UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) pavasarį pasirašiusi sutartį su Norvegijos kompanija Ulstein Verft AS, dėl didžiausio pasaulyje hibridinio kelto korpuso blokų statybos darbų, jau pradeda pirmuosius plieno pjovimo darbus. RoPax tipo laivas, kuris savo veiklą pradės 2019 m. vasarą, talpinsiantis apie 2000 keleivių ir net 500 automobilių, plaukios maršrutu Norvegija – Švedija – Norvegija.

„Po užsibaigusios orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uostas rugsėjo mėnesį grįžo į rekordinį tempą. Pirmąjį rudens mėnesį sostinėje aptarnauti beveik 409 tūkst. keleivių – t. y. 10 proc. daugiau negu praėjusiais metais tuo pačiu metu.

Minske prasidėjo Baltarusijos transporto savaitės renginiai, kuriuose jau vienuoliktą kartą dalyvauja ir Klaipėdos uostas. Tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje "Transportas ir logistika" Klaipėdos stende šįkart prisistato gausus būrys uosto įmonių.

Rugsėjo 26 d. Lietuvos vėliava suplevėsavo ant antrojo vieno didžiausių AB „DFDS Seaways“ keltų – TULIPA SEAWAYS. Pirmasis, broliškas to paties ro-ro tipo krovininis laivas GARDENIA SEAWAYS, taip pat operuojamas AB „DFDS Seaways“, į Lietuvos jūrų laivų registrą buvo įtrauktas šių metų liepos 20 d.

Rugsėjo 28 Rygoje prasidėjo dvi dienas truksiantis 15-asis Baltijos uostų krepšinio čempionatas. Krepšinio aikštelėje susitinka komandos iš Klaipėdos, Rygos, Ventspilio, Liepojos, Talino bei Kaliningrado uostų.

Visi DFDS keltai, plaukiojantys iš Lietuvos į Vokietiją, Švediją ir Daniją, nuo šių metų spalio 2 dienos bus aptarnaujami naujajame Centriniame Klaipėdos terminale (CKT).

2017 m. sausio–rugpjūčio mėn. Klaipėdos uoste krauta 27,70 mln. t, tai 4,8 proc. arba 1,28 mln. t daugiau nei 2016 m. sausio–rugpjūčio mėn.

 

Privačias Klaipėdos jūrų uosto įmones vienijanti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija (LJKKA) palaiko valstybės viziją Baltijos jūroje ties šiauriniu molu statyti išorinį uostą. „Tai neabejotinai visai valstybei, miestui ir uostui svarbus investicinis projektas. Jį būtina įgyvendinti suderinus visų suinteresuotų pusių uosto, miesto bendruomenės, privataus verslo interesus. Asociacija įsivaizduotų, kad išorinio giliavandenio uosto statybos būtų susijusios su pasaulinio lygio uostų terminalų valdytojo, laivybos ar konteinerinių linijų operatoriaus pritraukimu", - sako LJKKA prezidentas Vidmantas Dambrauskas.

Klaipėdos uosto plėtrą, įskaitant išorinį uostą, koordinuos Vyriausybės nutarimu sudaryta projekto koordinacinė grupė. Taip sutarta Ministro Pirmininko, susisiekimo ministro bei Klaipėdos miesto ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovų susitikime.

Pasaulyje žinoma automobilių gamintoja „Iveco" dalijasi ateities vilkiko vizija su Lietuva – atvežė į mūsų šalį legendinį „Iveco Z Truck". Naujo „Skubos" autocentro atidarymo proga pirmą kartą į Lietuvą atvykęs nulinio poveikio koncepciniu vilkiku vadinamas prototipas „Z" pristatytas Kaune. Tai sunkusis tarptautinio pervežimo automobilis, sukurtas 2016 metų Hanoverio parodai.

Rugsėjo 15 d. Klaipėdos jūrų uoste atidaroma rekonstruota krantinė su šalia nutiestu nauju geležinkeliu bei keletą pastarųjų metų Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" plėtotas vienas galingiausių žemės ūkio produktų krovos kompleksų Baltijos regione.

Sėkmingai laiku užbaigęs kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, Vilniaus oro uostas pastaruoju metu gali pasigirti ir vis stiprėjančiomis pozicijomis Baltijos šalių aviacijos rinkoje. Pagrindiniai Lietuvos oro vartai 2017 m. pirmąjį pusmetį pagal aptarnautų keleivių srautą augo smarkiausiai iš trijų Baltijos šalių sostinių oro uostų. Tai leido dar labiau sumažinti atotrūkį iki ilgą laiką regione daugiausiai keleivių sulaukiančio Rygos oro uosto.

Oro linijų bendrovėms „Finnair“ ir „RusLine“ Lietuvos oro uostai šiemet skirs 112 tūkst. eurų dydžio finansinę paramą už papildomus skrydžių dažnius iš Vilniaus į Helsinkį ir Sankt Peterburgą. Kvietimą teikti paraiškas dėl naujų skrydžių arba esamų papildomų dažnių Lietuvos oro uostai jau penktą kartą paskelbė šių metų liepą. Tikimasi, kad iš Maršrutų plėtros fondo skiriama parama suteiks dar daugiau galimybių keliautojams, kurie aktyviai žvalgosi naujų atostogų krypčių ar verslo kelionių.

Lietuvоs paviljonas EXPO 2017 publikos mylimiausiųjų dvidešimtuke. Galime pasiekti, kad jis būtų dešimtuke. Balsuokime!

Įveikęs beveik 4000 jūrmylių (t.y. apie 7500 km), po beveik 14 parų trukusios kelionės iš Juodkalnijos, kurią vainikavo sudėtinga ir unikali, apie 9 valandas trukusi buksyravimo operacija, Panamax tipo laivų remontui skirtas, didžiausias Baltijos šalyse dokas, pagaliau pasiekė kelionės tikslą ir saugiai prišvartuotas „Vakarų Baltijos laivų statykloje“.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt