Viena pirmųjų metų savaičių buvo paženklinta ne viena vilkiko avarija. Belieka guostis tuo, kad kitos praėjusią savaitė pasiekusios žinios nieko blogo vežėjams nežadėjo.

Dauguma važinėjančių į Rusiją vežėjų jau žino, kad artimiausiu metu apmokestinti federalinių kelių neplanuojama. Nors ir buvo minčių nuo šių metų pradžios rinkti mokesčius už važiavimą šiais keliais, vis tik tokios mintys nukeltos beveik dviem metams.


Siekdami palengvinti Lietuvos vežėjų darbą rytų rinkose, antradienį Lietuvos-Baltarusijos verslo tarybos posėdyje ir vėliau vykusių dalykinių pietų metu Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius Baltarusijos ambasadoriui Vladimirui Dražinui pristatė mūsų šalies vežėjų problemas ir aptarė galimus jų sprendimo būdus.


Sausio 10 d., ketvirtadienį vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje pritarta šių metų biudžeto projektui kuris, po audito bendrovės atlikto 2012 m. finansinio-mokestinio patikrinimo bus pristatytas Kongresui.


Vežėjai kurių įmonėse dirba vairuotojai iš trečiųjų šalių turėtų atkreipti dėmesį į naują tvarką. Nuo 2013 m. sausio 19 d. įsigalios nauji vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarkos reikalavimai, taikomi trečiųjų šalių piliečiams.


Nedidelės permainos ir kaimyninės Lenkijos keliuose. Ministrų taryba priėmė Susisiekimo, statybos ir jūros reikalų ministerijos pateiktą reglamentą, keičiantį reglamentą dėl valstybinės reikšmės kelių ir jų atkarpų, už kuriuos elektroniniu būdu yra renkamas mokestis. Tad šioje šalyje atsiranda nauji kelių ruožai už kuriuos reikės mokėti naudojantis “ViaToll” sistema.


Avarijos


Iškritus gausiam sniegui, Lietuvoje viena po kitos pasipylė vilkikų avarijos. Ketvirtadienį Vilniuje susidūrė sunkvežimis ir lengvasis automobilis. Tos pačios dienos naktį skaudi nelaimė įvyko ir magistralėje “Via Baltica”. Į Lietuvą įvažiavęs vilkikas (su lietuviškais numeriais) dėl kol kas nežinomų priežasčių išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą, ją kirto ir nuvažiavo nuo kelio. Sunkiasvorėje mašinoje prispaustas vairuotojas žuvo.


Taip pat neišvengta avarijų ir kelyje “Kaunas – Klaipėda” bei kituose svarbiuose valstybinės reikšmės keliuose.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Sausio 10 d., ketvirtadienį vykusiame Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje pritarta šių metų biudžeto projektui kuris, po audito bendrovės atlikto 2012 m. finansinio-mokestinio patikrinimo bus pristatytas Kongresui.

Biudžeto projektas suformuotas vadovaujantis Biudžeto komiteto siūlymais ir atsižvelgus į numatytą asociacijos veiklos programą. Nutarta, jog dėmesys šiemet turėtų būti skiriamas asociacijos darbui vežėjams strategiškai svarbiose tarptautinėse rinkose, dalyvavimui IRU renginiuose, susitikimuose su kitų valstybių atsakingomis institucijomis, svarbiose parodose ar kituose dalykiniuose renginiuose. Asociacijos „Linava“ prezidiumui buvo pristatytas ir šių svarbių asociacijai bei vežėjams renginių sąrašas. Turint omenyje, kad šiemet Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungai mūsų šalyje įvyks daugiau kaip 200 įvairaus pobūdžio teminių renginių, o kai kurie jų bus tiesiogiai susiję su transporto politika, dalyvavimą juose ir būtinus pasirengimus siekiama iš anksto numatyti.


Šiemet numatyta lėšų būtinų paslaugų, tokių kaip PVM grąžinimas, vizų išdavimas plėtrai, taip pat kitų vežėjams svarbių veiklų palaikymui. Planuojama atnaujinti IT sistemas ir moderninti asociacijos teikiamas elektronines paslaugas bei informacijos pateikimo sistemas.


Prezidiumo sprendimu atlikta ir finansinių rodiklių korekcija, nurašant beviltiškas įmonių skolas.


Prezidiumo sprendimu atsakomybė už Muitinės Konvenciją dėl tarptautinio krovinių gabenimo su TIR knygelėmis priskirta asociacijos generaliniam sekretoriui Ričardui Malkui.


Svarstyti ir patvirtinti šešių narių prašymai leisti po reorganizacijos ar individualių įmonių statusą pakeitus į uždarųjų akcinių bendrovių, išlaikyti narystę asociacijoje. Pristačiusi visus dokumentus asociacijos „Linava“ narių gretas papildė keleivių vežimo bendrovė „Modobaltic“.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėję metai padangų gamintojams įsimins labai ilgam. Dauguma jų akcentuoja neatsimenantys, kad dveji metai einantys iš eilės būtų tokie skirtingi. 2011 ir 2012 m. skyrėsi kaip diena ir naktis.

Paklausos ir pasiūlos šuoliai, žaliavų kainų pokyčiai stipriai įtakojo pastarųjų metų nuotaikas. 2011 m. rinkos dar labai stipriai jautė krizės pasekmes ir netikėtai atsiradusi paklausa dauguma didžiųjų gamintojų užklupo nepasiruošusius. Atsirado produkcijos deficitas. 2012 m. nors žaliavų kainos ir krito, sumažėjo paklausa, atsirado pagamintos produkcijos perteklius.


Kalbėdami apie svarbiausius ateinančių metų tikslus ir padangų rinkos tendencijas, specialistai išskiria vieną pagrindinį aspektą – kuro taupumas. Transporto parkų savininkai siekia kuo labiau optimizuoti savo veiklą, tad nieko keisto, kad siekia maksimaliai sumažinti kuro sąnaudas, o padangos čia atlieka nemažą vaidmenį. Tiesa, gaminant tokias padangas reiktų stengtis, kad nenukentėtų jų ilgaamžiškumas ir, kad padangos būtų tinkamos restauracijai.


Taip pat visi žino seną tiesą – tinkamas slėgis padangose yra jų ilgaamžiškumo ir automobilio saugumo garantas.


Ko tikėtis artimiausiu metu?


Šiems metams prognozuojamas nedidelis rinkos ūgtelėjimas. Paklausos ir pasiūlos santykis turėtų stabilizuotis ir jei neįvyks nenumatytų įvykių, tuomet kainos bus taip pat stabilios. Žymaus rinkos atsigavimo laukiama 2014, 2015 m.


Labai daug kas priklausys ir nuo vežėjų sėkmės. Didėjant išlaidoms, nemaža dalis jų rečiau keičia padangas, o tai stipriai mažina paklausą. Problema ir nepatyrę ar prasti vairuotojai, kurie neprižiūri padangų ir šios susidėvi greičiau nei turėtų. Vežėjai pradeda skeptiškai vertinti vieno ar kito gamintojo padangas ir perka konkurentų produkciją.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Asociacija “Linava” informavo, kad krovininėje transporto priemonėje virš 12 t (N3 kategorija), žiemos metu Slovakijoje, privalo būti sniego grandinės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusai teigia, kad 2018 m. muitinės procedūrų sutvarkymo laikas sutrumpės 48 kartus ir bus ne ilgesnis nei 2 val. tokia yra Rusijos muitinės plėtros strategija. Eksportuojamų prekių muitinės procedūros taip pat sutrumpės. Šiuo metu jos siekia iki 72 val.

Pagal paskelbtus tikslus jau 2014 m. muitinė turi visiškai pereiti prie elektroninio dokumentų tipo. Rugsėjo mėnesį šiam tikslui pasiekti buvo pradėtas naudoti internetinis elektroninio deklaravimo puslapis.


Iki 2018 m. Turi žymiai sumažėti būtinų užpildyti dokumentų kiekis atliekant eksporto ar importo procedūras. Šiuo metu reikia pateikti dešimtis dokumentų, o 2018 m. planuojama, kad jų bus tik 4.


Taip pat rusai žada, kad šiais metais daugumoje sienos kirtimo punktų turėtų atsirasti „žalieji koridoriai“ skirti juridiniams asmenims. Vienas toks punktas jau yra Rusijos – Estijos pasienyje.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Sausio 8 d., antradienį Lietuvos-Baltarusijos verslo tarybos posėdyje ir vėliau vykusių dalykinių pietų metu Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius Baltarusijos ambasadoriui Vladimirui Dražinui pristatė mūsų šalies vežėjų problemas ir aptarė galimus jų sprendimo būdus.

Pasak A. Kondrusevičiaus pirmoji diskusijų tema buvo situacija Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, kuris yra dviejų didelių ekonominių erdvių susisiekimo vieta, t. y. Europos sąjungos ir Muitų sąjungos. „Kalbėjome, jog per ši pasienį ypatingai daug prekių mainų vykdomi kelių transportu, o infrastruktūra yra pernelyg silpna aptarnauti šiems srautams“, – teigia A. Kondrusevičius.


Ambasadorius V. Dražinas pažymėjo, jog nuolat gauna informaciją apie eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, žino situaciją apie kurią pastaruoju metu daug kalbasi atsakingos abiejų šalių tarnybos. Jis patvirtino, jog Baltarusija yra pasirengusi pasienio punktų plėtrai. Kalbama ne vien investicijas į esamų pasienio punktų infrastruktūrą, bet ir dvišalių pasienio punktų reorganizavimą į tarptautinius, didinant bendrą pasienio pralaidumą.


Taip pat pristatyta problema su kuria susiduria užsienio šalių vežėjai Rytų Muitų Sąjungoje vykdydami vežimus su trečiųjų šalių leidimais tarp šios sąjungos šalių-narių. Pastaruosius gabenimus pareigūnai dažnai įvardija kaip kabotažą, o pastarasis užsienio vežėjams yra draudžiamas.


Kita tema, kurią asociacijos „Linava“ prezidentas pristatė Baltarusijos ambasadoriui – šioje šalyje galiojantis įstatymas Nr.429-З, kurio 23 straipsnis nustato, kad tranzitu per Baltarusijos teritoriją gabenant alkoholinius gėrimus iš kitų Bendros Muitų Sąjungos šalių (Rusija, Kazachstanas), yra privaloma Vidaus reikalų ministerijos padalinių palyda.


Už šio straipsnio nuostatų nesilaikymą, vežėjams yra nustatyta bauda nuo 4000 iki 5000 bazinių dydžių su šių prekių konfiskacija.


Pasak A. Kondrusevičiaus, vežėjai neturi galimybės iš anksto žinoti atgalinio krovinio, kuris bus gabenamas iš Rusijos (ar Kazachstano) nomenklatūros, todėl nėra galimybės iš anksto sudaryti sutarties su Baltarusijos VRM padaliniais dėl krovinio konvojavimo, nes Rusijoje palyda nėra privaloma.


Taip pat sudėtinga prognozuoti tikslų atvykimo laiką į Rusijos- Baltarusijos pasienį, o tai viena iš pagrindinių sąlygų, sudarant sutartį su Baltarusijos VRM padaliniais. Anot asociacijos vadovo, siekiant išvengti sankcijų dėl alkoholinių gėrimų gabenimo pažeidimų būtina, kad Rusijos- Baltarusijos pasienyje krovininių transporto priemonių vairuotojams matomose vietose būtų patalpinta informacija apie privalomą minėtų prekių konvojavimą per Baltarusijos teritoriją, bei sudarytos galimybės operatyviai užsisakyti ir gauti Baltarusijos Vidaus reikalų ministerijos padalinių palydą. „Galimas ir kitas šio klausimo sprendimo būdas – apsvarstyti galimybę dėl alkoholinių gėrimų gabenimo tvarkos per Bendros Muitų Sąjungos šalių (Baltarusija, Rusija, Kazachstanas) suvienodinimo- t. y. netaikant palydos“, – sakė A. Kondrusevičius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkijos Respublikos Ministrų taryba priėmė Susisiekimo, statybos ir jūros reikalų ministerijos pateiktą reglamentą, keičiantį reglamentą dėl valstybinės reikšmės kelių ir jų atkarpų, už kuriuos elektroniniu būdu yra renkamas mokestis.

Pagal pakeistą reglamentą elektroninis mokestis papildomai bus renkamas:


1) nuo 2013 m. sausio 13 dienos:


- greitkelio A1 atkarpoje mazgas Pyrzowice – mazgas Sośnica (apie 43,7 km);


- greitkelio A1 atkarpoje mazgas Kotliska – mazgas Stryków I (apie 39,3 km);

- magistralinio kelio S1 atkarpoje mazgas Pyrzowice – mazgas Lotnisko (oro uostas) (apie 1,9 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Pawłowice – mazgas Dąbrowa (apie 22,1 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Cieśle – mazgas Syców-Wschód (apie 25,1 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Modlińska – mazgas Piłsudskiego (apie 7,1 km).

Tai bus pirmas etapas, apimsiantis apie 139,2 km. krašto kelių.


2) nuo 2013 m. kovo 30 dienos:


- miesto Elbląg aplinkkelyje –nacionalinieme kelyje Nr. 7 atkarpoje sankryža su rajoniniu keliu Nr. 1104N – mazgas Elbląg Południe (Pietūs) (apie 3,1 km) ir magistraliniame kelyje S7 atkarpoje mazgas Elbląg Południe (Pietūs) – mazgas Elbląg Wschód (Rytai) (apie 4,4 km);


- magistraliniame kelyje S8 atkarpoje mazgas Piotrków – mazgas Radziejowice (apie 93,6 km);

- magistraliniame kelyje S19 atkarpoje Stobierna – mazgas Rzeszów-Wschód (Rytai) (apie 6,9 km);

- Jarosław miesto aplinkkelyje – nacionaliniame kelyje Nr. 4 atkarpoje Tywonia – Tuczempy (apie 11,3 km);

- nacionaliniame kelyje Nr. 7 atkarpoje mazgas Modlniczka – mazgas Balice I (apie 3,5 km);

- nacionaliniame kelyje Nr. 79 atkarpoje Jaworzno (miesto riba) – mazgas Modlniczka (apie 37,8 km).

Mokestis privalomas transporto priemonėms arba transporto priemonių junginiams, kurių bendras leistinas svoris > 3,5 tonos.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Valstybės įmonė „Regitra“ primena vairuotojams, kad nuo 2013 m. sausio 19 d. įsigalios nauji vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarkos reikalavimai, taikomi trečiųjų šalių piliečiams.

Pasaulis tampa vis atviresnis norintiems mokytis, gyventi ar dirbti svečiose šalyse tarp jų ir Lietuvoje. Mūsų valstybėje nuolat studijuoja ir dirba gausus būrys užsieniečių, atvykusių iš Azijos valstybių, Rusijos, Baltarusijos.


„Tiek studijos, tiek įvairi darbo veikla šiais laikais tiesiogiai susijusi su žmogaus mobilumu ir jo galimybėmis vairuoti transporto priemones, tad daugelis Lietuvoje apsigyvenusių trečiųjų šalių piliečių turimą vairuotojo pažymėjimą siekia nedelsdami pasikeisti į išduodamą Lietuvoje“, – pasakoja „Regitros“ specialistai.


Jie primena, kad kreiptis dėl vairuotojo pažymėjimo keitimo gali ilgiau nei pusmetį Lietuvoje gyvenantys trečiųjų šalių piliečiai, kurie atvyko į Lietuvą mokytis arba dirbti.


„Trečiųjų šalių piliečiams, nuo 2013 m. sausio 19 d. keičiantiems trečiosiose šalyse išduotus vairuotojo pažymėjimus į išduodamus Lietuvoje, įsigalios reikalavimas išlaikyti praktikos egzaminą. „Regitrai“ reikės pateikti galiojančią vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą ir sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą. Baigti vairavimo mokymo įstaigos rengiamų mokymų Lietuvoje šiuo atveju nebus reikalaujama“, – teigia „Regitros“ specialistai. Šiuo metu Lietuvoje yra įdarbinta apie 2 tūkst. vairuotojų, atvykusių iš trečiųjų šalių.


Tiek teorijos, tiek praktikos egzaminus bet kuriame „Regitros“ egzaminų centre, nepriklausomai nuo asmens gyvenamosios vietos, gali laikyti ir valstybinės kalbos nemokantys piliečiai. Jie gali naudotis „Regitros“ sukurta kompiuterine teorijos egzamino programa, kuri leidžia egzaminą laikyti lietuviškai, angliškai arba rusiškai, o vairavimo praktikos egzaminą valstybinės kalbos nemokantis asmuo gali laikyti naudodamasis vertėjo paslaugomis.


„Regitros“ duomenimis, per metus į lietuviškus nacionalinius vairuotojo pažymėjimus pakeičiama keli šimtai trečiose šalyse išduotų vairuotojo pažymėjimų.


Pavyzdžiui, per 2012 metus buvo pakeisti 253 pažymėjimai, iš jų daugiausia – 69 – iš Rusijos, 43 – iš Baltarusijos, 40 – iš JAV, 31 iš Ukrainos, 10 iš Kazachstano.


Bent po vieną pažymėjimą pakeista ir iš tokių egzotiškesnių kraštų, kaip Argentina, Australija, Brazilija, Šveicarija, Kolumbija, Iranas, Jordanija, Japonija, Sirija.


Šiuo metu Lietuvoje yra įdarbinta apie 2 tūkst. vairuotojų, atvykusių iš trečiųjų šalių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Uzbekistano ambasada informavo Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministeriją, kad nuo 2013 m. sausio 1 d. draudžiama kelių transportu vežti tranzitu per Uzbekistano teritoriją suskystintas dujas prekių kodas 2711.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Prasidėjus naujiesiems metams ir grįžus prie įprastų darbų informuojame Jus apie gana intensyvius ir gausius asociacijos vadovų susitikimus bei jų rezultatus.

Gruodžio 10 d. Smolenske Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su Rusijos transporto priežiūros tarnybos Smolensko valdybos viršininku I. Kutenkovu. Susitikime aptarta vežėjų darbo praktika kaimyninėje šalyje po praėjusių metų liepos 1 d. įsigaliojusių naujų Rusijos administracinio kodekso pataisų, reglamentuojančių naujo dydžio baudas už padarytus pažeidimus. Lietuvos vežėjai yra vieni dažniausiai minimi juridinių asmenų pažeidimų statistikoje – užfiksuota 15 mūsų šalies įmonių nusižengimų, tuo tarpu tik 5 Baltarusijos ir 4 Lenkijos juridinių asmenų pažeidimai.

 

Nubaustų atsakingų įmonės asmenų statistikoje lietuviai yra treti – 34 nusižengimai, pirmauja Lenkijos vežėjai padarę 90 pažeidimų, antroje vietoje – Baltarusijos vežėjai, kurių užfiksuota 39.

I.Kutenkovas pažymėjo, jog po rugsėjį vykusios mišrios Lietuvos ir Rusijos transporto komisijos posėdžio, kai buvo detaliai suderinti pervežimo rūšies nustatymo kriterijai ir Lietuvos vežėjai pradėjo atsakingai pildyti kelionės dokumentus, pažeidimų skaičius sumažėjo 30 proc.


Sutarta, jog ateityje mūsų šalies asociacijos atstovai ir Rusijos transporto priežiūros tarnybos vadovybė tęs susitikimus, jie galėtų tapti reguliariais.


Susitikimai Maskvoje


Gruodžio 11-15 d. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius, viceprezidentas Mečislavas Atroškevičius ir Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Dainius Abramavičius viešėjo Maskvoje, kur susitiko su Rusijos vežėjų asociacijos ASMAP prezidentu Jevgenijumi Moskvičiovu, generaliniu sekretoriumi A. Kurušinu.


Aptarti naujausi pokyčiai vežėjų darbe Rytų muitų sąjungos erdvėje, pasidalyta informacija apie būsimus pokyčius Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano rinkose 2013-iais.


Aptartos problemos dėl trečiųjų šalių leidimų naudojimo Kazachstane ir Baltarusijoje, taip pat sunkumai kylantys dėl skirtingos leistinos ašių apkrovos Rusijoje ir ES šalyse.


Rusijos vežėjų asociacijos atstovai atkreipė dėmesį į tai, kad artėja šių metų kovo 1 d., kai Maskvos aplinkkelyje MKAD bus įvesti krovinio transporto judėjimo ribojimai nuo 06-22 val., tad Lietuvos vežėjai turėtų planuoti savo darbą atsižvelgę į šią svarbią aplinkybę.


Maskvoje asociacijos „Linava“ vadovai susitiko ir su kitų kelių transporto asocijuotų organizacijų atstovais, aptarė aktualias problemas. Eurazijos transporto sąjungos generalinis direktorius Jevgenijus Sudakovas aptarė aktualią problemą, su kuria susiduria užsienio šalių vežėjai Rytų Muitų Sąjungoje – vežimus su trečiųjų šalių leidimais tarp šios sąjungos šalių-narių. Pastaruosius gabenimus pareigūnai dažnai įvardija kaip kabotažą, o pastarasis užsienio vežėjams yra draudžiamas. Kaip spręsti kylančius nesusipratimus ir kokių bendrų veiksmų galima būtų imtis, kalbėta ir su ASMAP atstovais.


Atskirame susitikime su „Linavos“ atstovais Aleksejus Vasilkovas, Nacionalinės krovinių automobilių ir miesto transporto įmonių asociacijos prezidentas pristatė naujausias šios organizacijos iniciatyvas.


Vadovai aptarė teisminių ginčų apimtis ir turinį su juridinę pagalbą mūsų šalies vežėjams teikiančios Teisinių paslaugų firmos “Eurazijos transporto operatorių susivienijimas” direktoriumi Aleksandru Žigulinu. Pasak jo, vežėjams būtina kuo greičiau informuoti juristus, jei šių vairuotojai gavo kontroliuojančiųjų institucijų administracinių bylų ar nuobaudų, sulaikyti sunkvežimiai. Dažnai nuo greitos teisininkų reakcijos priklauso sėkmingas problemos sprendimas.


Asociacijos vadovai ieškojo ir kitų klausimų, kuriuose asociacija galėtų padėti teisiniuose ginčuose Rusijoje.


Bendradarbiavimo ir ateities perspektyvos aptartos su draudimo bendrovės „Rosgosstrakh“ atstovais, kurie pristatė geresnių sąlygų pasiūlymus Lietuvos vežėjų asociacijai draudžiant TIR ir TIR pilot. kalbėta ir apie naująjį TIR Plus produktą. Pastaroji paslauga ypatinga tuo, kad dengiama vežėjo atsakomybė yra kur kas didesnė ir siekia 100 tūkst. eurų. Rytų Muitų Sąjungos šalyse norima įteisinti TIR Plus dydžio garantijas, tuo pačiu sumažinant gabenimų riziką.


Susitikimas su IRU atstovybėje Rusijoje


IRU atstovybėje Maskvoje susitikę su generalinio sekretoriaus pavaduotoju Igoriu Runovu bei transporto politikos ekspertu Dmitrijumi Larionovu, „Linavos“ vadovai aptarė CEMT politikos posūkius ir svarbų IRU vaidmenį šiame procese. Lietuvos atstovai išreiškė bendrą Lenkijos, Ukrainos ir Lietuvos asociacijų poziciją, kad CEMT leidimų skaičius Rusijoje nebūtų ribojamas. Tokia tvarka apsunkina tarptautinius gabenimus ir sukuria nepalankią aplinką vežėjų verslui.


Tuo pačiu dar kartą pateiktas prašymas IRU tarpininkauti pasirašant Lietuvos ir Kinijos kelių transporto gabenimų tarpvalstybinę sutartį, kuri leistų vykdyti vežimus tarp šalių.


Kitas svarbus susitikimas Maskvoje – vizitas pas Federalinės Muitų Tarnybos Muitinės kontrolės organizavimo valdybos skyriaus viršininku K. Siaskovu. Aptarta aktuali Lietuvos vežėjams problema, kai kroviniai gabenami į Kazachstaną, Rytų Muitų Sąjungos šalį, o išmuitinamas krovinys kitoje sąjungos šalyje, taip pat leidimų kontrolės ypatumai, nes šią funkciją atlieka Federalinės muitinės tarnybos pareigūnai.


Susitikimas su Lietuvos ambasadoriumi Rusijoje


To paties vizito Maskvoje metu „Linavos“ atstovus priėmė Lietuvos ambasadorius Rusijoje Renatas Norkus. Priėmime aptartos mūsų šalies vežėjams dažniausiai iškylančios problemos, taip pat konsulinės pagalbos aspektai, pasikeista duomenimis apie besiplečiančius verslo ryšius su Rusija.


Medininkų problema svarstyta NSGK posėdyje


Gruodžio 19 d. Medininkuose asociacijos “Linava” prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Ričardas Malkus dalyvavo Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) posėdyje kartu su Lietuvos muitinės vadovu Antanu Šipavičiumi ir Valstybinės sienos apsaugos tarnybos vadovybe su Užsienio reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Pasienio kontrolės punktų direkcijos atstovais.


Posėdyje kalbėta apie pasienio kontrolės punktų pralaidumo ir infrastruktūros problemas, juose dirbančių tarnybų bendradarbiavimo klausimus, pareigūnų darbo aktualijas. Priminti galimi sprendimo būdai – plėsti pasienio infrastruktūrą, atidaryti dvišalius postus tarptautiniam sunkiajam transportui. Taip pat kalbėta apie laukimo aikštelių-terminalų įrengimo būtinybę.


Iškart po šio susitikimo tame pačiame pasienio poste inicijuotas Muitinės departamento generalinio direktoriaus A.Šipavičiaus susitikimas su Baltarusijos Respublikos Valstybinio muitinės komiteto pirmininku Aleksandru Špilevskiu. Susitikimo metu buvo ieškoma ilgalaikių sprendimų, kaip sumažinti transporto priemonių eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, diskutuota apie pasienio punktų infrastruktūros plėtrą, galimybes postuose įdiegti elektroninę eilių reguliavimo sistemą. Muitinių vadovai aptarė ir dvišalio muitinių bendradarbiavimo gerinimo klausimus, būtinybę operatyviai keistis informacija apie transporto srautų pokyčius.


Tarpžinybinis susitikimas Lietuvoje šiuo klausimu vyko ir praėjusių metų vasarą.


Susitikimas su Susisiekimo ministru


Gruodžio 20 d. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir generalinis sekretorius R.Malkus susitiko su naujuoju susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi.


Susitikime aptartos rekomendacijos Pasienio postų plėtros programai. Taip pat aptartas asociacijos vežėjams aktualių problemų sąrašas. Ministras pažymėjo, jog atsižvelgs į asociacijos siūlomus problemų sprendimo būdus ir kels atskiras temas Vyriausybėje.


Asociacijos „Linava“ pateikti siūlymai susisiekimo ministrui susiję ir su profesionalių vairuotojų trūkumo problemomis, pakankamu finansavimu kelių infrastruktūrai gerinimui ir plėtrai, Lietuvos kaip tranzito valstybės patrauklumo didinimu.


Taip pat pateikti siūlymai dėl užsienio šalių vežėjų kontrolės stiprinimo Lietuvoje bei keleivių vežėjams aktualių teisės aktų pakeitimai.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas


Naujieji metai atneša ir naujų permainų. Transporto įmonės, važiuojančios per Čekiją, turėtų žinoti apie galimybę susigrąžinti dalį šioje šalyje sumokėto kelių mokesčio.

2012 metų spalio 10 d. Čekijos vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo vadovaujantis galima susigrąžinti iki 13 proc. sumokėto kelių mokesčio. Tiesa, būtina išpildyti kelias sąlygas. Pasinaudoti šia teise gali tik tos transporto priemonės, kurios bus įregistruotos Čekijos kelių mokesčio interneto portale ir per 2013 metus kelių mokesčiui išleis daugiau negu 100 000 Čekijos kronų (apie 4 000 eurų) vienam vilkikui.


2013 metams nustatyti tokie grąžinimo tarifai:


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 100.000 kronų – 5 proc.


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 150.000 kronų – 8 proc.


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 250.000 kronų – 11 proc.


vienam vilkikui išleidus daugiau negu 400.000 kronų – 13 proc.


Susigrąžinti dalį Čekijos kelių mokesčio galima atsiskaitant ir išankstinio ir atidėto mokėjimo būdu. Taip pat nėra jokių baudų už tai, kad transporto priemonė buvo įregistruota nuolaidų sistemoje, bet nepasiekė nustatytos minimalios sumos, nuo kurios yra vykdomas grąžinimas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Š. m. gruodžio mėn. Klaipėdos uoste ir Būtingės terminale krauta 3,75 mln. t, tai 6,3 proc. arba 222,8 tūkst. t daugiau nei 2011 m. gruodžio mėnesį. Klaipėdos uosto krovos apyvarta 2012 m. gruodžio mėn. siekė 3,04 mln. t (+4,1 proc. arba +119,9 tūkst. t, palyginti su 2011 m. gruodžio mėn.), o per Būtingės terminalą š. m. gruodžio mėn. importuota 703,4 tūkst. t žalios naftos (+17,1 proc. arba +102,9 tūkst. t).

VĮ Klaipėdos valstybinis jūrų uostas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos centro duomenimis, vandens lygis krašto kelio Nr. 206 Šilutė - Rusnė apsemtame ruože, kurio ilgis 440 metrų (nuo 6,29 iki 6,74 km), lėtai kyla ir šiuo metu vandens gylis yra 58 cm. Eismas draudžiamas, lengvąsias transporto priemones ir gyventojus (keleivius) VĮ "Klaipėdos regiono keliai" perkelia specialiomis transporto priemonėmis.

Lietuvoje be žymesnių kritulių.

Magistralinių ir krašto kelių dangos daugiausia sausos.

Didžioji dalis rajoninių kelių, daugiausia miškingose vietose, slidūs, kai kur padengti prispausto sniego sluoksniu. Akmenės ir Molėtų rajonuose šių kelių slidūs ruožai yra barstomi.

Vairuotojai, laikykitės saugaus atstumo keliuose, kuris turėtų būti 3 kartus didesnis nei vasarą.

LAKD Eismo informacijos centras

Toliau augant žuvusiųjų keliuose skaičiui, žadama peržiūrėti valstybinę saugaus eismo programą. Tarp siūlymų – dar didinti baudas už grubius eismo taisyklių pažeidimus, stiprinti pradedančiųjų vairuotojų rengimą. Taip pat aktyviau žada dirbti ir kelių policija, praneša LRT televizijos laida „Šiandien“.

Pareigūnai sako, kad kol kas tiksliai suskaičiuoti, kiek pernai keliuose žuvo žmonių, negali. Tačiau jau dabar aišku – nelaimės nusinešė daugiau gyvybių nei 2011-aisiais. Tik šaltas ir eismui nepalankus gruodis kiek pagerino šią statistiką. Preliminariais skaičiavimais, pernai avarijose netekome daugiau nei 300 gyvybių.

„Pačių eismo įvykių, sužeistųjų apie 3 proc. mažiau, nukentėjusių vaikų mažiau, neblaivių vairuotojų sukeltų avarijų irgi mažiau. Tad tokia paradoksali situacija“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.

Skaičiuojama, kad padėtis keliuose prastėja nuo 2011-ųjų. Nors dar 2010-aisiais Lietuvoje buvo fiksuotas geriausias rezultatas per 5 dešimtmečius.

Specialistai sako, kad nieko nedarant netrukus vėl gali tekti skelbti karą karui keliuose. Esą prieš keletą metų didintos baudos, keistas Kelių eismo įstatymas – nebeveiksmingi, todėl būtina peržiūrėti valstybinę saugaus eismo programą.

„Per pastaruosius metus didesnių pakeitimų nebuvo ir vairuotojai atsipalaidavo. Eismo saugumas yra nuolatinis darbas. Kiekvienais metais turi būti analizuojamos ir eismo įvykių priežastys, ir baudos. Nelogiška, kai užvažiavimas ant žaliosios vejos baudžiamas griežčiau nei važiavimas priešpriešine eismo juosta“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas Vigilijus Sadauskas.

„Ne kartą sakyta, kad programa turi būti įgyvendinama nuolat, kad po kelių metų neatsirastų neigiamų pokyčių. Reikia dėmesio ir daugiau socialinės reklamos, mokymo programos, pradedant darželiais, mokyklomis“, – įsitikinęs premjeras Algirdas Butkevičius.

Skaičiuojama, kad veiksminga kontrolė avaringumą keliuose gali sumažinti net trečdaliu. Todėl šiemet policija žada dažniau patruliuoti keliuose, taip pat aktyviau vykdyti greičio kontrolę.

„Bus peržiūrėti tam tikri žinybiniai aktai ir rankinio greičio matavimo turėtų būti daugiau, nes esamas stacionarių matuoklių tinklas visų pažeidimų eliminuoti negali, o skaudžių pasekmių dėl greičio viršijimo yra“, – teigia G. Aliksandravičius.

Skaičiuojama, kad kas penktą eismo įvykį sukelia jauni, vairavimo patirties neturintys vairuotojai, o dažniausiai žūva pėstieji tamsiu paros metu.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Šių metų pradžioje turėjęs įsigalioti sunkesnėms nei 12 t. transporto priemonėms mokestis už važiavimą federaliniais Rusijos keliais atidėtas beveik dviem metams.

Planuojama, kad mokestis bus pradėtas rinkti 2014 m. lapkritį. Tokius pakeitimus patvirtino ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas.


Buvo planuojama, kad nuo šių metų sausio 1 d. Rusijoje turėjo pradėti veikti sistema, kuri fiksuotų transporto priemonių judėjimą federaliniais keliais ir rinktų kelių mokestį už naudojimąsi jais, tačiau kol kas ši sistema dar neveikia ir vežėjai gali lengviau atsipūsti.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt