2013-01-02
2011 m. vasaros sezono metu į Lietuvą ir iš jos reguliariuosius skrydžius 54 kryptimis vykdė 18 aviakompanijų, o 2012 m. vasaros sezono metu – 21 aviakompanija 61 kryptimi. Remiantis Civilinės aviacijos administracijai aviakompanijų pateiktais tvarkaraščiais bendras iš Lietuvos oro uostų per 2012 m. vasaros sezoną įvykdytas reguliarių skrydžių skaičius buvo 10355, t.y. 6,2 % daugiau nei 2011 m.
2012 m. į rinką atėjo 5 naujos aviakompanijos: „EuroLOT“, „Transaero Airlines“, „IrAero“, „Aeroflot“ ir „AK Bars Aero“. 2012 m. vasaros sezono tvarkaraštyje nebeliko 2012 m. pavasarį bankrutavusios „Skyways“, taip pat paraiškos 2012 m. vasaros sezonui nebepateikė ir „Sweden Airways“.
Vilniaus oro uostas
2011 m. vasaros sezono metu iš Vilniaus oro uosto buvo skraidoma 29 maršrutais, o 2012 m. šis skaičius išaugo iki 34. Buvo pasiūlyti nauji maršrutai į Karlsruhe (Vokietija), Krokuvą, Maskvos Šeremetjevo ir Domodedovo oro uostus, Sankt Peterburgą, Sandefjordą (Norvegija), Bergeną (Norvegija), Stavangerį (Norvegija), Paryžiaus Bovė oro uostą, Liverpulį. Tačiau nebeliko skrydžių į Barselonos Žironos oro uostą, Stokholmo Arlandos ir Skavstos oro uostus, Amsterdamą ir Berlyną.
Toks pat arba panašus vidutinis skrydžių dažnis per savaitę 2011 m. ir 2012 m. vasaros sezonais išliko Vienos, Varšuvos, Romos (CIA ir FCO), Oslo, Maskvos (VKO), Kijevo, Frankfurto, Dublino, Briuselio, Londono (STN), Korko, Eindhoveno (per sezoną buvo įvykdyti tik 5 skrydžiai), Dortmundo, Donkasterio, Bremeno ir Bergamo maršutuose. Didžiausia skrydžių dažnio kaita 2012 m. vasaros sezono metu buvo Talino, Helsinkio, Barselonos (BCN) ir Londono (LTN) maršrutuose – čia vidutinis skrydžių dažnis augo. Skrydžių dažnis iš Vilniaus oro uosto mažėjo Rygos, Prahos ir Kopenhagos kryptimis.
Bendras faktinis reguliariųjų skrydžių skaičius per 2012 m. vasaros sezoną padidėjo 6,9 %: nuo 13809 iki 14764 (remiantis Vilniaus oro uosto teikiamos ICAO statistikos I forma, nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d.)
Prie maršrutų skaičiaus išaugimo 2012 m. labiausiai prisidėjo Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas perkelti dalį skrydžių iš Kauno oro uosto į Vilniaus oro uostą, Vengrijos aviakompanijos „Wizzair“ padidintas maršrutų skaičius nuo 2012 m. gegužės mėnesio pabaigos, taip pat naujų aviakompanijų atėjimas į rinką: Lenkijos oro vežėjas „EuroLOT“ pasiūlė skrydžius į Krokuvą, Rusijos aviakompanija „AK Bars Aero“ vasaros sezono pradžioje skraidė į Sankt Peterburgą (skrydžius nutraukė 2012 m. birželio 4 d.), Rusijos nacionalinis oro vežėjas „Aeroflot“ atnaujino istorinį maršrutą į Maskvos Šeremetjevo oro uostą, o dar viena Rusijos aviakompanija „Transaero Airlines“ vykdė reguliariuosius skrydžius į Maskvos Domodedovo oro uostą.
Kaip ir 2011 m., taip ir 2012 m. vasaros sezono metu iš Vilniaus oro uosto reguliariuosius skrydžius vykdė aviakompanijos „Austrian Airlines“, „Finnair“, LOT Polish Airlines“, „UTair“, „CSA Czech Airlines“, „Estonian Air“, „Brussels Airlines“, „SAS Scandinavian Airlines“, „Lufthansa“, „Norwegian Air Shuttle“, „AerLingus“, „AirBaltic“, „AeroSvit Airlines“. Iš viso 2012 m. vasaros sezono metu iš Vilniaus oro uosto skraidė 19 aviakompanijų, t.y. 3 daugiau nei 2011 m.
Kauno oro uostas
2011 m. vasaros sezono metu iš Kauno oro uosto buvo skraidoma 21 maršrutu, o 2012 m. maršrutų skaičius išaugo iki 23: pradėti reguliarūs skrydžiai į Maskvą, Lydsą (Didžioji Britanija), Eindhoveną (tačiau įvykdyti tik 5 skrydžiai sezono pradžioje), Palma de Maljorką, Maltą ir Paphos (Kipras), tačiau nebeliko skrydžių į Paryžių, Bergamą, Barseloną – šiuos maršrutus aviakompanija „Ryanair“ perkėlė į Vilniaus oro uostą. Skrydžiai į Gioteburgą (Švedija), pradėti vykdyti 2011 m. vasaros sezono metu, nebebuvo vykdomi 2012 m.
Toks pats arba panašus vidutinis skrydžių dažnis per savaitę 2011 m. ir 2012 m. vasaros sezonais buvo Tamperės, Oslo, Frankfurto, Londono (STN, LGW), Liverpulio, Edinburgo, Dublino, Briuselio, Bristolio, Birmingemo, Stokholmo, Koso ir Alikantės maršrutuose. Vidutinis skrydžių dažnis mažėjo Rygos maršrute ir neženkliai augo Londono (LTN) maršrute. Nuo 2012 m. vasaros sezono pirmos pusės „Ryanair“ sumažino skrydžių dažnį iki vieno skrydžio per savaitę į Rodo oro uostą.
Bendras faktinis reguliariųjų skrydžių skaičius per 2012 m. vasaros sezoną padidėjo 3,9 %: nuo 3738 iki 3883 (remiantis Kauno oro uosto teikiamos ICAO statistikos I forma, nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d.)
Tiek 2011 m., tiek ir 2012 m. vasaros sezonais iš Kauno oro uosto reguliariuosius skrydžius vykdė aviakompanijos „AirBaltic“ ir „Ryanair“. 2012 m. prie šių aviakompanijų prisijungė ir Rusijos oro vežėjas „IrAero“ pasiūlydamas skrydžius į Maskvą, kurie keleivių susidomėjimo nesulaukė ir buvo nutraukti 2012 m. gegužės mėnesį.
Palangos oro uostas
2011 m. ir 2012 m. vasaros sezonais iš Palangos oro uosto buvo skraidoma 4 maršrutais: į Rygą, Oslą, Kopenhagą ir Maskvą. Vidutinis skrydžių dažnis per savaitę 2012 m. vasaros sezono metu sumažėjo Rygos maršrute, Kopenhagos ir Maskvos maršrutuose išliko nepakitęs, o Oslo maršrute išaugo daugiau nei dvigubai, kadangi aviakompanija „SAS Scandinavian Airlines“ prie jau turimų reguliarių skrydžių į Kopenhagą, pasiūlė skrydžius ir į Oslą, kur jau skraidė Norvegijos oro vežėjas „Norwegian Air Shuttle“.
Bendras faktinis reguliariųjų skrydžių skaičius per 2012 m. vasaros sezoną padidėjo 2,5 %: nuo 1442 iki 1478 (remiantis Palangos oro uosto teikiamos ICAO statistikos I forma, nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d.)
Tiek 2011 m., tiek ir 2012 m. vasaros sezono metu Rusijos oro vežėjas „Rusline“ į Palangos oro uostą skraidė tik vasaros mėnesiais. 2011 m. ir 2012 m. vasarą į Palangą skraidė tos pačios aviakompanijos: „AirBaltic“, „Norwegian Air Shuttle“, „SAS Scandinavian Airlines“ ir „Rusline“.
Civilinės aviacijos administracija
2012-12-28
2012-12-28
2013 metais apyvartoje pasirodysiančius pašto ženklus kurs 11 dailininkų. Iš viso 2013-aisiais bus išleisti 25 pašto ženklai.
Baigiantis metams Lietuvos paštas skelbia kitais metais pašto ženklus kursiančius autorius. Iš viso 2013 m. pašto ženklus kurs 11 dailininkų: 4 pašto ženklus sukurs dailininkas Mindaugas Gribauskas, po 2 – Indrė Ratkevičiūtė, Eglė Jakutavičiūtė, Tomas Dragūnas, Eglė Ratkutė, Aušrelė Ratkevičienė, po 1 – Evelina Paukštytė, Rolandas Grigaravičius, Vilius Bručas ir Laima Matuzonytė. Dailininkė Greta Gruzdaitytė sukurs pašto ženklų bloką ir du pašto ženklus, skirtus šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams.
Dailininkų susidomėjimo labiausiai sulaukė šv. Kalėdoms ir Naujiesiems metams, Lietuvos raudonajai knygai, Kinų Naujiesiems metams, Lietuvos tautinei olimpiadai, technikos paminklams skirtos pašto ženklų temos. Šiomis temomis komisijai buvo pateikta daugiausia pašto ženklų projektų.
Tiesa, žinomi dar ne visų kitais metais išleidžiamų pašto ženklų autoriai. Pakartotinai bus skelbiamas konkursas pašto ženklams „Lietuvos kariuomenės uniformos“, „Kauno arkikatedrai bazilikai – 600 metų“ ir „S. Dariaus ir S. Girėno skrydžiui per Atlantą – 80 metų“ iliustruoti bei ženklintų atvirukų konkursas tema „Šv. Kalėdos ir Naujieji metai“.
Pašto ženklų kūrimo konkurso nugalėtojai buvo apdovanoti piniginėmis premijomis. Pirmos vietos nugalėtojams už sukurtą vieną pašto ženklą atiteko 1 000 litų, antros vietos – 750, trečios – 450 litų premijos. Geriausio dviejų pašto ženklų serijos ar pašto bloko su trimis pašto ženklais projekto autoriui įteikta 1 500 litų premija. Antrosios vietos laimėtojui skirta 1 000 litų, trečiosios – 750 litų premija.
Ženklintų atvirukų pirmosios vietos laimėtojui atiteks 1 500 litų premija, – 1 000 litų, trečiosios – 750 litų.
Pašto ženklų konkurso nugalėtojus rinko speciali komisija, kurią sudarė Susisiekimo ministerijos, Lietuvos pašto atstovai, dailininkai, istorikai ir kitų sričių specialistai.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas
2012-12-28
Prieš artėjančias atostogas Rusijoje, vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija gerokai sumažėjo, pranešė nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” atstovas spaudai Gytis Vincevičius.
Pasak jo, pasienio poste ties Medininkais įvažiuoti į Lietuvą laukia 20 sunkvežimių, o į Baltarusiją – 10 sunkvežimių, o ties Lavoriškėmis – atitinkamai 30 ir 10 krovininių automobilių.
“Šie reisai yra paskutiniai prieš Naujus metus. Po to Rusijoje prasideda atostogos ir mažai kas dirba, todėl visos bendrovės stengiasi reisus sudėlioti, kad vairuotojai apsisuktų iki Naujųjų”, – sakė G.Vincevičius. Tačiau, pasak jo, prieš Naujuosius eilės Lietuvos pasienyje gali vėl išaugti, nes iš Rusijos grįš Lietuvos vežėjai.
“Pirmadienį buvo 10 kilometrų eilė į Baltarusiją. Tai tas srautas dar turi grįžti. (…) Kaip mus informavo, pareigūnų yra pakankamai, todėl tikimės, kad vairuotojams ilgai laukti neteks”, – teigė “Linavos” atstovas.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Dėl konkurencingo transporto sektoriaus pobūdžio gali kilti sveikatos darbe stiprinimo ir komercinių sunkumų, su kuriais susiduria įmonės, interesų konfliktų. Kita vertus, dalis transporto įmonių pripažįsta, kad veiksmingai sustiprinus sveikatą darbe galima ne tik išvengti sveikatos problemų, bet ir daug sutaupyti, pavyzdžiui, sumažinus neatvykimų į darbą skaičių.
Šiame straipsnyje pateiksime įvairiose Europos šalyse taikomas geriausias įmonių praktikas susijusias su vairuotojų geros sveikatos užtikrinimu.
Belgija
Įmonė „Van Dievel“ yra visu pajėgumu dirbanti transporto bendrovė, kuri gabena prekes 500 km. spinduliu nuo Briuselio – į Nyderlandus, Liuksemburgą, Vokietiją, Prancūziją ir iš šių šalių. Įmonėje dirba apie 90 vairuotojų, jai priklauso apie 60 sunkvežimių ir 120 specializuotų priekabų.
2001 m. įmonės direktorius pradėjo šį projektą, nes darbuotojai dažnai skundėsi nugaros problemomis. „Van Dievel“ jau ilgą laiką sveikatą ir saugą darbe laiko prioritetu. Čia dirba gydytojas, kuris yra sveikatos darbe specialistas. Jis kiekvienais metais atlieka darbuotojų medicininę apžiūrą.
Kadangi gydytojas labai gerai pažįsta įmonę ir vairuotojus, darbuotojai juo pasitiki. Gydytojo buvo paprašyta pamokyti darbuotojus ir vadovybę apie raumenų ir kaulų sistemos problemas ir ligas. Nuo to prasidėjo sveikatos stiprinimo projektas. Įmonė kartu su nepriklausoma sveikatos darbe (ergonomikos) tarnyba išanalizavo vairuotojų darbo sąlygas ir pradėjo ieškoti būdų jas pagerinti. Už darbuotojų sveikatą atsakingas gydytojas, glaudžiai bendradarbiaudamas su nepriklausomu ergonomu ir aštuoniais įmonės darbuotojais, parengė specialią vairuotojams skirtą mokymo programą ir lankstinuką, kad parodytų, kaip sveikai dirbti ir išvengti raumenų ir kaulų sistemos sutrikimų.
Lankstinuke taip pat pateikiama bendro pobūdžio patarimų apie subalansuotą mitybą, taisyklingą sėdėjimą ir gulėjimą, pratimus, padedančius išvengti raumenų ir kaulų sistemos pažeidimų, specialių patarimų vairuotojams, pavyzdžiui, dėl tinkamos padėties sėdint prie vairo, kaip tinkamai įlipti ir išlipti iš transporto priemonės ir kaip kilnoti ir elgtis su sunkiais kroviniais. Gausiai iliustruoti (kad būtų lengviau naudotis) lankstinukai dalijami naujiems įmonės vairuotojams.
Po vienerių metų įmonė įvertino projektą ir nustatė, kad išplatinus lankstinuką ir surengus mokymus imta gauti mažiau pranešimų apie problemas. 2002 m. įmonė už savo veiksmus laimėjo Europos sveikatos klubo apdovanojimą „Sveikata ir įmonės“. Projektas buvo pagrįstas įmonės ilgalaike sveikatos ir saugos kultūra. Vadovybė rėmė ir skatino projektą. Jame aktyviai dalyvavo vairuotojai.
Suomija
Projektu „Tvarkingi sunkvežimių vairuotojai“ siekta spręsti įvairius rizikos veiksnius, įskaitant sveikatos stiprinimą tarp vairuotojų, padedant darbdavio įvairių profesijų darbuotojų sveikatos paslaugos teikėjui. Visų pirma įmonės atliko vairuotojų sveikatos patikrinimą. Tai darė įmonės gydytojas, sveikatos darbe specialistas.
Patikrinimu buvo siekiama nustatyti svarbiausias vairuotojų problemas, susijusius su fizine sveikata ir nutukimu, pavyzdžiui, miego apnėją. Nustačius problemas, vairuotojus dėl sveikatos preliminariai konsultavo įmonės gydytojas, vėliau jie buvo siunčiami pas specialistą, kad būtų atlikti tolesni diagnostiniai tyrimai ir suteiktas gydymas. Įmonė, siekdama toliau spręsti nutukimo problemą ir skatinti vairuotojų sveikatą apskritai, pradėjo teikti kiekvienam vairuotojui pietų dėžutės paslaugą. Į pietų dėžutę dedama įvairių sveikų maisto produktų; įmonė taip pat teikia informaciją ir rekomendacijas dėl sveikos mitybos principų. Trečioji sveikatos stiprinimo darbe programos sudėtinė dalis – darbuotojų psichologo įtraukimas planuojant pamainas ir maršrutus; tuo pirmiausia siekiama pagerinti grafikus, kad vairuotojai turėtų pakankamai laiko pailsėti. Įvertinus šią intervencinę priemonę pasirodė, kad ja patenkinti ir vadovai, ir vairuotojai.
Projektu taip pat buvo skatinama geresnė aplinka darbe, teigiamas požiūris į darbą ir aukštesnė vairuotojų saugos kultūra.
Italija
ATM valdo viešojo transporto paslaugas Milane ir 72 aplinkiniuose miestuose. Organizacijoje dirba daugiau kaip 8 700 darbuotojų 28 skirtingose vietose; aptarnaujamoje teritorijoje iš viso yra 2,6 mln. gyventojų.
Įmonė pripažįsta, kad darbuotojams reikia tinkamos darbo ir gyvenimo pusiausvyros, nepriklausomai nuo to, ar jie dirba vairuotojais, ar biuro darbuotojais, ir nuo to, ar dirbama įprastu darbo laiku, ar pamainomis. To siekiant reikia skirti dėmesio įvairiems veiksniams, pavyzdžiui, sveikam gyvenimo būdui, subalansuotai mitybai ir sveikatos kultūrai apskritai.
Dėl šios priežasties ATM savo žmogiškųjų išteklių departamente įsteigė specialų skyrių (DRU-S), kurį sudaro vadovas ir du ekspertai: psichologas ir mitybos specialistas, rengiantys konsultavimo susitikimus, kuriuose teikiami praktiniai patarimai ir rekomendacijos dėl sveikos mitybos, fizinės mankštos ir įtampos darbe valdymo.
Šis skyrius, stiprindamas darbuotojų sveikatą ir gerovę, nuo 2005 m. surengė daugybę integruotų komunikacijos iniciatyvų, kurios buvo parengtos kartu su visuomenės sveikatos institucijomis. Pavyzdžiui, visiems darbuotojams į namus pristatomas įmonės žurnalas, kuriame pateikiama aiški ir įdomi informacija apie mitybą ir sveiką gyvenimo būdą.
Vadinamoji ATM socialinė sistema iš esmės pagrįsta įmonės darbuotojų poreikių tyrimu ir darbo vietoje pasitaikančių rizikingų įvykių kokybine ar kiekybine analize. Šie įvykiai aprašomi kartą per mėnesį rengiamoje vidinėje ataskaitoje, kurioje taip pat apibūdinamos problemoms spręsti taikytos priemonės ir informuojama apie naujas sveikatos ir saugos tendencijas.
ATM socialinė sistema aiškiai rodo, kad darbuotojų poreikiai yra pagrindinis veiksmų, susijusių su sveikata ir sauga, motyvas.
Veiklos srityje pradedama nuo kiekvieno darbuotojo istorijų, kurios perduodamos ATM žmogiškųjų išteklių valdymo veiklos skyriui.
ATM, žmogiškuosius išteklius valdydama visaapimančiu metodu, taiko veiksmus, kuriais siekiama suteikti darbuotojams tam tikrų galių ir sukurti abipusišką įmonės ir atskirų darbuotojų atsakomybę. Įmonė apgalvoja ir sujungia individualias, socialines ir profesines savo darbuotojų dimensijas, kad patenkintų išreikštus poreikius, informuodama, konsultuodama ir bendradarbiaudama su vietos institucijomis.
Pavyzdžiui, įmonė organizuoja mokymo kursus, skirtus naujiems vairuotojams ir apskritai darbuotojams ir vairuotojams. Kursuose aptariamos šios temos: sveika mityba, lėtinės ligos ir rizikos veiksnių prevencija, taip pat sveika gyvensena, daugiausia dėmesio skiriant darbo ir gyvenimo pusiausvyrai ir kt. Darbuotojams, kurių darbinė veikla gali kelti riziką tretiesiems asmenims, rengiami specialūs kursai, kuriais siekiama užkirsti kelią piktnaudžiavimui narkotikais ir alkoholiu.
Strategijos srityje paminėtinos naujoviškos socialinės taisyklės, kurias parengė ir remia aukščiausia įmonės vadovybė. Taisyklės yra atsakas į įmonės padėtį; jomis remiantis numatoma strategija ir prevencijos bei sveikatos stiprinimo intervencinės priemonės, skirtos darbuotojų asmeninėms ir darbo sąlygoms pagerinti. Pagrindiniai šių taisyklių tikslai: sveikatos stiprinimas, tvarkaraščio organizavimas, lygios galimybės, socialinis būstas (pirmiausia pažeidžiamoms darbuotojų grupėms, pavyzdžiui, darbuotojams migrantams ar išsiskyrusiems asmenims), darbuotojų įtraukimas, socialinis ligų valdymas, susižalojimų prevencija, naujoviškos nedarbingų darbuotojų profesinio perkvalifikavimo priemonės, lyties, amžiaus ir etninių skirtumų valdymas ir darbo bei gyvenimo pusiausvyra.
Jeigu Jūsų įmonė taip pat aktyviai rūpinasi vairuotojų sveikata, būtinai susisiekite su mumis ir mes su mielu noru šį straipsnį papildysime ir lietuviška praktika.
Parengta pagal Europos saugos ir sveikatos darbe agentūros medžiagą.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
2012 m. gruodžio 27 d. (ketvirtadienį) 11.00–12.30 val. Uosto direkcijos didžiojoje konferencijų salėje (2 a.) LR Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius ir LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius susitiks su Uosto direkcijos, uosto įmonių ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovais.
Bus pristatomi ir aptariami Uosto direkcijos vykdomi ir numatyti strateginiame plane infrastruktūros plėtros projektai, įskaitant SGD terminalo infrastruktūrą, taip pat Uosto direkcijos finansinės galimybės; svarbiausi Klaipėdos uosto infrastruktūros vystymo prioritetai, perspektyvinių krovinių generavimo skatinimui ir kiti aktualūs transporto sistemos klausimai.
VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Eismo informacijos centro duomenimis, magistralinių kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis provėžotos, kai kur padengtos šlapio sniego sluoksniu, barstomos šiaurės Lietuvoje, valomos Marijampolės, šiaulių ir Utenos apskrityse. Krašto kelių dangos provėžotos, vietomis padengtos privažinėtu arba šlapiu sniegu.
Krašto keliuose, didžiojoje šalies dalyje, platinami kelkraščiai, šiaurės Lietuvoje barstomi pavojingi jų ruožai.
Protarpiais snyguriuoja Telšių apskrityje.
Visi rajoniniai keliai yra išvažiuojami. Rajoninių kelių dangos padengtos prispausto sniego sluoksniu, slidžios. Didžiojoje šalies teritorijoje šie keliai valomi ir barstomi pavojingi jų ruožai.
Vairuotojų prašytume atsižvelgti į meteorologines sąlygas ir rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį. Vairuotojams taip pat verta žinoti, kad Eismo informacijos centro duomenys svetainėje www.eismoinfo.lt atnaujinami penkis kartus per parą.
LAKD Eismo informacijos centras
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|