intro SGD KVJUD nuotr

Anksčiau nei planuota, pietinėje Klaipėdos jūrų uosto dalyje užbaigti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo–saugyklos stovėjimo zonoje sąnašinio grunto valymo darbai. Tad sėkmingai laivas–saugykla „Independence“, prišvartuotas įprastoje vietoje, pirmadienį atnaujino darbą.

Pasaulyje įsivyravus visuotiniam karantinui, milijardai žmonių susidūrė ne tik su nepatogumais dėl privalomos izoliacijos, bet ir su gerokai rimtesniais sunkumais – pajamų netekimu. Iki šiol prekiavę tiesiogiai, dirbdami parduotuvėse ar turguose, šiandien jie nebegali to daryti ir daugelio žvilgsniai krypsta į virtualią erdvę.

„Efektyvi jūros uosto veikla yra gyvybiškai svarbi Lietuvos ekonomikai. Investicijos į infrastruktūros atnaujinimą prisidės prie tolimesnės uosto plėtros ir skatins produktyvumo augimą mūsų valstybėje narėje“, – sako NIB prezidentas ir generalinis direktorius Henrikas Normanas.

Logistikos įmones valdanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Hoptrans", vykdydama Vyriausybės specialųjį užsakymą, sėkmingai organizavo medicininės apsaugos priemonių, skirtų su koronaviruso infekcija kovojantiems šalies medikams, pervežimą iš Kinijos į Lietuvą. Tačiau sėkmingai įvykdytą medicinos priemonių pervežimo operaciją aptemdė paskleistas šmeižtas ir melas „Hoptrans" grupės atžvilgiu.

Karantino metu pasikeitusios verslo sąlygos skaudžiai palietė daugelio Lietuvos įmonių finansinius srautus, todėl valstybė ėmėsi skubių priemonių, kad padėtų joms išgyventi. Numatyta paskirstyti apie 1,3 mlrd. eurų iš suplanuoto Vyriausybės finansinių priemonių paketo Lietuvos verslui. Ekspertai teigia, kad parama ir lengvatos bus skiriamos tiek smulkiam, tiek vidutiniam, tiek ir dideliam verslui, siekiama ne tik palaikyti įmonių likvidumą, sumažinti mokestinę naštą, bet ir paskatinti perorientuoti savo veiklas.

 

intro IMG 0227s

Balandžio 4 dieną, šeštadienį, į Lietuvą geležinkeliu atvyko apsaugos priemonių medikams krovinys. Tai pirmoji medicininių priemonių siunta, kurią „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ atgabeno iš Kinijos Čongčingo miesto.

Lietuvių sukurtas ir pasaulyje pripažinimo jau sulaukęs integruotos rinkodaros įrankis „Omnisend“ nusprendė kovai su virusu ir jo padariniais skirti 30 tūkst. eurų. Įmonė taip pat siekia padėti pajamų netekusiam smulkiam verslui persikelti į internetą, savo paslaugas teikdama nemokamai ar už pusę kainos.

Penktadienis, balandžio 3 d. (Vilnius). Prezidentė Dalia Grybauskaitė paskirta Jungtinių Tautų (JT) įsteigtos Aukšto lygio komisijos, atsakingos už tarptautinę finansinę atskaitomybę, skaidrumą ir sąžiningumą (Financial Accountability, Transparency and Integrity – FACTI), vadove.

 

intro Antigone

Klaipėdos dramos teatras džiaugiasi, kad ir karantino metu nenutrūksta ryšys su žiūrovais ir jį brangindamas kviečia toliau žiūrėti spektaklių vaizdo įrašus bei tinklalaides saugiai savo namuose.

Per kiek mažiau nei dvi savaites – šimtai norinčiųjų savo verslą perkelti į virtualią erdvę ir dešimtys verslo mentorių, skubančių jiems neatlygintinai patarti, kaip efektyviai plėtoti veiklą internete. Tokių rezultatų sulaukė pagalbos smulkiam ir vidutiniam verslui iniciatyvą „Internete karantino nėra“ paskelbusi verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“.

Netikėtai visam pasauliui ypač greitai ir plačiai išplitusi koronaviruso infekcija, Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) paskelbta pandemija bei daugelyje šalių imtos taikyti karantino sąlygos neaplenkė ir Lietuvos. Kovo viduryje įvesti apribojimai žmonių judėjimui, įsigaliojęs nuotolinis darbas ir dalies paslaugų sustabdymas turėjo žaibišką poveikį visai mūsų šalies ekonomikai.

Koronaviruso krizė trikdo tiekimo grandines, o logistikos sektorius susiduria su beprecedenčiais iššūkiais. Lietuvoje sukurta logistikos valdymo sistema „Cargo Stream" siūlo atsvarą šio laikotarpio problemų sprendimui – inovatyvią logistikos sprendimų platformą, kuri leidžia optimizuoti logistikos procesus ir maksimaliai išnaudoti krovinių siuntėjų, gavėjų ir vežėjų komunikacijos potencialą.

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių įmonių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ kartu su partneriais kasmet perveš apie 500 tūkst. tonų kukurūzų iš Ukrainos į Klaipėdos jūrų uostą.

 

intro 2019 metų Augančių lyderių laida ir Mantas Bartuška
Atrasti efektyvų biotechnologijų pritaikymą, prasmingai įdarbinti dirbtinį intelektą, spręsti inžinerinius uždavinius, taikant eksperimentinius modeliavimo metodus, o gal tiesiog virtuoziškai „transliuoti“ įmonės žinutę socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“? „Lietuvos geležinkeliai“ tokiais pasiūlymais siūlo studentams atrasti savo pašaukimą atliekant apmokamą stažuotę didžiausioje Baltijos šalyse geležinkelių grupėje.

Atsižvelgdamos į situaciją Europos transporto rinkoje, pasikeitusią dėl koronaviruso pandemijos, Lietuva kartu su bendramintėmis Europos Sąjungos valstybėmis – Bulgarija, Kipru, Latvija, Lenkija, Malta, Rumunija ir Vengrija ragina stabdyti ES Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą, kol nesibaigs pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: [email protected]
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt