Dar pavasarį skelbtas Vilniaus oro uosto planas atnaujinti ir specialiais ženklais paženklinti trumpalaikio stovėjimo aikštelę pavežėjams – šią savaitę virto tikrove. Tikimasi, kad taip keleiviams taps dar patogiau išsikviesti pavežėjus, o prie naujos tvarkos jau prisiderinusi „Bolt" (anksčiau žinoma kaip „Taxify") platforma aiškina, kad patogumus įvertins ne tik klientai, bet ir vairuotojai.

Antruose pagal dydį šalies oro vartuose, Kauno oro uoste, pradedamas ruošti keleivių terminalo plėtros projektas. Planuojama, kad 2022 m. naujasis oro uosto pastatas bus erdvesnis nei esamas. Siekiama, kad sparčiai besiplečiančiame Kauno oro uoste būtų galima patogiai aptarnauti apie 2 mln. keleivių per metus.

Kalbant apie karjerą transporto ir logistikos srityje, pirmiausia kyla mintis, kad ją šioje srityje daro vyrai. Tačiau statistika rodo, kad moterys šioje ekonomikos srityje yra daug pasiekusios. Kaip sekasi moterims dirbti transporto ir logistikos srityje?

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose aktyviai vyksta kelių kokybės tyrimai – šiam tikslui šiemet pirmą kartą pasitelkta mobili tyrimo laboratorija, leidžianti greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę. Nuo gegužės mėnesio jau nuskenuota 4500 km kelių, iš viso šiais metais planuojama ištirti 15 300 km kelių dangos būklę.

Vilniaus oro uostas ruošiasi svarbiam rekonstrukcijos etapui – planuojama dalies orlaivių perono, esančio šiaurinėje oro uosto dalyje, rekonstrukcija. Perono atnaujinimas padės efektyviau užtikrinti skrydžių saugą, patogesnį orlaivių judėjimą ir stovėjimą oro uoste, bus įdiegta modernesnė lėktuvų aptarnavimo infrastruktūra, didelis dėmesys skiriamas aplinkosaugai.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios Lietuvos ryšių sektoriaus, kurį sudaro elektroninių ryšių ir pašto paslaugos rinkos, pajamos 2018 m. toliau augo ir siekė 864,5 mln. Eur bei buvo 4,4 proc. arba 36,7 mln. Eur didesnės nei 2017 m. Ypač ryškus pašto paslaugos rinkos pajamų augimas – 16,3 proc. arba 24,0 mln. Eur, kitos šį sektorių sudarančios rinkos – elektroninių ryšių – pajamos augo kiek lėčiau – 1,9 proc. arba 12,7 mln. Eur. Tokia skirtinga elektroninių ryšių ir pašto paslaugos rinkų augimo dinamika lėmė, kad pagal bendras ryšių sektoriaus pajamas pašto paslaugos pajamų dalis kasmet didėja ir 2018 m. ji siekė 19,8 proc. (2017 m. – 17,8 proc.).

Praėjo lygiai 5 metai nuo to, kai 2014 m. liepos 1 d. buvo paskelbta apie visų Lietuvos oro vartų sujungimą į vieną įmonę – Lietuvos oro uostus. Rezultatai rodo, kad Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų suvienijimas pasiteisino: nuo sujungimo iki dabar Lietuvos oro uostai skaičiuoja net 235 proc. išaugusį pelną (EBITDA), nuosekliai augančią turto grąžą ir kasmet didėjančius milijoninius dividendus valstybei.

Po pokalbio su Edvardu Liachovičiumi, „Girteka Logistics" generaliniu direktoriumi ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) absolventu, į logistiką pradedi žiūrėti kitaip – suvoki, koks sudėtingas bei įvairiapusis tai verslas, ir imi didžiuotis, kad Lietuva čia kuria savo sėkmės istoriją. E. Liachovičius savąją jau susikūrė, drauge su kolegomis užauginęs 3 darbuotojų įmonę iki 14 tūkst. kolegų vienijančios įmonių grupės. Tad ir mūsų pokalbis pakrypsta apie augimą – organizacijos, verslo, lyderio ir žmogaus.

Klaipėdos universitetas (KU) bendradarbiaus su viena pasaulinių elektros inžinerijos ir automatikos produktų, sprendimų bei paslaugų sektorių lyderių – kompanija „Schneider Electric“. Birželio 27 d. Klaipėdos mokslo ir technologijų parke šalių atstovai pasirašė bendradarbiavimo sutartį siekiant stiprinti jaunimo technologinius gebėjimus.

Daugiau nei pusė Europos įmonių teigia, kad pernai jų buvo prašoma prailginti atsiskaitymų už prekes ar paslaugas terminus. Kai kurių verslų atstovai pripažįsta, kad būtent dėl vėluojančių pirkėjų apmokėjimų turėjo rimtai svarstyti pasitraukimo iš rinkos galimybes. Mūsų šalyje, kaip pastebi specialistai, ši problema taip pat kelia nemenkų iššūkių verslui.

Klaipėda kvies kurti pažangiausius sprendimus šiandienos ir ateities uostams. Hakatonas “Portathon Baltic 2019” rugsėjo 20-22 d. suburs įmonių komandas, inovacijų kūrėjus bei startuolius iš Lietuvos ir užsienio.

Aviacijos specialistai didžiųjų orlaivių kategorijai priskiria lėktuvus, kurių sparnų ilgis (arba sparnų mojis) yra nuo maždaug 40 iki daugiau 60 metrų. Vieni jų gali perskraidinti apie 300 tonų krovinių, kiti – beveik 700 keleivių. Jau pernai Vilniaus oro uostą aplankė 152 didieji orlaiviai, kai 2017 metais tokių lėktuvų buvo tik aštuoni. Šiemet sostinėje jau leidosi 92 tokie lėktuvai, tad metų pabaigoje tikimasi pasiekti rekordą.

Siekdama padėti Lietuvos verslui užkariauti naujas rinkas, Ekonomikos ir inovacijų ministerija 297 šalyje veikiančioms įmonėms skyrė beveik 11,4 mln. eurų finansavimą dalyvauti užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose. Tai 4,4 mln. eurų daugiau, nei buvo numatyta paskelbus Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonės „Naujos galimybės LT" 5-ąjį kvietimą.

Birželio pradžioje paaiškėjo naujo labai svarbių asmenų (VIP) terminalo su konferencijų centru Vilniaus oro uoste statytojas – rangos sutartį valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pasirašė su geriausią pasiūlymą pateikusia kompanija „Eikos statyba". Šiaurinėje oro uosto teritorijoje per artimiausius 9 mėnesius iškils modernus, A+ energinės klasės, dviejų aukštų su požemine dalimi pastatas, kurį suprojektavo „Vilniaus architektūros studijos" architektai.

 

Komentuoja Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis

 

Tai turbūt pirmas kartas, kuomet į susisiekimo oru sektorių pažiūrėta ne 4 metų perspektyvoje. Bandome įvertinti situaciją ir priimti strateginius sprendimus, kurių vaisiai būtų raškomi mūsų anūkų. Sparčiai didėjant keleivių srautams Lietuvos oro uostuose, pradėta kalbėti apie naujo oro uosto statybas.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt