Nuo kitų metų kovo 28 dienos iš Palangos keliaujantieji galės pasiekti Varšuvą ir per ją kitus Europos miestus – tokią galimybę jiems suteikia lenkų oro linijos “LOT”. Šios oro linijos siūlo platų maršrutų tinklą, puikų aptarnavimą, patogų ir efektyvų keliavimą per Varšuvos oro uostą ir trumpiausią kelionės laiką į daugelį Europos miestų.


Per pirmus 9 šių metų mėnesius iš užsienio gyventojai per Lietuvos paštą gavo per 6,6 mln. siuntų. Daugiau nei pusė šių siuntų į Lietuvą atkeliavo ne iš Europos Sąjungos (ES) šalių. Lietuvos paštas ir Muitinės departamentas primena, kad iš trečiųjų šalių gaunamos siuntos gali būti apmokestinamos importo mokesčiais.


Rekonstruoto Klaipėdos dramos teatro pastato atidarymo išvakarėse, lapkričio 6 d., jame įvyko pirmosios oficialios iškilmės, kurių metų buvo pasirašyta šio teatro mecenavimo sutartis.


Lietuva yra viena iš ES lyderių pagal eksporto apimtis ir tai yra teisinga kryptis. Kaip maža ir atvira šalis, Lietuva tik vietine rinka kliautis negali, nes ji – per maža. Todėl ilgesnėje perspektyvoje Lietuvos ekonomikos sėkmė labiausiai priklausys ne nuo vartojimo tendencijų šalies viduje, bet nuo eksporto plėtros.


Preliminariais š. m. lapkričio 2 d. duomenimis, 2015 m. spalio mėn. Klaipėdos uoste krauta 3,38 mln. t krovinių, t. y. 7,4 proc. arba 271,8 tūkst. t mažiau nei 2014 m. spalio mėn. 2014 m. spalio mėn. krauta 3,65 mln. t – tai geriausias vieno mėnesio Klaipėdos uosto krovos rezultatas istorijoje.


Vilniuje viešintis Gruzijos ekonomikos ir tvariosios plėtros ministras Dimitris Kumsišvilis susitiko su Lietuvos ūkio ministru Evaldu Gustu ir dalyvavo Ūkio ministerijoje vykusiame pirmajame Gruzijos–Lietuvos tarpvyriausybinio ekonominio bendradarbiavimo komisijos posėdyje. Posėdį atidarė Gruzijos Ministras Pirmininkas Iraklis Garibašvilis ir  Lietuvos Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.


Ekonominės diplomatijos taryba (EDT) pritarė siūlymui išskirti 10 Lietuvos eksporto prioritetinių rinkų. Į šias rinkas siekiant didžiausio efektyvumo planuojama koncentruoti valstybės skatinimo priemones, viešojo sektoriaus veiksmus ir taip paspartinti Lietuvos eksporto plėtrą ir šalies ekonomikos augimą.


Nuo lapkričio 1 d. į elektroninę Baltarusijos kelių rinkliavos sistemą „BelToll“ įtraukta dar 317,5 kilometro šios šalies kelių. Ši plėtra yra ilgalaikė Baltarusijos vyriausybės kelių infrastruktūros tobulinimo programos, kurioje kelių rinkliavos sistemos vystytojas ir operatorius yra bendrovė „Kapsch“, dalis.


Naujausi Statistikos departamento duomenys rodo, kad Lietuvos ekonomika trečiąjį šių metų ketvirtį augo 1,8 proc. Tai yra geriausias rezultatas šiais metais bei signalas, kad Lietuvos ekonomika pamažu pradeda atsitiesti po lėčiausio augimo periodo nuo 2008-09 metų krizės.


Lietuvos jūrų muziejus spalio 29 d. (ketvirtadienį) 15 val. Vilniuje, Lietuvos banko Pinigų muziejuje (Totorių g. 2/8) atidaro parodą „Jūra atveria pasaulį“.


Nors prieš šių metų javų derliaus sezoną buvo nerimaujama, kad, Lietuvos ūkininkams vykdant Europos Sąjungos reikalavimus dėl sėjomainos bei žalinimo programos įgyvendinimo, šalyje susidarys ankštinių kultūrų perteklius, vis dėlto šiems lietuviškiems produktams sėkmingai atrandamos eksporto rinkos. Šį mėnesį Klaipėdos jūrų uosto krovos kompanijoje „Bega“ į laivą buvo pakrauta didžiausia lietuviškų žirnių siunta, kurią į Indiją eksportavo „Vičiūnų“ įmonių grupės bendrovė “VG AgroHolding” ir  bendrovė „Baltic Agro“.


Klaipėdos jūrų uosto krantinėse verda darbai – Jums skaitant šį tekstą uoste turėtų būti kraunami bent trys itin dideli „Panamax“ tipo laivai, vienas naftos produktų tanklaivis ir keliolika kitų laivų. Uosto direkcija prognozuoja, kad šiais metais bus pasiekta rekordinė 38 mln. tonų krova. Tikėtina, kad daugiausia išaugs trąšų, naftos produktų ir grūdų krova. Tokie skaičiai nuteikia optimistiškai, bet visada verta prisiminti, kad uostas yra globalios žaliavų rinkos, geopolitinių veiksnių bei vidaus ekonomikos realijų susikirtimo vieta, todėl padėtis čia nuolat keičiasi ir būtina įvertinti galimus rizikos veiksnius ir jų sukeliamas pasekmes. Juolab, kad Klaipėdos uosto įtaka regionui ir šaliai neginčijama, o vienam žmogui tenkanti BVP dalis Klaipėdos apskrityje nusileidžia tik Vilniui.


2015 m. sausio–rugsėjo mėn. Klaipėdos uosto krovos apyvarta augo 9,3 proc. – iš viso krauta 28,92 mln. t, t. y. 2,5 mln. t daugiau nei 2014 m. sausio–rugsėjo mėn.


Klaipėdos miesto savivaldos, uosto, verslo ir mokslo atstovai pasirašė ketinimų protokolą dėl bendro Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos rengimo. Šis dokumentas turėtų numatyti uostamiesčio ekonominės plėtros ir galimo proveržio kryptis bei konkrečius ilgalaikius veiksmus ir priemones šiam proveržiui pasiekti.


„GEFCO“ grupė, viena iš logistikos paslaugų gamintojams lyderių ir pirmaujanti Europos automobilių logistikos rinkoje, sudarė sutartį su privataus kapitalo fondu „Nimbus“ dėl Olandijos įmonės „IJS Global“, besispecializuojančios gabenti krovinius oro ir vandens keliais.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt