Per daug sienų, per mažai tiltų – su tokia mokslo genijaus Izaoko Niutono mintimi, išreikšta dar XVII a., pernai pirmajame metų numeryje kreipiausi į žurnalo skaitytojus. Šiandien galėčiau žodis žodin pakartoti susirūpinimą dėl gąsdinančių separatistinių tendencijų, kai, nuo Šaltąjį karą simbolizavusios Berlyno sienos griūties praėjus nepilniems trims dešimtmečiams, sienos vėl išgyvena renesansą, kai per tą laiką daugiau nei 40 šalių atsitvėrė sienomis nuo daugiau negu 60 savo kaimynų, kai vien 2015 m. atsirado 15 naujų sienų, kai laisvai Šengeno erdvei – Europai be sienų – yra iškilusi rimta grėsmė.


 

Pradedame pokalbį apie ateities energiją ir jį tęsime visus šiuos metus.

Šiame numeryje pristatome žurnalo svečius: Rapiį Žošybajevą, EXPO 2017 komisarą, Achmetžaną Jesimovą, Kazachstano nacionalinės kompanijos „Astana EXPO 2017“ valdybos pirmininką, Zaure Aitajevą, Kazachstano nacionalinės kompanijos „Astana EXPO 2017“ architektūros departamento direktorę, Vytautą Naudužą, Lietuvos Respublikos ambasadorių Kazachstano Respublikoje, ir Romą Jankauską, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos parodų organizavimo skyriaus vedėją, Lietuvos ekspozicijos tarptautinėje parodoje EXPO 2017 komisarą.

Dėkojame pašnekovams.

Astana kaip tarptautinės specializuotos parodos EXPO 2017 organizavimo vieta buvo parinkta Tarptautinio parodų biuro (TPB) 152-ojoje Generalinėje asamblėjoje 2012 m. lapkričio 22 d. 161 valstybės – Tarptautinio parodų biuro narių atstovų – slaptu balsavimu. Astanos paraišką palaikė 103 šalys.

2014 m. birželio 11 d. Paryžiuje (Prancūzija) įvyko TPB generalinės asamblėjos 155-oji sesija, kurios metu buvo oficialiai pripažinta paroda EXPO 2017 ir Kazachstanui perduota TPB vėliava.

EXPO 2017 parodų kompleksas yra jau esamų ir dar projektuojamų miesto statybos ašių sankirtoje:

„Lineinyj“ parko žaliosios ašies į pietus nuo „Baiterek“ monumento ir naujojo N. Nazarbajevo vardo universiteto simbolinės mokslo ašies. Bendras EXPO plotas – 173,4 ha.

Parodų kompleksą, kurio plotas 25 ha, sudaro įvairias funkcijas atliekantys objektai.

Vytautas Naudužas

Lietuvos Respublikos ambasadorius Kazachstane

 


Šio žurnalo JŪRA MOPE SEA numerio svečias – „Messe München GmbH“ vykdančiojo direktoriaus pavaduotojas ir valdybos narys Gerhard Gerritzen, atsakingas už prekių ir kapitalo muges: „Transport logistic“, „Transport logistic China“, „Logitrans“, „Ceramitec“ ir „Indian Ceramics“. Kompanijoje jis taip pat vadovauja centriniams Finansinių ir teisinių reikalų, Statybų ir inžinerijos bei IT skyriams.

Prieš tapdamas valdybos nariu, G. Gerritzen ėjo ir kitas „Messe München GmbH“ vadovaujančias pareigas. Be viso kito, jis buvo atsakingas už administraciją, mugių teikiamas paslaugas, duomenų apdorojimą, pirkimus bei teisinius reikalus. 1998 m. G. Gerritzen buvo paskirtas centrinio Vidaus paslaugų skyriaus viršininku – šiam skyriui priklausė Finansų, Valdymo, Teisinių reikalų, Pagrindinių pirkimų bei Organizacijos poskyriai. Eidamas šias pareigas G. Gerritzen taip pat buvo atsakingas už įmonės turtą, dukterines įmones bei draudimą.

 


Į šią publikaciją įtraukėme lentelę, kurioje pateikiami ypač didelių konteinerinių laivų (YDKL) duomenys. 2016 m. vidurio duomenimis 18 iš 25 įmonių valdė 100 % visų dirbančių YDKL ir 94 %  anksčiau užsakytų laivų, t. y. atitinkamai 366 laivus / 4,9 mln. TEU ir 156 laivus / 2,7 mln. TEU. Jų pajėgumas svyruoja nuo 10 000 iki 21 200 TEU.

Per 2016 m. YDKL neužsisakė nė vienas vežėjas! Nejaugi yra per daug didelių laivų?.. Atsakymą ir dar daugiau informacijos rasite šioje „Dynamar“ leidinio „25 stipriausios konteinerinių laivų įmonės“ spaudos apžvalgoje.

Kroviniams pasisekė ne ką labiau, arba „Brexit“ poveikis prekyai po Theresa May pasisakymo

Pasak Didžiosios Britanijos tarptautinio krovinių vežimo asociacijos (BIFA), nors premjerės T. May taip ilgai laukta ir sausio 17 d. pristatyta kalba šiek tiek nušvietė Jungtinės Karalystės planus pasitraukti iš Europos Sąjungos bendrosios rinkos, vis dar trūksta smulkesnių paaiškinimų, kurie padėtų jos nariams tvarkytis su didžiąja JK matomos tarptautinės prekybos dalimi.

 


Didžiosios Britanijos Ministrė Pirmininkė Theresa May 2017 m. sausio 17 d. oficialiai paskelbė JK Vyriausybės veiksmų dėl išstojimo iš Europos Sąjungos planą, kurį sudaro 12 pagrindinių punktų.

Sandra Kunze


Europos bendradarbiavimas yra būtinas norint sustiprinti vidaus vandenų transporto integraciją į daugiarūšio transporto logistikos grandines. Tokią nuomonę išreiškė maždaug šimtas trisdešimt Lenkijos, Vokietijos, Švedijos, Lietuvos, Suomijos, Belgijos ir Čekijos atstovų,  praėjusių metų lapkričio 21 d. Varšuvoje susirinkę aptarti, kaip pagerinti vidaus vandenų navigaciją Baltijos jūros regione.

Varšuvos konferencija taip pat buvo ir pirmoji kasmetinė trijų metų „Interreg“ projekto EMMA konferencija, kartu su kasmetine KEO – Elbės ir Oderio pramonės rūmų sąjungos, konferencija. EMMA gerina krovinių mobilumą ir logistiką stiprindama vidaus vandenų bei upių ir jūros transportą bei skatindama naujas tarptautinės laivybos paslaugas.

 

Sabine Wagner


·               Apie 13 500 lankytojų iš 50 šalių

·               180 dalyvių, atstovaujančių 26 šalis

·               „Logitrans“ – Eurazijos logistikos pramonės susitikimas

 

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt