Pasaulyje daugėja ekonomikos recesijos ženklų, tačiau Lietuvos ūkis kol kas sėkmingai iriasi prieš srovę, niūrias nuotaikas sklaidydamas geresniais nei tikėtasi rezultatais, geriausiais Europos Sąjungoje namų ūkių lūkesčiais ir tvariu eksporto apimčių augimu. Naujausia „Luminor" ekonomikos apžvalga konstatuoja, kad šiemet Lietuvos ūkis turėtų augti netgi sparčiau nei prognozuota, tačiau jau 2020-iesiems augimo prognozės šiek tiek prastinamos (nuo 2,8 iki 2,6 proc.), atkreipiant dėmesį į spartesnį kainų ir nedarbo lygio augimą. Kita vertus, Lietuvos ekonomika ir kitąmet, ir 2021 metais turėtų išsilaikyti augančių šalių lygoje ir recesijos išvengti.

Siekdama sumažinti administracinę naštą kelių transporto vežėjams, Susisiekimo ministerija siūlo supaprastinti licencijų, reikalingų kroviniams ar keleiviams vežti, išdavimą. Tai numatoma naujose Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklėse, kurias ministerija teikia svarstyti Vyriausybei.

Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių įmonių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ bendrovė „LG CARGO“ pradėjo techninės priežiūros programą, kurios metu bus atnaujinti daugiausiai krovinių pervežantys riedmenys. Tai didžiausia „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupės riedmenų atnaujinimo programa per pastaruosius 10 metų.

Naujausios tendencijos kruizinės laivybos sektoriuje pristatomos Hamburge prasidėjusioje, tris dienas truksiančioje tarptautinėje kruizinio turizmo parodoje „Seatrade Europe 2019“. Didžiausioje Europos kruizų parodoje Klaipėdos uostas pristatomas jau aštuntą kartą.

Pasižvalgyti ir susipažinti kaip organizuojamas ir valdomas visos šalies traukinių eismas, pasidaryti asmenukę šalia lokomotyvo, pasivėžinti rankine drezina, pamatyti 40 tonų galios kraną ir sužinoti kaip formuojami krovininių vagonų sąstatai – visa tai ir dar daugiau galėsite rugsėjo 13-21 dienomis. AB „Lietuvos geležinkeliai" kviečia į 9 dienų ekskursijų ir renginių ciklą, leisiantį artimiau susipažinti su Lietuvos geležinkeliais, dar nematytomis industrinėmis erdvėmis ir geležinkeliečių darbu visoje Lietuvoje.

Praėjusią savaitę Lietuvoje pagaminta 26 proc. daugiau elektros energijos, tačiau jos kaina kito nežymiai.

Lietuvos architektų sąjunga baigė formuoti Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos pertvarkos tarptautinių dirbtuvių komandas, kurios rugsėjo 16-18 dienomis ieškos geriausių idėjų Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos projektui „Vilnius Connect". Jų pagrindu bus suformuotos rekomendacijos vientisam teritorijos vystymui ir pateiktos užduotys tolesniems architektūriniams konkursams ir teritorijos pertvarkai.

 

portathon8

 

Tirpstant paskutinėms savaitėms iki pirmąsyk Klaipėdoje organizuojamo uosto technologijų hakatono, auga ir dalyvių skaičius, ir azartas. Į inovatyvių sprendimų kūrimo maratoną, kurio prizinis fondas siekia 4 tūkst. eurų, jau užsiregistravo apie pusšimtis dalyvių. Tikimasi, kad gretas dar turėtų gerokai papildyti po vasaros atostogų sugrįžusių studentų pajėgos.

 

 

Lietuvos įmonėms vėl atsiveria galimybė pasinaudoti Europos Sąjungos (ES) fondų investicijomis eksportuojamiems gaminiams ir paslaugoms sertifikuoti. Ekonomikos ir inovacijų ministerija skelbia trečiąjį kvietimą teikti paraiškas finansavimui gauti pagal ES investicijų priemonę „Expo sertifikatas LT", kuriuo planuojama paskirstyti 1,4 mln. eurų ES investicijų.

Klaipėdoje baigėsi išskirtinių edukacinių ekskursijų laivu po uosto akvatoriją sezonas. Ekskursijos "Kryptis – jūra" šiais metais buvo praturtintos pokalbių su išskirtinėmis asmenybėmis. Įdomiomis istorijomis ir įžvalgomis apie Klaipėdos miestą, uostą ir jūrą dalijosi istorikas dr. Vasilijus Safronovas, etnomuzikologė Zita Kelmickaitė, Lietuvos jūrų muziejaus biologas Saulius Karalius, tolimojo plaukiojimo kapitonas Sigitas Šileris, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos dėstytoja dr. Genutė Kalvaitienė, švyturių tyrinėtojas Aidas Jurkštas, žurnalistė Gražina Juodytė, sociologas dr. Liutauras Kraniauskas. Svečius kalbino žurnalistė Agnė Bukartaitė.

Neseniai pasakojome apie krovinių gabenimus geležinkeliais Europos viduje. Šį kartą kalbėsime apie pačią populiariausią krovinių gabenimo Europoje priemonę – automobilių transportą. Kaip pasikeitė krovinių gabenimo automobiliais rinka 2019 metais ir ko tikimasi 2020 metais, kalbamės su „AsstrA" Vokietijos filialo vadovu Aleksandru Monšu.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) ir AB „Eurovia Lietuva" pasirašė sutartį, kurios vertė apie 2,4 mln. eurų, dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A13 Klaipėda–Liepoja ruožo nuo 11,945 iki 19,057 km remonto. Per 4 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo rangovas turės suremontuoti asfalto dangą, sutvarkyti kelkraščius, nuovažas, autobusų sustojimo aikšteles ir pan. Darbai kelyje prasidės, kai rangovas parengs ir suderins su Kelių direkcija paprastojo remonto darbų aprašą.

Vilniaus oro uoste planuojama lėktuvų riedėjimo takų plėtra, leisianti orlaiviams atlikti mažiau sudėtingų manevrų bei sutrumpinti nutūpusių ir pakilimui riedančių lėktuvų riedėjimo laiką. Panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, numatoma praplatinti ir pailginti vieną esamą riedėjimo taką bei įrengti vieną naują.

Gerinant traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismo saugą, per artimiausius dvejus metus geležinkelio linijoje Vilnius–Klaipėda numatoma modernizuoti 10 pervažų. Šiems darbams planuojamos Europos Sąjungos fondų investicijos.

Apžvelgę pirmąjį 2019 m. pusmetį, Lietuvos oro uostai skaičiuoja aukštesnius nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu pasiektus finansinius rezultatus. Bendros pajamos nuosekliai augo ir pasiekė 23,7 mln. Eur, itin padidėjo neaviacinių pajamų rodiklis.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt