Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI) 2012 m. spalio 8–14 d. kartu su kitomis Europos kelių transportą kontroliuojančias institucijas vienijančios organizacijos Euro Contrôle Route (ECR) valstybėmis narėmis vykdys prevencinę priemonę – tikrins krovinines ir keleivines transporto priemones.

Bendros kontrolės metu, tikrinant Lietuvoje ir užsienio valstybėse įregistruotas krovinines ir keleivines transporto priemones, ypatingas dėmesys bus skiriamas vairavimo ir poilsio režimo apskaitos vedimo apgaulės būdu bei transporto priemonėse įrengtų įrenginių ir (ar) prietaisų, atjungiančių nors vieną iš tachografo funkcijų arba galinčių turėti įtakos tachografo veikimui, paieškai ir transporto priemonėse įrengtų greičio ribojimo prietaisų naudojimo pažeidimams.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vadovaujantis Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) techninių priedų nuostatomis, ADR susitariančiosios šalys ne vėliau kaip nuo 2013 m. sausio 1 d. vairuotojams, vežantiems pavojinguosius krovinius, turi išduoti naujos formos pažymėjimus – ID-1 tipo (pagal ISO 7810:2003 dydis – 85,60 mm x 53,98 mm) plastikines korteles. Keičiamas ir dokumento pavadinimas, naujasis – ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas.

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) naujos formos pažymėjimus planuoja pradėti išduoti nuo 2012 m. gruodžio 1 d. ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimai pakeis šiuo metu išduodamus kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojingus krovinius, pažymėjimus. Pažymėjimai, išduoti iki 2012 m. gruodžio 1 d., galios iki juose nurodyto galiojimo termino pabaigos.

ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas nuo ankstesniojo skirsis ne tik savo forma, pavadinimu, bet turės ir daugiau duomenų, jame bus vairuotojo veido atvaizdas ir parašas. Siekdama sumažinti administracinę naštą vairuotojams, kuri kiltų dėl papildomų duomenų pateikimo, Inspekcija greitu metu planuoja pasirašyti atitinkamų duomenų gavimo sutartį su valstybės įmone „Regitra“, todėl, vairuotojui pageidaujant, ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjime galės būti naudojami tokie patys duomenys (nuotrauka ir parašas), kaip galiojančiame vairuotojo pažymėjime, jeigu tinkami duomenis yra VĮ „Regitra“.

Atkreipiame vežėjų ir vairuotojų dėmesį, kad dėl šio dokumento personalizavimo ypatybių ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimas nebebus išduodamas tą pačią dieną, kai vairuotojas išlaiko atitinkamą (-us) egzaminą (-us). Vadovaujantis Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos aprašu, egzaminuojamajam, išlaikiusiam egzaminą ir sumokėjusiam valstybės rinkliavą, pažymėjimas bus išduodamas per 10 darbo dienų. Inspekcija stengsis, kad dokumentai būtų išduodami kiek įmanoma greičiau. Inspekcija siūlo taupyti laiką ir ADR vairuotojo pasirengimo pažymėjimą atsiimti ne vykstant į Inspekciją, o gaunant jį nurodytu adresu Lietuvoje. Mokestis (5–6 Lt) už pažymėjimo pristatymą sumokamas grynaisiais kurjeriui, atsiimant pažymėjimą.

Platesnę informaciją dėl pažymėjimo išdavimo tvarkos ir sąlygų galite rasti Kelių transporto priemonių vairuotojų, vežančių pavojinguosius krovinius, mokymo ir egzaminavimo tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2012 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 2B-313 (Žin., 2012, 93-4839), kuris įsigalios 2012 m. gruodžio 1 d.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas pareiškė nesuprantantis, kodėl vieno didžiausių Lietuvoje koncernų “Achemos grupė” valdoma bendrovė Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas toliau vangiai investuoja į terminalo projektą.

Tuo metu terminalo vadovas atkerta, jog darbai vyksta pagal numatytą grafiką.

“Klaipėdos ir keleivių krovinių terminalas iki šiol nėra pasirašęs sutarties dėl paskolos iš komercinių bankų. Negauna ar nenori imti, darbus vykdo tik nuosavų akcinio kapitalo lėšų, labai nedidelėmis apimtimis. Uosto direkcijos investicijos į objektą jau pasiekė apie 80 mln. litų. Terminalo operatoriai kol kas yra atlikę darbų, mano skaičiavimu, už maždaug 2 mln. litų”, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė Klaipėdos uosto vadovas.

E.Gentvilo teigimu, kol Klaipėdos ir keleivių krovinių terminalas neįrodys savo finansinių pajėgumų, uosto direkcija negali pasirašyti dvišalės sutarties.

“Terminalo savininkai iki šiol nėra prisiėmę jokios atsakomybės ir jokių įsipareigojimų prieš uosto direkciją. Mes investuojame, mes didinsime jų akcijų vertę, jie kol kas laisvi paukščiai”, – sakė E.Gentvilas.

Anot jo, tokie atvejai neabejotinai vers uosto direkciją peržiūrėti modelį, kuris numato uosto ir bendrovių investicijas.

Tuo metu Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas sakė, jog projektas yra įgyvendinamas pagal bendrovės patvirtintą grafiką.

“Pastaruosius du-tris mėnesius mes investavome į griovimo darbus ir naujų pastatų pamatus bei konstrukcijas. Šiuo metu nėra jokios problemos dėl finansavimo užtikrinimo – darbus finansuojame iš nuosavų lėšų, tuo pačiu lygiagrečiai vedame derybas su bankais dėl paskolos suteikimo. Sutartis gali būti pasirašyta artimiausiu metu. Tai tikrai neturėtų jaudinti uosto direkcijos”, – sakė B.Petrauskas.

Anot jo, Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas į projektą jau investavo 5,5 mln. litų. Be to, su Lietuvos komerciniais bankais deramasi dėl 10-12 mln. eurų (34,5 mln. litų – 41,4 mln. litų) paskolos – pasak B.Petrausko, dvišalė sutartis su uosto direkcija būtų pasirašoma po to, kai įmonė pasirašys sutartį su banku.

“Achema” investuos į keleivių ir krovinių terminalo įrangą ir pastatus, o jo infrastruktūrą uosto užsakymu už 112,465 mln. litų stato viena didžiausių Latvijos kelių ir tiltų statybos bendrovių “Latvijas tilti”, kuri darbus planuoja baigti iki 2013 metų vasaros.

Šių metų liepą skelbta, jog “Achemos” investicijos į terminalą iki 2013 metų vidurio sieks apie 72,5 mln. litų.

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas šiuo metu taip pat derasi dėl naujų keltų linijų iš būsimo terminalo. Neoficialiais duomenimis, gali būti deramasi su Švedijos keltų operatore “Stena Line”, šių metų pavasarį įsigijusia penkis trumpus Baltijos jūros maršrutus iš Vokietijos “Scandline”.

Numatoma, kad naujas terminalas, kuris statomas tarp naujosios Smiltynės perkėlos ir vienos didžiausių uosto krovos bendrovių “Klaipėdos Smeltė, per metus galės aptarnauti 1 mln. keleivių, pervežti apie 0,5 mln. automobilių ir 5 mln. tonų krovinių.

Šiuo metu keltais iš Klaipėdos veža Danijos laivybos ir logistikos bendrovė DFDS, kuri plukdo į Kylį, Zasnicą (Vokietija) bei Karlshamną (Švedija).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

1960-aisiais Italijos pietuose pradėtas tiesti ir iki šiol nepabaigtas beveik 1000 kilometrų greitkelis – populizmo ir organizuoto nusikalstamo pasaulio vaisius. Kaip rašo „The New York Times“, šie dalykai po truputį korumpavo Pietų Italijos valdžią, nuvylė piliečius, kurie pradėjo migruoti iš ekonomiškai izoliuoto Kalabrijos regiono.

Šis greitkelis turėjo sujungti Neapolio ir Reggio Calabria miestų priemiesčius, tačiau iki šiol važiuojant šiuo keliu (A3) pasitaiko kliūčių ir statybinio broko: apleistų statybviečių, pavojingų 2 juostų tiltų, neapšviestų tunelių, nuo kurių lubų laša lietaus vanduo ir nuo kurių kartais ant pravažiuojančių mašinų nukrenta trupančio betono gabalai.

„The New York Times“ rašo, kad šis nevykęs greitkelis simbolizuoja ir tai, ką Šiaurinės Europos valstybės galvoja apie pietinę euro zoną: tai regionai, kurių transformavimąsi į gerovės valstybę jos remia, tačiau matyti, kaip jų dotacijos ir subsidijos pranyksta dėl korupcijos, o vietinė valdžia negali – arba nebenori – tam užkirsti kelio.

Nuo statybų pradžios, rašo „The New York Times“, iš šio greitkelio pelnėsi net trys subrangovų kartos. Šiuos subrangovus rinko ir skyrė taip pat ir trys Italijos politikų kartos. Nuo 2000-ųjų Italijos prokurorai jau suėmė šimtus prie šio greitkelio dirbusių žmonių: daugumai buvo pareikšti įtarimai dėl korupcijos ir turto prievartavimo.

„Italijai europinių lėšų netinkamas panaudojimas padarė milžinišką žalą, nes pinigai ne tik buvo naudojami netinkamai, tačiau net ir išmaitino organizuotą nusikalstamumą“, – situaciją Niujorko dienraščiui komentavo Sergio Rizzo, populiarių knygų apie politinę korupciją bendraautorius. „Pietiniai regionai neturėjo resursų planuoti, o jų remti projektai nedavė rezultatų. Tai yra problema“, – priduria S. Rizzo.

Nuo 2000 iki 2011-ųjų Italija iš Europos Sąjungos fondų gavo maždaug 100 mlrd. eurų įvairioms programoms (jos svyravo nuo žemės ūkio iki infrastruktūros) vystyti. Dauguma lėšų nukeliavo į Pietinę Italiją, tačiau jos atstovai šiuo metu gali „pasigirti“ tik pusiau pabaigtu greitkeliu. Kiek mažiau nei 100 mlrd. eurų gavusi Ispanija gali bent pasigirti pabaigusi pasaulinio lygio greitųjų traukinių tinklą. Atitinkamu laikotarpiu Graikijai skirta 50 mlrd. eurų, tačiau šių investicijų efektas taip pat nėra aiškus.

2001 metais Italija pasiryžo vietoje nepabaigto A3 greitkelio statyti naują – senajame nebuvo tinkamos pagalbinėmis tarnyboms skirtos juostos. Nuo to laiko greitkeli statybai atseikėta 10 mlrd. eurų. Tiesa, kai šalies teismuose įrodyta, jog nemaža dalis šių pinigų naudoti netinkamai, Europos Sąjungos atstovai pareikalavo, kad šiam projektui numatyti 500 mlrd. eurų būtų nukreipti į kitus projektus.

Kaip rašo „The New York Times“, važiuoti A3 greitkeliu – pagrindine regiono, kuriame nėra greitųjų traukinių, kuriame nedarbas siekia 20 proc. (jaunimo nedarbas – net 40 procentų) arterija – panašu į tamsiosios naujausių laikų Italijos istorijos stebėjimą. Tai mišinys korupcijos ir politinės protekcijos, dėl kurio regiono skola yra antra pagal dydį (po Graikijos) Europoje.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Mercedes-Benz“ netrukus pradės serijinę naujo trijų ašių sunkvežimio „Unimog U 5000“ su ratų formule 6×6 gamybą. Šį universalų bekelės virtuozą labai palankiai Hanoverio IAA parodoje įvertino kelininkai, miškininkai, statybininkai ir komunalinio ūkio bei specialiosios paskirties tarnybų specialistai. Atnaujintas ir papildomai trečią ašį gavęs „Unimog“ net bekele galės gabenti iki 10 tonų krovinius arba pripildytas net 7 000 litrų talpos cisternas.

Naujojo triašio sunkvežimio svoris – 7,24 tonos. „Unimog U 5000“ su ratų formule 6×6 platforma specialiai pritaikyta sunkiasvoriams kroviniams gabenti esant ypatingai sudėtingo reljefo vietovės sąlygoms, kur nėra įprastos kelių dangos. Po sunkvežimio variklio gaubtu gaudžia serijinė viena eile išdėstytų cilindrų dyzelinė jėgainė OM 924 LA, pasiekianti 218 AG. Maksimalus sukimo momentas – 810 Nm. Variklis su „Blue Tec“ atitinka Euro 5 reikalavimus, kaip alternatyvų variantą klientas gali pasirinkti ir versiją su Euro 3 reikalavimus atitinkančia jėgaine.

Rinkos naujokas sukurtas remiantis pirmtako U 5000 4×4 bazine versija. Naujasis triašis turi sustiprintą ir atsparų persikreipimui rėmą, perjungiamą diferencialo blokavimo įtaisą, sraigtines linges ir aštuonias priekines bei šešias atbulinės eigos pavaras. Bekelės virtuozo prošvaisa 480 mm, įkalnės/nuokalnės įveikimo kampas – 50 laipsnių. Apsisukimo skersmuo su visomis trimis varančiosiomis ašimis – 19,5 metro.

Pagal pageidavimą klientas gali užsisakyti ir padangų slėgio kontrolės įrangą „tirecontrol“. Manevringumui palengvinti bekelės sąlygomis galima įsigyti ir papildomos modifikacijos variantą su aštuoniomis priekinės ir atbulinės eigos pavaromis. Bendras rėmo ilgis – 7 400 mm, ratų bazė papildomai pailgėjo 1 400 mm, tad sunkvežimio platformą pagal poreikį galima pailginti po 1 050 mm į priekį arba atgal.

Gamintojo teigimu, naujasis U 5000 6×6 bus nepakeičiamas ne tik kelininkų ir statybininkų pagalbininkas sudėtingomis kelių sąlygomis gabenant itin sunkius mechanizmus ar kitus krovinius, bet ir efektyvi miškų gaisrų gesinimo transporto priemonė, kurios speciali versija gali turėti 7 000 litrų talpos cisterną.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusijos investicijos į Suomijos įlankos uostus ir spartus jų augimas gali dalį krovinių atimti iš Klaipėdos uosto. Uosto atstovai teigia, kad Lietuva, nenorėdama pralaimėti konkurencinėje kovoje, iki 2020 metų turi pastatyti išorinį giliavandenį uostą Būtingėje.

“Giliavandenis uostas, kaip planuojama, bus statomas ne iš valstybės lėšų, o pritraukiant investuotojų. Tačiau keliame esminę sąlygą, kad būtų užtikrinti naujų krovinių srautai, o ne kad esami pabėgtų iš Klaipėdos uosto”, – teigė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Pasak jo, nepastačiusi giliavandenio uosto, Lietuva pralaimėtų konkurencinėje kovoje: “Arba mes investuojame, arba paleidžiame krovinius”.

Tačiau A.Štaras neįžvelgia didelės grėsmės, kad tranzitinius krovinius perimtų Rusijos uostai. Pasak jo, Baltarusiški kroviniai eitų per Rusiją, jei jiems būtų sudarytos išskirtinės sąlygos, o tuo viceministras abejoja. Tuo tarpu Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas pabrėžia, kad Baltarusijos kroviniai sudaro apie trečdalį visų uosto krovinių.

“Kiekvienas veiksmas, kuris gali turėti atoveiksmį krovinių nutekėjimui į konkurencinius uostus, yra atidžiai stebimas, geriau jų ir nebūtų, nes iš 45 proc. tranzitinių krovinių daugiau nei 30 proc. sudaro baltarusiški ir tik 10 proc. rusiški. Mes rizikuojame gan didele dalimi savo pajamų, ne tiek uosto direkcijos, bet geležinkelių ir kitų kompanijų. Kalbame apie šimtus milijonų litų”, – teigė A.Drungilas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Muitinės pareigūnai antradienį, spalio 2 d., Medininkų kelio poste sulaikė beveik pusę tonos hašišo.

Medininkų kelio poste tikrinant išvykstančias iš Lietuvos Respublikos transporto priemones, pareigūnams talkino ir tarnybinis šuo – belgų aviganis, vardu Debesėlis. Apuostęs Lietuvos Respublikos piliečio vairuojamą vilkiką, gabenantį persikus iš Ispanijos, jis muitininkams „pasiūlė“ šią transporto priemonę patikrinti atidžiau. Belgų aviganiui užuodus įtartinas medžiagas, vilkikas buvo nukreiptas papildomai patikrai mobiliąja rentgeno kontrolės sistema. Šios patikros metu ir paaiškėjo, kad krovininio automobilio puspriekabės grindyse įrengtos slėptuvės, kuriose sudėtos įtartinos pakuotės.

Išgręžus keletą skylių puspriekabės grindyse, buvo paimtas neaiškios kilmės rudos medžiagos mėginys. Atlikus testą nustatyta, kad tai gali būti hašišas. Pradėjus atidarinėti slėptuvę, į pagalbą buvo iškviesti ugniagesiai gelbėtojai, kurie, panaudoję specialiąją įrangą, atidarė slėptuvę. Iš jos pareigūnai ištraukė keliasdešimt paketų (virš 400 kg) su susmulkinta rudos spalvos augalinės kilmės medžiaga, įtariama – hašišu.

Pasak pareigūnų, toks didelis kiekis hašišo juodojoje rinkoje vertas apie 15 mln. litų. Krovininio vilkiko vairuotojas sulaikytas, vakar nuspręsta jį suimti dviem mėnesiams. Muitinės kriminalinės tarnybos Vilniaus skyriuje pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR Baudžiamojo kodekso 199 str. 2 d. (kontrabanda) ir 260 str. 3 d. (neteisėtas disponavimais dideliu kiekiu narkotinėmis medžiagomis, turint tikslą jas platinti), kurį organizuoja Vilniaus apygardos prokuratūros ONKT skyriaus prokurorai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Krone“ sukurta kurą taupanti sistema padės vežėjams dar labiau sumažinti gabenimo išlaidas. Šį kartą gamintojas puspriekabės stabdymo jėgą verčia elektros energija, kuri panaudojama šaldytuvinės puspriekabės reikalingos temperatūros palaikymui.

Gamintojas teigia, kad naudos yra ir daugiau. Naujoji sistema mažina stabdžių dėvėjimąsi.

Ši naujovė jau sulaukė pripažinimo ir Hanoveryje vykusios tarptautinės komercinio transporto parodos metu gavo prizą puspriekabių kategorijoje, kaip geriausia aplinkosauginė inovacija.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Spalio 3 d., Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius, galimus sprendimus gerinant infrastruktūrą pasienio postuose su Baltarusija aptarė su Susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu.

Anot ministro, šiai problemai bus skirtos papildomos lėšos plečiant Medininkų posto pajėgumus ir tuo pačiu galvojama apie Šumsko pasienio posto pritaikymą sunkiojo transporto aptarnavimui.

Ministras pažymėjo, jog sėkmingų derybų su Rusijos ir Kazachstano ministerijų atstovais dėka, nenutrūkstamas krovininio transporto srautas vyks šia kryptimi. Jis padėkojo asociacijai “Linava” už glaudų bendradarbiavimą šiose derybose ir pažadėjo ateityje skirti didelį dėmesį vežėjų problemoms.

A.Kondrusevičius pabrėžė, jog tinkamos pasienio infrastruktūros klausimas, šiandien tapo vienu pagrindinių vežėjų darbe. “Mūsų sėkmė priklausys nuo to kaip greitai galėsime kirsti Europos Sąjungos ir Rytų muitų erdvės sieną. Buvau susitikęs ir su Baltarusijso ambasadoriumi, jis taip pat kalbėjo apie papildomų postų sunkiąjam trasportui atidarymą”, – sakė jis.

Anot jo, glaudus dialogas su valstybinėmis institucijomis leido šį klausimą iškelti į Vyriausybės svarstymų lygmenį, nes spalio 3 d. posėdyje šį klausimą ministrų kabinetui prisitaė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. Tikimasi, jog dabar priimti sprendimai netolimoje ateityje palengvins vežėjų darbą.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo 2011 m. lapkričio 14 d. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos vykdo Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo sistemos sukūrimas“.

2012 m. spalio 2 d. Inspekcijoje įvyko projekto „Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo sistemos sukūrimas“,  priežiūros komisijos posėdis. Per posėdį komisijos nariams buvo pristatyti projekto vykdymo metu atlikti darbai ir pasiekti rezultatai:

1) parengtas su kelių transportu susijusių ūkio subjektų veiklos ir jiems priskirtų kelių transporto priemonių rizikos valdymo modelis;

2) parengti detalių procedūrų, susijusių su kontrolės veikla ir rizikingumo vertinimu, aprašai;

3) parengti su elektroninėmis paslaugomis susijusių procedūrų aprašai;

4) parengtas Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo informacinės sistemos „Vektra“  specifikacijos projektas ir informacinės sistemos projektas.

Įgyvendinus šį projektą bus sukurta IS „Vektra“, kuri realizuos elektroninių paslaugų – „Priemonių ir informacijos, reikalingos savivaldybių vykdomai licencijavimo veiklai užtikrinti, suteikimas“ ir „Informacijos apsikeitimas tarp ūkio subjekto ir Inspekcijos elektroniniu būdu“ – teikimą. IS „Vektra“ bus kaupiami ES reglamentais nustatyti ūkio subjektų, užsiimančių vežimo kelių transportu veikla, duomenys, ji bus integruota į ES valstybių narių kelių transporto įmonių elektroninių registrų sistemą ERRU (angl. European Register of Road Transport Undertakings). Taip bus sudarytos sąlygos ES valstybių narių kompetentingoms institucijoms keistis duomenimis apie vežimo kelių transportu veikla užsiimančius ūkio subjektus ir jų padarytus pažeidimus, pritaikytas sankcijas bei transporto vadybininkų tinkamumą vadovauti transporto veiklai, bus gerinamas vežimo kelių transportu veiklos organizavimas ir sauga kelių transporte. Be to, bus sukurtos priemonės intelektualiam su kelių transportu susijusių ūkio subjektų vykdomos veiklos rizikos vertinimui, kuris suteiktų galimybę Inspekcijai efektyviau vykdyti valstybinę su kelių transportu susijusių ūkio subjektų ir kelių transporto priemonių priežiūrą, taikyti adekvačias prevencijos priemones ir sankcijas ir tokiu būdu užtikrinti vienodas konkurencijos sąlygas (rinkos rizikos suvaldymas), didinti kelių transporto eismo saugą ir tausoti kelių infrastruktūrą (techninės rizikos suvaldymas).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Volvo Trucks“ sukūrė įspėjimo apie susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija. Pažangi sistema atidumą praradusį sunkvežimio vairuotoją įspėja apie pavojų ir padeda išvengti susidūrimo su priekyje važiuojančia transporto priemone.

Susidūrimai priekyje važiuojančia transporto priemone sudaro reikšmingą dalį nelaimingų atsitikimų kelyje. Norėdama išspręsti šią problemą, bendrovė „Volvo Trucks” sukūrė pažangią įspėjimo apie gresiantį susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija. Naujosios „Volvo FH” serijos sunkvežimiams skirta pagalbinė stabdymo sistema buvo sukurta siekiant padėti vairuotojui išvengti susidūrimų su priekyje važiuojančiu automobiliu arba sušvelninti susidūrimo smūgį.

„Neatidumas yra viena iš dažniausių avarijų priežasčių. Jeigu jūs visada stebėtumėte eismą priešais jus, jums nereikėtų tokios sistemos”, – sako „Volvo Trucks” eismo ir gaminių saugos direktorius Karlas Johanas Almkvistas.

Naują sistemą sudaro radaras ir vaizdo kamera, kurie nustato ir stebi priekyje esančias transporto priemones. Sistema stebi tiek stovinčias, tiek važiuojančias transporto priemones ir gali padėti išvengti susidūrimo judant iki 70 km/val. greičiu. Jei sistema nustato, kad sunkvežimis gali susidurti su kita transporto priemone važiuodamas esamu greičiu, vairuotojas įspėjamas apie pavojų raudonų LED lempučių projekcija ant priekinio stiklo, kad jis vėl sutelktų dėmesį į kelią. „Tačiau mes nenorime perimti vairavimo iš vairuotojų, nes, mūsų nuomone, jie gali geriausiai reaguoti ir saugiai vairuoti transporto priemonę”, – teigia K. J. Almkvistas.

Jeigu sistema nenustato jokios vairuotojo reakcijos, pavyzdžiui, vairo pasukimo ar stabdymo, LED lemputės pradeda mirksėti ir įjungiamas garsinis signalas. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema pradeda švelniai stabdyti. Jei ir šios priemonės nepadeda, sistema įjungia stabdžius ir sustabdo sunkvežimį.

„Daugeliu atvejų pradiniai perspėjimo signalai patrauks vairuotojo dėmesį. Jei vairuotojas nesureaguos, avarinio stabdymo sistema padės išvengti nelaimingo atsitikimo kelyje”, – sako K. J. Almkvistas.

Remiantis Europos teisės aktais, naujuose sunkvežimiuose avarinio stabdymo sistemos bus privalomos nuo 2015 m. lapkričio.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Europos rinkai kompanija „Bridgestone“ pristato padangų naujienas. Regioniniams pervežimams skirtos padangos „R-STEER 001“ ir „R-DRIVE 001“ netrukus pakeis rinkoje esančias „R297“ ir „M729“.

Naujosios padangos pritaikytos plačiam jų naudojimui ir gali būti eksploatuojamos įvairiomis sąlygomis. Regioniniams pervežimams skirtos sunkvežimių padangos sudaro apie 42 proc. rinkos, o patys sunkvežimiai būna įvairiausių tipų nuo tradicinių vilkikų ar cisternų iki miškovežių.

„R-STEER 001“ ir „R-DRIVE 001“ padangos skirtos gabenimams nuo 50 iki 1000 km. Padangos yra sutvirtintos, kad geriau atlaikytų papildomas apkrovas atsirandančias dėl blogo slėgio jose, jei lygintume jas su praėjusiais modeliais.

Šios padangos Europos rinkose pasirodys jau šį mėnesį. Pradžioje bus prekiaujama 315/80R22.5 dydžio padangomis, o ateityje asortimentas pagausės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Didžiosios Britanijos policija pranešė apie padažnėjusius atvejus, kuomet vairuotojams miegant iš vilkikų bakų yra nupilamas dyzelinis kuras.

Policijos pareigūnai ypatingai saugotis rekomenduoja vairuotojams keliaujantiems šiaurės – rytinėje šalies dalyje.

Nors pareigūnai jau sulaikė ne vieną degalų vagį ir iškabino įspėjamuosius plakatus stovėjimo aikštelėse, vagystės kol kas nesibaigė. Vairuotojai raginami iš karto kviesti policijos pareigūnus jei stovėjimo aikštelėse pastebės įtartinus asmenis.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kazachstano valdžios atstovai patvirtino, kad jų šalyje atsiras mokami keliai.

Kol kas šalyje tokių kelių nebuvo ir patirties tokiuose projektuose Kazachstanas neturi. Pirmasis mokamas kelias bus Astana – Schuchinskas. Čia kelių mokestis turėtų būti pradėtas rinkti nuo kitų metų gegužės 1 d. Kai ši sistema pilnai funkcionuos ir nekels jokių problemų, tuomet bus apmokestinti ir kiti keliai, tiesa, kol kas neatskleidžiama kokie.

Pirmajame apmokestintame kelyje jau šių metų pabaigoje atsiras pinigų surinkimo punktai ir iki kitų metų gegužės 1 d. dirbs bandomuoju rėžimu.

Jau nustatytos kainos už naudojimąsi šiuo keliu. Sunkvežimiams šis mokestis sieks nuo 5 iki 20 Kazachstano tengių. Tai sudarys nuo 9 iki 36 cnt. Tarifas priklausys nuo transporto priemonės maksimalios masės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

„Volvo Trucks“ ekonomiško vairavimo varžybos „The Drivers’ Fuel Challenge 2012“ artėja link kulminacijos. Jau spalio 13 d. dvylika Vidurio Rytų Europos regiono šalių nacionalinių varžybų nugalėtojų susitiks Olomouco mieste, Čekijoje, kur vyks finalinės kovos ir paaiškės ekonomiško vairavimo čempionas.

Šių metų „Volvo Trucks” ekonomiško vairavimo varžybos „Drivers’ Fuel Challenge” netrukus pasieks paskutinį etapą. Varžybos, kurių pagrindinis tikslas buvo akcentuoti vairuotojo svarbą taupant degalus, ir kuriose galėjo dalyvauti visi Vidurio Rytų Europos rinkų vairuotojai profesionalai, neatsižvelgiant į jų amžių ar vairuojamo sunkvežimio gamintoją, sulaukė didelio tiek vairuotojų, tiek ir transporto bendrovių susidomėjimo.

2012 m. kovo – rugsėjo mėnesiais dvylikoje Vidurio Rytų Europos šalių vyko kvalifikaciniai „Volvo Trucks” organizuotų varžybų etapai. Beveik 1 600 vairuotojų, norėdami tapti savo šalies čempionais ir patekti į didįjį regiono finalą Olomouce, siekė tobulo greičio, laiko ir degalų sąnaudų balanso.

Jau spalio 13 d. šie dvylikos šalių nugalėtojai turės progą ne tik tarpusavyje išbandyti savo įgūdžius, bet ir tapti Vidurio Rytų Europos ekonomiško vairavimo čempionu ir laimėti pagrindinį prizą – automobilį „Volvo C30″. Be to, į regioninį varžybų finalą savo vairuotojus lydėti pakviesti bendrovių savininkai turės progą laimėti iki 10 tūkst. eurų vertės „Volvo” čekius, jei jų vairuotojai šių varžybų finale užims vieną iš trijų pirmų vietų.

Didžiajame finale Olomouce Lietuvai atstovaus Danas Tumosa iš bendrovės „Transeiga”. Lietuvos finale, vykusiame liepos 28 d. Kaune, D. Tumosa įrodė esąs ekonomiškiausias vairuotojas ir tapo varžybų „The Drivers’ Fuel Challenge 2012″ nugalėtoju šalyje. D. Tumosos rezultatas finale buvo 27,5 l/100. Primename, kad puspriekabė buvo pakrauta 23 t. kroviniu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt