Vakar vakare pajūryje siautėjusi audra buvo viena stipriausių audrų per pastarąjį dešimtmetį. Didžiausias fiksuotas vėjo greitis – 37,9 m/s. Uoste esanti įranga užfiksavo, kad bangų aukštis buvo 5–6 metrai. Įsismarkavęs vėjas gerokai pakėlė ir vandens lygį – uosto akvatorijoje jis siekė maždaug 130 cm.

Penktoji mobiliojo tinklo karta, ekspertų nuomone, bus viena svarbiausių šio dešimtmečio technologijų. Ji vartotojams suteiks 20 kartų didesnį duomenų perdavimo greitį, o pramonei padės įvykdyti skaitmeninę transformaciją ir padidinti daugelio procesų efektyvumą. Deja, sėkmingą 5G plėtrą daugelyje valstybių pristabdė vienam pagrindinių naujojo tinklo įrangos tiekėjų „Huawei" pritaikytos Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijos, motyvuotos nepagrįstais kaltinimais šnipinėjimu ir asmeninių duomenų vagystėmis. Norėdamas išsklaidyti abejones „Huawei Technologies" viceprezidentas kibernetinio saugumo ir privatumo klausimais Mika Lauhde aiškina, kodėl kompanijos tiekiama 5G infrastruktūra pagerintų nacionalinį Lietuvos bei kitų Europos šalių kibernetinį saugumą.

Praėjusią savaitę didžiausio Kazachstano miesto Almatoje vyko Lietuvos regionų ir Kazachstano ekonomikos forumas,  kurį atidarė Lietuvos Respublikos Nepaprastasis ir įgaliotasis ambasadorius  Kazachstane J.E. Gintautas Vasiulis ir Almato miesto akimo (gubernatoriaus) pavaduotojas Saperbekas Tujаkbajevas. Forumą organizavo  Kazachstano ambasada Lietuvoje ir Baltijos šalių bei Kazachstano ekonominio bendradarbiavimo plėtros asociacija.

intro airbaltic

Oro linijų bendrovė „airBaltic“ nusprendė 4 procentais sumažinti keleivinių vietų skaičių nuo kovo 23 d. iki balandžio 5 d. vyksiančiuose skrydžiuose. Kompanija taip pat atšaukė 90 skrydžių, siekdama sumažinti kelionių tarp Rygos ir Milano skaičių.

Lietuvai strateginis projektas „Rail Baltica“ tiesiogiai prisideda prie ES aplinkosaugos strategijos bei „Žaliojo kurso“ politikos tikslų ir yra visos ES projektas. Apie „Rail Baltica“ indėlį į kovą su klimato kaita, projekto progresą ir kylančius iššūkius šalims buvo diskutuojama „Rail Baltica Forume“, Briuselyje, kur susirinko už projekto įgyvendinimą atsakingų šalių ministrai, institucijų vadovai ir politikos formuotojai.

Dirbtinio intelekto algoritmo principu veikiantis liokajus ponas Jenkinsas, kuris praeinantiems darbuotojams nuolat primena jų tikslus ir rezultatų rodiklius. Inovatyvus susitikimų kambarys-baseinas, kuriame tarp plastikinių burbulų gali posėdžiauti 8 žmonių komanda arba žaisti darbuotojų vaikai. 20-ties minučių sveikatingumo seansai hamake po vitamino D lempa paėjus vos kelis žingsnius nuo savo darbo vietos. Šie sakiniai atrodo kaip ištrauka iš neišleisto Džordžo Orvelo utopinio romano, bet iš tikrųjų – tai realybė, kurią galima rasti Lietuvoje. O norintiems pamatyti tai savo akimis užtektų atvykti į Kauną, kur kompanija „Hostinger" atvėrė savo atnaujinto ir praplėsto biuro duris.

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ žengia dar vieną žingsnį švaresnės aplinkos link – šiemet kontaktiniame elektros tinkle bus naudojama vien vadinamoji žalioji elektros energija, kuri yra perkama iš atsinaujinančių energijos šaltinių.

Plintant koronavirusui, su rimtais iššūkiais susidūrė logistikos sektorius – skaičiuojama, kad šios srities įmonių apyvarta pasaulyje nukrito apie 15 proc. Tačiau logistikos specialistai teigia, kad krovinių gabenimas Europoje nesutriko, nors ir vyksta sudėtingesnėmis sąlygomis, o Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kanadoje jau juntamas logistikos įmonių atsigavimas.

Situacija, kurią sukėlė koronavirusas Uhane, sparčiai kinta, dėl to sutriko krovinių gabenimas visame pasaulyje. Ar saugūs kroviniai iš Kinijos? Kaip organizuoti darbą atsižvelgiant į susidariusią situaciją? Į šiuos ir kitus klausimus atsako Grzegorz Zdybel, „AsstrA-Associated Traffic" AG trade line vadovas.

Darnus vystymasis — ateities tema. Pirmą kartą terminas nuskambėjo Jungtinių Tautų Žmogaus aplinkos (Stokholmo) konferencijoje, vykusioje 1972 metais. Kaip „darnus vystymasis" suprantamas ekonominės plėtros modelis, kuri pasiekiama nesekinant gamtinių išteklių.

Kasdien pasirodančios elektromobilių rinkos naujienos skatina neabejoti, kad pasaulio automobilių pramonė spartėjančiais žingsniais krypsta elektromobilumo link, į šalį pamažu stumdama iškastiniu kuru varomus automobilius. Šiame kontekste Lietuva, regis, vis dar laikosi kažkur nuošalyje. Ar tikrai elektromobilumas ją aplenkia, o gal, atvirkščiai, progresas pamažu vyksta?

intro 1

Jaunus verslus dominančios sferos atspindi globalias tendencijas ir liudija, kad startuoliai savo energiją sėkmingai nukreipia ten, kur tikėtina didžiausia grąža. Klaipėdos mokslo ir technologijų parko komanda pastebi, jog Vakarų Lietuvos inovatoriai nelieka elektroninės prekybos, mobiliųjų programėlių ir daiktų interneto bumo nuošalyje, aktyviai įsitraukia į naujos kartos bendradarbiavimo tinklų kūrimą.

Situacija, kurią sukėlė koronavirusas Uhane, sparčiai kinta, dėl to sutriko krovinių gabenimas visame pasaulyje.

Dėl situacijos Italijoje, kur koronavirusu 2019-nCoV užsikrėtė beveik 300 žmonių, „DPDgroup" priklausanti siuntų pristatymo bendrovė „BRT" sustabdė siuntų judėjimą iš kai kurių šios šalies regionų į Lietuvą. Iš kitų šalių, taip pat – Kinijos, prekių siuntimas vyks įprasta tvarka.

Kviečiame į spaudos konferenciją, skirtą pristatyti Europos Komisijos skelbiamą Lietuvos ekonomikos iššūkių analizę

 

Renginio data: Trečiadienis, 2020 m. vasario 26 d.
Renginio pradžia: 12:30
Renginio vieta: „Europos namai" Vilniuje (Gedimino pr. 16, įėjimas iš Vilniaus g.)

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt