„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su Lietuvoje skaldą gaminančia bendrove „Milsa“. Planuojama, jog per trejus metus geležinkelių transportu bus pervežta iki 2 mln. šios bendrovės pagamintos skaldos.

Palangos oro uostas ateinančiais metais planuoja pasitikti keleivius gerokai atsinaujinęs. Jau 2019-ųjų pabaigoje ketinama pradėti oro uosto rekonstrukcijos darbus – perplanuoti ir optimaliai išnaudoti erdves bei padidinti terminalo pralaidumą. Tokiu būdu pajūrio oro uoste siekiama užtikrinti efektyvų ir kokybišką vis augančių keliautojų srautų valdymą. Per paskutinius penkerius metus trigubai išaugęs keleivių skaičius signalizuoja apie būtinas permainas.

2018 m. balandžio mėnesį LR Susisiekimo Ministerijai ir Kinijos Valstybinio Pašto Biurui pasirašius susitarimo memorandumą dėl glaudesnio Lietuvos pašto ir Kinijos pašto bendradarbiavimo, buvo sutarta dėl naujo maršruto – pašto siuntų transportavimo geležinkeliais nuo Chongqing miesto Kinijoje iki Vilniaus – vystymo. Šiuo maršrutu pašto krovinius Lietuvos paštas gabens bendradarbiaudami su „Lietuvos geležinkelių" grupės bendrove „LG CARGO".

Išmanios vairavimo sistemos, tokios kaip automatinis stabdymas, greičio reguliavimas ar eismo juostos laikymosi sistema – jau įprasti dalykai naujuose automobiliuose. Vis dar retenybė išvysti automobilį be vairuotojo. Žadama, kad tokie automobiliai rinkoje pasirodys iki 2030-ųjų. Keičiantis technologijoms, jaučiamas ir nuolatinis transporto inžinierių poreikis, tokių specialistų trūksta jau šiandien, o ateityje poreikis išaugs kone trigubai. Apie transporto sektoriaus tendencijas ir savivaldžius automobilius kalbamės su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros doc. dr. Vidu Žurauliu.

  

170719 1

 

Ateityje vilniečiai gyvens tankiau, bet kokybiškiau, telksis arčiau centro ir mažiau laiko praleis kelionėse iš vieno rajono į kitą, nes vis daugiau miesto funkcijų ras greta savo darbo ar gyvenimo vietos. Posovietiniu laikotarpiu apleistos teritorijos įgaus naują pavidalą ir bus išnaudotos tankinant sostinės gyvenamąjį audinį, kuriant kompaktiškesnį miestą.

Šiandien, kai planeta yra stipriai paveikta žmogiškosios veiklos, kiekvienas sprendimas ar planuojamas pokytis privalo būti gerai pamatuotas. Tai neabejotinai susiję ir su technologiniu progresu, lemiamu didžiųjų gamintojų. Vienas svarbiausių ir labiausiai laukiamų pokyčių artimiausiu metu – penktosios kartos (5G) ryšys. Ekspertai teigia, kad 5G ryšys sukurtas ne tik užtikrinti stulbinamas technologines galimybes, bet ir yra orientuotas į gamtos tausojimą.

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics" Lietuvos padalinys pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su sausiu-birželiu 2018-aisiais, apyvartą padidino 8,5% iki 5,75 mln. eurų. Šiuo laikotarpiu įmonės gabenamų krovinių kiekis augo 5%.

Pastarieji 2,5 metų Lietuvos susisiekimo sektoriuje išsiskyrė pažangiomis permainomis, dėmesiu veiklos skaidrumui, sėkminga tarptautinių projektų eiga ir išaugusia sektoriaus finansine nauda valstybei. Tolimesnė tiek Susisiekimo ministerijos, tiek didžiausių jai pavaldžių įmonių veikla planuojama pagal ilgalaikes strategijas iki 2030–2050 metų.

Klaipėdos rajono savivaldybės 2020–2025 metų ilgalaikio susisiekimo infrastruktūros objektų vystymo plano rengimo darbai jau įsibėgėjo. Seniūnijos aktyviai bendrauja su seniūnaičiais, bendruomenėmis ir gyventojais bei drauge tariasi, kuriuos kelius būtina tvarkyti pirmiausia.

Šią liepą Lietuvos oro uostai skaičiuoja penkerius metus nuo Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartų sujungimo. Baigusi įdingos vidinės konkurencijos etapą ir tapusi oro uostų tinklu, siūlančiu patrauklias bendradarbiavimo sąlygas oro vežėjams, įmonė išaugino ir savo aviacinės veiklos rezultatus. Nuo 2014-ųjų keleivių skaičius augo 42 proc., šoktelėjo ir siūlomų krypčių rodiklis, o aptarnautų skrydžių skaičius augo 60 proc.

Siekiant racionaliau naudoti valstybės biudžeto lėšas, užtikrinti efektyvesnį valdymą bei pritraukti investicijų šalies transporto infrastruktūrai tobulinti ir plėtoti, biudžetinę įstaigą Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos numatoma pertvarkyti į valstybės įmonę. Tokiam Susisiekimo ministerijos siūlymui šiandien pritarė Vyriausybė.

IT sprendimai – tai pasaulinės ekonomikos ateitis, visų pramonės šakų vystymosi pagrindas ir procesas, kurio neįmanoma sustabdyti. Ar transporto ir logistikos sričiai reikalingi IT sprendimai? Į šį klausimą atsako tarptautinės įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic" AG Informacinių technologijų departamento direktorė Marina Syroježkina.

Dar pavasarį skelbtas Vilniaus oro uosto planas atnaujinti ir specialiais ženklais paženklinti trumpalaikio stovėjimo aikštelę pavežėjams – šią savaitę virto tikrove. Tikimasi, kad taip keleiviams taps dar patogiau išsikviesti pavežėjus, o prie naujos tvarkos jau prisiderinusi „Bolt" (anksčiau žinoma kaip „Taxify") platforma aiškina, kad patogumus įvertins ne tik klientai, bet ir vairuotojai.

Antruose pagal dydį šalies oro vartuose, Kauno oro uoste, pradedamas ruošti keleivių terminalo plėtros projektas. Planuojama, kad 2022 m. naujasis oro uosto pastatas bus erdvesnis nei esamas. Siekiama, kad sparčiai besiplečiančiame Kauno oro uoste būtų galima patogiai aptarnauti apie 2 mln. keleivių per metus.

Kalbant apie karjerą transporto ir logistikos srityje, pirmiausia kyla mintis, kad ją šioje srityje daro vyrai. Tačiau statistika rodo, kad moterys šioje ekonomikos srityje yra daug pasiekusios. Kaip sekasi moterims dirbti transporto ir logistikos srityje?

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt