2013-01-22
Šiemet Kelių eismo taisyklėse atsirado trys ženklai, susiję su elektromobiliais. Jie žymės šių transporto priemonių įkrovimo vietą, atvejus, kai kelio ženklai elektromobiliams negalioja, kitoms elektra varomoms transporto priemonėms skirtą stovėjimo vietą.
„Lietuvai labai aktualu mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro, didinti atsinaujinančių išteklių naudojimą. Sprendimo teisę turinčioms institucijoms yra gyvybiškai svarbu turėti nepriklausomą ir argumentuotą nuomonę apie elektra varomo transporto plėtrą ir tinkamą šių transporto priemonių infrastruktūros kūrimą.
Vyriausybės programoje esame numatę skatinti elektromobilių plėtrą Lietuvoje, plėtoti elektromobilių įkrovos stočių tinklą, valstybinio ir viešojo sektoriaus automobilius nuosekliai pakeisti elektra varomu transportu“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien pats išbandęs elektromobilį ir jo įkrovimo stotelę.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
2013-01-21
2013-01-21
Nuo 2013 m. birželio 11 d. iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto skrydžius į Stambulą pradės vykdyti oro linijų bendrovė „Turkish Airlines”.
„Labai džiaugiamės tokios didelės ir žinomos kompanijos atėjimu į Vilnių. Tikimės, kad tai tik pirmieji jos žingsniai ir ateityje maršrutų daugės“, - sako Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. Ministras tikisi, kad šis „Turkish Airlines” sprendimas bus pavyzdys ir kitiems dideliems nacionaliniams vežėjams pradėti vykdyti skrydžius iš Lietuvos oro uostų.
Veiklos pradžioje aviakompanija ketina vienu skrydžiu aptarnauti dvi Baltijos valstybių sostines - Taliną ir Vilnių. „Turkish Airlines“ lėktuvas pakilęs iš Stambulo Ataturko oro uosto skris į Taliną, iš jo į Vilnių, o iš Vilniaus tiesiogiai į Stambulą.
Skrydžiai į Stambulą bus vykdomi 3 kartus per savaitę: antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais.
Lėktuvas iš Stambulo kils 11 val., Taline leisis 14 val. 20 min., iš Talino pakilęs 15 val. 20 min. Vilniuje leisis 16 val. 45 min., o iš Vilniaus į Stambulą kils 17 val. 45 min.
Dauguma ilgo nuotolio maršrutų iš Stambulo Ataturko oro uosto yra vykdomi naktį, tad toks tvarkaraštis bus ypač patogus keliaujantiems į tolimus kraštus jungiamaisiais skrydžiais.
Atsižvelgama į keleivių srautus kompanija skrydžiams rinksis „Airbus A319“ ar „Airbus A320“ orlaivius.
„Turkish Airlines” yra nacionalis Turkijos vežėjas, kuris skraido daugiau nei 200 tarptautinių ir vietinių maršrutų.
Tarptautinis Vilniaus oro uostas
Pastaruoju metu itin padaugėjo šalies vežėjų skundų dėl neva nepagrįstai brangstančio draudimo. Tačiau draudimo bendrovės BTA specialistai tikina, kad ši draudimo paslauga tiek į užsienį krovinius vežantiems vilkikų vairuotojams, tiek paprastiems vairuotojams brangsta pagrįstai. Draudikai teigia, kad per pastaruosius porą metų gerokai padidėjo tiek turtinės, tiek neturtinės žalos atlyginimai užsienyje įvykstančių avarijų aukų artimiesiems ir teismo išlaidos bylose.
Vien pernai užsienyje patirtoms 2852 žaloms atlyginti draudimo bendrovė BTA išmokėjo 12 317 627 litus, dar 19 929 272 litų yra rezervuota. 2011 m. užsienyje patirtoms 2932 žaloms atlyginti bendrovė skyrė 10 892 183 Lt., dar likę rezervuota 19 379 605 Lt. Palyginimui: Lietuvoje 2012 m. užregistruotos 11091 žalos, joms atlyginti buvo skirta 20 887 180 Lt., o rezervuota 4 703 081 Lt. „Taigi, reziumuojant skaičius galima drąsiai teigti, kad dėl užsienyje įvykusios avarijos patiriami kur kas didesni nuostoliai nei panašios avarijos atveju Lietuvoje. O tai sąlygoja kur kas didesni nei Lietuvoje žalų atlyginimai, kurių iš avarijos kaltininkų pareikalauja žuvusių ar sužeistų aukų artimieji. Deja, dėl įvairių priežasčių jie turi tendenciją augti ir mes tai labai aiškiai juntame“, – sakė sakė draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktorė Karolina Karpova.
Pasak K.Karpovos, ypač sudėtinga situacija Lenkijoje, kur 2010 m. pasikeitus teismų praktikai asmens žala kompensuojama labai plačiam artimųjų ratui. Ivairių kompensacijų gali pareikalauti ne tik tiesiogiai įvykyje sužalotas asmuo ar žuvusios aukos artimiausi giminaičiai, bet ir kur kas tolimesni giminės ir netgi draugai, patyrę išgyvenimų ir nuostolių dėl jų artimųjų sužalojimų arba netekties.
Draudimo ekspertė pateikė ir porą atvejų, kuomet avarijų padariniai buvo itin skaudūs visomis prasmėmis. „Lenkijoje mūsų bendrovėje draustas vilkikas viršijo greitį apie 20 km/val. ir, nesilaikydamas tinkamų atsargumo priemonių esant blogoms oro sąlygoms, trenkėsi į šalikelėje stovintį kitą vilkiką. Bandydamas išvengti susidurimo mūsų draudėjo automobilis išvažiavo į priešingą eismo juostą, kur susidūrė su priešais atvažiuojančiu taksi automobiliu. Žuvo taksi vairuotojas ir du keleiviai, dar viena keleivė buvo sužalota. Avarijos aukos buvo kilusios iš labai plačių giminių ratų, todėl gauta itin daug pretenzijų iš jų tėvų, žmonų, vaikų, brolių, sesių, anūkų. Kai kurios pretenzijos jau sureguliuotos (baigėsi teisminiai procesai ar sudarytos taikos sutartys), bet 9 teisminiai procesai atskirose civilinėse bylose dar tebevyksta. Jau išmokėjome 1 303 980 Lt, tačiau dar lieka rezervuota 2 084 970 Lt teisminiams ginčams sureguliuoti“, – pasakojo K.Karpova.
„Kitas nemažiau skaudus atvejis taip pat registruotas Lenkijoje, kuomet dėl mūsų draudėjo kaltės į avariją papuolė net 2 automobiliai. Vienu automobiliu važiavusi jaunų lenkų pora žuvo, o kitu automobiliu važiavęs šveicaras buvo smarkiai sužalotas. Be tėvų globos liko keturi 9-13 metų amžiaus vaikai. Jiems paskirta globėja (vienuolė). Kiekvienam vaikui rezervuota po 350 000 Lenkijos zlotų žalos atlyginimo (tokiais atvejais, jei nepasiekiamas susitarimas dėl vienkartinės išmokos, priteisiamas išlaikymas iki pilnametystės). Siekiame ir rodome iniciatyvą greitai ir geranoriškai susitarti su nukentėjusiųjų globėja dėl pilno žalos vaikams atlyginimo. Bylos nagrinėjimas vyksta šeimos teisme, kad būtų užtikrintos vaikų teisės. Į šio teismo depozitinę sąskaitą mes iš anksto pervedėme pirminę kompensaciją vaikams. Jau iš viso šioje byloje išmokėjome 167 889 Lt, o 2 332 067 Lt yra rezervuota. Nukentėjusiai šveicarų porai rezervuota po 10 000 eurų už neturtinę žalą, o už BMW automobilį – 25 000 EUR turtinei žalai atlyginti“, – kalbėjo Karolina Karpova.
Pasak draudimo ekspertės, daug išlaidų draudimo kompanijos patiria ir teismuose. Ypač ilgai bylos vilkinamos Britų salyne. „Ten bylos sprendžiamos metų metus, ko pasekoje teisininkai uždirba didžiulius pinigus“, – reziumavo K.Karpova.
www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.
Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių
|
|