjai ne visuomet informuoja, tačiau vertėtų žinoti, kad šių eismo informacinių antenų pranešimai pas skirtingus gamintojus ir jų modelius yra skirtingi. Rekomenduojama TMC rinktis „Premium“ lygio, tačiau būkite atidūs – yra modelių, kurie vėliau šį privalumą apmokestina.

4. Navigatoriaus konfiguracinės galimybės. Labai svarbu, kaip lanksčiai GPS navigatorius leidžia vartotojui pačiam pagal save susikonfiguruoti maršruto planavimo prioritetus, vengimus, koreguoti maršrutą, bei kitus esminius nustatymus susijusius su kelionės planavimu, navigavimu ir t.t.

5. Ekranas. Būtina atkreipti dėmesį perkant GPS įrenginį į ekrano kontrasto lygį ir šviesumą. Ši iš pažiūros smulkmena saulėtą dieną tikrai gali apkartinti kelionę, nes nematysite nieko, ką ji rodys.

6. Ateities perspektyvumas. Būtina pasidomėti apie gamintojo programinės įrangos ir žemėlapių atnaujinimų galimybes, bei bendras navigatoriaus (gamintojo) perspektyvas ateityje. Ne vienas navigatorių gamintojas yra pasitraukęs iš rinkos, tad sumokėti pinigai, gali nueiti veltui.

Svarbiausi navigacinės sistemos parametrai


UAB „IT MEDIA“ taip pat turinčios specializuotą navigacijų parduotuvę internete, direktorius Jurijus Starovoitovas, plačiau paanalizavo navigacinių sistemų parametrus. Anot jo, sunkiojo transporto vairuotojai turėtų atidžiai įvertinti navigacinės sistemos ekraną, atminties talpą ir procesorių.


Ekrano dydis. Kuo ekranas didesnis, tuo jį paprasčiau valdyti. Įprastai Ekrano dydžiai būna 3,5 colio; 4,3 colio; 5 colių; 6 arba 7 colių. Taip pat prieš perkant GPS navigatorių, būtų gerai išbandyti jo valdymo „meniu“. Svarbiausi punktai turėtų būti nesunkiai prieinami, užrašai ir paveikslėliai aiškūs, informatyvūs.


Atminties talpa. Dabartiniuose žemėlapiuose saugoma daug informacijos, visos Europos žemėlapiai šiuo metu užima daugiau nei 2GB talpos, todėl renkantis navigaciją rekomenduotume rinktis bent jau 4GB talpą arba net daugiau. Taip pat pasidomėti ar GPS įrenginys turi galimybė įstatyti papildomą atminties kortelę.


Procesorius, operatyvioji atmintis. Čia yra svarbu, kaip greitai bus planuojamas arba perskaičiuojamas maršrutas. Procesorius turėtų būti ne mažiau 400 Mhz, o operatyvioji atmintis ne mažesnė nei 64 RAM.


Kiek kainuoja kokybiška ir patikima navigacinė sistema?


Šiuo metu rinkoje – didelis ir platus GPS navigatorių pasirinkimas, todėl sunku nuspręsti, kuris iš jų yra geriausias. Kalbinti pašnekovai iš abiejų įmonių nurodė panašią kainų amplitudę. Anot jų, tikrai patikimą sunkvežimiams skirtą navigaciją galima įsigyti maždaug už 800 – 1400 Lt.


UAB „Todesa“ atstovė paminėjo, kad galima įsigyti ir kinietišką įrenginį už kelis šimtus litų. „Jame gali būti įrašyta sunkiojo transporto programa, sukelti žemėlapiai, tačiau neverta manyti, kad tai bus tos pačios kokybės, galimybių, kelionės patarėjo ir patikimumo įrenginys. Geriausiu atveju laikina išeitis ir navigatoriaus pirkimas du kartus,“ – pigių įrenginių trūkumus akcentavo R. Pūkienė.


Vis tik, kad ir koks būtų brangus, tobulas ir pirmaujantis pasaulyje navigacijos modelis – tai tik kelionės patarėjas, todėl vairuotojai neturėtų prarasti budrumo kelyje.
 


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Birželio 28 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ delegacija, atstovaudama Lietuvos verslo konfederacijos Transporto ir logistikos komisiją, kurios pirmininkas yra bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas, lankėsi Paryžiuje (Prancūzija), tarptautinių prekybos rūmų ICC Transporto ir logistikos komisijos nacionalinių komitetų suvažiavime.

Padedant Lietuvos ambasadai Prancūzijoje buvo susitikta ir su vienais didžiausių investuotojų į logistikai skirtą nekilnojamąjį turtą Prancūzijoje – įmone „Sogaris“, jų valdomame didžiausiame logistikos centre Paryžiaus regione. Šios kompanijos atstovams buvo pristatyti AB „Lietuvos geležinkeliai“ įgyvendinami viešųjų logistikos centrų projektai. Juos sudomino galimybė steigtis būtent Vilniaus viešajame logistikos centre ir statyti sandėlius prekėms paskirstyti tiek į Baltijos šalis, tiek į Rusiją, Baltarusiją, Kazachstaną ir pan. Sutarta artimiausiu metu pasirašyti bendradarbiavimo sutartį, kuria šalys įsipareigos kartu dirbti, siekiant šia galimybe sudominti transporto ir logistikos kompanijas.


Aplankytas ir didžiausias Prancūzijoje intermodalinis terminalas „Novatrans“, kuriame per metus perkraunama apie 300 tūkst. TEU. Į šį terminalą kasdien atvyksta apie dešimt pilnų konteinerinių traukinių. Terminalo bei Prancūzijos geležinkelių (SNCF) vadovams pristatyti AB „Lietuvos geležinkeliai“ įgyvendinami šaudyklinių konteinerinių traukinių projektai („Vikingas“, „Saulė“, „Merkurijus“) bei sutarta bendradarbiauti organizuojant vežimus iš šios įmonės valdomų terminalų Prancūzijoje per Lietuvą Rytų link iki pat Kinijos, pasinaudojant konteineriniu traukiniu „Saulė“.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kiekvienais metais Lietuvos vežėjams iškylant problemoms prie Rusijos sienos, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ragina juos stengtis kuo labiau diversifikuoti savo verslo veiklas.

„Džiaugiamės, kad visus nesutarimus su Rusija kol kas pavyksta išspręsti ir randame kompromisų, tačiau ne vieną kartą esu sakęs ir galiu tai pakartoti, kad Lietuvos transporto įmonės turi stengtis diversifikuoti savo verslą. Rusija augina savo vidaus rinką, tą daryti spaudžia vietiniai vežėjai, todėl kliūčių ES vežėjams ateityje tiktai daugės, – sakė E. Masiulis, dalyvaudamas žurnalo „Valstybė“ surengtoje metinėje konferencijoje.


Tokius ministro pasiūlymus „Linavos asociacijos“ viceprezidentas M. Atroškevičius vertino atsargiai. Anot jo, diversifikuoti veiklas galima, tačiau Rusijos rinkos atsisakyti – nevalia.


„Diversifikavimą suprantu, kaip savo verslo pajėgumų didinimą, bet tos rinkos dalies, kurią turime Rusijoje (180 tūkst. pervežimų per metus), neturėtume atiduoti. Gal turėtume didinti savo pajėgumus į tokias šalis kaip Kazachstanas, Centrinė Azija ir t.t, bet tas, kas jau yra užkariauta, turime laikyti ir niekam neatiduoti“, – sakė „Linavos asociacijos“ viceprezidentas.


Jis neslėpė, kad Lietuvos vežėjų santykiai su Rusija visada buvo įtempti, tačiau pabrėžė, kad jiems gerinti būtina ieškoti asmeninių kontaktų.


„Mūsų vežėjų santykiai su Rusija yra įdomūs. Mes, kaip vežėjai, patys pirmieji pajaučiame politinės įtampos užuominas. Kartais politiko neatsargiai pasakytas žodis tuoj pat atsiliepia mums. Situacija Rusijoje nuolat keičiasi – pasikeitė rusų susiekimo ministerijos vadovybė ir dėl to šiuo metu labai svarbu, kad mūsų Susisiekimo ministerija  ieškotų kontaktų su naujai atėjusiais žmonėmis, užmegztų kontaktus, tam, kad mes galėtume ateityje ginti savo interesus, siūlyti savo projektus, nes ypatingai bendraujant Rytų kryptimi, Baltarusija, Rusija, asmeniniai santykiai ir kontaktai turi labai didelę reikšmę”, – aiškino M. Atroškevičius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 m. liepos 5 dieną Klaipėdos uoste lankėsi Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko Andriaus Kubiliaus vadovaujama delegacija. Vizito metu buvo aptariamas valstybei svarbaus Klaipėdoje vykdomo strateginio projekto – suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statyba – įgyvendinimas. Pasirašyta sutartis.


Uosto direkcijoje Premjero Andriaus Kubiliaus vadovaujamą delegaciją priėmė Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas bei kiti Administracijos atstovai. Šiame susitikime taip pat dalyvavo AB „Klaipėdos nafta“ vadovas Rokas Masiulis.

Tarp Uosto direkcijos ir AB „Klaipėdos nafta“ buvo pasirašyta sutartis.

Po spaudos konferencijos svečiai lankėsi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje (KLASCO) ir UAB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“.

Vėliau buvo surengta išvyka laivu, kurios metu Premjerui bei jo patarėjams Uosto direkcijos vadovai ir uosto kompanijų vadovai pristatė Klaipėdos uostą, jo pajėgumus bei perspektyvas ir suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statybos vietą.

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

Rytoj, liepos 10 d., 9 val. Susisiekimo ministerijoje lankysis Japonijos verslo įmonių vadovų delegacija, kurios tikslas – susipažinti su galimybėmis vežti krovinius per Lietuvą ir Klaipėdos valstybinį jūrų uostą. Lietuvos transporto sistemą ir logistikos galimybes svečiams pristatys susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

Japonijos delegacijoje bus atstovaujamos transportavimo, pramonės, prekybos ir draudimo bendrovės: „K“ Line“, „Mitsubishi Electric Europe“, „Mitsui & Co. Moscow LLC“, „Mitsui Sumitomo Insurance“, „Nippon Yusen Kabushiki Kaisya“ bei Japonijos užsienio prekybos organizacijos atstovybių vadovai.

Po susitikimo ministerijoje svečiai aplankys Kenos ir Šalčininkų pasienio kontrolės punktus bei Kauno laisvąją ekonominę zoną.

Antradienį, liepos 11 d., Japonijos delegacija lankysis Klaipėdoje, kur susipažins su jūrų uosto ir traukinio „Vikingas“ teikiamomis krovinių gabenimo galimybėmis, pasienio kontrolės punktų darbu, Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos veikla.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Šiuolaikinis automobilis neįsivaizduojamas be šios saugumo sistemos. Nors Lietuvoje yra daugybė automobilių, kuriuose šios sistemos nėra ir galima būtų pagalvoti, kad ABS sukurta ne taip ir senai, viskas yra kitaip. Iš esmės ABS yra sena, kaip automobilizmo pasaulis.

Ši sistema leidžia efektingai stabdyti transporto priemonę išvengiant slydimo, palaikant sukibimą su keliu, o svarbiausia suteikia galimybę valdyti transporto priemonę ekstremaliose situacijose. Nors ABS veikimo sistema yra labai paprasta, ir paremta labai dažnu stabdžio elemento paspaudimu ir atleidimu, tačiau net ir geriausi vairuotojai nesugeba pakartoti tokio paties efektyvaus stabdžio darbo.

Tiesa, ABS privalumų niekas neginčija ant kieto paviršiaus, tačiau ant žvyro ar sniego ši sistema ne tokia efektyvi. Tačiau ABS panaudojus su kitomis elektroninėmis stabdymo sistemomis, stabdžių efektyvumas pasiekia savo maksimumo ribas. O nuo ko viskas prasidėjo?

Pirmoji ABS sistema buvo sugalvota ir panaudota 1929 m. Automobilių ir lėktuvų pionierius prancūzas Gabrielis Voisinas tokią sistemą pirmiausiai pritaikė lėktuvams. Tokį sprendimą lėmė paprasta priežastis: lėktuvų iš esmės nebuvo galima stabdyti ištisai naudojant stabdį. Dėl tų laikų techninių subtilybių, nuspaudus stabdžius ir jų neatleidinėjant, stabdžiai greitai prarasdavo savo efektyvumą. Pilotai šiaip ar taip buvo priversti stabdyti spaudinėdami ir atleidinėdami stabdį, o Gabrielis Voisinas sugalvojo mechanizmą, kuris leido pilotams tiesiog laikyti nuspaudus stabdį ir lėktuvas iš karto maksimaliai išnaudodavo stabdžius.

1958 m. pirmoji tokia sistema buvo panaudota bandomajame motocikle. Ši dviratė transporto priemonė yra ypač nestabili, kai bent vienas iš jos ratų pradeda slysti. Panaudojus ABS, net ir ant šlapio asfalto motociklų stabdymo kelias sutrumpėjo apie 30 proc. Tiesa, į motociklus tokios sistemos buvo pradėtos montuoti gerokai vėliau. 1972 m. „Triumph“ motocikle pirmą kart buvo gamykliškai sumontuoti ABS stabdžiai.

1970 m. ABS pradėta montuoti į automobilius. „Chrysler“, „Ford“ ir „Nissan“ gamybos automobiliai buvo pirmieji, kurie galėjo savo pirkėjams pasiūlyti tokią galimybę.

Pagal statistiką ABS sistema 18 proc. sumažino avarijų skaičių keliuose ir 35 proc. sumažina galimybę nuslysti nuo kelio esant ekstremaliam stabdymui.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Transporto priemonių lempos – vienas iš svarbiausių saugumo garantų kelyje. Ir nors šiais laikais dauguma gamintojų savo transporto priemonėse yra įdiegę taupias ir stipriai kelią apšviečiančias lempas, jos ir toliau stipriai tobulėja. Naujaisi mokslininkų bandymai sukurti lempas, kurios lyjant ar sningant apšviestų kelią lygiai taip pat kaip ir geromis oro sąlygomis, panašu, kad yra sėkmingi.

Pradėkime nuo to, kad jau dabar į beveik visus vilkikus yra montuojamos trumposios lempos, kurios įsijungia automatiškai vos tik transporto priemonė pradeda važiuoti. Nuo rugpjūčio 7 d. pagal Europos sąjungos direktyvą, automatiškai įsijungiančios lempos bus privalomos visuose sunkvežimiuose. Teigiama, kad lempų naudojimas šviesiu paros metu avarijų skaičių sumažins 6 proc.

Tačiau tai ką šiuo metu kuria Amerikos mokslininkai gali dar stipriau pagerinti eismo saugumą keliuose. Šiuo metu eksperimentuojams su lempomis, kurios lyjant lietui ar sningant apšviečia kelią beveik taip pat kaip geromis oro sąlygomis, nes panaikina atspindžius nuo kritulių.

Apšvietimo sistema susideda iš skaitmeninio projektoriaus, videokameros ir veidrodžio. Ji fiksuoja lašų judėjimą. Kompiuteris su specialia programine įranga apdirba gaunamus duomenis ir nustato lašų kritimo kryptį.

Apdirbus šiuos duomenis ant projektoriaus, kuris ir yra šviesos šaltinis, yra suformuojamas šviečiantis „paveikslas“, kuriame juodi taškai lieka tose vietose, kur turėtų būti lašai. Sistema tiesiog nešviečia į tas vietas kur yra krituliai, o tai leidžia išvengti atspindžių. Šviesa sklinda oru ir nesusiduria su krituliais.

Šiuo metu sistema išbandoma lengvuosiuose automobiliuose ir kol kas veikia tik 3-4 metrų atstumu. Bandoma naujoji apšvietimo sistema sugeba pašalinti 70 proc. lašų važiuojant 30 km/h greičiu, tačiau kompiuteriniai paskaičiavimai rodo, kad netrukus bus pasiektas 96,8 proc. rezultatas, o greitis padidės. Tokiu atveju, kelio matomumas esant krituliams mažai skirsis nuo įprastinių sąlygų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vasaros metu abejose šiose valstybėse taikomi laikini vilkikų eismo apribojimai. Rumunijoje jie įvedami dėl šalyje esančių didelių karščių, o Lenkijoje likusius du vasaros mėnesius bus apribotas vilkikų eismas savaitgaliais.

Rumunija

Šiandien ir rytoj, liepos 5-6 dienomis dalyje Rumunijos yra draudžiamas vilkikų eismas nuo 11:00 iki 20:00 val. Šis apribojimas taikomas sunkesnėms nei 7,5 t. transporto priemonėms. Apribojimų priežastis yra pastarosiomis dienomis šalį užplūdusi karščio banga. Vietomis termometro stulpelis siekia beveik 40 laipsnių. Apribojimai galios Satu Mare, Bihor, Arad, Alba, Hunedoara, Timiş, Caraş Severin, Mehedinţi ir Dolj apskrityse. Neatmetama galimybė, kad apribojimai po savaitgalio bus pratęsti.

Apribojimai negalioja vilkikams gabenantiems gyvūnus arba greitai gendančią maisto produkciją, kurą, vandenį ar kitus produktus skirtus regionams, kuriuose apribotas eismas.

Lenkija

Lenkijoje vežėjams reiktų nepamiršti, kad nuo šio mėnesio viki rudens kiekvieną savaitgalį taikomi apribojimai sunkesnėms nei 12 t. transporto priemonėms. Vilkikai privalės stovėti aikštelėse penktadieniais nuo 18:00 iki 22:00 val., šeštadieniais nuo 8:00 iki 14:00 val. ir sekmadieniais nuo 8:00 iki 22:00 val.

Apribojimai negalioja transporto priemonėms gabenančioms greitai gendančius produktus. Už šio reikalavimo nepaisymą gresia 500 zlotų (410 Lt.) bauda.os metu abejose šiose valstybėse taikomi laikini vilkikų eismo apribojimai. Rumunijoje jie įvedami dėl šalyje esančių didelių karščių, o Lenkijoje likusius du vasaros mėnesius bus apribotas vilkikų eismas savaitgaliais.

Rumunija

Šiandien ir rytoj, liepos 5-6 dienomis dalyje Rumunijos yra draudžiamas vilkikų eismas nuo 11:00 iki 20:00 val. Šis apribojimas taikomas sunkesnėms nei 7,5 t. transporto priemonėms. Apribojimų priežastis yra pastarosiomis dienomis šalį užplūdusi karščio banga. Vietomis termometro stulpelis siekia beveik 40 laipsnių. Apribojimai galios Satu Mare, Bihor, Arad, Alba, Hunedoara, Timiş, Caraş Severin, Mehedinţi ir Dolj apskrityse. Neatmetama galimybė, kad apribojimai po savaitgalio bus pratęsti.

Apribojimai negalioja vilkikams gabenantiems gyvūnus arba greitai gendančią maisto produkciją, kurą, vandenį ar kitus produktus skirtus regionams, kuriuose apribotas eismas.

Lenkija

Lenkijoje vežėjams reiktų nepamiršti, kad nuo šio mėnesio viki rudens kiekvieną savaitgalį taikomi apribojimai sunkesnėms nei 12 t. transporto priemonėms. Vilkikai privalės stovėti aikštelėse penktadieniais nuo 18:00 iki 22:00 val., šeštadieniais nuo 8:00 iki 14:00 val. ir sekmadieniais nuo 8:00 iki 22:00 val.

Apribojimai negalioja transporto priemonėms gabenančioms greitai gendančius produktus. Už šio reikalavimo nepaisymą gresia 500 zlotų (410 Lt.) bauda.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Pasaulyje vyraujanti ekonominė krizė vis labiau slegia automobilių gamintojus. Tai įrodo dar vienas pareiškimas apie uždaromas gamyklas.

Šį kartą apie gamyklų uždarymą paskelbė „Fiat“. Jiems priklausantis sunkiojo transporto automobilių gamintojas „Iveco“ yra priverstas sustabdyti penkias savo gamyklas. Po vieną gamyklą uždaroma Prancūzijoje ir Austrijoje, dar trys Vokietijoje. Tiesa, viena gamykla Vokietijoje Ulmo mieste bus restruktūrizuota į didesnį gamybos centrą, tad dalis darbo vietų bus išsaugota.

Taip pat žadama, kad atsigavus ekonomikai, uždarytos gamyklos atnaujins savo darbą.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Mercedes-antosŠios savaitės pradžioje Štutgarte buvo pristatytas naujasis „Mercedes Benz Antos“. Atskleista ir nemažai naujojo modelio techninių savybių. Tai pirmasis sunkusis vilkikas skirtas išskirtinai regioniniams pervežimams. Visuomenei plačiau naujasis „Antos“ bus pristatytas komercinio transporto parodoje Hanoveryje.

Vilkiko kabina 2,3 m. pločio ir yra dviejų ilgių – trumpa ir vidutinė. Vidutinio ilgio variante gamintojas gali pasiūlyti daugiau komforto vairuotojui.

Saugumas

Šis vilkikas iš kitų regioninių pervežimų vilkikų išsiskirs tuo, kad jame bus faktiškai visos sistemos naudojamos ir „Actros“ modelyje, tai yra regioninių pervežimų vilkike pirmą kartą pasiūlyta tokia gausybė papildomos įrangos. Į standartinę bazinę įranga įeina elektroninė stabdžių sistema (EBS), variklio stabdys, ABS, ASR, stabilumo bei kitos sistemos.

Varikliai

Visi „Antos“ modeliai bus komplektuojami su „Euro 6“ standartą atitinkančiais varikliais. Bus galima rinktis tarp „OM“ serijos 7,7, 10,7 ir 12,8 l. darbinio tūrio variklių, o jų galia sieks nuo 238 iki 510 A. j. Naujuose „OM“ serijos varikliuose yra panaudotos pačios naujausios technologijos. Viena iš jų, pasak gamintojo, pirmą kartą dyzeliniame variklyje sumontuotas kintamas vožtuvų atsidarymo ir užsidarymo laikas. Taip pat visuose modeliuose bus pilnai automatinė pavarų dėžė „PowerShift“ su 8 arba 12 bėgių. Visi varikliai turi „EGR“ ir „SCR“ sistemas ir naudoja AdBlue.

Kitos detalės

„Antos“ sunkvežimis bus dviejų tipų – vilkikas arba sunkvežimis su krovinių skyriumi, prie kurio bus galima prikabinti priekabą. Vilkikas su puspriekabe galės sudaryti iki 40 t. bendrosios masės junginį. Sunkiausias naujasis „Antos“ sveria apie 6,4 t., tad vežėjams atsiras galimybė į puspriekabę pakrauti sunkius krovinius.

Sunkvežimis su krovinių skyriumi taip pat turės savo išskirtinumą. Vienas iš variantų bus su padidintu krovinių skyriumi, kurio aukštis bus apie 3 m.


Klientai galės rinktis ir skirtingo dydžio kuro bakus, priklausomai nuo to, kam jie teikia prioritetą: gabenimo nuotoliui ar pakrovimo svoriui.

Šis modelis rinkoje pakeis “Axor”.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Volvo Trucks“ pristato variklį, pritaikytą griežtiems Euro 6 aplinkosaugos standartams. Azoto oksidų emisija sumažėjo 77 proc., o išmetamosiose dujose esančių kietųjų dalelių kiekis sumažintas perpus. 460 AG variklis, esantis daugiau nei trečdalyje visų įmonės sunkvežimių, yra pirmasis, sukurtas pagal Euro 6 reikalavimus.

Naujas Euro 6 variklis, pritaikytas greitam ir ekonomiškam krovinių gabenimui. Pirmieji sunkvežimiai su naujaisiais varikliais bus pristatyti tik 2013 metų pavasarį.

Naujų Euro 6 reikalavimus atitinkančių sunkvežimių paklausa kol kas yra kukli. Nors transporto priemones jau galima sertifikuoti pagal naujas taisykles nuo 2012 m. vasario, praeis dar dveji metai, kol šie reikalavimai taps privalomi visiems naujiems sunkvežimiams. Dėl griežtų emisijos reikalavimų diegiami pažangūs variklių sprendimai, reikalaujantys daug naujų komponentų. Didesnę jų kainą vežėjams iš dalies gali kompensuoti įvairios finansinės paskatos ir lengvatos, taikomos gabenant krovinius regionuose ir tolimaisiais reisais Europoje.

Tam, kad variklis atitiktų naujuosius išmetamųjų dujų emisijos reikalavimus, jame taip pat įdiegtos išmetamųjų dujų recirkuliavimo (EGR) bei dyzelino dalelių filtro (DPF) sistemos. Lyginant su Euro 5 varikliu, Euro 6 variklio azoto oksidų emisija sumažinta 77 proc., o išmetamų kietųjų dalelių kiekis sumažėjo per pusę.

Apie Euro 6 variklį „Volvo D13 460“

• 460 AG vienaeilis šešių cilindrų 13 l variklis.

• Didž. galingumas esant 1400 – 1900 sūk./min: 338 kW.

• Didž. sukimo momentas esant 1000 – 1400 sūk./min: 2300 Nm.

• Automatizuota „Volvo“ pavarų dėžė „ I-Shift“.

• Variklinio stabdžio VEB+ galia esant 2300 sūk./min: 375 kW.

• Skirtas montuoti 4×2 / 6×2 konfigūracijos „Volvo FH“ vilkikuose ir kėbuliniuose sunkvežimiuose, įskaitant pavojingiems kroviniams gabenti naudojamus sunkvežimius (ADR).

• Galima rinktis sunkvežimiams su vairu dešinėje arba kairėje

Apie Euro 6

• Į aplinką išmetama tik viena penktoji Euro 5 išmetamų azoto oksidų.

• Į aplinką patenka dvigubai mažiau kietųjų dalelių, lyginant su Euro 5.

• Emisijos standarto reikalavimus bus privaloma atitikti aplinkos temperatūrai esant iki –7 °C.

• Išmetamųjų teršalų teisės aktuose reglamentuojama: azoto oksidai (NOx), kietosios dalelės (masė), kietosios dalelės (skaičius), amoniakas (NH3), anglies monoksidas (CO) ir angliavandeniliai (HC).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

dokumentas2012 m. liepos 3 d., Lietuvos Intermodalinio Transporto ir Technologijų Platformos (LITTP) 5 metų veiklos jubiliejaus renginio metu, pasirašyta ketinimų deklaracija dėl Strateginių transporto tyrimų ir kompetencijos centro įkurimo.

Būsimo Strateginių transporto tyrimų ir kompetencijos centro pagrindinis tikslas – vystyti taikomuosius mokslinių tyrimų darbus, skatinančius transporto ir logistikos sektoriaus plėtrą Lietuvoje bei užtikrinanačius įvairių transporto rūšių efektyvesnę sąveiką ir integraciją.

Tikimasi, kad įkurtas centras padės sutvirtinti bendradarbiavimo saitus tarp jau veikiančios Lietuvos intermodalinės transporto technologinės platformos partnerių. Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas tarptautinio Rytų–Vakarų transporto koridoriaus plėtrai, kurio Lietuvos sekcija artimiausiu metu turėtų tapti svarbia grandimi globalioje transporto- logistikos grandinėje aptarnaujant Azijos –Europos prekybos srautus. Šio koridoriaus geroji patirtis gali būti taikoma plėtojant ir kitus transporto koridorius.

Trumpai apie LITTP:

Lietuvos intermodalinio transporto technologijų platforma (LITTP) buvo įkurta 2007 m. kaip platforma taip vadinamam “trikampio” bendradarbiavimui tarp verslo, akademinių struktūrų ir politinių institucijų.

LITTP kaip institucionalizuoto bendradarbiavimo pavyzdys kitoms Europos valstybėms. —Europos Komisija pripažino LITTP kartu su kitomis analogiškomis šešiomis struktūromis iš Belgijos, Vokietijos, Nyderlandų, Rumunijos, Suomijos ir JK kaip struktūrą, kuri labiausia atitinka Europos intermodalinio transporto politiką (CIPROC projektas).

Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija LINEKA yra LITTP verslo partnerė nuo pat platformos įkurimo. Šiuo metu LITTP yra atstovaujama apie 1040 Lietuvos vežėjų-transporto kompanijų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Biržose toliau pingant naftai, degalų kainos Lietuvoje ir kaimyninėse valstybėse vėl pradėjo kilti. Populiarus A95 markės benzinas „Statoil“ degalinių tinkle pirmadienį ir antradienį kainavo 4,73 Lt. Tačiau trečiadienį šios populiarios markės benzino litras pabrango iki 4,75 Lt.

Dyzelinas savaitės pradžioje „Statoil“ tinkle kainavo 4,43 Lt. Tačiau trečiadienį, kaip praneša portalas degalukainos.lt, dyzelinas pabrango iki 4,45 Lt. Panašios tendencijos vyrauja ir kaimyninėje Latvijoje. A95 markės benzinas „Statoil“ tinkle pabrango iki 93,9 santimo (nuo 92,9 santimo). Taigi kaimyninėje šalyje A95 markės benzino kaina pakito beveik 0,05 Lt.

Nafta pinga toliau

„Brent“ rūšies naftos kainos rugpjūčio mėnesio sandoriams Londono biržoje „ICE Futures“ smuktelėjo 0,48 JAV dolerio, arba 0,48 proc., iki 100,2 JAV dolerio už barelį. WTI rūšies naftos kainos rugpjūčio sandoriams Niujorko prekių biržos (NYMEX) elektroninėje prekybos sesijoje sumenko 0,43 JAV dolerio, arba 0,49 proc., iki 87,23 JAV dolerio už barelį.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Siekiant sudaryti galimybes naujų technologijų plėtrai keleiviniame transporte, elektroninio bilieto sąvoka bus apibrėžta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir kituose susijusiuose teisės aktuose. Minėto įstatymo papildymui šiandien pritarė Vyriausybė, vėliau jis bus teikiamas Seimui.

Elektroninis keleivinio transporto bilietas apibrėžiamas kaip skaitmeninėje duomenų bazėje saugomas įrašas, patvirtinantis, kad yra sumokėta už vežimo paslaugą.

Elektroniniai bilietai yra intelektinių transporto sistemų diegimo dalis. Jie sudarys galimybę kurti naujas paslaugas vežant keleivius, padės didinti viešojo transporto patrauklumą.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt