2012 m. birželio 18 d. valstybės įmonėje „Regitra“ lankėsi Europos Sąjungos ekspertai, kurie vertino Lietuvos pasirengimą keistis su kitomis ES šalimis duomenimis apie transporto priemonių valdytojus, tikrino įmonės techninį bei organizacinį pasirengimą.

Lietuvoje apsilankiusių ekspertų grupę sudarė Europos Tarybos Keitimosi informacija ir duomenų saugos (DAPIX) darbo grupės pirmininkas Pierre Lebrun, Nyderlandų policijos transporto registravimo duomenų ekspertas Peter Houweling, taip pat Nyderlandų transporto priemonių technologijos ir informacijos centro (RDW) atstovai Idske Dijkstra ir Martijn Juurlink, kurie kartu atstovavo ir Europos automobilių ir vairuotojų pažymėjimų informacinei sistemai EUCARIS.

Pasak „Regitros“ Informacinių sistemų skyriaus eksperto Kęstučio Petkevičiaus, tikimasi, kad Lietuva prie bendros informacinės keitimosi duomenimis sistemos prisijungs jau šiemet.

Siekiant įgyvendinti ES Tarybos sprendimą dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo kovos su terorizmu ir tarpvalstybiniu nusikalstamumu srityje gerinimo, 2009 m. „Regitra“ buvo paskirta nacionaliniu kontaktiniu centru teikti Lietuvos Respublikos transporto priemonių registracijos duomenis.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vakar vykusiame koncerno „Achemos grupė“ valdomos AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) neeiliniame akcininkų susirinkime buvo išrinkta nauja 6 asmenų įmonės valdyba.

Akcininkai patvirtino, kad ateinančius ketverius metus KLASCO valdyboje dirbs: Koncerno „Achemos grupė“  valdybos pirmininkas Flemmingas Lindeloevas, Koncerno „Achemos grupė“ prezidentas Arūnas Laurinaitis, Koncerno „Achemos grupė“ ekonomikos ir finansų direktorė Violeta Latvienė, KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža. Akcininkams valdyboje taip pat atstovaus Adomas Žadeika ir Tadas Kaminskas.

KLASCO

Lietuvos gyvenvietėse, iki šiol turėjusių žvyro dangą, pradėti šiųmetiniai darbai atliekami taikant įvairias technologijas. Be įprastinės – asfalto dangos įrengimo, pradėtos naudoti ir mažiau Lietuvoje žinomos, bet Skandinavijos šalyse mažo intensyvumo keliuose plačiai taikomos technologijos:

  • dvigubo paviršiaus apdaro su minkštuoju bitumu ant nesurištojo pagrindo sluoksnio arba ant gruntų, apdorotų jonų mainus gerinančiais priedais ir surištų cementu;
  • minkštojo asfalto dangų įrengimas.

Iš viso daugiau kaip 80 gyvenviečių prie valstybinės reikšmės kelių šiemet yra numatoma įrengti bitumines dangas. Eismo intensyvumas jose vidutiniškai nesiekia 150 a/p (krovininių automobilių dalis paprastai sudaro iki 10%), tad ir didelės investicijos ekonomiškai dažnai neatsiperka. Šios, lengvesnių konstrukcijų, tačiau pakankamai stiprios ir žymiai pigesnės dangų įrengimo technologijos leis parinkti ekonomiškai efektyvesnius, racionalesnius tiesimo ir remonto būdus. Naujos Lietuvos hidrogeologinėms sąlygoms technologijos taip pat bus papildomai tiriamos, moksliškai analizuojamos, vertinamos.

Gyventojai jau šiemet galės džiaugtis švaresne, tylesne ir saugesne aplinka, pasidalinti savo pastebėjimais.

Iš viso Lietuvoje šiuo metu iš 21 258,4 km kelių žvyrkeliai sudaro ~ 35% (7382 km). Apie ~ 38% (2810 km) iš jų eismo intensyvumas viršija 150 automobilių per parą. Likusiuose 4572 km, kur eismas nėra intensyvus, ateityje galima būtų planuoti arba įrengti lengvą bituminę dangą, arba neintensyvaus eismo žvyrkelius palikti be bituminės dangos.

Naujoms technologijoms pasiteisinus po garantinio trejų metų laikotarpio galima būtų planuoti tolesnį šių dangų naudojimą, pradedant nuo žvyrkelių ruožų einančių per gyvenvietes, bei galimai intensyvesnių žvyrkelių ruožų ar maršrutų.

LAKD

Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui apjungti 11 valstybinių kelius prižiūrinčių įmonių į 6. Tai kasmet leistų sutaupyti 8 mln. litų, kurie būtų skiriami keliams, o ne administracijai išlaikyti. Pertvarkius Lietuvos automobilių kelių direkciją ir valstybines įmones bus efektyviau naudojamos keliams skiriamos valstybės biudžeto lėšos.

„Pertvarkydami kelių priežiūros įmones, norime efektyvinti valstybinės reikšmės kelių valdymą ir priežiūrą, taupiau naudoti kelių priežiūrai skirtus pinigus. Išlaikyti tiek įmonių, nepaisant to, kad jų darbuotojų skaičius ir veiklos sąnaudos pastaraisiais metais buvo nuolat mažinamos, Lietuvai kainuoja per daug. Sutaupytus pinigus skirtume tiesiogiai kelių priežiūrai“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčias valstybės įmones numatoma pertvarkyti prijungimo būdu, sumažinant jų skaičių nuo 11 iki 6. Po reorganizacijos veikti liks šios valstybės įmonės: „Vilniaus regiono keliai“, „Kauno regiono keliai“, „Klaipėdos regiono keliai“, „Panevėžio regiono keliai“, „Šiaulių regiono keliai“ ir „Automagistralė“. Jos ir toliau liks įrašytos į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių sąrašą.

Panaikinus Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Tauragėje ir Telšiuose veikiančias valstybės įmones, šių bei aplinkinių miestų ir rajonų valstybinės reikšmės kelius ir toliau prižiūrės ten likusios kelių tarnybos.

Valstybinės reikšmės kelius valdyti patikėjimo teise bus perduota Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos. Dabar juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja 11 valstybės įmonių. Naujasis valstybinės reikšmės kelių priežiūros modelis užtikrins kelių valdymą ir priežiūrą ne regioniniu, bet valstybės mastu. Jis bus efektyvesnis, aiškesnis ir taupesnis. Bus subalansuotos valstybės turto – kelių valdymo funkcijos, išgrynintos ir skaidresnės Kelių direkcijos vykdomos kelių projektavimo, tiesimo, statybos, rekonstravimo, taisymo (remonto) ir priežiūros darbų užsakovo ir organizatoriaus funkcijos, efektyvesnė taps kelių priežiūros kontrolė. Likusios valstybinės įmonės po pertvarkos bus atsakingos tik už kelių priežiūrą.

Po pertvarkos įmonių darbuotojų skaičius sumažės apie 50. Dėl to laukiama vienkartinio 4 mln. Litų sutaupymo efekto.

Valstybė taip pat atsisako kelių priežiūros įmonėms nebūdingų veiklos funkcijų. Pernai Palangos savivaldybei buvo perduota „Klaipėdos regiono keliams“ priklausęs viešbutis centrinėje kurorto gatvėje.

Lietuvos Respublikos Susisiekimo Ministerija

Jau įprasta, kad naftos kainoms krentant, degalinėse neskubama mažinti degalų kainų. Ir atvirkščiai, kai naftos kainos kyla, verslininkai jau kitą dieną didina degalų kainas, nors neretai naujai įsigyti degalai atvežami tik po kelių dienų. Tai vyksta ir dabar, kai pasaulinėje rinkoje naftos kaina nukrito žemiau 100 dolerių už barelį ribos, o degalų kainos mažėja ne taip sparčiai. Tačiau Konkurencijos taryba šį labai svarbų laikotarpį pramiegojo.

Didėja marža

Pavasarį degalų kainos sušoko tokį kadrilį, kad gegužę ekspertai visai rimtai prognozavo, jog iki metų pabaigos benzino A-95 kaina netrukus pasieks 6 ar net 7 Lt už litrą. Daugelis vairuotojų rimtai svarstė apie galimybę asmeninius automobilius naudoti tik būtiniausiais atvejais.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius tik skėsčiojo rankomis: „Lietuvoje išgaunama nafta nedaro įtakos degalų kainai, kaip ir nedaro įtakos iš Rusijos įvežama nafta. Degalų kainos pirmiausia priklauso nuo naftos kainos pasaulinėje rinkoje.“

Visuomenės dėmesys degalų pardavėjams padidėjo, kai degalų kainos buvo pasiekusios rekordines ribas. Tada degalinių tinklus tikrinusi Konkurencijos taryba mums pranešė, kad degalinės susimažino veiklos maržą iki 3–4 proc. benzino kainos. Kodėl Konkurencijos taryba miega dabar? Ne paslaptis, kad kaip tik dabar, kai naftos kaina pasaulinėje rinkoje krenta, nesąžiningiems degalų pardavėjams atsiranda daugiau galimybių uždirbti. Tokią mintį mums pakuždėjo degalais prekiaujančios vienos smulkios bendrovės atstovas.

Jo žiniomis, kaip tik krentant, o ne augant degalų kainai, degalinės maržą neretai pakelia net iki 10–15 proc. Tačiau niekas to nepastebi, nes degalai pinga. Lietuvoje taikoma degalų kainodara yra sudėtinga. Tai rodo atvejai, kai degalų kainos degalinėse neretai keičiamos kelis kartus per dieną, nors naujų degalų neatvežama. Šio kuriozo niekas negali svariai paaiškinti. Tikinimas, jog vyksta mažmenininkų karai, yra nerimtas. Tačiau atsiranda galimybė pasiteisinti, kai Konkurencijos taryba nutveria už rankos.

Štai L.Vosylius, komentuodamas Finansų ministerijos stebėsenos rezultatus, pareiškė: „Iš tiesų kainos yra keičiamos kelis kartus per parą. Jei Finansų ministerijos atstovai pasižiūrėjo į kainas 8 val. ryto, tai jiems gal ir pasirodė, kad kainos nepakitusios. Nemanau, kad ministerija galėjo taip greitai atlikti tokį tyrimą.“

Pigios ar brangios naftos laikai baigiasi?

Per pastarąsias dvi savaites naftos kaina pasaulinėje rinkoje nukrito žemiau 100 dolerių už barelį ribos. Seniai to nebuvo. Ar tai – tik laikinas reiškinys, ar tik štilis prieš audrą? Į šį klausimą mums niekas neatsakys. Kokios bus pasekmės? Įgysime patirties. Štai Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad dėl pingančios naftos, taigi ir degalų, tikėtina, mažės ne tik transporto grupės kainos, bet ir pigs maisto produktai bei nealkoholiniai gėrimai. Kitų prekių ir paslaugų grupių kainos, tikėtina, reikšmingai nepasikeis. Tačiau analitikai prognozuodami ne veltui vartoja žodelį „tikėtina“. Pavartykime balandžio ar net gegužės mėnesiais išleistus laikraščius ir pamatysime, kad net labai įtakingi ekspertai vienodai prognozavo naftos kainų augimą. Išvados dažnai būdavo vainikuojamos liūdna pranašyste, kad pigios naftos laikai baigiasi. Šią savaitę analitikai tyli. Laukia. Nedrąsu pareikšti, kad baigiasi ne pigios, o brangios naftos laikai.

Kas galėjo pamanyti, kad per mėnesį padėtis pasaulinėje rinkoje pasikeis iš esmės. Niekas. Beje, apie naftos brangimo prognozes su sunkiai slepiamu pasitenkinimu kovo pabaigoje kalbėjo Rusijos valdžios atstovai. Jiems naftos čiulptukas yra gyvybiškai svarbus. Todėl netrūko prognozių, kad jau šįmet naftos kaina bus net 150 dolerių už barelį. Štai Rusijos vicepremjeras Igoris Sečinas kovo mėnesį su šypsenėle citavo ekspertų išvadas, kad naftos kainos paprastai pakyla du kartus per metus, o artimiausio kainų pakilimo laukiama šių metų gegužės pabaigoje. Ir kaina balandžio mėnesį tikrai šovė į viršų. Bet vėliau paaiškėjo, kad taip įvyko tik todėl, kad išgirdę prognozes naftininkai kainą pakėlė nesulaukę tikrų pokyčių rinkoje.

Apie Rusijos rinkos realybę mums daugiau pasako faktas, kad šioje šalyje tėra 28 naftos perdirbimo įmonės. Palyginkime: Kinijoje veikia apie 100, o JAV – net 150 naftos perdirbimo įmonių. Be to, pagaliau paaiškėjo, kodėl Rusijoje jos pastatytos ne ten, kur labiausiai reikia šalies ekonomikai, – jos statytos pirmiausia planuojant karinių dalinių aprūpinimą degalais. Taigi dabar galima nesunkiai sužinoti, kur Rusijoje yra karinių apygardų centrai.

Bevaisės OPEC pastangos

Krintančios naftos kainos kelia rūpesčių OPEC šalims, kuriose išgaunama apie 40 proc. visos išgaunamos naftos. OPEC šalyse (Saudo Arabijoje, JAE, Katare, Irane, Irake, Kuveite, Libijoje, Alžyre, Angoloje, Nigerijoje, Venesueloje ir Ekvadore) gegužės mėnesį per parą buvo išgaunama 31,86 mln. barelių naftos per parą, šiek tiek daugiau, nei buvo susitarta. Praėjusią savaitę OPEC šalių atstovai susirinko Vienoje ir susitarė nedidinti buvusios naftos gavybos kvotos, t. y. 30 mln. barelių per parą. Tikėtasi, kad šis sprendimas sustabdys naftos pigimą, tačiau pasaulinė rinka sureagavo labai silpnai.

Šveicarijos investicijų banko „Credit Suisse“ analitikai padarė drąsiausią prognozę: užsitęsus krizei Europos Sąjungoje, jau šįmet „Brend“ markės naftos kaina gali kristi iki 50 dolerių už barelį. Kitas OPEC susitikimas planuojamas gruodžio mėnesį. Tiesa, pradėjus pildytis „Credit Suisse“ analitikų prognozėms, susitikimas gali būti surengtas ir anksčiau.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

2012 m. balandžio 19 d. į LR Seimo Antikorupcijos komisiją kreipėsi 34 šalies vežėjai  („Linava“ nariai) ,,Dėl padėties LNVAA „Linava.“ Praėjus mėnesiui po kreipimosi, 6 vežėjai savo parašus oficialiai anuliavo.

34 įmonių (asociacijos „Linava“ narių) atstovai Antikorupcijos komisijos prašė išsiaiškinti, ar asociacija “Linava” ir jos dukterinės įmonės UAB „Linava servisas” bei VšĮ. “Linavos mokymo centras”:

1. teisingai moka mokesčius;

2. savo veikla nedaro žalos asociacijos nariams, tretiesiems asmenims;

3. ar Asociacijos, jos dukterinių įmonių vadovų atsakingų už finansinės atskaitomybės parengimą, už finansinės veiklos kontrolę ir vykdymą, veiksmuose nėra nusikalstamos veiklos požymių.

Asociacija „Linava“ anksčiau jau buvo susidūrusi, kai įvairiuose raštuose pasirašę vežėjai išsižada savo parašo, todėl kreipimąsi Antikorupcijos komisijai pasirašę vežėjai buvo oficialiai perklausti ir paprašyti raštiško patvirtinimo, ar jų parašas ant dokumento galioja.

Gegužės mėnesį apgailestaudamos dėl savo veiksmų, parašų po minėtu kreipimusi atsisakė 6 įmonės (redakcijai įmonės žinomos). Atsisakiusieji savo parašo vežėjai teisinosi, kad buvo suklaidinti pateiktos informacijos dėl audito, asociacijos narių veiklos, nebuvo išsamiai supažindinti su kreipimosi turiniu. Parašų atsisakiusiųjų įmonių raštuose teigiama, kad prašant pasirašyti kreipimąsi LR Antikorupcinei komisijai, buvo akcentuojama, kad „spaudžia“ laikas.

Viena iš parašą anuliavusių įmonių, savo atsisakyme teigia, kad kreipimąsi pasirašė įmonės darbuotojas, kuris neturėjo reikiamo įgaliojimo ir vadovybės pritarimo šiuo klausimu. Įmonės vadovybė apie tai, kad darbuotojas pasirašė tokį kreipimąsi – nežinojo.

Kaip rodo praktika, skubotai padaryti sprendimai gali turėti labai liūdnų pasekmių. „Linavos“ asociaciją pastaruoju metu tikrino įvairios institucijos. Valstybinei mokesčių inspekcija patvirtino, kad „Linava“ neturi neįvykdytų įsipareigojimų. Neseniai Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU prašymu atliktas kompanijos „PricewaterhouseCoopers“ auditas atskleidė, kad asociacijoje nėra jokių grėsmių ar neatitikimų TIR sistemos reikalavimams. Patikrinimų išvados – viskas asociacijoje gerai, tačiau pastaraisiais mėnesiais laikas skirtas atsakymams į raštus, galėjo būti skiriamas aktualesniems dalykams.

Asociacijos „Linava“ prezidentas yra sakęs, kad viešumoje pasirodę spekuliacijos apie milžiniškus asociacijos nuostolius, tėra rinkimus pralaimėjusios opozicinės vežėjų grupės retorika artėjant birželio vežėjų Kongresui.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Iki liepos 31 d. visoje šalyje eismo priežiūrą vykdantys policijos patruliai iki 50 proc. patruliavimo laiko skirs važiavimo greičio kontrolei vykdyti.

Pastaruoju metu užregistruojama vis daugiau eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, dėl transporto priemonių vairuotojų dažniausio Kelių eismo taisyklių reikalavimo nepaisymo, t. y. nepasirinkto saugaus važiavimo greičio.

Atsižvelgdamas į tai ir siekdamas tinkamai įgyvendinti vieną pagrindinių policijos uždavinių – saugaus eismo priežiūrą, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos teritorinėms policijos įstaigoms nurodė sustiprinti transporto priemonių važiavimo greičio kontrolę tiek valstybinės (magistraliniai, krašto, rajoniniai keliai), tiek ir vietinės reikšmės keliuose.

Primename, kad policijos pareigūnai gali naudoti tik tokius greičio matavimo prietaisus, kurie turi galimybę atmintyje kaupti atliktų matavimų duomenis. Eismo dalyvių pažeidimams fiksuoti policijos įstaigos naudos turimus tarnybinius automobilius su įmontuota specialiąja įranga. Specialiomis spalvomis nenudažyti ir policijos skiriamaisiais ženklais nepažymėti automobiliai bus naudojami tik tie, kuriuose įrengta vieninga pajėgų valdymo sistema, vaizdo ir garso įrašymo įranga.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Volgograde atliekamas bandymas, po kurio bus nuspręsta, ar naudoti visoje Rusijoje prieš perėjas esančius netikrus „gulinčius policininkus“. 3D technologijomis paremti piešiniai ant asfalto atrodo kaip tikri greitį priverčiantys sumažinti kalneliai.

Vairuotojams iš toli tai atrodys kaip kliūtis ir jie mažins greitį, o pastebėti, kad tai yra netikras „gulintis policininkas“ jie galės tik iš arti.

Išbandyti tokias greičio mažinimo priemones sugalvojo Volgogrado kelių policija, kuri kartu su dailininku Filipu Kozlovu ir įgyvendino šį projektą.

Pirmuosius piešinius ant asfalto piešė pats dailininkas. Planuojama, kad jei šios greičio mažinimo priemonės pasiteisins, tuomet jos gali būti naudojamos visoje Rusijoje.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

IRU duomenimis, pasaulyje yra apie 23 mln. km kelių, iš kurių 140 tūkst. km. – mokami (0,6 proc.). Daugiausia jų yra Europoje ir JAV. Pasirodė, toks pavyzdys užkrečiamas – Rytų Europoje atsiranda vis daugiau ir daugiau mokamų kelių. Dėl to pradedame naują straipsnių ciklą apie kelių apmokestinimo procesą Rusijoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje.

„Rusijoje kelių nėra, yra tik vietos, kuriomis galima pravažiuoti“. Šį buvusio Federacijos Tarybos pirmininko teiginį bando paneigti dabartinė Rusijos valdžia. Rusijos transporto ministro Igorio Levitano programoje numatyta, kad iki 2025 metų mokami keliai sudarys 5 proc. visų šalies kelių.

Pradžia galvą laužo

Kelių komercializavimas Rusijoje prasidėjo nesėkmingai. 1992 m. buvo pasirašytas B. Jelcino įsakymas „Dėl automobilių kelių tiesimo ir eksploatavimo komerciniu pagrindu“, o pirmas eksperimentinis mokamas kelias – 18 km magistralės „Don 4“ ruožas – atsirado tik 1998 m. Tačiau vėliau kai kurie regioniniai keliai buvo apmokestinti priešingai įstatymui. Pvz. 2001 m. Pskovo srityje 4 kelio ruožai (160 km.) buvo apmokestinti neatsižvelgiant į įstatymo reikalavimą užtikrinti teisę važiuoti alternatyviu nemokamu keliu. Du tokie ruožai tęsėsi iki Estijos ir Latvijos pasienio, todėl užsienietis, praėjęs muitinį patikrinimą, turėjo tik dvi galimybės: arba mokėti, arba grįžti atgal ir važiuoti aplinkeliu.

Vis tik saviveikla regionuose nesibaigė. Praeitais metais D. Medvedevas pasirašė minėto įstatymo pataisas, kurios leido vietinėms valdžioms iš kiekvieno nemokamo kelio padaryti mokamą. Be to, tarifai nėra reglamentuoti. Kaip rezultatas – mokamų kelių „išdygo“, kaip grybų po lietaus: Altajuje, Chakasijoje, Lipecko, Voronežo, Tambovo, Pskovo srityse.

Kiek šiandien mokamų kelių Rusijoje – niekas turbūt negalėtų tiksliai atsakyti. Federalinės kelių agentūros duomenimis, praėjusių metų viduryje jų buvo virš 450 km, iš jų federalinių kelių – tik 53 km.

„Monstro“ gimimas

Tokia saviveikla privertė Rusijos valdžią priimti sprendimą, kuris, daugelio ekspertu nuomone, padarė tik daugiau žalos kelių statybai. Pasiteisinus kova su korupcija 2001 m. buvo likviduotas Federalinis kelių fondas, o vėliau ir teritoriniai fondai. Kelių statyba buvo įšaldyta – finansavimas nukrito nuo 2,3 iki 1 proc. BVP.

Užsiėmęs ministro pirmininko pareigas V. Putinas ėmė spręsti šią problemą. Galiausiai, 2009 m. buvo įkurtas „monstras“ – Valstybinė kompanija „Rusijos automobilių keliai“ („Avtodor“), kuriai buvo perduotos visos federalinės magistralės. Naujas „Avtodoro“ direktorius S. Kelbakas pareiškė, jog iki 2015 m. visų mokamų kelių ilgis sieks 1,4 tūkst. km., pvz., 700 km. magistralė „Sankt-Peterburgas – Maskva“ bus visiškai mokama. Manoma, kad taip „Avtodor“ galės atsisakyti valstybinės paramos ir pereiti prie savarankiško finansavimosi.

Pagrindinė priemonė – koncesijos

Kelių problemai spręsti V. Putinas ketina taikyti koncesijos mechanizmą. Būtent koncesijos susitarimai turėtų privilioti į Rusijos kelių sektorių privatų ir užsienio kapitalą ir tai greičiausiai padidins mokamų kelių skaičių.

Koncesijų įstatymas buvo priimtas 2005 m. ir pradėtas realizuoti paskelbus kelių statybos konkursą, kurį laimėjo konsorciumas „ZSD-Nevos meridianas“, nutiesęs prie Suomijos įlankos 49 km. magistralę, pavadintą „Vakarinis greitasis diametras“. Ši magistralė jungia Peterburgo uostą su pagrindiniais federaliniais keliais. 2011 m. gegužės mėnesį buvo apmokestintas pirmas šio kelio 6 km ruožas. Tarifas 4 (ir daugiau) ašių vilkikams – 100 rublių.

Ką mano liaudis?

Už mokamus kelius pateikiami 2 argumentai. Valdininkai sako, kad komercinis sektorius leis padidinti kelių finansavimą, pritrauks privatų kapitalą ir užsienio verslininkus. Ekspertai pastebi, kad tarifai turėtų likti pvz., 1 rub./km., nors dabar važiavimas Vakariniu greituoju diametru kainuoja vidutiniškai 4-6 rub./km.

Mokamų kelių priešininkai turi platesnį argumentų spektrą. Pirmas ir labiausiai populistinis iš jų – mokami keliai pažeidžia konstitucinę teisę laisvai judėti. Taip vežėjai turės mokėti du kartus: ir transporto mokestį, ir į mokamo kelio kasą. Kitas argumentas siejamas su korupcija. Dabar kelių statybos sistema griežtai administruojama, todėl pinigai ir užsakymai per valdininkus patenka pas „savus“ žmones. Štai kodėl kelių sektorius tapo šaltiniu pasipelnyti valstybės sąskaita.

Vis dėl to ekspertai bijo, kad visas mokamų kelių pelnas bus skiriamas jų priežiūrai, o nemokami keliai degraduos. Įtariama, kad vietiniai valdininkai tiesiog apmokestins senus nemokamus kelius ir nesirūpins jų priežiūra ir statyba, kaip jau įvyko Pskovo srityje. Taip pat abejojama, ar minėto įstatymo normos nebus pažeistos. Jau dabar Rusijos ministrai pasisako už alternatyvių nemokamų kelių naikinimą ir lankstaus mokėjimo mechanizmo įvedimą.

Post scriptum

Kol verda diskusijos reikia pažymėti, kad de facto visi bendro naudojimo Rusijos federaliniai keliai bus apmokestinti jau po pusės metų. Mokėti už juos reikės vilkikų bendros masės virs 12 t. savininkams. Tam tikslui pasiekti kuriama palydovinė navigacinė sistema GLONASS, kurios pagalba bus galima rinkti mokesčius už faktinę automobilio ridą federaliniais keliais.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Prancūzų gamintojas „Lamberet“ rinkai siūlo naujas šaldytuvines puspriekabes „SR2 SuperBeef”, kurios skirtos skerdienai ar kitiems mėsos produktams gabenti.

Gabenant skerdiena pakabintą ant kablių, atsiranda papildoma rizika, nes kelionės metu įsisiūbavusi mėsa gali pakeisti puspriekabės masės centrą, o staigesniame posūkyje tai gali nuversti transporto priemonę nuo kelio. Šioje puspriekabėje kroviniai tvirtinami varžtais.

Pažemintas svorio centras ir padidintas pneumatinės pakabos standumas suteikia daugiau stabilumo kelyje. Taip pat nauji sprendimai leidžia didžiąją krovinio masės dalį formuoti puspriekabės viduryje, o ne šonuose ir krovinio masės išsidėstymas tapo tolygesnis. Gamintojas teigia, kad ir puspriekabės korpusas yra atnaujintas ir 16 proc. geriau išlaiko temperatūrą jei lygintume su įprastomis šaldytuvinėmis puspriekabėmis.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lietuvos rinkai pristatomas naujas „Kässbohrer“ produktas – užuolaidinė puspriekabė ritinių gabenimui.

Tokiose puspriekabėse galima vežti tiek krovinius sukrautus ant palečių, o atidarius specialius denginius, tiek ritinius. Iš vandeniui atsparios faneros pagamintos puspriekabės grindys gali išlaikyti 7,2 tonų keltuvo ašies apkrovą, o uždengus lovį specialiais denginiais – 5,4 tonų.

Užuolaidinės puspriekabės ritinių gabenimui gaminamos laikantis standartinių specifikacijų, t.y. 2.760 m. vidaus aukštis standartinėje puspriekabėje, bei 3.0 m. „mega“ tipo puspriekabėje. Toks lankstumas leidžia apriboti bendrą sąstato aukštį, vežant sunkius plieno krovinius, o esant lengviems kroviniams, kai svarbesnis yra vidaus erdvės aukštis, efektyviau išnaudoti puspriekabę. „Kässbohrer“ pavyko išsaugoti aukščiau išvardintus vidaus parametrus netrumpinant lovio ilgio. Standartinėse, ir „mega“ tipo „Kässbohrer“ puspriekabėse lovio ilgis yra 8.6 m.

Pirkėjo pageidavimu lovio denginiai gali būti sutvirtinti aliuminio profilio briaunomis, kurios sutvirtina visą denginių konstrukciją ir daro ją patvaresnę.

Lovyje yra įrengtos 4 poros angų (100 x 100 mm) ritinių tvirtinimo kaiščiams įstatyti. Šie kaiščiai papildomai apsaugo vežamus ritinius. Puspriekabė, be standartinių 16 porų tvirtinimo kilpų, išlaikančių iki 2 tonų svorį, turi 4 poras sustiprintų kilpų, išlaikančių iki 4 tonų svorį. Ši puspriekabė atitinka numatytus reikalavimus ir gali pervežti nuo 0,9 m. iki 1,9 m. skersmens ritinius.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Gegužės mėnesį Lietuvos verslo darbdavių konfederacija (LVDK) pateikė skundą Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybai reikalaudama pradėti tyrimą dėl nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ piktnaudžiavimo padėtimi. Skunde reikalauta pripažinti, kad „Linava“ elgiasi nesąžiningai, ir prašoma taikyti Konkurencijos įstatymo nustatytas sankcijas.

Birželio 11 d. Lietuvos pramoninkų konfederacijos (LPK) e. p. prezidentas Gediminas Rainys ir Lietuvos prekybos pramonės ir amatų rūmų asociacijos generalinis direktorius Rimantas Šidlauskas pateikė savo poziciją šiuo klausimu. Jie atsiuntė laišką Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybai, kuriame teigiama, kad LVDK skundo autorių žinios apie monopolinę padėtį ir kaip ja piktnaudžiaujama, kelia abejonių. Laiške taip pat išreikštas nusistebėjimas, kad skundas buvo paviešinamas, nesulaukus Konkurencijos tarybos sprendimo, ar jis iš viso buvo nagrinėtas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) dukterinė įmonė UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ Rusijos kompanijai „EuroStyle Ltd.“ perdavė vieną iš dviejų nesavaeigių baržų, kurios pagal sutartį buvo pastatytos „iki rakto“. Iškart po laivo perdavimo užsakovui barža išplaukė pasikrauti krovinio Klaipėdos uoste.

Pagal sutartį su Rusijos užsakovu, pirmosios birių krovinių transportavimui skirtos baržos statybos darbai Vakarų Baltijos laivų statykloje prasidėjo 2011-ų metų rugpjūčio 1 d.

„Tai sudėtingas ir įdomus projektas. Profesionalumo išbandymu tapo terminai, per kuriuos baržos turėjo būti pastatytos. Tačiau džiaugiamės, jog Vakarų Baltijos laivų statyklos patirtis ir konkurencingumas leidžia gauti užsakymus ne tik iš Europos, bet ir iš Rusijos užsakovų“, – teigė UAB Vakarų Baltijos laivų statykla direktorius Vitalij Frolov.

Bazinis baržos projektas buvo parengtas AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) dukterinėje kompanijoje UAB „Western Baltic Engineering“. Baržos ilgis – 99,9 m, plotis – 15,8 m, grimzlė – 5,0 m, borto aukštis – 8 m. Birūs kroviniai bus saugomi 4 triumuose, kurių, bendra talpa sudaro 9800 kubinių metrų. Baržos statybos priežiūrą atliko klasifikacinė bendrovė „RMRS“ (Russian Maritime Register of Shipping).

Barža, kurios dedveitas 6000 tonų, buvo pastatyta ir įrengta Klaipėdoje. UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ baržoje sumontavo 150 kWt dyzelinį generatorių, taip pat 24 kWt stovėjimo generatorių su oriniu šaldymu. Labai retai pasitaiko, kad tokio tipo baržos turėtų pavairavimo mechanizmą. Kadangi statomos baržos bus nesavaeigės ir skirtos plaukioti ne upėmis, o jūromis, jose buvo sumontuoti 120 kWt pavairavimo įrenginiai, kurie švartuojantis leis nuotoliniu būdu iš baržą tempiančio vilkiko kontroliuoti pavairavimo mechanizmo darbą. Baržos taip pat buvo aprūpintos priešgaisrine sistema. Gamybos metu buvo sumontuotos visos reikalingos vamzdynų ir elektros sistemos.

Antra barža bus užbaigta ir perduota užsakovui liepos pabaigoje.

AB „Vakarų laivų gamykla”

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ pradėjo bendradarbiauti su įmone „Sixt“ tam, kad savo vartotojams pasiūlytų dar patogesnes keliones.

„Kompaniją „Sixt“ pasirinkome natūraliai – ji siūlo prieinamas automobilių nuomos paslaugas visose 60 šalių, į kurias skrenda „airBaltic“ lėktuvai: Europoje, Viduriniuosiuose rytuose, Rusijoje ir NVS šalyse, – sakė „airBaltic“ vyresnysis viceprezidentas pardavimams ir rinkodarai Michaelis Grimmas. – airBaltic.com yra  kelionių megaparduotuvė, kurioje siūloma viskas: nuo skrydžių iki viešbučių rezervacijų, draudimo paslaugų, saulės akinių atostogoms paplūdimyje ir netgi rožių, kurias galima įsigyti, skrendant lėktuvu“.

„Bendradarbiavimas su „airBaltic“ yra svarbus žingsnis, siekiant kuo didesnio patogumo vartotojams. „Sixt“ teikia aukščiausios kokybės kelionių paslaugas prieinamomis kainomis ir mums yra svarbu pasiūlyti papildomų paslaugų savo partnerių klientams visame pasaulyje. Malonu, kad „airBaltic“ pasirinko „Sixt“ savo partneriu ir esu tikras, kad mūsų vartotojai įvertins vieno langelio principu teikiamas kelionių paslaugas“, – teigė „Sixt“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Arnis Jaudzems.

Švenčiant bendrovių „airBaltic“ ir „Sixt“ partnerystę, „BalticMiles“ lojalumo programos nariai sulauks dvigubai daugiau taškų už kiekvieną išsinuomotą automobilį visose pasaulio šalyje.

UAB “Integrity PR”

Valstybinė kelių transporto inspekcija įvertinusi dvi kuruojamas rizikingiausias eismo saugumo užtikrinimo sritis: pavojingųjų krovinių vežimą bei vairavimo ir poilsio režimą, parengė informacinį lankstinuką „Pavojingi kroviniai. Vairavimas ir poilsis“ .

Lankstinuke pateikta su saugiu krovinių ir keleivių gabenimu susijusi informacija, aktuali vairuotojui:

– pavojinguosius krovinius vežančios transporto priemonės vairuotojui keliami reikalavimai, pavojingųjų krovinių klasės ir pavojaus ženklai, saugos reikalavimai;

– vairavimo trukmių, pertraukų ir poilsio laikotarpių taisyklės vairuotojams, vežantiems keleivius ir krovinius visuomeniniam naudojimui skirtais keliais.

Lankstinukas bus įteikiamas vairuotojams kelių transporto priemonių kontrolės keliuose vykdymo ir administracinių paslaugų teikimo metu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt