20170706 1

 

„Lietuvos geležinkeliai“ – valstybės dalis. Tokią žinią paskelbė bendrovė, išlydėjusi į kelionę pirmuosius traukinius, papuoštus valstybės simboliu – Vyčiu.

 

 

DFDS Vilniuje steigia pervežimo paslaugų centrą, siekdama pasiūlyti klientams efektyvias dalinių ir pilnų krovinių vežimo į Jungtinę Karalystę ir iš jos paslaugas. Bet to, ji teiks labai skubaus pervežimo tarp Lietuvos ir Vokietijos, Italijos ir kitų šalių bei specialiųjų krovinių transportavimo paslaugas.

Europos investicijų bankas (EIB) įsipareigojo investuoti 20 mln. eurų į 100 mln. eurų fondą „BaltCap Infrastructure Fund“, skirtą infrastruktūros projektams finansuoti Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Fondą įsteigė „BaltCap“, didžiausias investuotojas į privatų ir rizikos kapitalą regione. EIB paramą garantuoja Europos strateginių investicijų fondas (ESIF) – pagrindinis Europos Komisijos Investicijų plano Europai, dar vadinamo „Junckerio planu“, ramstis, kuriuo siekiama sutelkiant privačias investicijas Europos Sąjungoje įveikti šiandieninį investicijų trūkumą.

Į 35 vasaros dienoms Lietuvos vartais į pasaulį tapsiantį Kauno oro uostą jau po kelių savaičių iš Vilniaus persikels ne tik dauguma skrydžių ir keleivių, bet ir keli šimtai darbuotojų, kurių didžiąją dalį sudarys aviacijos saugumo specialistai. Maža to, susidoroti su liepos 14–rugpjūčio 18 d. išaugsiančiais keleivių srautais Kauno oro uostui padės ir daugiau nei 100 laikinų darbuotojų, keliasdešimt
savanorių, o esant poreikiui – ir specialistai iš Palangos oro uosto.

Vis didesnių keleivių ir skrydžių srautų sulaukiantis Vilniaus oro uostas ėmėsi atvykimo terminalo teritorijos tvarkymo darbų. Jau 2018 m. įgyvendinus rekonstrukcijos planą, taksi automobiliai bei autobusai keleivius išleis ir pasiims naujai suformuotame transporto mazge atokiau nuo terminalo, o pats įvažiavimas į oro uosto teritoriją bus kontroliuojamas užkardo pagalba.

Ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius Kalifornijos valstijoje (JAV) susitiko su bendrovės „Thermo Fisher Scientific“ atstovais ir su jais aptarė kompanijos plėtros Lietuvoje galimybes.

Inovatyvios įmonės, bendradarbiaujančios ar norinčios bendradarbiauti su mokslininkais, vėl gali teikti paraiškas gauti inovacinių čekių. Įmonės, kurių paraiškos bus patvirtintos, gaus dalinį finansavimą ir su mokslo institucijomis galės realizuoti savo projektus. Šiam etapui numatyta paskirstyti 2,5 milijono eurų.

Birželio 19–20 dienomis uostamiestyje lankosi kruizinių linijų atstovai, kuriems pristatomos patraukliausios Klaipėdos regiono turizmo vietos. Viešnagės metu svečiai vertina miesto ir uosto pasirengimą priimti kruizinių laivų turistus.

Europos Komisija paskelbė 2017 m. Europos inovacijų švieslentę (angl. European Innovation Scoreboard 2017), kurioje Lietuva iš 24 vietos 2016 m. pakilo į 16 vietą tarp 28 Europos Sąjungos (ES) šalių ir aplenkė Lenkiją, Latviją, Ispaniją, Maltą, Italiją, Slovakiją, Graikiją, Vengriją ir Kiprą. Lietuvos inovacinės veiklos augimas 2016 m., palyginti su 2010 m., buvo sparčiausias ir sudarė 21 proc.

Šių metų birželio 16 dieną Vilniuje ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius ir Ukrainos infrastruktūros ministras Volodymyras Omelyanas po 17-ojo Lietuvos ir Ukrainos tarpvyriausybinės prekybinio ir ekonominio bei mokslinio ir techninio bendradarbiavimo komisijos (TVK) posėdžio pasirašė protokolą, kurio pagrindu  stiprinamas dvišalis Lietuvos ir Ukrainos bendradarbiavimas investicijų, dvišalės
prekybos, energetikos, transporto, sveikatos ir socialinės apsaugos, žemės ūkio, kosmoso, turizmo, standartizacijos, metrologijos ir kitose srityse.

20170620 1

 

Inovatyvias vandenilio ir gamtinių dujų panaudojimo automobilių kurui technologijas bei infrastruktūrą plėtojanti UAB „SG dujos Auto“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su koncernu „Scania“. Lietuvos įmonė ir jos įsteigta alternatyvaus kuro tyrimų laboratorija Pabradėje Švedijos koncernui įsipareigojo kurti ir plėtoti naujus produktus, o ‚Scania“ savo ruožtu sieks remti tvarų transporto sektoriaus vystymąsi per bendras iniciatyvas, bendrus transporto ir infrastruktūros sprendimus Lietuvoje ir kitose šalyse.

 

 

Dar niekada Lietuvoje oro transportas nebuvo toks populiarus kaip šiemet – oro uostų apkrovoms pasiekus dar nematytą lygmenį, Lietuvos oro uostai ėmėsi papildomų priemonių, spartinančių keleivių registraciją bei patikrą. Vien iki kitų metų pabaigos Vilniaus oro uosto keleivių pralaidumas bus padidintas 60 proc.

Astanoje (Kazachstanas) vykstančio IV tarptautinio transporto ir logistikos verslo forumo „Naujasis Šilko kelias“ pagrindinė tema – „Naujas transporto–logistikos sistemų vystymosi Eurazijos transkontinentiniuose maršrutuose etapas bei pasaulinės konkurencinės galimybės naujos ekonominės realybės sąlygomis“.

Susisiekimo ministerija palaiko Klaipėdos uosto plėtros bendrojo plano koncepcijos prioritetinę alternatyvą – uosto plėtrą tiek pietinėje, tiek šiaurinėje miesto dalyje, įskaitant išorinio uosto statybą Melnragėje.

Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas perrinktas į Tarptautinės oro uostų tarybos „ACI Europe“ valdybą. Joje yra 24 nariai, iš kurių dauguma vadovauja didžiausiems Europos oro uostams. Lietuvos atstovas – vienintelis valdybos narys iš visų Baltijos šalių regiono oro uostų.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt