Skeptikai Lietuvai eilinę pasaulio pabaigą prognozuoja po 2020-ųjų, kai baigsis ES parama. Kad šis scenarijus neišsipildytų, būtina ruoštis jau dabar, sako banko „Luminor" analitikai. Tačiau trumpojo laikotarpio situacija yra visai nebloga, o 2017-uosius apskritai bus galima vadinti spartaus ekonomikos augimo metais. Deja, įsisenėjusios sisteminės problemos ir nejudančios reformos aptemdo vidutinio laikotarpio perspektyvas.

„GEFCO Group" – pasaulinė pramoninės logistikos ir pirmaujanti automobilių logistikos įmonė Europoje – pasitiko savo konteinerinį traukinį, įveikusį 11 000 km kelionę iš Kinijos į Prancūziją. Šis traukinys greičiau nei per 3 savaites iš Uhano (Kinija) į Dourges (šiaurės Prancūzija) pervežė 40 pėdų konteinerius GEFCO klientui PSA.

Klaipėdos uosto direkcijos laivynas pasipildo nauju laivu – šiandien į uostą atplaukia naujai pastatytas naftos produktų surinkimo ir narų laivas "Naras". Modernus ir funkcionalus laivas leis Uosto direkcijos darbuotojams dirbti dar efektyviau, prisidės užtikrinant aplinkosaugos reikalavimus.

Po trumpo pasisvečiavimo Kaune vasarą, vykstant Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijai, oro linijų bendrovė LOT į antrąjį pagal dydį Lietuvos oro uostą sugrįžta visam laikui. Kaunas tapo trečiuoju Lietuvos miestu, į kurį skraidys LOT lėktuvai. Prekyba bilietais naujuoju maršrutu Varšuva­-Kaunas prasidėjo jau šiandien.

Nauja patikros eilė, atsinaujinusi bilietų skenavimo patikra ir papildomi darbuotojai. Dėl šių priežasčių šį lapkritį Vilniaus oro uosto keleiviai eilėje prie aviacijos saugumo patikros stovėdavo vidutiniškai 8 minutes. Tai – 5 minutėmis, kitaip tariant – trečdaliu trumpiau nei prieš metus. Oro uosto atstovai džiaugiasi, kad mažesnes eiles pavyko užtikrinti net ir augant keleivių srautui – jų praėjusį mėnesį aptarnauta net 18 proc. daugiau nei pernai.

Valstybės valdoma „Smiltynės perkėla“ iš esmės keičia keltų judėjimo grafiką: spalį pasikeitė naktinių kelto reisų organizavimo tvarka, o nuo š. m. gruodžio 1 d. keltai susisiekimą per Kuršių marias Naujojoje perkėloje užtikrins visą parą.

Dėmesys puikiu aptarnavimu bei organizuotumu smarkiai išaugus keleivių skaičiui šiemet pagarsėjusiam Kauno oro uostui neslūgsta. Budapešte vykusioje aviacijos konferencijoje antrasis pagal dydį Lietuvos oro uostas gavo „Geriausiai pasirodžiusio oro uosto“ apdovanojimą. Tuo tarpu Lietuvoje Kauno oro uosto pastangas įvertino šalies rekordų fiksuotojai – laikinųjų terminalų palapinės pateko į rekordų knygą.

Dėl patogios geografinės padėties Lietuva turi unikalią galimybę tapti pagrindine tranzitine šalimi Baltijos šalių regione, padėsiančią „Šilko keliu“ sujungti Azijos regioną su Europa.

 

Šių metų lapkričio mėnesį AB „Vakarų laivų gamykla“ pasirašė sutartį dėl Norvegijos inžinerinių projektų valdymo įmonės Marine Technology AS 100% akcijų paketo įsigijimo.

Dešimtą kartą Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos surengtuose Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose įmonėms išdalinti svarūs įvertinimai. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pelnė "Metų darbovietės" apdovanojimą. Prizas įteiktas už komandinio darbo stiprinimą, pripažįstant ir įtraukiant darbuotojų idėjas į valdymo sprendimus. Komisijoje, rinkusioje nugalėtojus, dalyvavo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, "Baltosios bangos" iniciatyvos, darbdavių bei profesinių sąjungų atstovai.

2017 m. sausio–spalio mėn. Klaipėdos uoste krauta 35,12 mln. t, tai 5,5 proc. arba 1,83 mln. t daugiau nei 2016 m. sausio–spalio mėn.

Šie metai Lietuvos transporto ir logistikos sektoriui ypač sėkmingi – lyginant šių ir praėjusių metų pirmojo pusmečio rezultatus, šalies transporto paslaugų eksportas išaugo 22,7 proc., transporto paslaugų pajamos – 17,7 proc., sektoriuje sukuriama bendroji pridėtinė vertė (BPV) padidėjo beveik 10 proc. Tai didžiausiais augimas per pastaruosius penkerius metus, nuo 2012 m.

Remiantis naujausia apklausa, kurią atliko IATA, 80 procentų oro linijų finansų ir krovinių vadovų pažymėjo trečiajame 2017 metų ketvirtyje augantį pelną, lyginant su tuo pačiu peridu 2016 metais – t.y. geriausias rezultatai per pastaruosius 10 metų. Tarptautinės transporto ir logistikos kompanijos AsstrA–Associated Traffic AG rinkos ekspertai oro pervežimų industrijai prognozuoja teigiamą augimą taip pat ir 2018 metais.

Trijų Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos – ministrai, atsakingi už susisiekimą, šiandien susitinka Lietuvos sostinėje. Kasmetiniame susitikime ministrai aptaria visoms trims valstybėms svarbius susisiekimo klausimus ir pirmą kartą Lietuvoje išbando miesto gatvėmis važiuojantį autonominį automobilį.

Klaipėdoje prasidėjo pirmasis Baltijos jūros regiono šalių suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) klasterio susitikimas. Nacionalinių klasterių koordinatoriai bei verslo organizacijų delegatai iš aštuonių šalių aptaria SGD pritaikymo galimybes įvairiuose transporto sektoriuose, stiprina bendradarbiavimo ryšius B2B susitikimuose.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt