2017 m. Klaipėdos uosto metinė krovinių apyvarta pranoko lūkesčius. Viršijęs 43 mln. tonų krovą, Lietuvos jūrų uostas užima tvirtą lyderio poziciją regione.

UAB „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) pasirašiusi sutartį su Vokietijos įmone „Fassmer‘‘ GmbH dėl dviejų pakrančių apsaugos patrulinių laivų korpusų statybos ir dalinio jų įrengimo, tęsia darbus ir jau yra pradėję antrojo laivo korpuso statybą. Pastarojo laivo statybos darbų pradžią pažymėjimo simboliška taip vadinama Kylio padėjimo (ang. Keel laying) ceremonija, kurioje dalyvavo tiek kompanijos Fassmer atstovai, tiek ir galutinis projekto užsakovas – Vokietijos federalinės policijos vadovybė.

35 vasaros dienas vykusi Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija Lietuvos oro uostams 2017 m. nesukliudė pasiekti naują rekordą. Praėjusiais metais trys šalies oro uostai iš viso aptarnavo daugiau nei 5,2 mln. keleivių, o skrydžių skaičius viršijo 55 tūkst. Puikiais augimo rodikliais ypač išsiskyrė Kauno oro uostas, laikinai atlikęs pagrindinių šalies oro vartų funkciją.

Viena didžiausių pasaulyje verslo ir finansinių naujienų agentūrų  Bloomberg paskelbė 2017 m. gruodžio ekonomikos pasitikėjimo indeksą, rodantį Europos Sąjungos šalių vartotojų ir verslininkų ekonominius lūkesčius iš skirtingų pozicijų. Dar 2016 m. gruodį Lietuva pagal pasitikėjimą šalies ekonomika užėmusi penktąją vietą, 2017 m. lapkritį drastiškai krito į aštuonioliktąją/devynioliktąją
poziciją (kuria dalijosi su Didžiąja Britanija) ir nusileido Bulgarijai, Ispanijai, Vengrijai.

Pirmąjį 2018-ųjų savaitgalį, sausio 5-7 dienomis, „Lietuvos geležinkeliai“ išbandys naują traukinių maršrutą Klaipėda-Sovetskas-Klaipėda, kviečiantį turistus iš Lietuvos atrasti buvusią Mažosios Lietuvos sostinę – Tilžę.

Sekmadienį ties II Melnrage, maždaug 200 m atstumu nuo kranto įstrigęs laivas „Ocean Crown“ trečiadienį nutemptas nuo seklumos ir sėkmingai prišvartuotas prie krantinės Klaipėdos uoste. Nutempto laivo vietoje taršos požymių neaptikta.

Seimas priėmė įstatymų pakeitimus, leidžiančius Lietuvoje įsikūrusioms laisvosioms ekonominėms zonoms (LEZ) tapti vienoms konkurencingiausių Europoje. Pakeitimų iniciatoriaus ūkio ministro Virginijaus Sinkevičiaus teigimu, naujoji tvarka suteiks galimybę į regionus privilioti daugiau darbo vietas kuriančių investuotojų.

Prancūzijos rinka iki šiol daugiausia traukė mineralinio kuro ir trąšų gamintojus, tačiau, pagal „Versli Lietuva“ analitikų skaičiavimus, į didelę, beveik 60 mln. vartotojų turinčią šalį galėtų aktyviau eksportuoti ir maisto, drabužių, chemijos produktų gamintojai.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos Aplinkos apsaugos komitetas ir VšĮ "Grunto valymo technologijos", bendradarbiaudami su Aplinkos ministerija, antrą kartą iš šalies įmonių rinko geriausiai dirbančias aplinkosaugos tarnybas ir aplinkosaugos specialistus. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įvertinta antrąja vieta.

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su Ukrainos Respublikos Prezidentu Petro Porošenka atidarė Lietuvos ir Ukrainos ekonomikos forumą.

12-toje metinėje "Verslo žinių" konferencijoje "Logistikos ir transporto forumas 2017" VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įvertinta kaip viena iš transporto sektoriaus lyderių. Uosto direkcijai įteiktas apdovanojimas "Pelningiausia sektoriaus įmonė".

Paskutinį 2017 m. rudens mėnesį Lietuvos oro uostai aptarnavo 414 tūkst. keleivių, o tai – net 16 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Taip pat lapkritį 8 proc. išaugo iš trijų šalies oro vartų vykdytų skrydžių skaičius. Gerus rezultatus daugiausia lėmė po atliktos kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos rekordiškai augantis Vilniaus oro uostas bei nuolat didėjanti reguliarių skrydžių maršrutų pasiūla.

Skeptikai Lietuvai eilinę pasaulio pabaigą prognozuoja po 2020-ųjų, kai baigsis ES parama. Kad šis scenarijus neišsipildytų, būtina ruoštis jau dabar, sako banko „Luminor" analitikai. Tačiau trumpojo laikotarpio situacija yra visai nebloga, o 2017-uosius apskritai bus galima vadinti spartaus ekonomikos augimo metais. Deja, įsisenėjusios sisteminės problemos ir nejudančios reformos aptemdo vidutinio laikotarpio perspektyvas.

„GEFCO Group" – pasaulinė pramoninės logistikos ir pirmaujanti automobilių logistikos įmonė Europoje – pasitiko savo konteinerinį traukinį, įveikusį 11 000 km kelionę iš Kinijos į Prancūziją. Šis traukinys greičiau nei per 3 savaites iš Uhano (Kinija) į Dourges (šiaurės Prancūzija) pervežė 40 pėdų konteinerius GEFCO klientui PSA.

Klaipėdos uosto direkcijos laivynas pasipildo nauju laivu – šiandien į uostą atplaukia naujai pastatytas naftos produktų surinkimo ir narų laivas "Naras". Modernus ir funkcionalus laivas leis Uosto direkcijos darbuotojams dirbti dar efektyviau, prisidės užtikrinant aplinkosaugos reikalavimus.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt