Vokietijos federalinis parlamentas Bundestagas patvirtino sprendimą padidinti mokamų kelių tinklą. Prie mokamų kelių tinklo prisideda dar maždaug 1000 km. mokamų kelių, kuriuose nuo šių metų rugpjūčio visoms transporto priemonėms, kurių bendroji masė didesnė nei 12 t. reiks mokėti už važiavimą jais.

Vidutiniškai vienas kilometras vežėjams kainuos apie 17 euro centų.

Pažiūrėti žemėlapį

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Birželio 7 d., daugiau nei 42 pasaulio šalyse bus minima Tarptautinė saugaus elgesio pervažose diena. AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais nuo pat pirmadienio, birželio 4 d., pavojingose Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių pervažose vykdo prevencinę akciją. Jos metu vairuotojai ir pėstieji skatinami laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų kertant geležinkelio pervažas bei įspėjami apie gresiančius pavojus.

Vairuotojams ir pėstiesiems akcijos metu dalinami informaciniai bukletai, kuriuose pateikiami svarbiausi saugaus elgesio pervažose principai, taip pat atšvaitai bei kepurėlės. Per tris akcijos dienas keturiuose miestuose daugiau nei 70 vairuotojų ir pėsčiųjų įspėti dėl to, kad nesilaikė Kelių eismo taisyklių ir pervažą kirto degant raudonam šviesoforo signalui.

Neapsieita ir be griežtesnių sankcijų. Pravieniškių pervažoje pirmadienį sustabdytas vairuotojas neturėjęs techninės apžiūros dokumentų, o Vilniaus apskrity, Liepkalnio g. esančioje pervažoje, neblaivus vairuotojas, kuriam nustatytas 2,2 promilės girtumas. Nusižengę vairuotojai bus baudžiami įstatymų numatyta tvarka.

Traukiniai yra viena saugiausių transporto rūšių, tačiau dėl vairuotojų ir pėsčiųjų aplaidumo bei Kelių eismo taisyklių nepaisymo pervažose įvyksta skaudžių nelaimių. Kiekvienais metais Europos Sąjungos šalyse dėl eismo įvykių jose miršta keli šimtai žmonių. Lietuvoje praėjusiais metais geležinkelio pervažose žuvo 6 žmonės. Šiais – 1 žmogus.

Vairuotojai, važiuojantys per geležinkelį neleistinoje vietoje, lenkdami kitas transporto priemones, sustojusias prieš pervažą praleisti traukinio užsitraukia 300-500 Lt baudą. Panašias sumas pažeidėjai turi pakloti ir įvažiavę į pervažą esant draudžiamam šviesoforo ar budėtojo signalui arba kai užtvaras nuleistas ar tik pradeda leistis. Be to, jiems gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo dviejų iki keturių mėnesių.

Pėstieji geležinkelio pervažose Kelių eismo taisykles pažeidžia dar dažniau negu vairuotojai, nes greičiausiai mano, jog raudonas šviesoforo signalas dega tik vairuotojams, o pėstiesiems jis negalioja. Raudonas šviesoforo signalas geležinkelio pervažoje reiškia tą patį, kaip ir bet kurio kito šviesoforo raudonas signalas, o bauda jam degant kirtus pervažą – 80 Lt.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ daug dėmesio skiria geležinkelių transporto eismo įvykių prevencijai, žmonių gyvybių ir sveikatos išsaugojimui. Tam pasitelkiamos techninės ir edukacinės priemonės. Šalia pavojingų pervažų pastatyti specialūs informaciniai stendai, įspėjantys pėsčiuosius ir vairuotojus apie pervažos kirtimo pavojus. Geležinkelių muziejuje moksleiviams nuolat vedamos saugaus elgesio geležinkelyje pamokėlės. 29 pervažos stebimos vaizdo kameromis, o jomis užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimai yra pagrindas nubausti automobilio savininką, kadangi tokio tipo medžiaga yra pateikiama policijai.

Šiais metais birželio 7-oji paskelbta Tarptautine saugaus elgesio pervažose diena (angl. The International Level Crossing Awareness Day (ILCAD)). Akcijos šūkis: „Elkis saugiai geležinkelio pervažose!“ Projekte dalyvauja 42 šalys (visos Europos Sąjungos valstybės, Izraelis, Australija, Naujoji Zelandija, Indija, Pietų Afrikos Respublika, Marokas, Turkija ir kt.). Pirmoji saugaus elgesio pervažose diena Europoje buvo minima 2009 m.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ ragina visus vairuotojus ir pėsčiuosius būti dėmesingus ir laikytis saugaus elgesio reikalavimų.

Ar žinote?

•    Lietuvoje yra 538 pervažos. Jose kasmet įvyksta daugiau nei 10 įvykių.
•    Traukinio stabdymo kelias yra daugiau nei dešimt kartų ilgesnis, nei automobilio. Staigiai stabdomas traukinys dar nuvažiuoja bent 1 km.
•    Ypatingai pavojingi yra prasilenkiantys traukiniai – pervažoje praleidę vieną traukinį, žmonės nepagalvoja, kad kitu keliu gali lėkti dar vienas, nekantraudami važiuoja arba eina ir tampa aukomis. Juos parbloškia antrasis traukinys, kurio nesimatė ir nesigirdėjo.
•    Europos Sąjungoje 99 proc. visų nelaimių pervažose įvyksta dėl vairuotojų ar pėsčiųjų, nepaisančių Kelių eismo taisyklių reikalavimų, kaltės.

AB „Lietuvos geležinkeliai“

Vilniaus teritorinės muitinės pareigūnai su VMI inspektoriais aptiko nelegaliai gabenamų prekių už 33 tūkst. litų – be dokumentų buvo gabenamos gėlės, vaisiai bei daržovės.

Meistrų gatvėje sustabdytas krovininio automobilio vairuotojas nei PVM sąskaitos faktūros, nei krovinio gabenimo važtaraščio pateikti negalėjo. Į Kauną 9 tūkst. skintų gėlių vežantis vairuotojas teisinosi dokumentus pamiršęs didmeninės prekybos sandėliuose. Už pažeidimą jokių dokumentų neturinčiam gyventojui Vilniaus miesto apylinkės teismas skyrė 3500 litų baudą.

Mokesčių inspektoriai, bendradarbiaudami su muitinės ir policijos pareigūnais, bendrų patikrinimų metu aptiko ir be prekių įsigijimo dokumentų gabenamų vaisių bei daržovių. Kirtimų gatvėje sučiupti 4 nelegalius vaisius ir daržoves gabenantys asmenys. Už nustatytus pažeidimus šiems asmenims surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolai. Jiems gresia baudos iki 3500 litų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Ispanijos, Italijos ir Prancūzijos mokamų kelių operatoriai užfiksavo automobilių srautų mažėjimus. Ispanijos mokamų kelių operatorius „Abertis” per pirmąjį 2012 m. ketvirtį užfiksavo 9 proc. pervežimų mažėjimą. Tokį pat keliaujančių sumažėjimą užfiksavo ir italų operatorius „Atlantia”. Pabrėžiama, kad mažėja ir privačių keliautojų, besirenkančių mokamus kelius. Europiečiai nėra nusiteikę mokėti už autobanus, nors benzinas Europoje ir pinga.

„Atlantia” direktorius Džovanis Kastelučis pripažįsta, kad žmonės pradėjo kruopščiau planuotis biudžetą. Kelių apkrovimas savaitgaliais gerokai sumažėjo, nes žmonės dažniau pasilieka miestuose. Nors vartotojų finansinė padėtis stabilizuojasi, visgi jie dar su nerimu laukia naujos dienos.

Apkrovos mažėjo net didžiausioje ir stabiliausioje mokamų kelių rinkoje – Prancūzijoje. Pirmojo ketvirčio duomenimis judėjimo apkrovos sumažėjo 0,4 proc. Vietos analitikai prognozuoja, kad per metus apkrovos sumažės 1 proc., o kai kuriose, į Graikiją vedančiose keliuose jos kris iki 3 proc. Ekspertai neatmeta galimybės, kad norėdami kompensuoti srautų mažėjimus, operatoriai gali pakelti kainas

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Nuo praėjusio rudens 8 automobilių gamintojai drauge su „Department of Transportation“ departamentu vykdė tyrimą, kaip vairuotojai vertina avarijų padedančias išvengti technologijas.

Šešis mėnesius trukusioje programoje vairuotojai važiavo uždaruose keliuose. Jų automobiliuose buvo įrengta sistema, įspėjanti apie juostų pasikeitimus, aklavietes, galimus eismo įvykius bei kitus artėjančius automobilius.

Iš tyrime dalyvavusių 688 žmonių, daugiau nei 90 proc. sakė esantys labai patenkinti šia patirtimi norintys turėti tokią technologiją savo automobiliuose. Nepaisant to, nė vienas iš dalyvių nesutiktų už šį privalumą sumokėti daugiau nei 250 dolerių.

Sunku pasakyti, kaip anketoje buvo suformuluotas šis klausimas, tačiau atrodo neįtikėtina, kad žmonės už savo saugumą nesutiktų mokėti daugiau nei 250 dolerių, kai paprasčiausio „iPod Touch“ kaina siekia 195 dolerius.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkijai paskelbus, kad nuo birželio 4 d. atnaujina savo šalies vidaus sienų kontrolę, pasienyje su Lietuva kol kas jokių pasikeitimų nefiksuojama. Pirmadienį, pirmąją tokios kontrolės atnaujinimo dieną, bei antradienį priešpiet asmenų ir automobilių judėjimas per Lietuvos ir Lenkijos sieną vyko sklandžiai, nebuvo nei eilių, nei sustiprintos keliaujančiųjų kontrolės.

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija papildomų saugumo priemonių ėmėsi dėl 2012 m. Europos futbolo čempionato, kuris prasidės birželio 8 d. ir vyks Lenkijoje bei Šengenui nepriklausančioje Ukrainoje.

Pasak Lietuvos sieną su Lenkija kontroliuojančios Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Lazdijų rinktinės Kalvarijos užkardos vado Rimo Jarmalos, kol kas šiame ruože Lenkijos pareigūnai papildomų tikrinimo priemonių nesiėmė ir dirba tokiu pat režimu kaip ir anksčiau.

„Keliaujantieji per Lietuvos ir Lenkijos sieną jokių pasikeitimų dar nepatiria, – sako R. Jarmala. – Mūsų duomenimis, sugriežtintų kontrolės priemonių kolegos Lenkijoje gali imtis tomis dienomis, kai šioje šalyje jau vyks čempionato rungtynės, t. y. po birželio 8-osios“.

Valstybės, priklausančios Šengeno erdvei, yra panaikinusios tarpusavio vidaus sienų kontrolę, tačiau kiekviena šalis ją gali laikinai atnaujinti, kai yra būtina imtis tam tikrų saugumo priemonių siekiant efektyviau užkirsti kelią rimtiems vidaus saugumo ir viešosios tvarkos pažeidimams.

Kaip informavo Lenkijos pareigūnai, tokia kontrolės priemonė bus taikoma nuo birželio 4 d. ir tęsis iki liepos 1 d., t. y. iki Europos futbolo čempionato pabaigos.

Atnaujinus vidaus sienos kontrolę visų šalių, taip pat ir Lietuvos, piliečiai, įvažiuojantys į Lenkiją, šios valstybės pareigūnams privalės pateikti galiojantį kelionės dokumentą – piliečio pasą arba asmens tapatybės kortelę.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Biržoje jau kurį laiką fiksuojamas naftos pigimas, barelio kaina nesiekia 100 JAV dolerių ribos. Kartu su naftos pigimu pastebimas ir dolerio brangimas euro atžvilgiu. Tačiau paskutinėmis savaitėmis, Lietuvoje benzino kaina nežymiai brangsta arba išlieka pastovi.

„Brent“ rūšies nafta per mėnesį atpigo beveik 13 proc. Gegužės mėnesį „Brent“ naftos kaina krito nuo 120 iki 98 JAV dolerių už barelį. „Urals“ nafta, kurią naudoja „Orlen Lietuva“, gegužę atpigo maždaug nuo 110 iki 96 JAV dolerių už barelį. „Orlen Lietuva“ didmenine kaina parduodamas benzinas per dvi savaites pabrango 8 centais ir praėjusią savaitę kainavo 4,50 lito už litrą.

„Danske“ banko vyresniosios analitikės Baltijos šalims Violetos Klyvienės teigimu, naftos kaina ir JAV dolerio kaina kinta priešinga linkme, todėl dolerio brangimas kompensuoja teigiamą naftos pigimo poveikį. Anot jos, sunku prognozuoti, ar kainos smukimas tarptautinėje biržoje greitai atsilieps Lietuvos rinkai.

„Už energetinius išteklius mokama doleriais, o mes savo valiutą esame susieję su euru, todėl šiandien to teigiamo efekto galime ir nepamatyti“, – komentavo „Danske“ banko vyresnioji analitikė. Doleris euro atžvilgiu per mėnesį pabrango 4,71 procento.

V. Klyvienės teigimu, jei pasaulinė naftos kaina toliau kris, pagrindinis gamintojas „Orlen Lietuva“ ir degalinių tinklai taip pat turėtų mažinti kainas, tuomet benzinas atpigs ir degalinių švieslentėse.

„Ne kartą girdėjome tiek pardavėjo, tiek gamintojo nuomonę, kad tikėtis pigimo per naktį yra naivu. Vieni būna anksčiau nusipirkę tiek gamybos, tiek žaliavų brangių išteklių, o patys degalinių tinklai teigia, kad turi nemažai brangesnio kuro atsargų, todėl poveikis nėra juntamas iškart, – sakė ekonomistė. – Asimetrija labai pastebima: jei pasaulinės naftos kainos brangsta, per keletą dienų matome, kaip degalinėse brangsta benzinas, bet atvirkštinis procesas nėra toks akivaizdus. Tai galima paaiškinti mūsų rinkos konkurencijos netobulumu.“

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovo Luko Vosyliaus teigimu, kuro tiekėjai yra priklausomi nuo naftos produktų gamintojo „Orlen Lietuva“, kuris diktuoja didmeninę rinkos kainą. Anot L.Vosyliaus, sukauptos atsargos galėjo būti įsigytos dar galiojusia didesne kaina, tuomet sumažėjusių degalų kainų negalima tikėtis iš karto.

„Degalinėse kainos keičiamos kelis kartus per parą. Savaime suprantama, kad mažmeninė prekyba sureaguos į didmeninės kainos kritimą. Bet kada tai atsitiks, yra kiekvienos įmonės rinkodaros reikalas. Jei yra likučių, įsigytų už brangiau, žinoma, taip greitai kaina nesumažėtų, jei jų nėra – galima kainą mažinti ir būti konkurencingais. Manau, bet kokiu atveju, mažmeninė prekyba yra priklausoma nuo didmeninės ir anksčiau ar vėliau tai atsilieps kainai“, – prognozavo L.Vosylius.

Analitikė V. Klyvienė prisimena atvejus, kai nors ir buvo palankios išorinės tendencijos, sumažėjo pagrindinio Lietuvos gamintojo kainos, degalinėse degalai vis tiek neatpigo. Anot jos, degalinės bandė kompensuoti patiriamus nuostolius, kilusius dėl sumažėjusio kuro vartojimo, degalų kontrabandos, žymaus degalų kainos skirtumo kaimyninėse Rusijos, Baltarusijos ir Lenkijos rinkose.

„Tokiomis sąlygomis degalinių akivaizdžiai matomas degalinių noras kompensuoti savo nuostolius, todėl sunku prognozuoti, kokį teigiamą poveikį gali turėti. Negalima paneigti, kad žymus naftos pigimas atsispindi benzino kainoje“, – sakė V.Klyvienė.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Europos parlamento transporto komiteto nariai gegužės 31 d. patvirtino naują tachografų Europos Sąjungoje naudojimo taisyklių dokumentą, kuriuo siekiama užkirsti kelią sukčiavimui ir sumažinti administracinę naštą vežėjams. Atnaujintos taisyklė parengs dirvą „išmaniųjų tachografų“ diegimui panaudojant naujas technologijas. Dėl šio sprendimo dar turės balsuoti Europos Parlamentas.

Europos Komisijos duomenimis, 2009 m. beveik dešimtadalis patikrintų komercinių transporto priemonių pažeidė vairuotojų darbo ir poilsio režimo reikalavimus. Nustatyta, kad ketvirtadalyje šių transporto priemonių buvo klastojami tachografo duomenys.

Naujajame dokumente siūloma atnaujinti nuo 1985 m., kuomet buvo įteisinti pirmieji analoginiai tachografai, galiojusias taisykles. Jei Europos Parlamentas ir ES Taryba sutars dėl pakeitimų, nauja sistema turėtų pradėti veikti 2017 m.

Siūlomos naujovės

  • Palydovinės navigacijos sistemos integravimas – tai leistų rankinį duomenų įrašymą pakeisti automatiniu. Tachografo duomenys nuotoliniu būdu būtų siunčiami ir tikrinami specialiuose centruose. Nereiktų kas keletą mėnesių nurašinėti vilkiko tachografo duomenų. Juos automatiškai gautų ir vilkiką eksploatuojanti įmonė ir kelių inspektoriai.
  • Nuotolinio ryšio ir kontrolės įdiegimas – sumažintų patikrų skaičių kelyje. Inspektoriai galėtų per atstumą nustatyti vilkiko vairuotojo nusižengimų skaičių ir jį stabdytų tik esant būtinybei.
  • Speciali sąsaja, kuri leistų „bendrauti“ su kitomis „protingomis“ transporto sistemomis (pvz., su pagalbos iškvietimo sistema „e-Call“).
  • Vairuotojo pažymėjimo sujungimas su vairuotojo kortele, naudojama skaitmeniniuose tachografuose, – tai užkirstų kelią apgaulėms, susijusioms su kortelių perdavimu kitiems vairuotojams.

Be to, numatoma griežčiau kontroliuoti tachografų diegimą ir kalibravimą – transporto įmonėms nebus leidžiama pačioms diegti tachografus į savo sunkvežimius.

Siekiant, kad naujoji tvarka veiktų be priekaištų, siūlomi, pirmiausiai, visoje Europos Sąjungoje suvienodinti tachografo duomenų traktavimą. Tam tikslui reiktų sukurti programas, kurios pateiktų vairuotojui apdirbtus tachografo duomenis, siekiant padėti laikytis darbo ir poilsio taisyklių. Taip pat turėtų būti sustiprinta sistemoje laikomų vairuotojo asmens duomenų apsauga. Svarbus ir programinės įrangos, kurią tachografo duomenų nuskaitymui naudoja inspektoriai, suvienodinimas visoje ES taikant standartinę patikrinimo procedūrą. Tikslinga būtų ir numatyti vienodas sankcijas už sunkius nusižengimus.

IRU pritaria tokiems pasiūlymams, tačiau kai kurių punktų siūlo neįtraukti į numatomus reikalavimus. Jų nuomone nelogiška būtų reikalauti, kad tokie tachografai privalėtų būti visose transporto priemonėse sunkesnėse, nei 3,5 t. Kai kuriose iš jų nėra techninių galimybių ekploatuoti tokius prietaisus. Taip pat IRU akcentuoja, kad jei visi nauji tachografai privalės naudoti palydovines navigacines sistemas, tuomet šios sistemos turi būti visiškai nemokamos ir neapkrauti papildomais mokesčiais vežėjų.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Ar kada svarstėte, kiek Lietuvoje registruotų krovininių automobilių rieda Europos keliais vykdydami tarptautinius pervežimus, ir kokie jie? Naujausi duomenys atskleidžia, kad Lietuvoje registruota vos 7 tūkstančiais mažiau vilkikų nei Rusijoje.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos duomenimis šalyje 2012 sausio 1 d. buvo 24502 krovininių automobilių, dirbančių tarptautiniuose pervežimuose. Krovinių automobilių skaičius augo 12,8% (2011m. pradžioje atitinkamai buvo 21713 arba kilimas lyginant su 2010 m. sudarė 7,2%). Statistinius duomenis pristatydamas „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, palyginimui paminėjo, kad kaimyninė Rusija tarptautiniams pervežimams turi apie 30 tūkst., o Lietuvoje šiuo metu „Linavos“ nariai ir kitos transporto įmonės turi apie 24 tūkst. automobilių. Svarbu paminėti, kad 2011 m. lyginant su ankstesniu laikotarpiu ženkliai sumažėjo transporto priemonių areštavimo mastai. „Creditreform“ duomenimis, nuo 2010 m. turto areštų transporto įmonėse kasmet mažėjo po 40 proc.

Kitas džiugus aspektas, kuriuo gali pasigirti Lietuva – tai krovininio transporto parko modernumas. Asociacijos „Linava“ duomenimis Lietuvoje šiuo metu registruoti 50,8 proc. pagaminti ne seniau nei prieš 5 metus, 36,6 proc. – pagaminti prieš 5 – 10 metų ir vos 12,6 proc., kurie pagaminti seniau nei prieš 10 metų. Kaip teigė A. Kondrusevičius, krovininis transportas Lietuvoje yra ekologiškas: „Daugiau kaip 75 proc. krovininių automobilių  Euro-3 ir aukštesnės ekologinės kategorijos.“

Vist tik, nepaisant automobilių parko modernumo, techninę apžiūrą (TA) įveikia gana nelengvai. Kai kuriems iš jų, 2011 m. TA įveikti prireikė net 8 bandymų. Pagrindinės krovininių automobilių TA neįveikimo priežastys 2011 metais buvo nepateikti reikalingi dokumentai, šviesos srauto pokrypis neatitiko reikalavimų, buvo aptiktas vienos ašies ratų stabdymo jėgų netolygumas, per didelis alyvos ar kitų eksploatacinių skysčių prasisunkimas ir kt.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Kinijoje ir Pietų Korėjoje vykstančių „Transportas ir logistika“ bei „Expo 2012“ tarptautinių parodų metu šią savaitę rengiamose konferencijose Lietuva pristatys savo transporto infrastruktūros privalumus ir Rytų–Vakarų transporto koridoriaus teikiamas galimybes.

Neseniai Lietuvą ir Kiniją jau sujungė krovininio traukinio linija „Saulė“. Lietuva siekia, kad juo vežamų krovinių srautai didėtų.

Šiandien Šanchajuje (Kinija) vykstančios parodos „Transportas ir logistika“ metu Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis atidarys Rytų–Vakarų transporto koridoriaus asociacijos rengiamą konferenciją „EWTCA China Forum“.

„Plėtodami Lietuvos transporto infrastruktūrą diegiame pažangias informacines sistemas ir skatiname skirtingų transporto rūšių sąveiką, būtiną efektyviam krovinių vežimui. Esame pasirengę teikti aukštos kokybės transporto paslaugas, todėl dideles perspektyvas matome plėtojant transporto projektus, jungiančius Baltijos jūros regioną su Azija ir kitais Rytų–Vakarų transporto koridoriui priklausančiais regionais“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.

Rytų–Vakarų transporto koridoriaus asociacijos veiklą ir šio transporto koridoriaus galimybes skatinant Europos ir Azijos bendradarbiavimą konferencijoje pristatys asociacijos prezidentas Algirdas Šakalys. Pranešimus taip pat skaitys Kinijos jūrų laivybos kompanijos COSCO, Švedijos Karlshamno uosto ir JAV Teisingumo departamento atstovai, taip pat Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“ ir „VPA Logistics“ vadovai. Po konferencijos Lietuvos paviljone parodoje vyks tiesioginiai verslo susitikimai.

Birželio 8 d. Pietų Korėjos Yeosu mieste vyksiančios parodos „Expo 2012“ metu Lietuvos susisiekimo ministerija organizuoja mokslo ir verslo konferenciją tema „Transporto sektoriaus plėtra ir saugumas“.

Šioje konferencijoje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, „Lietuvos geležinkeliai“ ir „VPA Logistics“ vadovai pristatys transporto jungčių tarp Europos ir Azijos plėtros galimybes, traukinį „Saulė“. Klaipėdos universiteto atstovai apžvelgs mokslo, studijų ir verslo sąveiką plėtojant Lietuvos jūros transporto sektorių. Po konferencijos taip pat numatomi tiesioginiai Lietuvos ir Korėjos verslo įmonių bei asociacijų susitikimai.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Vakar buvo pranešta, kad Ispanijoje protestuojantys prieš sumažintas valstybės subsidijas šachtininkai blokavo kelius iš Asturijos į Leoną. Protestuotojai pilnai užblokavo autostradą A-66 ir kelią N-630. Ten buvo susikaupę daugybė transporto priemonių ir susidarė milžiniški kamščiai. Šachtininkai protestuoja jau 9 dieną, o panašūs incidentai gali pasikartoti, nes kol kas jiems susitarti su vyriausybe nepavyksta.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei suteikti ypatingos valstybinės svarbos statusą „Via Baltica“ ir Rytų–Vakarų transporto koridoriaus projektams.

„Išskirtinis statusas paspartintų darbus, nes greičiau vyktų žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, būtų galima paprasčiau gauti šiems projektams reikalingas lėšas“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Lietuvos teritoriją kertanti magistralė „Via Baltica“ priklauso tarptautiniam transporto koridoriui ateityje turės atitikti automagistralėms keliamus reikalavimus. Kelyje „Via Baltica“ numatoma atlikti daug rekonstrukcijos darbų: įrengti skirtingų lygių sankryžas, eismo saugos priemones, iki 2020 m. nutiesti dar dvi eismo juostas šalia dabartinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai bei Ramygalos aplinkkelį, todėl ypatingos valstybinės svarbos statusas šiam projektui yra itin reikalingas sklandžiam darbui užtikrinti.

Tokį pat statusą siūloma suteikti ir Lietuvos teritorijoje esančiai Rytų–Vakarų transporto koridoriaus daliai, kurią sudaro Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, kelių ir geležinkelių infrastruktūros kompleksas.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkijos leidinys „Puls biznesu“ turi informacijos, kad baltarusiškas dyzelinis kuras nelegaliai tiekiamas Lenkijai, taip pat ir iš Lietuvos bei Latvijos, kur jis atkeliauja iš Baltarusijos naftos perdirbimo įmonių Mozyryje ir Novopolocke, praneša DELFI.lv.

Kaip pranešė portalas charter97.org, fiktyvi bendrovė tiekia baltarusišką dyzelinį kurą į Lenkiją ir nemoka pridėtinės vertės mokesčio. Dėl neteisėtos kuro prekybos valstybės biudžetas per metus gali netekti iki vieno milijardo zlotų, rašo „Gazeta Wyborcza“. Jeigu ši informacija bus patvirtinta, Lenkijos laukia labai didelis skandalas.

Naftos bendrovių vertinimu, valstybės iždas dėl to netenka iki 85 milijonų zlotų (67 mln. Lt) per mėnesį. Per metus nuostoliai perkopia milijardą zlotų (790 mln. Lt).

Lenkijos Vidaus saugumo agentūra atlieka tyrimą dėl nelegalaus kuro tiekimo. Kol kas jos spaudos tarnyba jokių detalių neatskleidžia.

Kaip anksčiau pranešė tinklalapis charter97.org, dyzelinio kuro kontrabanda į Lietuvą ir Latviją užsiima Baltarusijos oligarchai iš Aleksandro Lukašenkos aplinkos.

Novopolocko verslininko Nikolajaus Vorobėjaus (jis yra siejamas su sankcijų sulaukusiu Jurijumi Čižu) bendrovė „Interservis“ gauna naftos produktus iš Rusijos naftos kompanijos „Tatneft“ antrinės įmonės „Tatbelnefteprodukt“. Tada dyzelinis kuras eksportuojamas į Baltijos šalis kaip T ir L markės tirpiklis, o mazutas М100 – kaip antikorozinis mišinys. Tirpikliui ir antikoroziniam mišiniui muito mokesčiai išvis netaikomi. Akivaizdu, kad tokios machinacijos Baltarusijoje neįmanomos be tiesioginės A. Lukašenkos šeimos priedangos.

Duomenų apie „Interservis“ labai mažai. Pasirodo, ši bendrovė jau du dešimtmečius užsiima užsakovo naftos perdirbimu Baltarusijos naftos perdirbimo įmonėse, o daugiausia kaimyniniame „Naftan“. Ji užsiima didmenine naftos produktų (benzino, dyzelinio kuro, mazuto ir bitumo) prekyba NVS ir ES šalių rinkoms. Didžioji produkcijos dalis iškeliauja į Latvijos uostus. Nenuostabu, kad „Interservis“ yra didžiausias privatus mokesčių mokėtojas Novopolocke.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

 

Asociacija “LINAVA” nuolat gauna iš vežėjų pranešimų, kad dėl pervežimų iš Italijos į Lietuvą, kai krovinio gavėjas trečia šalis (Rusija), Italijoje sulaikomos transporto priemonės. Šiuo metu Asociacija LINAVA ketina pradėti teisminius procesus Italijoje ir ES institucijose, todėl prašome visus vežėjus, kurie susiduria su šia problema Italijoje iki 2012 m. birželio 11 d. informuoti apie transporto priemonių sulaikymo atvejus, priežastis, sulaikymo terminus, skirtas baudas ir žemiau išvardintus dokumentus siųsti el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

1.CMR važtaraščio kopija

2.Transporto priemonės sulaikymo protokolo kopija

3.Transporto priemonės paleidimo dokumentų kopijos

4.Administracinio sulaikymo protokolo (Verbale del Fermo amministrativo) kopijos

5.Prefektūros sprendimas paleisti transporto priemonę

6.Baudos apmokėjimo kvitas, vadinamas mokestiniu modeliu F23 (bauda sumokama pašte, banke)

7.Jeigu buvo kreiptasi į teismą ar į prefektūrą, prašymo kopija

8.Teismo ar prefektūros sprendimo kopija

9.Išlaidų dokumentų kopijos:viešbutis, parkingas, prastovų įvertinimas ir kt.

Vežėjai galėjo iš arčiau susipažinti su situacija Italijoje birželio 4 d., Nacionalinėje vežėjų automobiliais asociacijoje  „Linava“ vykusio seminaro metu.

Seminarą moderavęs asociacijos „Linava“ Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Dainius Abramavičius pabrėžė, jog dedamos pastangos kurti tinkamą teisinę praktiką šiuo klausimu, taip pat dirbama tarptautiniu lygiu su įtakingomis organizacijomis, siekiant pakeisti šią ydingą praktiką Italijoje.

Italijos bendrovės „Ertos“, dirbančios šioje šalyje su advokatų kontoromis direktorė Eglė Gallo Zapereckaitė, pristatė dažniausiai daromas Lietuvos vežėjų klaidas, pateikė blogos komunikacijos su šios valstybės kontroliuojančiųjų institucijų atstovais pavyzdžius. Ji pristatė ir Italijos advokatus, kurie turi sukaupę reikšmingą darbo patirtį tarptautinėje transporto teisėje ir teikia teisinę pagalbą Italijos teismuose.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas Seime Mindaugas Reinikis informavo, jog Lietuvos vežėjams aktualus klausimas bus keliamas ir Italijos pramonininkų konfederacijoje bei kitose Europos asocijuotose struktūrose.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Kiekviena specializuota verslo šaka turi sąnaudų. Kokios pagrindinės sąnaudos transporto sektoriaus versle buvo 2011 metais?

Nors pervežimų rinka po truputėlį atsigauna, ekspertus neramina didelės transporto įmonių sąnaudos. Ilgą laiką transporto sektorių tiriantis „Creditreform“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa sakė: „Įmonės dar neužsiaugino lašinių. Jei bus kažkokia krizė, vyks apsivalymas rinkoje.“ Nors transporto įmonėse jaučiamas atsigavimas, šiuo metu jis labai trapus ir bet kokios permainos tarptautinėse rinkose gali turėti įtakos pervežimams.

Didžiausią pervežimo įmonių sąnaudų dalį šiuo metu sudaro išlaidos degalams, darbo jėgai, draudimui, parko nusidėvėjimui atstatyti. Jei skaičiuotume nuo 2008 m., transporto įmonių sąnaudos išaugo daugiau nei 11%.

Anot R. Trumpos, kuro sąnaudos šiuo metu pralenkia pajamų augimą. Nuo 2010 m. paskutinio ketvirčio iki 2011 m. paskutinio ketvirčio transporto įmonių pajamos išaugo 6,8 %, o kuro sąnaudos 28,5 %. Transporto bendrovių išlaidos vienam kilometrui vidutiniškai sudaro 2,43 Lt., o 2010 m. jos siekė 2,16 Lt.

Didelę dalį transporto įmonių sąnaudų sudaro darbo užmokesčio kaštai. Nors transporto įmonių skaičius nuo 2011 m. lapkričio augti nustojo, darbuotojų skaičius tebeauga. Per metus darbuotojų skaičius įmonėse išaugo 5,4%.

Vidutinis vairuotojo atlyginimas apie 5000 Lt., tačiau nepaisant to, vairuotojų stoka – viena opesnių problemų transporto įmonėse: vairuotojai nėra tinkamai parengiami darbo rinkai, todėl būtina kelti jų kvalifikaciją ir pritraukti jaunus specialistus.

Pirmąjį šių metų ketvirtį metinis transporto įmonių pajamų augimas 13,2 proc. Net 10 proc. išaugo tarptautinius pervežimus vykdančių įmonių pardavimai. Tendencijos geros, ir jei neužklups negatyvūs tarptautinių rinkų pokyčiai, netolimoje ateityje galima tikėtis dar pelningesnės veiklos (šiuo metu grynasis transporto įmonių pelningumas 5,4 proc.).

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt