2013 m. pradžioje 92.122 Lietuvos įmonėse buvo įdarbinta 1,257 mln. darbuotojų. Per praėjusius metus darbuotojų pagausėjo 21,7 tūkst. – 1,8% daugiau nei užpernai. 2012 m. darbuotojų skaičius augo dvigubai lėčiau nei 2011-aisiais, kai jis ūgtelėjo 3,6%. Per 2012 metus labiausiai dirbančiųjų pagausėjo prekybos, pramonės, transporto, paslaugų šakose, tačiau jų sumažėjo statybų, finansinio tarpininkavimo ir energetikos įmonėse.

Lietuvoje pernai susiklostė gana stabili tendencija, kad darbuotojų skaičius mažėja vidutinio dydžio įmonėse, nesikeičia mažose, o visas gausėjimas tenka tik aktyviai steigiamoms smulkioms, taip pat stambiausioms įmonėms. Pastaruoju atveju didesnę įtaką pernai turėjo ne tolesnis esamų stambių įmonių didėjimas, bet vidutinių įmonių augimas bei reorganizacijos – naikinant filialus bei biudžetinių organizacijų teritorinius padalinius.“


2013 m. sausio 1 d. stambūs darbdaviai (per 250 darbuotojų) buvo įdarbinę 28,4% Lietuvos darbuotojų, vidutinio dydžio įmonėse (50 – 249 darb.) dirbo 29,4%, mažose (10 – 49 darb.) – 24,7%, o smulkiose (iki 9 darb.) – 17,6%.


58% metinio darbuotojų skaičiaus augimo teko ne daugiau 9 darbuotojų turinčioms smulkioms įmonėms, 39% – stambiausioms, įdarbinusioms per 250 darbuotojų. Tuo tarpu mažose įmonėse darbuotojų skaičius augo nežymiai, o vidutinėse (50-249 darb.) – mažėjo, visų pirma dėl jų augimo ar stambinimo.


Per 2012 metus darbuotojų skaičius labiausiai ūgtelėjo pramonėje – 2,6 tūkst. (arba +1,4%) – daugiausia augo baldų gamybos, taip pat metalų apdirbimo ir mašinų gamybos šakose. Darbuotojų gausėjo ir prekyboje – 2,5 tūkst (+1,1%), iš to skaičiaus didmeninei prekybai teko 1,4 tūkst., transporte – 1,5 tūkst. (+1,5%), gausiausiai – ekspedijavimo veikloje, administracinėje ir aptarnavimo veikloje – 1,8 tūkst., (+4,2%) – pusė augimo teko įdarbinimo įmonėms. Ženklus augimas buvo ir smulkesnėse IT programavimo (1,0 tūkst.), konsultavimo (0,5 tūkst.) ūkio šakose.


Tačiau darbo vietų per metus sumažėjo statybos įmonėse – 4,0 tūkst. (-4,4%), iš jų pastatų statyboje mažėjo 2,8 tūkst., infrastruktūros objektų statyboje – 0,8 tūkst. darbuotojų. Per metus pastebimai darbuotojų mažėjo finansinio tarpininkavimo įmonėse (1,4 tūkst., -7,0%). Nuosaikiau mažėjo dirbančiųjų energetikos, vandens ir nuotekų ūkio įmonėse. Darbuotojų mažėjo ir smulkesnėse leidybos, žvejybos, maitinimo šakose bei siuvimo pramonės įmonėse.


Darbuotojų skaičius per praėjusius metus išaugo 34 iš 60 savivaldybių. Didžiausias santykinis augimas buvo Kauno (+10%), Širvintų (+10%). Panevėžio (+5%) rajonuose, tačiau absoliučiais skaičiais 70% metinio augimo teko Vilniaus mieste registruotiems darbdaviams – visų pirma dėl teritorinių filialų naikinimo. Labiausiai per metus darbuotojų mažėjo Telšių ir Pakruojo rajonų įmonėse (-6%), po 4-5 % dirbančiųjų mažėjo Molėtų, Prienų, Zarasų, Plungės, Ignalinos rajonuose.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos Finansų ministerijos informavo, kad 2012 m. gruodžio 20 d. įvykusio susitikimo su Baltarusijos Respublikos Valstybinio muitinės komiteto vadovybe buvo svarstomi klausimai, susiję su privalomos išankstinės informacijos apie įvežamas prekes į Baltarusijos Respubliką kelių transporto priemonėmis teikimu.

Baltarusijos Respublikos muitinės tarnybų atstovai informavo, kad nuo 2012 m. birželio 17 d. įdiegta elektroninė išankstinės informacijos teikimo sistema. Išankstinė informacija apie įvežamas prekes kelių transporto priemonėmis turi būti pateikta prieš dvi valandas iki prekių pateikimo muitinei. Pateikus išankstinę informaciją apie įvežamas prekes sutrumpėja tranzito procedūros įforminimo laikas. Baltarusijos Respublikos muitinės tarnybų atstovai pažymėjo, kad elektroniniu būdu perduodami duomenys apie prekes turi būti tikslūs ir atitinkantys pateiktus dokumentus (prekių aprašymas, jų kodas pagal suderintą sistemą, svoris ir pan.).


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Šalies pramonininkai ir vežėjai, dėl susidariusios sudėtingos situacijos Lietuvos-Baltarusijos pasienyje susitikime su valdžios institucijų atstovais išdėstė problemas, dėl patiriamų nuostolių ir nepatogumų kertant pasienio postus.

Lietuvos–Baltarusijos pasienis yra dviejų didelių ekonominių erdvių susisiekimo vieta – Europos sąjungos ir Muitų sąjungos. Per šiuos pasienio punktus vykdomi vieni pagrindinių tranzito ir prekių mainų su kaimyninėmis ir kitomis NVS valstybėmis.


Anot Algimanto Kondrusevičiaus, Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidento ir Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovo, „net į Lietuvą įvažiuojančios tuščios transporto priemonės, dėl ribotos infrastruktūros ir dėl to neefektyvaus Lietuvos pasienio tarnybų darbo, priverstos stovėti pasienyje iki 20 valandų ir daugiau. Didelės eilės susidaro ir išvažiuojant iš Lietuvos. Prastovos trunka paromis, vienos paros krovininio automobilio prastovos nuostoliai sudaro 500-700 Lt.


Per metus ši suma vienam vilkikui gali viršyti 50 tūkst. litų. Esančių perėjimo punktų projektinis apkrovimas išnaudojamas 100 proc., o piko valandomis – apkraunamas ir 130-150 proc. Dėl šių priežasčių menkinamas ne tik Lietuvos kaip tranzito valstybės patrauklumas, o darbo sąlygos visoms pusėms tampa kantrybės išbandymu“, – sako A. Kondrusevičius.


Susitikime su atsakingomis valstybės žinybomis LPK Lietuvos – Baltarusijos ekonominio bendradarbiavimo verslo tarybos ir „Vakarų medienos grupės“ valdybos pirmininkas Sigitas Paulauskas sakė, kad „srautams per pagrindinį Medininkų pasienio postą nuo jo atidarymo 1998 m. išaugus nuo 200 tūkst. iki 1 mln. 200 tūkst. per metus, automobilių aptarnavimui numatytos techninės ir krovinio elektroninio deklaravimo priemonės problemos iš esmės neišspręs. Norit išlaikyti esamus tranzito koridoriaus srautus regione, Lietuvos ir Baltarusijos valstybių Vyriausybės turi numatyti lėšas esminei infrastruktūros plėtrai“.


„Dėl tokių ilgų prastovų patiriami dideli nuostoliai, vežėjai negali laiku atlikti įsipareigojimų užsakovams. „Lietuvos ir Baltarusijos prekybos apimtis nuolat auga, praėjusiais metais ji pasiekė rekordinį lygį. Akivaizdu, kad prastas sienos pralaidumas negali būti prekybos augimą stabdančia kliūtimi“, – teigia advokatų kontoros „Raidla Lejins & Norcous“ vadovaujantis partneris Irmantas Norkus.


Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) duomenimis, 2012 m. maisto, chemijos bei metalų gaminių eksportas į Baltarusiją pernai išaugo 35 proc., medienos gaminių eksportas paaugo 5 proc. Sparčiai augančios NVS rinkos vis labiau prisideda prie Lietuvos eksporto apimčių didėjimo. NVS rinkų dalis Lietuvos eksporto struktūrose padidėjo nuo 23 proc. 2009 m. iki 30 proc. 2012 m.


Atsižvelgdama į savo narių susirūpinimą, dėl negerėjančios situacijos Lietuvos – Baltarusijos pasienyje kertant pasienio postus, Lietuvos pramonininkų konfederacija pakvietė neatidėliotinai spręsti ir sklandžiau derinti Vidaus reikalų, Užsienio reikalų, Susisiekimo, Ūkio ministerijų, Valstybinės sienos apsaugos tarnybos ir Muitinės departamento vadovų ir kitų institucijų veiksmus, kurie padėtų efektyviai spręsti problemą.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Bavarijos žemės (Vokietija) vidaus reikalų ministerija parengė ir pristatė saugaus eismo programą „Per Bavariją – saugiai į tikslą!“ Šiame dokumente iki 2020 m. numatyta įgyvendinti 32 priemones, padėsiančias pagerinti eismo saugumą Bavarijos automobilių keliuose.

Pasak programos sudarytojų, pagrindinis jos įgyvendinimo tikslas – sumažinti žuvusių ir sužeistų eismo dalyvių skaičių Bavarijos žemės miestų gatvėse ir keliuose. Bavarijos vidaus reikalų ministerijos duomenimis, praėjusiais metais šio regiono automobilių keliuose žuvo 780 eismo dalyvių, 53 000 buvo sužeista.


Pagrindinės naujosios programos priemonės skirtos informacijos plėtrai, eismo reguliavimui ir transporto priemonių bei jų vairuotojų kontrolei stiprinti, kelių infrastruktūrai plėsti ir gerinti, o taip pat transporto priemonių eismo saugumą užtikrinančiai įrangai tobulinti.


Pasak Bavarijos žemės vidaus reikalų ministro Joachimo Hermanno, viena iš svarbiausių kelių infrastruktūros gerinimo priemonių – stovėjimo ir poilsio aikštelių sunkvežimiams prie automagistralių plėtra. Neseniai įrengtų 2000 stovėjimo aikštelių tinklą šiais ir ateinančiais 2013 m. papildys dar 1500 aikštelių prie pagrindinių automagistralių. Daug dėmesio bus skirta ir automagistralėse esančių kelio ženklų atnaujinimui arba naujų įrengimui su patikslinta ar papildyta informacija. Kita iš saugų eismą užtikrinančių priemonių programos dalis – sugriežtinta sunkvežimių vairuotojų kontrolė pagrindinėse automagistralėse A3, A8 ir A94, siekiant nustatyti, kaip jie laikosi vairavimo ir poilsio režimo reikalavimų, o taip pat sugriežtinta patikra, ar vairuotojai nėra apsvaigę nuo alkoholio ar kitų narkotizuojančių medžiagų.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ didina skrydžių į Moldovos ir Olandijos sostines skaičių. Pirmasis papildomas skrydis į Kišiniovą yra numatytas jau sausio 16 d., o į Amsterdamą oro bendrovė dažniau skraidyti pradės nuo kovo 3 dienos.

„Įgyvendindami „airBaltic ReShape“ verslo planą, telkiamės į populiarius maršrutus ir jau šią žiemą į dvyliką Europos bei NVS šalių skraidome dažniau. Džiaugiamės, kad į Kišiniovą ir Amsterdamą galime skristi dažniau“, – sako „airBaltic“ komercijos vadovas Michaelas Grimmas.

„airBaltic“ skrydžių į Amsterdamą skaičius išaugs iki 11 kartų per savaitę, šiuo metu oro bendrovė šiuo maršrutu vykdo 10 skrydžių per savaitę. Augantis skrydžių šia kryptimi skaičius sutvirtins bendradarbiavimą su oro bendrove KLM, su kuria „airBaltic“ vykdo bendro kodo skrydžius. Tokia partnerystė oro bendrovių keleiviams leidžia nesunkiai keliauti po įvairius miestus visame pasaulyje. Skrydžių į Kišiniovą skaičių „airBaltic“ padidins nuo dviejų iki trijų per savaitę.

Kiek anksčiau oro bendrovė 2013-ųjų vasaros sezonui pristatė šešias naujas skrydžių kryptis: į Prahos, Hevizo-Balatono, Olbios (Sardinija), Rijekos, Larnakos ir Maltos oro uostus.

A/S Air Baltic Corporation

Asociacija „Transeksta“ informuoja, kad sukurta techninės apžiūros skaidrumo ir efektyvi transporto priemonių būklės patikrinimo sistema sudarė sąlygas įgyvendinti susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus pasirašytą įsakymą dėl griežčiau reglamentuojamos kontrolierių atsakomybės.

R. Sinkevičiaus nuomone, norint, kad privalomoji techninių apžiūrų sistema veiktų skaidriai ir efektyviai, būtina griežta kontrolierių atsakomybė už transporto priemonių būklės patikrinimo objektyvumą.


„Jei kontrolieriai bandys neleistinai pasipelnyti iš savo veiklos, tikrindami transporto priemonių techninę būklę, arba nepastebės pavojingų trūkumų privalomosios techninės apžiūros metu – jie praras darbą. Priėmus šį įsakymo pakeitimą, neabejoju, kad nesąžiningų kontrolierių gerokai sumažės“, – sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.


Gatvėje pastebėtam netvarkingam automobiliui – didesnis dėmesys


„Transeksta“ informuoja, kad centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje (CTADB) įdiegtas vidaus kokybės kontrolės modulis nuolat seka į vieningą informacinę sistemą patenkančius patikros rezultatus, juos analizuoja ir automatiškai išskiria rizikos atvejus.


Dėl to kiekviename techninės apžiūros centre nuolatos vykdomos pakartotinės patikros, transporto priemonei dar neišvykus iš TA stoties.


Be to, informacinėje sistemoje stebima realiu laiku vykdoma patikra suteikia galimybę TAC atsakingiems darbuotojams užblokuoti patikros procesą bet kuriame jo etape ir atlikti kontrolinį tikrinimą. Tokia praktika taikoma kilus įtarimams dėl kontrolierių darbo objektyvumo techninės apžiūros metu.


Vidaus kokybės kontrolės modulis analizuoja ir seka tendencingas rizikas, pavyzdžiui po įvairias šalies TA stotis „migruojančius“ automobilius ar akivaizdžiai netvarkingas transporto priemones, kurioms patikrą vykdo tas pats kontrolierius.


Į CTADB sistemą galima įvesti ir atsitiktinai gatvėje pastebėto techniškai netvarkingo automobilio duomenis. Jam atvykus į TAC, CTADB kontrolės modulis informuoja apie padidintos rizikos atvejį.


Tarp naujovių, susijusių su griežčiau reglamentuojama kontrolierių atsakomybe – transporto priemonės pažymėjimas savininkui grąžinamas tik pasibaigus techninei apžiūrai, nepriklausomai nuo jos rezultato. Tuo siekiama išvengti atvejų, kai netvarkingų transporto priemonių savininkai išvažiuoja iš TAC nesibaigus kontroliniam tikrinimui.


Pagal griežčiau reglamentuojamą kontrolierių atsakomybės tvarką už bandymą neleistinai pasipelnyti iš savo veiklos tikrinant transporto priemonių techninę būklę arba pavojingų trūkumų nepastebėjimą privalomosios techninės apžiūros metu jiems gresia leidimo panaikinimas.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Inspekcijos pareigūnai, 2012 m. gruodžio mėn. kontroliuodami, ar transporto priemonių bendroji masė, ašies ir (ar) ašių apkrova ir (ar) matmenys su kroviniu ar be jo neviršija leidžiamų, patikrino 270 transporto priemonių.

Pareigūnai nustatė, kad 22 Lietuvoje ir 8 užsienio šalyse registruotų transporto priemonių vairuotojai padarė pažeidimų, iš kurių:


1. 8 transporto priemonės viršijo leidžiamą bendrąją masę;


2. 9 transporto priemonės viršijo leidžiamą ašies ir (ar) ašių apkrovą;


3. 4 transporto priemonės viršijo maksimalius leidžiamus matmenis;


4. 9 transporto priemonės viršijo ir leidžiamą bendrąją masę, ir ašies, ir (ar) ašių apkrovą.


Per šį laikotarpį:


1. didžiausia bendroji masė nustatyta patikrinus:


1.1. UAB „Malmedis“ priklausančią transporto priemonę „Volvo“, valst. Nr. DHN 348, kurios bendroji masė siekė 59,2 t (leidžiama – 40,00 t);


1.2. Švedijoje registruotą transporto priemonę DAF, valst. Nr. TCP052, kurios bendroji masė siekė 45,99 t (leidžiama – 40,00 t);


2. didžiausia ašies ir (ar) ašių apkrova nustatyta patikrinus:


2.1. UAB „Geserga“ priklausančią transporto priemonę MAN, valst. Nr. DRK 681, kurios ašių grupės apkrova siekė 29,45 t (leidžiama – 18,00 t);


2.2. Lenkijoje registruotą transporto priemonę MAN, valst. Nr. GS53071, kurios varančiosios ašies apkrova siekė 15,87 t (leidžiama – 11,50 t).


Už nustatytus pažeidimus vairuotojams surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolai ir iš 17 transporto priemonių vairuotojų, tarp kurių 16 važiavo be leidimo viršijant leidžiamą bendrąją masę ir (ar) ašių apkrovą ir 1 – be leidimo viršijant leidžiamus matmenis, kol bus pašalinti nustatyti pažeidimai, paimti transporto priemonių registracijos liudijimai.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Viena pirmųjų metų savaičių buvo paženklinta ne viena vilkiko avarija. Belieka guostis tuo, kad kitos praėjusią savaitė pasiekusios žinios nieko blogo vežėjams nežadėjo.

Dauguma važinėjančių į Rusiją vežėjų jau žino, kad artimiausiu metu apmokestinti federalinių kelių neplanuojama. Nors ir buvo minčių nuo šių metų pradžios rinkti mokesčius už važiavimą šiais keliais, vis tik tokios mintys nukeltos beveik dviem metams.


Siekdami palengvinti Lietuvos vežėjų darbą rytų rinkose, antradienį Lietuvos-Baltarusijos verslo tarybos posėdyje ir vėliau vykusių dalykinių pietų metu Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius Baltarusijos ambasadoriui Vladimirui Dražinui pristatė mūsų šalies vežėjų problemas ir aptarė galimus jų sprendimo būdus.


Sausio 10 d., ketvirtadienį vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje pritarta šių metų biudžeto projektui kuris, po audito bendrovės atlikto 2012 m. finansinio-mokestinio patikrinimo bus pristatytas Kongresui.


Vežėjai kurių įmonėse dirba vairuotojai iš trečiųjų šalių turėtų atkreipti dėmesį į naują tvarką. Nuo 2013 m. sausio 19 d. įsigalios nauji vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarkos reikalavimai, taikomi trečiųjų šalių piliečiams.


Nedidelės permainos ir kaimyninės Lenkijos keliuose. Ministrų taryba priėmė Susisiekimo, statybos ir jūros reikalų ministerijos pateiktą reglamentą, keičiantį reglamentą dėl valstybinės reikšmės kelių ir jų atkarpų, už kuriuos elektroniniu būdu yra renkamas mokestis. Tad šioje šalyje atsiranda nauji kelių ruožai už kuriuos reikės mokėti naudojantis “ViaToll” sistema.


Avarijos


Iškritus gausiam sniegui, Lietuvoje viena po kitos pasipylė vilkikų avarijos. Ketvirtadienį Vilniuje susidūrė sunkvežimis ir lengvasis automobilis. Tos pačios dienos naktį skaudi nelaimė įvyko ir magistralėje “Via Baltica”. Į Lietuvą įvažiavęs vilkikas (su lietuviškais numeriais) dėl kol kas nežinomų priežasčių išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą, ją kirto ir nuvažiavo nuo kelio. Sunkiasvorėje mašinoje prispaustas vairuotojas žuvo.


Taip pat neišvengta avarijų ir kelyje “Kaunas – Klaipėda” bei kituose svarbiuose valstybinės reikšmės keliuose.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Sausio 10 d., ketvirtadienį vykusiame Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje pritarta šių metų biudžeto projektui kuris, po audito bendrovės atlikto 2012 m. finansinio-mokestinio patikrinimo bus pristatytas Kongresui.

Biudžeto projektas suformuotas vadovaujantis Biudžeto komiteto siūlymais ir atsižvelgus į numatytą asociacijos veiklos programą. Nutarta, jog dėmesys šiemet turėtų būti skiriamas asociacijos darbui vežėjams strategiškai svarbiose tarptautinėse rinkose, dalyvavimui IRU renginiuose, susitikimuose su kitų valstybių atsakingomis institucijomis, svarbiose parodose ar kituose dalykiniuose renginiuose. Asociacijos „Linava“ prezidiumui buvo pristatytas ir šių svarbių asociacijai bei vežėjams renginių sąrašas. Turint omenyje, kad šiemet Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungai mūsų šalyje įvyks daugiau kaip 200 įvairaus pobūdžio teminių renginių, o kai kurie jų bus tiesiogiai susiję su transporto politika, dalyvavimą juose ir būtinus pasirengimus siekiama iš anksto numatyti.


Šiemet numatyta lėšų būtinų paslaugų, tokių kaip PVM grąžinimas, vizų išdavimas plėtrai, taip pat kitų vežėjams svarbių veiklų palaikymui. Planuojama atnaujinti IT sistemas ir moderninti asociacijos teikiamas elektronines paslaugas bei informacijos pateikimo sistemas.


Prezidiumo sprendimu atlikta ir finansinių rodiklių korekcija, nurašant beviltiškas įmonių skolas.


Prezidiumo sprendimu atsakomybė už Muitinės Konvenciją dėl tarptautinio krovinių gabenimo su TIR knygelėmis priskirta asociacijos generaliniam sekretoriui Ričardui Malkui.


Svarstyti ir patvirtinti šešių narių prašymai leisti po reorganizacijos ar individualių įmonių statusą pakeitus į uždarųjų akcinių bendrovių, išlaikyti narystę asociacijoje. Pristačiusi visus dokumentus asociacijos „Linava“ narių gretas papildė keleivių vežimo bendrovė „Modobaltic“.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Praėję metai padangų gamintojams įsimins labai ilgam. Dauguma jų akcentuoja neatsimenantys, kad dveji metai einantys iš eilės būtų tokie skirtingi. 2011 ir 2012 m. skyrėsi kaip diena ir naktis.

Paklausos ir pasiūlos šuoliai, žaliavų kainų pokyčiai stipriai įtakojo pastarųjų metų nuotaikas. 2011 m. rinkos dar labai stipriai jautė krizės pasekmes ir netikėtai atsiradusi paklausa dauguma didžiųjų gamintojų užklupo nepasiruošusius. Atsirado produkcijos deficitas. 2012 m. nors žaliavų kainos ir krito, sumažėjo paklausa, atsirado pagamintos produkcijos perteklius.


Kalbėdami apie svarbiausius ateinančių metų tikslus ir padangų rinkos tendencijas, specialistai išskiria vieną pagrindinį aspektą – kuro taupumas. Transporto parkų savininkai siekia kuo labiau optimizuoti savo veiklą, tad nieko keisto, kad siekia maksimaliai sumažinti kuro sąnaudas, o padangos čia atlieka nemažą vaidmenį. Tiesa, gaminant tokias padangas reiktų stengtis, kad nenukentėtų jų ilgaamžiškumas ir, kad padangos būtų tinkamos restauracijai.


Taip pat visi žino seną tiesą – tinkamas slėgis padangose yra jų ilgaamžiškumo ir automobilio saugumo garantas.


Ko tikėtis artimiausiu metu?


Šiems metams prognozuojamas nedidelis rinkos ūgtelėjimas. Paklausos ir pasiūlos santykis turėtų stabilizuotis ir jei neįvyks nenumatytų įvykių, tuomet kainos bus taip pat stabilios. Žymaus rinkos atsigavimo laukiama 2014, 2015 m.


Labai daug kas priklausys ir nuo vežėjų sėkmės. Didėjant išlaidoms, nemaža dalis jų rečiau keičia padangas, o tai stipriai mažina paklausą. Problema ir nepatyrę ar prasti vairuotojai, kurie neprižiūri padangų ir šios susidėvi greičiau nei turėtų. Vežėjai pradeda skeptiškai vertinti vieno ar kito gamintojo padangas ir perka konkurentų produkciją.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Asociacija “Linava” informavo, kad krovininėje transporto priemonėje virš 12 t (N3 kategorija), žiemos metu Slovakijoje, privalo būti sniego grandinės.

www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Rusai teigia, kad 2018 m. muitinės procedūrų sutvarkymo laikas sutrumpės 48 kartus ir bus ne ilgesnis nei 2 val. tokia yra Rusijos muitinės plėtros strategija. Eksportuojamų prekių muitinės procedūros taip pat sutrumpės. Šiuo metu jos siekia iki 72 val.

Pagal paskelbtus tikslus jau 2014 m. muitinė turi visiškai pereiti prie elektroninio dokumentų tipo. Rugsėjo mėnesį šiam tikslui pasiekti buvo pradėtas naudoti internetinis elektroninio deklaravimo puslapis.


Iki 2018 m. Turi žymiai sumažėti būtinų užpildyti dokumentų kiekis atliekant eksporto ar importo procedūras. Šiuo metu reikia pateikti dešimtis dokumentų, o 2018 m. planuojama, kad jų bus tik 4.


Taip pat rusai žada, kad šiais metais daugumoje sienos kirtimo punktų turėtų atsirasti „žalieji koridoriai“ skirti juridiniams asmenims. Vienas toks punktas jau yra Rusijos – Estijos pasienyje.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Sausio 8 d., antradienį Lietuvos-Baltarusijos verslo tarybos posėdyje ir vėliau vykusių dalykinių pietų metu Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius Baltarusijos ambasadoriui Vladimirui Dražinui pristatė mūsų šalies vežėjų problemas ir aptarė galimus jų sprendimo būdus.

Pasak A. Kondrusevičiaus pirmoji diskusijų tema buvo situacija Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, kuris yra dviejų didelių ekonominių erdvių susisiekimo vieta, t. y. Europos sąjungos ir Muitų sąjungos. „Kalbėjome, jog per ši pasienį ypatingai daug prekių mainų vykdomi kelių transportu, o infrastruktūra yra pernelyg silpna aptarnauti šiems srautams“, – teigia A. Kondrusevičius.


Ambasadorius V. Dražinas pažymėjo, jog nuolat gauna informaciją apie eiles Lietuvos – Baltarusijos pasienyje, žino situaciją apie kurią pastaruoju metu daug kalbasi atsakingos abiejų šalių tarnybos. Jis patvirtino, jog Baltarusija yra pasirengusi pasienio punktų plėtrai. Kalbama ne vien investicijas į esamų pasienio punktų infrastruktūrą, bet ir dvišalių pasienio punktų reorganizavimą į tarptautinius, didinant bendrą pasienio pralaidumą.


Taip pat pristatyta problema su kuria susiduria užsienio šalių vežėjai Rytų Muitų Sąjungoje vykdydami vežimus su trečiųjų šalių leidimais tarp šios sąjungos šalių-narių. Pastaruosius gabenimus pareigūnai dažnai įvardija kaip kabotažą, o pastarasis užsienio vežėjams yra draudžiamas.


Kita tema, kurią asociacijos „Linava“ prezidentas pristatė Baltarusijos ambasadoriui – šioje šalyje galiojantis įstatymas Nr.429-З, kurio 23 straipsnis nustato, kad tranzitu per Baltarusijos teritoriją gabenant alkoholinius gėrimus iš kitų Bendros Muitų Sąjungos šalių (Rusija, Kazachstanas), yra privaloma Vidaus reikalų ministerijos padalinių palyda.


Už šio straipsnio nuostatų nesilaikymą, vežėjams yra nustatyta bauda nuo 4000 iki 5000 bazinių dydžių su šių prekių konfiskacija.


Pasak A. Kondrusevičiaus, vežėjai neturi galimybės iš anksto žinoti atgalinio krovinio, kuris bus gabenamas iš Rusijos (ar Kazachstano) nomenklatūros, todėl nėra galimybės iš anksto sudaryti sutarties su Baltarusijos VRM padaliniais dėl krovinio konvojavimo, nes Rusijoje palyda nėra privaloma.


Taip pat sudėtinga prognozuoti tikslų atvykimo laiką į Rusijos- Baltarusijos pasienį, o tai viena iš pagrindinių sąlygų, sudarant sutartį su Baltarusijos VRM padaliniais. Anot asociacijos vadovo, siekiant išvengti sankcijų dėl alkoholinių gėrimų gabenimo pažeidimų būtina, kad Rusijos- Baltarusijos pasienyje krovininių transporto priemonių vairuotojams matomose vietose būtų patalpinta informacija apie privalomą minėtų prekių konvojavimą per Baltarusijos teritoriją, bei sudarytos galimybės operatyviai užsisakyti ir gauti Baltarusijos Vidaus reikalų ministerijos padalinių palydą. „Galimas ir kitas šio klausimo sprendimo būdas – apsvarstyti galimybę dėl alkoholinių gėrimų gabenimo tvarkos per Bendros Muitų Sąjungos šalių (Baltarusija, Rusija, Kazachstanas) suvienodinimo- t. y. netaikant palydos“, – sakė A. Kondrusevičius.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Lenkijos Respublikos Ministrų taryba priėmė Susisiekimo, statybos ir jūros reikalų ministerijos pateiktą reglamentą, keičiantį reglamentą dėl valstybinės reikšmės kelių ir jų atkarpų, už kuriuos elektroniniu būdu yra renkamas mokestis.

Pagal pakeistą reglamentą elektroninis mokestis papildomai bus renkamas:


1) nuo 2013 m. sausio 13 dienos:


- greitkelio A1 atkarpoje mazgas Pyrzowice – mazgas Sośnica (apie 43,7 km);


- greitkelio A1 atkarpoje mazgas Kotliska – mazgas Stryków I (apie 39,3 km);

- magistralinio kelio S1 atkarpoje mazgas Pyrzowice – mazgas Lotnisko (oro uostas) (apie 1,9 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Pawłowice – mazgas Dąbrowa (apie 22,1 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Cieśle – mazgas Syców-Wschód (apie 25,1 km);

- magistralinio kelio S8 atkarpoje mazgas Modlińska – mazgas Piłsudskiego (apie 7,1 km).

Tai bus pirmas etapas, apimsiantis apie 139,2 km. krašto kelių.


2) nuo 2013 m. kovo 30 dienos:


- miesto Elbląg aplinkkelyje –nacionalinieme kelyje Nr. 7 atkarpoje sankryža su rajoniniu keliu Nr. 1104N – mazgas Elbląg Południe (Pietūs) (apie 3,1 km) ir magistraliniame kelyje S7 atkarpoje mazgas Elbląg Południe (Pietūs) – mazgas Elbląg Wschód (Rytai) (apie 4,4 km);


- magistraliniame kelyje S8 atkarpoje mazgas Piotrków – mazgas Radziejowice (apie 93,6 km);

- magistraliniame kelyje S19 atkarpoje Stobierna – mazgas Rzeszów-Wschód (Rytai) (apie 6,9 km);

- Jarosław miesto aplinkkelyje – nacionaliniame kelyje Nr. 4 atkarpoje Tywonia – Tuczempy (apie 11,3 km);

- nacionaliniame kelyje Nr. 7 atkarpoje mazgas Modlniczka – mazgas Balice I (apie 3,5 km);

- nacionaliniame kelyje Nr. 79 atkarpoje Jaworzno (miesto riba) – mazgas Modlniczka (apie 37,8 km).

Mokestis privalomas transporto priemonėms arba transporto priemonių junginiams, kurių bendras leistinas svoris > 3,5 tonos.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas

Valstybės įmonė „Regitra“ primena vairuotojams, kad nuo 2013 m. sausio 19 d. įsigalios nauji vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarkos reikalavimai, taikomi trečiųjų šalių piliečiams.

Pasaulis tampa vis atviresnis norintiems mokytis, gyventi ar dirbti svečiose šalyse tarp jų ir Lietuvoje. Mūsų valstybėje nuolat studijuoja ir dirba gausus būrys užsieniečių, atvykusių iš Azijos valstybių, Rusijos, Baltarusijos.


„Tiek studijos, tiek įvairi darbo veikla šiais laikais tiesiogiai susijusi su žmogaus mobilumu ir jo galimybėmis vairuoti transporto priemones, tad daugelis Lietuvoje apsigyvenusių trečiųjų šalių piliečių turimą vairuotojo pažymėjimą siekia nedelsdami pasikeisti į išduodamą Lietuvoje“, – pasakoja „Regitros“ specialistai.


Jie primena, kad kreiptis dėl vairuotojo pažymėjimo keitimo gali ilgiau nei pusmetį Lietuvoje gyvenantys trečiųjų šalių piliečiai, kurie atvyko į Lietuvą mokytis arba dirbti.


„Trečiųjų šalių piliečiams, nuo 2013 m. sausio 19 d. keičiantiems trečiosiose šalyse išduotus vairuotojo pažymėjimus į išduodamus Lietuvoje, įsigalios reikalavimas išlaikyti praktikos egzaminą. „Regitrai“ reikės pateikti galiojančią vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą ir sveikatos žinių atestavimo pažymėjimą. Baigti vairavimo mokymo įstaigos rengiamų mokymų Lietuvoje šiuo atveju nebus reikalaujama“, – teigia „Regitros“ specialistai. Šiuo metu Lietuvoje yra įdarbinta apie 2 tūkst. vairuotojų, atvykusių iš trečiųjų šalių.


Tiek teorijos, tiek praktikos egzaminus bet kuriame „Regitros“ egzaminų centre, nepriklausomai nuo asmens gyvenamosios vietos, gali laikyti ir valstybinės kalbos nemokantys piliečiai. Jie gali naudotis „Regitros“ sukurta kompiuterine teorijos egzamino programa, kuri leidžia egzaminą laikyti lietuviškai, angliškai arba rusiškai, o vairavimo praktikos egzaminą valstybinės kalbos nemokantis asmuo gali laikyti naudodamasis vertėjo paslaugomis.


„Regitros“ duomenimis, per metus į lietuviškus nacionalinius vairuotojo pažymėjimus pakeičiama keli šimtai trečiose šalyse išduotų vairuotojo pažymėjimų.


Pavyzdžiui, per 2012 metus buvo pakeisti 253 pažymėjimai, iš jų daugiausia – 69 – iš Rusijos, 43 – iš Baltarusijos, 40 – iš JAV, 31 iš Ukrainos, 10 iš Kazachstano.


Bent po vieną pažymėjimą pakeista ir iš tokių egzotiškesnių kraštų, kaip Argentina, Australija, Brazilija, Šveicarija, Kolumbija, Iranas, Jordanija, Japonija, Sirija.


Šiuo metu Lietuvoje yra įdarbinta apie 2 tūkst. vairuotojų, atvykusių iš trečiųjų šalių.


www.cargonews.lt, CargoNews - informacinis-analitinis transporto portalas
 

Žurnalas JŪRA leidžiamas nuo 1935 m.

Tarptautinis verslo žurnalas JŪRA MOPE SEA leidžiamas nuo 1999 m.

Pirmasis Eurazijoje leidžiamas keturiomis kalbomis: anglų, kinų, rusų, lietuvių


Adresas:

Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“
Minijos g. 93
, LT-93234 Klaipėda, Lietuva
Tel./faks. +370 46 365602
El.paštas: news@jura.lt
www.jura.lt

 


Leidėjas:

UAB Jūrų informacijos centras


Žurnalas „JŪRA“ leidžiamas nuo 1935 m.
Tarptautinis verslo žurnalas „JŪRA MOPE SEA“ leidžiamas nuo 1999 m.

ISSN 1392-7825

2017 © www.jura.lt