2019-aisiais Vilniaus oro uosto keleiviai ruošėsi skrydžiams dar atsakingiau, atidžiai atsižvelgdami į aviacijos saugumo taisykles. Tai rodo „Maisto banko" labdaros ir paramos fondo statistika: praeitais metais sostinės oro uoste surinkta 33 proc. mažiau maisto produktų ir higienos priemonių nei 2018-aisiais

Vasario 15 dieną, šeštadienį, naujai atstatytu geležinkelio ruožu iš Mažeikių Lietuvoje į Rengę Latvijoje pajudėjo pirmasis krovininis traukinys. „Lietuvos geležinkeliai“ juo vežė „ORLEN Lietuva“ naftos produktų krovinį į Latviją.

Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) įgyvendinus projektą „Famos Odin – Baltijos jūros greitkelių matavimų užbaigimas“, laivyba Baltijos jūroje bus saugesnė ir tikslesnė. 

Projektą kartu su Lietuva kelerius metus įgyvendino šešios šalys kaimynės: Latvija, Estija, Švedija, Vokietija, Suomija ir Danija bei penkiolika jose esančių hidrografinių, geodezijos bei jūrinių institucijų, kurios pamatavo gylius nemažame Baltijos jūros plote bei, atnaujinusios savo jūrines kartografines sistemas bei duomenų bazes, sudarė galimybes šiems duomenims greičiau pasiekti jūrininkus.

Pasenusią ir prielaidas sukčiavimui sudarančią atsiskaitymo plastikinėmis kortelėmis sistemą Lietuvos vežėjai pirmieji Europoje keičia inovatyvia technologija. Dalis transporto įmonių už kurą jau atsiskaito be kortelių – kuro pirkimą vežėjai valdo per FG Fuel sistemą. Pasak atsiskaitymo už degalus inovaciją sukūrios įmonės „Finance Group" vadovo Dariaus Bariso, naujoji technologija transporto įmonėms supaprastina kuro pirkimo procesus, o degalinių tinklams padeda sumažinti eiles ir išvengti vagysčių.

Metų pradžia regiono jūrų uostuose krovos rekordų nežada. Tačiau vis dėlto, pirmą kartą istorijoje Lietuva perkrautu krovinių kiekiu aplenkė visus tris Latvijos uostus kartu sudėjus. Klaipėdos uoste (kartu su Būtingės terminalu) šių metų sausį perkrauta 3,99mln. t krovinių. Tuo metu Rygoje, Ventspilyje, Liepojoje iš viso perkrauta 3,88 mln. t, t. y. vidutiniškai trečdaliu mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį

Lietuvos oro uostai praėjusių metų pabaigoje įsigijo naują, modernų priešgaisrinės tarnybos automobilį – šiuo metu šis automobilis jau paruoštas naudojimui. Išskirtinėmis savybėmis pasižymintis „Rosenbauer Panther" šešiaratis bus naudojamas Palangos oro uoste. Teigiama, kad tokio modelio mašinos naudojamos ir daugelyje didžiausių pasaulio oro uostų.

Tarptautinė „Carlsberg" grupė, kuriai priklauso Lietuvos gėrimų pramonės lyderis „Švyturys-Utenos alus", pristatydama 2019 m. veiklos rezultatus, oficialiai paskelbė – „Utenos" daryklai suteiktas „carbon neutral" statusas. Pastarasis patvirtina, jog darykla yra neutrali CO2 požiūriu, todėl gamyba joje vykdoma neteršiant atmosferos pridėtiniu anglies dvideginiu, naudojant tik atsinaujinančius energijos šaltinius. Be „Utenos" daryklos, visoje grupėje šį statusą turi tik Švedijoje veikianti Falkenbergo darykla, o mūsų šalies mastu – tai vienintelė alaus darykla, kuriai suteiktas toks įvertinimas.

On Thursday 30 January, the China Council for the Promotion of International Trade released a statement confirming that China was offering force majeure certificates to local companies unable to fulfil their international contractual obligations due to the coronavirus outbreak. The relevant directives and certificates do not, for the time being, apply to Hong Kong law contracts where the counterparty is a non-Chinese entity.

Su komerciniais skrydžiais susiję ne tik gausybe įvairiausių taisyklių, bet ir klaidingų keleivių įsitikinimų, kurie kai kuriuos žmones atgraso lipti į lėktuvą. Tačiau aviakompanijos „GetJet Airlines" pilotas Irmantas Lasys skuba juos raminti ir paneigia populiariausius mitus – anot jo, didžioji dalis su skrydžiais susijusių baimių neturi jokio pagrindo.

Susisiekimo specialistų ir visuomenininkų grupė kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentą, prašydami savo autoritetu paremti jų siūlomą iniciatyvą – nutiesti greitojo geležinkelio vėžę, jungiančią Vilniaus vakarinį pakraštį (Pilaitę) su šalies logistikos ir keleivių pervežimo centru tampančia Karmėlava. Tai leistų Tarptautinį Kauno oro uostą ir būsimą „Rail Baltica" stotį pasiekti vos per 15–17 min.

Kinijoje išplitęs naujasis koronavirusas ir dėl jo įvedami apribojimai skaldo žiežirbas verslo pasaulyje. Krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ valdybos nario Magnuso Lepasalu teigimu, spartus koronaviruso plitimas kelia rimtų prekių gabenimo sutrikimų Baltijos šalyse.

Molai kvjud nuotrauka

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą uosto bangolaužių rekonstrukcijai, kuri ateityje leis padidinti uosto konkurencingumą ir užtikrins dar saugesnę laivybą. Nuo bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti maždaug prieš pusantro šimto metų.

Pirmaujanti pasaulyje verslo programinės įrangos gamintoja SAP SE (Niujorko vertybinių popierių birža (NYSE: SAP) šiandien paskelbė, kad didžiausia Europoje pilnų krovinių (FTL) gabenimo bendrovė „Girteka Logistics" kartu su SAP diegs visą įmonės transporto valdymą apimantį sprendimą. Ambicingą verslo plėtros viziją iki 2025 m. turinti „Girteka Logistics" siekia visiškai suskaitmeninti savo verslą ir operacijas, pasitelkdama SAP verslo technologijų platformą.

Pasaulinė pašto sąjunga informuoja, kad, norėdamas užtikrinti maksimalią prevenciją koronaviruso plitimui, Kinijos paštas dezinfekuos visas per Uhano miestą keliaujančias siuntas.

Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose praėjusiais metais daugėjo keleivių ir skrydžių skaičius, labiausiai augo Kauno ir Palangos oro uostai, o bendrai visame oro uostų tinkle buvo vykdomos net 92 unikalios kryptys. 2020 metus šalies oro uostai mato kaip tolesnio augimo laikotarpį ir prognozuoja 6 proc. bendrą keleivių skaičiaus didėjimą.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt