Muitų sąjungos 2011 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 8992 nuo 2012 m. birželio 17 d. visoje Muitų sąjungos teritorijoje (Baltarusijos Respublikoje, Rusijos Federacijoje ir Kazachstano Respublikoje) įvedamas privalomas išankstinis informavimas apie įvežamas prekes. Išankstinė informacija privalo būti pateikta į įvažiavimo muitinės, esančios Muitų sąjungos šalies teritorijoje, informacinę sistemą ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki transporto priemonės atvykimo.

Pateikta išankstinė informacija pasienio kontrolės postuose bus vertinama kaip tranzitinės deklaracijos elektroninė kopija. Per 2 val. nuo išankstinės deklaracijos pateikimo registravimo, muitinės pareigūnai privalės įvertinti rizikas ir krovinio dokumentų atitikimą pateiktiems išankstinėje deklaracijoje duomenims ir priimti sprendimą apie prekių išleidimą.


Jeigu vežėjas atvyks į muitinės postą nepateikęs išankstinės deklaracijos, jis privalės elektroniniu būdu pateikti visą informaciją apie prekes ir transporto priemones į muitinės elektroninę sistemą per artimiausias 2 valandas. Šiuo atveju pateikta informacija nebus laikoma kaip išankstinė ir nustatytas 2 valandų įvertinimo reglamentas dėl prekių išleidimo nebus taikomas.


Šiuo metu išankstinė informacija į Muitų sąjungos muitinių informacinę sistemą apie įvežamas prekes gali būti pateikta keliais būdais:

- per nacionalines muitinių programas.

Prie Rusijos Federacijos muitinės tarnybos informacinės sistemos Lietuvos vežėjai nemokamai gali prisijungę šiuo adresu.


Baltarusijos Respublikos muitinei išankstinė informacija pateikiama naudojantis muitinės atstovo “BELTAMOŽSERVIS” paslaugomis arba patiems vežėjams prisijungiant prie Baltarusijos muitinės informacinės programos. Abi paslaugos yra mokamos.


Kazachstano muitinei duomenys pateikiami tik per nacionalinę muitinės programą.


- per IRU TIR-EPD modulį. Šiuo moduliu galima naudotis gabenant prekes į Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos teritoriją


Naudojimasis šiuo moduliu yra demonstruojamas šioje svetainėje, kur galite rasti nuotolinio mokymosi programą, skirtą TIR knygelių turėtojams ir naudojimosi vadovą 5 kalbomis.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo gegužės 20 d. iki rugpjūčio 31 d. Baltarusijoje galios sunkiasvorių transporto priemonių masės apribojimai.

Jei oro temperatūra bus didesnė nei 25 laipsniai pagal Celsijų, tuomet vienos ašies apkrova negalės viršyti 6 t. Apribojimai galios nuo 11:00 iki 21:00 val.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Tarptautinis sunkiojo transporto stovėjimo aikštelių  tinklas „Transpark“ įkurtas 2009 m. siekiant saugesnio krovinių gabenimo, o ypač saugesnio vairuotojų darbo, norint kad šie nenukentėtų nuo nusikaltėlių. Pagal statistiką 1 iš 6 vairuotojų buvo užpultas, o 74 proc. tokių įvykių nutikdavo stovėjimo aikštelėse.

„Transpark“ sistemai priklausančios aikštelės turi du esminius kriterijus, pagal kuriuos jos yra vertinamos  – saugumo ir paslaugų pasiūlos. Kad stovėjimo aikštelė gautų kuo aukštesnį įvertinimą, reikia atitikti numatytus keliamus reikalavimus.

Kiekvienoje šalyje taip pat siūloma numatyti valstybinę instituciją, kontroliuojančią suteikiamų įvertinimų tikslumą ir jų laikymąsi. Tai galėtų būti Transporto ministerijos, kelių direkcijos, transporto inspekcijos.

Saugumas

Aikštelės saugumas nurodomas spynos simboliais prie aikštelės ženklo. Spynų gali būti nuo 1 iki 5. Kiekviena saugumo kategorija turi atitikti žemesnės kategorijos reikalavimus, bei būtent tai kategorijai taikomus specifinius reikalavimus.

Spynų kiekis / Reikalavimai

1 Turi atitikti paprastus saugumo reikalavimus. Aikštelė turi būti paženklinta ženklais, teritorija apšviesta.

2 Aikštelė turi būti aptverta ištisine tvora arba saugoma judesio davikliais. Aikštelės įvažiavimas ir išvažiavimas stebimas video kameromis, o jų užfiksuotas vaizdas turi būti saugomas. Turintis leidimą parkuotis sunkvežimiai privalo būti pažymėti. Aikštelę prižiūri jos personalas arba samdyti profesionalūs darbuotojai.

3 Aikštelė turi būti gerai matomoje vietoje. Pastoviai turi būti prižiūrima tvora, kad joje nebūtų skylių. Tik personalas ir sunkvežimių vairuotojai turi teisę patekti į teritoriją. Visi nusižengimai ir nusikaltimai pranešami policijai.

4 Registruojamos transporto priemonės ir vairuotojai. Apsauginiai ir kitas personalas yra profesionaliai tam paruošti darbuotojai, o jų kompetencija tikrinama. Jie yra apmokyti reaguoti į signalizaciją, žino ką tokiu atveju daryti. Galima rezervuoti vietą iš anksto, aikštelės vartai laikomi uždaryti.

5 Tvora aprūpinta apie įsilaužimus pranešančiomis sistemomis, o taip pat nėra galimybės pro ja išvažiuoti su vilkiku. Kameromis stebima visa aikštelės teritorija.

Paslaugos

Ši kategorija kaip ir saugumas yra klasifikuojama į penkias kategorijas. Suteikiama nuo 1 iki 5 žvaigždučių. Kiekviena paslaugų kategorija turi atitikti žemesnės kategorijos reikalavimus, bei būtent tai kategorijai taikomus specifinius reikalavimus.

Žvaigždučių skaičius / Reikalavimai

1 Baziniai paslaugų reikalavimai: tualetas, vandens kolonėlės, šiukšliadėžes.

2 Galimybė išsimaudyti, patogus aikštelėje teikiamų paslaugų išdėstymas.

3 Dušai, parduotuvė, degalinė.

4 Užkandinė, skalbykla, atsarginių dalių parduotuvė, laisvalaikio praleidimo paslaugos.

5 Restoranas, sunkvežimių plovykla, elektra, sniego ar ledo nuvalymo nuo sunkvežimių paslauga.

CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Iš Dublino oro uosto (Airijos respublika) su persėdimu Vilniaus oro uoste skrendantys keleiviai bus dar kartą tikrinami Vilniuje. Taip pat iš naujo bus tikrinamas ir jų bagažas – tiek rankinis, tiek registruotas. Tokios papildomos aviacijos saugumo procedūros vyks Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos administracijai informavus, kad Dublino oro uosto taikomos aviacijos saugumo procedūros neatitinka ES teisės aktų reikalavimų. Keleiviai, baigiantys kelionę Vilniuje, papildomai tikrinami nebus.

„Mūsų aviacijos saugumo darbuotojai yra pasiruošę tikrinti iš Dublino oro uosto atvykstančius su persėdimu (transferinius) keleivius ir jų bagažą, pagal tas pačias procedūras, kurios taikomos keleiviams iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių“, – sako VĮ Tarptautinio Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo departamento direktorius Ričardas Martinaitis, pridurdamas, jog šis reikalavimas tranesferiniams keleiviams iš Dublino oro uosto taikomas visuose ES oro uostuose.

Iš Dublino oro uosto į Vilniaus oro uostą skrydžius vykdo aviakompanijos „Aer Lingus“ ir „Ryanair“. Transferinių keleivių srautas iš Airijos sostinės nėra didelis – 2011 m. jų buvo mažiau nei 1 proc.

Šaltinis TVOU

Prasidėjusį Šventosios uosto valymą vėl lydi skandalai. Darbus užsakiusi Klaipėdos jūrų uosto direkcija rangovus Palangos bendrovę „Alvetos karjerai” apkaltino vangumu ir galimu dokumentų klastojimu, rašo „Lietuvos rytas”.
Prieš gaudama avansą bendrovė „Alvetos karjerai” privalėjo pateikti įrodymą, kad yra apsidraudusi tokia pat suma. Nutrūkus sutarčiai išmokėtus pinigus uostui grąžintų draudimo bendrovė.

Bendrovė pateikė „BTA draudimo” sudarytos sutarties poliso kopiją, kurioje buvo parašyta, kad įmonė savo veiklą apdraudusi 200 tūkst. litų. Tačiau „Alvetos karjerai” iki šiol nėra pateikę sutarties originalo. Kai jo draudimo bendrovėje ėmė ieškoti uosto direkcija, paaiškėjo, kad įmonė tėra apsidraudusi 30 tūkst. litų suma.


„Alvetos karjerų” vadovas Juozas Motijauskas su uosto mestais kaltinimais nesutinka.


„Iš pradžių mes buvome apsidraudę 30 tūkst. litų, tačiau paaiškėjus, kad tokia suma yra per maža, apsidraudėme 200 tūkst. litų. Vien draudimo sutartis mums kainavo 9 tūkst. litų”, - teigia jis.


Iki Šventosios uosto valymo darbų pabaigos likus vos dviem savaitėms bendrovė „Alvetos karjerai” iš uosto akvatorijos tėra pašalinusi apie 9 tūkst. kubinių metrų grunto. Iš viso Šventosios uoste ir įplaukos kanale rangovai yra įsipareigoję iškasti 28,5 tūkst. kubinių metrų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija suabejojo, ar tokiais tempais dirbdamas rangovas iki birželio 1 dienos spės pabaigti sutartyje numatytus darbus.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Gegužės 23 d. vyksiančioje tarptautinėje transporto, logistikos ir telematikos parodoje „TransBaltica“ Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava” pristato konferenciją Lietuvos vežėjams  „TRANSPORTAS - EKSPORTO VARIKLIS“, kurioje bus aptariamos svarbiausios vežėjų darbo Rytų rinkoje aktualijos, eksporto kryptys ir problematika.

10 val. prasidėsiančioje konferencijoje bus pateiktos ekspertinės ir teisinės įžvalgos kaip eksportuoti teikiamas paslaugas į kitas šalis. Teisininkai iš Rusijos pristatys naujausius Rusijos teisės aktų pakeitimus užsienio vežėjų atžvilgiu ir aptars transporto įmonių darbo šioje šalyje teisinius aspektus.

12.30 val. konferencijos pietų pertraukos metu bus galimybė užmegzti verslo kontaktus su 35 parodoje dalyvaujančiomis Baltarusijos transporto ir logistikos kompanijomis, kurių atstovai dalyvaus verslo kontaktų mugėje, salėje 5.1. bei Litexpo restorane „Adsum“.

Prie pietų stalo bus galimybė užmegzti jums naudingus verslo ryšius ar susipažinti su potencialiais verslo partneriais iš kaimyninės šalies.

Parodos rengėjų staigmena

Pasibaigus konferencijai – 15 val. vežėjus parodos organizatoriai Litexpo kvies apsilankyti ir specialioje pramogų bei poilsio erdvėje “Vežėjų gegužinėje”.

Čia kiekvienas atvykęs į parodą be įprastų verslo prisistatymų bei konferencijų bus pakviestas dalyvauti šventėje, kur vyks žinomų Lietuvos šou atlikėjų – ATLANTOS, VIRGIO STAKĖNO, grupių ŠARKOS, PINUP GIRLS  koncertai, 20 rūšių alaus bei maisto degustacijos.

Renginio moderatorė: Mama Rock'n'Rol

Kviečiame aktyviai dalyvauti. Įėjimas į parodą – nemokamas.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusijos teisinių paslaugų firma “Eurazijos transporto operatorių susivienijimas Evrazoto” informavo, kad naktį iš gegužės 19 d. į gegužės 20 d. numatoma griežtesnė užsienio vežėjų, gabenančių krovinius į Rusijos Federacijos teritoriją, leidimų kontrolė.

Prašome vežėjus atkreipti dėmesį.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Inspekcija 2012 m. gegužės 21–27 d. kartu su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos vykdys prevencinę priemonę, kurios metu bus tikrinama, ar transporto priemonių savininkai ir (ar) valdytojai už krovinines transporto priemones (N1–N3) ir keleivines transporto priemones (M2 ir M3), važiuojančias magistraliniais keliais A1–A18, sumokėjo savininkų ar valdytojų naudotojo mokestį.

Atkreipiame dėmesį, kad važiuojant magistraliniais keliais savininkų ar valdytojų naudotojo mokestį patvirtinantis dokumentas – vinjetė. Ji privalo būti užpildyta, o vinjetės pagrindinė dalis turi būti priklijuota prie priekinio transporto priemonės stiklo, naudojimosi instrukcijoje nurodytoje vietoje.


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo šiol skrydžių bilietus į Lietuvą galima rasti visuose pagrindiniuose užsienio ir Lietuvos bilietų pirkimo portaluose internete.

Keliones Baltijos šalyse organizuojanti bendrovė „Novaturas“ pirmoji Lietuvoje prisijungė prie tarptautinių bilietų platinimo sistemų.

Vienas didžiausių Baltijos šalyse kelionių organizatorius „Novaturas“ ėmėsi papildomos veiklos ir prisijungė prie tarptautinių bilietų platinimo sistemų. Kadangi Lietuva savo avialinijų neturi, tai prisijungimas prie tarptautinių   sistemų leis mūsų šalies keliautojams įsigyti bilietų tiesioginiams skrydžiams daugiausia į šiltas šalis ir iš tų šalių į Lietuvą.

Pasak „Novaturo“ vadovo Lino Aldonio, nuo šios dienos bilietus tiesioginiam skrydžiui į Vilnių jau gali įsigyti keleiviai iš Turkijos kurorto Antalijos, Kipro, Kretos, Bulgarijos, Kroatijos, Koso ir Barselonos.

Skrydžių bilietus galima rasti visuose pagrindiniuose užsienio ir Lietuvos bilietų pirkimo portaluose internete.

„Mes nuo šiol savo bilietus į Vilnių galime pardavinėti beveik 100 tūkst. kelionių agentūrų visame pasaulyje ir mes pardavinėjame bilietus daugiau kaip 380 tūkst. terminalų, kuriuos turi „Amadeus“ visame pasaulyje. Per trumpą laiką mes labai išplėtėme visus mūsų distribucijos kanalus“, – sako „Novaturo“ vadovas.

Tikimasi aptarnauti maždaug 100 tūkst. keleivių iš Baltijos šalių. Kiek keleivių skris iš kitų šalių į Vilnių kol kas esą sunku pasakyti.

„Mes žinome, kad mes labai patrauklūs ypač pietų šalių turistams vasarą, nes pas mus lyja. Izraelyje mes pristatinėjam Lietuvą, jie gi mus vadina „Lita“, lietaus   šalimi. Vakar gavau informaciją iš mūsų ambasadoriaus Izraelyje Dariaus Degučio, kad naujas, pavyzdžiui, avialinijų reisas, Tel Avivas – Vilnius jau visai vasarai yra išparduotas“, – sako Valstybinio turizmo departamento direktorė dr. Raimonda Balnienė.

Pernai Lietuvą aplankė beveik 2 milijonai užsienio turistų., atostogauti iš Lietuvos išvyko – pusantro milijono. Tačiau pagal turizmo augimo srautus Lietuva pernai atsidūrė antroje vietoje Europoje.

Tikimasi, kad pradėjus prekiauti bilietais tarptautinėse platinimo sistemose atvykstamasis turizmas
dar labiau augs.

Šaltinis Kauno diena

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2012 m. balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) skaičius smuko beveik 21 proc. iki 18271 vnt. Pernai balandį šalyje buvo įregistruoti 22 998 automobiliai.

Šį smukimą galima paaiškinti smarkiai sumenkusiu reeksportu (pirmiausia - į NVS šalis), kuomet tokie automobiliai šalyje įregistruojami vos kelioms dienoms arba su automatiniu išregistravimu po 90 dienų.

Tuo tarpu šalyje įregistruotų naudotų automobilių vidaus poreikiams skaičius 2012 m. balandį išaugo per 40 proc. iki 12 195 vnt., nes pernai balandį buvo įregistruota 8 690 automobilių.

Taigi, automobiliai vidaus poreikiams šį balandį sudarė 67 proc., o prieš metus - vos 38 proc. bendros jų registravimo apimties.

Analizuojant balandį vidaus poreikiams įregistruotus naudotus automobilius pagal markes, matome kad čia geriausiai sekėsi „Volkswagen“ (2 282 vnt.), „Opel“ (1 744 vnt.), „Audi“ (1 304 vnt.), „Toyota“ (954 vnt.) ir „Mercedes-Benz“ (686 vnt.).

Tarp modelių populiariausi buvo „Volkswagen Passat“ (907 vnt.), „Volkswagen Golf/Plus/Rabbit“ (615 vnt.), „Opel Astra“ (595 vnt.), „Audi A6/S6“ (524 vnt.) ir „Opel Zafira“ (487 vnt.).

Sausį-balandį šalyje pirmą kartą įregistruota 65 118 naudotų lengvųjų automobilių, t.y. beveik 13 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu 2011 m. (74 691 vnt.).

Tuo tarpu automobilių vidaus poreikiams šiemet įregistruota 44 164 vnt., t.y. beveik 41 proc. daugiau negu pernai (31 427 vnt.).

Automobiliai vidaus poreikiams šiemet sudaro 68 proc. bendros registravimo apimties, kai tuo tarpu pernai ta dalis buvo tik 42 proc. Vidaus poreikiams įregistruotų automobilių vidutinis amžius šiemet yra 10 m. 5 mėn.

Šaltinis Kauno diena

Lietuvos vairuotojus keliuose labiausiai erzina pavojingai tarp automobilių manevruojantys kiti vairuotojai, atskleidžia ne gyvybės draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo užsakymu „Vilmorus“ atlikta apklausa.

Šalies keliuose pavojingai „nardančius“ vairuotojus didžiausiu galvos skausmu laiko daugiau nei 7 iš 10 apklausos dalyvių. Pusę visų respondentų itin piktina posūkio signalo prieš sukant, persirikiuojant ar lenkiant nerodantys transporto priemonių vairuotojai. Vairuotojų didžiausių „galvos skausmų“ trejetuką baigia kai kurių automobilistų per lėtas važiavimas – į klausimą „kas jus labiausiai erzina vairuojant?“ šį atsakymą pasirinko 22,9% apklausos dalyvių. Apklausoje vairuotojo pažymėjimą turintys gyventojai galėjo pažymėti tris juos labiausiai erzinančius dalykus vairuojant.


„Staigiai priešais automobilį išniręs ar jam kelią užkirtęs automobilis gali virsti ne tik išgąsčio, bet ir rimtos avarijos priežastimi, todėl dauguma vairuotojų pavojingus manevrus laiko didžiausia yda kelyje. Primename, kad būtent drausmingas vairavimas yra vienas iš kriterijų, lemiančių mažesnę transporto draudimo įmokos sumą“, – teigia Egidijus Velička „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Žalos sureguliavimo departamento direktorius.


Remiantis apklausa, automobilių „nardymo“ kelyje labiau netoleruoja moterys – daugiau nei 75% moterų ir 68,4% vyrų tokį vairavimą laiko labiausiai erzinančiu. Tačiau 7,9% apklaustųjų piktina pačių moterų vairavimas. Moteris už vairo prie erzinančių dalykų vairuojant priskyrė ne tik 9,8% vyrų, bet ir - 4,8% apklausoje dalyvavusių moterų.


Tyrimas rodo, kad pavojingų kitų vairuotojų manevrų ypač netoleruoja vyresnio amžiaus vairuotojai. Be to, šis netoleravimas auga su kiekviena amžiaus grupe – kuo respondentai vyresni, tuo didesnė jų dalis tokius manevrus kelyje priskiria labiausiai nervus „tampantiems“ veiksniams. Chuliganiško vairavimo itin nemėgsta vairuotojai, kurių amžius yra nuo 70 metų – 84% jų tokį vairavimo stilių laiko labiausiai erzinančiu sėdint prie vairo.


Beje, 21,6% respondentų didžiausiais galvos skausmais vairuojant dar nurodo vilkikus, kuriuos gali būti sunku aplenkti, ir motociklininkus. Naujokai už vairo taip pat nėra mėgstamiausi eismo dalyviai – neseniai vairuotojo pažymėjimą gavusieji nervina 15,8% apklaustųjų.


„Vilmorus“ apklausoje dalyvavo 1004 pilnamečiai Lietuvos gyventojai.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baigiasi dar vieni studijų mokslo metai, kai šalies aukštojo mokslo įstaigos išleis būrį diplomuotų transporto vadybininkų. Nepaisant gausaus absolventų skaičiaus, transporto įmonėse jaučiama didelė profesionalių transporto vadybininkų stoka.

Lietuvos tarptautinių pervežimų bendrovės konstatuoja, kad vadybininkų yra daug, tačiau geras transporto vadybininkas – retenybė. Anot darbdavių, geras transporto vadybininkas turi būti patyręs, lengvai bendraujantis, gebantis išsisukti iš įvairiausių situacijų, lojalus įmonei, lengvai priimantis naujoves, o patirties ir išvardintų savybių – universitetuose, kolegijose, deja, nemokoma, todėl neretu atveju, asmeninės savybės labiau vertinamos nei aukštojo mokslo diplomas.

A.Trinkūno agroserviso „Agrenta“ plėtros vadovė Sandra Volungevičiūtė Lietuvos universitetais, o tiksliau jų studijų programomis transporto specialistams,  labai nusivylusi. Transporto inžinerijos bakalauro ir transporto inžinerinės ekonomikos ir vadybos magistro studijas baigusi S. Volungevičiūtė sako: „Manau, visiška nesąmonė, kas apie transportą dėstoma universitetuose. Inžinerijos teorijos mokoma iš 1970 – ųjų metų vadovėlių, o vadyba – tai juk irgi tik teorija. Vadybininkai nemokomi teorinių žinių pritaikyti praktikoje.“ Pati ne vienerius metus studijavusi, šiuo metu potencialius transporto vadybininkus vertina ne pagal profesinį išsilavinimą. Anot įmonės plėtros vadovės, daug svarbiau yra didelis noras pašaukimas dirbti transporto sektoriuje, gebėjimas greitai įsisavinti didelius informacijos srautus nei diplomas kišenėje. „Aš transportą lyginu su medicina ir nematau jokio skirtumo: transporte, kaip ir medicinoje – negali dirbti kiekvienas“ – konstatavo mergina ir prisiminė praktinį pavyzdį, kai į vadybininko poziciją buvo priimti du vaikinai. Vienas iš jų buvo baigęs transporto vadybos studijas, kitas – diplomo neturėjo, tačiau labai norėjo dirbti transporto įmonėje, buvo imlus naujai informacijai, troško dinamiško darbo. Šiuo atveju, paradoksalu, bet vaikinui turinčiam diplomą, sekėsi daug sunkiau perprasti transporto visą darbo specifiką. Šiuo atveju vadybinis išsilavinimas nesuteikė jokių pliusų.


Paklausesni kolegijų absolventai


Vis tik, vertindami šalies universitetų ir kolegijų parengtus specialistus, kalbinti transporto įmonių vadovai prioritetus teikia kolegijų absolventams. Jie turi daugiau praktinių įgūdžių nei universitetų absolventai. Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos (TTVAM) Vadybos fakulteto dekanė Liudmila Zumerienė logistikos ir ekspedijavimo specialybės absolventų integraciją į darbo rinką vertino puikiai. Čia dėstoma ne tik sausa transporto teoriją. Per visą studijų laikotarpį (3 metus) Lietuvos ir užsienio transporto, logistikos, ekspedijavimo įmonėse atliekamos dvi praktikos, kurių bendra trukmė 20 savaičių. UAB „Autoverslas“ praktiką kasmet atlieka 3 – 4 TTVAM studentai, iš kurių 50 proc. lieka dirbti įmonėje. Ekspedicinėje įmonėje UAB „Vaineda“ Tarptautinės teisės ir verslo mokyklos absolventai sudaro apie 30 proc. darbuotojų. Kaip pasakojo vadybos fakulteto dekanė „Mūsų absolventai yra paklausūs transporto sistemos darbo rinkoje. Ir šiuo metu transporto įmonės jau teiravosi bent penkių absolventų, kuriuos jau ir šiandien priimtų dirbti transporto – logistikos vadybininkais.“ Kai rinkoje vyrauja tokia paklausa, absolventai dabar patys turi galimybę pasirinkti įmonę ir įsidarbinti.


Transporto įmonių praktika rodo, kad absolventai laisvų transporto vadybininko darbo pozicijų užimti neskuba. Klaipėdos „A. Griciaus autotransporto įmonės“ personalo ir rinkodaros vadovas Aurimas Šmitas šiuo metu į kolektyvą mielai priimtų dar vieną transporto vadybininką, tačiau jį surasti sekasi sunkiai. Čia nepadeda net bendradarbiavimas su švietimo įstaigomis, kuriose rengiami transporto vadybininkai. Be to, „Į darbą priėmus transporto vadybos absolventą, jį apmokyti reikia maždaug trijų mėnesių,“ – pasakojo A. Šmitas, kuris stebisi, kodėl absolventai nenori dirbti transporto įmonėse, nors jiems siūlomi pakankamai geri atlyginimai.


Jau birželį šalies universitetai ir kolegijos išleis dar po vieną kursą transporto specialistų, kurie bus imlūs, dinamiški norės ir gebės save realizuoti transporto sektoriuje, todėl transporto įmonės turėtų nesnausti ir jau iš anksto pradėtų dairytis perspektyvių absolventų.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Tolimiausiuose pasaulio kampeliuose galioja keistos, juokingos, absurdiškos ir neįtikėtinos kelių eismo taisykles. 10 jų surinktos iš tolimų šalių, o viena mums labai artima ir pažįstama, bet sunkiai suprantama užsieniečiams.

1. Saudo Arabija. Šioje musulmoniškoje šalyje moterims apskritai neleidžiama vairuoti daugumoje viešų kelių. Joms draudžiama net važiuoti dviračiu. Sėsti prie vairo moterys gali tik privačiuose keliuose tarp gyvenamųjų rajonų. Ši taisyklė galioja ir turistėms – jos už tokį amoralų poelgį kaip automobilio vairavimas būtų suimtos ir gal net deportuotos iš šalies.


2. Kinija. Visame pasaulyje pėsčiųjų perėjos sukurtos tam, kad žmonės galėtų saugiai pereiti gatvę, žinodami, jog toje vietoje automobilio vairuotojai sustos jų praleisti. Bet tik ne Kinijoje. Šioje šalyje vairuotojams draudžiama stoti prie perėjų, o pažeidę šią taisyklę gali būti nubausti penkių juanių (apie 1,8 Lt) bauda.


3. Australija. Paprastai į dešinę sukame iš pirmosios eismo juostos, bet tik ne Melburne. Šiame mieste, jei sukant į dešinę reikia kirsti tramvajaus bėgius, sukti reikia iš pačios tolimiausios, labiausiai kairėje esančios eismo juostos. Toks manevras vietinių vadinamas „kablio posūkiu“ (angl. k. – „hook turn“) ir padeda išvengti tramvajų spūsčių. Kad ir koks keistas atrodytų pasiūlymas sukti į dešinę iš kairiausios eismo juostos, kai kitose eismo juostose riedantys automobiliai lekia į priekį, bulių kautynių trasa gatvės nevirsta. Besiruošiantys sukti į dešinę pavažiuoja iki pusės sankryžos, palaukia kol jiems užsidega raudonas šviesoforo signalas ir kol laukiantiems gretimoje gatvėje neužsidegė žalia, suka į dešinę.


4. Japonija. Tvarka, pagarba ir mandagumu garsėjančioje šalyje net taksi vairuotojai dėvi baltas pirštines, todėl apie jokią nešvarą negali būti nė kalbos. Po lietaus vairuotojai turi būti itin atidūs. Nepristabdę prieš balą ir aptaškę pėsčiojo drabužius jie gali būti nubausti apie 155 litus siekiančia bauda. Nors tokia taisyklė pasaulyje nepaplitusi, tikriausiai ir mūsų šalies pėstieji neprieštarautų, jei vairuotojams būtų oficialiai draudžiama taškytis purvu.


5. Filipinai. Nepaprastai tankiai apgyvendintoje šalies sostinėje Maniloje automobilių srautai mažinami labai primityvia priemone. Pirmadieniais nuo 7 valandos ryto iki 7 vakaro negalima naudoti automobilių, kurių valstybiniai numeriai baigiasi skaičiais 1 arba 2. Greičiausiai ši sistema buvo nužiūrėta nuo JAV, kai aštuntąjį dešimtmetį dėl degalų trūkumo lyginių ir nelyginių numerių savininkai degalinėse galėjo lankytis pakaitomis kas antrą dieną.


6. Tailandas. Ši Rytų Azijos valstybė rado kitokį būdą sumažinti automobilių spūstis. Daugelyje Bankoko gatvių nustatytu paros metu keičiama eismo kryptis, todėl nepratusiems prie Tailando sostinės eismo verčiau nemėginti vairuoti, nes net palydovinės navigacijos prietaisai gali atvesti priešpriešomis į atlekiantį mašinų srautą. Negana to, šioje šalyje pirmenybė važiuoti per sankryžą tenka ne pagal konkrečias taisykles, o tiesiog tam, kieno transporto priemonė didesnė. Tai galioja net kai prekeivių sunkvežimis staiga pajuda nuo šalikelės.


7. Didžioji Britanija. Kartais nutinka taip, kad gamtos šauksmas prispaudžia pačiu netinkamiausiu metu. Britų vyrai gali būti ramūs net jei arti nėra tualeto, jiems leidžiama šlapintis viešai, bet tik ant užpakalinio savo automobilio rato, tuo metu padėjus dešinę ranką ant mašinos.


8. Suomija. Autorinių teisių sergėtojai pasiveja net taksistus. Taksi vairuotojai, kurie veždami keleivius įjungia magnetolą privalo kasmet Autorinių teisių gynimo asociacijai sumokėti apie 76 litus siekiantį mokestį. Nenorintys leisti papildomų pinigų gali keleivius vežioti tyloje.


9. JAV, Kalifornija. Karštu oru ir moralės normų nepaisančiomis įžymybėmis garsėjančioje valstijoje vairuotojoms taikomas labai dorovingas reikalavimas. Moterims draudžiama vairuoti automobilį vilkint chalatą, be to, bet kurios lyties vairuotojams draudžiama spaudyti pedalus basomis.


10. JAV, Kanzasas. JAV yra per didelė ir pernelyg permaininga šalis, kad būtų galima apsiriboti tik viena neįprasta kelių eismo taisykle. Pietinės Kanzaso valstijos gyventojai ramybę vertina ne mažiau nei kaliforniečiai, tik jie saugo ne akis, o ausis. Šioje valstijoje draudžiama cypinti automobilių padangas. Nors pats draudimas neatrodo itin keistas, stulbina bausmė už jo pažeidimą. Per stipriai spaudę akceleratorių gali būti patupdyti į areštinę net 30 parų.


11. Lietuva. Mums savos šalies kelių eismo taisyklės jau įprastos, bet, atidžiau pažvelgus, ir jose netrūksta kuriozų. Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nurodyta, kad keleivius vežti leidžiama tik tam skirtomis arba specialiai tam pritaikytomis transporto priemonėmis ir tik pagal konstrukciją žmonėms skirtose vietose. Tačiau Kelių eismo taisyklėse, skirsnyje apie keleivių pareigas nurodyta ir kaip elgtis važiuojantiems krovininio automobilio kėbule. Jiems tik draudžiama stovėti, sėdėti ant bortų ir būti ant krovinio aukščiau už bortus. Taigi, vežti draudžiama, o važiuoti – ne.


CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Š. m. gegužės 15 d. Muitinės mokymo centre vyko Muitinės konsultacinio komiteto posėdis, kuriame buvo aptartа kaip Lietuvos eksportuotojams pasirengti teikti išankstinę informaciją Rusijos-Baltarusijos-Kazachstano muitų sajungai, taip pat klausimai susiję su išankstinės informacijos pateikimu apie prekes, įvežamas automobiliais į Rusijos-Baltarusijos-Kazachstano muitų sąjungą nuo 2012-06-17 bei pristatytas portalas, naudojamas informacijai pateikti elektroniniu būdu.

Posėdyje dalyvavo LNEA "Lineka" prezidentas Tautginas Sankauskas ir prezidiumo narys Ignas Puluikis.


Su posėdžio medžiaga kviečiame susipažinti Lietuvos muitinės tinklapyje, adresu: http://www.cust.lt/web/guest/verslui/konsultaciniskomitetas


Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Gegužės 15 d., antradienį Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovai: prezidentas Algimantas Kondrusevičius, generalinis sekretorius Vidmantas Adomaitis, viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius, Ryšių su Užsienio šalimis komiteto pirmininkas, prezidiumo narys Dainius Abramavičius susitiko su Rusijos tarptautinių vežėjų asociacijos ASMAP vadovais – generaliniu sekretoriumi Andrejumi Kurušinu, jo pavaduotoju Piotru Pavliuku bei ASMAP prezidento patarėju leidimų klausimais Anatolijumi Pinsonu.

Susitikime detaliai aptarti krovinių gabenimo į Rusiją aspektai naudojant papildomus dokumentus. ASMAP atstovai sutiko, jog pakrovimo lapų, kaip dokumentų įvedimas ir naudojimas vežant krovinius iš Lietuvos terminalų ir muitinės sandėlių į Rusiją yra priimtinas.

Pasak D. Abramavičiaus, kalbantis su ASMAP atstovais liko atviras krovinių gabenimo naudojant pakrovimo lapą iš uosto bei privačių komercinių sandėlių klausimas. Jį tikimasi baigti spręsti birželio viduryje vyksiančiose derybose su ASMAP atstovais.

Šaltinis CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt