Gegužės 10 dieną vykusiame AB „Smiltynės perkėlos“ valdybos posėdyje nuspręsta, kad greitaeigio laivo reisas Klaipėda–Juodkrantė–Nida šiam sezonui stabdomas ir vasarą į Nidą neplauks. Didelio populiarumo sulaukusį reisą ketinama atnaujinti kitąmet. Siekiant atitikti klientų lūkesčius, planuojama grįžti su nauju, didesniu ir patogesniu laivu.

Nors Japonija yra tarp prioritetinių, potencialo turinčių eksporto krypčių, lietuviški produktai kelią į šią rinką skinasi sunkiai. Eksporto lūžiu galima įvardinti 2016 metus, kai nišą atrado tabako ir jo perdirbtų pakaitalų gamintojai. Tada pirmą sykį lietuviškos kilmės prekių eksportas viršijo 100 mln. eurų. Tuo tarpu likusių gamintojų pastangos įsitvirtinti atrodo kur kas kukliau – jų dalis eksporto į Japoniją struktūroje sudaro kiek mažiau nei trečdalį.

Seimo Pirmininkas Viktoras Pranckietis, kalbėdamas apie Klaipėdos ir Klaipėdos uosto perspektyvą, pabrėžė, kad pertekliniai reikalavimai neturi stabdyti nei gyventojų, nei verslo interesų. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje vykusiame LR Seimo valdybos išvažiuojamajame posėdyje pristatyta Klaipėdos uosto veikla, jo vystymo perspektyvos bei energetikos klausimai.

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos įsigytas naujas naftos produktų surinkimo ir narų laivas "Naras" iškilmingai pakrikštytas pagal visas jūrines tradicijas. Šis modernus laivas padės Klaipėdos uoste efektyviau užtikrinti aplinkosaugos reikalavimus, tinkamą uosto akvatorijos ir jos prieigų techninę priežiūrą.

Siekdama optimizuoti vidinius procesus, didinti darbų atlikimo efektyvumą ir produktyvumą, Susisiekimo ministerija pradeda savo veiklos procesų robotizavimą.

Logistika yra viena pagrindinių Lietuvos ūkio šakų, kiekvienais metais sudaranti keliolika procentų šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), o kai kurie prekių ženklai kaip „Girteka" yra gerai žinomi visoje Europoje. Ši sritis tokios įtakos pasiekė ne per vienerius metus ir nemažai prie to prisidėjo technologinis progresas – laiku prie jo prisitaikiusios įmonės išlošė, o deklaravusios ištikimybę tradicijoms tobulėjo kur kas lėčiau. Tačiau kas jų laukia ateityje?

„Versli Lietuva“ organizuojamuose Norvegijos ir Lietuvos dvišaliuose verslo susitikimuose dalyvauja apie 60 įmonių ir asociacijų, siekiančių užmegzti abipusiai naudingus verslo santykius. Balandžio 24-25 d. vykstančių Norvegijos-Lietuvos verslo dienų metu abiejų šalių verslininkai aptars bendradarbiavimo galimybes inovacijų, aukštųjų technologijų, logistikos ir gynybos srityse.

„Švenčiant Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį šių pastatų, įtaigiai liudijančių apie svarbų Lietuvos kaip jūrinės valstybės istorijos etapą, sunaikinimas būtų vandališkas akibrokštas“, – pažymima Lietuvos Respublikos kultūros ministrei Lianai Ruokytei-Jonsson, Kultūros paveldo departamentui prie Kultūros ministerijos (toliau – KPD), KPD Pirmajai nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybai ir Valstybinei kultūros paveldo komisijai šiandien išsiųstame Seimo nario Naglio Puteikio rašte, kuriuo prašoma padėti apsaugoti nuo griovimo du didelę istorinę, memorialinę vertę turinčius Lietuvos jūrinio paveldo objektus.

Pirmadienį Lietuvoje viešėję Kazachstano oro bendrovės „SCAT Airlines“ atstovai pristatė naują skrydžių kryptį iš Vilniaus į Astaną, tapsiančią pirmuoju įmonės žingsniu ne tik į Baltijos, bet ir Europos Sąjungos šalis. 

AB „Smiltynės perkėlos“ eiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime patvirtinti bendrovės 2017 metų finansinės veiklos rezultatai. Praėjusiais metais bendrovė uždirbo vienuolika procentų daugiau nei planuota ir gavo penkiasdešimt devyniais procentais didesnį grynąjį pelną nei 2016-ais. Šiemet akcininkams už praėjusius metus bus sumokėta 523 tūkstančiai eurų dividendų, iš kurių pagrindinei akcininkei – valstybei – 518 tūkstančių.

Navigacijos sezonas šiemet svarbiausiuose valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliuose prasidės 10-čia dienų anksčiau. Jis truks 199 paras – nuo balandžio 16 d. iki spalio 31 d. Dar viena naujovė – skirtinga navigacijos trukmė atskiruose vandenų kelių ruožuose. Kai kuriuose jų laivyba prasidės balandžio 23 d. ir tęsis 175 paras – iki spalio 14 d. Šį pasirinkimą lėmė pastarųjų metų patirties analizė.

Pastaruosius kelerius metus nuolat skrydžių bei aptarnautų keleivių kiekį auginę Lietuvos oro uostai nemažina apsukų ir šįmet. Pirmąjį 2018 m. ketvirtį trys šalies oro vartai sulaukė 8 proc. daugiau skrydžių ir 16 proc. daugiau keleivių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Optimistiškai nuteikiantys rezultatai leidžia tikėtis, jog šių metų pabaigoje oro uostuose aptarnautų keleivių skaičius priartės prie 6
milijonų ribos.

Jūrų krovinių kompanija „Bega“ pradeda eksploatuoti pirmąjį Klaipėdos uoste specializuotą cemento krovos terminalą, kurio veiklai pasitelktos intelektinės logistikos bei aplinkai draugiškos žaliosios technologijos.

Balandžio 10–11 d. Estijos sostinėje Taline vyksta antrasis projekto „Rail Baltica“ Globalus forumas, kuriame dalyvauja Baltijos šalių transporto ministrai, aukšti Lenkijos, Suomijos ir Švedijos už transportą atsakingų ministerijų atstovai, Europos Komisijos ir Europos Parlamento nariai. Forumo dalyviai apžvelgs projekto pažangą, šalių ilgalaikius įsipareigojimus, „Rail Baltica“ reikšmę transeuropinio transporto tinklo TEN-T plėtrai. Lietuvai atstovauja susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Susisiekimo ministerija ir Kinijos valstybinis pašto biuras pirmadienį Vilniuje pasirašė susitarimo memorandumą, kurio tikslas – stiprinti dvišalį bendradarbiavimą pašto ir skubių siuntų srityse. Tikimasi, kad Lietuvos ir Kinijos pašto operatorių partnerystė išplės teikiamų paslaugų sritį, pagerins jų kokybę ir geriau tenkins vartotojų poreikius.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt