Lietuvos oro uostai praėjusių metų pabaigoje įsigijo naują, modernų priešgaisrinės tarnybos automobilį – šiuo metu šis automobilis jau paruoštas naudojimui. Išskirtinėmis savybėmis pasižymintis „Rosenbauer Panther" šešiaratis bus naudojamas Palangos oro uoste. Teigiama, kad tokio modelio mašinos naudojamos ir daugelyje didžiausių pasaulio oro uostų.

Tarptautinė „Carlsberg" grupė, kuriai priklauso Lietuvos gėrimų pramonės lyderis „Švyturys-Utenos alus", pristatydama 2019 m. veiklos rezultatus, oficialiai paskelbė – „Utenos" daryklai suteiktas „carbon neutral" statusas. Pastarasis patvirtina, jog darykla yra neutrali CO2 požiūriu, todėl gamyba joje vykdoma neteršiant atmosferos pridėtiniu anglies dvideginiu, naudojant tik atsinaujinančius energijos šaltinius. Be „Utenos" daryklos, visoje grupėje šį statusą turi tik Švedijoje veikianti Falkenbergo darykla, o mūsų šalies mastu – tai vienintelė alaus darykla, kuriai suteiktas toks įvertinimas.

On Thursday 30 January, the China Council for the Promotion of International Trade released a statement confirming that China was offering force majeure certificates to local companies unable to fulfil their international contractual obligations due to the coronavirus outbreak. The relevant directives and certificates do not, for the time being, apply to Hong Kong law contracts where the counterparty is a non-Chinese entity.

Su komerciniais skrydžiais susiję ne tik gausybe įvairiausių taisyklių, bet ir klaidingų keleivių įsitikinimų, kurie kai kuriuos žmones atgraso lipti į lėktuvą. Tačiau aviakompanijos „GetJet Airlines" pilotas Irmantas Lasys skuba juos raminti ir paneigia populiariausius mitus – anot jo, didžioji dalis su skrydžiais susijusių baimių neturi jokio pagrindo.

Susisiekimo specialistų ir visuomenininkų grupė kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentą, prašydami savo autoritetu paremti jų siūlomą iniciatyvą – nutiesti greitojo geležinkelio vėžę, jungiančią Vilniaus vakarinį pakraštį (Pilaitę) su šalies logistikos ir keleivių pervežimo centru tampančia Karmėlava. Tai leistų Tarptautinį Kauno oro uostą ir būsimą „Rail Baltica" stotį pasiekti vos per 15–17 min.

Kinijoje išplitęs naujasis koronavirusas ir dėl jo įvedami apribojimai skaldo žiežirbas verslo pasaulyje. Krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ valdybos nario Magnuso Lepasalu teigimu, spartus koronaviruso plitimas kelia rimtų prekių gabenimo sutrikimų Baltijos šalyse.

Molai kvjud nuotrauka

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą uosto bangolaužių rekonstrukcijai, kuri ateityje leis padidinti uosto konkurencingumą ir užtikrins dar saugesnę laivybą. Nuo bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti maždaug prieš pusantro šimto metų.

Pirmaujanti pasaulyje verslo programinės įrangos gamintoja SAP SE (Niujorko vertybinių popierių birža (NYSE: SAP) šiandien paskelbė, kad didžiausia Europoje pilnų krovinių (FTL) gabenimo bendrovė „Girteka Logistics" kartu su SAP diegs visą įmonės transporto valdymą apimantį sprendimą. Ambicingą verslo plėtros viziją iki 2025 m. turinti „Girteka Logistics" siekia visiškai suskaitmeninti savo verslą ir operacijas, pasitelkdama SAP verslo technologijų platformą.

Pasaulinė pašto sąjunga informuoja, kad, norėdamas užtikrinti maksimalią prevenciją koronaviruso plitimui, Kinijos paštas dezinfekuos visas per Uhano miestą keliaujančias siuntas.

Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose praėjusiais metais daugėjo keleivių ir skrydžių skaičius, labiausiai augo Kauno ir Palangos oro uostai, o bendrai visame oro uostų tinkle buvo vykdomos net 92 unikalios kryptys. 2020 metus šalies oro uostai mato kaip tolesnio augimo laikotarpį ir prognozuoja 6 proc. bendrą keleivių skaičiaus didėjimą.

Oro linijų bendrovė „airBaltic" 2020 m. vasaros sezono metu siūlys 71% daugiau vietų skrydžiams į Lietuvą ir iš jos. Siekdama aptarnauti vis didėjantį keliaujančių lietuvių skaičių, kompanija taip pat Vilniaus oro uoste laiko du savo orlaivius ir pristato penkis naujus tiesioginius maršrutus.

Apžvelgdami praėjusį laikotarpį, Lietuvos oro uostai skaičiuoja praėjusių metų neaviacinių paslaugų pajamas, kurios augo net 24 proc. ir 2019 metais sudarė 18 mln. eurų (2018 metais buvo 14,5 mln. eurų).

Finansavimą skyrė vienas iš lyderiaujančių Europoje atsinaujinančios energetikos kredito fondų

Trečiadienį Jungtinės Karalystės Lordų Rūmams pritarus „Brexit" sutarties įstatymo projektui ir, jeigu karalienė Elizabeth II jį patvirtins, iki šio mėnesio pabaigos ši šalis gali išstoti iš Europos Sąjungos. Lietuvos paštas rengiasi galimam Jungtinės Karalystės išstojimui iš Europos Sąjungos ir peržiūri siuntų gavimo bei išsiuntimo procedūras.

Šią savaitę prasideda derybos dėl tolimesnių Lietuvos perspektyvų ir narystės Europos kosmoso agentūroje (EKA). Galimos bendradarbiavimo formos bus aptariamos šį penktadienį (sausio 24 dieną) Vilniuje vyksiančiame Lietuvos ir EKA atstovų susitikime.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt