Lietuvos paštas rengiasi galimam Jungtinės Karalystės (JK) išstojimui iš Europos Sąjungos ir peržiūri siuntų gavimo ir išsiuntimo procedūras. Įvykus „kietajam" išstojimui, Jungtinė Karalystė Europos Sąjungos narėms taps „trečiąja šalimi", todėl iš jos į Lietuvą siuntose atkeliaujančios prekės, jų vertei viršijus atleidimo nuo importo mokesčių lengvatai taikytiną ribą, privalės būti apmokestintos importo mokesčiais.

Susisiekimo ministro įsakymu VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija valstybės biudžetą papildė gausiau, nei planuota. Į valstybės biudžetą perversta 28 mln. eurų siekianti pelno įmoka.

Artimiausiu metu bus pradėtas rengti geležinkelių linijos Vilnius-Kaišiadorys–Šiauliai–Klaipėda ir Klaipėdos geležinkelio mazgo dalies elektrifikavimo planas. Jame bus nustatytos inžinerinės infrastruktūros vystymo teritorijos, reikalingos geležinkelių tinklo elektrifikacijos plėtrai. Šio valstybei svarbaus projekto plano parengimui šiandien pritarė Vyriausybė.

Vilniuje vykstant tarptautiniam seminarui „Palydovinės navigacijos sistemas Galileo ir EGNOS. Kokia nauda Lietuvai?“, transporto sektoriui aktualius klausimus dvišaliame susitikime su Europos pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos agentūros GSA generaliniu direktoriumi Carlo des Dorides aptarė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Didžiausioje Europos Sąjungos (ES) rinkoje – Vokietijoje vykstančius pokyčius netrukus pajus ir Lietuvos verslai. Be investicijų į didesnės pridėtinės vertės produkcijos gamybą ir našumo auginimo, mūsų šalies įmonių konkurencingumas greitai smuks. Ką daryti tokių pokyčių akivaizdoje ir kokias galimybes jie gali atverti? Šie klausimai nagrinėti kovo 26 d. Klaipėdoje vykusioje konferencijoje.

Šiandien Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus atšaukė savo nusišalinimą, kurį LR susisiekimo ministrui buvo pateikęs 2019-01-17. Uosto direkcijos vadovas teigia, kad nusišalinti nėra pagrindo po to, kai Vyriausioji rinkimų komisija oficialiai patvirtino rinkimų rezultatus į savivaldybių tarybas. Uosto direkcijos vadovas A. Vaitkus yra išrinktas į Klaipėdos m. savivaldybės tarybą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos valdyba pritarė 2018 m. metinių finansinių ataskaitų rinkiniui, kurį auditavo ūkio subjektų grupė, sudaryta iš Apskaitos ir kontrolės UAB „Auditas“ ir UAB „Nexia JK“. Taip pat valdybai pristatyta nepriklausomo auditoriaus išvada, 2018 m. veiklos ataskaita bei 2018 m. paskirstytinojo pelno paskirstymo projektas. Į valstybės biudžetą Uosto direkcijos mokama įmonės pelno įmoka šiais metais sieks 21,7 mln. Eur.

Europos Parlamentui ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos – transporto ministrai pakartotinai kreipėsi į Europos Parlamento prezidentą Antonio Tajani su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.

Ant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastato fasado atidengta atminimo lentelė, skirta Lietuvos jūrų laivininkystės įkūrėjui ir ilgamečiam vadovui Alfonsui Ramanauskui.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pareiškia, kad 2019-03-19 LRT Tyrimų skyriaus paskelbta publikacija "Klaipėdos uoste – ryšių ir interesų voratinklis" yra neobjektyvi, šališka ir neatitinkanti tikrovės, kenkianti vienintelio šalies jūrų uosto dalykinei reputacijai ir prestižui. Tyrime publikuojami duomenys yra pateikti vienpusiškai, visa tai formuoja neigiamą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir visos Lietuvos transporto sistemos įvaizdį.

Susisiekimo ministerija šiandien gavo Vyriausybės įsteigto Valdymo koordinavimo centro (VKC) išaiškinimą dėl situacijos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje (KVJUD).

Nuo spalio mėnesio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro bendrovė „Laudamotion". Kompanijos atstovų teigimu, skrydžio bilietų prekyba prasidės jau kovo 20 dieną.

Į Jungtinę Karalystę eksportuojančios lietuviškos įmonės tikina, kad britų partneriai yra lankstūs ir linkę dalytis „Brexit" rizikos kaštus, siekdami išlaikyti tiekėjus iš Lietuvos.

 

„Verslios Lietuvos" Eksporto departamento vadovas Aivaras Knieža pataria verslo rizikas, susijusias su eksportu į JK, įvertinti per kliento prizmę. „Vienas svarbiausių dalykų yra suvokti, su kokiais iššūkiais dabar susiduria užsakovai, tad glaudus bendradarbiavimas su jais gali padėti suprasti jų lūkesčius ir poreikius. Jei įmanoma, bandykite spręsti jų problemas, bet nepamirškite įvertinti ir to, kaip klientų veiksmai ir planai paveiks jūsų verslą. Vienais atvejais tai gali padėti apsispręsti dėl tolimesnio darbo su JK rinka. Kitais atvejais tai gali atverti naujų galimybių persiderant kainas ir užsakymų kiekį", – sako A. Knieža.

Lietuvos mažosios ir vidutinės įmonės (MVĮ), siekdamos dalyvauti įvairiose eksporto skatinimo iniciatyvose ir pristatyti produkciją užsienyje vykstančiose parodose, ketina aktyviai šturmuoti pagrindines Lietuvos eksporto rinkas ir žengti pirmuosius žingsnius siekdamos įsitvirtinti žvalgybinėse eksporto rinkose. Tai rodo gautas rekordinis paraiškų skaičius ir prašomo finansavimo dydis pagal Europos Sąjungos (ES) investicijų priemonę „Naujos galimybės LT".

Saugiausių kelių šalimi Europoje tituluojamos Švedijos ekspertai pasidalino nuomone ir patarimais apie Lietuvos kelių priežiūros kokybę. Jų teigimu, siekiant toliau gerinti vairavimo sąlygas šalies keliuose ir užtikrinti jų saugumą, svarbi duomenų analizė, inovacijų diegimas ir glaudus bendradarbiavimas su mokslininkais.

 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt