Augant Lietuvos eksporto apimtims, šalies įmonių žvilgsnis krypsta į mažiau pažįstamas rinkas. Nacionalinė plėtros įstaiga ir šalies verslo finansavimo partnerė „Invega" konstatuoja, kad pernai Lietuvos bendrovės naujų partnerių už Europos Sąjungos (ES) ribų ieškojo ir kaimyninėse šalyse, ir tolimose Afrikos bei Azijos rinkose.

Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje vykusiame 12-ajame Lietuvos ir Kazachstano tarpvyriausybinės ekonominio ir prekybinio bendradarbiavimo komisijos (TVK) posėdyje nuspręsta stiprinti dvišalius ekonominius ryšius, plėtoti bendradarbiavimą transporto srityje, siekiant didinti pervežamų krovinių mastą ir įgyvendinti bendrus projektus. Posėdyje taip pat aptartos galimybės pritraukti daugiau turistų bei plėtoti bendradarbiavimą žemės ūkio, energetikos, informacinių technologijų, sveikatos apsaugos ir kitose srityse.

Neaudituotais duomenimis, bendrovės Lietuvos oro uostai 2018-ųjų grynasis pelnas siekia 8,4 mln. Eur ir yra 3 kartus didesnis nei 2017-aisiais. Aviacinės pajamos pernai išaugo iki 29,4 mln. Eur, o neaviacinės siekė 14,6 mln. Eur. Didžiausią impulsą sparčiam rezultatų augimui turėjo peržiūrėta teikiamų paslaugų kainodara ir išplėsti komercinių patalpų nuomos plotai. Taip pat pasiūlytos naujos skrydžių kryptys, 19 proc. išaugęs keleivių skaičius ir 11 proc. ūgtelėjęs aptarnautų skrydžių rodiklis.

Bernardas Marras yra visame pasaulyje žinomų bestselerių autorius, populiarus pagrindinis įvairių renginių pranešėjas, futuristas ir valdžios institucijų bei verslo kompanijų patarėjas verslo ir technologijų klausimais. Jis padeda organizacijoms pagerinti jų darbą, išmaniau panaudoti turimus duomenis ir suvokti tokių naujųjų technologijų kaip dirbtinis intelektas, didieji duomenys, blokų grandinės ar daiktų internetas svarbą verslo procesams. „Financial Times" jis pateikia savo įžvalgas apie dirbtinį intelektą ir išdėsto artimiausias jo vystymosi prognozes.

Susisiekimo ministerijos iniciatyva jos valdymo srities bendrovės steigia viešąją įstaigą Transporto inovacijų centras, kuris skatins inovacijas susisiekimo sektoriuje. Šį centrą „Lietuvos geležinkeliai" jau įregistravo, prie jo prisijungia Lietuvos paštas bei „Kelių priežiūra", kiek vėliau prisijungs ir likusios susisiekimo sektoriaus infrastruktūrinės įmonės.

Atstumas tarp Talino ir Helsinkio yra toks pat kaip tarp Vilniaus bei Kauno. Estai su suomiais kuria susisiekimo sistemą, kuri įgalintų šį 100 km atstumą įveikti per 20 min.

„Verslios Lietuvos" atliktas klientų pasitenkinimo tyrimas rodo, kad nepaisant artėjančio britų išstojimo iš Europos Sąjungos (ES) termino Jungtinė Karalystė yra viena labiausiai geidžiamų užsienio rinkų. Į Jungtinę Karalystę šiais ar kitais metais pradėti eksportuoti planuoja kas dešimtas Lietuvos eksportuotojas.

Naujausi testai parodė, kad suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomu vilkiku tą patį atstumą galima įveikti 20 proc. pigiau nei dyzeline transporto priemone

Eismo sąlygos, sauga ir transporto priemonės per keletą metų labai pasikeitė ir dėl technologijų plėtros toliau sparčiai kinta. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) viešėjęs Švedijos transporto administracijos vyresnysis patarėjas Larsas Ekmanas pastebėjo, kad ne visada plėtra vyksta tokia kryptimi, kaip tikimasi iš pradžių. „Tai, ką turime šiandien, ilgą laiką buvo siekiamybė – platūs keliai, daug transporto priemonių, greitai judantis jų srautas. Šiuos tikslus pasiekėme, bet šiandien jau galvojame apie tvarumą, saugumą ir tokią aplinką, kur labiausiai pažeidžiami eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai – taptų svarbiausi", – sako jis.

Norvegijoje 18 metų įgyvendinama eismo saugumo gerinimo programa „Vizija – nulis" pasiteisino ir lėmė spartesnę kelių eismo saugumo plėtrą šalyje. „Nuo programos įgyvendinimo pradžios Norvegijos keliuose eismo įvykių skaičius sumažėjo trigubai ir vidutiniškai siekia 6 proc. mažėjimą per metus", – sakė Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) lankęsis Norvegijos transporto tyrimų centro vyresnysis mokslo darbuotojas Rune Elvik. Jis atskleidė, kokias eismo saugumo priemones keliuose taiko norvegai ir ko galime iš jų pasimokyti.

Siekiant gerinti sąlygas verslui ir investicijoms, per artimiausius dvejus metus Lietuvoje numatoma plėtoti kelių ir geležinkelių infrastruktūrą, būtiną patogioms transporto jungtims su šalies laisvosiomis ekonominėmis zonomis (LEZ).

Sausio 28-29 d. Lietuvos Ministro Pirmininko Sauliaus Skvernelio atsakomąjį vizitą į Izraelį lydi „Verslios Lietuvos" organizuojama verslo misija ir pirmasis Lietuvos-Izraelio inovacijų forumas. Daugiau nei 20 šalies verslininkų tikisi užmegzti santykius skaitmeninių technologijų, kibernetinio saugumo ir gyvybės mokslų srityse.

Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti kuo didesnę šiame sektoriuje sukuriamą vertę, skaičiuoja teigiamus 2018-ųjų pasiekimus. Palyginti su 2017 m., pernai 2,6 proc. išaugo susisiekimo sektoriaus sukuriama bendroji pridėtinė vertė, o Susisiekimo ministerijos pradėtas matuoti klientų (piliečių) pasitenkinimo sektoriaus paslaugomis rodiklis per metus pakilo nuo 34 iki 50,25 proc.

Lietuvos oro uostai sudarė labiausiai nustebinusių orlaiviais 2018 m. bandytų skraidinti objektų TOP 5. Nors rankiniame keleivių bagaže aptikti neleistini radiniai stulbina, neretai susiduriama ir su nežinojimu, kokius paprastus daiktus galima vežtis, ir kokius – ne.

Jubiliejiniame Klaipėdos šviesų festivalyje – dar gausesnė renginių ir interaktyvių pramogų programa, įspūdingi šviesos ir muzikos įrangos kiekiai, specialus projektas Neringoje, Skonių aikštė smaguriams ir daug kitų naujienų. Visa tai šiandien išsamiai pristatyta festivalio rengėjų – VšĮ „Klaipėdos šventės“ - organizuotoje spaudos konferencijoje.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt